TOUKOKUUN TOIVOTUT

Huomenta!

Väsyttää kamalasti. Eilen jäi päikkärit väliin ja viime yönä taas heräilin vähän väliä ja lopulta tuli kamala vessahätäkin.. eli väsyttää, pissattaa... Veto poissa.

Odottelen jo neuvolaa, sais vähän noista aikatauluista tietoa. Täällä siis on np-ultra ja lääkäri samoilla viikoilla. Tuo ultra on se mitä eniten odotan. Näkee, että masussa tosiaan on joku.

Minä en ole ostanut mitään tulokkaalle, toisaalta kun on tuolta kuopukselta valmiiksikin jo. Turvakaukalon ajattelin uusia, sen verran vanha on jo tuo käytössä ollut. Vaikka siis onkin ihan ehjä... Mies sen sijaan on jo katsellut tila-autoja netistä, tekee siis kartoitusta :) Isompi auto on oltava, muuten ei koko sakilla kerralla mahduta kyytiin. Hieman olen miettinyt myös huonejärjestystä, eli miten mahdutaan kaikki tähän makkariin. Isommilla pojilla on omat huoneet, kuopus nukkuu meidän huoneessa. Sen tiedän, etteivät isommat suostu jakamaan huoneitaan toistensa kanssa, mutta tuo pienin ehkä voisi mennä keskimmäisen huoneeseen jossain vaiheessa. Varmaan kuitenkin aluksi nukutaan kaikki neljä tässä meidän makkarissa, eli minä, mies, kolmonen ja vauva. Huone on kyllä aika iso, mutta hankalan mallinen. Onhan tässä onneksi aikaa vielä asiaa suunnitella.

Mukavaa torstaita kaikille!

 
Kävin eilen yksityisellä ultrassa.
Viimeisistä kuukautisista laskettuna pitäisi olla rv9 meneillää, mutta lääkäri arvioi alkion olevan vain noin 5-6 viikon ikäinen. :attn:
Odotin niin että olisin nähnyt pienen sydämen pamppailevan. Eipä näkynyt kuin pienen pieni liikkumaton "riisinjyvä".
Nyt ahdistaa, ei jaksaisi millään odottaa kahta viikkoa, että pääsen uudelleen ultraan, jos silloin jo näkyisi liikettä.
Toisaalta pelottaa jos tämäkin raskaus loppuu kuin edellinen, eli keskeytyneeseen keskenmenoon, että pikkuinen olisi kuollut. :'(
 
Moi bluebird! Mulla aika samat kokemukset kuin sulla, tosin mulla kyseessä ensimmäinen ultra eli ei aikaisempia keskenmenoja tai raskauksia. Olin viime viikolla siis varhaisultrassa ja itse kuvittelin raskausviikkojen olevan 6+5 ellei jopa jo rv7. No ultrassa ei sitten näkynytkään mitään elävää, pieni vaalea ruskuaispussi näkyi lapsivesipussissa ainoastaan. Gyne oli sitä mieltä, että olen vasta rv5 ja siksi ei muuta näy, mutta että tosiaan toinen vaihtoehto on se, että alkio on kuollut. Gynen mukaan tuulimunaraskaudessa ei pitäisi näkyä edes sitä ruskuaispussia. Tiedätkö sinä bluebird jotain tästä asiasta? Millainen tuo keskeytynyt keskenmeno on? Itsellä toinen ultra sitten ensi viikolla, jossa saan varmistuksen tähän tilanteeseeni. Aika rauhallisin mielin kyllä olen, joko olen raskaana tai sitten en. Aluksi pettymys oli suuri, mutta nyt olen varautunut ensi viikon tulokseen, oli se sitten mikä tahansa.
 
Bluebird ja Lilia78 onhan se ovulaatio todella voinut tapahtua tässä kierrossa myöhään. Mulla oli noin kp23. Kävin ultrassa kp 24 kovien ovulaatio kipujen vuoksi (epäilin että on jotain muuta) ja siellä varmistui, että olin juuri vasta ovuloinut. Bluebird jos aikaisemmasta km on kulunut alle puoli vuotta, se saattaa olla yksi syy myöhäiseen ovulaatioon, näin mulle gyne ainakin sanoi. Itsellä oli km viime kesäkuussa.

En ole paljoa kirjoitellut, kun on ollut niin huono olo. Olen sairaslomalla pahoinvoinnin takia ja näyttää siltä että pitää jatkaa sitä ensi viikollakin. Tuskimpa tämä tästä nyt helpottuu. Esikoisesta oksensin vkolle 20 asti.

Tekayn sivuilla on nuo tarkat prosentit keskenmenon todennäköisyydestä. Kaikista suurin mahdollisuus siihen on ennen kuin tietää raskaudesta mitään. http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=20&Itemid=66
En ole lukenut 9kk artikkelia eli mikä lähde siellä on, mutta luotan aika hyvin Alaydin Tekayn sivuihin. Sen perusteella keskenmenoriski pienenee koko ajan.
 
Varovasti siirryn tänne puolelle.

Taustaa minä 36v., mies 34v., mun edellisen liiton lapset tyttä -02 ja poika -04 sekä pari vanhaa koiraa. Miehellä ei ennestään lapsia.

Tämän uuden tulokkaan laskettuaika eri laskureiden mukaan joka 27.05 tai 01.06. Tosin vahvistuu sit vast myöhemmin ultrassa.
 
Päivää!
Tänään mä olen ollu VIRKEÄ :D ! Ihanaa kun ei väsytä. Tai otin mä ihan pikkiriikkiset 10 min unet ku kakkosta nukutin :whistle:
Mut upea olo! Hitsi ku neukun puhelin tunnit on niin tyhmästi, et taitaa jäädä ens viikkoon toi soittaminen :|
Hyvää päivän jatkoa ja TERVETULOA KAIKKI UUDET :flower:

Sädis ja ryyni
 
Kaikille uusille tervetuloa! =)

Nyt on ekassa neuvolassakin käyty. Eipä siellä mitään kummempaa ollut. Kauheesti sain lippuja ja lappuja mukaan ja antoipa terkkari mulle jonkun dvd:nkin missä on juttua raskaudesta ja synnytyksestä.
Vaikka eipä tässä nyt mitään uutta tullut, kun on vähän niinkun vanhaa raskautta jatkaisi....kun ei tuosta viimeisimmästä odotuksesta niin kauheen kauan ole. :D

Neuvolalääkärille mulla on aika 3.10 ja sokerirasitukseen joudun menemään jo aikasin eli sinne sitten 9.10
Jos tuo sokerirasituksen tulos on ok niin sitten se varmistetaan vielä kerran joskus 26 viikon paikkeilla ja jos "narahdan" siitä nyt heti alussa niin tarvittava hoito ja seurantakin aloitetaan heti.
Valmiiksi jo tekee pahaa tuo testi....viimeksi siitä tuli niin kamala olo että kaksi tuntia istuin se kaarikulho sylissä :LOL:

Ensimmäiseen ultraan mulle tulee aika sitten ton ekan lääkärin jälkeen...mutta joskus 12 viikon paikkeilla sen pitäis oleman.

Mitään muuta kummempaa tälle päivälle ei oikeen olekkaan....pahaa tekee niinkuin yleensäkin...

-Liro ja papu-

 
huh huh..taas ollut jotenkij etova päivä...vaikka ruoat on kyllä maistunu mut silti...ja mikä väsymys.. |O kumpa nyt tulisi se maanantai, niin sais tietää et ollaanko sitä Oikeesti raskaana vai ei...tää odottelu ja epätietoisuus on niiin järkyttävää...
oon lukenu tuulimunaraskauksista jo niiin paljon , ja jossain luki et on vaan todella huonoa tuuria jos "viallinen" munasolu naisella hedelmöittyy..ja niitä kaikilla on(tarkoittaen et se on sit tuhoon tuomittu(tuulimuna)
 
soitin tossa just terkalle ja selitin saman mitä tohon just kirjotin ja se sano et ei ole mikään poikkeava raskaus..kysyin samalla ruskuaispussista ja sanoi et se pitäs näkyä jo heti alkumetreillä...ja mulla ei oo näkynyt, viimeksikin just kysyin gyneltä siitä niin ei vastannut mitn.et mitäs se nyt sit tarkottanee??
 
Kiva kuulla PieniTytönTylleröinen. :) Jos terkka oli sitä mieltä, että menee normaalin vaihtelun piikkiin, niin se on jo tosi hyvä.

Mulla itellä on tänään joku ihme pessimismipäivä :( Jotenki tänään on pyöriny ihan hirveesti mielessä keskenmeno. Eikä oloa ainakaan helpota tänään tullut punainen tuhru. Sitä kyllä tulee ihan tosi vähän (pikkasen pyyhittäessä ) mutta kun se on ihan helakan punaista :'(
Mä jo päätin, että en mene varhaisultraan, mutta mulla on vielä kuukausi aikaa np-ultraan!
Mä haluaisin varmistuksen, kyllä tai ei... Ja kun noi oireet muuttui viime viikolla ihan erilaisiksi kuin aiemmin. Ens viikolla mulla on ihan älyttömästi hommia tehtävänä, kun tänään oon vaan jotenki jämähtäny tähän, eikä töistä oo oikein tullu mitää.

Aamun T&K-strategiapalaveri oli ihan kaoottinen, kun paikalla olin minä, pomo ja yks mua muuten ylempi henkilö, ja mä en pystyny oikein keskittymään tai puhumaankaan, kun pidättelin kokoajan oksennusta. Olis ehkä voinu tietty kertoa, mutta etenkään tänään ei oo tehny mieli kertoa eteenpäin, kun on niin usko tämän raskauden jatkumiseen itelläki vähissä.
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille :hug: Voimia ja jaksamista :ashamed: :heart:


Tulin välillä ilmottamaan että henkiissä ollaan just ja just =) Paha olo aaltoilee,välillä on ihan hyvä ja sit taas ei...

Niin haluisin jo sinne ultraan mut vielä on reilu viikko ootettava :ashamed: Mulla on alkanu tuulimunan mahollisuus pelottamaan :eek: pitäs kyllä ajatella jotain ihan muuta...

Mouku:On mullakin vaikeuksia olla töistä poissa,kun en haluais jättää työkavereita pulaan...meillä on sellanen tilanne et yksikin kun on poissa,niin homma kusee ja pahasti. Mutta täytyy katella,onhan se sitten pakko ottaa jos ei muuta voi...

Ja niistä tarvikkeista...tuskin tulee ostettua kuin vasta puolen välin tiimoilla,oon niin taikauskoinen :ashamed:
 
Mulla on maha pitänyt tollasta elämää,se on lähinnä ollu sekasin...maha löysällä jne...mut en muista oliko ennen plussaa. Sellanen tunne oli ennen testausta,että ihankuin kulkisi vanne alamahan ja selän kohalla ympäri vartalon siis...sellanen paine...vaikee selittää :ashamed:
 
Jouduin GP lähettämänä "hätäultraan" verenvuodon takia. Kaikki näyttäisi olevan kuitenkin hyvin; esikoista odottaessa minulla oli "normaalit" kuukautiset viikolle 10 asti, joten en suuresti ollut huolissani.

Kätilöä en ole vielä tavannut.

Näytät olevan aika melko tarkkaan "yhtä raskaana" kuin minä, mulla laskettu 15.5.
 
Hei vaan kaikille! Jossu-71 tervetuloa!

Tänään tuli taas pitkästä aikaa sappikohtaus, tai ainakin siksi sen luokittelin.. Mulla oli edellisessä raskaudessa loppuvaiheessa tosi kivuliaita oikeanpuolisia kipuja, joille ei täyttä varmuutta löytynyt, mutta lääkäri sappivaivoiksi epäili. Tänään söin pitkästä aikaa suklaata ja kamalan vatsakivun iski. Tuskan hikeä puski päälle ja hieman oli oikealla puolella tutulta tuntuvaa kipua. Meni onneksi ohi ilman lääkärissä käyntiä tai kipulääkkeitä, ei nimittäin ole lainkaan parasetamolia tällä hetkellä, apteekissa täytyy kyllä varulta käydä pikapuoliin. Osaapas nyt sitten jatkossa varoa ruokia, mitkä kivun aiheuttaa, eli esim. hyvin rasvaiset ruoat. Niitä tosin ei nyt tee mieli muutenkaan. Näköjään tällä kertaa heti alkuraskaudessa alkaa sappi oireilla..

Mutta eipäs tällä kertaa kummempia!
 
tervehdys! Kerroin pomolle. Enhän mä sen reagointia pelänny, kun tiesin että kaikki on tosi ilosia. No, sehän halas ja onnitteli. Jotenkin oli vaan vaikee sanoa. Meen nyt sit sinne koulutukseen kuitenkin. Paljastin sit muutamalle läheiselle työkaverillekin. Tuli sit ihan hyvä olo, että ei tarvi selitellä niillekään jos jotain huonoo sattuu ja joudun oleen pois tms. Ei kyllä työnteosta tule oikein mitään. Ei pysty keskittymään. Ja kun pääsee kotiin, niin iskee mieletön väsymys. Huonoa oloa ei ole ollut enää moneen päivään. Outoa. Vaan johan siitä kk verran kärsinkin.
 
berry76 : kerrotko hieman lisää noista sappivaivoista ? missä kohtaa kipu tuntuu ja millaista kipua? Itse tänään kävin terveydenhoitajan pakeilla huonosta olostani ja se kääntyi jotenkin ihan päälaelleen, ja päätyi siihen, että vatsaani sattuu ajankohtaan nähden "liikaa". Väläytteli jo päivystystäkin..

no tohtori ei minua sentäs mihinkään päivystykseen laittanut, mutta epäili umpisuolta ja vaikka mitä.. Teki tutkimuksen pyllyn (yöks) kautta ja olin aivan ihmeissäni, kun tulin sinne vain heikon oloni vuoksi, ja olettaen silloin tällöin ilmenevän mahakipuilun olevan aivan normaalia alkuraskauteen liittyen..

No levossa olen loppuviikon ja labratuloksia saan huomenna.. - Ilmeisen vakavasti otetaan raskaus suomalaisessa terveydenhuollossa...? Vähän jo säikyin itsekin Mytyn puolesta kun hirmuinen vouhkaus päivystyksineen, pyllytutkimuksineen päivineen ja minä olen "vain" väsynyt ja heikon oloinen... No, toivottavasti kaikki on kunnossa. Ja kyllähän tuohon oikealle alavatsaan kipunoi, mutta ei nyt ihan niin paljoa kai kuitenkaan..

ja jestas, että jurppi aamulla kun neuvolaan yritin ensin soittaa, tismalleen puhelinaikaan ja vastaaja vaan päällä... :/ ja uudestaan kun yritin, niin oli uusi viesti vastassa, että josko soittaisitte PUHELINAIKAAN uudestaan.. saakutti !

 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
ja jossain luki et on vaan todella huonoa tuuria jos "viallinen" munasolu naisella hedelmöittyy..ja niitä kaikilla on(tarkoittaen et se on sit tuhoon tuomittu(tuulimuna)
Itse koin tuulimunan viime maaliskuussa ja silloin lääkärini sanoi, että tuulimunan mahdollisuus on kaikista raskauksista 1/7 eli 14% :eek: Tuossa valossa on mielestäni outoa, ettei niistä mainita juuri missään - minulle ei edes neuvolassa :ashamed:

).( Tänään on ollut ihan ok päivä; kuvotusta - juu, tottakai ;) - mutta oksentanut olen vain kerran, aamulla. Ruokahalu voisi olla parempikin, kun tuntuu ettei mikään maistuisi ja syöminen on kauhean hidasta ja oikeaa pakkopullaa. Mutta en valita :p

Kävin tänään Pentikissä ja hipelöin niiden nalletyynyjä, mutta en sitten tohtinut ostaa sitä B) Np-ultran jälkeen sitten; näin olen päättänyt!

Mukavaa iltaa kaikille :flower:

 
Puliina: Kipu on tosi voimakas, nyt tosin ei ihan niin paha kuin loppuraskaudessa oli. Ensin poltti koko mahaa, sitten oikealle puolelle voimistui kipukohta, säteili tuonne vasemmalle puolelle selkäänkin. Mutta kun tosiaan edellisen kerran olin raskaana, mulle tuli tosi voimakas, pistävä kipu, oikealla kyljessä. Kipu tuntui koko ajan, oksensin myös. Mulla epäiltiin myös umpparia ensin, olin yhden yön kirurgisella osastollakin, mutta tulehdusarvot ei noussut. Vasta kun kipulääkettä meni suoraan suoneen, kohtaus meni ohitse. Olin silloin syönyt tyhjään vatsaan pitsaa, eli tosi rasvaista ruokaa ja se kohtauksen aiheutti.

Tässä jotain tietoa sappikivistä:

http://www.poliklinikka.fi/?page=5331684&id=7317442

Mutta mulla ei siis varsinaisesti ole oireillut muulloin kuin raskauden aikana, vaikka närästystä kyllä tulee monistakin ruoka-aineista. Kai tämä tila tekee herkemmäksi sitten kaikelle, esim. keskimmäiseltä oksensin tosi rajusti syötyäni pähkinöitä.
 
Summer Itselläni oli tänään se kehityskeskustelu ja pomo siinä selitti miten ensi vuodesta tulee mahtava ja teemme upeaa tulosta, kun tiimi alkaa viimein olla kasassa.. Kyseli mihin koulutuksiin haluaisin mennä ja että hän ainakin toivoisi minun osallituvan erääseen ensi keväästä alkaen :eek: Istuin siinä sitten ihan pihalla ja hikisenä yrittäen kerätä voimia kertoa raskaudesta - ja EI, en saanut sanottua :ashamed: Jotenkin en vaan saanut itseäni pakotettua siihen ja kuulin päässäni äänen, että "kerrot sitten np-ultran jälkeen, jos/kun kaikki on edelleen kunnossa".

Olen oikea vellihousu :/

Carmen ja Nirppu (rv8+1)
 
pienitytöntylleröinen: :hug: jaksamisia ja ei viellä heitetä toivetta

kävin neuvolassa tänään..supisteluja täällä ja sen takia ultraan ensi keskiviikkona...toivottavasti papu ei olisi ulos tulossa...sanoi et jos vaan soitan niin saan sairaslomaa sinne saakka...

nyt pitää mennä
 

Yhteistyössä