***TOUKOKUUN TOIVOTUT MAALISKUUSSA***

äippä84 Ihanaa, jos osaat olla positiivinen: itse olen enemmänkin tällainen murhetija ja varman päälle menijä :/ Kiva kuitenkin kuulla, että vauvelit kääntyvät spontaanisti vielä tuon 35. viikonkin jälkeen (näin kuitenkin erikoislääkäri sanoi meille 4D:ssä :eek: ). Ulkopuolelta kääntämiseen en todellakaan aio suostua (olen kuullut siitä niin paljon kurjaa ja toimenpide on kuulemma vauvallekin todella stressaava!) ja Naistenklinikalla ainakin minulle sanottiin, että siellä ei suositella esikoisen synnyttämistä perätilasta.
 
Carmen:Niinpä, en osannut ollenkaan tehdä eroa taas ensi- ja uudelleensynnyttäjän välille :ashamed: Ja ne on niin jokaisen henk. koht. asioita, että mihin kukakin haluaa ryhtyä... kun mulla tuo pointti kuuluu, että niin kauan pukerran alakautta kuin se suinkin vain on mahdollista... En halua missään vaiheessa sectiota, jos vain on vaihtoehtoja....
 
Huomenet vaan minunkin puolesta!

Voi vee mikä yö takana. Ukko nukkui kyllä kun tukki, mutta mä valvoin suurimman osan. Miehellä on semmoine kumma tapa, että se nukkuu selällään jalat polvien kohdalta taitettuna ylhäällä. Noh, eihän ne siinä pysy, vaan ne retkahtelee välillä oikealle ja välillä vasemmalle. Hirveetä heilumista ja mellastamista! Siihen päälle kaikki pisureissut ja vauva potkimiset, niin multa paloi hermo ja mä painelin peiton ja tyynyn kanssa sohvalle. Sohva on näköjään huono paikka nukkua ja nyt kolottaa joka paikkaa.

Carmen: Aiheuttaa oikeasti päänvaivaa tuo ajankohta. 4.5. (meillä oli tuo sama päivä :)) voi olla ihan millaiset säät tahansa. Vauva voi tosin syntyä pari viikkoa tuon jälkeenkin, tai ennen tuota laskettua. Mutta joku kiintopiste kai tässä pitää olla. Miten tuon ikäisen ulkoiluttamiset? Saako miten pientä viedä ulos? Joskus vuonna miekka ja kivi kun poika syntyi, niin piti olla pari viikkoa sisällä ja siitä sitten pikku hiljaa vähän kerrallaan aloittaa ulkoilut.
 
Carmen: Mulla yritettiin esikoista kääntää 35 viikolla ja voin sanoa et se oli aivan kauheata :ashamed: , mitä sit perätila synnytykseen tulee niin jos lanteet antaa perää niin onnistuuhan se. Mulla itselläni ei ole mikää ihanne lantio joten sectio oli ainut vaihtoehto vaikka vauva oli pieni alle 3 kiloinen. Mulle sano vaan se lääkäri et mielellään ei esikoista synnyttävää laiteta perätila lasta alakautta tekemään mutta syytä en tiedä, ja varmasti eri lääkäreillä on eriäiviä mielipiteitä. tsemppiä sinulle et vaavi kääntyy =)

Mää vaan jaksan ihailla ihmisiä jotka jaksaa olla positiivisiä...täällä ehkä taas pari viimosta päivää ollut enemmän noita pelkoja ilmassa varmaan tää loppu ootos tekee tehtävänsa
 
Vauvan ulkoilusta: Kait se suositus on vieläkin tuo pari viikkoa sisällä, mutta nekin ovat vain suosituksia... meillä esikoinen kun syntyi syyskuun alussa, silloin oli vielä 10 astetta lämmintä, niin minä laitoin tytön ulos heti seuraavana päivänä kotiutumisesta....
 
Heissulivei!

Heräsin KELAn soittoon noin tunti sitten,soittivat jo toistamiseen...tälläkertaa sairaspäivärahasta. halusin senkin laskettavan 6kk palkkatulojen mukaan ja nyt heidän laskuopin mukaan puuttuu yksi kuukausi,kun sairasloma alkoi pariviikkoa ennen kuun loppua :kieh: Eli kelaan suuntaan tännän kiikuttamaan lisää papereita,jos kohta vihdoin sais tietää paljon saa esim. äippärahaa.... :/
Kaveri masussa on taas alkuviikon aktiivisena =) Enimmäkseen venyttelee tuohon ylämahaan hissukseen koipiaan:D

Hiljaisista päivistä:Meillä on näemmä selkeä rytmi niiden suhteen... Tuossa mietin että ne kerrat kun oon syd.ääniä käynyt kuunteluttamassa on ollut to-la päivä. Ja tosiaan,kaveri on hiljaisempi tossa loppuviikon aikana,kahtena kolmena päivänä,sitten sunnuntaina taas alkaa ja alkuviikko tullaan mahasta läpi. Jännä juttu :D

Sairaalakassia ei ole tullut mieleenkään pakata vielä :eek: Pitäis tosiaan varmaan jossain välissä...Mutta mitäs sinne laitetaan,muuta kuin toiletti välineet? Meinaan että niitä ei viittis kahtia kappaleita ostaa,jotenkin kuvittelis että ne ois aika näpsäkkä tosta haalia... No tietty alusvaatteita,mutta ei mulla niitäkään niin paljoo oo että viittis jo nyt osan panna kassiin hautumaan...

Imetysliivit: Onko kaikki hankkineet jo sairaaalaan? Mitäs jos maidon nousun myötä tissit kasvaa entisestään? Että osaako sitä nyt ostaa oikean kokoiset?

Kiva jos joku viitsis valaista tyhmää taas... :D

Repa ja kutvonen rv 31
 
imetysliiveistä kysyisin kanssa, että aikooko kaikki hankkia semmoset?
tiedän muutamia hekilöitä jotka ovat sanoneet että ilman niitäkin pärjää vallan hyvin, etteivät luulemma olisi niin pakolliset. Kyllähän niiden avulla on varmaan helpompi syöttää..
 
Imetysliiveistä: kyllä mä olen kokenut pirun käteviksi... muutamat tuolla kaapissa oottelee... ja kannattaa tosiaan ostaa ainakin yhen kupin isommat kuin normaalisti (mulla plumpsahtanut jo nyt b:stä d:hen....) eli pitänee varmaan hankkia laitokselle mukaan jotku e-kuppiset :LOL:

Repa: mä oon ostanu aina sairaalakassiin uudet toilettivälineet, käytettyä ne tulee kuitenkin... Ja ei siellä mitään ihmeempiä tarvita mukana: liivinsuojia, ja ajanvietettä... alusvaatteistakaan mulla ei ole olut muta kuin ne imetysliivit, en edes omista niin isoja pöksyjä mihin mahtuisi se "pieni" side synnytyksen jälkeen... :whistle:
 
Kiitti äippä valaisusta :) Mä ajattelin sen kans noin olevan. Eri juttu olisi, jos vauveli syntyisi talvella paukkupakkasien aikaan.

Mullakaan ei ole vielä noita liivejä, katotaan jos hankkisin sit lähempänä laskettua aikaa. Tiedä millaiset munkit sitä sit noihin aikoihin omistaa :whistle: Muistan kyllä et mulla aikasemmista on noi ollut ja kyllä ne helpotaa imettämistä esim. julkisemilla paikoilla.

Lääkäri olis taas vaihteeksi 12.30, saapa nähdä joko tuo laittaa mut mamailemaan täksi pariksi viimeiseksi työviikoksi...
 
Onkohan mulla vähän tylsää, kun oon täällä jatkuen kommentoimassa :whistle: :LOL:

Päivänsäde73: juu, kyllä ne lämpötilatkin aiheuttaa päänvaivaa... kakkonen syntyi tammikuussa ja muistan kun odotti kun kuuta nousevaa että saisi vauvan ulos.. taisi olla vasta lähempänä 6 viikon ikää ekan kerran ulkoilemassa...
 
Isommat lapset meillä isommat, 4v ja 5.5v lapset jäi kotiin jo helmikuun alusta vaikka teinkin sen kuun vielä töitä. Syksyllä eskariin menee toi vanhempi, mut nuorempi jää kotiin, kun isi jää vanhempainvapaalle. Toisaalta, meidän päiväkoti ei ole mitenkään hyvä paikka muutenkaan, mutta en nyt jaksa sitä alkaa ruotimaan tässä. Toista päiväkotia ei ole tarjolla.

imetysliivitvanhastaan jo tutuksi tullut kaava; normaalisti rinnat c-kuppia, imetysajan ensimmäiset 4kk onkin sitten f/ff-kuppi ja loppuajan e-kuppi. Joten hankittu jo ollaan tarpeeksi isot. Nyt kun laittaa päälle, nin naurattaa, mutta voin sanoa, ettei naurata sitten kun aika on. Nyt koko on jo d-kuppi, joten kasvua on tulossa.
 
Näppärästi löyty netistä vastaus tuohon ulkoilujuttuun...
Varsinais-Suomen SHP:n nettipankin mukaan:

Ulkoilu

Monet lapset nukkuvat hyvin ulkona. Kesällä syntyneen vauvan voi viedä ulos nukkumaan heti sään salliessa. Talvivauva on hyvä pitää sisällä ensimmäiset kaksi viikkoa, jonka jälkeen ulkoilun voi varovasti aloittaa. Ulkoilu tapahtuu vain alle 10 asteen pakkasella. Talvella ulkoilun voi aloittaa 15 -30 minuutista päivässä ja lisätä ulkoiluaikaa 2-3 tuntiin kerrallaan.

Eli siis onkohan se sitten, et jos on riittävästi plussa ulkona?

Linkki, josta löytyy muitakin ihan lukemisen arvosia juttuja :)

http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2795/4872


 
täältäki eilisiä polikäynti terveisiä. aukeaminen edelleen pysynyt aisoissa. ja kohdunkaulaakin on edelleen sama pari senttiä jäljellä. lepoa jatketaan ainakin se pari viikkoa et saisi sen 34 viikkoa täyteen jolloin ne ei edes tuolta yritä synnytystä estellä.
jäbä edelleen kasvaa sirona omilla käyrillään josta käydään ensi viikolla vielä kontrollissa. varmistetaan ettei istukassa ole häikkää mikä ei ole vielä havaittavissa. mutta lääkäri oli sitä mieltä ku ite oon pikkunen et geeneissä kulkeepi sirous.
et ei uskonut olevan syytä huoleen. lähinnä sellainen varmistus vain tuohon istukan toimintaan kuitenkin, vaiks nyt ei ole havaittavissa mitään.
ja tuon aukeamisen suhteen eivät onneksi enää kontrollia järjestä ku ensi viikolla kääntyy toi 34 viikko vihdoin.
nyt täytyy vaan muistaa levätä ja yrittää jaksaa vielä kaksi viikkoa olla makuulleen mahdollisimman paljon et pysyypi masussa pikkujätkä =)
sain onneksi eri lääkärin joka oli asioiden suhteen aivan erilainen ja jäi itelleki hyvä mieli käynnistä =)
ja jäbä protestoi ultraa kaikin tavoin eikä mittauksista meinannu tulla mitään ku karkuun meni minkä pääsi ja potkuja tuli siihen malliin ku toisen rauhaan kurkittiin :LOL:
ehkä tässä on toivoa et pääsee vähän paremmille viikoille kuitenkin vaikka epätoivoiselle näytti alkuun. =)

nemika+jäbä 32+2 :heart:
 
Nemika: Onnea hyvistä ultra kuulumisista =)

Imetysliivejä en ole hankkinut ja viimeksi ostin syntymän jälkeen kun hahahah rinnat olivat ehkä utareet :kieh:

voi hitsi kun jännittää kuka meistä ekana saa käärön ja milloin =)
 
äippä: Kyllä muuten tosiaan huomaa kellä ei ole tekemistä. Mä roikun kans koko ajan täällä ja samoin oikotiellä ja etuoven sivuilla... :whistle: Mitähän sitä on ennen tehnyt kun ei ole ollut oikein mitään tekemistä, eikä netistä tietoakaan?

Kiitti Edlalle hyvistä sivuista :)
 
Hei vaan kaikille. Olipas yö. Nukahdin sitten viimein seitsemältä. Olo on aika huono nyt ja täytyy vaan lepäillä. Mä en ymmärrä mikä noissa öissä on, kun koko kroppa on kipeänä ja huono olokin puskee päälle. Mutta en jaksa valittaa enempää, sainpahan ainakin nukuttua seiskasta puoli yhteen toista. On mullakin uniajat. Torstaina lääkäri ja katsotaan jatkuuko saikku, henk.koht. en usko että töihin enää menen ennen virallista äippäloman alkua, joka täällä kolme viikkoa ennen LA:ta. Työ on sen verran raskasta, ja tuo iskias ja supistelut päälle. Plus se, etten saa nukuttua öisin. Mikä ihme mua vaivaa?

Kirppu on ollut tehokas lähes koko yön. Neiti on puskenut pyllyään ulos masusta ja potkinut keuhkoja ja kylkiluita. Minäpä vietin sitten unettoman yöni puhellen pikkuiselle. Me aletaan olemaan aika hyvät kaverit. Äidin oma pikkuinen möngertäjä :heart: .

ketkä kaikki täällä muuten on nyt saikulla ja mistä syistä? Alkoipa tämmöinenkin kiinnostamaan tässä ajan kuluksi. Olenko ainoa jolla huono omatunto sairaslomastani? Hävettää jotenkin mennä lääkärillekin torstaina sanomaan, ettei olo ole yhtään parempi, vaikka olenkin levännyt 2,5 viikkoa. Toisaalta sanoivat äippäpolilta viime keskiviikkona ettei minun tulisi enää töihin edes palata. Mikäköhän kumma puritaaninen työmoraali paistaa tästä taustalta.

paivansade Miten sun iskias voi?

Carmen ihan kateeksi käy tuo jalkahoito... Ajattelin varata itselleni ajan hierontaan, jos siitä olisi näihin kipuihin apua.

Sisarhentovalkoinen mulle taas on käynyt toisin päin. Jotenkin olen alkanut kirjoittelemaan vaan täällä, kun en jaksa kirjautua joka kerta kerhoon. Pitäisi varmaan aktivoitua.

Netti on muuten yksi sairaslomalaisen painajainen. Tänne jää roikkumaan koko päiväksi! =)

katrinainen ja kirppunen 31+0
 
katrinainen: On se iskias nyt parempi kun pari viikkoa sitten, ehdottomasti. Sitten kun istuu paljon, niin se tekee taas tehtävänsä :| Eile kävin köpöttelemässä kirjastossa ja sekin taisi ärsyttää hermoa, kun meni taas ilta liikatessa. Pitää yrittää etsiä semmoinen kultainen keskite; vähän lepoa ja vähän liikettä. Sillä tulee näköjään ihan hyvin toimeen :) Oletko sinä huomannut, että jokin pahentaa tilannetta?
 
päivänsäde mulla ainakin liikunta pahentaa tilannetta. Siis pitkäkestoinen liikunta. Esim. toissa sunnuntaina tuntui aamulla hyvältä ja lähdin kävelylle, illalla en sitten sohvalta päässyt enää ylös. Olen kuitenkin sitä mieltä', että pieni liikunta on vaan hyväksi. Mulla ongelmana on vaan yöt. En saa nukuttua kun kipeetä tekee. Onneksi pääsen huomenna lääkärin lähetteellä fysioterapiaan, jospa siitä olisi apua.
 
Heipä hei...Työ ootte mahdottoman aktiivisia kirjottelijoita...menee aina pitkä tovi ennen kun on kaikki teidän uusimmat jutut kerinnyt lukea. :D

Tuosta perätilasta on edelleen keskusteltu ja mulle siitä neuvolassa sanottiin että useimmiten vauvat kääntyvät raivotilaan viimeistään 34 viikon paikkeilla mutta voi tosiaan kääntyä myöhemminkin. Mä itse olen pari päivää ennen syntymääni, viimeisessä neuvolassa, kiepauttanut itseni raivotilaan...eli en siis tuhhaa kiirettä pitänyt...tarkkoja viikkoja en muista mutta aika lähellä laskettua aikaa olen kuitenkin syntynyt.

Meidän vauveli kiepautti itsensä ympäri viime neuvolakäynnillä ja niin tuntuu pysyneen...itseasiassa pää tuntuisi olevan tooooosi alhaalla...kovasti veikka päätään pyörittelee ja hirmuisesti myös vaikuttaisi nykkeilevän. :D
Mutta jos tilanne olisi kuitenkin se että perätilassa olisi niin ehdottomasti haluisin koittaa alakautta synnyttää jos vaan mahdollista....meille on kyllä povattu aika isoa vauvaa että tiedä sitten kuinka tuo onnistuisi.

Imetysliiveistä pn kovasti kanssa juteltu ja itse koin ne varsin tarpeellisiksi. Viimeksi en niitä sairaalakassiin pakannut ja isäntä ne mulle sitten perästä päin toi liivinsuojien kera :D
Mulla tais olla kokoa isommat mitä noin normaalisti oon käyttänyt ja suurimmaksi osaksi ne oli hyvät...sillon kun maito oikeen kunnolla nousi niin ne pikkasen ehkä puristi. :LOL:
Nyt on tuosta kuppikoko 2 kertaa isompi ja tuntuu että turpoamiselle ei näy loppua joten saa nyt nähdä millaset säkit sitä sitten tarvii hankkia....pitäisikin pian lähteä kaupoille katselemaan ja parit ostaa jo valmiiksi.

Sairaalakassiin Meinaan pakata pesuvälineet ja kuten ekalla kerrallakin niin ostan uudet putelit mukaan...tuleehan ne sitten myöhemmin käytettyä. Sitten meinaan ottaa mukaan omia alkkareita ja siteitä...ne sairaalan mega siteet ja verkkopöksyt on niiiin :x
Samaten jotain luettavaa kai pakkaan jo valmiiksi vaikka kai isäntäkin mulle sitten uusimmat juorut sinne raahaisi. Samaten kamera otetaan mukaan jo synnytykseen.

Noita vauvan kotiintulo tamineita oon kanssa kovin miettinyt, kun ei tosiaan tiedä millasta keliä sillon on...Tuskin ihan toppapukuilmat kuitenkaan...Miehen sisko oli muutaman kevyttoppapuvun ostanut ja ä.pakkauksessakin tuli se kevyempi puku niin varmaan sellaiseen pienen sitten puen....kelin mukaan katsoo sitten mitä sinne alle tarvii laittaa. Esikoiselle en pakannut sairaalaan mukaan mitään vaan isäntä toi sitten mukanaan kaukalon ja ulkoilupuvun ja mun äiti ja sisko toi sitten neitoselle kotiintulo vaatteet.

Mun piti kommentoida jotain muutakin mutta unohdin :| Tuntuuko teistä muista että muisti ei toimi enää ollenkaan ja muutenkin on kaikessa mahdottoman hajamielinen?? Musta tuntuu että oon nykyään tyhmä kun saapas...

Mutta nyt poistun tyhjentämään ja täyttämään tiskaria kun typsykkä vielä nukkuu....hereillä ollessaan on vähän turhankin innokas apulainen kaikessa. :LOL:

Liro ja piu papunen 31+6
 
Heissulivei!!

Carmen ja paivansade73, meillä onkin sama laskettuaika :D Tänään aamulla pohdiskelin että mitä sitä vauvalle laittaisi päälle, kun sairaalasta päästään. Laittelinkin jo vähän sellaisia vauvanvaatteita sivuun mitkä sopisi. Ajattelin jos laittas pitkähihaisen bodyn ja sellaiset ohuet potkuhousut (sukkahousun tyyppiset), sitten siihen päälle sellainen huppariasu (oisko se jotain college-tyyppistä kangasta) ja lopuksi semmoinen kevyt ulkopuku mikä tuli äippäpakkauksessakin (limenvihreä-valko raidallinen). Onko ihan liikaa/liian vähän?? Jos nyt ajattelee että toukokuun alussa saattaa olla hieman viileähkö keli :D :| On se vaan niin vaikeeta!!!

Imetysliivejä en ole vielä hankkinut, enkä kyllä tiedä hankiko ollenkaan. En tykkää kun ne kaikki liivit ovat sellaisia plöröjä, tykkään enemmän urheiluliiveistä. Mutta saas nähdä muuttuuko mieli kun imettämään alkaa :D :D

Sairaslomaa vietetään täälläkin päin, olisko nyt melkein kuukausi takana kun aloitin sairaslomailun. Paitsi välillä olen kyllä pari päivää kokeillut töissä olla. Nyt olis kahden viikon saikkuilun viimeinen päivä ja huomenna lääkäriin, jos saisi sinne 29.3 asti lisää lomaa. Sairaslomalle jouduin/halusin supistelujen ja alaselkäkipujen takia. Kipeät supistelut on kyllä hellittäneet jonkin verran, mutta selkä vaivaa edelleen. Ja kassaneitinä kun olen, niin se ei ison mahan kanssa helppoa ole, ainakaan minulle, kun muutenkin olen pieni immeinen, 155cm. :( :D Huono-omatunto täälläkin vaivaa välillä, varsinkin kun ajattelen että mies joutuu viitenä päivänä viikossa heräämään aikaisin ja menemään töihin ja minä vain makoilen kotona, kun en jaksa pahemmin rehkiäkkään. Tiskailen, pesen pyykkiä ja vähän siivoileen muuta. Mutta enempää kun ei jaksa tehdä, eikä kyllä kultsi ole valittanutkaan siitä, mutta itseäni vaan vaivaa :( :ashamed:

Mietiskelin muuten myös mitä sitä itselleen ottaisi mukaan sairaalaan ja tein jo sellaisen listan valmiiksi, että voipi vain listasta katsella pakata kun lähtö tulloo. On vaan niin kova himo räpläillä kaikkea ja laittaa valmiiksi!!!! :D :kieh: =) :ashamed: :wave: :p Että ihan hulluksi tulloo!! Tänäänkin olen jo pessyt kaksi koneellista lisää vauvan pyykkiä, peittoja ja ulkoilu vaatteita. Mitähän sitä tekee äitiyslomalla kun kaikki on jo ihan valmiina :D :snotty:

Viikko sitten tuli kova halu lähteä shoppailemaan kaikkea tavaraa, varsinkin itselleni haluaisin uusia vaatteita ja laukkuja sun muuta, mutta kun ei enää parin kuukauden takia kehtaisi hirveästi ostella äitiysvaatteita. Onko teillä muilla paljon äippävaatteita? Itse olen ostanut kahdet housut, joista käytän vain toisia ja sitten on yksi t-paita ja pitkähihainen. Vielä menee aika moni tavan vaatteista päälle. Muttei enää kauaa :D
 
Ainiin ja sitä piti vielä kysäistä, että millaisia tuttipulloja olette hankkineet? Kun nykyään on niin monen muotoisia ne imuosat, että ne joilla on ennestään lapsia, niin millaisesta imuosasta lapsukaiset ovat mieluiten ihan pieninä juoneet?
 
Nyt pikaiset kuulumiset.

Tämän päivän työt tuli tehtyä, kun hälyttivät päiväkodista, että tyttärelle oli noussut uudelleen kuume. Nyt sentään sain ajan terveyskeskuksen läkärille ( kun eilen eivät sitä antaneet).

sairaslomalla en ole ollut kuin noiden vanhempien lasten sairastelun vuoksi.

imetysliivit: pitäis käydä ostamassa. vanhatkin on tallella, mutta kuitenkin jo monen vuoden takaa eli eivät taida olla parhaassa kunnossa ja kokokin on muistaakseni ihan väärä.

äitiysvaatteitta mulla ei ole ollenkaan, kun ei ole noita kilojakaan tullut. Vatsan seutu on vain pyöristynyt ja muutenkin olen väljissä ja trikoovaatteissa viihtynyt joten ei toistaiseksi ole ollut tarvetta ostaa uutta. Tosin mistä sitä tietää mikä kasvupyrähdys vielä ehtii tulla.

sairaalakassi: pakkailen kait joskus pari viikkoa ennen laskettua aikaa. Tosin, jos "sokerivauva" on tulossa voi olla käynnistys edessä jo ennen laskettua aikaa. Noi edellisetkin ovat olleet noin 4 kiloisia vaikka sokerit silloin ovat ok olleet.

Pullo tuteiksi aion hankki niitä ns. koliikki tutteja joissa on se ilmaventtiili. Säästää vatsavaivoilta, jos taas käy niin ettei rintamaito riitä. Ne on meillä ainakin todettu todella hyväksi avuksi. Varsinkin esikoinen oli ilmavaivainen tavallisilla tuteilla.

Isommat lapset jäävät pois hoidosta, kun äitiyslomani alkaa. Miehellä on laskettun aikaan kesäloma ja sit pitää isyyslomaa perään. Syksyllä esikoinen aloittaa eskarin ja nykyinen kuopus menee seurakunnan kerhoon 2 krt viikossa.

Nyt pitää herätellä esikko lääkäriin ja mittailla omat sokerit.

Jossu & Hemuli 29+0
 
Terkut lääkäristä! Meikeläinen alkaa sit keskittymään vauvahommiin. Enää en töihin palaa. Pitää siellä kai kuiteskin käydä pöytä siivoamassa ja moikkaamassa kavereita. Kohdunsuu oli hieman pehmentynyt ja lääkäri sanoi, että jos nyt alkaisi jo jotain tapahtumaan, niin viikko olisi vielä semmoista kriittistä aikaa, mutta sen jälkeen eivät alkaisi pahemmin synnytystä estelemään. Mut mitään paniikkia ei siis kuitenkaan ole. Ja ihan turvallisilla vesillä tässä jo taidetaan porskutella :)

santrra: toi kuulostaa ihan hyvältä kokonaisudelta. Mä varmaan kans pakkailen jotain tuohon suuntaan. Voihan sinne kassiin laitella vähän extraa, kaikkea ei ole pakko pukea, jos ilmat siltä näyttää.

Mä en ole tiennytkään, että on olemassa tuommoisia koliikki tuteilla varustettuja pullo tsydeemejä. Pitää hommata semmoisia. Jos poika tulee äitiinsä, niin maha on saatava täyteen justiinsa ja hornii varmana ilmaa siinä samalla sen minkä kerkee.

Olen lähdössä huomenissa savoon ja siellä olisi siskon kanssa tarkoitus tehdä ostosreissu, sieltä voisi hommata kaikkea tarpeellista (ja tarpeetonta :saint: ).
 

Yhteistyössä