***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

mymmelis: mähän tota samaa heti aamutuimaan täällä ruikkasin... :saint: Enkä usko että kohdun muodolla on asian kanssa mitään tekemistä... niin kauan pyörivät ja makoilevat miten sattuu, kun on tilaa mellastaa... mulla ainakin tämä kolmas on eka joka poikittain köllöttelee... tytöt ovat olleet "nätisti" perätilassa ja sitten kääntyneet rt:aan..
eikä vietetä naistenpäivää meilläkään...
 
naistenpäivästä: meillä ei ole ollut tähän asti tapana vietellä. Saapahan nähdä josko vaikka mut huomenissa yllätettäisiin jotenkin ihanasti. En taida kuitenkaan laskea paljoa sen varaan, niin ei tule suuria pettymyksiä. Mies muistaa kyllä muuten silloin tällöin, viimeksi sain jättimunan, suklaa sellaisen :)

Älä katrinainen huoli! kyllä sä saat kunnon lääkärin. Ja siinä olit ihan oikeassa, että normisynnytyksessä lääkäriä ei muistaakseni näy kun hetken ajan. Ja onhan siellä paljon niitä kätilöitä, jos sattuu huono tuuri kohdalle. Sit jos alkaa oikeasti pelottamaan, niin voi pyytää toista tohtoria. Hyvin kaikki menee ystäväiseni :) :hug:
 
Hei.
Olen pk-seudulta oleva esikoisen odottaja ja laskettu aika on 12.5.2008.
Voisiko minut laittaa mukaan tälle palstalle ?
Ikää mulla on 29 ja raskaus on siis 30rv5pv.
Olemme menossa naistenklinikalle synnyttämään.
Painoa on tullut lisää raskauden aikana 12 kiloa ja herkut kyllä maistuu.
Kaikki on sujunut tähän asti ihan hyvin, olo alkaa olla aika tukeva.
Harrastan uintia ja vesijuoksua nyt raskauden aikana. Oikeen muuta ei jaksa...
JALKOJEN PUUTUMINEN
Yöllä ei oikeen saa nukuttua kun jalat puutuu pahasti, oli asento kylki tai toinen kylki.
Nyt olen kokeillut laittaa selän alle tyynyjä, niin saa krampin jalkaan..magnesiumia ja kylmä kuuma jalka kylpyjä lääkäri suositteli, mutta ei apua, jos jollain poppaskonsteja niin kertokaa !
HANKINNAT
Vauvalle ollaan hankittu vaunut ja vaatteita ja äitiyspakkaus on saatu myös jo.
Ja kaikki olisi hoitopöytää ja vaavisänkyä lukuunottamatta uskoaksemme valmiina.
Vauva vaan puuttuu ! Alkaa jo tuntua tämä odottajan aika pitkältä, mutta kyllä sitä jaksaa vielä !
 
weiss
Tervetuloa Karpalo!! Onkohan Jennillä kaikki hyvin, onneksi ainakin ollaan jo hyvillä viikoilla, jos vauva olisi päättänny syntyä.. mutta toivotaan, että saisi vielä kuitenkin kasvaa massussa. Poika, missähän sie piileskelet? Neuvolasta soittivat tänään jo vasta-aine tuloksia ja kyllähän niitä sieltä löytyi, mutta eipä se niin sitten sillä selvä olekaan. Nyt täytyy ootella viikko, että voidaan ottaa uudet kokeet, jotta onko tuo arvo noussut vai pysynny samana. Jos on noussu, on kyseessä uusi infektio. Koittivat rauhotella, mutta minkäs teet. Jos mie oon infektion saannu niin puhuvat verensiirroista vauvalle napavaltimon? kautta tai synnytyksen käynnistämistä, jos tilanne menee pahaksi, kun voi aiheuttaa pahan anemian. Positiivista asiassa on, että n 1% vauvoista saa tartunnan enää näillä viikoilla. Tuokaan ei kyllä huolta ja pelkoa poista. Mie kyttään nyt joka näppylää ja iho kutiaa ihan jokapaikasta.. :headwall: Kipeitä supistuksiakin on tullut enempi, varmaan pelkästä pelosta. Voi, kun sais edes hetken olla onnellinen.. Mie haluan pienen jo syliin!!
Naistenpäivästä: Meillä ukko on aika juro kaikkien lässyn laarumien suhteen, mutta on hän miulle aina ruusun tuonnu naistenpäivän kunniaksi.

Mukavat viikonloput kaikille toivottaa
weiss ja pikkuinen 30+3 :heart:
 
Oli niin hyvä olo aamusta, että uskaltauduin kauppaan ja nyt sitten supistelee. Ei semmoista tuskaa kuin keskiviikkona , mutta tuntuu kuitenkin. Tämä on niin tylsää. Ja olen lopulta kuitenkin se, joka täällä kirjoittelee vielä paljon lasketun ajan jälkeen. :(

Tervetuloa karpalo.

weiss pidän niin peukut pystyssä, että sulla olisi kyseessä vanha tartunta. :hug:
 
Onneksi oli sen verran ymmärtäväinen lekuri, että antoi äitiysloman alkuun saikkua. Millon nyt sitten alkaakaan. Onneksi, ois muuten palanu hermot ku kukaan ei oikeen osaa sanoa mitään :/ Toinen virkailija sanoo toista ja toinen toista, niin otappa niistä sitten selvää
 
weiss
Katrinainen: Tuo on niin tuttua, mutta kannattaa ottaa koko päivä rauhassa, tasaseen tahtiin. Tiiän kuinka vaikiaa on olla rauhassa, jos aamusta on ihan hyvä olo, mutta kun se sitten kostautuu. Toisaalta on ollut hyvä, kun nui muut kivut on pitänny ainaki miut makoilemassa. Ja varma oon miekin, että mie täällä kärvistelen viimeisenä.. :D
 
KarpaloTervetuloa mukaan B) Mie oon huoimannut jalkojen puutumista ja miulla on noiden kaikkien aminitsemiesi juttujen lisäksi ollut käytössä venyttelyt.. Illlala nenne nukkumaan menoa venyttelen kintut, varsinkin reidet kunnolla. Ei ole ollut suonen vetoja, eikä puutumisia...Kylkiasento tuettuna ylimääräisellä peitolla myttynä' päällimmäisen jalan alla, mahaa tukemassa ja rintaa myös vähän tulemassa, on saanut olon yöällä paljon inhimillisemmäksi... Katsoo, kuinka kauan auttaa tämä... :$

Äh, taas on persus ihan hellänä, alkaa liitoskivut sitten miullekin ilmentymään... :/ Tekee kumman häijyä, ihan kuin joku raapisi noita alapään luita jollain... :$
 
Karpalo,tervetuloa joukkoon :wave:

Töihinpaluusta ei muuta havaintoa,kuin että pari vuotta ajattelin kotona olla. Ei mulla edes oo työpaikkaa mihin palata,vaikkakin saisin varmaan palata tohon entiseen,mut en taida haluta. Mutta aina sitä jotain alan hommia saa. Siitä mieleeni tulikin,että saako kodinhoidontuella ollessa tehdä töitä esim.parina iltana viikossa,onko kellään tietoa? Siis tietenkin niin että lasta edelleen hoidettais kotona.

Raha-asiat ei juuri jaksa huolettaa,meillä on aina ollut talous melko tiukoilla. Taidetaan saada jopa enemmän,kun mies lähtee töihin,tähän asti ollut opiskelija. Aina järjestyy B)

Oon huomannut että meillä toi maha-asukki on viikonloppua kohden rauhallisempi ja sit taas sunnuntaina ja alkuviikosta mahoton meininki...aika jännä juttu.

Täällä vaan ompeluhommat jatkuu...päivästä toiseen. Eipä tuu tylsää =)

Repa ja kutvonen rv 30+3
 
Huomenta!
Hirveä flunssa iskee päälle. Pitää ottaa panadolia ja jaksaa vielä pari tuntia. Liikkarin vedon jälkeen mä linnottaudun sänkyyn, paitti, että koiria pitäis nyt lähteä viemään. Tämä raskaus on kylllä ollut muuta kuin auvoinen, tuntuu, että jatkuvasti on jotain pientä. Missä se kevät viipyy, edes mieliala paranis. Menin eilen illallla syöpöttelelmään pop cornia, pähkinöitä ja rusinoita, kohta menee se paino rikki, jonka olin itselleni asettanut ylärajaksi joten oikeesti on pakko aloittaa se laihdutuskuuri nyt.

Jaksakaahan muut paremmin!

kriisi + typsy 28
 
Huomenta! Mitäpä sitä tännekkään ei kumempaa. :) Paksusti voidaan ;) =) Rv 31 kohta täynnä . Kovastihan tuo masu asukki myllää tuolla masussa. Päivällä pitäs mennä esikoisen kans kahtoon Risto Räppääjä leffaa =) Saatiin Lähivakuutukselta ilmaset liput. =) Tervetuloa messiin Karpalo. =) Just tossa pistin vauvanvaateita koneeseen pyörimään. Ei kai tässä kumempaa palaamisiin taas Moikka! :wave: =)
 
Tervetuloa Karpalo!

Tällä taas takamus vaivana. Puutuu vaikka millä yrittää istua, ja persluut painaa tosi kipeää. Johtunee siitä että tän raskauden myötä pudonnut paino (ts.ei lisääntynyt paino) on vienyt kaikki "pehmusteet" takamuksesta. Huomaa myöskin farkkujen löysyydestä :LOL:
Missään ei voi istua viittä minuuttia pidempään. Tosi huono juttu esim.autoillessa, mä kun voisin vaikka asua autonratissa ;) .
Ukko lähti kelkkaileen, lasten kanssa oli aie maalata sormiväreillä. Nyt vielä leikkivät muita leikkejä, mutta onpahan tässä aikaa. Iltapäivällä sitten leivotaan taas jotain, ihanaa puuhastella lasten kanssa.
Oon kovasti miettiny tuota LA. Minusta kun se ei millään voi stemmata, ei millään. Jos siis lapsi ei ole alkuaan saanu "pyhästä hengestä" :LOL: . Minusta mennään kolme viikkoa jälkijunassa, mutta kun kuitenkin mitat yms. vastaa viikkoja, niin kait mun on oltava väärässä.. tuntuu vain niin oudolta. Me kun rastitimme kaikki yrityskerrat kalenteriin, niin rastia ei löydy lähipäiviltäkään jolloin hedelmöitys olisi laskettu.... hmmmm. Saa nähdä sitten mihin aikaa vauva päättää syntyä.
Täällä voidaan muuten hyvin, sääliksi meinaa käydä teitä joilla supparit ovat kivuliaita tai niitä on paljon, voimia teille ja koittakaa levätä! Tiedän että se on vaikeaa, varsinkin jos on aiempia lapsia talossa puuhastelemassa...
Pitkään olen yrittänyt jatkaa kävelyllä käymistä mutta nyt se taitaa jäädä. Eilen olin tytön kanssa shoppailemassa ja hyvin pian alkoi painamaan ja suppailemaan, että oli pakko hidastaa tahtia. Onneksi eivät olleen kivuliaita, muuten vain tympeitä.
Nyt meillä miesrukka joutuu olemaan sitten ilman, alkaa paikat olemaan sen verran hellänä jo, ettei mitään "ylimääräistä" touhua kestä ;) . Aika varhain tällä kertaa jää sekstailut pois, aiemmin on menty ihan viimeisille viikoille, mutta nyt vaan ei enää kestä. Nooh, konstit on monet sanoi mummo kun kissalla pöytää pyyhki :whistle: .

rv.31+5
 
äippä polilla käyty juu eilen perjantaina oli siis aika 12.15, ja tunnin sain odottaa :/ meinasin ihan nukkua kun kiikuin keinutuolissa sen aikaa..kauheesti oli sillon muita odottajia myös...
Tässäpä kuulumisia: lääkäri oli mukava nainen, mukana oli myös joku lääkäri opiskelijakin ilmeisesti. Ensin tehtiin sisätutkimus, kaikki ok, kohtu kiinni, jonka jälkeen ultrattiin reilu puol tuntia, mikäs siinä maatessa :D kauan aikaa lääkäri etti RI mittaa, mikä tuo kyseinen on??
En sitä kysynyt. paino arvio oli 1.4kg, ja arvatkaas mitenkä siellä majaili :whistle: perätilassa tietysti, niinkun istualteen, lääkäri kysyi kyllä multa että "mitäs äiti tahtoo", ja sanoin että perätilassa olevaa en lähde synnyttämään(kauhistuttaa jo koko ajatuskin :eek: )
Sit lekuri sanoi että on tässä vielä aikaa kääntyäkin, mutta varattiin mulle siis tilanne katsaus aika rv36+5 juuri ennen vappua, ja josko silloin perätila niin varataan leikkaus aika.
Mulla tuntuu olevan vaan sellanen kohtu näköjään missä on mukavaa köllötellä väärinpäin.

Muuten vointi hyvä, ei vuotoja/supistuksia. ja Liitoskivutkin hallittavissa.

rahasta mä tuun saamaan minimiäippärahan, joten mulla menee aika tiukille, saan siiihen kyllä hoitolisän, entiä viä paljon ja lapsilisät, mutta mies tienaa entiseen malliin, vuokran kanssa entiä mitä tapahtuu, mulla kun ei ole sit enää varaa maksaa puolia..ja asumistukea ei saada. Että siinä suhteessa pännii :headwall:

tänään käydään hakemassa vaunut korjauksesta, kuomu ja selkänoja uusittu ja korjattu, vitsi siellä liikkeessä oli kyllä ihania vaunuja, siis niiiin ihanan värisiä..brion vaunuja oli yksivärisiä: sinisen,punaisen,violetin ja vihreen eri sävyjä....teki niin mieli uusia.
Lopettelen nyt ja painun takaisin aamuhommiin.
ai niin äippäloma alkaa 15.4 Tyllerö 29+3
 
Tervetuloa karpalo

Toivottavasti Jennillä ja vaavilla on kaikki hyvin.

(.) Eilinen meni sitten sohvalla makoillessa, kun en sieltä ylös edes päässyt. sain aivan järkyttävän päänsäryn. Ei ollut migreeni, mutta tuntui kuin pää olisi räjähtänyt ja samalla mitä enemmän pää alkoi särkeä sitä enemmän alkoi tulemaan supistuksia. Mies tietenkin ylitöissä ja tuli vasta yhdeksän aikaan illalla. Neljän jälkeen en pystynyt enää nousemaan sohvalta. Lapset saivat koko kämpän aivan sekaisin. Vihdoin kun mies tuli, niin sain särkylääkettä. Se vei myös pahimman terän supistuksista onneksi. Yöllä ei pysty enää kunnolla nukkumaan, kun kääntää kylkeä, niin alkaa supistelemaan. Ensiksi on mentävä selälleen ja odotettava että supistus menee ohi ja sen jälkeen toiselle kyljelle ja taas odotettava että supistus menee ohi. :headwall: Yritä siinä sit saada sen jälkeen vielä unen päästä kiinni...

tmvk ja toukka 32+1
 
kriisi meni sitten ihan totaalisesti massailyksi mullakin eilen. Eja karkkia ja sitten sipseja ja limuakin. Kohta menee taallakin 10 kiloa rikki ja talla vauhdilla paastaan viela kevyeasti yli 16 kilon. Niin mahtavaa. Pitaisi varmaan alkaa katsomaan noita syomisia hiukan... Ei normaalissa ruoassa mitaan vikaa ole, sen syomista en edes viitsi katsella, mutta nuo herkut. Erityisesti suklaa :ashamed: .
Kirppunen on ollut aktiivivauva tanaan ja viime yona. Hillitonta jumppaamista. Miehella oli eilen illalla hauskaa, kun valilla neiti tyontaa peppuaan ulos masusta ja valilla jalkaa. Taitaa tila alkaa olemaan pienessa.

Taalla norjassa aippaloma alkaa virallisesti vasta 3 viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta on hyvin yleista jaada sairaslomalle aiemmin. Yleensa viimeistaan kuukautta ennen. Viikko 35 on kuulema yleisin. Mullahan tasta taisi tulla vahan pidempi silla on hyvin epatodennakoista, etta palaan toihin ensi viikon jalkeen. Sinansa tyhmaa, koska pidan tyostani, mutta rehellisyyden nimissa se alkaa olemaan aika rankkaa.

Uhmattiin eilen illalla lepokaskya sen verran, etta ajettiin viemaan synttarilahja kaverille jolla oli synttarit ja bileet. Sisalla oltiin ehka 15 min. maks, mutta sain niin uskomattomia kommentteja joiltain koskaan en ole tavannut tyypeilta, jotka olivat aika kannissa. Ensiksi parin naispuolinen kysyi multa, etta olenko raskaana. Sanoin, etta joo, niin han vastaa, nii kuin aina ei voi tietaa jos joku vaan lihoo tosta mahan kohdalta. Ja siihen parin miespuolinen riemastuu, etta alanko ma synnyttamaan nyt. Eika millaan mennyt paahan, etta en. Han oli mm. tilaamassa ambulanssia. Ihan kun me synnytysreissulla vietaisi lahjoja kavereiden bileisiin. :LOL:
Saatiinpahan taas naurut miehen kanssa. Eika edes supistellut eilen illalla. Iskias toki vaivasi.

 
tmvk sita minakin toivon, etta vain lepaamaan. Mutta onneksi viikkoja on yli 30, joten jos vauva paattaa tulla niin ollaan hyvissa lahtokohdissa. Mutta todellakin toivotaan, etta ottivat sisaan vain lepaamaan. Huolettaa vaan kun hjennilla noita suppareitakin ollut ja eiko lapsen syntymista ennenaikaisena veikkailtu. Pysyisipa masussa nyt edes 4 viikkoa lisaa.

On tamakin palstailua, olen kauhean huolissani jennista ja pakko kytata koko ajan jos olisi tullut takaisin. Varmaan tulen itkemaan onnesta jokaisen syntyneen lapsen kohdalla jne. :D
 
HEIPSAN! Täällä yks kanssa käy kurkkimassa joko Jennistä tai Pojasta olis jotain kuulunu... Itsellä ja masulla kaikki hyvin. Ihmeelliset päivät, kun itku tulee tosi helposti. Suutun ja itken pienistäkin riidoista ja ihan mistä vaan. Uutta mulle, mutta tunnenkin etten ole oma itteni. Hormoonit kai...Mies vaan vähän ihmeissään. Tunnen itteni jotenkin tosi väsyneeks.
Summer ja masu 31+3
 
Jenniiii???!!!!Missä ooot????

Mies rukka muisti sittenkin naisten päivän, toi miulle aamiaisen sänkyyn :heart: Tuli myös koirien kanssa kävelylle aamulla, mikä on hältä aika iso suoritus näin lauantai aamuna :p Ei se miulle niinkään tärkeää ole noita "turhia" päiviä muistaa tai että toisi kukkia ja suklaarasioita, mutta on se välillä kiva saada vähän hemmottelua :whistle:
Nyt ukko poukkas Hyvinkäälle fudis matsiin ja mulle jäi koko päivä aikaa kirjoitella raskauspäiväkirjaa, ajattelin koota sellaisen kivan vihkosen koko ajasta... Vauvalehden mukana tuli sellainen vihkonen ja siitä ajattelin ottaa vinkkiä, lisäilenm sitten masukuvia ja kaikkea muuta säläää ajan kanssa, varmaan ihan muksa lukea myöhemmin :heart:

Hyvät naistenpäivät kaikille :flower:
 
ja kiitos mymmelis venytys vinkistä, täytynee kokeilla ! kuulostaa ihan järkiperäiseltä myös, verihän se venytellessä kiertää paremmin tietysti. Harmillista kun olo alkaa laiskistua painon kohotessa. Urheilin ennen raskautta aika aktiivisesti ja lääkäri kielsi sitten kaikki harrastukseni lukuunottamatta tietty sikiölle haitattomia lajeja, niin tarkoitan tällä sitä, että olen ennen raskautta venytellytkin, nyt on vaan jäänyt. Odotan kyllä innolla päivää kun pääsee taas urheilemaan synnytyksen jälkeen. Hyviä viikonloppuja kaikille.
 

Yhteistyössä