TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Onnea Carmen minultakin. :flower:
Mulla on paino tippunut 4 kiloa oksentelujen takia. Nyt taitaa kohta ruveta kertymään lisää. Toivottavasti. Normaalistikin c-d kupit, mutta tuntuu tosiaan, että rinnat ovat hieman kasvaneet. kipeät nuo ainakin ovat. Eikyllä tarvitsisi kasvaa. Näissäkin on kantamista :LOL: .
 
Iltaa kaikille =)

Tovi on vierähtänyt, kun viimeks kykenin palstaileen.. pahoinvointi (3vkoa) veti kyllä olon niin veteläks että HUH! Nyt varovasti taas iloitsen, että onpi meneillään JO 5. päivä ilman oksentelua! JIBI!! :whistle:

Reilu 2 vkoa ultraan... tässä vaiheessa iskee pakollinen paniikki: nyt kun oksentelu loppunut(?), niin onkohan masussa kaikki hyvin.. :/ Rinnat on vielä arat ja kasvaa vaan.. mutta jännä juttu et miten ei muka osaa ottaa iisisti ja iloita oksentelemattomuudesta... :LOL:

Sen kyllä huomaa,että jos murkinointi venyy reiluun 2 tuntiin niin pahoinvointi alkaa sen siljan tien.. siis eväät töihin mukaan!!

Onko muuten muut huomannu, että karvat kasvaa hurrrjaa vauhtia näin tiineenä?..saa olla sheivaamassa harva se päivä.. :D

Juupelis, sommoro.

Jonsku rv 9+6
 
Heippa!

Täällä ilmottautuis uusi odottava mamma mukaan toukokuun odottajiin!! Salaa olen teidän juttuja jo monta pitkää viikkoa lukenut. Ja nyt ajattelin sitten itsekkin liittyä mukaan joukkoon.

Eli ensimmäistä odotellaan ja rv 9+2. Kaikki on toistaiseksi mennyt hyvin, eli mitään kipuja, vuotoja tms ei oo ollu. Ensimmäiset sydämenlyönnit nähtiin uä:ssä kaks viikkoa sitten ja nyt vaan odotellaan että tuo maaginen 12 viikkoa sitten täyttyy.. Laskettu aika on ultran mukaan muuten 23.5.

Keskenmeno pelottaa ihan älyttömästi. Oon ollu kaks kertaa aiemminkin raskaana. Eka kerta päättyi varhaisvaiheen keskenmenoon ja toinen oli sitten kohdun ulkonen. Nyt sitten pidetään peukut pystyssä että kolmas kerta toden sanoo.

Tässäpä vähän mun taustaa. Mukana odotuksessa on rakas aviomies, joka on ollut ihan loistava tuki ensimmäisestä plussasta lähtien!!

birdie81 rv 9+2
 
Ehtoota kaikille!

Kuten birdie81 myös minä ilmoittautuisin toukokuun odottajien joukkoon! Olen seuraillut keskusteluja pari viikkoa ja nyt ajattelin uskaltautua kirjoittelemaan :)

Mulla LA on alkuraskauden ultran mukaan 16.5. Kävin siis yksityisellä, kun viikkoja oli 8+0 eli parisen viikkoa sitten ja silloin kaikki oli ok. Nyt mua vaivaa sama vainoharhaisuus kun teitä muitakin eli onkohan siellä masussa nyt enää kukaan menossa mukana... :|

Oireet on olleet ihan perinteiset eli VÄSYMYSTÄ, kuvotusta (ei onneksi juurikaan oksentelua!) ja rinnat ovat enemmän ja vähemmän kipeät (ja turvonneet: juuri vaihdettu A-kupin liivit B-kuppiin ;)) Olo on suorastaan isorintainen :LOL:

Juuh, mutta sellasia minusta. Niin ja ensimmäistä siis odotellaan. Superjännittävää!!

naukuri 10+2
 
Moikat!

Minäkin täällä käynyt teidän tarinoita lueskelemassa ja päätinpä uskaltaa liittyä joukkoon :)

Toista lasta odottelen, meidän uusperheen ensimmäistä yhteistä. Viikkoja nyt menkoista laskien kasassa 10+5. Viime torstaina kävin ultrassa tarkistuttamassa sydänäänet, kun neuvolatäti ei niitä löytänyt, niin ultran mukaan viikkoja olisi 9+. Tarkemmin sit selviää np- ultrassa. Jännää sinänsä kun varhaisultrassa käytiin rv 7+3, niin siellä vauvelin koko vastasi päivälleen sitä missä mentiin. Että katellaan nyt sitten.

Tosi hyvin on tähän asti mennyt, viikon verran oli alussa etovaa ja yökkivää oloa. Rinnat kyllä hirmu kipeet ( massulaan nukkujalle nukkuminen tekee tiukkaa ) ja väsymys oli tajuton, mutta nyt alkaa sekin helpottaa. Ai niin ja äreet pukamat...juu ei todellakaan kivaa!!! Mutta silti, helpommin kun ensimmäisestä.

Joku ketjussa on kirjottanut, että on huomatttavasti neuroottisempi toisen tai kolmannen raskauden aikana, kun ekasta. Ihan voin allekirjoittaa itsekkin; välillä tosi epämääräinen ja epäileväinen olo, että onkohan siellä massussa kaikki ok? Ja sit kun vielä neuvolassa ei sydänääniä löytynytkään, niin lisäs vaan huolta. Noh, kai tästäkin yli pääsee, toivotaan, että viimeistään np-ultran jälkeen voi jo vähän huokaista ja ottaa rennommin :)

Mutta tässäpä tällä kertaa, suuntaan pikku neidin viereen aa-aa

:heart:

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille toukoÄideille ja Masukeille =)
 
Huomenta ja alkavaa viikkoa!

Onnittelut uusille toukokuisille! Tervetuloa mukaan :wave:

Pipsa Possu kirjoitti tuosta mahallaan nukkumisesta, juuri viime yönä yritin moneen kertaan,mutta kylkiasentoon oli tyydyttävä. Muutenkin yö oli superlevoton, kuopus heräili vähän väliä . Väsyttää... |O

ok, aamutouhuille on mentävä. Kuulumisiin :wave:

annastiina, rv 11+0
 
Tervetuloa uudet joukkoomme sekalaiseen...Tämä onkin kiva paikka vaihtaa kuulumisia..Täällä voi kysellä jos mieltä painaa joku vaikkapahan vähän tyhmempikin juttu :D Jota ei ekana viiti neuvolasta lähteä kysymään..

Pipsa possu: Mää yleensä aina nukun mahallani ja nyt se ei taas onnistu ei sit millään...ei meinaa välillä tulla nukkumisesta mitää...hirveää mylläämistä...ukko parkakaan ei sit saa nukuttua :LOL:

Nyt pitää lähteä ulos kävelemään ja viemään poika tarhaan ja aloittaa päivän työt

poika04&papu11+1
 
:wave: Huomenta! eka neuvola takana,12.10.Perusjutut.Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella?huoh.Mä pähkäilen yhä saman asian kanssa jota täälläkin "valitan" :ashamed: eli ei oireita vieläkään...NP ultra 29.10 siihen asti pitäs jaksaa odottaa.LA siirtyi neuvolan mukaan,päivää aikaisemmaksi,15.5.2008.Täällä pakkasta about5 ja aurinko paistaa =) Uusille odottajille tervetuloa :flower:
 
Heippati!
Miäkin täällä koitan jotai taas rustailla... Oli viime vko niin kauhee vko töiden puolesta et olin iltasin niin kuollut etten jaksanu kissaa sanoa!Nyt sit vapaa päivä onneks. Tosin ollaankin sitten kait flunssassa koko perhe! Pitäs mennä käyttää poitsua lääkärissä kun sillä on kauhee kuivayskä ollu ja taustalla kuitenkin astma niin mietityttää huominen hoitoon meno, ettei muuttuis keuhkoputkentulehdukseks tai keuhkokuumeeks tämä!

Miulla siis tuo 12 vkoa meni jo viime vklna ja nyt sitten elellään jo 14. vkoa. Viime vkolla käytiin np-ultrassa ja siellä vaavi meille kovasti vilkutteli. Muutamaa päivää oli kasvussa edellä. Eli 12+3 olisi ollut niin vastasi jo 13 vkoa. Oma olo helpotti kovasti. Niin ja liikkeetkin alkoi tuntumaan! Kovin vilkas vauveli taitaa olla tulossa. Välistä tuntuu pyörivän iltaisin kuin breikkausta harjoittelisi. Tai ainakin miä oletan et se on vauvelin liikkumista kun koko kohtu heiluu! :LOL: Mies ei kyllä vielä tunne vaikka itse tuntee ne jo masun päältäkin.

Miunkin paha olo helpottanut hiukan. Tosin kun oli muutama aikainen aamu viime vkolla töissä niin sitten piti yökkiä ihan urakalla taas. Ei siis ainakaan aamuvirkkua kait tästäkään lapsosesta ole tulossa... ;) Luojan kiitos... Selkä mulla kipeytyi töissä ja nyt sitten pitäisi käydä hakemassa tukivyö apuvälinelainaamosta lainaksi. Oli tosin jo viime raskaudessakin käytössä.

Niin ja talokaupat saatiin tehtyä viime vkolla myös. Nyt sitten ollaan talollisia ja velallisia... Mies onneksi sai ylennyksen töissä ja aika kivan palkankorotuksen samaan syssyyn ni ei tuu ihan niin tiukkaa meille. Pitäisi kait alkaa pakkailee pikku hiljaa et päästään sit rauhassa tekee remppaa heti joulukuun alusta ja muuttaa sit jouluksi uuteen omaan kotiin.

Mutta me taidetaan alkaa ipanoiden kans valmistautua kaupungille lähtöön! Niin ja miulla tuohon massulla nukkumiseen on käytössä tyyny aina toisen kyljen alle et pystyy nukkuu ku en muuten osaa edes nukahtaa! Niin ja masu on ihan järkyn kokonen! Muistan et tuosta typystä oli tällänen vasta 6. kklla!!! Ja nyt siis vasta kolme kuukautta täynnä!

Elz ja Viuhti 13+1
 
Kiitos tervetuloa toivotteista :)

Jäi eilen illalla laittamatta, että siis toinen tulossa ja synnyttämään suuntaan KYSiin, la tällä hetkellä 13.5. Taitaa kyllä sit np- ultran jälkeen muuttua, mutta mennään tällä sinne asti. Ja huom! [/b]poika04 sielläpä sitten hyvällä tuurilla samaan aikaan ollaan :)

Nyt varaston siivoukseen!

Muksavata ja pirteää aamupäivää :)
 
heippis!
Ja tervetuloa uudet mukaan=)
Mulla ei ole paino noussut yhtään.. toivottavasti ei nousekaan vielä hetkeen..on sitten vähemmän hävitettävää sen vauvan syntymän jälkeen.. :whistle:
Mitään erikoisempia ei tänne kuulu, np- ultraa odotellessa, joka on 31.10. Reilu viikko pitäs viä ootella sinne pääsyä...

äippä ja nytty rv 10+6
 
Heip jälleen!

Painon nousua... Hmm. On mulle varmaan kilo tullu. Sen verran on ainaki turvonnu olo mahassa ja rinnoissa et olis ihme, jos EI olis tullu! Tosin oishan ne voinu lähteä jostain muualta samaan aikaan pois ;) Mutta joo, ihan hyvällä ruokahalulla siis mennään, joten ei pelkoa et paino ainakaan tippuis...

Np-ultraa täälläkin odotellaan ja saa nähdä kuinka kauan?? Kätilöopistolle oon menossa, mutta ei ole tullut vielä kutsua. Neuvolassa puhuttiin, et rv 13 olis hyvä ajankohta ja siihen lähti lähete eli se olis sitte parin viikon päästä. Koskakohan niillä on tapana laitella kutsuja? Onks muita Kättärin "asiakkaita"? Tai kohta rupean kyselemään perään ;) Miten niin malttamaton... B)

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

naukuri 10+3
 
Päiviä!
me oltiin viime yönä kylpylässä ja olipa ihanaa! käytiin oikein syömässä kylpylän ravintolassa kun oli 50? ilmasta rahaa ;) tyttö tykkäs hirveesti kahlata ja leikkiä lasten altaassa.
Ja kun tultiin kotiin niin oli ihanaa tulla kun oli siivottuna kämppä.

Mulla on vähentynyt aikas paljon noi oireet, enään ei oo kun väsymys pahin, ja hiukset rasvottuu nopeesti, jokapäivä saa pestä.
Maha on jo kuin olis 15viikolla :| tässä ootellen 5.11, meen kuuntelen neuvolaan sydänääniä.

niin ja pakkaillakin pitäisi, kun muutto on jo 3viikon päästä! :eek:

tyllerö rv 9+6
 
Reilu kuukausi vierähtynyt viime visiitistä.
Melkoisesti tekstiä tullut. Välillä olen lukemassa pistäytynyt tosin.
Useita on joutunut ketjusta poistumaan :/ :hug: ja uusiakin tullut.
Kuinkahan monta meitä toukokuussa synnyttäviä on?

Itsellä yhä vaan väsy jatkuu ja ruuat tökkii. Kotivaa'alla paino näytti alaspäin.
Huomenna eka lääkärineuvola, saa nähdä mitä vaaka siellä näyttää.
Toivottavasti kuulisin :heart: äänet jo. Pelko kaihertaa mieltä onko masussa kaikki ok ja uniin tulee kaikenlaisia painajaisia keskenmenosta :(
Ei edes tuon rv12+0 täyttyminen ole oloa helpottanut. No huomiseen kun jaksaisin kärvistellä.
Lämpimiä syyspäiviä teille :wave:

Joudun tästä ruuanlaittoon!

Käpy 12+4 :heart:
 
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Ihan ensin Tervetulotoivotukset uusille! :) Mukavaa, kun joukko sen kuin kasvaa :)

Maagiset 12 vkoa on täynnä :) Keskiviikkona on ultra ja toivottavasti sen jälkeen voi jo hieman henkäistä...

Naukuri: Minä olen menossa ke siis juuri kättärille. Kutsu ´tuli postissa reilu viikko ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen. Kannattaa alkaa kysymään perään, jos ei kuulu mitään...

Nyt on taas jo hoppu, mutta palataan taas...

Päikkäri 12+1

 
Tulin toivottamaan uudet tervetulleiksi :wave:

Täällä ei kummia edelleen...suht hyvä olo,mitä nyt lenkin jälkeen voin hetken pahoin :/ Kyllä se melko epäuskonen olo on kun ei mitään näy eikä tunnu... viikko enää np-ultraan :heart:

Repa ja kutvonen rv10
 
Tervetuloa uusille!! =)

Täälläkään ei kauheesti mitään uutta.
Outoa vatsakipua on ollut sillon tällön, vaikka voihan se olla ihan normaaliakin.
Keskivikkona on se neuvolalääkäri ja ajattelin sillon pyytää sydänääniä kuuntelemaan. Ja torstaina on sitten ultra niin nähdään onko siellä masussa mitään. Mua pelottaa niin kauheesti että kaikki ei olekkaan niinkun pitää. :'( :/

Muttamuutaman päivän päästä sen sitten kuulee. Täytyy vaan toivoa parasta!

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

-Liro ja papu-

 
heippa muut mammat!
onko teillä muilla ollut vaivana alaselän jomotus? Mulla on ollut melkein koko raskausajan sillon tällön jomotusta alaselässä. En tiedä johtuuko liiasta nukkumisesta vai istumisesta, mutta tuolloin jomotusta esiintyy eniten, Onko muilla kokemuksia? johtuukohan vain huonoista selkälihaksista... Tuskinpa kyseessä on mitään vakavaa, koska varsinaista kipua tuo ei siis ole.

Toinen kysymys koskee finnejä. Eli onko muille tullut niitä enemmän kuin normaalisti?? Tuntuu että itsellä kukkkii nassu kokoajan. Onneksi sain mieheltä häälahjaksi lahjakortin kasvohoitoon.

Täällä siis jatketaan edeleenkin murehtimista onko kaikki hyvin ja mikä on normaalia ja mikä ei. koettakaahan kestää..

nyt suuntan spinningiin!!

Birdie 9+3
 
Mukavaa iltaa kaikille odottajille!
Täällä odotetaan kuumeisesti ensimmäistä neuvolaa ja ultraa. Neuvola olisi torstaina ja ultra maanantaina eli viikon päästä. Mielikuvitus laukkaa ja unet on sen mukaisia, mutta jospa siellä masussa joku olisi kotona. :)
 
Moi pitkästä aikaa!

Kiirettä on pitänyt enkä ole aikoihin ehtinyt kirjoittelemaan. Tänne on tullut tekstiäkin pitkät pätkät sen jälkeen kun viimeksi kävin lukemassa. :) Kaikkea en vielä ole ehtinyt lukea, joten laitan tässä välissä nopskaan kuulumisia.

Ensimmäinen neuvolakäynti oli viime viikon torstaina. Äippäneuvolan nainen vaikuttaa olevan tosi mukava! Saatiin paljon erilaisia vihkosia, ohjeita ja dvd, jolta löytyy lisää ohjeistusta. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ei vielä kuuluneet, tosin neuvolan nainen sanoi ettei yleensäkään heidän laitteella kuulu vielä tässä vaiheessa. 8.11. mennään uudestaan käymään ja kokeillaan josko sydänäänet silloin jo kuuluisi.

Sairaalaksi valittiin kätilöopisto, josta odotellaan ultra-aikoja.

Laskettu aika aikaistui 20.5.2008.

Annastiina69: voitko päivittää minulle lasketuksi ajaksi 20.5. ja sairaalaksi kätilöopisto?

Mukavaa viikkoa kaikille!

Tupuna ja masuasukki 9+6
 
Hip!

birdie81: Jaa että onko finnejä?? KYLLÄ! Mun onnekseni kuitenkin lähinnä otsassa ja koska mulla on vähän otsahiuksia, niin eivät pahasti muille näy. Mutta niitä tuli kyllä heti alussa... :headwall: Toivottavasti pysyvät kurissa! ;)

Soittelin Kättärille ja yritin kysellä ultrani perään, mutta äippäpoli oli just menossa kiinni ja pitää soitella huomenna uudestaan. Vaikutti kuitenkin siltä, että kutsun olisi pitänyt tulla jo tai ainakin ihan lähipäivinä olisi tulossa (lasketunajan perusteella).

Tänään oli ihan superväsy päivä. Nukuin komiat kahden tunnin "päikkäritkin", vaikka tenttiin piti lukea... Jotenkin ei vaan töiden jälkeen jaksais :/ Toivon mukaan huomenna pirteämpänä!

Kauniita unia kaikille!

naukuri 10+3
 
Nyt on sitten päästy ekaa kertaa neuvolassa käymään, kyllähän se jännitti aika kovasti, kun ei tiennyt mitä tuleman pitää ja pelotti, että onko kaikki kunnossa.
neuvolan täti oli tosi kiva ja heti aluksi yritettiin kuunnella doplerilla sydänääniä ja kun niitä ei kohtuudella (tässä vaiheessa jo mulla kylmä hiki) alkanut kuulumaan niin sitten mentiin katsomaan ultralla Ja siellähän se papu oli ja heilutti jopa kättä! Ihanaa.
Kaikki kuulosti olevan ok joten tuntuu että on kivi pudonnut sydämeltä.
Vielä pari viikkoa niin on maaginen 12vk täynnä.

tsemppiä kaikille!

 
Tänään neuvola. Haluaisin kauheasti kuulla sydänäänet tänään. Ettei tarvitsisi huolestua. Tiedän toki, että voi olla aikaista. Pahoinvointi kun on hélpottanut (varmasti normaalia)alkaa epäilemään kaikkiea. Rinnat toki edelleen kipeät ja nyt flunssakin päällä. Voi ahdistus. Olen koko ajan tosi väsynyt edelleen. Enää viikko jäljellä 12. viikkoon. Pian tämä alkaa helpottamaan!!!! :)
 

Yhteistyössä