TOUKOKUUN TOIVOTUT

Nyt jännittää. Tänään alkoi ruskea vuoto. Viikkojen pitäisi olla 6+5 ja pelottaa, että jos meneekin kesken. Tällaisen tekstin löysin "Ruskea vuoto voi kuitenkin olla normaalia alkuraskaudessa ja jopa 1/3 odottavista äideistä on kokenut vuotoa jossakin raskauden vaiheessa." Siltikin pelottaa, samaisella sivulla sanottiin, että ruskea vuoto voi olla merkki alkavasta keskenmenosta.

En ees miehelle pystynyt sanomaan mitään. Oon itku silmässä linnottautunut makkariin. Kun ei ekassa raskaudessa ollut mitään vuotoja, niin nyt säikähtää kaikkea tällaista, johtui sitten mistä tahansa...
 
Voimahaleja Emikille Tiedän kokemuksesta, ettei mikään sanottu auta tällä hetkellä, mutta lupaan että jonakin aamuna maailma näyttää taas pikkuisen kauniimmalta :hug: :heart:

Mites Tylleröiselle kävi ultrassa? Joko näkyi pikkuisen sydämenväpätys? =)

).( Minulla on torstaina kehityskeskustelu lähimmän esimiehen kanssa ja suunnittelen raskaudesta kertomista hänelle mikäli olo ei tästä kohene :ashamed: Aamulla oksennus tuli kurkkua selvitellessä niin nopeasti etten vessanpytyn kantta ehtinyt nostaa vaan yklöt tuli kannelle :( Junamatka töihin meni myöskin oksennellessa. Ei tää tästä parane; olo on kamala koko ajan ja vaikkei nyt oksentaa tarviikaan joka tunti niin kyllähän tällainen olo verottaa voimia. Tuntuu, että pystyn tällä hetkellä panostamaan töihin 30%:a normaalista :ashamed:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Annastiina69:
Alkuperäinen kirjoittaja sädetikku:
ps. miten saatte ton tikkerin tohon viestin loppuun? Mulla tikkerit on profiilissa... :whistle:


kun olet kopioinut sen url osoitteen niin sitten tänne kirjoittamasi tekstin loppuun liität sen klikkaamalla ensin tuota hymiöiden vieressä olevaa sinivihreää lisää kuva- laatikkoa, liität osoitteen ja klikkaat taas lisää kuva- laatikkoa...oliko auttavasti sepitetty

:D
eli se täytyy liittää jokakerta viestii, jos haluaa et näkyy viestin lopussa? ok :D
 
ultrassa käyty...nyt tiedän mikä se "pussi" on viralliselta nimeltään, se on lapsivesiontelo, viimeksi mulla oli tuo 12mm, ja nytoli kasvanut 16mm, ja siinä vieressä näkyi, tooosi pieni vaalee pallo, mikä saattaa alkaa kehittyyn ja siitä muodotuun siis itse alkio..eli gynen mukaan oon nyt 5 viikolla, ens maanantaina jälleen aika, jolloin viimestään pitää näkyä selkeesti alkio+ sydänäänet :heart: gyne sano et on kaksi vaihtoehtoa: joko normaali raskaus alkamaisillaan tai sitten tuulimuna..ja jos tuulimuna on niin luonto hoitaa sen puolestaan ja kohtu tyhjenee itsestään..mutta siihen tarvitaan siis se verinen vuoto :$ eli tuli hivenen parempi mieli, kerta se ontelo oli kasvanut ja siellä jotain vaaleaa näkyi....
tihruttelu vuodosta sanoi että antaa tihrutella rauhassa se on normaalia, kesken ei ole kuitenkaan menossa, minkä kysyin myös.
 
Heissuliwei :wave:

Puliinalle isot tervetulot joukkoomme :heart:

Onkohan tää koko 9kk tällästä että aina kun käy pissalla, niin joka kerta on moneen kertaan tarkistettava ettei pyyhittäessä ole tullut verta paperiin.. näin seiskaviikkoon mennessä siitä on tullu jo rutiini, käy niinku ihan luonnostaan... ;) Vielä ei ole värillistä vuotoa näkynyt...(huoh!)

Tosiaan seiskaviikko alkoi juuri ja pelonsekaisin fiiliksin odotelen josko huonovointisuus joku kaunis aamu yllättää... tähän asti selvitty vatsan nippailuilla, väsymyksellä ja rintojen turpoamisella/arkuudella.

Kaikille kaikkee hyvää ja muistakaa laittaa viesteihin millä vkolla tätä ihanuutta elelette, niin on kiva seurailla oireita yms. :)

Jonsku83 rv 6+0
 
Hyviä uutisia siis Tylleröinen =) Tuolla tiedolla jaksat varmasti odottaa ensi viikkoon ja silloin siellä tosiaan pitäisi näkyä sykekin, jos kyse on normaalista raskaudesta! Olen ehdottomasti tuon alkuraskauden ultran kannalla, sillä itselläni tuulimuna huomattiin vasta rv11+6, päivää ennen np-ultraa :ashamed: Lääkärin mukaan oma kehoni piti niin kovin kiinni olettamastaan raskaudesta ettei vuoto alkanut tuohonkaan mennessä. Minusta tuollainen on paras saada selville niin aikaisessa vaiheessa kuin vaan mahdollista!

Nyt töllön ääreen koomailemaan, jos se auttaisi tähän kuvotukseen :/

Carmen ja Nirppu (rv 7+5)
 
Hieno juttu Tylleröinen!
Kun siellä kerran on selkeesti kasvettu ja jotakin uutta tullut näkyviin.

Voi Carmen ! Voisi kyllä kuvitella, että sulla vois jo tasapuolisuuden nimissä alkaa vähitellen helpottaa olotila :hug: . On kyllä varmasti hirveen vaikee nauttia raskaudesta, kun kokoajan voi tosi pahoin. Ootko sä kokeillu noita mehujäiden imeskelyä? Mulla se tepsii, mut mun tosi paha olo onkin tosin ollut kausiluonteista muutenkin, ei jatkuvaa niinku sulla. Toivottavasti nyt vähitellen alkais helpottaa!

 
Huomenta! On taas niin ällö olo, aiemmin ei oo ollu pahoinvointia aamulla, mutta iltaisin ku oon koiria ulkoiluttanu, niin oon ollu pää pusikossa :x Mua jännittää huominen työpäivä, ku moni asiakas haisee/tuoksuu jotenki erikoiselta ja muahan alkaa heti etoa. Meinasin jo viikko sitte oksentaa, ku yks mies haisi kaljalta :D Oliski vähä nolompi juttu, jos myyjä alkais oksentaa kesken myynnin :LOL:
Maha on aivan omituinen, iltaisin alkaa mahaan kertyä ilmaa ja nukkumaan mennessä maha on niinku rantapallon nielaisseella ja sitte se on hetken kipeä, onneksi helpottaa aika nopeasti :kieh:
Onneksi kahvi vielä maistuu, kuinka mä pääsen sängystä ylös, ku en enää pysty kahvia juomaan :eek: Nyt pitää keksiä jotain järkevää tekemistä, ku on kerran vapaapäivä :wave:
 
Tervetuloa Puliina! Hienoja uutisia PieniTytönTylleröinen!

Tänä aamuna oli taas vähän kuvottava olo, kahvi tuoksui tosi voimakkaalle :snotty: Vielä ainakin olen sen kupillisen aamuisin juonut, saa nähdä miten jatkossa käy. Päiväunet nukuin taas eilen ja on se jännä miten voi heti tulla kamala pissahätä, kun makuulla on. Vaikka ois just käynyt vessassa.. Mulla ei koskaan ole ollut mitenkään hirmu voimakkaita pahoinvoinnin oireita ja kesällä oon aiemmin ollut näillä viikoilla, silloin kuumat ilmat on kyllä pahentanut oireita.

Tuulista tiistaita kaikille!

 
TTäällähän porukka voi pahoin, mutta niin minäkin oksettaa ja pahoinvointi 24/7 tänään piti töistä lähteä pois ku 3 kertaa oksensin ja olo on kuin joku olisi päälle ajanut. Torstaina olisi neuvola käyntikin edessä. Täytyypä siellä jutella tästä kauhiasta monen viikon krapulasta.
Oliko se muuten niin että suurin keskenmeno riski on viikoilla 8 -10??
poika04&papu 7+2
 
mulle gyne ainakin sano et suurin km:n riski on viikoilla 7-8....mut voihan se tulla milloin vaan...mulla ei tänään vielä ole tullut vuotoo...toivottavasti ei loppusit...ja toivotaan et se siellä alkais kasvamaan...mulle gyne sano et ei mielellään mitään kaavintaa suosittele jos tuulimuna on, et kohtu tyhjentyy sit itestään näin alkumetreillä...mut nyt haluan vain aatella kaikkee positiivista, ja jospa ens ma näkis ne sydänäänetkin jo :heart:
 
Väsyttää...
En tiedä miten selviän töissä olosta, kun tuntuu että ei silmät pysy auki yhtään. Ihan kunnon yöunet olen nukkunut, mutta silti väsyttää niin kamamalasti että joka työpaivä tuntuu aivan kidutukselta, vielä kun on päätetyö niin ei pääse juuri ollenkaan liikkumaan päivän aikana mikä piristäisi.
onneksi ei pahoinvointia kuitenkaan ole pahemmin ollut.

Mulla pomo tietää
mun tilasta, mutta muut työkaverit ei, joten ei oikein tiedä että miten päin aina työpäivän selviää.

 
No niin. Täällähän tosiaan voidaan hienosti huonosti pahoin. Se on pelkästään hyvä jos raskauden jatkuvuutta ajattelee. Mä tosin eilen en jaksanut olla optimisti kun oli 7h pahaoloputki ja mies työmatkalla ja palaa huomenillalla. Syötin äkkiä lapsille puurot ja painuin takasin pehkuihin. Vaikka yrittää syödä jotain pientä ei se auta oloon yhtään. No 2.10 mul on yksityinen ultra ja katotaan miten asiat on. Silloin pitäis viikkoja olla kasassa 8+1.
Joku just sanoi miten sitä aina kun vessassa käy, pelkää pyyhittäessä että tuleeko tuhrua vai ei. Miten sitä naista täytyykin piinata näillä alku viikoilla.
Kaikille tasapuolisesta nautittavaa tiistaita ja aurinkoa täältä =)
 
UUSI ILMOITTAUTUU MUKAAN

Minäkin lyöttäydyn teidän odotusrinkiin. Ensimmäinen tulossa ja raskausviikolla 7 mennään. Varhaisultrassa käytiin viime perjantaina jolloin ruskuaispussi + pienen pieni sikiön kaiku saatiin näkyviin mutta syke oli vielä niin epäselvä että antoivat uuden UÄ ajan tän viikon torstaille. Tarkka laskettuaika on vielä hakusassa mutta noin puoleen väliin toukokuuta se menee. Ensimmäiset merkit raskaudesta havaittiin kystakontrollissa 4 viikkoa sitten ja jo silloin gyne näki kohdussa "renkaan" josta ihmeissämme teimme raskaustestin joka kyllä näytti silloin puhdasta negaa mutta ekan haamun pongasin tuosta 8 päivää myöhemmin. Jännitystä on siis riittänyt alusta asti sanan siinä merkityksessä :p

Taustasta sen verran että minä 29v, mies 32v ja asutaan Oulun kupeessa. Oys siis tuleva synnäri. Ilmoitan LA torstain ultran jälkeen.
 
Totta! Nää alku viikot on kauheeta piinaa et miten se pikkunen sillä voi ja että pysyykö papunen matkassa sen 40 viikkoa. Hieman mua kuitenkin helpotti kun viime viikolla näin että siellä sydän sykki mahottomasti vaikka eihän siinä kauheesti muuta viellä näy kun viikkoja on niin vähän..

Ja pahasta olosta kyllä mää kestän vaikka kaikki 40 viikkoa jos palkinnoksi saan pikkusen tuhisijan :)

repiikö teillä muilla miten kovasti alamahaa esim. aivastaessa? Mulla tuntuu aika lailla ja muutenkin vihloo välillä aika lujaa. SIIS niin erillainen raskaus kun viimeksi..viimeksi ei muusta tiennyt olevansa raskaana kun että viidennellä kuulla alkoi maha kasvaa :D
Nyt on maha jo varmasti yhtä iso kun viimeksi tosiaan 5. kuulla :LOL:
 
Hei kaikille!

Tänään on kaikki ihan ok. Paha olo oli vain aamulla ja nyt ei mitään ihmeellistä. Tämän sanottuani minua taatusti rankaistaan.. :kieh:

Huomenna pitäisi lähteä työreissulle ja kotiin pääsee vasta ensi ma illalla myöhään :'( Niisk. Kamala ikävä tulee niin kotiväkeä, kuin tätä tutuksi käynyttä palstaakin. On se jännä miten kohtalotovereihin "tutustuu" ja uusia kuulumisia odottaa innolla. Varsinkin nyt alussa kun mitään ei oikein tapahdu, paitsi nämä alkuraskauden olotilat, niin on kiva lukea ultrauutisiet yms tapahtumat.

Mun neuvola on vasta ensi viikolla ti -aamuna. Mutta eipä silloin kuulema muuta tehdä kun otetaan tiedot ylös ja mitataan verenpaine. Ultra varmaankin sit viikolla 12.

Yksi työkaveri osasi arvata uutisen. Enkä halunnut sitten lähteä valehtelemaan. Pyysin vaan pitämään asian vielä tässä vaiheessa omana tietonaan.

Semmoista tämän auringon alle. Lennokasta loppuviikkoa, yrittäkää jaksaa kaikkien oireiden kanssa!

paivansade 8+2
 
Totta! Nää alku viikot on kauheeta piinaa et miten se pikkunen sillä voi ja että pysyykö papunen matkassa sen 40 viikkoa. Hieman mua kuitenkin helpotti kun viime viikolla näin että siellä sydän sykki mahottomasti vaikka eihän siinä kauheesti muuta viellä näy kun viikkoja on niin vähän..

Ja pahasta olosta kyllä mää kestän vaikka kaikki 40 viikkoa jos palkinnoksi saan pikkusen tuhisijan :)

repiikö teillä muilla miten kovasti alamahaa esim. aivastaessa? Mulla tuntuu aika lailla ja muutenkin vihloo välillä aika lujaa. SIIS niin erillainen raskaus kun viimeksi..viimeksi ei muusta tiennyt olevansa raskaana kun että viidennellä kuulla alkoi maha kasvaa :D
Nyt on maha jo varmasti yhtä iso kun viimeksi tosiaan 5. kuulla :LOL:
 
Heippa! Plussasin viime viikonloppuna ja neuvolan täti sanoi puhelimessa, että tänään alkaa 6:des raskausvko. LA olis 21.5. Ollaan lähdössä ulkomaan reissuun kuukauden päästä, joten olen ajatellut, että oliskohan järkevää käydä ultrassa ennen sitä. Että sitten tietää, että kaveri ainakin majailee oikeassa paikassa... ...minkälaisissa hinnoissa nuo ultrat liikkuu, osaisko kukaan kertoa?

Meistä: Minä täytän pian 28 ja mies 27-v, niin ja koirakin täyttää kohta kolme ;). Ensimmäistä kertaa ollaan raskaana ja kaikki on ihan uutta ja ihmeellistä.

Hieno homma, että meille on oma ketju täällä

:wave:
 
poika04: Mulla repii myös alavatsaa. Just esim aivastaessa, tai jos nousee liian pian ylös. Sitten kun painaa kädellä vähän ja odottaa, niin se menee kyllä ohi. Kivun voi paikallistaa ja melkein sormella sormella osoittee missä kohti juilii.
 
Laskettu aika: 11.5.2008

Olet viikolla: 8

Olet kuukaudella: 2

Raskausviikkojen ja -päivien määrä: 7 viikkojen 2 päivien

Näin monta päivää synnytykseen: 229

Mua aina tiedättekö hämää kun puhutaan raskausviikoita et olen 8. viikolla vaikka ei ookkaan 7+2 mites sitten pitää lukea just esim..nuo keskenmeno jutut et suurin riski on vaikkapa 7 - 8 viikkoa tarkottaako tuo suomeksi sitten 6+ - 7 + vai oikeesti 7 ja 8. viikkoa

Mä kävin työmatkan yhteydessä joensuussa ultrassa ja mun mielestä oli aika halpa kun vertaa muita mitä täällä on ollut jäi maksaa vain 56 euroa. Oli kullä jok sentin arvoinen kokemus..

pienitytöntylleröinen: Kauheesti tsemppiä seuraavaan ultraan :heart: Toivotaan et siellä pieni sydän pamputtas kauheeta tahtia.

Mun tekisi kauheesti äidille mieli kertoa mutta en uskalla..Mamma varmaan ei housuissaan pysyisi :D Se on ihan höpertynyt mummona olemiseen
 
Poika04 ja Päivänsäde73
Mulla kans just kuvailemaanne vihlontaa tai repimistä eniten tuntuu nivusista kylkiinpäin. Mulla portaiden nousu on se suurin vihlonnan aikaansaaja. Välillä tosin vihlaisee ihan issekseenkin, ilman erityistä ärsytystä. Tänään on tuntunu semmosta jatkuvampaa venytystä, mikä ei onneksi oo yhtä kivulias ku noi vihlaisut.
Ninku jo sanoitte, tän kyllä kestää, kun on mitä odottaa :heart:

Mulla pahoinvointi on muuttunut ihan erilaiseksi. Viime viikkoon saakka pahoinvointi oli jatkuvaa huonoa oloa, päänsärkyä ja hurjaa väsymystä, nyt pahoinvointi on kyllä todella voimakasta, mutta muutama (n. 10) kunnon voimakas kyökkäys aamupäivästä riittää, ja sitte onki loppuajan parempi olo. Ihanaa! Mieluumin näin, ku että oli kokoajan tosi huono olo ja poissaoleva.

 

Yhteistyössä