***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Huomenta,

täällä ei ole maitoa tullut mutta en ole huolissani koska kaiken informaation mukaan mitä olen saanut niin maito nousee vasta synnytyksen jälkeen (ts. varmaan voi nousta aiemminkin mutta ei kai siis syytä huoleen niilläkään joilla näin ei käy).

Vauvaa odotellaan syntyväksi jo kovasti täälläkin, tuntuu että tässä lopussa aika tavallaan matelee, vaikka onkin vielä sata asiaa hoidettavana ennen synnytystä...

Hauskaa viikon alkua kaikille!
 
Mouku:Äläs muuta sano..aika matelee, matelee ja tahtoisi jo sen vauvan tänne mailmaan =) Viellä monta pitkää viikoa...varmasti ainakin mulla se menee viellä se 10 viikko eli sinne 42 viikolle..Tuurini on nääs kuin aku ankalla
 
Huomenta!

Onko kenelläkään kokemusta kantoliinan ompelemisesta?? =) Olen saanut päähäni että haluan sellaisen, mutta kaupassa ovat aika hintavia, mitä olen katsellut niin hinta on vähintään vajaa 50?. Joten ajattelin jos ompelisin itse, niin halvemmalla pääsisin. Netistä olen kokeillut ohjeita etsiä, mutta kunnollisia/selviä ei ole löytynyt :( Eli ohjeita tänne vaan!! Otan kaiken ilomielen vastaan!! =)
 
Huomenta tai päivää oikeastaan. Joka paikkaan kolottaa ja yö nukuttu tuskaisen huonosti, joten vasta nyt viitsin nousta ylös, vaikka hereillä olenkin koko aamun ollut.

maidosta jätän siis huolehtimisen myöhemmäksi. Ihmetyttää vaan kun rintoje päät on menneet ihan koviksi, hiukan niin kuin arvelle ja väriltään melko harmaat. olen ensin ajatellut, että liittyy maitoon, mutta nyt olen niitä rasvaillut jo kuukauden pari kertaa päivä eikä mitään tapahdu. kovat ovat koko ajan ja hiukan niin kuin halkeilevat. Pitäisikö niitä esitellä ehkä neuvolassa? "Anteeksi, mutta voisitko samalla vilkaista mun tisuja?" :LOL:

Ajasta jännää miten viikko 30 ikään kuin muutti kaiken. Nyt sitä on paljon malttamattomampi vaikka tietää, että lopussa ollaan ja vauvat saapuvat pian. Ehkäpä se lopun läheisyys alkaa tuntumaan. :)

katrinainen ja kirppunen (ei niin pieni enää) 30+6
 
Kysynpä teiltä arvoisat ystävät? Pistääkö teitä tuohon navan ja häpyluun välimaastoon silee ilkeesti kun liikutte?

Katrinainen
Ihan selvästi huomaa et kun viikkoa tuli täyteen niin ei enää malttas oottaaa yhtään..Mie jo yksi päivä mietin et millonkahan sitä uskalta alkaa kokeilemaan kaikenmailman konsteja :D mut ei kyl ennen 36 viikkoa uskalla..
 
Poika04: Mua pistelee aina välillä noin, ja liitoskivuiksi olen ne luokitellut....
Juu, ei kannata kovin ajoissa niitä poppakonsteja ottaa käyttöön, vaikka uskoo ken tahtoo niihinkään... mulla ei ainakaan auttanut mikään :LOL:
 
poika mullakin noita liitoskipuja, mutta onneksi nyt ollut vähemmän kuin esim. viikolla 20. Poppaskonsteja kannattaa vielä se kuukausi pidätellä. En kyllä tiedä uskonko niiden tehoon, mutta ihan varmaan täällä aletaan viikon 37 jälkeen siivoamaan, harrastamaan päivittäistä seksiä ja no.... shoppailemaan vaikka kun saunaa ei ole. :D
 
Supistusko vai mitä lie
No niin ja sarjassamme tyhmät kysymykset, mutta voiko supistus tuntua kivulta vain esim vasemmalla mahassa ja viiltää niinkuin yhtä kohtaa ja vatsa silti olla kova kuin mikä.
Mulla oli lauantaina tollasta ja soitin nkl;lle ja kehotti ottaa särkylääkettä ja makaamaan, että voi olla myös suolistoperäistä kipua..no tiedä sitä. Kipu meni ohi tunnin kuluesssa ja ei tarvinnut lähteä, mutta pelkohan siinä tuli,että ei kai se nyt vielä synny. Kun samalla tuntui ihmeellinen muljahdus, että ihan kuin vauva olisi laskeutunut alas. Juupa juu, no neuvolassa tänään pyöriteltiin vaan päätä, mutta nyt joudun sokerirasitus ym kokeisiin kun oli tikku vihreänä toista kertaa. Pitänee vähentää karkkien syöntiä myös...prkl...;)

Vauvan asento
Vauva oli pää alaspäin masussa ja voi että se tuntuu ilkeälle kun ne kokeili sitä asentoa.
Ihme että vauva ei ollut moksiskaan sörkkimisestä. Neuvolan täti sanoi, että joskus vauvat vetää ns.herneen nenään ja alkaa potkia vimmatusti kun niitä silleen törkitään.

Kaste
Onko kukaan muu ollut jo näin ajoissa kasteen varaamisen suhteen..vai olemmeko ainoat. Meiän piti erinäisten syiden takia nyt jo hoitaa varaus. No voihan sitä muuttaa jos tarve tulee.

Vaavi 31vk tänään..9 viikkoa odotusta..toivottavasti ei enempää.



 
Heips taas, kantoliinan ompelusta: Mullakin oli eka suunnitelmissa että äiti saisi ommella sen mut sit kun näytin hänelle kaverini liinaa niin totesi että se on sellaista paksua hyvälaatuista trikoota (kallista) ja kangasta menee niin paljon ettei olis järkevää ommella sitä itse. Tässä siis oli vaakakupissa se että kaverini myi oman liinansa hintaan 25 ?. Suosittelen katsomaan esim. huuto.netistä käyettynä...
 
äippäpolilta kotiuduttu, kaikki oli hyvin istukka noussut "vaara alueelta" kohti etuseinämää, ja napavirtaukset olivat hyvät ja paino arvioksi annettiin 1300g ( vastas ihan hyvin viikkoja joita nyt on 28+4 ) siinä se sitten olikin! tuli oikein pettynyt olo kun nii kauan odottanut että näkisi vauvelia niin, ei ! katto vaan kaikki pakolliset jutut ja sillä selvä! :ashamed:
en ehtiny edes kysyä mitään mitä olin suunnitellut kysyttäväki! ja nyt sitten ottaa niin kovasti päähän!!! :ashamed: odotin että olisi edes vähä näyttänyt vauveli..
mies oli mukana kun olimme ajatelleet kysyä pienokaisen sukupuolta ym. mutta eipä siinä edes suuta ehtinyt saada auki kun toinen jo lopetti ultraamisen!! :kieh: huomas että mieskin oli pettynyt niin nopeasta käynnistä..
 
Mahanlaskeutumisesta kysyisin:Mistä ihmeestä sen tietää, kun yksi tuttava nainen kertoi että hänellä on maha jo laskeutunut ja hänellä melkein sama laskettuaika kuin minulla? Mistäs sen tietää... ja sitten kun tämä samainen nainen kertoi itse kokeileen alapäästä et miltä tilanne siellä tuntuu ja tuntui sormelle olevan auki...mut ei kai sitä pitäs itse roveltaa kauheasti? Vai kokeiletteko te itse mikä teidän alapäänne tilanne on?? en mä ainakaan varmaan edes ymmärtäs mitään vaikka kokeilisin :eek:
 
Poika... Mie oon myös siinä käsityksessä, että ei kauheasti kannattaist noita oman kohdun suun tilanteita räveltää, äkkiä siitä jonkin tulehduksen saa, jos paikat oiskin auki ja menee itse sorkkimaan tietämättä mitä on tekemässä...

Sen verran oon joskus itseäni ropeltanut, että huomasin eron hedelmöittymisen jälkeen, sekä oviksen aikana. Oisko ollut niin, että se kohdun suu tuntuu oviksessa semmoiselta, niinkus huulet ois törröllään( :LOL: mitä määkin taas selitän...)
No joo, joka tapauksessa, jättäisin kaiken sortin ronkkimiset varmuuden vuoksi lääkäreiden käsiin.

Lääkäreistä puheen ollen
Kuinka moni tuntee olonsa tietämättömäksi tms neukkulääkärin käynnin jälkeen?? Meillä tuo n.lääkäri on ihan tavis tk-lääkäri, joka myönsi minulle vuosia sitten, ettei tiedä lasten tekemisistä muuta, kuin miten se käytännössä tapahtuu :x
Samainen lääkäri on mokaillut minun kohdallani useamman kerran, itse on myös myöntänyt, että "pilasi" minun selkäni, kun ei ottanut tosissaan, kun melkein vuoden päivät valitin kipua (=> hermovaurio, jota parannellaan edelleen... Selässä oli siis nikamien kulumaa ja jätte stora pullistuma)
ko. lääkäri ei myöskään osannut lukea laboratiossa otettujen testien tuloksia, vaan meni nettiin tarkistelemaan suu ammollaan, että mikäköhän tämmöinen bakteeri on... Joku valkovuotonäytteen bakteeri... Gardenella tms... Emätin tulehdusta aiheuttava joka tapauksessa, luin itse netistä sitten, kun ei lääkäri osannut kertoa... :/
Tuntuu tosi epäileväiseltä, että osaako se yhtään mitään! OIkeasti, tuntuu, että kaikki pitäisi kuitenkin itse tarkistaa jotain kautta, puhuuko tohtori taas palturia vaiko ei... *huoh*kumpa olisi varaa yksityiseen!!!! :eek:
 
Vauvan laskeutumisesta: kyllähän sen itse tuntee, jos vauva on laskeutunut ja useesti sen näkee jo ihan pääle päin vatsasta... mutta en oo koskaan kuullu, et kukaan ronkkis alaosastoaan ja tutkailisi kohdunsuun tilannetta :eek: en ainakaan ite lähtis sörkkimään...
 
Ultrasta, Majj muistelin et synnytät kättärillä? No mutta assii ei ollu toi, vaan et sillon toisessa ultrassa mulle täsmennettiin nimen omaan, ettei istukka kontrolli ultrassa ole tarkoitus katsoa vauvaa. Pelkkä istukka, sillä sipuli. Ja on lääkäristä / ajoista kiinni, vilkaseeko vauvaa lainkaan. Kaipa pettyneitä on ollu niin paljon, että ainakin tosiaan mulle sanoivat kättärillä ton asian ihan suoraan. En ole siis osannut edes odottaa, että vauvaa näkisin-

Tehtiinkö sulle, Majj, muuten toi istukka kontrolli vatsan päältä?? Mikä se vaara-alue oikeen tarkalleen on? Mulla on toi ultra parin päivän päästä, en osaa kyllä yhtään arvioida missä istukka mahdollisesti nyt luuraa..

Muutenkin oon ihmetelly, miks porukka käy niin paljon ultrissa tällä palstalla. Tai sit mulla on jäänyt jotain oleellista lukematta... Ihan vain noita painoarvioita, kun niin monet tuntuu tietävän. Ei mulle kukaan mitään sanonu mistään painosta (edes omasta, heh), kun esikkoa odotin.

Vauvan laskeutumisesta, niin ite tiesin kyllä siitä, kun pää alkoi painamaan tuolla häpyluun takana. Ja vatsa laskeutu ylhäältä ehkä noin kämmenen leveyden ja hengittäminen helpottui sekä selällään makaaminen. Viimeks mullakin laskeutu jo rv 31, joten olipa mukavat tuntumat 8 vkoa! Poika synty rv 39 +3. Suihkussa kokeilin sen verran, että pojan päälaki tuntui sormiin, mut ei sitä kyllä tarvinnu edes kurotella. Siinä se roikku kuin tarjottimella :D

Sinuhe ja Ukkeli 29 + 0
 
poika en todellakaan lähtisi itse kohdunsuuta ronkkimaan. Mutta olen melkoisen varma, että' mulla on masu alkanut laskeutumaan. On jotenkin tippunut alas ja näyttää pienemmältä. Vauva on kohta viikon pungertanut itseään alaspäin niin, että välillä vihloo. Mutta en uskalla sanoa tuosta laskeutumisesta mitään muuta omalta kohdaltani, että katsokoon neuvolassa viikolla 34 ja sanokoot siellä mitä mieltä olevat. musta olisi aika outoa jos vauva laskeutuisi jo nyt. Tosin ollut RT:ssä jo kuukauden.
 
sinuhe ei siis ole mahdotonta, että olisi laskeutunut jo nyt? mustakin tuntuu, että on jotenkin helpompi hengittää nyt.

äippä84 miten sen laskeutumisen konkreettisimmin tuntee. onko se merkki siitä, kun vauva työntää itseään alaspäin koko ajan? Minä olen jotenkin niin ensisynnyttäjä etten ole ihan varma mistään. Varmasti ensi kerralla fiksumapana...

katrinainen+kirppunen 30+6
 
Siis mulla ei laskeutunut poikaa odottessa varmaan ollenkaan :eek: Mäkin ihan uteliaisuuttani haluisin tietää et miltä se näyttää kun vatsa laskeutuu...Mulla on tohon alaamahaan ilmestynyt vaan sellanen ÄLLÖTTÄVÄ roikkuva pussi joka jää jalkojen väliin kun istuu :D ja eikä mun oo todellakaan vaikeaa hengittää...taidan olla melkein parhaassa vedossani mitä olen ollut tän ootoksen aikana mitä nyt alamahaa vihloo.

Katrinainen: en rupea tutkimuksia itse tekemään ihmettelin lähinnä tuota juttua :eek: =)
 
poika en toki ajatellutkaan, että alat nyt itsellesi gynegologista tutkimusta itse tekemään, mutta ajattelin vaan varoittaa vaaroista jos joko toinen (esim. minä itse) saan päähäni tietämättömyyksissäni lähteä kokeilemaan. Olisikohan meillä masut sitten laskeutuneet? Ja edelleen me varmaan ollaan pojan kanssa täällä ne jotka roikkuu rv 42 täällä ihan hajalla eikä supista, eikä kiristä eikä vauvakaan ole laskeutunut. :D
 
katrinainen, ei ole mahdotonta et laskeutus. Tosiaan pari vuotta sitten, kun esikkoa odotin, laskeutu hää tosi aikasin. Kaipa se olis "merkki" synnytyksen läheisyydestä, mut tosiaan mulla meni melkeen se 2 kk ennen kuin irtos! En tuntenu itse laskeutumista mitenkään erityisesti, enemmän alko vaan vihlomaan tuolla jalkovälissä kun tunki sinne päätään.
 

Yhteistyössä