***Toukokuun Toivotut***

Kiket: Mullakin on ollut möllipäiviä :kieh: Jaan kanssasi ihanuuden yhdistelmästä flunssa ja pahoinvointi ja muuttotouhut, tosi "kivaa". Toivottavasti pääset vähitellen menetyspeloista, vaikka on ymmärrettävää, että vanhat kokemukset vaikuttavat. Toisaalta olisi aika ihme, että sama tilanne tulisi taas kohdallenne. Eikös ole olemassa joku sanonta, ettei salama kahta kertaa samaan paikkaan iske...?

Kävin eilen pahoinvoinnin ja flunssan vuoksi lääkärissä ja sain viikon sairaslomaa. Näillä näkymin palailen töihin vasta 5.10. Lääkäri oli ihana ja ymmärtäväinen :kiss: Tällä ololla olisi ihan mahdotonta olla töissä; vedän palavereja ja puhun paljon puhelimessa. Yhden kerran meinasin yökkiä jo kesken työpuhelun. Tiedätte varmaan sen tunteen, kun ensin tulee "outo" olo, sitten kuvotusta, hikeä ja sydän hakkaa lujempaa ja sitten tulee tarve "yskäistä".

Tämän pahoinvoinnin vuoksi olen kertonut raskaudesta muutamalle työkaverille sekä omille vanhemmilleni. Mies kertoo omille vanhemmillensa vasta sitten, kun olen käynyt varhaisultrassa. Miehen vanhemmilta pahoinvointini ym. on helppo salata, kun asuvat meistä kaukana.

Mietin tuossa, että näihin hymiöihin pitäisi saada sellainen hymiö, jolla olisi kasvot vihreinä tai harmaina pahoinvoinnista. Jotenkin on sellainen olo, että lisäisin sen oitis tähän oman vuodatukseni perään.

Mukavaa päivää kaikille! T. Eemas 5+4
 
vesimelon onnea hyvistä ultrakuulumisista :kiss:

ihan pakko tosta pahoinvoinnista sanoo kyl pari sanaa..

minäkun olen ekan odottaja, en olisi koskaan kuvitellu oikeesti että se on tällaista! siis kuvittelin et on hiukka etova olo ja se siitä.. tai siis että aivan vaan muutamalla se menee ihan siihen että yökkii tai oksentaa! itse siis oksennan ja yökin :D ja aika moni muukin täällä! eli ei oo harvinaista niinku ajattelin :ashamed: ja Eemas, täällä toinen joka "yskii" työpuheluiden aikana tai muutenkin kun alkaa yökittämään niin yritän peitota se yskällä :D ja pari kertaa jouduin eilen hikipäissään juoksee vessaan, ja siis kamalinta siinä on se ku mua alkaa ihan pyörryttää ja pelkään et kaadun :D
 
Luen ahkerasti tai ainakin usein teidän kirjoituksia, mutta en oikein tahdo ehtiä kommentoimaan. Yritetään nyt :)

Ikäerosta, mulla on nuorempi mies, kokonaiset kaksi kuukautta, että ihan puumanaista ei minusta saa, mutta sinne päin...molemmat siis vm. 74.

Asumme omakotitalossa pääkaupunkiseudulla. Neiliötä on 130 asuinalaa, mutta huoneita liian vähän, koska meitä on pian kuusi, kääk. Mutta sopu sijaa antaa. Pakko mahtua. Isi ja äiti muuttavat ehkä lapsien teini-iässä olohuoneeseen tai johonkin nurkkaan ;)

Lasten ikäero menee meillä näköjään sarjoissa: esikko ja toinen syntyivät alle vuoden ikäerolla ja paria päivää vaille samana vuonna -06 ja -07 ja nyt kolmannelle tuli toiseen ikäeroa tasan 4 vuotta, esikkoon 5 ja nuorimmalle sekä vauvalle tulee kuta kuinkin tasan 1v. 5kk ikäeroa. Joten ollaan saatu kokea törkeän pieni ikäero, joka oli tosi raskas meidän perheessä, koska kaksi koliikki- ja allergialasta siunaantui peräkkäin ja sitten taas 4 vuoden ikäero, joka on ihan jees, tosin antaa haastetta, kun 4 ja 5 vuotiaiden kanssa pitäisi tehdä toisenlaisia juttuja ja vauva vie aikaa jne. Mutta sama homma kaikilla, joilla lapsia on useampi: luovitaan kieli keskellä suuta siinä välissä :)

Töissä olen mainosalalla, mutta nyt siis hoitovapaalla, kun äitiysloma loppui kolmannesta pari viikkoa sitten. En varmaan saa kerrottua kenellekään ennen kuin maha näkyy kilometrin päähän, kun jotenkin jännittää, koska meillehän ei pitänyt enää yhtään tulla.

Nyt päiväunille, kuopus simahti juuri.

Ihanaa viikkoa kaikille!

Mami ja pätkis 9+0
 
mua alkaa jo vähän huvittaa nämä mun finnit, nyt niitä on perinteisen selän ja leuan lisäksi silmäluomessa ja mahassa!! Vai oisko ne vain jotain hormooninäppyjä kuitenkin.

Multa kysyttiin eilen että onko meille neljäs tulossa. Ja kysyjä vielä hemmetin kova juoruaja.
Ei varmaan yhtään epäilyttävää kun ensin leikin etten kuulut kysymystä, sitten epämääräistä köhinää ja mutinaa ja totemas että eikai tässä nyt vielä kiire ole (kun keväällähän tää ihanuus vasta tulee )
Painoa tullut kilo ja maha kasvaa törkeesti, omat housut alkaa jo tosissaan ahistaa. Aiemmin pärjännyt sinne rv 12 omissa vaatteissa mutta saas nähdä miten nyt käy. Pääsis nyt edes ekaan ultraan ennenkuin joutuu vaatekaupoille lähtemään. Onneksi voi käyttää väljiä hämääviä villapaitoja yms kun salassa vielä pidetään. Tai ainakin koetetaan.


kukas se oli sydänäänet kuullut. Ihana onnea. Mie en viitsi sitä kotidopliria tilata vaikka vähän tekisi mieli. Kun kahdessa eiammassa raskaudessa liikkeetä alkaneet tuntumaan rv 11-12 niin jospa ne tässäkin. Eihän tässä enää pitkä aika ole.
Mulla siis kohtu eteenpäin kallistunut ja istukka ollut aina takaseinällä niin vissiin sen takia liikkeet tuntuvat herkemmin.


6 yötä ekaan neuvolaan ja jänskättää, saas nähdä mitä uusi th sanoo näistä mun edellisistä raskauksista. Lähetettä äippäpolin asiakkaaksi odotan kovasti ihan oman mielenrauhan takia.


t: marenda ja ihan pikkiriikkinen rv 6+
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas sitten tilattua juuri kotidobbleri :D Vaikka kuinka tolkutin itselleni etten sitä tilaa :ashamed:

Tänään on ollut myös harvinaisen paljon pahaa oloa ja oikein kunnon oksetuksia. Laatta ei silti ole vielä lentänyt, vaikka monta kertaa pitänyt mennä vessaan varmuuden vuoksi. Ja sitten rinnat päätti kipeytyä kertarysäyksellä. Aikaisemmin oli nännit vaan herkät, mutta nyt on niin kipeät tissit ettei voi nukkua sitäkään vähää mahallaa. Myös issiashermo on alkanut tuikkia tuolla pakaran seutuvilla. On todella hehkeää ja ihanaa olla raskaana :LOL:

Eilen sain kuulla suru-uutisia kun eräällä tutulla oli tullut keskenmeno. Sitä vaan niin toivoo että itsellä pysyy pieni kyydissä ja hyvinvoivana :(

Olen myös kunnostautunut vauvakirjojen lukemisessa, kun semmoisia sain lainaan. Onhan se hyvä tietää juttuja edes teoriassa. Tosin tuo kirja mitä tällä hetkellä luen on vähän semmoinen höpsö, tai siis siinä käsitellään asiaa aika pehmeältä kannalta, eli siis mahdollisimman luonnollinen synnytys, mahdollisimman pian vauva vierihoitoon ja mahdollisimman paljon lähimmäisvanhemmutta. Onhan siinä kyllä ihan pointtia, mutta jotenkin itselle ehkä turhan hempeää tekstiä. Onkos teistä monikaan kokeillut tätä läheisvanhemmuttaa (vai miten se nyt oikeasti kirjoitetaan)? Eli siis lyhennettynä, perhepeti, sylittelyä paljon ja vessatreeniä jo vauvasta asti.

Tänään tuli nyt vain vähän tämmöinen oma napa teksti, kun en ehtinyt lukea kaikkia ilmestyneitä tekstejä, mutta toivotaan että illalla ehtisi.

Sadettaja* ja möykky 8+5 :heart:
 
sadettaja, en mie tiedä näistä läheisvanheemmuuksista yms. Mutta aikas tutulta kuulostaa.

Meillä kaikki kolme tulleet vierihoitoon heti kun heidät on saatu. Ja tähän onneksi nykypäivänä sairaaloissakin kannustetaan. Vauva on kuitenkin sen 9kk köllinyt tuolla massussa ja ainut tuttuasia tässä maailmassa on se oma äiti. Niin ei hän alussa kaipaa mitään muuta.
Eli vauva viekkuun samantien. Auttaahan tämä on jo imetyksenkin sujumisessa.
Meillä esikoinen pullovauva. Kakkosta imetin 1.5vuotta ja kolmosta 2vuotta. Onhan se imetys sitovaa mutta niin paljon helpompaa.
Meillä kaikki lapset nukkuneet perhepedissä, nuorin nukkuu vieläkin.

Syliä ja läheisyyttä annetaan niin paljoin kuin pystytään. Eihän se pikkiriikkinen tartte mitään muuta kuin ruokaa, lämpöä ja läheisyyttä sekä rakkautta.

Meillä ei myöskään ole annettu lapsia hoitoon saatika yökylään kovin helpolla. Kotona hoidettuja ovat kaikki, eli siis mie olen ollut lasten kanssa kotona nyt pian 7vuotta ja tämän uuden pienen kanssa olen myös mahdollisimman kauan, eli ainakin sinne 3vuotiaaksi.

Ja kaikki kolme lasta ovat hurjan reippaita ja sosiaalia. Vaikka nykyinen keskimmäinen kärsi vierastuksesta pahimman kautta, mentiin hänen ehdoillaan ja se meni ohitse. Jotkut vain ottavat oman aikansa.

ohops, menipäs tämä nyt höpöttämiseksi. Mutta kunhan tämä pikkuinen keväällä syntyy päätyy hän miun kainalooni mahdollisimman pian ja siinä tulee pysymään. Kantoliinassa saa kädetkin vapaiksi välissä.
Nojoo, ehkä mie raaskin välillä pikkuisen iskällekkin antaa ;) tasapuolisia tässä kuitenkin ollaan. Imetys on ainoa mihin ukko ei pysty.


höpöttäjä marenda ja rv 6+


muoks; sen verran vielä tartti sanoa että tämä on siis vain meidän tapa toimia ja sopii meille parhaiten. Koetan olla puuttumatta muitten eritapoihin jollei nyt selkeitä laiminlyöntejä ole. Eli vaikka mie paasaankin väliin niin se koskee vain ja ainoastaan meidän perhettä.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mulla on ongelma, meillä on viikonloppuna tulossa juhlat ja hokasimpa juuri, ettei mulla mahdu edes farkut jalkaan, saati, että ois jotain muuta vaatetta mitä laittaa, ettei maha näy. Siis eihän ne onneksi mitkään viralliset juhlat ole, että tartteis alkaa sen hienommin pukeutuu.

Tänään kävin seulontaverikokeissa ja nyt odotellaan ultraa, ensi viikolla poksutaan kaksinumeroisiin :heart:

mitäs muuta.. lisäilen taas kun luen kunnolla muiden kirjoitukset

Oisko ens kuussa, että listan tekijä hoitaa etusivulla olevaa listaa ja sitä muokkaa aina, jokainen tietää mistä päivitetyn listan löytää eikä tarvii ettiä tekstin seasta.

Tiuhti, mulla on tässä paperissa, että.. rv 9-11+6 seeruminäyte ja 11+0-13+6 NT-ultra TAI rv 15+0-16+6 seeruminäyte ja ultra.
Jos käy aiemmin ultrassa niin rakenneultra on rv 18+0-21+6 ja jos käy tuolloin myöhemmillä viikoilla niin rakenneultra on rv 24+0. Eli tuon mukaan jos sulla on 11+4 niin kerkeet verikokeeseen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa, kiitos kaunis :) tuo helpotti! mulla vaan iski joku ihme paniikki aamulla niistä!!!! :D ja oikeesti, kaksinumeroinen jo häämöttää! WAU :cool: joudutsie lähtee housuostoksille? :) tai laita mekko/tunika ja leggarit/sukkikset jalkaan :)


juuri näin minäkin ajattelen sitten kun uusi lista saadaan aikaseksi, että yksi päivittää, eli minä varmaanki jos teen uuden pinkan pystyyn :) jotta ei sitten tarvii kaivella sitä listaa sivujen päästä! nyt on vaan pieni poikkeus koska vaihdettiin hiukan päivittäjän roolia kesken kaiken :) ja minulle voi edelleen ilmoittaa päivitykset, kunhan laittaa sen tekstin joukkoon punaisella ja boldattuna jotta sen helposti sieltä bongaan :) ettei palsta mee ihan tukkoon siitä että koko ajan on listaa päivitetty! :D
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Sehän se tässä onkin kun täällä ei ole mitään vaatekauppoja mistä sais äitiysvaatteita sopuhintaan :(
Ja mä niin muistelen, että mulla piti olla tallessa vielä yhet äitiysfarkut, mutta nyt mä en löydä niitä mistään!! aargh :) (tän saa kun siivoaa kaappeja, tietäisin tasan missä ne on, jos en ois siivonnu)
 
Heippa pitkästä aikaa!!!

Mulla sen verran huonoja uutisia, että kävin tänään ar ultrassa, ja tyhjä pussukka siellä ilman asukkia ja sydänääniä (7+0). Lääkäri laittoi lähetteen keskussairaalaan ensi viikolle. Siellä uusi ultra ja jos ei sillonkaan mitään näkyvissä, niin pillereillä homma kesken :(
Ihmettelinkin, kun ei juurikaan minkäänlaisia oireita ole ollu. Ja tää se suurin pelko koko ajan on ollutkin!

Nyt vaan epätietoisuudessa rypemistä :mad:

Ihanaa kuitenkin, että suurimmalla osalla tässä jengissä asiat on hyvin :) Jaksamisia teille kaikille :heart:
 
Li
voihan kökkö... nyt muakin alko jännittää kun mähän oon lähes oireeton koko ajan ollutkin. tissit on kipeet ja ehkä mua väsyttää ja ravaan veöhssassa mut ei mulla oo paha olo ollenkaan... en siis kyl valita siitä ettei oo mut onkohan tuolla ketään kotona? hirveen pitkä aika vielä ennen ku tietää mitään. nyt viikkoja 7+3 mut ekaanneuvolaan tosiaan vasta 19.10.
pidetään peukkuja että siellä joku on kyydissä ja et mun ei vaan oo huono olo ja sillä sipuli.
 
Li Pidetään peukkuja et sulla on kyydissä :)

Mulla ei oo ollu mitään muuta oiretta, kun tissit on ihan inasen ollu arat. Mua ei oo suuremmin pissittäny - eikä kai väsyttänykkään.

Ihminen on näissä tapauksissa luonnon armoilla ja nyt ei voi muuta, kun odottaa!!
 
Osanotot Haidippiduulle! :hug: Antoiko lääkäri mitään toiveita, että vielä viikon päästä voisi elämää löytyä??
Tsempit!

Tänne ei mitään uutta. Soittelin tänään kyllä neuvolaan, että oiskohan mahdollisuutta lääkitä jotenkin itseä tässä pahoinvoinnissa, mutta eipä hän osannu muuta neuvoa, kuin, että kokeilla apteekista saatavia sea band -rannekkeita, ja pahoinvoinnin mennessä mahdottomaksi soitella aikaa lääkäriin ja toivoa, että lääkäri osaa jotain lääkettä kirjoittaa... Vielä kun en oksennellu oo, niin en soitelli lääkärille, vaan toivon, että tuosta sea band-rannekkeesta ois jotain hyötyä. En kyllä oo vielä ostanu kyseistä akupunktioranneketta...

Nukkua tekis mieli, vaan eipä vielä onnistu esikoisen kanssa... :( Pinnakin on niin mahdottoman lyhyt väsymyksen ja pahoinvoinnin takia...

Dsarial ja mytty rv7
 
Kauhia kun en pysy teiän perässä :D Kirjotatte niin vauhilla, ja onhan meitä niin monta tässä ketjussa! :)
Tervetuloo uusille, ja onnea kaikille plussasta ja ihanista ultrista yms!! :) En ehtiny kaikkia viestejä ees lukemaan.

Täällä oksettaa läpi päivän, ennen ruokaa, ruoan jälkeen, autossa... En oo onneks pönttöä halaillu vielä. Ja närästys on jotain niin tappavaa... Se vielä yhdistettynä pahaan oloon :mad: Mä jotenki itelleni oon väittäny, et rankka raskaus=helppo vauva :D Ja toisin päin, koska esikoisen kans ei mitään oireita ja vaativa tapaus :D
Doppleri löytyy, pitää kokeilla löytyiskö ne äänet jo :) en varmaan osaa ettii oikeest paikast. Neuvola olis perjantain, mut jännittää jotenki liikaa.. Mitä siel ajatellaan(vaik eihän se niille kuulu) :D Meille tulee siis ikäeroks 1v5kk ja esikoinen VIELäkin nukkuu Todella huonosti, joten neuvolassa varmaan ihmettelee :D

Mulla on jo raskausfarkut käytössä. Oon jotenki sairas kun tykkään niistä kauheesti :D ne on niin mukavat jalassa. Ja mua alko jo puristaa normifarkut. Tuntuu et vatsa on ku ilmapallo ja ilmavaivojakin on riittänyt, ihan hävettää :D
Mut kai nää kaikki on sitä raskauden hehkua :D
Multa on jo moni kysyny et oonko raskaana ja mua suututtaa koska kerranki elämäs olisin halunnu pitää salaisuuden :D Kai mun otsas lukee et oon raskaana :)

Sukupuoli halutaan selvittää ollaan niin kärsimättömiä ihmisiä :) Ollaan iha leikkimielisesti tilattu jenkeist se sukupuolitestikin minkä saa tehä vkol 12 :D Hauska kattoo et meneekö oikein :) Ei tietenkään luoteta siihen tulokseen, sen verran ihmiset saanu vääriäkin noilla tollasilla :)

Mymosa, mä oon ostanu melkee kaikki raskausvaatteet(edellisen raskauden) huuto.netistä edullisesti ja oon ollu tyytyväinen :) Mut tietty jos ei haluu käytettyä niin sei sovi kaikille :)

Nyt pakko mennä puuhaa vaavin kanssa :)
 
Tein sitten kaksi eri sormustestiä, koska tykkään kaikista tollasista hömppäjutuista. Eka siis mahan päällä ja tyttö. Sitten kirjoitin lapuille tyttö ja poika, sekoitin ja kumman päällä sormus alkoi liikkua enemmän niin tyttöhän siellä paperissa luki :D
Voinko udella? Mikä ihme tää sormus testi niinku on. En oo ikin kuullu mistään tällasest. :D Miten tää toimii? Miutaki kiinnostaa. :)
 
Haidippiduu, voimia :hug: :(

äitiysvaatteista: minäkin taidan käydä ostamassa viikonloppuna jonkinlaiset mammahousut. Ennen en ole omistanut minkäänlaista vyötäröä, joten eipä tässä kauhean pitkään enää mahduta mihinkään vanhoihin räteihin ja lumppuihin :D On inhottavaa muutenkin pitää vähänkin puristavia vaatteita. Mistä muualta perusvaateketjuista kuin Henkkamaukalta saa äitiysvaatteita? Lindexiltä? Seppälästä? En edes muista, milloin olen viimeksi käynyt kaupungilla... kiitos pahoinvoinnin, on rahaa säästynyt! :D

(.): loppuviikko saikulla, kun on flunssa ja kaupan päälle kusirakontulehdus. Olen ehkä vähän draamaqueen, kun huutelen täältä sohvan pohjalta "mää kualen kohta, ihan oikeesti, yhyyyyyy" ;)
 
mymosa
Toi sormustesti on sellanen, että otat hiuksen ja laitat sormuksen roikkumaan siihen. Sitten sitä piti hieman hangata mahaan ja nostaa ylös. Jos sormus alkaa pyöriä, tulee tyttö ja jos mennä eestaas niin tulee poika.

Sama juttu paperilla, kirjoitetaan eri lapuille tyttö ja poika, sekoitetaan ja sen lapun päällä, jossa sormus liikkuu, on se kumpi tulee :)
 
mymosa
Jotkut vissiin tekee ihan langallakin, niin tuskin sillä väliä :D

Tulihan se ystäväni yrjökin taas kylään :( pysyi vissiin pari päivää poissa. Kiva ku on vielä lääkekuuri päällä ni ei passais kauheesti antaa tulla..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mymosa
Kaveri ennen esikoista teki testin kaikista lapsista, tuli tyttö, poika, tyttö. Lisäksi aikoinaan ennustaja elli ennusti :)D) että saan vielä yhden tytön.

Eli siellä on varmasti poika :LOL:
 
Lähetteessä jonka lääkäri teki keskussairaalaan luki tuulimuna epäily. Ja mahiksia anto 50-50...
Hysteerisena googletin aiheesta ja onneks on paljon tapauksia, joissa on epäilty tuulimunaa viikolla 7 ja myöhemmin on ollu kaikki ok :) Nyt pitää rauhottua ja yrittää odottaa viikko. Mulle se vaan on tuskaa, kun sairastan selkärankareumaa ja joudun olemaan ilman lääkkeitä. Tuntuu turhauttavalta jos kyydissä ei ole ketään, sillä kivut on kamalat...
Odottavan aika on pitkä.. Eikä mun tarkotuksena ole nyt muita "pelotella".. sorry.. Jos siel ei oo ketään, niin sitten se on tarkotettu niin olevan!

Palailen asiaan viikon päästä, mikäli listaan on tulossa muutoksia!
 
Esim juuri noin, sitten se sormus siitä hiuksesta roikkumaan vuorotellen kummankin päälle ja kumman päällä liikkuu niin se sieltä tulee :)
Mulla tosin liian lyhyet hiukset (n. 5cm), joten joo en oikee voi hiuksia käyttää. :D En tiedä onko meillä lankaakaan. Noooh ehkä mä ootan sitä ensimmäistä ultraa ja katsotaan onko siellä vatsassa asukkia. En pidä liikaa toivoa yllä niin sitten en voi paljoa pettyäkkään.

Onko muuten ensimmäisen neuvolakäynnin yhteydessä se ultra vai onko ultra erikseen? :eek:
 

Yhteistyössä