***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

laskeutumisesta: mulla on vaavi ollut rt:ssa jo pitkään,nyt on kävelykin vaikeutunut kun painon tunne tulee alas.
sitten välillä tuntuu käsi tulis läpi tai pää.
oliskohan vauva laskeutunut?
neuvola on onnex torstaina kun on alkanut tule kivuliata supistuksiakin.
 
Katrinainen: mikäpäs kiirre meillä sit toukokuussa täällä kahdestaaan pidetään palstaa pystyssä. ( ai mulla ei ois kiirre :D )

Voi kun Jennistä kuuluisi jotain, mutta sairaalassa on hyvä lepäillä kun on auttajia lähellä :heart:

Mutta nyt pitää rueta ruokaa tekemään kun mieskin kohta kotia palailee
 
sinuhe en synnytä kättärillä :) eikä mulle oikeen selitetty siellä mikä se "vaara-alue" on, aluksi minulla oli istukka ihan kohdun suun edessä ja siksi sitä on tarkkailtu, ja nyt se oli sitten lähtenyt nousemaan sieltä.. ja joo vatsan päältä otettiin, jos ei olisi ollut lähtenyt nousuun olisi ultrattu emättimen kautta.
katrinainen mullaki vauva ollu 23vk asti aina kun on ollut lääkäri, neuvla tms katsonut niin RT:ssä.
 
Sairaalakassista Mä varmaan pakkaan kassin jo muutaman viikon sisään valmiiksi. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Saa sitten odottaa vaikka 3kk :LOL: Viimeksi kun kävi niin että olin menossa vain tarkastuskäynnille painoarvioon ja yllättäen jäin sit samantien siitä osastolle ja synnytys käynnistettiin seuraavana aamuna. Ei ollut mukana mitään muuta kuin äitiyskortti. Kiltti hoitaja toi mulle jostain hammasharjan ja kamman. Kameran ja mulle vaihtikset ym tärkeät kamat mies sai tuotua sairaalaan vasta synnytyksen jälkeisenä päivänä ja samalla pääsin itsekkin jo kotiin. Poika tosin vietti 10pv lastenosastolla, pääsi kotiin kun paino nousi yli 2kg :heart:

Raha ei onneksi huoleta suuremmin. Vasta sitten kun äitiysraha loppuu vuoden päästä voi vähän joutua kiristämään. Kotona aijon olla vähintään pari vuotta.

Oma vointi on ollut yllättävän hyvä. Ens viikolla taas ultrataan että pikkuinen varmasti kasvaa ja muutenkin että kaikki on hyvin. On mullakin noi polikäynnit aika nopeita mutta onneksi on lääkäri aina ehtinyt vauvaa näyttää ja hetken aikaa tarkistella ja kysellä vointia. Ultrissa minä käyn kuukauden välein kun esikoisen kanssa oli istukan kanssa ongelmia.

:wave: Vilma rv 29+
 
Moikka! Täällä kans vauveli pää alaspäin.....Kyllä tuntuu varsinki kävellessä. :whistle: No ei oo enää kauaa about kaks kuukautta.... H-hetkeen. :) Vauvanvaateet oon pessy jo valmiiksi. Jeps ei kai tässä sen kumempaa palataan taas :wave: Nissu76 ja ipsku rv 31 tasan =)
 
Äääh, moon hirmu kärsimätön!!! Lukaisin koko meitin listauksen läpi tuolta syyskuulta saakka ja tulin siihen tulokseen, ettei mun raskaus edity mihinkään suuntaan!!!Ei ole edistynyt mineen viikkoon! PÖH!!!!

Oli iaka jännä muuten ajan kuluksi huomata, että meitä on ollut täällä alustasti aika hyvä poppoo :heart: Jotenkin ei silmään osunut, mitä tapahtui SisarHentoValkoiselle, ei ole näkynyt eikä kuulunut! Moni meikäläisistä on pudonnut syystä tai toisesta matkan varrelta, voidaan kyllä kaikki kiittää onneamme, että ollaan vielä toukokun oodttajissa :heart:

Oman navan kaivelua... Ru on ylläri, taas koko päivän yrittänyt murtautua nahkayksiösyään oikean kyljen kautta, mikä lie vimma sieltä on koitaa tökkiä tietään ulos :LOL: Muutenkin kovin ollut poitsulla villi päivä, vähän väliä pitää elämää...


Hyvät illan jatkot kaikille möhömahoille ja pikku-asukeille :heart:
 
Jennin kuulumisia täälläkin odotellaan!!!

Ja mitä SIsarhentovalkoiseen tulee niin kirjoittelee tuolla kerhon puolella.

Sairaalakassin ajattelin pakata valmiiksi tossa kuukauden päästä. Sitten laskettuun aikaan on enää reilu kuukausi.. Ja täytyy vielä jotain hankintojakin tehdä sairaalareissua varten.. Mulla on imetysliivitkin vielä ostamatta...

(.) Tänään on supistellut aika paljon.. Meinasin lähteä illalla kävelemään, mutta voi olla että jää nyt välistä. Masussa tuntuu kuin ois ison rantapallon tunkenut sinne. Sen verran pinkee olo on ollut välillä.. Ahmatti on huilinut tän päivän. Johan se aamulla oli kuudelta hereillä.. Nyt on tuntunu vaan muutama nyrkin huitasu.. Eikä raukka reagoinut edes kun isi laulo sille.. Noh.. jospa se siitä taas virkistyis... täällä odotellaan torstain neuvolaa. Pelottaa vähän että tulee noottia painonnoususta.. Oman vaan mukaan painoa olis tullut jo 12 kiloa.. Karsee määrä...

POIKA koitetaanpa olla murehtimatta mitään napanuoraankuristumisjuttuja... Mä oon ainakin nyt ihan huolissani koko ajan.. Ja tuntuu että ei mitään järkeä koko touhussa.. Mutta jooo...


birdie + ahmatti rv 29+5
 
Saluti de Roma! (Meniköhän tuo nyt oikein..) Ja ihanaa lukea et kaikilla, toiv. myös Jennillä, on asiat hyvin.

Eli kotona ollaan yhtenä kappaleena=) . Tosin tulomatkan laskeutuminen aiheutti kyllä kesto-supistuksen, mikä ei ollut ollenkaan mukavaa, mutta muuten siis matka meni oikein hyvin! Ja onhan tän vatsan kanssa vaeltelu himpun verran hankalampaa kuin ennen:whistle: Täytyy kyl ihan täälläkin ihmetellä miten italialaisten suhtautuminen raskauteen on jotenkin avoimempaa ja tietyllä tapaa ihanaa verrattuna Suomi-menoon. Todella moni ihminen ihaili vatsaa ääneen, kyseli raskauden kestosta ja tietenkin antoi paikkansa/ avasi ovia yms. menemättä kuitenkaan ärsyttävyyksiin asti, eli aikas eri meininki mitä meikäläiselle on sattunu kohdalle täällä Suomessa. Tuli tosi hyvä ja iloinen mieli. Jopa tullissa (jossa vatsa tutkittiin - ettei vaan olis feikki huume-masu, heh!) sain kuulla loppuun et "kaunista!" :D

Itse kans oon vähän ahdistellu tuon perätilan takia. Kuulin ystävältäni, et jos lapsi alkaa syntyä perätilassa niin sit ambulanssiin ja selinmakuulle, ettei lapsi mene synnytyskanavaan... voi että. Kääntyis nyt!!! :|

Ja tisseistä: tosiaan, nännit on jotenkin halkeilleet ja harmahtavat...liekö alkavat hapata poies :LOL: Ja maitoa ei kyl tule missään muodossa. Maha on "noussut ylös" eli henkeä ahdistaa ja närästää aivan vimmatusti. Jep, nyt lopetan. Palataan!

t. eeti+papsu 31+3 :heart:
 
mymmelis: Juu minä tosiaan jämähdin miltein tyystin tuonne kerhon puolelle :whistle: päivittäin kyllä käyn kuulumisianne lukasemassa, mutta taidan olla vaan nin laiska etten saa aikaiseksi kirjottaa kuin yhteen paikkaan :headwall: Tuossa oikeassa kyljessä taitaa olla jotain magiaa kun meidänkin masuhippunen sieltä yrittää kaivautua ulos niin, että kipeetä tekee :/

Toivottavasti jennillä ja vauvalla kaikki hyvin!!! :hug:

jospa minäkin kunnostautuisin tännekin kirjoittelemaan silloin tällöin :ashamed: ahdistaa vaan kun muutama immeinen tietänee kuka on tämän nimimerkin takana, joka asioiden jakamista osaltaan vaikeuttaa :/

omanapa: sairasloma loppuu torstaina, olen ollut 2vkoa supisteluiden ja kohdunkaulan lyhenemisen+pehmenemisen vuoksi, vauva myös jo laskeutunut ja osin kiinnittynyt. Ja töitä olisikin sitten enää 2vkoa jäljellä :) Mulla hippu köllii rt:ssa, vaikka pitkään viihtyi perätilassa. Neuvolatäti laittoi lähetteen äippäpolille kokoarvioon, koska tuntui pienikokoiselta, vaikka sf normaali viikkoihin nähden, sitä siis odotellessa!

*voikaa kaikki paksusti pallomahojenne kera*

vähiin käy viikot :p hurjaa kuinka aika juoksee!!!

sHv ja hippu 30+4
 
Haudi!!
Viikonloppu sit vietetty...meni niin nuhaillessa ja karmeessa olossa etten saanut aikaseksi tänne etes kirjottaa, lukemas kyl kävin.

Sairaalakassista: aijon pakkailla sen tässä valmiiksi kunhan saan mieki noi imetysliivit hankittua. Jotenki tuntuu ettei siitä mitään haittaakaan ole vaik sen tonne nurkkaan pakkaakin odottelemaan. Ompahan valmiina jos tulee ylläri lähtö.

JENNISTÄ on kyl kova huoli täälläkin. Mutta eiköhän hän ole hyvissä käsissä

Omaa napaa hiukan. Tyty on ollut nyt muutaman päivän aika rauhallinen, muutamia liikkeitä vain tuntunut. Siksipä tänään kävinkin neuvolassa kuunnelluttamassa sydän äänet ja siellähän se jumpsutti. :heart: Ja tyty innostu sit antamaan neuvolantätille kunnon potku esityksenki. :LOL: Painoa tullut IIIIIHAN liikaa.. :ashamed: Mut torstaina on sit neuvola aika ja siellä sit saa kaikkiin muihin vastauksen. Meilläkin tyty oli nyt kääntynyt raivotarjontaan, ainakin toistaseksi. Muutaman viiko päästä meen ultraan ja paino arvioon ja kattelevat samal et miten on ton alatie synnytyksen kans. Ja samal saan käyä sit tutustuun synnäri osastoon ym.

Perjantaina tosiaan käytiin ostamassa sänky ja turvakaukalo. Rahaa palo 450 ekee, mut on ne kyl niin ihania tavaroita että. Ois tehny mieli kopata mukaan vaikka mitä tavaraa, mut pitää koittaa pitää järki noitten hankintojen kans ettei mee ihan överiksi.

Välillä kyl tuntuu et mahanahka repee. Ja painaa välil jotenkii niin paljo tohon oikeelle puolel ihan tissien alapuolel,etenki istues. Viimeyönä sain jopa nukutuksiki, ja vejin sikeitä sit heti kerral 12 tuntia... :LOL: Kylkee saa kyl yöllä kääntää ahkeraan, ku jotenki noihin lonkkiin vai onko se persettä vai mitä se on, mut kuitenki, ottaa ni lujaa et sattuu ihan tosissaan.

Mut nyt oottelemaan kultsia töistä ja jos kupposen kuumaa jois tähän tosi rasittavaan nuhaan.

Haleja kaikille mammoille!!! :wave:

liinu83 ja möykky 30+1
 
Auttakkee mulla kiristää hermoja jostain syystä kauheesti :ashamed: Eilen illallakin suutuin ihan turhaan ja samoin yöllä hermostuin ukolle kun poika heräsi noin 4 - 5 kertaa viime yönä millon minkäkin takia ja siinä välissä en saanut nukuttua kunnolla kun selkää poltti niin pirusti. ja meidän vaavi on yö kyöpeli =) potkii yöllä vimmatusti

väsynyt ja hermostunut ppoika04 joka vaappuu silmäpussit roikkuen laittamaan aamupalaa
 
poika04 :hug: :flower: ( auttaako yhtään? :saint: )

(.) Tänään täytyisi lähteä kirpputoreja kiertämään kaverin kanssa. Saa nähdä kuinka illalla käy, mutta pää hajoaa jo neljän seinän sisällä. No täytyy edetä rauhallista vauhtia. Huomenna olisi taas neuvola lääkäri. Saa nähdä jatkuuko sairasloma vai laittaako kahdeksi viikoksi töihin. Äitiysloma alkaa virallisesti 27.3 sitä odotellessa... Meillä on aamut pahimpia "tappelu" aikoja muksujen kanssa. Poika sentään tietää milloin lopettaa, mutta tyttö jatkaa niin kauan että hermo menee ja alan huutamaan :ashamed: Hän tekee sen tahallaan ja ikää oli 3,5vee. On paljon niitä aamuja kuin olen erittäin onnellinen etten ole vielä ottanut heitä päiväkodista pois. Mitä se sitten tulee olemaan kun he kotiin jäävät?

Vanhemmista lapsista kellä heitä on ( hoidossa ) , niin miten olette ajatellut vauvan syntymän jälkeen? Jatkaako lapset hoidossa vai jää kokonaan kotiin? Meillä poika tulee jatkamaan päiväkodissa puolipäiväisesti ainakin, koska se on hänelle "hoitomuoto". Hänellä on dysfasia. Mutta mitäs meiän tytölle? Hän tulee kiipeämään pisin seiniä jos ei pääse myös hoitoon... Mutta mutta... Onhan niitä erilaisia seurakunnankerhoja, mutta tuleeko niihin sitten lähdettyä...

tmvk ja toukka 32+4
 
Voivoi poika04, sama homma täällä.... Isäntä tulee kotiin ja ekaks kysyy et millä tuulella sitä ollaan (takki päällä vielä kaiken lisäks)... hmmm, ei tajuu.... sekä on koko ajan varovainen ja ihan selkeesti oottaa et koska räjähtää.
On se kai niin, et väsymys ja hormonit ei ole hyvä yhdistelmä...
Mut tsemppii, eihän tässä ole enää ku kaksi kuukautta ja sitten tilanne muuttuu... en sano, että loppuu, mutta muuttuu... :LOL:
 
tmvk:meillähän tuo poju jäi kotiin helmikuun alusta kun mulla oli saikku ja sit jäin vuosilomille yms..ja koetetaan et poju ois kotona mut saa nähdä miten viihtyy sit kun äiti ei kerkee joka risaukseen...
Edla-mamma: joo toivottavasti edes hermokireys helpottus :D

nyt iski kauheen pahan olon toivottavasti ei ois sitä hemmeti mahatautia mitä on liikkeelle joka puolella :ashamed:
 
Huomenet!!! Kamala, kun tulikin nukuttua makoisasti!!! Ihana olo, ulkona on tosi lämmin ilma, ja siellä tuoksuu ihan keväälle :heart:

PoikaOlet siirtynyt mun jengiin, kiukku-peppujen omaan lahkoon :LOL: Miullakin napsahtelee tuon tuosta päässä, ihan ilman syytä ja mies saakyllä tuntea nahoissaan. Lepyn myäs yhtä nopeasti, sekin ilman syytä ja olentaas, kuin ÄitiTeresa, varsinainen naantalin aurinko :saint:
Levällään olevat kengät eteisessä olivat viimeksi syy, kun keksin huurupäissäni alkaa syyttämään miestä kaikesta mahdollisesta, olin jo ihan varma, että kaverinsa luo viikonloppu reissua tekemään on siksi, että pääsee naisiin tai parhaimmassa tapauksissa huoriin |O (kyllä, olen tullut hulluksi..) Jopa mies repesit tuossa kohtaa ja ihmetteli kyllä jälkeen päin, pitäisikö mun harkita jotain mielialalääkitystä :whistle:

Kiva kuulla sinusta sHv :heart: :flower: Kiva, että kaikki on hyvin ja Hippu siellä mellastaa myös tuhatta ja sataa :hug:

Tänään tulee varmaan kiva päivä. Yksi kaveri tulee käymään, lähetään jonnekin kaupungin suuntaan kaffelle, ni miekin pääsen täältä neljän seinän sisästä pois.. Sitten illalla lähretään Karjaalle moikkaamaan aVoppia ja sen sellaista " ei niin kivaaa" (edelleen jäytää se miehen äidin suhtautuminhen, kun kerrottiin, että meille tulee vauva :ashamed: )

Ooooh, nyt mennään jo 29+3 :eek: Ihanaa!!!!
 
Huomenta, sinuhe ja majj: mäkin kävin istukkakontrollissa (kättäri) ja mulle kyllä näytettiin kaikki mahdollinen, mut oisko sitten johtunut siitä että siellä oli opiskelijoita mukana niin niille piti selvittää. Sukupuolestakin sain vielä arvion. Sun ei siis majj tarvi enää mennä kontrolliin? Mulla oli vieläkin tilanne se et joudun menee uuteen kontrolliin rv36, vaikka lääkäri uskoikin että tilanne korjaantumassa.
 
mouku80 joo ei tarvi mennä uudestaan kontrolliin :) sinänsä ihan hyvä..

Mymmelis toi sun kirjotus; Miullakin napsahtelee tuon tuosta päässä, ihan ilman syytä ja mies saakyllä tuntea nahoissaan. Lepyn myäs yhtä nopeasti, sekin ilman syytä ja olentaas.... ihan ku mun kirjotus olis :D tai tarkoitan että täällä kans pimahtaa vaan yhtäkkiä ja sit kaikki on muka taas 5min päästä hyvin :D
 
Huomenta tytsyt! :flower:
Ihanan keväinen päivä taas tulossa - eilenkin oli hetkittäin jopa 9 astetta lämmintä B) Ihanaa olisi oikeasti saada kevätvauva eikä mikään takatalvivauva :D Teillä joilla on laskettu aika toukokuun ihan alussa: aiheuttaako vauvan vaatteiden hankkiminen päänvaivaa? Itse en oikein osaa ostaa kuin bodeja, kun ei tosiaan yhtään osaa näistä Suomen ilmoita sanoa, että sataako räntää vai onko täysi kesä päällä 4.5. :/

Eilinen päivä meni ihanasti lorviessa: aamulla menin jalkahoitoon (olisi se hoitaja nyt edes vähän voinut hieroa minun turvonneita tassujani, mutta halusi ottaa kaiken tosi varman päälle ettei Nirppu synny sinne kauneushoitolaan ;) ) ja sen jälkeen söin lounaan kaikessa rauhassa kirjaa lukien kahvilassa. Kaupoillakin tuli pyörittyä ja ostin taas kasan vauvajutskuja: kaksi erimerkkistä tuttipulloa ja vaihtopäitä (varmuuden vuoksi :ashamed: ), baby- öljyä, rasvoja, pumpuleita, vaippoja B) sekä vähän "sisustuskrääsää" vauvan huoneeseen. Lipastokin löytyi, mutta sitä en viitsinyt yksin ostaa vaan pitää hakea viikonloppuna kotiin, kun saan miehen kantoavuksi.

Tänään vien vauvanhuoneen maton pesulaan ja ajattelin ommella pari tyynynpäällistä imetystuoliin. Lisäksi on aivan pakko hakea K-Raudasta nallen muotoisia nuppeja siihen lipastoon, kun koko muukin lastenhuone on nallukoita täynnä :heart: Aika lailla sitä saa aikaa ja rahaa kulumaan, kun on auto käytössä päivisin :LOL:

eeti Samaa sanoi kätilö neuvolassa eli jos perätilavauva lähtee syntymään ennen sektiota niin kävellä ei saisi yhtään vaan pitää soittaa ambulanssi tai miehen kantaa autoon. Naurettiin sitä pissat housussa täällä kotona, että näinköhän ainakaan meidän ukkeli nappaa tätä "tonnikeijua" kainaloon ilman, että katkaisee selkärankansa :LOL: On meinaan paino sellaisissa lukemissa, että huh huh.... En kuitenkaan ole lainkaan ylipainoinen, mutta onhan sitä 180cm "normaali" lähtöpaino vähän eri luokkaa kuin 160cm pitkällä naisella - ja siihen nämä ihanat raskauskilot päälle niin aika miehisissä lukemissa mennään :ashamed: No, pääasia taitaa kuitenkin olla miltä peilissä näyttää eikä mitä vaaka sanoo.

Vauvan möyrimisestä ja asennosta: meillä neiti antoi kyllä äidille taas sen maallista kyytiä aamuyöllä (ja nytkin jatkuu sama touhu :/ )! Pyöri ja hyöri niin paljon, että luulin hänen porautuvan kyljestä ulos. Ja se oikeasti sattuu! Suurimman "muljautuksen" jälkeen toivoin, että pimu olisi kääntynyt raivotarjontaan, mutta aika selvästi potkut tuntuu edelleen tuossa vasemmassa kyljessä ja pään tuntee selvästi tuossa oikealla. Oliko se niin, että rv34 mennessä pitäisi kääntyä, jos on kääntyäkseen? Vähän alkaa jo pelottamaan, kun menossa tänään rv 32+2 :x

Nyt pitäisi jatkaa kodinsiivousta ennen kun lähden taas asioille: sain eilen kauhean vimman järjestää kaikki kodin kaapit ja voin sanoa, että on tyydyttävää puuhaa, kun näkee kätensä jäljet. Ostin säilytyslaatikoita, joihin saa tavarat siististi järjestykseen "aiheittain" ettei eteisen kaapeissa pyöri kaikenmaailman epämääräisiä romukasoja!

Mukavaa kevätpäivää kaikille toivottavat,

(kuten ehkä tekstin määrästä ja sisällöstä saattoi arvata ;) ), seurankipeät
Carmen ja Nirppu 32+2
 
heips=)
Poika: ne hormonit, ne hormonit... :hug:

Katrinainen: Vaikea näitä raskauden aikaisia tuntemuksia pukee sanoiksi, mutta... Sen laskeutumisen mä olen vaan tuntenut paineena tuolla alapäässä ja toisinaan tuntui niinkuin olisi istunut pallon päällä.... (mutta tämä ei siis ole laskeutunut, edelleen taitaa poikittain rämpiä :headwall: ja aiemmissakin raskauksissa vauvat laskeutuneet vasta rv 36 jälkeen...)
mutta eihän sillä siis ole mitään varsinaista merkitystä missä vaiheessa se vauva sieltä laskeutuu...

Meillä tytöt ovat olleet nyt puoli vuotta kanssani kotona ja jatkavat siis tietenkin näin vauvankin synnyttyä... Esikoinenkin lähtee jo vuoden päästä eskariin, niin musta on ihanaa olla heidän kanssaan kotona =)
Tänään onkin esikoisen kerhopäivä ja nuoremman kanssa mennään mummulaan siksi aikaa.

Huh, se olisi sitte 31. viikkoa täynnä :D

Äippä ja nyty rv 31+0 :heart:
 
Pakko muuten kommentoida vielä:

hyvän mainoskanavan on Castello- homejuustot valinneet tuotteilleen, kun mainostavat juustojaan tässä Odotus- keskustelun pääsivulla :LOL: Eikö kukaan siellä tiedä, että raskaana olevat eivät ehkä ole paras kohderyhmä myydä kyseisiä juustoja ;)
 
Carmen: Ei todellakaan tarkoita, että vauvan pitäisi olla kääntynyt 34 viikkoon mennessä, toisinaan vauvat kääntyvät vielä 36 viikollakin... ja sittenhän on kaikenlaiset kääntämisyritykset sun muut... Enkä tiedä oonko taas vaan oma ylipositiivinen itseni vai mikä siinä perätilassa niin monia mietityttää...? :ashamed: ihan normaalistihan alakautta perätilavauvoja synnytetään...

Ja vauvan vaatteista ei kannata ottaa stressiä, eiköhän se ole se pitkähihainen body ja potkarit mihin moni sen nyyttinsä pukee alkuviikkoina...eli en nyt lähtis mitään kesävermeitä hankkimaan...
 

Yhteistyössä