***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

Äippävaatteista:Mulla on kolmet housut ja muutamia paitoja,kaikki paidat ei oo oikeasti äippäpaitoja vaan sellasia pitkiä ja joustavia. En voi unelmoidakkaan laittavani tavallisia housuja jalkaan :whistle:

Tuttipulloista,meinaan varuiksi hankkia yhden tai kaks pulloa ja jos imetys ei suju,niin sit ostan lisää...lähen siitä että en pulloa tarvis =)

Taidan minäkin pakkailla kassin sitten hiukan ennen laskettua...noi tarpeelliset kamat saa yvin nopeasti tosta repästyä mukaan jos tarvii...vauvan vaatteet saa tuoda isukki sitten noutamaan tullessaan =)

Täälläkin vaan notkutaan koneella vaikka kyllä tekemistä piisais :ashamed:

 
Heissan kaikki odottavat mamit!

Tänään ollu toiminnallinen päivä eli hain äitiyspakkauksen postista ja laitoin ihastelun jälkeen vaatteet pesuun.Veroprosentin nostatin nyt sitten äitiysloman ajaksi verotoimistosta,etten saa mätkyjä taas maksettavaksi.Koirien kanssa kävin pitkän lenkin keväisessä metsässä ja oli aivan ihanaa kuunnella lintujen viserrystä.Ihanaa kun tulee pian jo kesä!!!

Sairaslomalla olen nyt tämän viikon vielä ja haen heti lisää,jos supistukset palaavat kivuliaiksi,kun menen takas töihin!Huono-omaatuntoa podin aluksi,mutta nyt sekin menny ohi,kun huomaan miten oaljon parempi ja helpompi olo koko päivän,kun saan rauhassa touhuta asioita.Ei tarvitse miettiä yöuniakaan,kun voi sitten nukkua päivällä,jos uni ei vaan tule yöllä tai paikkoja särkee!

Sairaalakassia en ole vielä miettinyt,mutta varmasti pian täytynee sitäki ajatella.

Imetysliivejä aion ostaa muttamat etukäteen ja sitten lisää,jos on tarve.Voihan olla,ettei imetys edes onnistu!

Äitiysvaatteita mulla on jonkin verran.Housuja en enää ajatellu ostaa,kun niitä useammat,mutta paitoja täytynee vielä keväämmällä muutama hankkia.Tuleehan niitä vielä sitten käytettyä,kun vauva jo syntynyt!

Hemuli79 ja "mönkijä" 29+3
 
Tehän olette ahkerana ollut täällä :D

Äippävaatteita mulla on muutamia kappaleita...

Hitto mulla taitaa taas olla hiiva..kutittaa |O Uskaltaskohan ihan ite alottaa kuurin kun vähänaikaa sit vasta mulla oli

Eilen kerkesi sanoa ettei maitoa viellä tule eikä varmaan tule niin tänään ihmettelin et onpas tisut kipeenä no maitoahan sieltä tulee...
 
paivansade73 ja santtra: Noi meillä käytössä olleet koliikki jutut on ollut tavallisiin tuttipulloihin sopivia tutteja joissa on korvausilma venttiili eli ei tarvitse välttämättä välillä ottaa pulloa vauvan suusta ja päästää ilmaa pullon ja auttaa just tohon mulle heti kaikki ahmimiseen.
Olen ostanut niitä ihan tost meidän Prismasta, kun hinta kohtuullinen vauvantarvike liikkeisiin verrattuna.

Jossu & Hemuli 29+0
 
äippävaatteista olen ostanut parit housut ja varmaan kymmenkunta paitaa. Ensiksi ajattelin, etten osta kui parit, mutta toisaalta, kyllä raskaanakin saa näyttää kivalta ja kulkea mukavissa vaatteissa.

Mulla oli ihan vieroitusoireita kun palsta oli jumissa, enkä päässyt tänne 3 tuntiin. Onneksi täällä taas =) .

fysioterapiasta onko moni käynyt? minkälaista fysioterapiaa raskausaikana yleensä saa? Mulle siis määrättiin noihin iskiaskipuihin.

Olo on hiukan kohentunut täällä ja enää ei okseta. Lähinnä vaan ihmetyttää, että mistä tuo oksetus oikein tuli yöllä. Olin todella ikävässä ja kurjassa alkuraskauden pahoinvointiolossa tänään aamulla.

päivänsäde koska sun äitiysloma virallisesti alkaisi? Vielä näitä iskiaskysymyksiä, eikö sullekin alunperin määrätty saikkua nimenomaan iskiaskipuihin?

poika ehkäpä meidän vaan tarvitsi puhua maidosta, niin heti nousi... :D
 
sairaalakassistaen ole ajatellutkaan enkä ajattele ennenkuin toukokuussa.
imetysliiveistäen ole ostanut enkä aio ostaa kuin yhet,jotenkin kun tuntuu että ei se imetys onnistu taaskaan :/
äitiysvaatteita mulla ei ole kummempia kevääksi, yhet housut ja niilä oikeestaan mennykin vaan, muutamat kotipökät.
Vanhemman lapsen hoidosta sen verran että on nyt tosiaan ollu tuolla pph:ssa se 3 vuotta ja nyt jää sit pois kun jään äippälomalle, ja sit elokuussa alkaa seurakunnan päiväkerho mihin olen hakenut häntä, siellä sit alkaa käymään 2krt viikossa.

Siis mulla nukkuminen on tosi ärsyttävää kun herään ainakin sen kerran vaikka ei olisi edes wc hätä :( inhottavaa aan kun en aina saa unta heti takas.

kuka puhuikaan että kävellessä nipistelee tuonne navan ja häpylyyn välimaastoon?Meinaan mulla alkaa nipisteleen yleensä aina kävellessä, samanlailla kuin lihaspisto tuntuu mahassa..mitä se nipistely on :|
 
Moiks taas!

katrinainen: Juups, mulle määrättiin sairaslomaa nimenomaan iskiakseen ja sillä samlla koodilla se laittoi tuon uudenkin loman. Mun virallinen äitiysloma alkaa 29.3. mutta siinä välissä on pari tes-päivää. Kuiteskin saikkua on nyt kirjoitettu niin, että töihin ei tartte lähteä enää istumaan. Sen se lääkärikin sanoi, että istuminen ei ole hyvästä. Tuntuu, ettei ikinä ole ollut näin romuna kun nyt :| Urhollisesti mennään loppuun asti, se on selvä!!

PieniTytönTylleröinen: Älä luovuta vielä imetyksen kanssa. Vauva lehdessä oli hyviä vinkkejä liittyen aiheeseen, kannattaa lukea! Ei siitä kuiteskaan kannata paineita ottaa ja sen takia hirveästi elämäänsä stressailla. Ja onhan tuo toki jokaisen oma hlökohtainen asia. Tämä oli vaan mun mielipide.
 
Äitiysvatteita mun on esikoisen jäljiltä ja sit kaverit on tuonu lainaksi. Löytyy useammat parit mustia suoria housuja sekä parit farkut. Kauluspaitoja ym vastaavia on 5-6 kappaletta. Mä joudun duunissa käyttää siistejä vaatteita kun olen tekemisissä asiakkaiden kanssa. Täytyy olla edustavan näköinen, mikä alkaa ison masun kanssa olla jo haastavaa :D

Vanhemman lapsen hoidosta meillä poika on ollut hoidossa 3pv/vko ja jatkaa samaan malliin kesän jälkeenkin. Saa elämäänsä ainakin jotain rytmiä ja leikkikavereita ;)

Vilma rv 29+ risat
 
Vilma mää just eilen kyselin että oisko mahollista pitää vanhempia lapsia hoidossa kun vauva syntyy. Niin parina kolmena päivänä viikossa niin meinas täti päivähoitotoimistossa että lasten paikka on kotona kun kerran äitiki on ja että ei hoito oo mitään viriketoimintaa..... |O tuli semmonen olo että anteeksi kun soitin ja kysyin..... :kieh: |O Meinas mennä herne nenään mulla. Jos ei onnistu niin sitte täytyy keksiä jotain muuta. Että semmonen purkaus tällä kertaa. Palataan taas paremmalla mielellä moikka! :wave:
 
Nissu76Voisit muistuttaa hoitotätiä subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta. Sinulla on lain mukaan oikeus viedä isompi lapsi hoitoon, vaikka olisitkin äitiyslomalla. Näin minusta laissa lukee.
Itse pidän isommat lapset kotona, tosin isompi aloittaa eskarin syksyllä, mutta muuten ovat siihen saakka molemmat kotona. Mutta se on meidän oma valinta, jokainen tekee itselleen sopivan päätöksen.
 
Heips, taalla on oltu netti pimennossa melkein kaksi viikkoa, olipas urakkaa lueskella kirjoituksia ja nyt on vahan karrylta puonneen olo.

Paallisin puolin kaikki voivat hyvin, paitsi Jenni, onkos han joutunut taas sairaalan lepoon?

Tanne kuuluu kurjaa, flunssassa toista viikkoa, haapaivakin meni sairastellessa... viikon oli pois toista, toista kertaa flunssan takia. Jatkuva vaiva. Eilen menin takaisin toihin.
Baby on ollut aktiivinen melkein koko ajan paitisi viikonlopun lepaili, mun harmiksi.

Sairaala kassi kaipa paikkailen sen sitten kun on laskettu aika lahempana, jos ei tule sectiota.

imetysliivit ajattelin myos hankkia muutamat kunhan jaan lomalle. Nyt raskausajan liivit rupee kaymaan pieniksi ja ovat e kupit...

Ai niin kavin anti- d pistoksella ja samalla verikokeet otettiin hB 117 ja sokeri tulos 4.3 vaikka vedan nassun jokapaiva suklaata, kroppaan tullut hieman ylimaaraista. Laakari passitti minut anestesiologin juttusille, etta voidaan keskustella kivun lievityksesta synnytyksen aikana :p , epiduraalia toivon kovasti...

LC ja 30 rikki tanaan :D , viis viikkoa toita ja sitten erillainen vapaus...
 
huomenet! kerkesin tulla viä lukaseen ennenkuin lähen töihin :|
Mulla myös enää viisi viikkoa töitä jonka jälkeen alkaa se äippäloma.
puudutuksista synnytyksessä olen kuullut että spinaali puudutus on niin hyvä ja tehoava että siinä menee tunto vallan, et tunne supistuksia yhtään, ja synnytys ei satu lainkaan. Siinä on vaan pari huonoa puolta että sitä ei anneta ensi synnyttäjälle, koska sen vaikutusaika on lyhyt, eikä sitä voi laittaa uudestaan, niinkun taas epiduraalia, siis näin olen kuullut.
sokeri arvoista että kyllä mäkin olin onneliinen kun arvot normaalit, vaikka ylipainoo on muutenkin, ja päivittäin karkkia ja limpsaa syön/juon.
Mutta aamun jatkot! Tänään tasan rv30 käynnistyy :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nissu76:
Vilma mää just eilen kyselin että oisko mahollista pitää vanhempia lapsia hoidossa kun vauva syntyy. Niin parina kolmena päivänä viikossa niin meinas täti päivähoitotoimistossa että lasten paikka on kotona kun kerran äitiki on ja että ei hoito oo mitään viriketoimintaa..... |O tuli semmonen olo että anteeksi kun soitin ja kysyin..... :kieh: |O Meinas mennä herne nenään mulla. Jos ei onnistu niin sitte täytyy keksiä jotain muuta. Että semmonen purkaus tällä kertaa. Palataan taas paremmalla mielellä moikka! :wave:
Meillä tietävät tarhassa että toinen on tulossa ja alku viikosta vielä itse kyselivät että jatketaanko syksylläkin samaan malliin. Olen kyllä kuullut että on vaikeata saada hoitopaikkaa jos äiti on kotona mut empä ole kuullut että ketään olis tarhasta laitettu pihalle jos kerran on jo tarhapaikka. Meidän pojan tarhassa (lapsia 10-12kpl) on puolella äiti kotona pikkusisaren kanssa tälläkin hetkellä :D

Pidä vaan Nissu puoliasi jos haluat pitää lapset tarhassa!

Vilma
 
Tiedättekös mikä saa tosi kiukkuiseksi näin aamusta |O kun maksaa kauhean pinon laskuja ja tuntuu et rahaa menee kauheesti mutta missään ei näy :ashamed:

Vähän paremmin nukuttu yö takana ja vähän parempi fiilis tähän päivään. paitsi et mies melkein haukku mut hulluksi aamulla :ashamed: kenelle ihmeessä mä peloistani ja huolistani puhun jos en edes omalle puolisolle :eek: No kait mä sit oon hullu. Mut onneksi mulla on teidät

Illalla mietin sängyssä Jenniä, jokohan heidän perheessä on pikkuinen vai onkohan lepäilemässä. Ja huomasin samalla et missäs Weiss on? Täällähän porukka on kateissa. Nyt kaikki ilmottautumaan olen huolissani teistä Weiss, Jenni, Ekavekara ja kaikki muut kadonneet
 
Nissu: mullekkin ehdotettiin et jos haluan voin vaikka puolipäivä hoitoon laittaa lapsen eet kyllä sulla ihan oikeus paikkaan on pidä puolesi =) Mä harkitsen syksyllä et laitan pojan hoitoon muutamaksi päiväksi viikossa jos haluaa kun sais sietten leikkiä toisten kanssa ja tulisi virikettä mutta kun kesällä ollaan molemmat kotona niin en viiti laittaa.
 
Huomenta!
Täällä niiskutetaan taas vaihteeksi. Lääkäri oli eilen ja näyttää, ettei sitä sairaslomaa ole tulossa vieläkään (tää on siis yleinen vitsi, kun tää on viides ja yhden päivän olen saanut neljännen kanssa kaiken kaikkiaan ruinattua). Pidin eilen talvilomapäivän, koska lääkäriin joutuu joka tapauksessa menemään omalla ajalla tässä firmassa. Siitä tulikin todellinen hemmottelupäivä. Olin varautunut kuulemaan kunniani, kun toi paino nousee edelleen ja lähtemään diabetes hoitajan ripitykseen hakee sitä seurantalaitetta. Vaan terkka totesi, että hyvinhän tämä paino on noussut ja Espoon rajat paastoarvolle on nousseet 5,1:n eli kun kaksi seuraavaa arvoa oli erinomaiset, riittää, kun käy loppuvaiheessa paastoarvon tarkistuttamassa.
Kaikki oli ilmeisen ok ja kivuliaista kestosuppareista huolimatta paikat kiinteät ja samoissa mitoissa kuin alussa (3cm) eli saisin varmaan siirtyä suosiolla tuonne kesäkuun odottajiin. Sf mitta oli 27cm, jostain syystä tutkimusta tehnyt lääkäriharjoittelija ei meinannut uskoa sitä, vaikka tasan samaa käyrää tuo menee koko ajan. Tästä intoutuneena kävin salilla, kirjastossa ja lenkittämässä koirat. Keskimmäisen pojan kanssa ilmottauduttiin Länsiväylälle (minä tosin kävelyyn, johon poika tulee rattailla mukaan). Nyt meidän perheen juoksuperinteet on jo siirtyneet ton 16v. harteille. Viime keväänä poika rökitti mut pääsiäisena (tosin vaavi oli rattaissa silloinkin) 20min 12 kilometrillä.
Illalla vielä pidettiin ukkelin kanssa hauskaa, kun poju oli nukahtanut, että voitte arvaa, ettei eräs taas päässyt mihinkään nukkuma-asentoon ilman tuskanhuutoja. Sehän kannattaa, kun eilen aamulla ekaa kertaa kahteen viikkoon liitoskivut oli lähes kadonneet, niin mennä rääkkäämään itseään kunnes saa ne takaisin. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Eikun mä oon aina ollut tommoinen. Kun joku kysyi aikanaan mitä järkee esim. maratonharjoittelussa oli niin en mä osaa sanoa muuta kuin, että mä nautin niin kauan kuin jalat liikkuu. Sen mä osaan paljon huonommin, että vaikka nyt just ei satu ja ahdista, niin se rangaistus tulee noista ylilyönneistä. Mä vaan taas niin intouduin, kun oli koko päivä omaa aikaa ja kroppa tuntui pitkästä aikaa toimivan ja tottelevan. No, onneksi tänään pääsin vielä pystyyn.
Mun tyttökin ilahdutti kertomalla, että vuoden hakemisen jälkeen, hän sai työpaikan, tänään aloittaa siellä. Vanhin poika on jo kuukauden ollut lelukaupassa työharjoittelussa, heinäkuussa hän menee inttiin. Lukiolainen hakee kesätöitä, mutta ei se tunnu onnaavan. Nuorin poika jää mun kanssa äippälomalle vappuna. Mun loma alkaa 25.4. mutta ajattelin nauttia sen muutaman päivän, kuun loppuun, kun se kuitenkin on maksettu hoitoon. Mulla ei olisi mitään mahdollisuutta jättää poikaa edes osapäiväksi hoitoon, kun joudun maksamaan kalleimman mukaan, vaikka yksinään elätän tota koko laumaa enkä saa mitään asumistukia tms, kun noita kolmea aikuista lasta ei lasketa lapsiksi, niiden elättäminen ei ilmeisesti maksa mitään. Meidän opiskelijatkaan ei saa opintotukea, kun mun tulot on niin tähtitieteelliset, hyvä minä. Kunhan poistavat vielä ton YTV:n opiskelija alennuksen matkalipuista ja nostavat Espoon päivähoitomaksut meidän rikkaiden osalta yhteensä 430e/kk, niin ei mun ilmeisesti ole edes mahdollista palata äippälomalta töihin, kun vuokran ja hoitomaksun jälkeen liksa riittää ruokaan, mutta ei matkakuluihin. Joku noilla poliitikoilla pettää arvoistelukyvyssä, kun määrittelevän noita ylärajoja maksuluokkiin ja tukiperusteisiin. On nimittäin mun bruttoansiot edelleen insinööriliiton julkaisemien palkkataulukoiden alapäässä ja käteen jäävä osa ei oikeasti riitä tässä kunnassa välttämättömiin menoihin. Tuntuu joskus, että tästä jokapäiväisestä puurtamisesta pitäisi kohtuuden mukaan jäädä jotain itselleenkin.
Noh, vali-vali taas. Ei oo tarvinnu kuitenkaan laittaa kakaroita nälissään nukkumaan tai vaatteitta pihalle, jotenkin vaan, kun kuuntelee vanhojen äijien juttuja niin ennen insinöörin liksalla pysty pitää vaimonkin kotona?

kriisi + typsy 28 + 4
 
Huomenta!

LC: Jenni tosiaa katosi muutaman päivä sitten ja nyt sitä täällä huhuillaan... Hällä oli taas ongelmia (olkikohan se niin, että lapsivettä alkoi tihkumaan?) ja tässä ollaan yhdessä tuumin mietitty, että ovat varmaan ottaneet sairaalaan sisään, kun ei mitään näy eikä kuulu.

krisi: Kyllä se vaan on epäreilua kun katselee tiliä kaikkien laksujen yms jälkeen. Toissa päivänä oli Ilta Sanomissa europarlamentaarikkojen tuloista selvitystä. Säästöön jää usein 10 000?/kk. Siinä oli jos jonkinlaista vilunkipeliä lentolippujen vaihtamisesta halvempiin, jolloin erotuksen voi laittaa omaan taskuun jne. Tuntui kyllä uskomattomalta ja veronmaksajien huijaamiselta!

Mä lähden pian ajelemaan isän helmoihin, joten palailen ilmeisesti vasta maanantaina palstoille. OIkein ihanaa loppuviikkoa kaikille. Pitäkää sillä aikaa supparit ja avautumiset kurissa!

Päikkäri 32+3
 
Huomenta! :flower: Pitkästä aikaa hyvin nukuttu yö takana - pimukin oli yllättävän rauhallinen tuolla massussa =) Nyt suunnittelen päivän ohjelmaa (lue: ostoslistaa ;) ), kun saan vielä tänäänkin auton käyttööni! Ihan luxusta, kun miekkonen on ajellut harrasteautollaan alkuviikon ja minä olen saanut kruisailla ympäri pk- seutua milloin minkäkin ostoksen perässä :D Kuluu päivät hieman helpommin, kun on edes pariksi tunniksi ohjelmaa ja pääsee hetkeksi pois näistä kotinurkista. Vaikka onhan mulla tämä siivous-/järjestelyprojekti päällä koko ajan :p

sairaalakassi Minä olen ajatellut tehdä kattavan listan, jonka mukaan sitten nappaan tarvittavat tavarat kassiin. Kassin otin jo esille tuonne vauvanhuoneeseen ja aion pakata sinne esim. vauvan kotiintulovaatteet sekä ne omat tavarani, joita en päivittäin kotona tarvitse. Hyvä ideahan tuo on ostaa toiset toalettitavarat sairaalakassiin, mutta en kyllä millään raaski esim kasvonhoitotuotteita hamstrata etukäteen: perus-puhdistusaineetkin kun jo rasvoineen maksavat pari sataa :/ Sitä paitsi eikö siinä synnytyksen alussa suositellakin liikkumista kivunlievityksenä eli tuleepahan käveltyä, kun kulkee lista kädessä tavaroita haalimassa :D

vauvan kotiintulovaatteet Minä ajattelin pakata Nirpulle mukaan bodyn+puolipotkuhousut, takki+housut (sisäpuku, velouria), sukat+raapimishanskat, pipon sekä sitten sen kevyemmän haalarin äippäpakkauksesta. Sään mukaan sitten katson onko tarvetta paksummille vaatteille, vaikka ei vauva ulkona kauaa ehdi olemaan, kun pääsee suoraan lämpimään autoon. Lisäksi ajattelin ottaa muutamat omat vauvanvaatteet mukaan, että neiti on sitten nättinä, kun vieraita tulee häntä katsomaan: parit bodyt, sukat ja pipot. En tiedä minkälaisia vauvan vaatteet sairaalassa ovat, mutta jos ovat lähimainaan yhtä "ihania" kuin aikuisten niin yök :x

Täällä sairasloma loppuu sunnuntaina ja maanantaina alkaa talviloma =) Sitä pari viikkoa ja sitten viimein äippälomalle.. Jotenkin omasta mielestä tuntuu kivemmalle olla talvi- tai äitiylomalla kuin saikulla - eli eipä tuo paha omatunto kokonaan kadonnut ole, vaikka tähän oloneuvoksettaren eloon jo olenkin hyvin sopeutunut. Pitää vaan muistaa, ettei meistä kukaan varmaan huvikseen kotona makoile!

poika04 Olen kanssa kuullut aivan hirveitä horror- tarinoita tuosta kääntämisestä ts. sen yrityksestä ja niiden takia en voisi kuvitellakaan suostuvani siihen :ashamed: Lisäksi kun kätilö sanoi, että homma voi olla vauvallekin todella stressaava koettelemus, jos homma ei mene kerralla nappiin niin itselläni ei ole asiassa edes miettimistä. Eli jos Nirppu ei käänny synnytykseen mennessä niin sitten leikataan - that's it! Peukut pidän kyllä edelleenkin pystyssä - varsinkin, kun pimu on jo kerran ollut raivotarjonnassa ja nytkin makoilee sivuttain, mutta kuitenkin enemmän jo pää alaviistoon kuin aivan itä-länsi - suunnassa ;)

Meillä on huomenna paikkakunnalla MLL:n lasten ensiapuilta, johon olen ilmoittautunut. Jos saisi edes jotain vinkkejä miten toimia mahdollisen hätätilanteen sattuessa - noin muuten kun ensiapukurssit on jääneet vähän vähemmälle...

Mukavaa päivää kaikille!

Carmen ja Nirppu 32+3
 
Huomenet=)
Tosiaan kaikki kadonneet pinolaiset, huhuu??

Vielä tuosta perätilasta ja kääntämisyrityksestä, mistä sitäkin sitten tietää kuinka paha homma se on,kun justiinsa uusimmassa plussassakin joku asiantuntija kirjoitti, että se ei satu, eikä sisällä riskejä?! mutta tosiaan, turha vielä miettiä, kun on viikkoja aikaa=)

Carmen: Meillä ainakin sairaalassa on vauvoille ihan siistejä vaatteita, eihän sieltä nyt mitään prinsessamekkoja löydy, mutta nättejä perusbodyja ja potkareita=) Eli pikkasen parempi valikoima kun aikusilla :LOL:

LC ja muutkin: Kannattaa toki miettiä minkälaista kivunlievitystä sitä haluaa, mutta siihen ei kannata liiaksi tuudittautua..mulla nimittäin ei ole ehditty antaa kummassakaan aiemmassa synnytyksessä muuta kuin ilokaasunaamari käteen :whistle:

Vauvanvaatteita roikkuu täälläkin kuivumassa kolme pyykkitelineellistä :ashamed: tietää taas silitystä.... Onneksi lähden kohta puoliin kampaajalle, niin voi siirtää sen iltaan :whistle:

äippä ja nytty rv 31+1 :heart:
 
Huomenta täältäkin.

Pikkuhiljaa pitäis alkaa silmät saamaan auki :)

Onneksi tytön kuume on alkanut jo hellittää, kun sai antibiotin, mutta nyt on tuskaa pitää lapsia sisällä, kun aurinkokin viel alkoi paistamaan. Haahuillaan kaikki täällä yöpuvuissa.

Vakuutus juttuja pitäis alkaa soitella kuntoon.

lastenhoidosta: Meillä siis esikko aloittaa syksyllä eskarin ja ollaan niilä rajoilla, että mahdollisesti tulee kaupungin puolesta kuljetus joten ensit viitsi poikaa lähteä hoitoon kuskaan joten hän saa tyytyä käymään kaks kertaa viikossa seurakunnan kerhossa.

Nyt on Hemuli kasvanut sen verran, että liikkeet toisinaan näkyvät vatsan päällekin.

Hitsi, kun olen itsekäs äiti, mutta olisin nytkin kyl mielummin töissä kuin kotona. Varsinkin, kun tiedän töiden loppuvan äitiysloman alkaessa ja taas pitää alkaa aktiiviseksi työnhakijaksi ja saada niitä kiitämme mielenkiinnosta kirjeitä :(

Ja nämä hitsin sokerit saa mut hulluksi. Heittelee ihan miten sattuu vaikka samalla tavalla olen viimepäivinä syönyt :(

Jossu & Hemuli 29+1
 
huomenet kaikille!
kauhistelin noita korkeita hoitomaksuja täällä joillakin. meilläpäin ku on nii hyvin et jos joka päivä on hoidos nii menisi tytöstä n. 200 euroa. mut jos on välipäiviä tai lyhyempiä kuukaudessa tulee ns. päiväkohtainen maksu.
ja niiltä päiviltä ku ei hoitoa ole nii ei tarvitse maksaa mitään. ja järkättiin aiemmin nii et ukko oli aamun töis ja mie illan nii hoitomaksut ei ollu ku 30 euroa suurinpiirtein kuussa.
ku on vielä erikseen pitkän ja lyhyen päivän maksu. et jos muutaman tunnin vaa hoidos nii ei maksa ku pari euroa se päivä.
sinänsä todella reilu juttu. ja ku viikolla vapaita nii tyttöä en hoitoon vienyt. sillä sai pidettyä noi maksut pieninä.

nemika+jäbä 32+3

 
Mä olen muuten kanssa huomannut, että weiss ja ekavekara ovat myös hävinneet, siis jennin lisäksi. Nyt vaan toivomme, että kaikilla palstalta hetkeksi kadonneilla on asiat hyvin. =)

nemika norjassa on yhden lapsen päivähoitomaksu kuussa noin 300 euroa. Mietinpä vaan, että kuinka ihmisillä on varaa pitää kahta hoidossa, kun tällöin se on jo 600. Kaipa se palkka sitten nousee tasaisesti... :whistle:

carmen mäkin olen kiitellyt onneani, kun on ollut poikkeuksellisesti kaksi autoa meillä viimeiset pari viikkoa käytössä. Palkkakin tuli tänään, aloinkin heti miettiä mitä meiltä vielä puuttuu... Siis kirpulle.

Miten luulette, että sen äippäpakkauksen kevyemmän ulkopuvun kanssa muuten käy sairaalasta lähtö kun on kokoa 70? Onko se ihan toivottoman iso? Mietin, että pitäisikö alkuun ostaa jotain pienempää?

Kohta fysioterapiaan. En oikein tiedä mitä sinne pitäisi mukaan ottaa... Kenelläkään ideoita?

Sain muuten kerrankin nukuttua yöni suht kunnolla. Kivutkin olivat pahimmat illalla eivät keskellä yötä. Jihuu! :D

katrinainen ja kirppunen 31+1
 
Juups, siis meilläkin on nyt 200e/kk tästä ainokaisesta, mutta aikovat nostaa sen ylimmän luokan niin, että loman jälkeen maksaisin kahdesta lapsesta yhteensä 443e/kk.
Eihän tuolla tietty vielä saisi edes au-pairia kotiin, että kait se on kuiteskin halvin vaihtoehto.
Espoossa pitää olla pois muistaakseni 2vko, että hoitokuukauden hinta putoaisi. osapäivämaksu on tällähetkellä muistaakseni 160e/kk ja muita vaihtoehtoja ainakaan tietämäni mukaan ei ole. Täällä maksetaan siis yhdestä päivästä 160e, jos sellainen tarve tulee. Ei kait kukaan vie silleen, mutta mä meinasin vahingossa aloittaa pojan hoidon joulukuun puolella 2pv, koska en tiennyt miten noi maksut menee. Hoitaja onneksi varoitti asiasta.
Nyt nenä kyllä vuotaa niin, että jos ei olisi projektipalaveri iltapäivällä, lähtisin kotiin, niisk...
 
Heippa!

Onpas taas paljon luettavaa! Carmen: mulla ihan samat "perätila-ajatukset" eli nyt olen siis sitä mieltä et kohtalo päättäköön asian eli kääntyy jos kääntyy. Suhtaudun kans epäluuloisesti noihin kääntämisyrityksiin, tosin mitään kauhu-juttuja en ole niistä kuullut. Joten: Mitä riskejä siihen sitten olet kuullut liittyvän muuta kuin istukan irtoaminen? Tämäkin tytsy istuu kuin tatti pylly alhaalla eli vähän kehnolta näyttää tuon kääntymisen kanssa. Pari viikkoa on kuulemma viel aikaa, mut jostain syystä epäilen et kääntyy. Osalta kamuista, joille on tehty sektio, olen kuullut et "voi onnellinen" jos saan siis suoraan sektion, osa taas kauhistelee, eli otapa tuosta sitten selvä... Yhteenvetona jälleen: kohtalo päättäköön:)

Katrinainen: se äippä-paketin ulkoilupuku on kokeneempien mukaan aivan liian suuri vastasyntyneelle eli kamu suositti just ostamaan esim. paksuhkon fleece-kokopuvun 56cm sairaalasta kotiintuloa varten, jota voi sit käyttää alkukeväällä muutenkin.

Meillä alkoi remontti. Mies on ihan paineessa saadaanko tehtyä ennenkuin papulainen syntyy. Muutenkin neiti on riehunut vatsassa nyt oikein kunnolla. Varmaan johtuen siitäkin kun ravasin Roomassa itseni henkihieveriin ja nyt vihdoin vähän rauhallisempaa menoa, niin uskaltaa vaavikin liikkua. Pää tuntuu tosi selvästi navan oikealla puolella, samoin vartalo ja potkut ja hikka alhaalla. Ja osittaisia supistuksia tulee ihan koko ajan.

No mutta näin tänään. Olis jo toukokuu ja ihana aurinko ja kevät :flower:
ps. vink-vink: uusin Vauva-lehti oli muuten tosi hyvä, katsokaa jos mahd.

Vointeja! t. eeti +papsukka 31+5 :heart:
 

Yhteistyössä