***Toukokuun Toivotut***

Seepia; me ollaan sun kanssa puumanaisia :p

Tällä vatsassa olevallani pikkuisella ja vanhimmalla pojallani tulee olemaan ikäeroa reilut 15v. Nuoremmalla pojallani ja tällä pikkuisella puolestaan ikäeroa on sitten n. 13v. Teini-iän uhmat on siis tuttuja täälläkin.

Asunnosta: Olen juuri myynyt omakotitaloni 130 neliötä ja muutamme parin viikon sisään paritaloon 91 neliötä. Kyllä me sinne mahdutaan, hope so ;)

Tänään jouduin sitten kertomaan esimiehelle, että olen raskaana. En nimittäin kyennyt lähtemään töihin, kun yökkäilin wc-pytyn ääressä :x ja olo on ollut koko päivän ihan järkyttävän kamala. Onko teillä tietoa, kirjoittaako
lääkäri s-lomaa raskauspahoinvoinnin vuoksi? ja jos kirjoittaa, niin tuleeko sekin 3 pvän pätkissä vai saako sitä heti viikon tmv?

Mimilii: Mulla on ollut samat fiilikset sun kanssa tänään. Pelkään kuolleita lintuja ja liian lähelle tulevia lintuja ihan sairaan paljon. Kun sitten tänään menin huonossa olossani ulos hapelle, niin meidän terassipöydän alla oli kuollut jättikokoinen rastas. Siinä meinasi sitten tulla "oksu" pelkän rastaan näkemisen perusteella :rolleyes: . Rastas on edelleen samassa paikassa. En kykene siivoamaan sitä pois. Kun mies tulee kotiin, niin saa siivoilla sit :x
 
Viimeksi muokattu:
LepikonHeta
Heta kiittää ja kuittaa ja liittyy oksentelevien joukkoon :x Ai että parani olo 110% kun kävi kunnolla oksentamassa tässä työvuoron lomassa...

Tänään oli eka neuvola, terkkarin mukana oli opiskelija joten se aika meni opiskelijaa ohjatessa terkalla. Käytännöt läpi, ei juuri muuta. Ensi viikolla ultra ja sen mukaan sitten ajat seulontoihin...

Ikäkysymyksestä en olekaan vastannut meidän puolisoiden väliseen ikäeroon, eli mies on vm 74 ja minä vm 79. Mulle sopiva ikäero :)

Heta ja IitaEemeli
 
helimarja, pieni vuoto on tosiaan normaalia, mullakin tuli pari viikkoa sitten muutamana päivänä vähän punaista vuotoa, mutta kaikki on kuitenkin ultrankin mukaan kunnossa. Toivotaan, että sinullakin on vaan tätä normaalia vuotelua :)

Sadettaja, mulla on sellainen vanhahko (?) Angelsoundsin doppleri, jossa on kuulokket + se itse laite, eikä mitään muuta hienouksia. En kyllä ole vielä näillä viikoilla saanut mitään muuta kuin oman sykkeeni kuuluviin, mutta se vaikuttaisi silti ihan näpsäkältä ja toimivalta laitteelta :)

LepikonHeta, se on kyllä "mukavaa" käydä yrjöllä töissä, kun sen jälkeen on tosiaan miljoonasti parempi olo! Vähän vaan käy sääliksi työtoverit, meilläkin kuuluu kaikki äänet vessasta kahvihuoneeseen aikas hyvin... :ashamed:

Tänään on jo rv 7+6! Aika menee niiiiiiin nopiasti! Laitanpa nyt tännekin kuvan surkeasta pikku mahasestani perjantailta eli rv 7+3:

 
Tervehdys!

En ole ehtinyt kirjottelemaan, kun flunssahan se pukkasi päälle ja olo on ollut todella vetämätön. Pahoinvointi on helpottanut kummasti, mutta ruoka ei maistu, eikä sitä tee oikein mieli. Vähän ehkä huolestuttaa tuo pahoinvoinnin helpottaminen, mutta edelleenkin monet asiat alkavat yököttämään, joten ehkä se siitä.. Hassua alkaa huolehtimaan tuollasestakin asiasta. Liikaa aikaa miettiä näin kipeenä. Ultra on edessä perjantaina ja siihen asti jännään, onko kaikki ok.

Mulle tuli ekassa raskaudessa 13kg, turvotusta oli lopussa melkoisesti. Nyt yritän pysyä siinä lähempänä 10kg. Ekassa en liikkunut ollenkaan loppuaikoina.

Eskapismi tuosta on hyvä lähteä kasvattelemaan massua! :)

Me ei olla vielä kerrottu kenelläkään ja ajateltiin, että jos kaikki on ok tuossa ultrassa niin sitten kerrotaan ainakin vanhemmille. Nyt sitä jo niin kovasti toivoo vauvaa ja odottaa! Enää en ole ihan niin rauhallinen odottaja :) Pitäisi ehkä sinne vaa´alle uskaltautua, mutta onneksi patterit ovat siitä loppu! :D

helimarja alkuraskaudessahan saattaa noita vuotoja tulla. Tietenkin alkaa huolestuttamaan, mutta monellahan oli täälläkin kokemusta vaarattomasta vuodosta. :hug:


Möppis ja Arhippa 7+0 :heart:
 
Möppis, kiitos :)

ShootingStar: minä olen ammatiltani sosionomi, teen nyt lastentarhanopettajan sijaisuutta. Pystyn varmaan tekemään loppuun asti hommia, mikäli ei nyt tule mitään yllättävää ja erikoista. Tosin vaipanvaihdon olen jo joutunut delegoimaan työkavereille :D
 
LepikonHeta
Työgallupiin: terveydenhoitaja olen, teen tällä hetkellä vakituista työtä erikoissairaanhoitajana yliopistollisessa sairaalassa. Kaksi-vuorotyö. Töissä olen sen verran mitä pystyn, jos loppuun asti niin ok, jos en niin sitten jään kotiin.
 
Hou hou, täällä masu on suunnilleen samanlainen kuin eskapismilla, vaikka viikkoja muutama vähemmän. Normaalisti olen lähes "vatsaton", niin tuntuu, että johan tää näkyy kaikkialle. Tosin turvotusta se vaan on, mutta silti! Tuntuu kummalta :D

Ja minäkin vaa'alle menin tämän keskustelun innoittamana ja totesin, että painoa on nyt 62,5 kg, kun aiemmin painoin n. 60 kg. Ihmeellinen vaikutus tällä kokoaikaisella syömisellä :D

Ajattelin tässä joku aamu vielä testata tuolla kaappiin jäänellä digillä, onko noissa viikoissa tapahtunut muutoksia.. Ekalla kerralla tuli 1-2, joten kokeilen onko tullut edistystä. Hölmöä ehkä, mutta tuntuu vain siltä, että sen haluaa tehdä.:ashamed:

Ilman sen kummempia oireita täällä muuten porskutellaan.

Missie + A rv 5+1
 
Li
Iltaa kaikille!

eskapismi ihanaa kun joku laittaa noita ihan alun kuvia enkä siis oo ainoo joka mahailee jo nyt, siis tää turvotus on ihan hirveetä! ainaki mun mielestä :D kiva oli yrittää keksiä jotin kuteet päällensä kun lauantai-iltana oltiin lähdössä miehen kanssa vähän tuulettumaan tuonne kylille.

ammattikysymykseen: Olen ammatiltani klinikkaeläintenhoitaja joten siinä työssä olisi paljonkin hommia joita en raskauden takia voisi tehdä (inhalaatioanestesianvalvonta, röntgen yms) mutta olenkin tällä hetkellä aivan muussa työssä ja eri alallakin ja sopimus on helmikuun loppuun joten ei tule tuottamaan ongelmaa. sopimuksen päätyttyä oletettavasti jään kotiin järkkäilemään asioita. luotan siihen että kaikella on tapana järjestyä.

ON: nyt alkoi tänä iltana vasta vaivata kauhee matkakuume! perjantaina oli lähtö lämpimään reiluks kahdeks viikoks! yrittäny tässä tehdä pakkauslistaa ja huomenna kai pitäis iltaselle yrittää testata kamat laukkuun että mahtuuko vai otetaanko isompi. onneks thaikuista saa ostettua kaiken mitä tarvii ni pärjää ehkä aika vähällä tavaralla jos vaan osaan pakata pienesti :D mies on rankannu jo ainakin puolet pois mun listalta koska oon kuulemma ihan hullu eikä ikinä tarvita kaikkea tuota enkä mä tarvii tietenkään kuuttatoista eri paitaa :D mutta miten mä voin tietää etukäteen mitä mä haluun laittaa päälleni vaikka kehden viikon päästä torstaina!? se ei myösään ymmärrä että aion pakata mukaan oman lusikan ja hedelmäveitsen. en todellakaan ala metsästämään lusikkaa mistään jos haluan vaikka illalla mussuttaa jugurtin omassa huoneessa.

eilen ja tänään on mahaa kiristänyt enemmän kuin aiemmin mutta onneksi melko satunnaisesti kuitenkin. tavallan pistää välillä aika kovaa alavatsaan. tuntuu tosi ikävältä. kuitenkaan mitään verta eikä edes sen tapaista ole tullut kertaakaan koko aikana joten lienee ihan normaalia kasvua ja kiristystä vaan.

Flunssa onneksi alkaa olla ohi menossa. vielä on välillä nokka tukossa ja aamulla yskittää, mut ehkäpä selviäisin sittenkin aloittamatta lääkärin varmuuden vuoksi kirjoittamaan AB-kuuria.

T: matkakuumeinen Li ja Riäpäle 7+0!!! (minne aika menee? justhan oli 4+jotain??
 
Heipparalla!

Mulla on tällä hetkellä rv 5+3 menossa ja olo aivan uskomaton :D Eilen tein testin ja kun se vahva plussa siellä näky niin kädetkin alkoi tärsitä niin, että ei meinannut testistä otetta saada
Ollaan muutama vuosi yiritetty eikä vaan onnistunu, viimein päästiin lapsettomuus tutkimuksiin ja ei keretty ku ekalla juttukäynnillä käydä (kohdun ultra samalla). Lääkäri sano, että kun seuraavat kuukautiset nyt alkaa niin pitää soittaa ja varata aika aukiolotukimuksiin (Tuba ultra), mutta onneksi sain tänään soittaa että plussaa tuli. Olen niin onnesta sekaisin :heart:
Eka neuvola-aika on jo varattu 12.10 ja 13.10 ultra :)
 
Eskapismilla on ihana pieni kumpu. :)

Itsellänikin tätä turvotusta riittää. Olen viime keväästä karppauksella pudottanut painoa 10kg ja vatsa tuntui häviävän hyvin. Nyt porukka varmaan ihmettelee, että miten se maha on tullut takaisin. Tosin viimeksi, kun kävin vaa'alla, niin yksi kilo oli lähtenyt. Eiköhän se (ja ne muut) tule pian takaisin, korkojen kera. ;)

Enpä sitten tänäänkään saanut soitettua sinne neukkulaan. Oli niin kiire ja häslinki töissä. Josko huomenna sitten... Olen siis koulunohjaaja vammaisten lasten ja nuorten koulussa. Lähihoitaja ammatiltani.

Kuten jo mainitsinkin, niin turvotus jatkaa edelleen. Satunnaisia lieviä menkkajomotuksia on ollut päivittäin, muttei sen kummempaa. Pahaa oloakaan ei ole näkynyt, eikä kyllä tarvitsekaan. :D

Nyt maate ja aamulla töihi! Hyviä öitä! :)
 
Mulla on niiiin oksu olo :X aamulla se alkaa ja päivällä helpottaa kunnes taas illalla saa kyökkiä. Oksentaa ei oo tarvinnu mut kaukana ei oo ollu :(

Meillä lasten ikäeroksi tulee 3,5 vuotta. Lyhemmällä oltais tahdottu, mut asiat meni nyt näin. Eiköhän me tollakin pärjätä :)

Neuvolan varasin jo viime viikolla, se meillä on 11.10.
Tulin vaan moikkaamaan ja rutisemaan huonosta olosta, muutakaan kun ei pysty tekeen... ;)

Kiket 7+2
 
Hei täällä on mullakin tullu jotain pientä vuotoo!! Mulla tuli pari päivää sitten kaks pikkurillinpään kokosta ruskeeta veritahraa :( Sen jälkeen ei oo tullu vaikka vessassa oon käyny varmaan puolentunnin välein tarkistamassa :'( Neuvolantäti sano ettei kannata stressata kun voi ollas kuulemma valekuukautiset tai kiinnittymis vuotoo. Mutta jotenkin on sen jälken ollu ihan surkee fiilis ja oon jo henkisesti valmistautunu et jos ultraan asti päästää niin huonoja uutisia olis tulossa :( Inhottaa vaan et ensin tulee raskaus yllätyksenä ja sittenkun on alkanu jo innostuun ja miettiin kaikkee niin tuleekin tällästä. Ja muutenkin olin päättäny etten tässä raskaudessa ota kauheeta stressiä niin nyt vaan kahta kauheempi mitä ensimmäisessä : /

Asunnosta : ostettiin juuri kk sitten ensimmäinen oma asunto =) Rivitalo neliö ja neliöitä on 97. Just ollaan saatu keittiö rempattua, muuten olikin jo valmiiksi tosi hyvässä kunnossa :)

Ammatista Olen suurtalouskokki, ja itseasiassa ens viikon alusta palaan takaisin töihin ( äippäloman jatkeeksi olen ollut 4 kk kotihoidontuella ) jännittää ja ahdistaa, työpaikka on ihan kamala, ja olen katsellutkin koko ajan uusia töitä, muttas tässä tilanteessa ei auta vaihtaa kun vakipaikalla olen.

Olipas kamala valitusvirsi, anteeks siitä kaikille :ashamed:

Viljonkka89 n. 6+ jotain
 
Huomenia :) voi luoja miten täällä tulee tekstiä ihan päivässä :D

pahasta olosta: täällä mennään jotenki joka toinen päivä syklillä oksentamisen kanssa.. joka päivä on huono olo, mut joka toinen päivä lentää okse.. esim. tänään taas :D hampaita en pysty pesemään takaa ollenkaan, tulee niin ökkiä yökkirefleksi ja sitte se yökkäys itsessään alkaa yököttää ja sit mentiin! ja myös monet hajut on alkanu tekemään tosi pahaa, esim. valkosipulimakkara on oikee kirous, en usko että enää ikinä voisin syödä sitä tai saatikka haistaa :x

onko muilla alkanu jotkut hajut tuntuu ilkeiltä?

turvotus on täällä myös isossa roolissa :D toivottavasti ei turpoo tätä enempää enää, meinaan normisti oon hoikka ja nyt kuultaa jo verusuonet läpi mahasta! tätä ei meinaa kauaa salailla enää..

mahakivuista, täällä alkaa repäsykivut olemaan jo ihan toista luokkaa, nyt ne oikeesti tunteekin! :D ja muutenki tuntuu jo että paikat alkaa venymään ja paukkumaan! :) välillä saa ihan juosta vessaan kattoo tuliko jotain ku tulee ihan menkkafiilikset!

PAINOSTA!!! hui hui hui :O mä kävin vaa`alla, ja viime viikolla neuvolassa näytti sen 59,5kg, nyt oli oma vaaka huimat 63 ja rapiat :ashamed: eli 3,5kg :O no, toivottavasti menee turvotuksen piikkiin!

työpaikasta, toimistohommia teen, ja onneksi on oma huone, mutta paljon joudun olemaan muiden kanssa tekemisissä.. ja siksi pelottaakin että tää raskaus paljastuu ennen toivottua rv12+.. meinaan tää paha olo on niin voimakas, ja on ihme jos muut ei huomaa ku kyökin ja yökin ja oksennan vessaassa :D

Möppikselle tahdon laittaa tsempit jo nyt perjantaiseen ultraan jotta ei unohdu =)

helimarja ja viljonkka89, pieni vuoto on ihan normaalia :) täällä on monella ollut ja hyvin on mennyt! yrittäkää olla sterssaamatta :kiss:

ShootinStar*, voi sua :hug: josko nyt kummiski vaan hakisit saikkua pari päivää ja lepäilisit ja keräilisit vähä voimia? meinaan ei oo kumminkaa ihan hyväksi hillua ja olla jos oksentaa!

salailija täällä toinen neonkeltasta pissivä :D

eskalla kiva massu :)

lily-rose, minusta ei oo väärin toivoa jompaa kumpaa sukupuolta! :) koska kumminki loppupeleissä aika monelle on tärkeintä että pieni on terve, vaikka sukupuoli olisi "väärä", yhtä rakas se lapsi silti tulee olemaan!

tervetuloa amalia88 :wave: lisäilenkö sinut listaan? Laskettu aika yms muita tietoja? :)

kiketille tsemppiä tähän päivään! toivotaan että tänään olisi helpompi päivä ja paha olo ei riivais niin voimakkaana!

Li, siellä sie pakkailet :) kateeksi käy! me mennään kyllä joulukuussa sitten viikon reissulle lämpimään.. thaimaa olisi kyllä ollut mun ja miehen haaveena, mutta sinneppä ei ihan heti vielä pääsekkään! oikein ihanaa lomaa, jos en muista myöhemmin sitä sinulle sanoa =)

oikein ihanaista syksyistä tiistaita toukokuiset :kiss:

tiuhti ja Pikku T :heart: 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Pöh, en viittis pilata, kun täällä on niin paljon iloista mieltä ;)

Kotiuduin just mökiltä, koska uus käynti polilla lienee tarpeen.
Meillä siis ultrassa todettiin viimeviikolla kkm 6+2-6+4, lääkkeellinen tyhjennys.

Olin tähän jo ekan ultran jälkeen varustautunut, joten tämä ei oikeastaan ollu yllätys enkä siis tarvii päähän taputteluja ;) , meillä mies otti asian aika huonosti, mutta sanoi, että ehkä olis pitänyt kuunnella enemmän niitä mun fiiliksiä, eikä odottaa liikoja.
Liekö tämä sitä naisen vaistoa, mutta en silti koe mitään "menetyksen" tunnetta, lähinnä vähän turhautumista joka sekin johtuu tosta tyhjennyksestä, joka ei tosiaan alkanu suunnitellusti. Kai sekin olis pitänyt arvaa, että kun ei alkio ollu tulossa itsekseenkään ulos niin ei se sitte lääkkeilläkään tule :rolleyes:
Katsotaan tosiaan mitä nyt meinaavat, otetaanko toinen satsi vai laittavatko suoraan kaavintaan :kieh:

Älä Tiuhti suotta lisäile mua mihinkään menetyksen kokeneet listaan, koska en voi sanoa tuntevani sellasta.
:wave: Siirryn syrjään vaan odottelemaan menkkoja ja uusia harjotuksia :D

IHAN KYMPILLÄ KAIKILLE TARRASUKAT JA LIIMAT JA ONNEA ODOTUKSEEN!!

Callisto
 
Callisto : :( Höh. En taputtele päähän mutta höh silti. :(

Tervetuloa uudet!


Äitiyspakkaus otetaan uskoisin jos sinne asti päästään. Jotenkin on vaan niin epäuskoinen olo tän asian kanssa edelleen, ultrasta huolimatta.

Auto menee vaihtoon, liikutaan paljon koko perheen voimin ja kuutta on aika mahdoton tunkea turvallisesti normiautoon.

Omaa napaa: Tää paha olo on jotain aivan käsittämätöntä. Toistaiseksi julkiset yrjöömiset on pysynyt poissa mutta läheltä piti tilanteita on ollut. :x Tää supistelu ajaa mut hulluuteen, toivon niin että ei jatku koko loppu raskautta. Eivät ole yleensä kipeitä mutta esim kävellessä on pakko pysähtyä. Täällä turvotus on myös jokapäiväistä, housut ahdistaa vaikka paino on pudonnut plussaamisesta kaksi kiloa. En ihan vielä halua äitiysvaatteita alkaa käyttämään. :D Odotan innolla sitä kun pystyy taas syömään. Nyt ei mikään muu pysy sisällä kuin ananasmehu, tuorekurkku, lakut ja sipsit. TODELLA TERVEELLISTÄ. Monivitamiinikin päätyy useimpina aamuina pönttöön. Yritin ottaa sen illastakin mutta sama oli osoite. Sama juttu vakituisen lääkityksen kanssa, useimmiten tulee oksennettua pihalla samantien.

Ja ihanaa ei olla tosiaan enää tuoreimpia odottajia! :D

Minkäställevoi 8+4 tai jotain.
 
Callistolle:hug: kuitenkin ja voimia tyhjennykseen,toivottavasti nyt alkais ilman kaavintaa!Kiva kun olet kuitenkin uudelle kierrokselle lähdössä positiivisin ajatuksin!

Omaan napaan ei sitten mitään uutta:DKohta varmaan +5 kg kun syön ja syön ja syön ja syön....
 
niinpä niin :D LOKAKUU JO KOHTA!

:attn: Uudesta Pinkasta sen verran, että onko okei jos teen uuden jo perjantaina aamupäivällä??? :D kun mulla ei oo mahdollisuutta siihen sitte oikein muutoin.. vaikka lauantainahan se virallisesti olis vasta lokakuu sitten :rolleyes: tai jos joku muu haluaa väsätä????
 
Voi joku muukin meinaa oksentaa hampaita pestessä.. Se on ihan hirveetä. Jouduin jättämään sähköhammasharjan käytön ja nyt pesen ihan vaan pikasesti normi harjalla ja silti yököttää. En oo vielä kertaakaan oksentanu, mutta lähellä on ollu. Ekasta raskaudesta en muista et olis näin paljon yököttänyt. Ja samoin nyt ei tee mieli suklaata, vaan ainoastaan maistuis kaikki suolanen ja salmiakit on ihan lemppareita. :) Kiva kuulla etten oo ainoa joka myös syö ja syö.. Painoa onneks tullut vasta puol kiloo lisää..

Asunnosta.. Ollaan kohta muuttamassa kolmioon, jossa on 70 neliöö. Nyt asutaan miehen, vauvan ja koiran kanssa kaksiossa. Alkoi jokin aika sitten ahdistamaan kun tuntui, että kaikki paikat pursuaa tavaraa ja sille lastenhuoneelle olisi jo käyttöä. Niin päätettiin nyt sitten vaihtaa.. vuokralla kun asutaan niin se käy suht helposti. Ostetaan varmaan oma asunto sitten kun miehelläkin on vakkariduuni. Itse teen johdon assistentin töitä. Me ollaan miehen kanssa saman ikäisiä ja hyvä niin. ;)

Sain nt-ultran lokakuun loppuun ja rakenneultran sitten joulukuun loppuun. Halutaan varmaan taas tietää sukupuoli. Mites muut, haluatteko tietää vauvanne sukupuolen etukäteen?

Nyt äkkiä ruokaa laittamaan ennen kuin esikoinen herää!

-Dulce ja samusirkka 7+3
 
Callisto, tsemppiä uuteen yritykseen! <3

tiuhti, tee vaan perjantaina :)

äitiyspakkauksesta: otetaan se varmaankin, vaikka toisaalta kampetta kerääntyy kyllä muutenkin vaikka mistä.

sukupuolesta: halutaan tietää :) mutta ei kerrota muille sitten! Paitsi mä kerron teille ;)

(.) kiva oli tänään aamulla heittää lapanderia työpaikan vessassa... Keittäjä huuteli oven takana, notta "kuka siellä ny noin kakoo?!" Vaikka varmasti tiesikin sen olevan meikeläinen. Voi morjens... Lisäksi on ihan kauhean flunssainen olo, joka paikkaa kolottaa ja kurkkuun koskee :( kehtaiskohan sitä hakea saikkua pari päivää? Tuntuu, ettei jaksa millään!
 
Tunnen itseni ihan vapaamatkustajaksi ku en kärsi pahoinvoinnista enkä oikeastaan mistään muustakaan alkuraskauden ongelmista.. Tuntuu vähän et oonkohan ees raskaana ku mitään oireita ei ole.. Tsemppiä pöntönhalaajille, kyl se varmasti helpottaa jossain vaiheessa:flower:

Nyt on neuvolakin varattu 11.10, mietin varahaisraskauden ultraa samalle viikolle, viikot olis sillon 8+. Tuntu ku juttelin neuvolantädin kans nii hienolta vastata kyllä, ku täti kysyi "olet siis päättänyt jatkaa raskautta?". Ihan ku olis sanonut "tahdon" tms. :D Kauheen pitkältä odotus vaan tuntuu tässä vaiheessa, varsinkin kun oireita ei ole. Ehkä ultra sit tuon sen totuuden sit silmien eteen:)
 

Yhteistyössä