TOUKOKUUN TOIVOTUT

Tervetuloa uudet odottajat!

Edelleen vasyttaa ja aamussella huonoa oloa joka meni ohi sangyssa maatessa. Paino oli tippinut 1.5kg, mutta en ole huolissani, syon koko ajan jotain kun nalka pukkaa paalle. Ei mieli/ pakko saada jotain ruokaa oireilua viela. Minulla nippailee mahasta paivittain ja valilla selkalihakset kipuilee. Yritan valttaa nostelua toissa.

Taanaan yritan organisoida ultraa ens viikolle, jolloin olen varmemmin yli kuuden viikon, kun ovulaatio tuppaa toisinaan tulemaan hieman myohassa.

viikkoja 6+1
 
Tapsu85 :'( :hug:

Kovin monta nyt kerralla jo tippui porukasta..

Uusille tervetuloa! Täälläkin 3 pojan äiti ;)

Oma olotila on ihan samanlainen kuin aiemminkin, ummetus vaivaa, en tiedä miten tuota mahaa saisi paremmin toimimaan.

Kävin tänään anomassa jatkoa hoitovapaalleni, alunperin olin tämän vuoden loppuun anonut. Nyt sitten hain tuonne ens vuoden elokuun loppuun, vaikka siis äitiysloma tuon katkaisee, jos hyvin menee kaikki. En uskaltanut kuitenkaan tehdä niin, että oisin arvioinut äitiysloman alkamisajankohdan ja laittanut siihen asti vain hoitovapaan kestämään, menettäähän siinä hieman lomapäiväkertymää, mutta tuntui turvallisemmalta noin. Kun aina on sinne rv12 asti se keskenmenon vaara, vasta sitten uskaltaa hengähtää hieman..

 
Paljon jaksamista kaikille keskenmenon kokeneille :hug: :whistle: Niitä on tullut lähipäivinä aivan liikaa.
Mulla tais (!) aamulla olla pahoinvointia aamupalan jälkeen , kun oli pakko mennä maate. Tuli ihan sellanen heikko olo :| , ei suoranaisesti oksettanu. Sit kyrsi, kun neuvolasta ei vastattu, vaikka puhelin tunnilla soitin. Puhelin tunti on vaan 10-10.30 ja se on niin huono aika ku ollaan silloin juuri ulkoilemassa leikkikentällä, eikä sieltä viitsis soittaa muiden kuullen... :/
Että sellasta tänne.

Sädis ja ryyni 6+0
 
Voi kurjuus noita pieniä, jotka ei jaksaneet jatkaa kasvamistaan. Iso :hug: kaikille, jotka on ton kovan kohtalon joutuneet kokemaan.

Nyt toivotaan, että muut pienet jaksaa kasvaa!
Toi raskausviikkojen nimeämis(tai numeroimis) asia on hämännyt muakin. Mun käsittääkseni se kuitenkin on niin (niinku joku jo aiemmin sanoikin), että 9. raskausviikko on viikko 8+0-8+6 eli yhdeksäs raskausviikko. Mut onko sitte samainen viikko raskausviikko kahdeksan (eli rv 8) ilman järjestysnumeropistettä???
Ärsyttävää... ja sit vielä joissakin, etenkin englannin kielisissä lähteissä lasketaan viikot alkion iän mukaan, jolloin sit puhutaan kaks viikkoa pienemmistä viikoista... :kieh:

No joo... ehkä turhanpäiväsitä saivartelua, mutta miksei kaikki voisi käyttää samaa numeroimissysteemiä???

Täällä ilmeisesti kohtu jatkaa venymistään vihlomisesta päätellen... tää päivä meni yllättävän hyvin pahoinvointien osalta, vaikka pelkäsin ihan hirveesti, kun olin opiskelijoiden kanssa yritysvierailulla. Paluumatkalla tuli huono olo, kun en ollut saanu syötävää pariin tuntiin, mutta en sit kehdannu ruveta vetämään ratissa jotain banaania... etenkin kun oltiin menossa suoraan syömään.
Mä meen torstaina penkomaan veljenlasten vaatekasoja. Veljen vaimo on ihan tohkeissaan, kun pääsee vaatteista eroon :)

T. Mimosa ja Omppu

 
:hug: kaikille joiden pikkuset ei pysyneet matkassa, voimia :)
Mua on tänään väsyttäny ihan sairaasti, herättiin tytön kaa ennen ysiä...ja nyt se meni päiväunille, ja taidan mennä itekin |O
vuoto on loppunut, ei tuu enää ees paperiin...eli toiv.tarkoittanee hyvää :|
mäkään en oikein noista viikoista ymmärrä, et jos on 5+1 viikko ni onks siillon 6viikko meneillään vai 5?
en siis tiä millä viikoilla nyt meen..ennen maanantaita
 
Hei kaikille,
Liityn mukaan uutena toukokuun äitinä. Laskettuaika on 16.5. Odotan ensimmäistäni ja istun tässä koneen ääressä jalat ja sormet ristissä, jotta kaikki etenesi hyvin.

Samoin kuin London calling, asun täällä Britanniassa ja olen mega onnessani, että täällä palstalla on joku muukin ulkomailla elävä. Oikein kateeks käy, kun voitte verrata kokemuksianne siellä kotona. Joten London calling: You wanna catch up sometimes? ;) - niin kuin nää engelsmannit sanoo..

Mukavaa viikon etenemistä kaikille. Nyt täytyy rynnätä yrjölle!
 
Tapsu85 suuri :hug: sulle ja voimia! Liian monta kurjaa tapausta...alko pelottamaan. Nyt ei ole ollut huono olo muutamaan päivään..hassua mut vähän sekin jo huolestuttaa. Mun olis pitäny kertoa jo monta päivää pomolle asiasta. Muuten en vielä kertois, mutta ovat laittamassa mua ens viikolla koulutukseen, johon mua ei kantsis laittaa jos jään keväällä töstä pois. Mutta en saa sanottua! En tiiä miks...tää on jotenkin vielä niin uusi asia ittellekin, että ei vaan saa sanottua sitä sille ääneen.
 
Summer81
samoja asioita pohdit ku minäkin. Pomolle pitäis jo kertoa, mutta kun ei pysty, eikä oikeestaan haluakkaan. Mä haluan pitää tämän lähimpieni ihanana salaisuutena. Ja sit ku pelkää vielä kuitenki, että mitä vielä voi tapahtua, niin ei oo kiva, jos ehtii kertoa, ja sit kaikki muuttaa suhtautumista että joo, toi on lähdössä pois heti kun vaan mahdollista...

Mulla viime viikolla kans katos oireet ihan kokonaan pariksi päiväksi, ja pelästyin ihan sikana. Mutta kyllä ne tuli sitte takasi, tosin ihan erilaisia oireita on nyt ku aiemmin. Aiemmin oli jatkuva paha olo, nyt on TODELLA paha olo klo 9-10 ja klo 16-17, ja tona aikana oksennusrefleksi tulee ihan jatkuvasti ja tosi voimakkaana, mutta mitään ei tule ulos. Näyttää varmasti kivalta, kun mä täällä istun roskasanko jalkojenvälissä aina ton ajan... ja tuntuukin kyllä aika kenkulta, kun on toi kaula ja ruokatorvi ihan puutunu jatkuvasta "kramppaamisesta". Osaako joku kertoa, miks ne on just noi ajat, ku tekee tosi pahaa??? :D
 
Kävin ekassa ultrassa, ihana nähdä kun pieni sydän jo ahkerasti sykki. :heart: Laskettu aika on 15.5. (ei varmistettu)
Vointi on ollut hyvä, aika hurja väsymys vaan iskee iltaisin.
Tämä pikkuinen on meille toinen lapsi, ja synnytyssairaala näillä näkymin sama kuin esikoisen QCCH London.
 
Mimosa, niinpä. En haluais vielä kertoa tässä vaiheessa. Mut mitä ihmettä teen...meenkö vaan sinne koulutukseen, vaikka sinne pitäs oikeesti laittaa joku muu? Vai kerronko vaan.. Toisaalta mietin että jos tulis keskenmeno, nii pakko mun olis sittenki kertoa ku olisin jonkun aikaa töistä pois.
 
Moikka Ronya!
Miten sä varasit sun ultran? Omalta lääkäriltäsi vai kätilöltä? Mulla on kätilöaika vasta ensi viikolla, mutta haluaisin kovasti mennä jo ultraan. En vain ole oikein keksinyt, kuinka löydän yksityisen täältä.

Kerroin omalle esimiehelleni, vaikka en olisi oikeastaan halunnut. Ajattelin vain, että on hyvä, että joku tietää, varsinkin jos täytyy ottaa välistä vähän rauhallisemmin. Tsemppiä vain summer81!
 
Pahoittelut niille jotka ovat saaneet keskenmenon :hug:

Täällä on käyty ensimmäisessä äitiysneuvolassa maanantaina 9+1.
Rakko hyvin täytenä ja kupla otsassa, täällä oletaan ultra vatsan päältä ja sydänäänet löytyi melkein heti ja ultrassa liikuskeli pikku öttiäinen =)
Olo on todella onnellinen.

Minulla on tuohon pahoinvointiin auttanut tuo raskaus inkivääri ja b-vitamiini tabletit.

MOLLAKKA 9+4
 
Brighton calling, jep tulen kertomaan sitten. Hauska kun oon jo muutaman kerran käyny sen juttusilla, mutta sitten oonkin puhunu ihan jotain muuta juttuja. Jotain kun sunnittelee sanovansa, niin se onkin kauheen vaikeeta sitten saada suusta ulos. pitäs vaan ilman suunnittelematta kävellä sinne ja täräyttää.
 
Halaus kaikille joiden vauva ei ollut kykenevä jatkamaan.. :'( Voimia jatkamaan yritystä.

Itselläni on ollut kovin huono olo-päivä tänäänkin. Olen ollut 3 päivää nyt poissa töistä (pomon luvalla, kerroin syyn, oli kovin ymmärtäväinen) ja jänskättää taas huominen, joko olisi paremmin, jaksaisinko.. Sitten täytyy mennä lääkärin pakeille jos näyttää, että pystyssä ei pysy. Työni kun on lasten parissa vielä, niin koko ajan pitäisi olla jonkinmoinen jaksu päällä.. ei pääse huilille silloin kun siltä tuntuu. Voisikohan tämä johtua siitä, kun olen aika pieni rimppana itsekin (47 kg, että elimistö joutuu tekemään tilaa ja käyttämään energiaa aika reippaasti..? Tai sitten tämä on vaan "normaalia". Toivoisin kyllä pääseväni töihin, tuntuu niin lamaannuttavalta ku ei mitään jaksa tehdä. Syytän jotenkin itseäni heikoksi.. kautta aikainhan sitä naiset ovat raskaanakin työtä tehneet...

 
Olen kovin pahoillani kaikkien pikkuisensa menettäneiden puolesta :'( Voimia teille ja jaksakaa uskoa parempaan huomiseen :hug: :heart:

Noista raskausviikoista vielä: taisin esittää asiani hieman epäselvästi, sillä tiedän toki, että puhuttaessa yhdeksännestä (9.) raskausviikosta, tarkoittaa se rv8+0 - rv8+6. Kysymykseni lähinnä olikin, että kun tuossa 9 kuukautta- lehdessä sanottiin keskenmenoriskin olevan suurimmillaan vkolla 9, niin tarkoittiko se rv8+0 - rv8+6 (eli 9.viikkoa) vaiko rv9+0 - rv9+6 (eli 10.viikkoa). Vaikka mietin tuossa tänään kaikkien surullisten uutisten siivittämänä, että jokaisella meistä on riski ja vaara menettää pienokaisensa - onko sillä sitten väliä millä viikolla tuo surullinen asia tapahtuu :ashamed: Päätinkin koittaa pysyä positiivisena ja ottaa ilon irti raskaudesta päivä kerrallaan ja nauttia siitä mitä elämä tuo tullessaan. Uskon, että kaikella on tarkoituksensa ja mikäli tämä vauveliini kesken menisi niin eipä hän olisi kylmässä maailmassakaan pärjännyt, jos ei mamin massussa!

Olo on tänään ollut ihan ok; ehdin jo keskellä päivää pelästyä, kun pahoinvointia ei ollut pariin tuntiin :p Mies vaan lohdutteli, että kyllä siellä pienellä on kaikki kunnossa ja eikö ole ihanaa, kun EI ole pahaolo. En taida olla koskaan tyytyväinen B) No se olo meni aika nopeasti ohi ja taas on tuttu kuvotus päällä ja pidättelen oksennusta :LOL:

PS. Miten on; löytyykö toukomammoja Kirkkonummen tai Espoon suunnalta? =)
 
Voih... surullisia uutisia liian monella ollut. Pahoitteluni teille :hug:
Kyllä se omassakin mielessä pyörii, mutta sen niin moneen kertaan kokeneena, ymmärrän sen olevan tarkoitettu.
Jos hieman omasta olostani, yökötys on muuttunut kokopäiväiseksi ja löysin suuren herkun tänään jota olen ahminut aina kun pahaolo iskee...SATSUMAT! ai että ne voi olla hyviä. ei muuten sen kummempaa. Väsymys on tietty aina matkassa ja tuntuu että haluaisi vaan nukkua ja herätä vasta raskauden puolessa välissä. Ai ku se oliski kätevää...
 
Carmen Kyllä sun kysymys oli ihan selkeä... Mutta kun ei osaa vastata, täytyy pohtia omia ajatuksia... :D Mutta siis kai toi raskausviikko 9 on toi 9+0 - 9+6... Näin niinku maalaisjärjellä ajateluna.

Summer81 Kyllä se pomo siihen hyvin suhtautuu; ajattelethan sä kertomalla firman parasta! Jokaisen pomon pitäis olla tyytyväinen semmoseen alaiseen!

Nyt meen rötväämään ja kattomaan CSI:tä... Mitenköhän sitä jaksaakin katsoa vieläkin, vaikka ne jaksot vähintäänkin toistaa itseään??? No, jos vaihtehto on siivota, niin kylläpä vastauksen tietää :LOL:
 
Tuntuu pahalta poistella nimiä listasta, kaikille pienen menettäneille pahoitteluni.

Itselläkin ajatus siitä, että mitä jos tämä ei pysykään kaikista toiveista huolimatta matkassa, hiipii välillä salakavalasti mieleen. Varsinkin nyt kun ois kuukautisten aika käsillä ja pienen pientä menkkamaista jomottelua nivusissa. Muistaakseni esikoista odottaessa silloinen lääkäri sanoi että ihan alun jälkeen on juuri ne toisten kuukautisten alun aika riskialtista.
Mutta sillehän ei sitten mitään mahda, suuren surun vaan toisi.

Oma olo on tänään kyllä ollut hyvin raskaana oleva, olen joutunut useamman kerran käymään vessassa oksentamassa. Satsumat muuten helpottavat munkin oloa, varsinkin jos ne on ihan jääkaappikylmiä.

Kantoliina josta Wilhelmiina jo kirjoittelikin, on kyllä aivan huippu! Kolmannelle ostin ja paljon käytin.

voikaahan hyvin!


 
Huomenta! Ikävää että täällä on nyt tullut niin paljon huonoja uutisia. :'(

Carmen: mun mielestä se viikko 9 on kuitenkin se edellinen viikko, kun 8 on tullut täyteen. Ainakin itse ymmärtäisin asian niin.

Herätessä oli huono olo, mutta syöminen auttoi. Onko muilla huono omatunto jos ette ole päässeet töihin tai työteho ei ole normaali? Mä olen aika velvollisuudentuntoinen ihminen ja mulle on tuottanut vaikeuksia kun opiskelut ei nyt ehkä etenekään siinä tahdissa kuin kuvittelin. Tiedän, että on paljon tärkeäpää ajatella omaa ja vauvan hyvinvointia, mutta en silti voi tuntemuksilleni mitään...
 
huomenia vaan!

Minäkin menin eilen aamulla hehkuttamaan kuinka hyvä olo minulla on koko ajan.. ja kissan viikset.. jouduinhan sitte illalla minäkin halailemaan posliininorsua...yäk :$ Kumpa olis ollu vaan joku poikkeus...

ja joku tuolla kyseli tarvikkeiden ostamisesta, niin minä tosiaan ainakin hain jo uuden turvakaukalon :whistle: Paljon on kylä tähänkin pinoon ilmestynyt noita keskenmenoja, mutta kyllä tuolle kaukalolle jossakin vaiheessa käyttäjä saadaan..=)

äippä & nytty 7+2
 

Yhteistyössä