Täällä ollaan nyt oltu jo kokonainen viikko lomall. Mulla on kertyny ylimääräistä lomaa, sitte kesäloma ja sitte mammaloma, joten enää ei töitä ole.
Lasten kanssa ollaan puuhailtu vaikka mitä leipomisesta sisustamiseen saakka, vaan alkaa pikkuhiljaa olla isommat projektit tehty. Nyt sitten pyöritellään peukaloita..... just, ihan niinkuin siihen olisikin aikaa
Ensiviikolle tuli sitten aika sinne OYSin äitipolille. Käynti diabeteshoitajalla ja sitte lääkäri ja ultra. Tuttua kauraa. Ruokavalio on selvä, tiedän tasan tarkkaan mitä voi syödä ja mitä ei. Kotimittauksessa sokerit ei ole koholla, mutta kun toi sf on yläkäyrillä ja s-rasituksessa keskimittaus ole korkea. Mulla on ollut oma mittari käytössä alusta saakka, täällä kun se on tapana antaa heti raskauden alussa, jos edellisessa raskaudessa on ollut tarpeen. Hyvä niin.
Kaikki vauvatarvikkeet on hankittu, edelliset kun ehdin myydä pois. Työkaverit olivat laittaneet tosi muhkean vauvapaketin, sain eilen. On ne ihania!!
Nyt on sitten paino noussut lähes lähtöön, eli piakkoin kaikki tuleva on plussaa. Tosin tiedän sitä tulevan maksimissaan pari kolme kiloa. Mielenkiinnolla seurasin vanhoja neuvolakortteja, ja sama kehitys on ollut silloinkin, eli viimeisen 10 vkon aikana paino on saavuttanut nollatason, ja keikkunut siinä + ja - välillä loppuun saakka.
Mites muilla ajatukset
töihinpaluusta?
Itse olen kaavaillut palaavani töihin heti äitiysloman jälkeen, eli tuossa elokuun alkupäivinä. Mies jatkaisi vanhempainvapaalla, näin suunniteltiin. Ja vaikka miehen tulot ovat hieman paremmat kuin minulla, suurta säästöä tulee siitä ettei päivittäistä työmatkaa (120km) tarvitse ajaa, vaikka sama työnantaja meillä onkin. Minähän olen joka tapauksessa päivät kotona, ja mies hoitaisi vauvaa, niin luulen että tämä on win-win-situation jokatapauksessa.
Ja ennenmuuta, mies haluaa jäädä vauvaa ja paria isompaa hoitamaan, johan tuota kokemustakin on. Ja tosiaan, helppoa se käytännön pyörittäminenkin on, kun minun maitobaari on käytettävissä kokoajan, vaikka työskentelen, ja isä sitten hoitaa kaiken muun työpäivän ajan ja minä sitten illan. Onhan se mukavaa olla kaikki kotona yli puoli vuotta, ja taloudellinen tilanne ei heikkene yhtään
. Kevällä -09 loppuva vanhempainvapaa tekee sitten sen, että minä jäänen hoitovapaalle, koska periaatteesta alle vuosikas ei mielestäni ole hoitoon sopivan ikäinen. Aiemmatkin lapset olen kotona hoitanut isommiksi, miksen siis tätäkin.
Mutta nämä kaikki ovat vasta suunnitteluasteella, joskin hyvin pitkällä