TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Tervetuloa SatuA

Mä kysyin vielä liiton lakimieheltä tuohon maanantain haastatteluun liittyen, ja hän sanoi samoin, kuin tekin täällä, että raskaus ei saa tasa-arvolain mukaan vaikuttaa henkilövalintaan. Mut en silti tiedä, sanonko vai en... Ehkä katon pelin loppuun asti, ja jos ne valitsee mut, kerron sitten. Tuleepa sitten pöytä puhtaaksi.
 
j-e-n-s-k-a, meillä on poika ja täyttää kesäkuussa ens vuonna 5v. Iso mies jo =) Mustakin oli kiva kertoa, koska nyt alkaa niin monet jo tietää että ei tarvi sitten sen kuullen kuiskia. Vaikka mitähän voi tapahtua...koko raskauden ajan. Nyt kuitenkin kaikki saa mun puolesta tietää. Sitä paitsi maha jo sellanen, että ei oikein onnistu peittelykään...enkä jaksakaan. Toivotaan tosiaan että kaikki menis hyvin..meillä kaikilla :heart: Tervetuloa SatuA :flower: Kurjia tollaset kokemukset. Kyllä se mielessä varmasti pysyy ja jännittää. Mulla jätti tuulimuna kauheat arvet ja pelot. Mulla kans yritettiin sitä tableteilla ja se vuoto oli jotain järkyttävää. Jälkeenpäin en tajua miten oon voinu olla kotona. Sit kaavittiin loppujen lopuks. Sen päätin sillon että kaavintaan vaikka väkisin, jos toiste joutuu samanlaiseen tilanteeseen. Ois se lääkäri ite vuotanu niinku hanasta!!! No joo...kyllä se pelkoja jättää. Toivotaan että sullakin kaikki menis nyt hyvin! :heart:
summer ja mini 11+2
 
Tervetuloa joukkoomme SatuA :flower:

Kiva taas lukea hyviä ultrauutisia,onnea vaan kaikille,myös niille jotka ylittivät tai ylittää näinä päivinä maagisen 12 raskausviikon rajan!!! :heart:

Täällä taas voitu aamulla pahoin pitkästä aikaa...melkein viikko meni ilman suurempia oloja,tuntemuksia ylipäätään. Mitä nyt väsymys...ja rinnathan mulla on aristanut enempi vähempi koko ajan. Mutta siis,yrjö tuli ihan puun takaa tänä aamuna,ennen aamiaista onneks...päivällä töissäkin ajoittain huonoa oloa,mut nyt taas ok. Se tuntuu olevan niin,että heti kun ajattelen että josko tää yökkäily mun kohalla ois jo historiaa,niin sitten se kostautuu :D Samoten massua taas vihlassu useampaan otteseen pitkästä aikaa...kai siellä jotain tapahtuu...

Repa ja kutvonen rv 9+4,ultraa odotellessa...... :heart:

Viikonloppuja kaikille!!!!
 
Tervetuloa SatuA

ja hillittömästi onnea niille jotka ovat ylittäneet maagiset 12 viikkoa =) Toivottavasti perässä tultaisiin...tuntuu vaan että sinne on ikuisuus.

Ihanaa kun on viikonloppu =)

Mää muuten taas kerran esitin nolon kysymyksen lääkärille siitä epäkypsästä naudanlihasta...mutta hän oli sitä mieltä ettei sitä kauheesti ole tavattu naudassa..Itsekkin oli kuulema raskausaikana muutamaan otteeseen mediumina syönyt naudan pihvejä...

Ja joku kysyi maistoinko sitä raakana...En koskaan voisi pahimmissa painajaisissanikaan maistaa täysin raakaa lihaa...raja menee kun maista jauhenlihaa kun sitä ruskistan ja maustan...sisäeliminkään en koske oli kypsiä tai ei..

Ja viellä jotain mulle tuli ensimmäistä kertaa elämässäni hiiva kuulema raskausaikana aika yleinen...en os ite osannut edes aavistaa moista onneksi kävin tohtorissa...nyt sitten sain lääkkeet.

Tohtori eilen rauhoitteli minua että kaikki näyttäs olevan niin hyvin ettei vaaveli näy tekevän tuloa ulos..kun sanoin et oon aika paljon pelännyt keskenmenoa...Uskallauduin sitten omalle äidille kertomaan uutisen..toivottavasti nyt vaan menisi kaikki hyvin...tuolla keskenmeno puolella kun käy niin tuntuu että se vaavin sydän voi pysähtyä ihan milloin vaan...

poika04&papu10+6

sori taas kauheen sekavaa ja omannavan kiertävää juttua :(
 
huomenia!
mua kans pelottaa koko ajan et pikkuisen sydän ei jaksa enään ja kasvu pysähtyy...tuntuu ihan oudolta kun en osaa nauttia tästä raskaudesta, niinkuin ensimmäisestä! :eek: ehkä juuri yhden tuulimunan takia...

aattelin ostaa itelleni ton koti dopplerin...onx teillä kellään sitä? se on vaan niin julmetun kallis :/

no onneksi tässä on nyt muuttotouhua edessä niin ajatukset välillä jossain muuallakin. Tyllerö+pikkunen 9+4

niin ja kun on jo kerran tai useemmin nähnyt sydämmen lyövän niin kyllä isolla prosenttimäärällä matkassa pysyykin :)
 
Huomenta! Mun kirjotteluun tänne vaikuttaa se, että tää palsta tökkii ainakin mulla koko ajan. Kyllä ottaa päähän kun kirjottaa pitkät tarinat, eikä saa niitä näkyviin vaan kaikki häviää. Mulla ainakin tosi usein. Poika04, mäkin käyn välillä kurkkimassa tuolla keskenmeno puolella ja oon sit entistäkin epäluulosempi. Se on hassua että vaikka eilen näin pikkusen mahassa heiluttelemassa, niin nyt jo ajattelee että voiko siellä mitään olla. Alkas tuntemaan liikkeet, niin ehkä se auttais. Pääsis peloista ja vois täysillä nauttia. Kauhea väsymys vaivaa vielä ja iltasin maha on kun pallo. Kerää ilmaa ja röystäytyttää kauheesti. Iltasin kaikkein pahin.
summer ja mini 11+3
 
Eihän siihen pitäis enää hulluja aikoja mennä...esikoisesta muistaakseni aloin tuntea n.17 vkolla. Ja eikös ne yleensä tunnu nopeemmin toisesta.. Pitkä aika silti odottaa! Ultraankaan en pääse vasta kun yksityiselle rakenneultraan ennen joulua.. Ens keskiviikkona olis neuvolalääkäri..sithän sitä kai pitäis kuulua sydänäänet.
 
huomenta taas, tänään olisi työpaikan juhlat jonne ajattelin kovasti päästä. Toivotaan ettei väsymys pamahda kovin pahasti ennen kymmentä. =)
Mulla alkaa huono-olo hiukan helpottamaan. Ihana tunne. Ensi viikolla neuvola. kovasti toivon, että sydänäänet saataisiin kuulumaan siellä. Olen nähnyt masukin jo kahteen kertaan, viikoilla 6 ja kahdeksan. Nyt sitten seuraavaan ultraan ennen joulua. Edellisillä kerroilla kaikki hyvin ja nyt jos kuulen sydänäänet niin ajattelin hiukan rentoutua. Onneksi tuo 12-viikon raja tulee ´hitaasti mutta varmasti.

minä ja kirppu 10+3
 
Huomenta

Onpas kirpakka sää ulkona =) Taitaa tulla talvi...

Summer81: Mä kans tunsin aika aikaseen ykkösen liikkeet jotain 16 viikolla oli kirjaan merkinnyt..Muista sen hetken kuin eilise. Makasin sängyllä lukemassa tuiki tärkeää 7 päivä lehteä ja sillon pikkuvarpaat alko vipeltämään...Ihan heti ei voinut tehdä mitään muuta kuin ihmetellä ihmettä sit kohta piti miehelle kailottaa toiseen huoneeseen..siinäpä sitä sitten ihmeteltiin yhdessä :heart: :heart:

Eilen luin vanhasta seiskasta ysävien luona kylässä ollessa siitä HIV-miehen vaimosta...Ei oo helppoa hänellä. Miten joku ihminen voi olla niin välinpitämätön että altistaa toiset ihan tietentahtoen.. Täytyy puuttua joku oikeellisuuden taju kokonaan
:( ja välittämisen..onhan hänellä lapsikin..Mihin tämä mailma menee :ashamed:
 
Huomenta! Onpas täällä palstalla ollut tän vkonlopun tosi hiljasta. Poika04, oon kans miettiny niitä naisia jotka on sen hivin saanu. Niitähän on jo monia. Varmaan järkytys kauhee, jos on sen kuvan nähny ja tajunnu et mähän oon ton kans yhen yön viettäny. Se mieshän on asunu vaikka missä. Täällä keski-suomessakin monella paikkakunnalla. Muistutus monelle...kantsii käyttää ehkäsyä varsinkin yhen yönjutuissa. Ja tottakai kauheeta sillä vaimolla. Mä tässä vielä makailen ja mietin miten jaksais nousta. Mulla on ollu viikko lomaa ja huomenna pitäis jaksaa töihin..en tiiä miten siellä jaksaa. :|
 
Rajapyykki ylittyi tänään :D Neuvolasta saadussa kirjassakin luki, että tämä on oikeasti merkittävä ajankohta, sillä suurin osa spontaaneista keskenmenoista tapahtuu ennen rv 12+0! Tosin kaikkihan on raskaudessa mahdollista, mihin aikaan raskautta tahansa, joten eihän tämä mitään "lupaa", mutta antaa se uskoa ainakin :heart:

Viikon päästä maanantaina on np- ultra; silloin mennään miekkosen kanssa yhdessä tervehtimään Nirppua :heart:

Oireet ovat suuresti lieventyneet, mutta kyllä iltakuvotus on edelleen yhtä pahaa kuin aikaisemminkin. Lisäksi olen huomannut miten rinnat (nämä suunnatomat A-kupit siis :LOL: ) tuntuvat jotenkin pinkeämmiltä ja nännit ovat selvästi kohollaan ja herkemmät.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Minä heitän kahisevat niskaan ja lähden käpöttelemään kirpeään aamuun =)
 
Carmen Onnea sylintäydeltä tuosta 12 viikon ylityksestä....ja onnea ultraan :flower: :flower: :flower: Mulla kanssa rinnat on tosi pinkeet ennen olivat c tai d nyt varmaan DD tuntuu jotenkin painavalta toi etupuoli...Näin mulle kävi ykkösenkin kanssa rinnat paisui kuin pullataikina...(aah pullia voisikin paistaa tänään)

tääkin vetää ulko kamppeet niskaan ja lähtee ulos..jos vaikka rannalla kävisi köpöttelemässä...

poika04&papu 11+0
 
Huomenta,
poika04 juhlat menivat mukavasti, mutta aloin olemaan puoli kymmenelta niin poikki, etta piti soittaa mies hakemaan. Kylla muilla oli hiukan hauskaa siina vaiheessa, sanoivat, etta olen nyt pahasti tainut ylittaa nukkumaanmeno aikani B) .

Mulla taitaa tuo pahaolo olla oikeasti helpottanut. Ole viimeksi oksentanut keskiviikkona kaupan pihalle ja nyt tuntuu vain silloin talloin pienia yokotyksia. Ei mitaan pahaa. Toisaalta nyt heraan jatkuvasti pissalle oisin ja rinnat sarkee. Joka yo heraan siihen, etta on hiukan tukala olla.

Olen myos netista lukenut siita HIV-miehesta. Missa ihmeessa on kyseisen hepun vastuuntunne ja omatunto? Saaliksi kay vaimoa ja lapsia. On kylla sen verran karmaiseva tarina.

Nyt taytyy lahtea ajamaan, lupasin anopille istua hetken kasipalloturnauksen kahviossa apuna. Ajattelin, etta niin voisin ehka saada yhden vohvelin :LOL: .

mina ja kirppu 10+4
 
weiss
Hyvää sunnuntaita kaikille! Aattelin vuodattaa tänne, vaikken ole pahemmin kirjoitellutkaan.. Onko teillä muilla tuo paino jo paljoa noussut, mie oon ihan kauhuissani, kun paino on noussut jo 6 kiloa!!! Oon vähän selkävaivanen ja tuo paino ei saisi mahottomia nousta. Mie en mielestäni kauhiasti ylimäärästä syö, mutta mutta. Voisko tuo pahoinvointiin syöminen tuon aiheuttaa ja kai se siitä tasaantuu, mutta vähän pelottaa, että kuinka jaksan, jos tuota menoa nousee. Muutenkin jotenkin masentaa ja pelottaa tuo np ultra, mahtaako kaikki olla hyvin.. Onko muilla pahoinvointi jo alkanu helpottaa, vielä ihtellä välillä etoo ja varsinkin iltasin.. No, se miusta. Mukavata alkavaa viikkoa kaikille!!
:wave:
weiss ja pompula 10+5
 
Carmenille onnea maagisen rv 12 ylittämisestä!!!! :heart:

Weiss: Kyllä mulla aikamoinen turvotus ja paikkojen pyöristyminen on tapahtunut.Neuvolassa pari viikkoa sitten kilo tullut lisää,kotona ei oo vaakaa joten en tiiä mikä nyt tilanne...
Mulla pahoinvointi helpotti oikeestaan jo parin ekan viikon jälkeen ja siitä asti on lieventynyt koko ajan. Nyt on useita päiviä ettei ole juuri mitään,mutta sitten saattaa tulla oksennus ilman mitään kummempaa edeltävää pahoinvointia. Itseasiassa silloin kun mulla oli pahin olo,en edes saanut oksennettua ,yökin vaan. Ja nyt kun olo on helpottanu,tulee oksa ihan nurkan takaa :LOL: Mutta tosiaan melko harvassa on...

Tosta hiv jutusta...Älkää nyt naurako,mutta oon pahinta laatua luulosairas ja nyt kun oon lueskellu noita juttuja aiheesta,oon salaa alkanu pelkäämään että kohta ne soittaa neuvolasta että mun verestä on löytyny jotain epämääräistä :ashamed: Ei kyllä pitäs olla mahdollista... :ashamed:

No muuten täällä ei kummempia,olo taas ok,kuumeiseti odotetaan sitä np-ultraa ja loman alkua,kun lähdetään Las Palmasiin 9.11 :p Olenkin niin loman tarpeessa....

Hyvää viikonalkua kaikille!!!

Repa ja kutvonen 9+6
 
Huomenta!

Ihana sunnuntai aamu, aurinko paistaa. Täällä on aamusta jo pakastin sulatettu, ruoka laitettu ja pullat paistettu :p Mun alkaa olo "mukautua" raskaana oloon, ja nyt on energinen ja hyvä olo, illansuussa alkaa toki väsy painaa, mutta se nyt on pientä verrattuna alun kokopäiväiseen tokkuraan.

Carmenille ja muillekin onnittelut jotka ylittäneet 12 viikon rajan. Sitä tässä vielä viikon verta odottelen itsekin.

Kertyneistä kiloista, reilu viikko sitten kun kävin neuvolassa oli multa paino tippunut viitisen kiloa siitä kun tulin raskaaksi. Nyt on ruoka alkanut maistua, joten eiköhän torstain punnituksessa nousu alkanut.

Ulkoilemaan olemme lähdössä joten voikaahan hyvin :wave:

annastiina, rv 10+6

pieni vinkki, mä kopioin aina tekstini ennen lähetystä...nytkin kävi niin että kun ekan kerran vastasin, katosi teksti koneen syövereihin. Mutta kun teksti tallessa, niin uusiksi vaan.
 
weiss, ei mitään tietoa painosta. En omista puntaria. Maha ainakin pompahtanu kunnolla esiin. Äsken valkkasin kaapista sivuun housut joita en voi enää pitää ja kappas vaan sinne jäi kahdet housut enää..kummassakin on matala vyötärö ja jää mahan alle. Eiköhän sitä joudu äkkiä hommaamaan niitä äippävaatteita. En ollu ajatellu vielä, mutta kyllä nyt alkaa siltä näyttää että pakko. Jos ei halua alasti töissä kulkea :LOL: Pahoinvointi on helpottanu. Iltasin vielä joskus huono olo, mutta ei enää usein. Hampaita pestessä vielä yökötyttää. Mistä muuten ostatte äitiysvaatteita? sellasia kivan näkösiä..ei telttoja. H&m:llä näyttää oleva jotain ihan kivoja. En mä meinaa paljoa hommata, mutta muutamat pakolliset hankittava.
 
Heippa kaikille!

Mellä on ollut aika vauhdikas viikonloppu. Perjantaina meidän tyttö oli ihka ensimmäistä kertaa yötä mummulassa...aika kova paikka oli äidille ja isille antaa neitonen yökylään, vaikka heti lauantai aamuna sitten mentiin hakemaankin se.
Tytölle tuli perjantaina mittariin 9kk ja perjantaina oli myös mun ja miehen vuosipäivä...5 vuotta ollaan kuljettu samaa matkaa. :heart:

Lauantaina lähdettiin anoppilaan (sinne reilu 100km) juhlimaan miehen siskonpojan syntymäpäiviä ja samalla sitten miehen syntymäpäiviä. Siellä menikin sitten eilinen päivä.

Nyt tämä päivä ollaan varmaan ihan vaan kotosalla. Uloskaan ei viitsi vesisateeseen mennä. Masentava päivä. :|

Mulla ei ole rinnat olleet kipeenä ollenkaan tässä raskaudessa eikä oikeen turvoksissakaan. Tosin on selvästi herkemmät mutta ei muuta. Luin juuri jotain keskustelua ja sellä oli monilla ollut että tyttöä odottaessa oli rinnat ollu hirmu kipeet ja sitten taas poikaa odottaessa ei ollut mitään. Että onkohan meille sitten poika tiedossa. :whistle:

Mutta kerkee ne rinnat sitten turpoamaan ja kipeytymään kun maito nousee. Tytön syntymän jälkeen musta tuli kun mikäkin pamela pariksi päivää. :LOL:
Normaalista b-kupista kasvoi varmaan d-kuppiin asti. Tosin silloin ei kyllä naurattanut yhtään. :|

Tuo HIV-juttu on kyllä tosi kauhea....sitä miettii miten ihmisellä voi vinksanhtaa noin pahasti että on noin julma ja pystyy pilaamaan noin monen ihmisen elämän....ja vaarantamaan vielä omat lapsensakin. :'(

Carmen Paljon onnea 12 viikon ylityksestä...perässä tullaan hitaasti mutta varmasti! :D

Mulla on paino noussut varmaan kilon verran...tässä raskaudessa ei muutenkaan toivon mukaan tulisi niin paljoa kiloja kuin mitä edellisessä tuli...vieläkin on niitä vanhoja raskauskiloja mukana kuitenkin jokunen :ashamed:

Keskiviikkona menen taas neuvolalääkäriin...varmistetaan ettei mulla nyt sitten ole mitään tulehdusta kun on tuo valkkis muuttunut niin paljon. Kuvittelen vielä miljoonia muita oireita pienessä tyhjässä päässäni joten onneksi tuo lääkäri nyt sitten on. Parempi olla varma kuin epävarma. Ja ajattelin pyytää jos koitettais sydänäänet löytää...kun kuulisi ne niin vois turvallisemmin mielin mennä sitten torstaiseen ultraankin. Ensi viikolla on siis ohjelmaa tiedossa taas. =)

-Liro ja papu-

 
weiss
Nuista äippävaatteista.. Miun oli kanssa jo pakko housut hommata, kun tuo vatta niin iso, ettei edes peitellä enää pysty. Ottaa tuokin vähän päähän, kun nuita viikkoja vielä niin kauhian vähän. En aio kanssa hirviästi vaatteita ostella, ainoastaan pakolliset..
 
Mulla on edellisestä raskaudesta kaapissa noita mamma vaatteita muutamat housut ja jokunen paita....h&m:ltä ja Lindex:istä ostettuja =)

Vaatteita en ole ostanut itselleni ikuisuuksiin joten ajattelin jos itselleni soisin vaikka uuden paidan ja uudet housut...saahan ne sitten myytyä.
 
Repa mää en ainakaan naura, oon meinaan varmaan yhtä luulosairas :LOL: ei mulla mitään ollut mut silti...siis olen jo testini tulokset saanut..Välillä ihmettelen oikein itteäni :eek: et missä mulla viiraa :LOL:

Mun pitää kanssa käydä ostaa pöksyt mut kun oon päättänyt ostaa ne vasta kun oon np-ultrassa käynyt..
 
Ensimmäiset mammafarkut ostin äskettäin Stockmannilta (25 euroa), kun H&M:llä ei vaan ilmeisesti ikinä satu olemaan omaa kokoani (nyt 40). Aion kyllä edelleen kärkkyä noita H&M:n farkkuja, kun sattuvat sopimaan pitkäkoipiseen vartalomalliini melko automaattisesti ja tuntuvat omalta tyyliltä.

Paino on varmaan nyt viimein lähtenyt nousuun, kun se pahoinvoinnin aikana vain tippui. Rinnat turposivat ihan alussa sellaisiksi kuin ovat nyt, mutta edelleen pärjään vanhoilla A-kupin liiveillä - on vain täyteläisempi varustus.

Huomenna yli kuukauden sairaslomailun jälkeen töihin. Hoikka varsi on saanut pienen kummun - saa nähdä, joko se kirvoittaa kysymyksiä. Yhdistettynä tähän pitkään poissaoloon on ihan mahdollistakin.

Katsovat tietysti vain, että rouvalle on ruoka maistunut saikulla maatessa. :LOL:

Rv 12+1 tänään.
 

Yhteistyössä