***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Kysymys maidosta, onko muilla alkanut tihkuttaa? Mulla ei niin mitaan viela. Koska sita maitoa normaalisti alkaa erittymaan? Kaikilla juuri synnyttaneilla tai raskaana olevilla kavereillani kun on maidon eritys alkanut ennen 30. viikkoa ja taalla mennaan yli eika mitaan sinne painkaan ole. Normaalia?
 
täälläkin alkaa jo huolestuttaan tua jenni ja täytyy koko ajan käydä tsekkaas onko täällä käynyt kirjottelemassa!
Täällä on ollut aika hiljaista nyt, ehkä kaikki ovat vkl vietossa :)
maitoa ei vielä täällä tule, joskus sellaista vaalean keltaista nestettä missä on on vähän valkoista seassa..

huomenna se kauan odotettu kontrolli! :p en millään malttais odottaa! veikkaampa että istukka on noussut kyllä kohdun suun edestä :) mutta eniten odotan näkeväni pikkuista ku nyt jo saa selvääkin hänestä ;) :heart:
 
Kylläpä ootta viikon aikana hurjasti kirjoitelleet!! Hyvä niin! =)

Maidon tulosta, mulla on iha alusta asti tullu maitoo, mut ei se kyllä jostai syystä ees loppunu kakkosen jälkeen :whistle:

Joo, tosiaan viikon mökkilomalta palailtu ja aivan ihanaa oli kaikinpuolin, eilen jo tuonne kerhon puolelle kirjoittelinkin =) Supistelee edelleen joka päivä, ens perjantaina ois onneksi toi lääkäri neuvola taas. Viime yö meni tuskaillessa ku oli kauhee oksetus olo ja supisteli tosi kipeetä parin tunnin ajan, sitte onneksi rauhottu, mut tollasia öitä on nyt ollu jostain syystä, mistä sit lie johtunee.

Jennin kuulumisia minäkin kaipailen, toivottavasti kaikki hyvin!!

sarbba rv 28+3
 
pieniTytönTylleröinen mua hiukan pelottaa tuo sama juttu. Mutta kaipa se on aika yksilöllistä miten ja koska maitoa nousee. Ajattelin vaan, että pitäisikö jotain tulla jo nyt, kun mulla ei mitään, ei tipan tippaa, ei edes mitään töhnää.
 
Tuosta maidontulosta sen verran,että imetystunnilla oli siitä puhetta ja siellä sanoivat että se on yksilöllistä,tuleeko sitä raskausaikana ollenkaan. Eli ei siis lainkaan tarvihe huolestua jos ei heru vielä =) Eikä tarkoita sitä,etteikö imetys sujuis ihan hyvin sitten kun se maito nousee. lapsella on syntyessään jonkinlainen vararavinto,niin ettei se aluksi tarvikkaan kuin muutaman tipan...

Toivottavasti Jennillä kaikki olis ok...

Repa ja kutvonen rv 30+5
 
Sunnuntaita vaan kaikille!! Eikö jennistä vieläkään ole kuulunut mitään? :eek:

katrinainen kyseli maidon tulosta. Minulla on tullut sitä sellaista oranssin väristä nestettä (mitä ternimaitoa lieneenkään) varmaan jo kuukauden verran ja tänään alkoi 33. viikko. Mutta kaipa se on jokaisella ihan yksilöllistä milloin sitä alkaa erittymään, joten en usko että tarvitsee murehtia asiasta =)

(.) Muuten mennee hyvin, mutta selkää särkeepi ihan mahottomasti. Ei sitten mikään asento ole hyvä :( Tässä koneellakin on oltava ihan väkipakolla kun muuten alkaa tulla jo vierotusoireita tästä palstasta kun pariin päivään en ole käynyt :LOL: Perjantaina käytiin neuvolassa ja kaikki oli oikein hyvin, paitsi pississä oli vieläkin sokeria, mutta oli tippunut kolmesta plussasta kahteen. Silti liikaa :headwall: Mutta nyt loppui valitus!!! :D :D

Nyt voi huokaista kun on saatu hankittua papylle melkein kaikki tarvikkeet, luulisin :D Elikkäs vaunut, turvakaukalo, sitteri, sänky, vaatteita ja kaikkea muuta pientä. Siinäpäs ne kaikki isoimmat tärkeät (ja ei tärkeät). Enää puuttuu tuttipullot ja kaikennäköiset rasvaputelit. Vai onko muuta tärkeää hankittavaa?

Mukavaa päivän jatkoa kaikille! :wave:
 
Sunnuntaikurkkauksella :flower:

katrinainen Minäkin olen ollut hieman "huolissani", kun mitään sen suurempia maitoiluja ei ole vielä ilmennyt... :/ Muutaman kerran on toppi tai yöpaita pikkuisen kostunut, mutta vain pisaran verran. Itse asiassa olisivatko kaikki kerrat olleet niin, että olen jotenkin tarkastellut nännejäni ja kosketellut niitä siinä samalla (värimuutokset ihmetyttävät) - eli ei kun sinäkin vain räpläilemään tisuja :LOL:

Naistenpäivän kunniaksi mies teki "hotelliaamiaisen" ja me saimme Nirpun kanssa vain köllötellä sängyssä ja odottaa kutsua valmiiseen pöytään. Lisäksi sain vielä namuja lahjaksi ja tarjoutuipa mies viemaan minut leffaan ja syömäänkin, mutta en jaksanut eilen lähteä minnekään kotoa. Tein sitten hyvät ruoat täällä ja nautiskeltiin rauhasta. Olin aidosti yllättynyt, että miekkonen huomioi Naistenpäivän, kun en itsekään siitä paljoa perusta (vaikka toki tärkeää asiaa juhlitaankin!!), mutta onhan tuo muistanut minua jotenkin muutenkin paljon enemmän näin raskaana ollessani: kukkia olen saanut enemmän kuin näiden reilun viiden yhteisen vuoden aikana yhteensä ja muutenkin huomioi lahjoilla ja pikkuisilla teoilla ja sanoilla jatkuvasti. Ihanaa :heart:

Jennistä odottelen minäkin kuulevani: luulenpa, että ovat ottaneet hänet sisälle.. Mutta niinkuin muutkin olette sanoneet niin toivotaan, että pääsi vain "täysylläpitoon" sairaalaan eikä synnytys olisi käynnistynyt! Vaikka mahdollisuudet pienen selviytymiseen ovatkin tässä vaiheessa hyvät niin eihän se koskaan hyväksi ole syntyä yli kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa :/

(.) Tänne ei uutta auringon alle... Huomenna alkaa viimeinen sairaslomaviikko ennen talvi- ja äippälomaa - kivaa! Aamulla menen miehen ostamaan jalkahoitoon hemmoteltavaksi ja ajattelin samalla kertaa varata ajan hierontaan. Lisäksi päivän ohjelmassa olisi vauvanvaatelipaston metsästystä: se onkin enää ainoa mitä Nirpun huoneesta puuttuu. Sitten saisi pestä vaatteetkin ja silittää odottamaan neitiä :heart: Eilen koeajoin uuden ompelukoneeni ja nyt haluaisin ostaa jotain ihanaa verhokangasta, josta ommella pimun huoneeseen jotkut söpöt verhot. Pitänee käydä kangaskaupassakin siis huomenna!

Olen alkanut odottamaan vauvan syntymää kauheasti: mites te muut? Tuntuu, etten malta odottaa neidin näkemistä ja ihanaa yhteistä kesää perheenä.. Kesäfiilikset sai entistä enemmän pintaan kilon mansikkalaatikko, jonka eilen ostin ruokareissulta ja josta nyt on väsäilty mm. rahkaa ja smoothieita pitkin päivää :p Ja kyllä maistui aamupuurokin erilaiselle, kun päällä oli tuoreita marjoja pitkästä aikaa!

Lisäksi matkakuume on kamala: minkä ikäisen vauvan kanssa te uskaltaisitte matkustaa, jos oletetaan kaiken olevan ns. kunnossa eli vauva on terve ja kaikinpuolin elämä sujuu hyvin? Laskeskelin tuossa, että jos neiti syntyy laskettuna päivänä 4.5. niin 4.9. hän olisi jo 4kk:n ikäinen: uskaltaisiko sitä lähteä reissuun esim. Kreikkaan? Mieleni tekisi samaan hotelliin, jossa olimme häämatkalla ja sinne voisin hyvillä mielin matkustaa, kun kyse oli viiden tähden luxus- paikasta, jossa varmasti oli puhdasta ja hygieenistä. Pitänee pureksia asiaa - ja saa nähdä mikä on omakin mieli, että haluaako sitä 4kuukautisen käärön kanssa minnekään lähteäkään!

Nyt pitänee mennä tarkistamaan missä vaiheessa lihapata valmistuu - mukavat sunnuntain jatkot kaikille!

Carmen ja Nirppuli rv 32+0
 
weiss
Sunnuntaita! Jennistä täälläkin ollaan huolissaan.. No, ei auta kun ootella kuulumisia. Maidosta ootta jutellu, ei miultakaan maitoa valu, puristamalla saattaa tippa tulla. Ei tullut esikoisestakaan vasta kun syntymän jälkeen ja kyllä sitä sitten riittikin, joten ei varmasti kannata huolestua.
Mie rikoin tänään lepo määräystä ja lähin esikoisen kanssa aamusella ulkoilemaan ja arvatkaapa miltä nyt tuntuu!! :D Supistuksia tulee 5-6 tunnissa ja liitoskivuilta en pääse liikkumaan.. Oma vika! Mutta kun ei pää enää kestä!!!! :headwall:
Ihottumaa on seurannu ja nyppyjä ollaan ukon kanssa haettu, mutta onneksi ei ainakaan vielä ole puhjennu.. Toivottavasti päästäis tästäkin säikähyksellä.
Taas on´viedään yhestä viikosta viimosia päiviä, niin se aika vaan kuluu. Mutta mukavaa alkavaa viikkoa jo kaikille!

weiss ja pikkuinen 30+5

:heart:
 
täällä alkaa pää hajoamaan tän liikkumiskiellon takia. ja äsken oli pakko postilta käydä autolla paketti hakemassa ku pää hajoo sisällä ihan just eikä melkein.
supistelluki on mut onneks pääsääntöisesti vaan kovettuu maha eikä kaikki ole napakoita lähellekään.
huomenna olisi äitipolille kontrolli, eikä enää odota kyllä niitä käyntejä vaan saa jo pelätä mitä aina tulee. nyt ei auta ku toivoa et jäbälle olisi viikossa tullut enemmän painoa et jättäisivät jo käynnit väliin. ja toi matka on jo pahin ku saa yli sata kilsaa istua autossa päivän aikana ja siellä vielä odotella aina monta tuntia.
nyt ei vaan enää jaksa ku rv12 viikolta asti saanu juosta siellä milloin minkäkin syyn takia.
hyvähän se on et ne kontroilloivat, mut ei vaan jaksa enää. koko raskaus menny suurennuslasin alla ettei tästä ole voinu nauttia.
kauhea väsymys vaan päällä ja suurimmaksi osaksi henkisellä puolella.
onneks neuvolan täti lupasi ottaa sinne yhteyttä ja hommata mulle ihan eri lääkärin nyt. ja sanoa noista käynneistä nyt.
jospa tämä taas tästä jonain päivänä iloksi muuttuisi.

nemika+jäbä 32+0
 
Maidostaon tullut jo muutaman viikon, niinkuin aiemmillakin kerroilla. Imetys on lähtenyt käyntiin jo salissa, eikä ole tarvinnut lisämaitoon turvautua.

Matkatkyllä me ollaan jo pari viikkoisen kanssa matkattu autolla pitkiäkin matkoja, ja tänä kesänä on tarkoitus heti kesäkuun alusta lähteä kotimaan kierrokselle asuntoautolla, eli vauva silloin 1kk ikäinen; siis jos kaikki on kunnossa.

Vauvan syntymän odotus täällä odotellaan kans malttamattomana. Hienoisena pelkona on kiire; miten ehtiä sairaalaan, kun ensimmäiset supparit tulee? Meiltä ajallisesti matkaa sairaalaan on 1.5h, toki jos tulee tosi hätä niin Sepehän se hakee... mut silti.
Mulla kun on jokainen synnytysaika puolittunut, niinkuin kait tavallista. Eka oli n.13h, seuraava n.7h ja viimeisin n.4h. Joten kiireeksi menee :whistle:

Kodin kunnostaminenmulla on ihan tajuton kodin rakennusbuumi meneillään, tai sitte johtuu siitä, että enää kun en tee ympäripyöreitä duunipäiviä (oon lomalla) niin jotensakin on liikaa aikaa tehdä kaikkea. Olen järjestellyt kaikki vaatekomerot, pessyt varmaan sata koneellista pyykkiä ja silittänyt ne, leiponut pakastimen kantta myöten täyteen pullaa, sisustanut makkarin kokonaan uudelleen mm. tehnyt uuden päiväpeiton ja verhot, nyt olen etsimässä oikeanlaista verhokangasta olohuoneen ja tupakeittiön viiteen isoon ikkunaan... mulle kun valmisverhot ei kelpaa :whistle: tosin ne kaikki on liian lyhyiäkin, kun verhon korkeus on oltava 270cm, lyhemmät on naurettavat kun huonekorkeus on yli 6m... Juu-u. Löytyisi vain sopiva kangas, niin pääsis ompelemaan. Lasten huoneisiin olen niinikään ommellut uudet peitot ja verhot, myös nippu vauvan pussilakanoita ja alalakanoita on tullut ommeltua..
Omaako muut ankaraa "pesänrakennus-buumia"?
 
matkustamisesta:mulla on la 11.5 ja matka on varattu rodokselle 25.9.
monet alkavat jo matkustelee 3kk ikäsen kanssa.
uskon että ihan hyvin noikin lyhyt lentomatka menee ja omat eväät mukaan niin ei tarvi pelätä mahapöpöjä vauvalla.
 
Huomenia

Voih toivottavasti Jennillä ois kaikki hyvin, mutta uskon että hänet on otettu sairaalaan seurattavaksi jos ne lorahdukset ovat olleet lapsivettä...KOvasti haleja ja tsemppiä Jennille ja vauvalle.

Ekavekarastakaan ei ole kuulunut.

Nyt on taas palattu kotosalle, kun mies päättikin pitää muutaman lomapäivän meidän kanssa niin ollaan suristeltu paikasta toiseen. Äippäpolilla kävin viime perjantaina, no voinpa sanoa että ei hyvä maku jäänyt suuhun :( Alakerranasiat katseltiin pehmentynyt olivat paikat, ehkä hieman auki mutta sekin jäi vähän epäselväksi...kohdunkaulaa käsikopelolla 2,5 cm ja ultralla n. 4cm eli ihan kaikki hyvin...Mutta vauvaa ei sitten katottukaan muuten kun et pää on alaspäin ja painoarvio reilu 1900g (31+1) ei katellut napanuoria eikä mitään muutakaan mitä yleensä ovat kattoneet...ajattelin et saisin rauhan ettei olisi onnistunut kaulan ympäri saamaaan sitä napanuoraa mut eipä sit kattonut ja lääkäreitäkin oli kaksin kappalein kun toinen oli aloittelija..Ja mitä sit siihen käynnistysasiaan tuli niin tuhahtelua vaan sain osakseni vaikka vauva kasvaakin isona ja mun lantio ei oo mikään paras mahdollinen :ashamed: tuli kauheen sellanen epävarma olo itselleni...et tästä ei varmasti hyvää seuraa.
katselemme sitten 37 viikolla taas et miltä tilanne näyttää.

Maidosta
olette puhunut ei mullakaan ole tippoja tullut eikä tullut esikonkaan aikaan vasta kun synnytyksen jälkeen sit kastu paidat...mut onneksi on keksitty noi rintaliivinsuojat.

Lepäilijöille :hug: ei olisi enää montaa viikkoa
 
Huomenta kaikille.

Täällä tuskaillaan flunssaisten lasten kanssa. Yritin saada lääkärille aikaa, kun esikoisella oli viikoloppuna korkea kuume ja nyt vieläkin hirveältä kuulosta yskä. Ei sit antaneet aikaa, passittivat terveydenhoitajalle :(

(.) itse tuskailen noiden sokereiden kanssa. Pitää nyt kolmelta päivältä pitää ruokapäiväkirjaa ja mittailla tarkemmin, kun torstaina on käynti polilla ja diabeteshoitajalla. Joo, joo tiedetään on meidän molempien parhaaksi, mutta jotenkin haluis nauttia ruuasta silloinkun siltä tuntuu ja syödä mitä mieli tekee, vali, vali. Voishan ongelmat isompiakin olla.

Maidosta ei varsinaisesti vielä valu tai tiputtele, mutta toisinaan on nännin päässä töhnää ja suihkussa saattaa tippa herahtaa.

Jossu & Hemuli 28+6
 
Huomenet :flower:

maidon herumisesta keskustelua..mulla oli viime perjantai aamuna semmoista kuivunutta maitotöhnää tissien päissä. ei ennemmin eikä nyt sen jälkeenkään muuta. mutta ihan kivalta tuo tuntui. mut ei sitä tarvii etukäteen heruakaan, kyllä se sit käynnistyy, kun vauvali syntyy =)

odotan torstaita kovasti, kun ultra käynti istukan paikan vuoksi,kiva nähdä taas meidän vauvelia. :heart:
kovasti vauveli myllää masussa,kyllä tuntee kuinka pikkuinen on jo vahva =) , koko maha heiluu,kun hän yltyy jumppaamaan,ihanaa :D
suppareita onneksi vain n. 2päivässä =)

jennin kuulumisia minäkin ootan kovasti,mutta varmaan hän on mennyt täysihoitoon ja joka päivähän on arvokas,jonka vauveli pysyy masussa,näin toivon =)

mukavaa viikonalkua kaikille ja nautitaan tästä ainutlaatuisesta ajasta, vaikka välillä tuntuis ettei ole muuta ku vaivoja =)

rakkausvauva 28+4
:heart:
 
Kovasti ootte viikonlopun aikana kirjoitellu....=)

Jennille tsemppiä, mitä sitten tapahtuukin...

Maitoa heruu täälläkin (kuten edellisissäkin raskauksissa), salissa jo imetys käynnistynyt, eikä ole lisämaitoa tarvittu.. joten toivottavasti menisi nytkin saman kaavan mukaan.

Carmen: Kyllä minäkin jo 3kk:n iässä uskaltaisin vauvan kanssa lähteä ulkomaille... Mulla kans vaivaa kova matkakuume, ja tarkoitus onkin vuoden päästä lähteä Egyptiin (meillä kun noita tenavia on tosiaan ennestään jo 2, niin en jaksa ihan pienen kanssa lähteä :ashamed: ) Ja saattaa olla että kohdekin muuttuu vielä, häälahjaksi kun toivotaan "matkakassan kartutusta"...

KÄytiin perjantaina katsomassa miehen siskon poikaa, joka on siis viikon ikäinen ja voi taivas.... käsittämätöntä miten unohtaa kuinka pieninä ja avuttomina ne sieltä syntyykään... Eikä yhtään ainakaan helpottanut sitä oloa, että tahtoo tämän omakin jo syliin :)

Vauvan vaatteet sain vihdosta viimein esille ja eka satsi tuolla jo odottelee silitystä, joten kai se on riennettävä :wave:

äippä ja nytty rv 30+6 :heart:
 
Kiitti Annaliina mulla on kauhia pelko siitä et kuristaa ittesä...

Äippä on ahkera ja oikein silittää =) mää oon niin laiska et mä vaan pesin ja lappoilin kaappeihin :( kaikki muu onkin tekemättä ja viellä saa ollakkin.sänky yms muut saa viellä varastossa pysytellä..Missä vaiheessa te pakkaatte itellenne ja vauvalle laukut sairaalaaan?Mää varmaan sitten viime tingassa kun lähtöä tehdään :D
 
Poika: Juu, mä olen aina vauvan vaatteet silitelly, kun en tiedä onko mulla sitte huone pesukone vai aine, mutta kun vaatteet ne jää muuten niin koviksi??
Ja isäntä sano mulle eilen, että laitat sitte heti kun saat ne vaatteet pestyä, sen kassin valmiiksi, jossa on vauvalle kotiutumisvaatteet :LOL: (raukalla vissiin pieni pelko, että joutuu itse sen pakkaamaan, kun oon laitoksella...) Itelle laittelen vasta siinä kuukautta ennen...
 
Maidosta, ensimaitoa heruu jonkin verran. Ensimmaisessa raskaudessa muistaakseni sita ei herunut ollenkaan, ja ihan normaalisti imetin. Maitoa rupesi tulemaan heti synnytyksen jalkeen (tai no ensimaitoa ensin, "oikeata maitoa" sitten muutaman paivan sisaan).Joten alkaahan viela huoliko.


Matkustamisesta. Ensimmaisen lapsen kanssa matkustimme (tosin vain Suomeen), kun pikkuherra oli 1,5 kk. Lento meni ihan hyvin imetellen laskuissa ja nousuissa, niin ei pienen korviin sattunut. Taman toisen kanssa lentoaikataulu on suunnilleen samanlainen, luulisin. Olemme nimittain miettineet, jos tama toinen ristittaisiin Suomessa. Taalla enkuissa on sellainen tapa, etta nimi taytyy melkein paattaa jo syntyessa; jo rekisteroinninkin takia. Meilla on jo nimi sunnilleen valmiina. Taytyy melkein sairaalasta suoraan kayda rekisteroimassa, etta ehtii passi valmiiksi kesaista Suomen matkaa varten. On nimittain aika pitkallinen prosessi, kun paperien taytyy kayvaista Suomessakin suomalaista tunnusta varten.

Aitiysloma alkaa minulla 1.5.eli kaksi viikkoa ennen laskettua syntymaa. Taytyisi siis viela jaksaa jonkin aikaa rullailla jatti-kokoisena...saan 3kk taytta palkkaa aitiyslomalla, mutta sen jalkeen ei heru mitaan, joten taytyy menna toihin tuossa jo syyskuun paivina. Pikkuisen stressaa, koska en voi menna toihin enaa samaan paikkaan: olemme muuttamassa liian kauas tyopaikasta ja esikoinen (4-vuotta!) aloittaa koulun syksylla...minua tarvitaan kotona iltapaivisin. Nykyinen tyo loppuu vasta 7-8 illalla, joten aikojenkaan puolesta ei sovi. Yritan nyt tassa paksuilla paivillani siis etsia tyopaikkaakin, joka onnistuisi vauvan ja pikkukoululaisen kanssa...

Narastys aityi niin pahaksi, etta pystyin nukkumaan vain 90 asteen kulmassa. Kavaisin laakarissa, ja sain litkua, joka tuntuu jonkin verran auttavan. Minulla on seuraava katilokaynti vasta kuukauden paasta. Saan sitten viimeisen anti-D piikin. Olo on kuitenkin ihan hyva vasymysta lukuunottamatta, joten ei kai tassa sen kummemmin tarkastuksia tarvitakaan.

Kateeksi kay, kun luen teidan aitiyspakkauksen avaustarinoita. Taalla ei sellaista tunneta...Onneksi on kuitenkin paljon esikoisen vaatteita, rattaita sun muuta varastossa odottamassa, ei kaikkea ihan tarvitse ostaa. Minun aiti keraa Suomessa mulle "aitiyspakettia", joten niita nuttuja paasen hiplaamaan paasiaisena, kun tulen Suomeen. Olen tosiaan viela suunnitellut lentomatkaa. Hieman jannittaa, mutta toivottavasti matka sujuu ongelmitta. Lensin viime raskaudessa, kun oli 6kk raskaana...muistan jo silloin vaivasi ahtaan paikan tunne, kun tuntui, etta edellaolevan penkin ja masun valiin ei paljon tilaa jaanyt...toivottavasti paasiaislennoilla ei kukaan edella-istuva innostu huilailemaan ja heittamaan selkanojaa reilusti taakse. Mielummin olisin kylla lentamatta, mutta on melkein pakko...pitka tarina.

Ruvetaan tekemaan tarjouksia taloista talla viikolla. Pitakaa peukkuja, etta uuden kodin metsastys onnistuu...

RR 30+4
 
Hyvää alkanutta viikkoa siskot!

Viikonloppu ja Naistenpäivä hurahti taas nopeasti. Sain uudet rintsikat ja alkkarit. Ovat kuulema sen kokoiset, että nyt sopivat. Ja olihan tuo kullannuppu osannutkin ostaa ihan oikeeta kaliiperia :) Ainakin vielä hetken mahtuvat, ennen kuin maito turvottaa tissit kuppikoon suuremmiksi.

Maidosta: Mulla on tissin päissä jotain töhnää ollut ja muutama tippa tullut kun puristaa. Lämmin, esim. sauna on hyvä paikka testailla :) Uudessa Vauva -lehdessä oli paljon hyviä juttuja, mm. imettämisestä oli siinä asiaa. Monella maito alkaa erittymään kuulema vasta synnytyksen jälkeen ja vauvan sinnikäs imeminen käynnistää refleksin, joka alkaa erittää maidon tulon.

Matkustamisesta: Kyllä minäkin uskaltaisin lähteä 3 kk:n ikäisen kanssa reissuun. Edellyttäen tietty että kaikki on mennyt hyvin alkuun, eikä tartte huolia mistään sen kummemmin. Ja jos matkakohde on turvallinen, niin nou hätä. Muistaa vaan juottaa pikkuista usein ja paljon, jos lämpöiseen aikoo. Tuommoisen pikkuisen kanssa on vielä niin edullista matkustaa, kun ei tarvitse ostaa lentolippujakaan vielä.

Odotelen tässä neuvolan tädin soittoa. Pitäisi varata lääkärille aika, jotta jatkaisi tuota sairaslomaa vielä..

Toivottavasti Jennillä ja vauvalla on kaikki ok, todennäköisesti ovat ottaneet sisälle sairaalaan, ihan niin kuin moni on veikannutkin.
 

Yhteistyössä