Oksentelu palasi takaisin n.viikon tauon jälkeen ja se lannisti niin pahasti, että jäin suosiolla kätilön suosittelemalle sairaslomalle loppuviikoksi. Eipä se työpaikka tai työt mihinkään sieltä muutamassa päivässä katoa :/ Alkaa käymään enemmänkin psyykeen päälle tämä pahoinvointi, mutta onneksi se nyt on helpottanut ihan älyttömästi verrattuna niihin alkuaikoihin!
Ihanan paljon hyviä ultrakuulumisia :heart: Itse odottelen malttamattomana maanantaita, jolloin menemme np- ultraan. Silloin viikkoja on kasassa jo 13+1 -huh miten aika on rientänyt!
autumn Tarkoituksenani ei ole missään nimessä huolestuttaa, mutta minulle kätilö sanoi ultra-aikaa varatessani, että raja niskaturvotukselle on 1.5mm. Kuulemma jos raja siitä ylittyy niin Jorvissa ainakin laitetaan suoraan lähete Naistenklinikalle lapsivesipunktioon. Mutta
huom!: mitkään testit eivätkä seulat ole 100% luotettavia eli vaikka niistä saisi minkä tuloksen tahansa niin syntyvä lapsi voi siitä huolimatta olla täysin terve - ja päinvastoin! Ei siis todellakaan syytä huoleen, jos kerran lääkärikin oli sitä mieltä - ja otettiinhan sinulta se veriseula, josta taas selviää enemmän. Kaikkein tärkeintähän on, että siellä massussa uiskenteli elävä vauva! :heart:
Vauvamassu (tai sitten muuten vain järkyttävän turvonnut kessi
) on täälläkin suunnaton ottaen huomioon, että menossa on rv 12+4
Olen viimeisen parin viikon aikana huomannut, kuinka ihmiset töissä tuijottelevat merkitsevästi vatsaani ohi kulkiessaan B) No, olen päättänyt, että maanantaina kerron töissä, jos vaan ultrassa on kaikki hyvin. Sitä toivon kaikesta sydämestäni...
Mukavaa loppuviikkoa kaikille :heart:
Carmen ja Nirppu rv 12+4