***Toukokuun Toivotut***

Morjensta kaikille :wave:

Callisto ei muutakun uusia plussatuulia ja kovasti onnea matkaan :heart:

Tiuhti sopii mullekin jos teet uuden pinon jo aikasemmin :)


Tänään oli sitten eka neuvola
Tuttua juttua oli aika paljon, päihdekyselyt täytettiin ja hemoglobiini, verenpaine ja paino mitattiin.
Pitäis varata sitten aikaa tuonne labraan verikokeisiin ja äitipolille np ultraan, jee :)

voiko labraan verikokeisiin mennä pienen lapsen kanssa?
Mulla ei meinaan ole oikein hoitopaikkaa lapselle ja mies on töissä :(

Jaa niin laskettu aika muuttui 1.5.


Nyt päiväunille, väsy on ihan kamalaa..

Jaksamisia kaikille!!



Epi ja paavo 9+0. :)
 
Callisto :hug:

Täytyy tosiaan toivoo et vuoto on normaalia, eipä oo ainakaan enempää tullu.
Ja tänään on kyllä ollu enemmän kun etova olo, kerran kävin oksentamassakin :| Esikoisesta oli vaan pelkkää etovaa olo, kertaakaan en sillon oksentanu.

Etovista hajuista Ensimmäisen kanssa oli uunimakkara jossa on juustoo päällä ja jauhelihakastike, enpä kyllä aio noita ruokia nytkään tehdä vähään aikaan :LOL: Niin ja perunasalaattia en oo pystyny vieläkään syömään ekan raskauden jälkeen:p

sukupuolesta Miehelle ei oo väliä kumöpi tulee, ja ei periaatteessa mullekaan, kyllähän sitä olis kiva pojan jälkeen et sais tytön mutta toisaalta taas olis kiva et olis kaks poikaa kun on niin pieni ikäerokin :) Ja onhan ne pojat sellasia äitin mussukoita :heart:

Me ei aiota selvittää sukupuolta etukäteen, ensimmäisen kanssa haluttiin tietää, mutta nytkun on raskaus ja kaikki ennentään tuttua niin eiköhän sitä malta olla kysymättä :D Täytyy vaan rakenneultrassa kattoo vähän varovasti kun viimeks nähtiin ihan selvästi pojan vehkeet :LOL:
 
Mulla oli kanssa tänään jotain ihan pientä vuotoa, mutten ole ihan sataprosenttisen varma, että kummasta puolesta sitä oikein tuli. Paperiin jäi pyyhkiessä hieman punertavaa... No mutta pääasia, ettei enempää. :)

Tuli sitten kerrottua toiselle työkaverille tästä raskaudesta ja itkuhan multa tirahti. Enkä osannut muuta kun halata sitä työkaveria :D ihan nolottaa näin jälkeenpäin!

Eka neuvola varattu! :) jännitti hirveesti soittaminen, oonkin tämmönen jännittäjä joka asiassa. :p 17.10 löyty sopiva aika. Saas nähä menenkö yksin vai lähteekö miekkonen...

Tänään on ollut ihmeen ähky olo lounaan jälkeen. Ei oikein maistu ruoka, muttei kuitenkaan ole mikään erityisen huono olo. Enköhän illalla taas vetele ruokaa kaksin käsin. :D

Sukupuoli: tyttöä kovasti haluaisin näin ensimmäiseksi, mutta pääasia tietty, että lapsi on terve. Kyllä varmaan selvitän sukupuolen mahdollisuuksien mukaan. En voi luvata pitää asiaa sisälläni, sillä silloin se ei ainakaan onnistu :D Mös mies toivoo ensimmäiseksi tyttöä. Minulle on kerran sormustesti tehty ja sen mukaan pitäisi ensimmäisen tyttö olla, jännä nähdä tulos. :)

Miksei aika voi kulua nopeammin, haluisin jo semmosen söpön vauvamasun <3
 
Etovista hajuista: työkaveri tuli tänään osastolle kahvikupin kanssa, niin johan läks meikeläinen lujaa yrjölle :D kiva, kun on vessa ihan talon toisessa päässä ja välissä on vielä porttikin, joka pitää avata... pitäsköhän harjotella aitahyppyä :D
 
tiuhti_ Lisää vaan :)

La on näillänäkymin 25.5 mutta sittempä ultran jälkeen on viisaampi :)
Tänään olin jo huolissani kun vähän tuli niukkaan, hieman rusehtavaa vuotoa. Soitin sitten neuvolaan, ja jopas helpotti. Ei kuulema syytä huoleen, alussa voi olla pientä verenvuotoa punertavaa tai rusehtavaa, normaalia molemman. Huh :)

Kauheen hankalaa tämä salassapitäminen, oon tämmönen huoleton "hölösuu" :D Perjantaina ollaan menossa minun vanhempien luona käymään, mutta ei kuulema vielä kerrota (Mieheke sitä mieltä :D ). Oon kyllä itsekkin ajatellu, että vasta eka ultran jälkeen, että ei joudu tulevat isovanhemmat turhaan pettymään, kovasti kun ovat jo lastenlasta odotelleet, heille ensimmäinen. Mutta ai, että tää on hankalaa, niin hankalaa!!!

Tänään 5+4 eli kuudennella viikolla jo :D
 
Ihanan vilkasta keskustelua täällä! Varasin jo aiemmin neuvola-ajan viikolle 8, nyt myös varhaisultran viikolle 7. Siihen asti pitää ainakin jännätä ennen kuin kertoo KENELLEKÄÄN! Kovasti tekisi mieli jo jollekin lipsauttaa... Mutta toisaalta tuntuu, että olen vain keksinyt koko jutun enkä ole oikeasti raskaana. Joku kohdunulkoinen tai tuulimuna vain. Mitään oireita ei oikeastaan ole, mikä on ihme. Aiemmissa raskauksissa kärsin hirveästä pahoinvoinnista. No, jos kaikki on hyvin, niin en valita! Mies on sitä mieltä, että huudan ja suutun ihan koko ajan ja olen aivan sietämätön! :D Omasta mielestäni kaikki muut vain sanovat niin typeriä asioita, että pinna palaa. Pissa on tosiaan neonkeltaista täälläkin, ja lämmöt edelleen ylhäällä. No, rintoja aristaa, jos oikein tarkkailee.

Kirjavakana + Tipu (työnimi vakiintunut) 5+3
 
Oijoi kun kerkee harvakseltaan kirjoittelemaan.
Kiva, kun te muut ootte aktiivisia! :)

Puumanainen olen myös minä! :D Meitähän on monta täällä... :D

Sukupuolesta ei varmaankaan ultrassa sitä kysytä. Meillähän on ennestään kolme poikaa, joten kaikkihan meille tyttöä odottaa/toivoo.
Mulle on ihan sama kumpi tulee. Molemmat on ihan yhtä tervetulleita! :)

).( Ei kyllä oikeen minkäänlaisia raskausoireita! Hieman kummastuttaa.
Ainoat oireet raskaudesta on ollut nyt palelu, hiivatulehdus (sellaista ei ole ollut koskaan!) ja ihottuma. Ihottuma johtuu takuu varmasti hormooneista, koska muuten en sellaisesta kärsi.
Normaalisti mulla on ollu tässsä vaiheessa raskautta jo oireita vaikka muille jakaa! Pahoinvointi on ollu järkyttävää, mutta nyt siitä ei ole tietoakaan.
Mun varmaan täytyy jossain vaiheessa vielä testata uudestaan, että oonko varmasti raskaana jos tähän malliin oireettomuus jatkuu.
Niin joo turvotusta kyllä on!
Mulla on iltaisin sellainen maha kuin täällä jollain (escape tai jotain.. en vielä muista nikkejä) on kuvassa. Muuten olen kanssa "vatsaton" ja lihakset alkoi taas jo synnytyksen ja edellisen raskauden jälkeen näkymään... Kerkesinhän tuosta littanasta mahasta jo kuukauden verran nauttia.:whistle:

Paino kilo on jo tullu. Toivottavasti ei tuu nyt yhtä paljoo kun viimeks. Ekassa raskaudessa mulle tuli 13kg, tokassa 20kg ja kolmannessa 25kg. Sais kyllä nyt tuo painon nousu pysyä vaikka siinä 10kg.
Onneks mulla on kilot lähteny aina imetyksen ansiosta nopeeta pois. Edellisestä raskaudesta tosin oli vielä 1,5kg jälellä.

Liikunnasta mä oon nyt muutaman kuukauden ajan taas käyny bodypumpissa ja kahvakuulassa. (En heti uskoltanu niihin synnytyksen jälkeen lähteä) Muuten kävellään paljon lasten kanssa päivittäin. Jos pahoinvointi alkaa samallalailla kuin aiemmissa raskauksissa niin sitten kyllä liikunta jää taas unholaan.

Työpaikasta olen vielä äitiyslomalla työpaikastani. Ja näillä näkymin jos kaikki hyvin menee palaan sinne varmaan sitten vasta syksyllä 2013.

Kertomisesta ei olla kerrottu vielä kellekkään. Kovasti tekis mieli jo alkaa porukkaa uutisella järkyttään, mutta jos sitä vielä malttais odottaa. ;)

Hurjalle tuntuu, että täällä jo on monella viikot 8+ jotain menossa. :D Niin paljon pidemmällä kuin minä... :D

Tiitulipiituli 5+4
 
Ei mitään hajua mitä piti kirjotella, mutta tapanpa sitten vaikka aikaa tällä tavalla :D

Tänne on tullut näköjään kokopäiväiseksi vieraaksi pahoinvointi. Vielä en oo käyny halailemassa posliinia, mutta ei tuo tänään kotiin autolla tullessa hyvin kaukana ollut. Mies on vielä tän päivän ja varmaan huomisenkin poissa kotoota (työmatkalla), joten pahoinvointi ei ole niin hirveän mieluinen vieras nyt, kun esikoista pitäisi illat jaksaa viihdyttää... Ei sillä, että se muutenkaan olisi kovin mieluinen vieras, mutta silloin huomattavasti helpommin siedettävissä, kun saa levätä ja vaan olla. Nyt onneksi suhteellisen hyvä olo, jaksaa koneellakin olla ;)

Meillä poika, 2v, äsken lukitsi ittensä vessaan! Meinas äitin verenpaineet jo nousta, kun huomasin, että poika on laittanu vessan lukon päälle ja sieltä takaa koputtelee, että äiti päästäisi toisen pois. Pienesti lukkoa purkamalla sain onneksi lukon auki ja pojan pois vessasta, mutta meinashan tuo silti äitille pieni paniikki tulla (piti kyllä joo miehelle soitella konsulttiapua lukon "hajottamisessa", kuten ensin ehdotin miehelle :D ). Onnistuin kyllä vielä oikeasti jotenkin pienesti hajottamaan sitä lukkoa samalla... hups...

Ammatista: Mie oon vielä opiskelija. Opiskelen toisen asteen tutkintoa, miusta pitäis valmistua vaatetusompelija. Esikoisen raskauden aikaan opiskelin yliopistolla luonnontieteitä, pääaineena matematiikka, että pienoinen alan vaihto on tapahtunu tässä koti vuosina.

Dsarial ja Mytty 6+1 (- 6+6)
 
Sain äsken pienen sydänäänet kuuluviin kotidopplerilla! :heart: Kauhean pitkään jouduin etsimään, ja sitten kun löysin, niin ei voinut liikahtaakaan. Siellä se on hengissä edelleen :heart:

Eska & Onni-Ilona 8+0 poks poks.
 
mymosa
Mistä kohti sait kuulumaan? ja millasta ääntä piti..

Mä olen saanut tuolta alhaalta kuulumaan nivusen yläpuolelta vain viuhviuh (n.100/min) ja navasta pikkasen alaspäin jumpjump (60/30s)..
 
B]*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***[/B][/FONT]








??.??
Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa ja Pottu/kolmas/K-SKS/21v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.
amalia88

27.4
Jazzi/ensimmäinen

30.4
mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5
kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.
epipremnum ja Paavo/toinen/24v.

2.5
katya11/ensimmäinen
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5
mamiksi monelle/neljäs/37v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

4.5
Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

5.5
Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5
hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.

7.5
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.

8.5
Tanyaz/toinen/KOS/26v.

10.5
NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.
lily-rose/?

11.5
pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/ensimmäinen/30v.

12.5
LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS

13.5
tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/ensimmäinen/TAYS/27v.

14.5
Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas
Elna/kuudes/OYS/35v.

15.5
salailija/kolmas/OYS/26v.
Kiket/toinen/SeKS/26v.

16.5
Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.
Seepia ja Pikku-Sintti/kolmas/KOS/34v.

19.5
marenda/neljäs/K-SKS/28v.

20.5
Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.

21.5
Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
DsariaL ja Mytty/toinen/PKKS
iina_/ensimmäinen/TYKS/26v.

22.5
viljonkka89
kissendaal/toinen/25v.

23.5
Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

24.5
Suppis/ensimmäinen/23v.
emily*/ensimmäinen/25v.
helimarja/toinen/TAYS/21v.

25.5
neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.
Mehiläinen83/ensimmäinen/KOS/28v.

26.5
mamaliina/?
Eemas/kolmas/TAYS/39v.

27.5
mimilii/toinen/28v.
Missie/K-SKS/28v.
Piitu43/kolmas

28.5
Villany/toinen/21v.

29.5
TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/KOS/27v.

Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
päivitin ikäni tonne, ihanaa olis kyllä olla vielä 21 mutta totuus on karu 27 ;)

täällä kanssa öklötykset tulleet lähes jäädäkseen.. lämpö on myös jäänyt ylös, lähe 37 C kun mulla normaalisti 35.5 - 36.5

eka neuvola maanantaina jolloin 8+1 ja meneepä aika nopeesti :O varhaisultraa mietin mutt totesin että ellei neuvolassa suositella niin taitaa meillä jäädä sitten ja luotetaan siihen että niin kauan kun kaikki on hyvin, kaikki todellakin on hyvin.

ihanaa odotusta kaikille!! T Syli84 ja Hemmo 7+2
 
Huomenta,meidän kuulumisia tulin kertomaan pikasesti. Säikäytti kiovasti maanantaina,sunnuntaina alko kummallinen jomotus alaselässä ja mahaa vihloi,soitin päivystykseenki,epäilivät pissatulehdusta. Maanantaina menin töihin ja aamulla vein virtsanäytteen,kivut oli edelleen enkä yöllä saanu sen takia edes nukuttua. Soitin tk:hon ja sain ajan iltapäivälle. Lääkäri tutki ja laittoi lähetteen keskussairaalaan, epäili kohdunulkopuolista raskautta tai umpparia. Oli aivan paniikissa kun lähdin lääkäriltä ja soitin miehelle että vauva ei välttämättä kasva oikeassa paikassa. niin sitten lähdettiin lähetteen kanssa ensiapuun ja sieltä laittoivat meidät suoraan naistentautien polille ultraan jossa katsottiin kohtuun. Lääkäri näytti meille monitorilta, että kyllä se vauva kasvaa oikeassa paikassa ja sydänkin jo sykki :) Kyllä oli helpotuksen huokaus ettei vauvalla ollu hätää. Niin sitten taas ensiapuun oottelee lisätutkimuksia,epäilivät umpisuolen tuehdusta ja laittoivat mut osastolle seurantaan. Selkää pakotti kovasti edelleen ja mahaa vihlo välillä. Sain särkylääkettä suoneen,yöllä en saanu oikeen nukuttua. Eilen aamuna lääkäri sitten tutki, mutta mitään ei löytynyt mahasta vikaa, vain hemoglobiini oli tosi alhaalla. Pääsin kotiin. Mies oli ollu edellisenä iltana ihan paniikissa kun joutu jättämään mut sairaalaan ja menemään laste kanssa kotiin,oli ollu niin huolissaan. Mutta kaikki hyvin loppujen lopuksi. Lääkäri vaan totesi että oon voinu saada nämä raskauden selkäoireet riesakseni jo näin alkuvaiheessa kun on jo kolmas raskaus tai sitten se on jotain selittämätöntä tuo kipu. Ultrassa viikkoja oli enmmän mitä neuvolan laskujen mukaan eli tänään olis 6+6
 
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??
Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa ja Pottu/kolmas/K-SKS/21v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.
amalia88

27.4
Jazzi/ensimmäinen

30.4
mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5
kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.
epipremnum ja Paavo/toinen/24v.

2.5
katya11/ensimmäinen
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5
mamiksi monelle/neljäs/37v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

4.5
Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

5.5
Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5
hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.

7.5
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.

8.5
Tanyaz/toinen/KOS/26v.
Minimaikki/kolmas/KAKS/38v.

10.5
NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.
lily-rose/?

11.5
pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/ensimmäinen/30v.

12.5
LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS

13.5
tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/ensimmäinen/TAYS/27v.

14.5
Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas
Elna/kuudes/OYS/35v.

15.5
salailija/kolmas/OYS/26v.
Kiket/toinen/SeKS/26v.

16.5
Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.
Seepia ja Pikku-Sintti/kolmas/KOS/34v.

19.5
marenda/neljäs/K-SKS/28v.

20.5
Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.

21.5
Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
DsariaL ja Mytty/toinen/PKKS
iina_/ensimmäinen/TYKS/26v.

22.5
viljonkka89
kissendaal/toinen/25v.

23.5
Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

24.5
Suppis/ensimmäinen/23v.
emily*/ensimmäinen/25v.
helimarja/toinen/TAYS/21v.

25.5
neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.
Mehiläinen83/ensimmäinen/KOS/28v.

26.5
mamaliina/?
Eemas/kolmas/TAYS/39v.

27.5
mimilii/toinen/28v.
Missie/K-SKS/28v.
Piitu43/kolmas

28.5
Villany/toinen/21v.

29.5
TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/KOS/27v.

Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Kolmatta täällä siis odotellaan. Eka luomusti. Kakkonen IVF:llä ja nyt kolmatta odotetaan 1.IVF:n 3.pas.
Viikot 8+2. Oireina rintojen pingotus, turvotus, etova olo ennen ruokaa/ruuan jälkeen. Välillä aika tasaista menoa. Kakkonen on 2 vuotias joten vauhtia piisaa eikä raskaana oloa aina välillä itsekään muista. Mutta kovin onnellinen olo! =)
 
Huomenia :)

Syli, viitsitkö lisätä Kirjavakanan ja amalia88:n myös listalle kun oot viimisimpinä päivittäny niin ei tarvii kahta listaa laittaa samalle sivulle? =) mulla tullut varmaan näppisvirhe ikäsi kohdalla, anteeksi :ashamed: hyvä kun korjasit :)
*muoks, päivitin listan, kiitos kuitenkin =)

Kirjavakana, tervetuloa ja onnea odotukseen =)

eskalle, onnea sydänäänten kuulumisesta :heart: aika aikaisin oot saanu :O pitäskö munki tilaa kohta doppleri :D

DsariaL, hassu poika =) ei varmasti toiste lukitse itseään vessaan ku huomasi kuinka voi käydä! ja kyllä sitä ittellekki paniikki tulis! :D

Tiitulipiituli, mulla alkoi oireet enemmän siellä 6+ viikolla, pahoinvointi yms muut.. pieniä masukipuja oli 4+-> ja tissikipu ennen sitä.. :) kyllä ne oireet ehtii vielä tulla :D

epi, eiköhän pikkasen voi ottaa mukaan, kunhan malttaa olla nätisti näytteenoton ajan :)

Seulonnasta ja np-ultrasta, meillä ne otetaan samassa yhteydessä ultran kanssa, eli minulla 11+4 viikolla, onkohan ihan okei? kun miten mulla on jääny mieleen se että verikoe tulis ottaa viikoilla 9-11+0??

tiuhti ja Pikku T :heart: 7+3
 
Viimeksi muokattu:
*** TOUKOKUUN TOIVOTUT ***








??.??
Momtobe87/ensimmäinen/TYKS/24v.
Sanyo/ensimmäinen/NKL/20v.
JonMa ja Pottu/kolmas/K-SKS/21v.
Yeb/kolmas/TYKS/30v.

27.4
Jazzi/ensimmäinen

30.4
mymosa ja toukka/kolmas/MKS/28v.

1.5
kullannuppujen äiti/neljäs
neiti80/ensimmäinen
Tuanni/ensimmäinen
Tiuhti84/kolmas
yötyöläinen/neljäs/28v.
epipremnum ja Paavo/toinen/24v.

2.5
katya11/ensimmäinen
Princessa/toinen
bambiina77/neljäs/34v.
A86/ensimmäinen/JS/25v.

3.5
mamiksi monelle/neljäs/37v.
Kiena ja Tirri/ensimmäinen/TAYS/29v.
onnellinen-88/ensimmäinen
Gabrielle/ensimmäinen/TAYS/29v.

4.5
Ioni/ensimmäinen/30v.
Marzipaani ja Inari/neljäs/TAYS/31v.
Sadettaja*/ensimmäinen/PHKS/23v.

5.5
Minkäställevoi ja mussukka/neljäs/31v.
leeta/toinen/LKS

6.5
hanspili ja Mörri/ensimmäinen/JS/30v.
Chillie/toinen/JS/28v.
Shootingstar* ja Mini/neljäs/31v.
Pahe/ensimmäinen/LS/32v.

7.5
Eskapismi ja Onni-Ilona/ensimmäinen/TAYS/25v.

8.5
Tanyaz/toinen/KOS/26v.
Minimaikki/kolmas/KAKS/38v.

10.5
NanaMama ja Tiitu/kolmas/LS/24v.
Tuhkimo81/neljäs/30v.
lily-rose/?

11.5
pöhköfantti/toinen/JS/26v.
Pinchy/ensimmäinen/26v.
Mannamaaria ja toukotaimi/ensimmäinen/30v.

12.5
LepikonHeta/kolmas/KYS/31v.
äitijapojat/neljäs/KYS/31v.
Bellamama/toinen
Dulce86 ja samusirkka/toinen/KOS

13.5
tiuhti_ ja Pikku T/ensimmäinen/PS/21v.
melina84/toinen/TAYS
Li/ensimmäinen/KYS/24v.
Syli84 ja Hemmo/ensimmäinen/TAYS/27v.

14.5
Rouva Möppiäinen ja Arhippa/toinen/LKS/28v.
vesimelon/kolmas
Elna/kuudes/OYS/35v.

15.5
salailija/kolmas/OYS/26v.
Kiket/toinen/SeKS/26v.

16.5
Haidippiduu ja Aarre/ensimmäinen/K-HKS/27v.
Seepia ja Pikku-Sintti/kolmas/KOS/34v.

19.5
marenda/neljäs/K-SKS/28v.

20.5
Naive88/ensimmäinen/TAYS
Jijo/kolmas/SeKS/38v.

21.5
Nappi92/toinen/19v.
Faith/kuudes/SeKS
DsariaL ja Mytty/toinen/PKKS
iina_/ensimmäinen/TYKS/26v.

22.5
viljonkka89
kissendaal/toinen/25v.

23.5
Jasuliini82/kolmas/LKS/29v.

24.5
Suppis/ensimmäinen/23v.
emily*/ensimmäinen/25v.
helimarja/toinen/TAYS/21v.

25.5
neljän pojan mamma/viides/TAYS/29v.
Tiitulipiituli/neljäs/31v.
Mehiläinen83/ensimmäinen/KOS/28v.
amalia88/?

26.5
mamaliina/?
Eemas/kolmas/TAYS/39v.
Kirjavakana ja Tipu/neljäs/39v.

27.5
mimilii/toinen/28v.
Missie/K-SKS/28v.
Piitu43/kolmas

28.5
Villany/toinen/21v.

29.5
TaCa/toinen/NKL/31v.
SeInka/toinen/KOS/27v.

Menetyksen kohdanneet

Pikkumyy87
Toukkistelija



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Uudet ja muutokset punaisella boldattuna, KIITOS :)
 
Viimeksi muokattu:
Jasuliini82 onneksi ei ollut mitään hätää :)

Te kirjotatte niin paljon etten tahdo pysyä perässä :D

Äklöttää nykyään joka aamu.. tuntuu et saa syödä koko ajan et se vähän helpottias, en kyl tiiä helpottaako edes oikeesti :D

painosta mullakin on tullut tota painoa jo 3kiloa ainakin, en osaa tarkkaa sanoo ku ei oo omaa vaakaa...
Mut näin mul oli näissä muissakin raskauksissa, ens tuli 2-3 kiloo.. sit ei tullut enää mitään hetkeen.. Ekasta raskaudesta tuli 11kiloa ja tokasta vissiin 6 tai 7kiloa :)

Sokeri rasitukseen mennään taas painon vuoksi ja molemmissa muissakin raskauksissa oli arvot vähän korkealla.

sukupuoli mä ainakin tahdon tietää :D Kyl me varmaan kerrotaan sit muillekkin. Mä oon huono pitämään salaisuuksia :p

Tiuhti: mä meen vissiin tohon samaan ultraan nii tasan rv11, ja neuvola täti käski sille tai seuraavalla viikolla siihen mennä. mun muistaakseni se on se raja 13 viikkoa??! en oo varma :)


Jaahas, täytyy poistua syömään :D Mies nauraa mulle ku käyn nykyään aika usein jääkaapilla :ashamed::D

terv. tiuhti ja toukkis 9+1 :)
 
Eilen oli kyllä oikein möllipäivä ja sama fiilis tuntuu jatkuvan tänäänkin :stick:
Mahtaa johtua tästä flunssasta ja pahoinvoinnista, että voimat on poissa eikä mikään kiinnosta/innosta. Samalla on suuri huoli myös pikkuisesta, viime raskaudessa kun sydän lakkasi sykkimästä viikolla 9+ :ashamed: Se oli kova paikka mulle ja miehelle, oltiin niin eletty ruusunpunaisissa kuvitelmissa ja tultiin rytinällä alas. Nyt on jotenkin sellainen olo, ettei uskalla päästää itseään leijumaan ja olemaan täysillä onnellinen tästä raskaudesta. Aina kun haaveilee, pudottaa itsensä sen jälkeen maahan "Voihan sattua vielä niin ja näin..." :( Ärsyttää.

Me ollaan tosiaa just muutettu uuteen kotiin enkä saa sielläkään yhtään mitään aikaiseksi. Laatikkoja ja sotkua on ympäri kämppää, mutta en vaan saa itseä niskasta kiinni! :headwall: En tiedä mitä itsensä kanssa pitäisi tehdä. Miehellekin avauduin, miten ärsyttää oma olo ja fyysisesti olen kuin virtahepo. Mies kuunteli tunnollisesti :popcorn: Ehkä tästä noustaan vielä :)

Kävin muuten tuolla huhtikuisissa kurkkimassa, ihanilla viikoilla siellä jo mennään ja nt-utrissa jo käyty :) Pian on meidän vuoro, toivottavasti kaikki menee hyvin sinne saakka!

Kiket 7+3 (kai?)
 
huomenta!

).( eilen kävin kätilön luona ultrassa ja siellä se pieni sydän sykkii :heart::heart:

Viikkoja oli nyt 6+4, eli hieman vähemmän, mitä oletin. Katsotaan sitten tuolla nt-ultrassa, mikä tulee olemaan virallinen LA.

Painoa mullekin on varmasti tullut jo 3 kiloa, en oo oikeasti jaksanut tehdä mitään, syöny vaan :kieh:
No kyllä ne kilot sitten imettämällä pois saa, nautitaan nyt tästä ajasta ;)
Molemmista lapsista on tullutn. 13kg ja jäänyt sairaalaan ja yhteensä 25 kiloa olen imettämisellä laihtunut sen jälkeen muutamassa kuukaudessa.

Ihanaa aurinkoista keskiviikkoa kaikille :)


vesimelon ja kolmas 6+5
 
:kiss: Ihania ultrakuulumisia!

No niin, paha olo ja öllötys ovat palanneet, oksentamaan ei tosin vielä ole tarvinnut ryhtyä. Flunssakaan ei ole vielä täysin hellittänyt ja paleltaa vaan koko ajan. Onpas melkoista valitusta :) Mutta ultra lähenee, vielä huominen.. Jännitystä ilmassa jo! Jos kaikki on ok, niin sitten kerrotaan jo lähimmille :)

Arvelisin, että painoa ei ole tullut kuin 1-2kg. Turvotusta varmaan, sillä maha on melko valtavan kokoinen ja mulla paino heittelee tuon verrran melko herkästi. Ei oikein maistu ruoka, joten ei ole ollut sellaista jatkuvaa mässyttelyä.

palailen linjoille perjantaina, nyt ei oikein kirjottaminen suju..


Mutta hei ja tervetuloa uusille!! :wave:


Möppis ja Arhippa7+
 

Yhteistyössä