TOUKOKUUN TOIVOTUT

Moi! Kävin neuvolassa tänään. Ihmettelin millä ihme laskurilla se sai mulle 7+5 tänään. No eipä se haittaa päivä tai pari sinne tai tänne. Eiköhän ne vielä selkiinny ultrassa vkolla 10-12. Väsyttää vaan....
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas..........PHKS
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
bluebird................esikoinen


3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs


4.5
paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
e rika...................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen



6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs
EkaVakara .............toinen


7.5
Liro..................toinen...........SatKs



8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula
Annaliina73............kolmas..........OYS


10.5
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen
Lilia78....................esikoinen
summer 81...........toinen.............Jyväskylä
Lumikko71............toinen



11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5
Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas
haaveilia...............esikoinen


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
wilhelmiina81...........toinen


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs
Ronya Royce .........toinen.......QCCH London


16.5
pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS
mouku80.................esikoinen
Hituel
Brighton calling .......esikoinen


17.5
sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


18.5

liinu83 .......................esikoinen
näpsy.................. esikoinen..........OYS

19.5
Jonsku83...............esikoinen


20.5
hemppis ...............toinen
London calling....esikoinen...King's College Hospital



21.5

sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen
Siilura ................esikoinen



24.5

Hemuli79 ...........esikoinen


25.5
Puliina ..............esikoinen
Silla81 ............neljäs


26.5

Mimi76 ...........neljäs


27.5
Jossu-71 ........kolmas



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah.................kolmas
Repa .....................esikoinen
Muska
Hipsulainen-80
Sara80
Tupuna
Venla-05
 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille! Paljon tuntuu olevan raskaana olevia naisia tähän aikaan vuodesta! :D

MissMaisa :hug: jaksamista ja tsemppiä!

Olen mietiskellyt tuota varhaisultraa. Toisaalta tekisi mieli mennä, mutta toisaalta tuntuu että voisin odotella ensimmäiseen neuvolakäyntiin asti. Aikaa en ole vielä varannut, ehkä huomenna soitan tai sitten perjantaina kun tuo soittoaika on niin lyhyt ja on päästävä jonnekin sivummalle puhumaan, kun viitsi oikein avokonttorissa asiasta keskustella... :LOL:

Laskurin mukaan vasta tänään 6+0 ja muista tiedoista tiedän sitten varmaan neuvolan jälkeen.

Paha olo ei ole iskenyt onneksi, vaikka toisaalta sitä vähän toivoisi ja raskausoireita kuulostelee että asia tuntuisi jotenkin varmemmalta. Toisaalta, vessassa saa rampata ja vatsa on tosi turvoksissa ja päiväunia saa ottaa joka päivä töiden jälkeen.

Mullakin lättyjen himo oli viikonloppuna niin suuri että paistoin kasan lettuja. Ja eikös sanota että paistettua ruokaa ei suositella vaan mieluummin uunissa tehtyä tai keitettyä? No ainakaan paistetun rasvan haju ei kuvota vielä.

Milloin tuo pahoinvointi iskee yleensä, onko joillain teistä ollut heti alusta vai jollain tietyllä viikolla?
 
Ajattelin uskaltautua liittymään itsekkin tänne...enkä tyydy vain lueskelemaan enään. =) Elikkäs mulla menossa raskausviikkoja 6+2 ja ekaa tässä odotellaan. Jännittää aivan hulluna... :D Oireita on ehkä etominen, en oo oksentanu, mut voi vitsi välillä sitä öklötyksen määrää, ei mee ruoka alas ja etoo. Masussa tuntu aluksi menkkamaista kipua joka vaihtu sit nippailuun, täl hetkel on omituinen olo alamasus tos oikeella puolella, ei kipee mut ei nippailun tuntunenkaan. Kaveri on sairaanhoitaja ja kerto kyl et jos joku on vial ni kyl se keho sen itte pois hoitaa ja oireita oikeesti ois, et turha huolehtia. Mut tuntuu jotenki etten osaa rauhottua ennen ensimmäistä ultraa joka on vasta 10.10. TOOOSIII pitkä aika oottaa.. :kieh: Kertokaas mulle noita teijän masu tuntemuksia!!!Tuntuu et kaikki outo huolettaa ja pelottaa... |O Niin ja oon aika väsyny ja pissattaa pissattaa ja pissattaa...etenkin illalla kun menee sänkyyn ja nukkumaan...Niin ja mun laskettuaika on 18.5 mut varmuus saahaan sit ultrassa!!POSITIIVISUUTTA KEHIIN!! :)
 
Tupuna, mulla ollu kuvotusta ja yökkimistä vkosta 4 saakka. Nyt ollu jo muutama päivä parempi...sit ajattelee että kauhee miten mulla ei ole huono olo ja on jo siitäkin huolissaan...ehkäpä elimistö alkaa tottua jo raskaushormooniin tms. Mut kaikillehan ei paha olo tule ja kaikki on silti hyvin. Esikoisesta ei ollu mulla.
 
ninaTT ja MissMaisa :hug:
Ja tervetuloa uudet!
Täällä ei juurikaan mitään oloja, pientä äklötystä välillä.. (tuntuu oudolta, kun ei kahessa aiemmassa raskaudessa ole mtn pahoinvointiin viittaavaakaan ollut.. :/ )
Perjantaina olis eka neuvola ja siitä se rumba sitte taas pyörähtää käyntiin...
minäsitten kävin ostamassa jokusia uusia äippävaatteita ja tulihan tälle pikkukolmoselle hommattua sitte jo uus turvakaukalo :whistle: ei mulla mikään kiire... :LOL:

mutta tämä porhaltaa nyt viimeistä päivää töihin.. jään kotihoidontuelle hetkeksi ja sitte saakin toivottavasti hakea jo äippärahaa...

äippä ja nytty 7+1
 
Huomenta

Kauheasti jaksamista ninaTT:LLe ja Missmaisalle :hug:

mä olen kanssa tän pöäiväån kotona terkkari kirjotti tän päivän lepoa kun eilinen oli aika lailla rankka päivä...nytkin yököttää mut ei viellä ole ylös noussut..

voi kun tulisi äkkiä se 12 vkoa täyteen ja pääsisis ultraan katsomaan onko papuseni viellä kunnossa..ei onneksi enää kun reilu neljäviikkoa aikaa toivottavasti menisi äkkiä.
Ultran jälkeen on kyllä ihan pakko sitten kertoa perheelle ei millään malta :D

poika04+papu 7+3 ( ihanaa kun luvut vähän suurenee)
 
NinaTT ja MissMaisa: :hug: Jaksamista :heart:

Täällä tosiaan alkoi yhdeksäs raskausviikko ja noista Ninan ja Maisan surullisista uutisista pelästyneenä alkoinkin miettimään, että jos suurin keskenmenoriski on vkolla 9 (viimeisin 9 kuukautta- lehti) niin tarkoittaako se [/b]rv 8+0 - rv 8+6 vai rv9+0 - rv9+6?

Carmen ja Nirppu (rv8+0)
 
Huomenta!
Pahoittelut NinaTT ja MissMaisa:hug:

Täällä sitä alkoi ensimmäiset kunnon aamupahoinvoinnit :x
Kamalaa kakomista oli viimeset puoltuntia,kun oksetti,mutta mitään ei tullu ulos.Ukko vaan naureskeli,et kovat on äänet,kun siellä kumartelet ja et normaaliahan tuo on...voipahan vauva kuulema paremmin!!!
Itseänikin alkoi pelottamaan,et mitä jos meneekin kesken sitten vaikka heti sen ultran jälkeen ja olenki jo ehtiny ilakoimaan vauvan olemassa olosta?!?Täytyy vaan nyt yrittää olla positiivinen ja ajatella kaikkea hyvää.Jos vauva ei jaksa mukanani,niin sitten ei ole vielä tämän vauvan aika,vaan sitten koetetaan seuraavaa!Mieheni totesi tuon lohduttaessaan minua eilen,kun asiaa taas pohdiskelin :saint:

Hemuli79 ja "matonen" (5+4)
 
Olen todella pahoillani NinaTT ja MissMaisa. Pettymys on varmaan hirveä, voimia teille!

Carmen: Minun käsittääkseni 9. viikko on se kun alkaa kahdeksan viikon ollessa täynnä. Ite taas luin jostain että 7. ja 8. viikko olis pahimmat. Tiedä häntä sitten, ite oon just matkoilla ton 9. viikon ja toivon todella ettei siellä ainakaan tarviis lääkäriin lähtee.

Mulla on ongelmana ollut kun pitäis tehdä lopputyötä... Mitä mieltä ootte, kehtaanko siirtää jo sovittua aikataulua kun välillä tuntuu että työtä ei nyt saa etenemään millään?
 
NINATT ja MISSMAISA :'( :hug: voimia molemmille!!!
yönaikana mulla se omituinen "mahantunne" katosi, onneksi. Toivottavasti kaikki menis nyt hyvin, "möykky" on niin toivottu!! Pelon tunne silti valtaa välillä täysin...mieskin lähti taas kuukaudeksi reissuhommiin ja pitäisi yksin täällä pärjätä huolien ja murheidensa kera...käy se tosin kerran viikossa aina kotona...itku pääsi eilen illalla...tunteet nykyään aika pinnassa...mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta...voimia kaikille... :heart:

liinu83 ja "möykky" 6+2
 
Tottahan se on että meillekin tulee toukokuussa vauva. :D :heart: Ton laskurin mukaan laskettu aika olis 25.5 Vauva on meidän neljäs. Meillä on 5v poika, 4v poika ja 1v4kk poika. Me kutsumme tätä pientä tulokasta Elmeriksi.
Vielä ei olla kerrottu kun kahdelle hyvälle ystävälle. Pitää yrittää pitää salaisuus vielä. Mitään raskausoireita mulla ei kummemmin ole. Muuta kuin kaks viivaa testissä :D
 
ninaTT ja Missmaisa :hug: :'( Jaksuja kumpaisellekin!

Täällä taas normi päivä tiedossa. Pahaa tekee ja väsyttää.

Kunhan tyttö herää päikkäreiltä niin taidan lähteä sen kanssa ulkoilemaan jos raitis ilma vähän helppais...vaikka mun tuurilla alkaa satamaan heti kun nokkani ulos pistän.

Tarvis tätä kotiakin pistää vähän järjestykseen, mutta motivaatio ja jksaminen on kyllä ihan hukassa... mutta ei auta, pakko on alkaa tekemään jotain...

-Liro ja papu-

 
Tervehdys!

Mulla loppu väsymys ja pahoinvoinnit ihan yhtä äkkiä, pitää vain syödä parin tunnin välein ettei tule heikkoa oloa. Mahasta nippailee välillä tosi kovastikkin, varsinkin yskiessä. Nyt on menossa rv 7+6 (eli onko se nyt sitten 8vko?) ja huomenna neuvola, vähän jänskättää, vaikka siellä taidetaan vaan jutella enimmäkseen. Tuleeko/onko tullut miehenne mukaan neuvola käynneille?

Joko olette alkaneet hankkia tavaroita? Onko se tässä vaiheesa vielä liian aikaista? =)

Vointeja kaikille!!! :heart: :D
 
=)
Plussa tuli meillekin!
Laskurin mukaan la olisi 26.5. neljättä odotellaan. Lapset ovat tyttö 5v, poika 4v ja tyttö 1v2kk. Silla81:sen kanssa aikalailla samanlaisessa tilanteessa :wave:
Yritän keretä joskus lueskelemaan viestejä ja jopa kirjoittelemaan, välillä lapset pitävät kyllä erittäin kiireisenä :whistle:
 
Tervetuloa uusille mukaan minunkin puolesta! :wave:

Suuren suuret pahoittelut kaikille, joiden raskaus keskeytyi :hug:

Kiitos kaikille, jotkas vastasitte siihen vaunukyselyyni =) Meillä tulee lasten ikäeroksi noin 1v 9kk, joten ehkä se seisomalautakin voisi mennä, sen mitä tarvitsee... Kantoliinaa harkitsin esikoisen kohdalla, mutta en sitä kuitenkaan ostanut. Tälle pikkukakkoselle se voisi ollakin ihan hyvä hankinta, kun pukeminen on muutenkin kesällä helpompaa... Jos vain oma selkä kestää kantamisen :/

Muuten meille kuuluu ihan sitä normaalia, pahoinvointia ja väsymystä... Öisinkin pitää käydä välillä juomassa mehua tms. ja yökkimässä :x
Etovaan oloon mulla yleensä auttaa jäävesi ja jääpalojen mussuttelu muutenkin, hedelmät ja kaikki raikkaat salaatit yms.

7+0 :heart:
 

Yhteistyössä