TOUKOKUUN TOIVOTUT

Mä en jaksa :'(
Vuoto on vaan yltynyt, eilen tuli jo ihan tiputtelemalla, kun tähän saakka on tullut vaan pyyhkiessä. Tänään illalla pitäis mennä kaverin häihin, mutta ei nyt oo yhtään sellainen fiilis. Mumma on sairaalassa saattohoidossa saamassa morfiinia kipuihinsa ja luultavasti näin hänet eilen viimeistä kertaa.
Polilta sanottiin, että ei sinne tässä vaiheessa kannata mennä; kukaan ei pysty kuitenkaan tekemään mitään, eli seurataan yltyykö vuoto vielä, vai alkaako se vähentyä. Yleispäivystykseen voi kuulemma halutessaan mennä, mutta ei siellä mitään kuitenkaan voida tehdä.
Kai se täytyy nyt sit vaan seurailla, ja toivoa parasta, että omppu jaksais jatkaa. Ja kuulemma levätä.

t. Mimosa (ja Omppu rv 8+6)
 
Kiitti kaikille vastauksista! aaprotti, hienoa että on uudestaan onnistunut noin nopeasti! Toivotaan että kaikki menee hyvin. Mimosa81, tuleeks sulla ihan kunnon punasta verta? uskon että tosi raskasta just toi, kun joutuu vaan odottelemaan eikä mitään voida tehdä. voimia sulle! Mutta täällähän on ollut tapauksia, että kaikki onkin hyvin vaikka kunnolla vuotanutkin. Toivotaan että sullakin kaikki hyvin. Huoli on varmasti valtava. Voimia muutenkin raskaaseen tilanteeseen. :hug:
 
Onnea aaprortti :heart: :heart: Aiva ihana asia että teille on tulossa pienokainen lähetän sun vaavelille tarrasukkia matkaan

Mimosa :hug: pidetään koko porukka peukkuja pystyssä että pikkuisella olisi kaikki hyvin...Ja jos vähänkin tuntuu että haluat mennä päivystykseen mene ihmeessä kyllähän ne pikkuista katsoovat ultrlla että mitä sinne kuuluu. Helpottaahan sekin jonkin verran jos näkee että pikkusen sydän siellä pamppailee..näin mulle ainakin sanoi neuvoalan täti kun mulla on supistellut. :heart:

poika ja papu7+6
 
VOI PIENITYTÖN TYLLERÖINEN JA AAPROTTI KUINKA IHANIA UUTISIA KERRASSAAN :heart: :heart: :heart: :hug: !!!!!!!

TERVETULOA KAIKKI UUDET :flower: !

Eilen taas nippaili vatsaa oikeen kunnolla, taasko se kasvaa :D ?!?!?!?!
Mä en siis ole vieläkään saanu neuvolaa varatuksi. Keskiviikkona alkaa jo 8viikko, et olis aika kyl jo.... :whistle: Mä ole tällä hetkellä pph ja hiukan vaikeuksia siinä, et miten saan neuvolareissut hoidettua "kunnialla" läpi... ;)
Minkäalan ihmisiä te muut olette? Mulla on lähihoitajan ja sosionomi amk: paperit, ja keväällä jäin vakipaikasta pph:ksi lasten takia.

Hyvää viikonloppua!

Sädis
 
Mimosa81 :hug: mäkin vuosin eka rusehtavaa vuotoo, tuli siis paperiin pyyhittäessä, pari päivää ja sit to-pe välisenä aikana tuli mustaa kuivunutta verta, kävin just polilla tarkastaan tilanteen, ja sainkin tietää et olin 6+4 viikoilla ja sydänkin löi plussaa..et kaikki varmasti sullakin hyvin..muista ettet stressaa, vaikka vaikeeta se onkin :|
Aaprotti: mukavaa et teillä onnisti, toivottavasti pysyy mukana matkassa :)
Mulla väsymys on kauheeta..vaikka nukkuukin..ja semmonen yökkö olo on koko ajan, ja pissa hätäkin tuntuu olevan useemmin, ja sit kun menee pöntölle ni ei tuu ku pieni liraus :D
Mä oon opiskelu ajallani valmistunu palveluvastaavaksi, ja tällä hetkellä teen hommia keittiöillä, eri paikoissa. Sainkin juuri ens viikonkin lomaa, lääkäri sanoi et ei olis syytä mennä töihin, ku vuotoo takanapäin :| et ens viikko lomaillessa :wave:
 
Suurkiitos kauniista sanoistanne ja onnentoivotuksista! Menen ensi viikolla ostamaan tarrasukkia ja yritän joka aamu syödä niitä puuron kanssa, niin eiköhän tuo hippunen pysy matkassa :D Mammahalaus teille kaikille ja salamatkustajalta toiselle telepaattinen tervehdys!

Mimosa81, en tiedä onko tästä mitään apua, mutta itselläni keskenmeno ei ollut mitään tuhruttelua tai tiputtelua, vaan alkoi heti sellaisella oikein kunnon verenvuodolla. Ei nyt ihan menkkojen verran, mutta lähestulkoon. Ja gyne sanoi, että niin kauan kuin ei tule mitään "kappaleita" mukana, ei ole syytä epäillä keskenmenoa. Verta voi tulla raskauden aikana monistakin eri syistä, mutta keskenmenossa sieltä tulee aina nk. raskausmateriaaliakin. Ei tästä nyt ehkä mitään apua ollut, tiesitkin jo varmaan... Mutta toivottavasti kaikki menee masuasukillasi hyvin! Voimia Sinulle -epävarmuudessa on raskasta elää!
 
Hienoa uutsia Pienitytontylleroinen ja Aaprotti! Mimosalle jaksamisia, toivottavasti vaavi pysyy sisalla.

Brigthon calling, Kiva saada muita kohtalo toverita taalta enkuista. Mulla on eka NHS ultra 12 viikolla joka on samalla nuctal ultra, sama varmaan kuin np ultra. Maanantaina kayn yksityisella ultrassa tsekkaan etta kaikki on hyvin, kun on myoskin aikaisempi keskenmeno takana.

Joku kysyi aikaisemmin mahdollisista testeista ja niiden ottamisesta. Meilla on edessa ohutneula biopsia kun stekataan kromosomi hairiota vauvasta (muu kuin Down Syndroma), joten se vahan jannittaa, jos sitten vastaus onkin huono uutinen.

Torstaina sitten Suomeen! Silloin varmaan tulee perheellekkin tiedoksi tila kun juhlissa ei maistu alkoholi :p .
 
:D , olipas iloisia uutisia. Olenkin aaprotti välillä sinua miettinyt. Onnen :hug:
Mulla oli muuten kanssa keskenmeno kakkosen ja kolmosen välissä, ja ei ollut tosiaankaan mitään tuhruttelua aluksi. Yöllä alkoivat kovat kivut ja vuoto. Mutta tulin kanssa nopeasti uudestaan raskaaksi.

Ulkona on ihana ilma, otin äsken tunnin nokoset ja nyt lähdemme haravoimaan pihaa ja putsaamaan rännejä.
:wave:

ai niin, summer kyseli seulonnoista, neuvolan tarjoamat eli np-ultra ja rakenneultra. Sitä seerumiseulaa kanssa mietin, milläköhän viikolla se muuten pitäisi ottaa???


 
Toukomuru, tästä linkistä vanhoista äitiyspakkauksista kuvia:
http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/vaatteet1.html


ja tän vuoden pakkaus on kelan sivujen mukaan tullut jakoon viikolla 21, eli toukokuun lopussa. Tuossakin varmaan vaihteluja, vauvamäärä taitaa ratkaista :D
 
Käsi ylös kaikki, joilla on pahoinvointia :wave:

..ja sitten vinkkejä siitä, kuinka siitä selviää!! :x

Tilanne tämä: Pahoinvointia kirjaimellisesti kakskytneljä/seiska.. siis jopa yölläkin! Oksentanut en ole kertaakaan, ei vain tule! helpottais varmaan hetkellisesti jos sais oksennettua, mutta kun ei... :ashamed:

Eli jaetaas kokemuksen syvällä rintaäänellä vinkkejä toisillemme, miten selviytyä parhaiten pahoinvoinnista :D

-Raitis ilma
-Välipalat, vaikka ei tekis mielikään

Jonsku83 rv 6+5
 
Huomenta! Jonsku83 mä olen ainakin huomannut että syötänä on noin kolmen tunnin välein. Itselläni on kai auttaneet mehujäät ja samiakit.

Käväisin kirppiksellä ja tarttui mukaan pieniä bodeja, sukkia, hattuja ym. =)

Aurinkoista syyslauantaita kaikille!
 
aaprotti Ihania uutisia! Onnea!

Mulla on vakipaikka kaupassa, mutta olen tällä hetkellä hoitovapaalla, yo-markkinointimerkonomi olen koulutukseltani.

Seulonnoista löysin tälläistä tietoa:
http://www.vaestoliitto.fi/mp/db/file_library/x/IMG/14707/file/
 
sädetikku, mä oon lähihoitaja ja päiväkodissa töissä. Työtahti lasten kanssa on kiireinen...ei oikein jaksais, kun oon niin väsyny. Annastiina69, täällä tehdään veriseulonta 15-16 vkolla. Ite en ole esikoisesta käyny kun normaaleissa ultrissa ja sit yksityisellä rakenneultrassa.
 
Mä olen ammatiltani pukuompelija, mutta niitä töitä en ole juurikaan tehnyt. Ennen tyttöä opiskelin sisustusalaa jonka jätin kesken ja sitten juuri ennen äitiyslomaa olin jokusen kuukauden töissä aivan ihanassa kangas- ja sisustuskaupassa. =) Saapa nähdä mitä sitten alkais tekemään kun toisesta loma loppuu. Töihin olisi jo nyt kyllä kova hinku mutta eipä taida olla muutamaan vuoteen vielä ajankohtaista kuitenkaan.

Mä menen nt-ultraan ja sitten myöhemmin vielä rakenneultraan. Ja mun mielestä tuo verisseulonta ois sitten nt-ultran yhteydessä. Kaikkiin noihin osallistun.

Mulla on kanssa tuota pahoinvointia ihan 24/7...iltapäivällä ja illalla se on kaikista rajuinta ja jokusia kertoja on tarvinnut arabialaista morjestaa. :x
Mulla ei auta vaikka kuinka tiheään söisi tai joisi, eikä mulla oikeen auttanut ne inkiväärikapselitkaan....nyt mietin tarvisko vielä hakea b-vitamiina jos se auttais edes vähän.
Harvalla pahoinvointi kestää koko raskauden, mutta en ihmettelis vaikka mä olisin just yksi niistä harvoista. Mun äiti voi musta tosi pahoin koko odotuksen aan....vielä ennen synnärille lähtöä oli käynyt heittämässä viime hetken laatat. :LOL:

Mutta nyt ruuanlaitto puuhiin....tänään meillä on kermaperuna päivä. :p Saa nhdä maistuuko ne sitten enää kun on valmiina. :D

-Liro ja papu-

 
Sylintäydeltä onnea aaprotille :heart: Olen monasti miettinyt sinua, kun kerran aloitit tämän ketjumme :flower: Ihanaa, että olette onnistuneet raskautumaan nopeasti uudelleen!

Sädetikku kyseli taustoista: minä olen koulutukseltani KTM ja ollut töissä rahoitusalalla opiskeluajoista lähtien.

Ja Jonsku: oman kokemukseni mukaan ei oksentaminen kyllä helpota oloa lainkaan, joten älä sure :p Itsellä pahaolo ei ole enään niin voimakasta tai kestä ihan koko 24/7 vaan tulee enemmänkin aaltoina. Oksentanut olen joka päivä ainakin aamuisin, mutta voimakkain kuvotus tulee iltaisin.. Olisiko väsymyksellä osuutta asiaan?

Nyt vanhempien kanssa seurustelemaan, kun ovat tulleet meille kylään viikonlopuksi!

Carmen ja Nirppu (rv8+3)
 
Annastiina
Mulle voi lisätä listaan esikoisen ja Oys


Pienitytöntylleröinen

laskuri löytyy täältä: http://lilypie.com/index.html

Valitset sieltä mieluiset vaihtoehdot ja laitat la:n
Sitten Kopioi se toisena olevan koodi (pseudoHTML... ja se suoraan pastella viestin loppuun
ei tarvi mitään muuta.

Se täytyy liittää jokaiseen viestiin uudestaan jos haluaa sen näkyviin.




Mulla ei pahaaoloa ole vielä juurikaan tullut, ainoastaan välillä on niin pohjattoman väsynyt olo että vois vaan itkeä. se on vaikeuttanut töissäoloa aika kovasti kun siellä ei ole mitään vessaa kummempaa paikkaa missä sais kasattua itsensä.

Nyt on parin päivän aijan "kirpaissut muutaman kerran alavatsaan, niinkuin menkkakouristus. ja selkä ollut kipeä. tuo vähän huolettaa, mutta kun ei mitään vuotoa ole näykynyt, niin kai sitä voi olla aika turvallisin mielin.

kävin eilen ostamassa Alkosta alkoholitonta punaviiniä, ja tarkoitus on istua kavereiden kassa iltaa. Tuntuu itsestä ihan kivalta kun on jotain "omaa juomaa" niin ei tarvi kuivin suin vierestä katsella.

Tervetuloa kaikille uusille ja
:hug: niille kaikille joilla ei ole mennyt niin hyvin :flower:
 
Carmen, oon kanssa miettiny että onko väsymyksellä osuutta, kun voin kanssa iltaisin kaikkein huonommin. Töissä ei ole paha olla ja kun kotiin pääset niin kyllä on. Eilinen ilta oli aika kauhea. Muutaman päivän oli ihan hyvä olla ja olin jo huolissani että mites se näin loppu yhtäkkiä...no tuli se nyt takas. En tosiaan oksenna, mutta olo on krapulainen. Mun mielestä se kuvaa hyvin tätä väsymystä, pahaa oloa ja päänsärkyä. Mies ainakin ymmärtää vähän paremmin =)
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas..........PHKS
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
bluebird................esikoinen


3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka
e rika...................esikoinen


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen



6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs
EkaVakara .............toinen


7.5
Liro..................toinen...........SatKs



8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula
Annaliina73............kolmas..........OYS


10.5
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lilia78....................esikoinen
summer 81...........toinen.............Jyväskylä
Lumikko71............toinen



11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas
haaveilia...............esikoinen


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
wilhelmiina81...........toinen
kaisa pieni...............toinen..........KHKS


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs
Ronya Royce .........toinen.......QCCH London


16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS
mouku80.................esikoinen
Hituel.....................esikoinen.....OYS
Brighton calling .......esikoinen


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


18.5

liinu83 .......................esikoinen
näpsy.................. esikoinen..........OYS
Mymmelis


19.5
Jonsku83...............esikoinen


20.5
hemppis ...............toinen
London calling....esikoinen...King's College Hospital
Sara80..............esikoinen....LKS


21.5

sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen
Siilura ................esikoinen



24.5

Hemuli79 ...........esikoinen


25.5
Puliina ..............esikoinen
Silla81 ............neljäs
Tupuna............esikoinen



26.5

Mimi76 ...........neljäs


27.5
Jossu-71 ........kolmas



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah.................kolmas
Repa .....................esikoinen
Muska
Hipsulainen-80
Venla-05
 
Kiitos Summer vastauksesta,toivon todella ettei kyseessä ollt mitään kummempaa...

Mimosa,toivottavasti selviät säikähdyksellä,eikä vauvalla olis mitään hätää :heart: On se niin kamalaa,kun ei voi mitään tehdä asialle :ashamed:

Aaportti,toivotaan että pikkuinen pysyy tällä kertaa matkassa :wave:


Täällä on kaikki kohtalaisen hyvin tllä hetkellä,vuotoa ei ole taas ollut. Toisaalta myös pahaolo tuntuu hiukan hellittäneen...sillointällöin kyllä ellottaa,mut ei niin paljon kuin ennen,liekö hyvä vai huono :ashamed:
Nälkä on koko ajan,tuntuu että vaikka olis just tunti tai puoli sitte syönyt niin maha on ihan tyhjä,suorastaan korventaa...ja sit tulee paha olo jos ei heti syö :/ Rinnat edelleen arat...

Joku kysyi vinkkejä pahoinvointiin,mulla ehdoton ykkönen on mehujää!!!

Niin,ja työskentelen tällähetkellä kaupassa ja opiskelen samalla myynnin ammattitutkintoa. Ennestään on pukuompelijan tutkinto.
Vähän huolestuttaa kun olen osastovastaavan tuuraaja (lomat ja vapaat) ja se on tosi raskasta hommaa,fyysisesti ja psyykkisesti,että mitenköhän sitä jaksaa... itelläni on pieni vastuualue mitä hoidan siis päivitäin,mut se ei onneks vaadi kuin älliä,jos sitään nyt enää on ;) Menee tässä hössöttäessä kaikki järki :LOL:

Olen nyt saavuttanut (toistaiseksi) sellaisen tilan että ei auta murehtiminen ja vasta reilun viikon päästä näkee mikä tilanne,siihen asti yritän ottaa lunkisti :)


Viikonloppuja... :wave:
 
Täällä Oulun seudulla on ollut huippu sää joten aloin pestä ikkunoita ennen talven tuloa. Ensimmäinen suunnitelma oli että oion hieman ja pesen vain ulkoa ja sisältä ja vasta sitten ensi keväänä auon kaikki välit ja putsaan kunnolla MUTTA sitten tajusin että voi olla ettei ihan just ikkunan pesu kiinnosta siinä touko-kesäkuun aikana :LOL: Täällä siis urakka aloitettu ja kaikki välit ja raot auotaan ja jynssätään kunnolla. Vielä jäi huomisellekin jotain ;)
 

Yhteistyössä