***Toukokuun Toivotut***

Huomenta! Oireeton odottava täällä :(. On tosi outoa kun ei missään tunnu mitään. Rinnat on olleet tosi kipeät jo pitkään ja nyt ehkä nännit ihan vähän. Samoin on nippailut kadonneet. Mitään pahaa oloa ei ole edes ollut. Olen siis ihan varma ettei heppu ole enää kotona... Mun on pakko kyllä soittaa ja varata varhaisultra että saan oltua. Kaverini kovasti on vakuutellut että kyllä siellä taimi on, pakko kai nähdä että uskon.
Viime yönä valvoin pitkään ja ajattelin että ihan kamalaa! Onneks työt alkaa ens viikolla niin ei ehdi käpertyä itseensä.
 
Callisto, Jazzi, Pahe & Sadettaja: samoissa fiiliksissä mennään :( mutta ihanaa, kun on vertaistukea tässäkin asiassa! :)

Tein eilen taas clearbluen viikkonäytöllisen :ashamed: MUTTA nyt se antoi jo 2-3! Viisi päivää aiemmin tuli siis 1-2, että tyytyväinen saa olla. Lisäksi ystäväni lupasi laittaa postissa oman dopplerinsa minulle, koska hänen tyyppinsä (rv 23) temmeltää kuulemma jo niin kovasti, ettei mitään sydänääniä enää jaksa hysteerisesti seurailla. Ihana ystävä :heart:

Meillä riideltiin eilen varhaisultrasta. Miehen mielestä ei nyt kannata hötkyillä ja se neuvolan ultrakin on jo "niin pian". Helevetin kuustoista, siihen on KUUSI VIIKKOA! Aion kyllä todellakin varata sen varhaisultran Koskiklinikalta parin-kolmen viikon päähän. Miehet :rolleyes:
 
No niin, tuumasta toimeen! Aika varattu, ikävää vaan että se on 20 päivä, vasta! Ajanvarauksessa tykkäsi että ei kannata tulla liian aikasin kun ei välttämättä näy mitään. No siinä on sitten teemana vauva sillä viikolla kun ti on tuo ja to neuvola.
Nyt yritän rauhoittua!
 
Vanhasta pinosta kopsattua.Onnea taas uusille odottajille:heart:
Äitijapojat kirjoitti:
hei!
Meille olisi tulossa neljäs, mikäli kyydissä pysyy.. Sain nimittäin raskaudesta tiedon viikonloppuna, kun sain palovammat, jotka vaativat sairaalahoitoa. Oli minulla jo tunne että raskaana ollaan, jo viikkoa ennen kuin menkat ois pitäny alkaa.. LA ois 12.5.2012. Kuopus on nyt 10 kk ja vanhin poikani 12½v, keskimmäinen 8v.

Toivottavasti vauva ei säikähtänyt sitä miten äipälle kävi.. Lääkäri kyllä lupaili että palovammani paranee, mut kipeitä ovat :/ lähiviikot ratkaisee miten käy..
 
Täällä kans alkoi todellakin aamupahoinvointi. Eilen alkoi ja tänään samaa rataa :D Tänään ajattelin käydä hakemas ne pahoinvointirannekkeet, toivottavasti auttavat tai mun pitää herätä joka aamu 2h ennen lähtöä että kerkeän voida pahoin. Mä olisin tosi tyytyväinen jos tää pahoinvointi olis tällä kertaa jäänyt pois mut ei voi mitään.

Noista ravintolisistä et en ottanu foolihappoa ottanut mut kerääntyyköhän sitä elimistöön? Oon aika kauan syönyt kokoviljaleipää ja salaattia/porkkanoita melken päivittäin, toivottavasti se riittää.. Sit ostin tota multivita raskaus vitamiinia. Möllerin kalanmaksakapselit jätin varmuudeksi pois kun siinä on a-vitamiinia.

Huih, mulla tuo neuvola on jo ens maanantaina 12.9

Princessa & pikkuinen 6+0
 
Heippa!
Aivan pakko oli kirjoittaa tänne kun löysin tämän.. Eli maanantaina tein testin ja plussa tuli.. Tunne on ollut siitä lähtien epätodellinen.. Meillä siis esikoista nyt odotetaan ja yritystä takana reilu vuosi.. Joten voitte uskoa, ettei meinannut uskoa näkemäänsä kun vuoden verran tullut aika monesti negatiivinen tulos..
Tänään soitin neuvolaan ja ensimmäinen aika saatiin kolmen viikon päähän.. Neuvolantäti sanoi alustavasti lasketuksiajaksi 3.5! Täällä siis kans odotellaan toukokuun ihmettä.. :) Toivon todella, että raskausaika menee hyvin loppuun saakka.. :)

Terkuin. Onnellinen-88
 
mymosa
Huomenna on ULTRA!!

siis aivan mahtavaa viimein saada tähän epätietosuuteen jotain konkreettista. Koska edelleenkään en ole omasta mielestäni kuin testillä raskaana.
Miten lie saan tämän illan menemään, teidän pitää ahkerasti kirjoitella mun kanssa täällä ja liekö yölläkään uni tulee.
Tänä aamuna heräsin vessaan 4 aikaan ja sittenpä ei enää uni maistunut, iski vain kamala olo.

Eli jos mua ei huomenna näy niin vissiin saanut huonoja uutisia.
 
Mymosa toivotaan että kuulisit vaan hyviä uutisia :)

Minulla kyllä niin polttelisi se varhaisultra, mutta ei kyllä millään viitsisi vielä varata kun ei tiedä mitä siellä neuvolassa sitten ekalla kerralla tehdään. Kauheata eipäjuupastelua tässä ollut koko päivä :D Mutta onneksi parin päivän päästä reissuun viikoksi ja sitten olisi heti jo se neuvola. Pääsee pikkuinenkin käymään Kreikassa tosi nuorena :heart:

Sadettaja* ja mytty 5+3 :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: pahe
Täällä kans yks lähes oireeton odottaja. Mulla ei kolmessa aiemmassakaan raskaudessa ole alussa ollut mitään oireita, kakkosen ja kolmosen odotuksessa oli vähän pahoinvointia, mutta se alkoi vasta rv 13. :O

Tosi paljon tullut tekstiä parissa päivässä, yritän ehtiä pysyä mukana, mutta kovin usein en koneella ehdi olemaan kun nuo kolme ipanaa pyörii tuossa jaloissa. :D

Uusille tervetuloa!

Epille tsemppiä ja mymosalle onnea huomiseen ultraan!
Mäkin haluisin mennä kuitenkin alkuraskauden ultraan, kun oli tuossa viime viikolla mahan vihlomista ja hartiakipuja ja heti aloin pelkään keskenmenoa. :(

marzipaani
 
Mulla on perjantaina neuvola. Oireista. Raskaustestin tein alunperin kun epäilin pissatulehdusta. Kaveri käski kuitenkin testin tekemään ensin. Ja kuinkas kävikään. Se vessassa ravaaminen on vähentynyt. Nännit on herkät ja tissit ehkä vähän kipeät. Mutta niin ne on aina ennen menkkoja. Väsymystä on kyllä. Mutta ei ollenkaan sellaista konkreettista oiretta.

Tänään ehkä 6+6 tai sitten jotain muuta.
 
Kaikki painii täällä samanlaisten tuntojen kanssa! Mä myös epäilen maha-asukin olemassaoloa ja pelkään kokoajan pahinta! Oireita ei siis ole. Yöllä tosin jouduin ravaamaan vessassa puolen tunnin välein ja välillä menkkamaista jomotusta vatsassa, mutta välillä nämäkin oireet tuntuvat häviävän. Olenkin päättänyt lopettaa tämän pessimisteilyn ja keskittyä vain siihen tietoon, että plussa siihen testiin tuli -4KERTAA! ;)
Maanantaina varhaisultraan ja siellä kertokoot missä mennään. Itkupotkuraivarit ja kauhea pettymys iskee jos asiat eivät riisinjyvävällä ole kunnossa.. Toisaalta kaikki menee niinkuin tarkoitettu, vaikka sitten joutuiskin surun kohtaamaan.

Paljon peukkuja, onnentoivotuksia, tarrasukkia ja positiivista mieltä :heart: kaikille odottajille tasapuolisesti!

Kuunteliko ja katseliko kukaan aikaisin aamulla ylen1:ltä keskustelua näistä "vauva-palstoista" ja vertaistukikeskusteluista? A-L Härkönen siellä totesi kuinka vastenmielisiä nämä tällaiset ovat. Itse koen, että vaikkakin saa kavereille ja ystäville sekä omalle miehelle tuntojaan purkaa niin täällä siltikin ihmiset ajattelee ja pelkää aivan samoja asioita, kuin itsekkin. Eli kiitoksia vain naiset aktiivisesta kirjoittelusta ja omien tuntojen päivittelyistä! :wave:
 
Olenkin päättänyt lopettaa tämän pessimisteilyn ja keskittyä vain siihen tietoon, että plussa siihen testiin tuli -4KERTAA! ;)
Meidän varmaan tarvii muidenkin ottaa susta mallia :rolleyes:


Kuunteliko ja katseliko kukaan aikaisin aamulla ylen1:ltä keskustelua näistä "vauva-palstoista" ja vertaistukikeskusteluista? A-L Härkönen siellä totesi kuinka vastenmielisiä nämä tällaiset ovat. Itse koen, että vaikkakin saa kavereille ja ystäville sekä omalle miehelle tuntojaan purkaa niin täällä siltikin ihmiset ajattelee ja pelkää aivan samoja asioita, kuin itsekkin. Eli kiitoksia vain naiset aktiivisesta kirjoittelusta ja omien tuntojen päivittelyistä! :wave:
Eipä tullu katseltua...ilmeisesti hänellä on itsellään sitte ollu samaan aikaan monta raskautunutta ystävää, jotka on olleet täysin samassa aikataulussa ja jonka kanssa on voinu asiat jutella :LOL:

Mä pidän kans tärkeänä (varsinkin näin enskertalaisena) että saan vähän jakaa tätä järkytystä ja uusia tuntemuksia jonkun kanssa ja huomata että kanssasiskoja löytyy enkä suotta yksin vaivaa päätä sillä mikä on normaalia ja mikä ei ;)
Kiitos siis kaikille fiilisten jakamisesta!

Mymosalle kutkuttavaa odotusta ja onnea matkaan!

Sadettaja, hyvä et pääsevät matkustamaan pienestä pitäen, meiän papu sai Kreikassa alkunsa :cool:

Callisto & Onni :heart: 6+0
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Katselin tuossa, että ne pienoiset jotka hedelmöittyy ja matkassa pysyy näihin aikoihin niin ovat jo kesäkuisia :D

Pari viikkoa ja toukokuiset ei ole enää uusimpia, joka taas kertoo, että aika oikeasti kulkee eteenpäin ;)

Mä oikeestaan ootan jo joulua, olen niin jouluihminen kun ihminen normaaliudessaan voi olla ja tää joulu ois eka mulla ja lapsille miehen kotipaikalla :) Odotan todella.

Otin tuossa tunnin unet kun poitsu kahto lastenohjelmia ja nyt on sellanen oksennys olo.. vaikka söi ennen unta..
 
Ihan samaa oireiden puuttumista olen ihmetellyt, mutta rinnat on yhä tosi kipeät ja mikään ei viittaa ongelmiin niin mennään siinä uskossa sitten. Juuh ja tosiaan välillä itkettää, kun katsoo hassuja uutisia. Tätä tosin tapahtui joskus aiemminkin ennen menkkoja, mutta se naurattaa silti.
 
Hei kaikille!

Liittyisin seuraan, ennen kuin tämä ihan täyttyy. ;) Neljättä täällä odotellaan. :) Ekaa kertaa kirjoitan tänne, joten opettelen vasta tavoille. ;) LA olis 2.5. Kuten edelliselläkin oli. :D Mulla siis poika 15v, tyttö kohta 13v ja poika 05/09.

Aikamoinen jännitys ollu päällä, kun helmikuussa oli kohdunulkoinen raskaus, niin ei oo ihan täysillä uskaltanu heittäytyä vielä tähän... Ja toisaalta netti tosiaan lisää pelkoja, juuri todettiin ystävän kanssa, että eipä sitä 90-luvulla paljoa raskaudesta stressailtu. :p Siis ainakaan siinä määrin, mitä nyt. Ja ehkä ikäkin tuo oman lisänsä...

Oireita mullakin tällä hetkellä vähän, tosin eilen meinasin aamulla oksentaa METUKASTA, jota olin himoinnu, ja en voinu edes katsoa sitä sen jälkeen. Lähti loput leivän päältä koirien suihin. :D Repäisykipuja melko vähän; niiden vähyyttä oon ihmetelly, koska ne oli mulla jo ekassa raskaudessa ekat oireet. Rinnat vähän arat ja olo huono pitkin päivää, mut koskaan en oo raskaana ollessa oksentanu. Toisaalta mulla on aikasemmin pahoinvointi alkanu vasta joskus rv 8-9 paikkeilla. Päätä on vähän särkeny ja hajut käy nenään. Ja tietenki väsyttää... Ei vaan iltaisin pääse ikinä nukkumaan ajoissa, joten pitää sit ottaa päikkärit pojan nukkuessa. :) Ar-ultraan on aika ens maanantaina, niin varmistetaan, että tyyppi on oikeassa paikassa. Testejä tein kaks; 24.8. (kp 28/28) Apteekin oman ja vielä viime keskiviikkona digin (ensimmäinen ikinä! ;) ), että on kerran sekin koettu. Ja tuloksena 3+. :)

Joku kyseli tuolla, onko tyttö- tai poikaoloja, ja vaikka oon sitä mieltä, ettei voi tässä vaiheessa olla, niin miehelle totesin, et taitaa olla tyttö tulossa, kun meinas se metukka tulla ylös ja oli jo ennen positiivista testiä iso finni nenässä! :LOL: Mulla oli tytöstä niin erilainen raskaus, et varmaan tänkin sukupuolen tiedän ilman ultraa, kun päästään puolen välin yli. Edellisestä en olis uskonu, jos joku olis väittäny tytöks. :)

Sori, etten näin alkuun kommentoinu enempää, yritän ehtiä myöhemmin. :) Ja vaikka en päivittäin kirjoittelis, niin puhelimella kyllä luen ja olen hengessä mukana! ;)

Riviksi vois laittaa bambiina77/neljäs/34v.

Tarrasukkia kaikille ja tsemppiä olojen ja olottomuuden kanssa! :heart:

bambiina 6+0
 
Ai joo, itkuherkkyys on täälläkin tuttua! Välillä hävettää puhua jonkun vieraan kanssa, kun meinaa itku tunkea väkisin ja ilman syytä. :LOL: Äsken itkin, kun mies kertoi puhelimessa meille ehkä mahdollisesti tulevasta uudesta hevosesta...
 
Olkaa onnellisia te oireettomat! :D Mulla on ihan tarpeeks kyllä.. Edellinen raskaus oli niin oireeton ja "helppo"... Nyt on kaikkien ruokahimojen ja mielialojen vaihtelujen yms lisäks tullu taas tää tappava närästys... Siis ihan sairasta. Ja noi raskauden aikana suotavat närästyslääkkeet on sanonko mistä... Kai se suolakurkkujen popsiminen on sit vaan lopetettava kun en jaksa tätä närästystä :stick:
Mä soittelin kans neuvolaan, ja 30.9 olis aika. Maha menee sekasin ku ajattelenki sitä ällöttävää neuvolan vaakaa :eek:
Sitä ei oo ikävä :D Tuntuu ku olis suurimmas pudottajas mut paino menee vähä toiseen suuntaan... :D
 
Nostaa varovaisesti kätösensä ylös ja ilmoittautuu joukkoon. :wave:

Toista lasta meille ootellaan tulevaksi. Laskettu aika on luultavasti toukokuun puolessa välissä, lyhyen kierron vuoksi en osaa sanoa varmaksi. Katsellaan sitten mitä neuvolassa sanotaan.

Tosiaan tänään kp23/23 ja positiivisen testin tein tänään. <3 Olo on tosi hämmentävä, yllättynyt, mutta onnellinen. Olin ihan varma, ettei tämän kuun yritykset menneet kohdalleen, mutta niin vaan iloisesti taisi kuitenkin käydä. :) Mies hihkaisi, että tästä päivästä tuli erityisen hyvä. (en siis kyllä usko vielä ollenkaan todeksi tätä, vaan ei tälläistä asiaa voi hetkessä sisäistääkään)

Vielä ei oireettomuus pelota, tai arvelluta. Vielä niitä oireita ehtii tulla... ;) Toivon kyllä, että tästä raskaudesta tulee huomattavasti vähempioireinen, kuin mitä esikoisen raskaus oli. Silloin jäin sairaslomalle pahoinvoinnin takia heti alkuun ja olin melkein äitiysloman alkuun asti sairaslomalla. Muutaman viikon tein puolivälin paikkeilla töitä, siinä kaikki. Esikoispoika siis täyttää tasan kuukauden kuluttua 2v.

Toivottavasti saadaan kaikki jatkaa odotustamme sinne toukokuun paikkeille, ja vältyttäisi huonoilta uutisilta. Tämä odotuspalsta oli ainakin esikoista odottaessa korvaamaton vertaistukipaikka, ja toivottavasti on sitä nytkin. :)

-DsariaL ja mörkö-
 
Heippis :wave:

tervetuloa uusille :heart: ONNEA! mä voin lisätä huomenna teidät listalle sitten, etusivulle en sitä saa, mutta kumminkin :)

pikaseen vaan rustaan nyt..

mymosalle tsemppiä huomiseen :kiss: odotan kuulumisiasi!!!!

tiuhti ja Pikku T :heart: 4+3
 
Moi ja tervetuloa mukaan! Ja tsemppiä ultraan!
Mulla oli nyt illalla pienenpientä ällöttyksen tunnetta kun ensin olin vedellyt hyvällä halulla maustamattoman jugurtin kitusiini. Ja sitten pissatti kamalasti, mies ihmetteli kun kävin 6 kertaa vessassa 10 min välein :O! Että ehkä nuo oireet jossain vaan lepäili. Ja alas oikealle nippaa taas kuten aluksi.
Saa nyt nähdä että käynkö siellä varhaisultrassa kun neuvola on sit samalla viikolla. Eri juttuja joo mutta lähelle liippaa ;) ja jännittää!
 
Tervetuloa uusille, kivaa että meitä on näin paljon! :)

Hyviä uutisia täältä: kävin tänään ar-ultrassa Mehiläisessä työterveyslääkärin lähetteellä kun oli pieni epäilys kohdunulkoisesta raskaudesta plus tarkistettiin onko kuurit tehonnut tulehduksiin. Sieltä löytyi kohdun sisältä sikiöpussi ja ruskuaispussikin jo näkyi! <3 Alkiota ei vielä näkynyt mutta ei pidäkään vielä näillä viikoilla, tuli kuitenkin turvallisempi olo kun tiesi että kohdun sisällä se rakas kasvaa!

Nyt ehkä maltan odottaa np-ultraan, "enää" 6 viikkoa, heheh ;)

Onko muilla muuten ollut ummetusta nyt alkuraskaudesta? Mulla on kamala tämä vaiva ja maha on kuin pallo varsinkin iltaisin ja mitkään vanhat housut ei mahdu enää jalkaan :O pitänee lähteä ostamaan mammahousuja ja ummetuslääkettä!!!

Toivottavasti meillä kaikilla pikkuiset kestää kyydissä loppuun asti, ihanaa iltaa kaikille! :wave:

Chillie + rakas 5+4
 
Hellöy! :D

Kävin eilen otattamassa sen pikahcg:n ja arvo oli nyt päälle 2200 =) tasan viikko sitten siis 173... Jotain siellä masussa ainakin tapahtuu, kun arvo nousee! Ultraankaan ei kannata mennä kun ei vielä näkyis ees kunnolla... Mut kyllä olo helpottui jo tuosta että normaalisti arvo noussut ^^ Toivo on kova että oikeassa paikassa olis murunen :heart: Onneksi on kivut pikkuisen laantuneet, ei satu enää niin paljoa alavatsalle, enemminkin selkään.

Ostin samalla reissulla raskausajan vitamiinipillerit, oliskohan ollu multivitan =) Oli pakko kun muutkin niitä syö ;) Josko vähän itsekkin piristyis vitamiinien syönnistä, vaikka syksy ja alkuraskaus nyt onkin huono yhditelmä väsymyksen kannalta, mut silti ihanaa kun tulee talvi ja tunnelmaa ja kynttilät ja ja ja :heart:

Tsemppiä ja haleja kaikille! Pidetään hyvä huoli masuasukeista :hug:

NanaMama ja Tiitu 5+0
 
LepikonHeta
Huomenta kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

Tiuhti: Mun LA aikaistui päivällä pelkän neuvolasoiton perusteella :D Mut ihan vierekkäisillä mennään silti :cool:

Chillie: Mulla on tuota ummetusta, johtunee osittain taaksepäin kallistuvasta kohdusta. Aloittelin varovaisesti tuolla kaupan luumunektariinilla. Se auttoi edellisissä raskauksissa ja on mielestäni vielä hyvää. Turvotus on valtavaa, ei mitään mahdollisuuksia pitää omia housuja. Painavat niin paljon vyötärön kohdalta, että sattuu vielä pitkälle iltaan. Mut onneksi oli noita äitiyshousuja, joten nou hätä. On sen verran toivottu lapsi, että mielellään jo pitääkin äitiysvaatteita, vaikka syy onkin pelkkä turvotus eikä vielä vauvamaha :LOL:

Täällä tehtiin aamusta taas raskaustesti :ashamed: Digi näytti raskaana 2-3 eli kai se pitäis uskoa... Vai tekisikö viikon päästä vielä yhden? :confused: Pahoinvointia, en tiedä, välillä ihan vähän etoaa ja varsinkin kun syö lämpimän aterian niin sen jälkeen. Lasketaanko sellainen raskauspahoinvoinniksi?

Kipuja on, eilen piti ottaa panadolia. Gynen mielestä kroppani vastaa ensi synnyttäjän kroppaa kun on 10 vuotta edellisestä raskaudesta ja paikat palautunut. Johtuuko ne kivut nyt siitä, että paikat joutuu siis venymään taas enemmän? Välillä kyllä pelottaa... Iltaisin väsyttää jo ennen kymmentä ja aamusta neljän jälkeen herää virkeänä, ihan outoa minulle :O No, niitä "suurempia" oireita odotellessa, mukavaa päivää toivottelee

Heta+IitaEemeli 4+5
 

Yhteistyössä