***Toukokuun Toivotut***

Nyt tänä aamuna mulla niin ihana olo. Oon saanut nukkua kunnon, pitkät yö unet. Ihana rakas mieheni hoitanut lapset. Tytön kanssa saatiin juuri kakku koristeltua eikä yhtään poikaa missään mankumassa ja vaatimassa huomiota, kun ovat olleet ulkona isän kanssa. Tyttökin selvästi nautti ihan kahden keskisestä ajasta.

Eikä kuvotustakaan ole tänä aamuna ollut. Josko perjantainen pahoinvointi johtui kiireestä ja olin huonosti syönyt ja vielä väsynytkin. Josko tämä raskaus jaksaisi loppuun. Kovin turvonnut olo kuitenkin on ja rinnat on arat.

Toivottavasti tytön juhlat menee tänään vielä hyvin. Sukulaisia tulossa paljon. Jotenkin oon vainoharhainen ja tuntuu, että ne kuitenkin katsoo mua tarkkaan. En kuitenkaan vielä haluaisi raskaudesta kertoa. Lapsillekin haluaisin ensin kertoa, ennen kuin muille. No nuorin siskona sai keskiviikkona pojan, joten siitä varmasti paljon keskustellaan, vaikka ei he kylään tulekaan. Äitini ainakin innoissaa nuorimmasta lapsenlapsestaan.

Iloinen ja onnellinen siskoni puolesta olen. Ja varsinkin nyt, kun itsekin vauvan ennen ensi kesää syliin saan. Meillä kun piti olla molemmilla nyt vauva, niin hiemaan haikeena kuitenkin on.

4D ultrasta Pojista ollaan oltu 4D ultrassa ja kyllä on hieno kokemus. Kuopuksesta ei aluksi oltu menossa, mutta appivanhemmat olivat kylässä juuri niihin aikoihin, niin he halusivat sen meille kustantaa. En osaa nyt sanoa, mitä tästä raskaudesta tehdään. Jää nähtäväksi.

Nyt laittamaan perunat päälle, että saadaan syödyksi ja rauhoitettua pojat ennen vieraiden tuloa. Saas nähdä millainen vointi taas sitten on illalla juhlien jälkeen.

Mukavaa sunnuntaita kaikille =)
 
LepikonHeta
Näyttää onneksi rauhalliselta tämän aamun uutiset, toivottavasti ketjun vaikeudet nyt olisi takana päin...

Täällä vaan epäusko siitä, että tuolla kohdussa elämää kasvaisi, jatkuu. Oireet edelleen varsin lieviä ja tuo pahonvoinnin puuttuminen kovin huolettaa. En muista pelänneeni pienen taimen menetystä näin paljon aiemmissa raskauksissa, liekö ikäkin ja toisaalta tietämys sekä täältä luetut kokemukset myös vaikuttamassa. Niin paljon toivoo ja pelkää samaan aikaan.

Heta+IitaEemeli 5+1
 
Omaa napaa: Eli perjantaina kävin ultrassa. Ruskuaispussi näkyi mutta ei muuta.. Ei vastannut viikkoja eikä lääkäri suostunut kommentoimaan onko tässä nyt mitään toivoa. Aika kuulemma näyttää. ÄRSYTTÄVÄÄ tää epävarmuus. Vuotoa edelleen mutta vähäistä. Kipujen aiheuttajaa ei tiennyt. Kipuja ei oikeastaan enää ole onneks. Eli en tosiaan tiedä. Viikkoja nyt kai sitten 6+2 tai sitten vähemmän. Tosin tiedän tasan tarkkaan milloin oli ovulaatio ja puuhailua ei sen jälkeen ole ollut joten hedelmöittymisaika on muutaman päivän tarkkuudella tiedossa... Ovulaation mukaan viikkoja olis nyt 6+1. Toki Googlettelin ja onhan niitä kokemuksia paljon jossa näillä viikoilla ei ole juuri muuta näkynyt ja sitten muutaman viikon päästä ollut kaikki viikkoja vastaavasti mutta mutta... Tosi huonolta näyttää minun mielestä. :(

Hirmuisesti jarrusukkia ja onnea kaikille matkaan! Ja tervetuloa uudet!
 
Täällä ilmoittautuu seuraava innokas odottelija :) Esikoisvauva olis tulossa, minä olen 30 v. ja mies 34. Kiertoni on ollut hiukkasen epäsäännöllinen, mutta oma arviolaskelma la:ksi on 11.5.

Oireina on ollut aamuisin kuvotusta ja sitten muutamana iltana pahoinvointia, etenkin hampaita pestessä :eek: Samoin päiväunet ovat maittaneet ihan kiitettävästi viikonloppuna :)

Terv. Mannamaaria ja Toukotaimi 5+2

Mannamaaria, Toukotaimi, ensimmäinen, 11.5., 30 v.
 
Kovasti tarrasukkia minkäställevoille. :hug:

Meillä meni tänään synttärit hyvin. Mulla ei huonoa oloakaan oo ollut, joten perjantainen pahoinvointi varmasti osa syynä huono syöminen ja väsyneisyys. Touhua tänäänkin siis ollut, kun sukulaiset olleet kylässä. No saanpahan pojat ajoissa nukkumaan, ku jäi päiväunet väliin ja touhunneet koko päivän. Mieskin sitten taas lähti töihin. Lupasi yrittää tulla kotiin jo torstai-iltana, mikä olis niin ihanaa.

Työntäyteinen viikko jälleen tulossa, sillä mulla vapaata vasta perjantaista sunnuntaihin ens viikolla. Sinänsä kiva, että ei tartte töissä olla, ku mieskin kotona viikonloppuna taas.

KYSYMYS Miten te, joilla jo lapsia: ootteko säilyttäneet tavarat ja vaatteet, jotta ei tartte ostaa uusia? Vai ostatteko uusia uudelle tulokkaalle?
Entä te jotka esikoista odotatte: tiedättekö saatteko jostain käytettyjä vaatteita vai onko teillä tarkoitus ostaa kaikki uutena?

Mä oon säästänyt suurimman osan poikien vaatteista ja muutenkin ne jo kahden pojan päälle olleet. Tytön vauvavaatteita mulla säilössävain muutama, sellainen, jotka haluan antaa hälle sitten, kun saa omia lapsia. Tytön vauvavaatteita/tarvikkeita ei tullut säilöttyä, koska sillon oli pienet tilat kerrostalo kaksiossa.

Nyt mun kahdella siskolla on myös lapsia, joten jos tyttö tulee niin sieltä varmasti saan tytön vaatteita. Itsekin nyt annoin lainaksi mein poikien vaatteita nuorimmalle siskolleni.

Äitiyspakkauksesta aiotteko ottaa sen?
Mä oon vähän miettinyt, että en sitä ehkä ottais, ku meillä tuota vauvatavaraa on jo niin paljon. Ihan varma en oo vielä, mutta kun toukokuussa LA, niin kyllähän se vähän on niin, että se tän vuoden pakkaus sieltä tulee.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja tervetuloa uusille!! :wave:
 
Hei, täällä ilmoittautuu myös yksi plussannut. Olemme miehen kanssa vm. 84. Meillä 2v4kk poika ja nyt toinen tulossa. Vau.fi laskurin mukaan rv 5+5 ja LA olisi 8.5.

Ikäeroa lapsille tulossa 2vk vajaa 3 vuotta. Ensimmäinen neuvolakäynti varattu 27.9.

Pientä pahoinvointia viimeisen viikon ajan ollut, kerran kunnon kipua vatsassa, mutta ei muita oireita. Esikoisen kanssa ei ollut pahoinvointia koko raskausaikana.

Tytär toiveissa, mutta en tiedä haluanko tietää sukupuolta etukäteen.

Tanyaz, toinen, 8.5., KOS, 26v
 
Tervetuloa uusille :)!

Mulla on ihan kamala päivä kun olen miettinyt mitä menin tekemään... Noh, tämä alkoi siitä kun isä teki minulle graavilohileivän. En ole vielä raskaudesta kertonut ja oli tosi vaikea tilanne ja ajattelin että ihan ok tämä on ja otin sen sitten ja söin. Näin olen tehnyt ihan lapsesta saakka ikinä sairastumatta. Oli oikein ihana hyvä leipä. Siinä leivän syötyäni jonkin aikaa myöhemmin tuli sitten mieleen että se oli tehty pirkan vakuumipakattuun loheen! :O Siis VAKUUMIPAKATTU kotona GRAAVATTU KALA! No nyt on sitten ihan varma että listeriahan se sieltä tuli vähintään ja Heppu menee pois... :'(
Olen tyhmä tyhmä tyhmä... :headwall:
 
Voi minkäställevoi, toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja ultraus on mennyt vain pieleen :hug:
Pahe, tein tiedätkö toissapäivänä ihan saman! Paitsi, että anoppi tarjosi valmiiksi tehtyä leipää kahvin kanssa ja luulin lohen olevan itsesuolattua, olikin ihan vakuumigraavia :O Selvisi vasta, kun menin viemään syönnin jälkeen astioita keittiöön... Eilen olin vielä ihan paniikissa, mutta tänään olen hokenut itselleni, kuinka harvinaista sairastuminen on. Tiedän kyllä tunteen, olisin voinut potkia itseäni, jos olisin yltänyt :/

Äitiyspakkauksesta itseasiassa en ole vielä päättänyt, tekisi mieli. Toisaalta taas kaikki on viime vuodelta tallessa, mutta tämän vuotinen näyttäisi kivemmalta vaatteiden puolesta... Olishan niitä mukava päästä räpeltämään :D
Pahoinvointi alkaa nostaa päätään, toivottavasti pysyisi kohtuullisena. Viimeksi olin niin kipeä päivisin, että oli pakko pyytää pomoa siirtämään minut yövuoroon :)
Hyviä vointeja kaikille! leeta 6+1
 
Tervetuloa ja onnea uusille!

Sekä monet monet sympatiahalit niille, joita epävarmuus raskauden onnistumisesta piinaa. :hug: :hug: :hug:

Pahe: kyllä pitäisi erittäin huono tuuri olla, jos nyt yhdestä graavilohi voileivästä listeria tulisi ja menettäisit pienen. Muista, että ne ovat vain ravintoSUOSITUKSIA ja mielestäni koskee enemmän sellaista päivittäistä syömistä, eikä yksittäistä herkuttelua. :hug:

Vaatteeista oli kysymys: meillä on esikoiselta ihan hyvin tavaraa säilössä, ihan sen takia on säästetty, että ajatus on ollut yrittää toista suht pienellä ikäerolla. Kaukalo+telakka, rattaat, matkarattaat travel systemillä, pinnasängyt, yms. on tallessa ja hyvässä kunnossa. Ainut mikä pitää hankkia, on rattaisiin sellainen kantokoppa/vaunukoppa. Vaunut kun oli lainassa miehen veljeltä, mutta on menossa takaisin käyttöön heillä, niin meidän täytyy ostaa uudet. Vaatteita varmasti tulee ostettua/tehtyä uusia, vaikka vaatteitakin hyvin on.

Äitiyspakkausta ei oteta. Eilen illalla vasta miehen kanssa katottiin kuvia nykyisen pakkauksen sisällöstä, ja vaikka siellä paljon onkin vaatetta, niin luulen, että sille 140€ on ennemmin käyttöä, kuin pakkaukselle. Varsinkin kun loppujen lopuksi esikoisen pakkaus on melkein käyttämätön. Vielähän tuo mieli voi muuttua, mut nyt ainakin tuntuu siltä, että mieluummin rahat...

Onko muilla selkeästi jo mielessä kumpaa sukupuolta vauvan toivoisi olevan? Tiedän, että tämä kysymys voi aiheuttaa joidenkin kesken henkevää keskustelua, mutta minusta on enemmän kuin inhimillistä toivoa tiettyä sukupuolta. Mie toivon pojan jälkeen luontevasti tyttöä. Esikoista odottaessa ajattelin ensin, etten osaa olla pojan äiti ja näin ollen toivoin tyttöä, kunnes mitä pidemmälle raskautta mentiin sitä selkeämmäksi miulle kävi, että poika sieltä on tulossa (ei tiedetty sukupuolta etukäteen) ja poikahan sieltä tuli. Aika jännä, kuinka oma intuitio oli niin oikeassa... Onko muilla ollut edellisissä raskauksissa selvä intuitio siitä, kumpi sieltä on tulossa? Kumpi tuli?

Meillä ollut hyvinkin rauhallinen viikonloppu. Mies oli pe-la mökillä, tuli eilen illalla kaupan kautta kotiin, ja on tänään vain sitten tehty hyvää ruokaa ja nukuttu päiväunia. Onhan tämä viikonloppu mennyt näinkin, mutta en kyllä ehkä ensi viikonlopusta toivo ihan näin... tylsää...

-Dsarial ja Mörkö-
 
Täytyy kait se uskaltautua tänne, vertaistuen toivossa :D

Perjantaina pärähti siis plussa testiin, kieltämättä hieman odottamatta vaikka olishan se pitänyt arvata.. Pari päivää tässä nieleskellyt ja sulatellut uutista.

Kolmas olisi tulossa, jos siellä joku on ja kaikki hyvin siis menee. Kaksi taaperoista tytteliä pyörittää päivää kera miehen ja parin elukan, on heti alusta saakka ollut sellainen olo että onkohan tämä nyt sitten poika kun menee lähtökohtaisesti ihan eri kaavalla koko homma kuin edellisillä kerroilla. Itsellä ei kummoisia toiveita asian suhteen ole, molempi parempi (nyt taas kun ajatus hyvältä tuntuu :D).

No, tällainen pikaesittäytyminen. Eiköhän täällä tule jännäiltyä enemmänkin. Tiistaina olis kuopuksen neuvola niin täytyy varmaankin samalla rohkaistua varaamaan itselle aika. Huh, miten se tosiaan voikin olla niin vaikeaa :D

Saa myöskin nähdä mihin vaiheeseen laskettu menee, on ollut ihan kummallisen lyhenevä kierto jo pitkään ja tällä kertaa en tuntenut ovista ollenkaan jonka oireet on normaalisti todella voimakkaat. Alustavasti olisi omien laskelmien mukaan 12.5. la, mutta nähtäväksi jää mikä on lopullinen. Meillä on neuvolassa ultralaitteet joten toivottavasti jo parin-kolmen viikon päästä pääsis tsekkaamaan onko siellä joku jos siihen saakka pysytään yhtenä.
 
Hei ja tervehdys uusille! :wave:

Eppis kiva kuulla hyviä uutisia :)

Voimia muille, jotka painivat hankaluuksien kanssa!

DsariaL Mekään ei oteta äitiyspakkausta, rahalle on enemmän käyttöä, sillä esikon tavarat on kaikki vielä jäljellä. Muutenkin olemme säästäneet kaikki vauvajutut, sillä tarkoituksenamme oli yrittää toista aika pian ja aika nopeastihan se tärppäsi :D Toisaalta helpottavaa, että tavaroiden hankkimiseen ei tarvitse kuluttaa energiaa, ainoastaan tuplat tulee ostaa.

Mulla on tästä raskaudesta jotenkin todella selkeä poikaolo. Ekasta ei ollut mitään oloja, kuin vasta loppuraskaudesta, mutta nyt on. Yritetään ottaa sukupuoli selville, jos vain saadaan. Kyllä meille tyttökin on enemmän kuin tervetullut, mutta ehkä toivoo poikaa, mies ainakin :) Minustakin se on ihan luonnollista, että toivoo jompaa kumpaa sukupuolta varsinkin kun on toinen lapsi kyseessä. Mutta siis selkeä tunne esikosta oli loppuajasta. Mutta no, ei pidä ottaa liian vakavasti, vauva on meille erittäin rakas tuli kumpi vaan!

Pahe uskoisin, että tuosta ei ole vaaraa! :)

LepikonHeta suuri into kertoa on jo laimennut. Halutaan pitää omana tietona ainakin viikoille 8-9, mielellään np-ultraan asti. Toisaalta nyt on helpompaa olla kertomatta, sillä vielä ei ole alkanut pahoinvoinnit eikä kaikenlaisia kissaristiäisiä tarvitse väistellä :D Saa nähdä kuinka nopeasti tämä maha alkaa tästä pompsahtamaan näkyville, kun edellisestä raskaudesta on vajaa vuosi :D Isovanhemmat ja sisarukset kuulevat luultavasti ensimmäisinä.

).( Tänään soitan neuvolaan ja varaan ensimmäisen ajan. Ensin kuitenkin teen tuon yhden kaapissa lojuvan raskaustesti liuskan pois, vielä varmistellaan :) Oireetonta on tämä alkuaika, hieman suolanhimoa ja väsymystä iltaisin, mutta muutoin ei juurikaan muuta. Saa nähdä alkaako pahoinvointi tässä lähiaikoina :$

Möppis ja Arhippa 5+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja minkäställevoi;24605860:
Omaa napaa: Eli perjantaina kävin ultrassa. Ruskuaispussi näkyi mutta ei muuta.. Ei vastannut viikkoja eikä lääkäri suostunut kommentoimaan onko tässä nyt mitään toivoa. Aika kuulemma näyttää. ÄRSYTTÄVÄÄ tää epävarmuus. Vuotoa edelleen mutta vähäistä. Kipujen aiheuttajaa ei tiennyt. Kipuja ei oikeastaan enää ole onneks. Eli en tosiaan tiedä. Viikkoja nyt kai sitten 6+2 tai sitten vähemmän. Tosin tiedän tasan tarkkaan milloin oli ovulaatio ja puuhailua ei sen jälkeen ole ollut joten hedelmöittymisaika on muutaman päivän tarkkuudella tiedossa... Ovulaation mukaan viikkoja olis nyt 6+1.
Hellurei ja tunteet nollasta sataan :eek:

Mä kävin just ultrassa kovien vatsakipujen vuoksi (eli poissulkemassa tuo kohdun ulkoinen) Sain tth:n lähetteen perjantaina.
Noh. Et ole Minkäställevoi ainoa jolla ei viikot vastaa oletettua.
Positiivista on, että raskaus on siellä missä pitää, mutta gynen mielestä viikot 4-5, joista se 4 on fyysisesti mahdoton, 5+ vielä menee jos ovis ollu myöhässä, mikä kyllä on täysin mahdollista kun vasta lopetin pillerit.
Minkäänlaista vuotoa ei mulla ole ollut, vaan noi viiltävät kivut oikealla puolen vatsaa, toki sain siihenkin ehkä selityksen.

Meillä näkyi ruskuaispussi (8mm) ja pienenpieni alkiolevy (2mm) ja gyne oli sitten vielä NIIN kultainen et lisäsi viimeiseksi sanakseen, että niin jos ei se vastaa kokoa niin sehän voi olla tuulimunaraskaus :O

Toki on hyvä et sanotaan suoraan, mutta ihanku mun tarttis tietää näin ensikertalaisena mitä se tarkoittaa ja miten se voidaan diagnosoida?

Kai tässä nyt vaan odotellaan pari viikkoa ja toivotaan parasta ja käydään uudessa ultrassa katsomassa onko kasvua vai varataanko kaavintaan aikaa :$

Koita tässä nyt sitte fiilistellä näitä sekavia ajatuksia ja omia tuntemuksia, ollako vai eikö olla. Koitan ajatella edelleen positiivisesti, jos se ei sitten ole kasvaakseen niin joku tarkoitus silläkin.

Callisto & Onni ?+?
 
Hellurei ja tunteet nollasta sataan :eek:

Noh. Et ole Minkäställevoi ainoa jolla ei viikot vastaa oletettua.
Positiivista on, että raskaus on siellä missä pitää, mutta gynen mielestä viikot 4-5, joista se 4 on fyysisesti mahdoton, 5+ vielä menee jos ovis ollu myöhässä, mikä kyllä on täysin mahdollista kun vasta lopetin pillerit.
Minkäänlaista vuotoa ei mulla ole ollut, vaan noi viiltävät kivut oikealla puolen vatsaa, toki sain siihenkin ehkä selityksen.

Koita tässä nyt sitte fiilistellä näitä sekavia ajatuksia ja omia tuntemuksia, ollako vai eikö olla. Koitan ajatella edelleen positiivisesti, jos se ei sitten ole kasvaakseen niin joku tarkoitus silläkin.

Callisto & Onni ?+?
Voi ei! :( Tätä epävarmuutta ei kyllä halua kenellekään... Omalle kohdalle en enää jaksa uskoa että tästä noustaan mutta viikon päästä on ultra jos ei ennen sitä mitään uutta tule (eli veristä vuotoa kunnolla) ja silloin ultraavat aiemmin päivystyksenä. Jos viikon päästä tilanne edelleen sama niin tyhjennykseen. :( :(

Pillereiden lopettaminen voi kyllä hyvinkin saada ovulaation tapahtumaan myöhemmin! Toivotaan että se olis sinulla niin!!!

Ja tottahan se on että alkuraskauden keskenmenoihin taitaa aikas usein olle "hyvä" syy eli kehityshäiriö mutta kamalalta se silti tuntuu...

Pidetääs peukut pystyssä kuitenkin! Turpaan tulee jos on tullakseen mutta etukäteen murehtimalla ei saa aikaan mitään hyvää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minkäställevoi;24611980:
Pidetääs peukut pystyssä kuitenkin! Turpaan tulee jos on tullakseen mutta etukäteen murehtimalla ei saa aikaan mitään hyvää!
Niin siis lusikkaa ei tässä vaiheessa kannata heittää nurkkaan, ennenkun on oikeasti jotain faktaa pöydässä :rolleyes:

Usko vaan että suunta on ylöspäin, mun teki mieli itkeä silmät päästä sen epävarmuuden vuoksi, mutta turhaan sitä on miettiä, se pitää ottaa vastaan mitä annetaan :hug:

Mitä enemmän kattelen viikkojen 5 ja 6 ultrakuvia, sitä vakuuttuneempi olen, että joko se gyne ei halunnu luoda minkäänlaisia odotuksia tai sitten se on puusilmä.
Kuvat vastaa ihan täysin sellasia mitä tuolla on sivut pullollaan viikoilta 5/6 :wave: joten en tiedä mistä se sen 4 viikkoa on vetäny.

Tarrasukkia vaan ja positiivisia ajatuksia, niistä on pienet alkiot tehty ;)

Callisto & Onni+
 
Callisto: Ultrakuvia minäkin olen käynyt katselemassa ja sen suhteen ei ehkä sittenkään syytä huoleen.. Mulla on vaan sellanen kurja tunne.. No, aika näyttää. Tosin sen verran on mut ultranneesta lääkäristä sanottava että oli "vasta" erikoistuva ja pyysi kaverin apuun kun ei tiennyt mikä möllykkä mun toisessa munasarjassa oli, no keltarauhanenhan se, sanoi kaveri kun tuli huoneeseen. ;)
 
Onnea kaikille sitä tarvitseville! :heart:

Juuri mietiskelin tuota juttua, kumpa toivotaan... Saapi nähdä kerrottaisko sitä meille enää, vaikka joku haluisikin... Itse en taida tästä kolmannesta kysellä kumpiko, haluan ison yllärin säästää ensi toukokuuhun :) (ainakin toistaiseks) :p

Viittaan vaan tähän: Suositus: Siki

Aika karmiva ajatus, joillekkin niin toivottuja ja pitkiä haaveita, ja sitten on tuollaisiakiin ihmisiä... Ei olis taas saanu enempää syventyä kun hormonit jyllää... :|
 
Moikka!

Mulla oli kolmannessa raskaudessa juuri samanlainen tilanne kun minkäställevoi:lla. Menin alkuraskauden ultraan, jossa näkyi vaan ruskuasipussi, ei sikiötä. Lääkäri silloin sanoi että joko raskaus on niin alussa ettii mitään näy vielä, tai sitten on mennyt kesken. Sain uuden ajan kahden viikon päähän ja silloin löytyi sykkivä sydän ja viikkoja oli 7+0. Eli raskaus oli ollut ekassa ultrassa niin alussa etti oikeastaan mitään vielä näkynyt. Mutta kyllä oli piinaavat kaksi viikkoa!!

Meillä on carenan tuplat. Ovat olleet tosi hyvät, vaikka ovatkin aika edulliset.

Sukupuolta ei aioita kysyä. Ei olla aikaisemmissakaan raskauksissa kysytty. Säilyy salaisuus sitten synnytykseen asti.

Vaatteita meillä on pilvin pimein. :D Kolmen lapsen jäljiltä on sekä tyttöjen että poikien vaatteita niin paljon ettei uusia tarvita. Juuri viime viikolla lajittelin kaikki tyttövauvan vaatteet omaan laatikkoonsa, ja niitä oli paljon!

Oireita ei ole mitään. Ei mitään.

Neuvolan varasin tänään. Se on ens viikolla. :)

marzipaani ja Inari rv 6+3
 
Heippa!

Täällä ilmottautuisi mukaan yksi toukokuun lopun odottaja. :)
Raskauksia on tälle vuodelle jo kaksi takana ja molemmat ovat siis päättyneet keskenmenoon viikolla 10+. Yhtään lasta ei meillä ennestään ole. Yksityiseltä gyneltä on vähän apulääkitystä messissä. Toiveet on korkealla mutta pelko persiissä. Edellinen km ollut elokuussa, joten normimenkkoja ei ollut välissä ja sitä vajaa lasketusta-ajastakaan ei mitään tietoa, oviksen perusteella menee johonkin 20.5., mutta ultrassa sitten tarkentuu.

Hyppään pikkuhiljaa teidän juttuihin mukaan, kuhan uskallan alkaa odottamaan kunnolla. :)

Naive ja Sissi 4vko (suurinpiirtein)
 
Voimia kaikille epävarmuudessa oleville! Toivotaan tarrahaalaria ja hyviä uutisia!

Itse olen nyt rauhoittunut kalan suhteen... Johan tuo pikkuinen hyppää pois kyydistä kun huomaa että on ihan hysteerinen äiti...

Tänään on ollut ekoja kertoja paha olo. Syvään hegittelemällä ja miettimällä muuta meni kyllä ohi. Ihan kuin olis tyhjään mahaan syönyt ison määrän makeaa, yök. Päätä on särkenyt pitkin päivää, en ole mitään lääkettä kumminkaan ottanut, toivon että huomenna olisi jo mennyt ohi.

Jännittää kyllä ensi viikolla oleva ultra. Kumpa kaikki olisi hyvin kun nyt moni on saanut muita uutisia kun on odotellut. Toivonpa totisesti että se syke on vaan piilossa.

Tsemppiä nyt kaikille!!!

Pahe ja Heppu 6+1
 
tuore odottaja ilmoittautuu mukaan ja kovasti toivon että mukana saankin roikkua tuonne ensikeväälle asti.

Tarkkaa laskettua aikaa en osaa vielä sanoa. Mutta eiköhän se tuonne toukokuun puoleenväliin ajoitu.
Ikää miulla 28 naimisissa ja neljättä kullanmurua tässä odotellaan. Edelliset lapset syntyneet tyttö 04 poika 06 ja tyttö 09

oireista en oikein vielä osaa sanoa. Hiukset ovat yhtäkkiä muuttuneet tosi tosi huonokuntoiseksi, ne vain roikkuu päässä. ihan karseat. Lisäksi jatkuva palelu ja päänsärky.
Toisaalta miulla on poskiontelotulehdus päällä joten saattaahaan nämä johtua siitä.
Aamu antibioottia on jokatapauksessa tosi vaikea saada alas.



neljä testiä tehty ja pikkuhiljaa alkaa uskoa että tämä yllätys on tosiaan totta. Meillä kolme aiempaa tulleet hoidoilla joten tälläiseen luomuyllätykseen oli vaikea uskoa. Mutta niin se vain noihin testeihin plussa pärähtää.


Hurjasti onnea kaikille plussanneille, paljon tarrasukkia matkaan ja ihanaa odotusaikaa. Nautitaan olostamme. Uskokaa pois, tätä aikaa tulee vielä ikävä.

Ihana saada tänne purkaa ja jakaa koska asiasta ei tiedä vielä muutkuin mie ja ukko, eikä kerrotakkaan kovin pian. Meijänpieni salaisuus.



t: UsvaTuulia ja pieni hippunen
 
Tervetuloa uudet!

pahe kuvaili hyvin tuota etovaa oloa, ihan kuin olis syönyt liian paljon makeaa. Nyt on hieman jo havaittavissa, lähinnä puolenpäivän aikaan ja nyt ihan aamulla heti aamupalan jälkeen. Tästähän se luultavasti etenee kunnon matkapahoinvointivaiheeseen, kun vähän aikaa kuluu :$

NanaMama olisipa pettymys, jos sukupuolta ei saisi selville halutessaan. Me ei esikosta saatu, koska sitä ei vaan kuulemma näkynyt. Nyt kyllä haluttaisi tietää etukäteen, ihan käytännönjärjestelyiden kannalta, lähinnä vaatepolitiikan :)

Varasin eilettäin ensimmäinen neuvola-ajan ja niin vain se täti laitto vielä ar-ultraan. Tarkistetaan viikot varmuuden varalta, kun kierto on epäsäännöllinen synnyksen jäljiltä. Alkoi vaan kauheasti jännittämään, mitä siellä näkyy!

Mies nauroi, että muhun on iskeny kauhea vaunukuume! :LOL: Oon vertaillu ja kattellu hintoja erilaisille vaunuille ja oon aika hukassa vielä :) Käytän vaunuja todella paljon ja pitkiä lenkkejä, mutta en koskaan julkisia. Pitäisi siis löytää hyvin rullaavat ja toimivat kärryt, ilman mitään suurempia niksejä, joilla olisi vielä jälleenmyyntiarvoa muutaman vuoden kuluttua. Mutta eipä niillä ole vielä kiire! :D

Oikein hyvää päivää kaikille ja tarrasukkia mukaan joka iikalle!!
 
Nyt tätä etoamista on alkanut tulla enemmän :D juuri kun ajattelin jo huokaista helpotuksesta ettei tällä kertaa :D

Apua, viikkoja olis nyt tasan 7, jotenkin mennyt äkkiä.. pitäis varmaan soitella sinne neuvolaan, kuhan joskus oikeesti muistais o_0 Tytön 5vee neukkukin pitäis varata...

Sukupuolesta Ekasta raskaudesta saatiin heti tietää et poika tulossa, ja tokasta meidän neiti ei suostunut kertomaan kumpaa hän on :)
Mut olin aivan sata varma et toinen poika olis tullut :D
Halutaan nytkin tietää kumpi tulee :) Isäntä toivois tyttöä ja mä poikaa :D (sinäänsään eihän sillä oikeesti oo mitään väliä kumpi tulee, rakas hän tulee kumminkin olemaan <3)
Mä oon ite todennut et poika lapset on paaaljon helpommin käsiteltävissä :D

äitiyspakkaus kyl me se taas kerran otetaan, mun mielestä se vaan kuuluu jotenkin tähän raskauteen kun sitä odottaa ja penkkoo ku se saapuu :D

vaatteet/tavarat meil ei oo mitään, kun kakkosen jälkeen päätettiin ettei enempää lapsia tulis.. :D mut mieli voi näköjään muuttua :p Käytettynä mulle ainakin kelpaa. Kirpputoreja kiertelen paljon ja tänään olis taas tarkotus mennä :)

mutta kiirettä pitää taas :)
tarrasukkia kaikille ja voimia odotukseen <3
 
Heissan!

Täällä voidaan kans päivä päivältä huonommin, onneksi helpottaa aina välillä ettei ole ihan ympäri vuorokautista tämä pahoinvointi. En siis ole oksentanut, mutta kaukana se ei ole : / Eilen, tuli ekan kerran mieleen, et mihkäs sitä oikein on ryhtynyt kun mies joutui sairaalaan ja koko huusholli jäi mun harteille. Myös koirat piti jaksaa hoitaa vaikka paha olo jylläsi ja olisin vaan nukkunut....Mutta heti kun olo helpotti, mielikin tuli hyväksi ja oikeesti olen todella onneliinen tästä pienestä Tirristä! :heart: Kait tämä tunteiden vuoristorata kuuluu asiaan :)

Me otetaan äitiyspakkaus, oli mikä oli, koska meillä ei ole mitään tulevalle pienelle!! Toivottavasti saamme/löydämme käytettyjä tavaroita, ettei tarvi kaikkea ostaa uutena... Mutta vielä en ole edes ajatellut mitä ja mistä hankin, koska olen sen verran taikauskoinen, että jätän sinne loppupuolelle nämä ostokset. Ja uskon että isovanhemmat haluavat kanssa jotain hankkia :)

Myös minä toivottelen meille kaikille kovasti niitä tarrasukkia ja tsemppiä odotukseen!!


Kiena & Tirri 6+5
 

Yhteistyössä