Haaveena vauva 2025

vierailija
Täällä kp21. Ei mitään hajua oviksesta. Lämmöt edelleen matalalla. Ehkä pitkä kierto ☹ yrityspäivien välissä on ollut myös välillä 4-5kin päivää. Ei ole korkeat odotukset tästä kierrosta. Ensi kiertoa odotellessa..
 
Plussanneet voisi varmaan pikku hiljaa siirtyä odotus puolelle Tämä on kuitenkin haaveilijoiden ketju.
No anteeksi jos olen pahoittanut jonku mielen mutta kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen nyt viikolla 4 en uskalla vielä varsinaisiin odotus-ketjuihin liittyä. Mutta toki voin olla täällä hiljaa jos se jotain häiritsee että jakaa iloa ja ahdistuksen tunteita plussan tultua. 🙏
 
  • Tykkää
Reactions: pikkukakkonen24
Plussanneet voisi varmaan pikku hiljaa siirtyä odotus puolelle Tämä on kuitenkin haaveilijoiden ketju.
No anteeksi jos olen pahoittanut jonku mielen mutta kolmen perättäisen keskenmenon jälkeen nyt viikolla 4 en uskalla vielä varsinaisiin odotus-ketjuihin liittyä. Mutta toki voin olla täällä hiljaa jos se jotain häiritsee että jakaa iloa ja ahdistuksen tunteita plussan tultua. 🙏
En ymmärrä tätä, että samantien kun plussaa niin ei ole enää tervetullut tänne. Ja tosiaan mikä on se raja milloin ei saa laittaa enää viivakuvia, kun kuitenkin moni niitä on matkan varrella kysynyt. Nainen on naiselle susi, oli tilanne mikä vaan.
Niinkuin @rimpsukka84 sanoit, keskenmenon pelko on suuri. Jännä sitten, jos kesken menee tänne saa tulla ja pahoitellaan, ensin syytellään kun liikaa, liian kauan iloitaan plussasta. 😾🙈
 
  • Surullinen
Reactions: rimpsukka84
Musta on jotenkin ihanaa, jos plussanneet kokee tän vielä niin kodikseen, että haluaa olla täällä vielä 😊😍 Yritän ahmia kaiken tuon positiivisuuden ja ilon plussista itseeni, ajatukset kun menee niin helposti siihen, että "miks me nyt tässä kierrossakaan onnistuttais kun ei oo aiempiinkaan 14 kiertoon onnistuttu".

Mä vedän huomenna taas vikan letron itseeni ja vaihdan sen sitten greippimehuun ja ovistesteihin 😁
 
Molemmilla sekä @rimpsukka84 että @Cara-mel näyttää vahvoilta jo viivat, toivottavasti nyt pysyy matkassa loppuun asti 🥰

Ryhmässä on paljon ihmisiä ja jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja saattaa tuntea eri tavalla kuin toiset, mikä on ihan normaalia ihmisten keskuudessa. Varmasti plussanneiden tikkukuvat aiheuttaa erilaisia tunteita negatiivisesta positiiviseen, joiden kanssa meidän on elettävä.

Itse henkilökohtaisesti toivon, että ryhmässä olisi tilaa kaikille, myös plussanneille ja aivan alkuraskaudessa oleville! Tiedämme, että alkuraskaus on useimmille pelottavaa aikaa keskenmenopelon takia, varsinkin ensimmäiset viikot.

Omia kuulumisia: tänään kp 4 käyty mittauttaa testosteronitasot uudestaan. Nyt jännätään, onko lääke tuonut toivotun tuloksen ja nostanut niitä.
 
Samoilla linjoilla, kyllä tänne mahtuu. Itselläkin on ollut hetkiä, jolloin on ollut vaikea iloita ystävien vauvauutisista, mutta uskon, että paras on, kun pystyy mielessään nähdä, että vielä olisi samassa tilassa ja ns. manifestoida vauvalykkyä.

Itselläkin yksi keskenmeno takana. Sen jälkeen uusi raskaus sisälsi paljon pelkoa, verattuna siihen ekaan kesken menneeseen, jolloin olin vailla huolen häivää (kunnes vuoto alkoi, mutta sekin unohtui kun neuvolan mukaan "normaalia"). Sitten ekassa kunnallisessa ultrassa kuulin, että ei täällä ole sykettä ja kesken oli mennyt kk aiemmin.
 
Liityn uutena mukaan porukkaan. Jätettiin joulukuun lopulla ehkäisypillerit pois. "Piinaviikot" ovat minulle ollut vieras käsite, kun aikaisemmilta lapsilta kerrasta raskautunut.. mutta tässä puolen vuoden aikana tullu harvinaisen selväksi mitä ne ovat. Ärsyttää oma turhautuminen jo tässä vaiheessa yritystä, vaikka "vasta" puoli vuotta mennyt.

Tässä kierrossa ekaa kertaa greippimehu käytössä, huomasi kyllä selkeän eron runsaissa limoissa ja ovulaatio oli jotenkin normaalia kivuliaampi ja samoten jälkipäivät siitä.

Kiva lukea teidän onnistumisia! Onnittelut plussanneille. ❤

@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1. yhteinen)

@Neljäshaaveena ★ kp 24/26-29 dpo 9
 
Liityn uutena mukaan porukkaan. Jätettiin joulukuun lopulla ehkäisypillerit pois. "Piinaviikot" ovat minulle ollut vieras käsite, kun aikaisemmilta lapsilta kerrasta raskautunut.. mutta tässä puolen vuoden aikana tullu harvinaisen selväksi mitä ne ovat. Ärsyttää oma turhautuminen jo tässä vaiheessa yritystä, vaikka "vasta" puoli vuotta mennyt.

Tässä kierrossa ekaa kertaa greippimehu käytössä, huomasi kyllä selkeän eron runsaissa limoissa ja ovulaatio oli jotenkin normaalia kivuliaampi ja samoten jälkipäivät siitä.

Kiva lukea teidän onnistumisia! Onnittelut plussanneille.

@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1. yhteinen)

@Neljäshaaveena ★ kp 24/26-29 dpo 9
Kiitos 😍 ja tervetuloa mukaan! 🤩
 
  • Tykkää
Reactions: Neljäshaaveena
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle (muista ilmoittaa kun haluat siirtyä).

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@burkei ★ 07/23★ 1.
@Noups ★ 08/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Neljäshaaveena ☆ 01/24 ☆ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@possu. ★ 06/24 ★ 2.
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2.

★★★★★★★★★★★★★★★

27.6.2024 keskiviikko

Nimi ★ Kiertopäivä


@Kerttumaaria kp 38/24-30
@Minnix kp 33/26-30
@KolmattaKehiin kp 21/?
@Min204 kp 14/23-30
@jauhopeukalo kp 13/28
@Päivänsäde84 kp 9/26-29
@possu. kp 8/25-30
@heltsuli kp 8/29-36
@Neljäshaaveena kp 24/26-29

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO

@Neljäshaaveena dpo 9

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@Cara-mel ★ 01/24 ★ 3. ★ 06/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24

★★★★★★★★★★★★★★★
 
Viimeksi muokattu:
Mites tota greippimehua tulis juoda, jos vaikka itsekin ottais testiin?

Vaikka näihin kaikenlaisiin vippanskonsteihin vaikea uskoa enää. 🙈 Kaikki 6 alkanutta raskautta (hirvee luku, kun monta keskenmenoa ollut elämän aikana 🥺) alkaneet ilman mitään vippaskonsteja ja on kuitenkin joskus vuosia sit tullut kokeiltua kaikenmaailman siemenöljyt ja royalgeelet yms. Nyt en tän 2v aikana ole mitään kokeillut, niin jospa ton greippimehun huvikseen kokeilis. 😁
 
Mites tota greippimehua tulis juoda, jos vaikka itsekin ottais testiin?

Vaikka näihin kaikenlaisiin vippanskonsteihin vaikea uskoa enää. Kaikki 6 alkanutta raskautta (hirvee luku, kun monta keskenmenoa ollut elämän aikana ) alkaneet ilman mitään vippaskonsteja ja on kuitenkin joskus vuosia sit tullut kokeiltua kaikenmaailman siemenöljyt ja royalgeelet yms. Nyt en tän 2v aikana ole mitään kokeillut, niin jospa ton greippimehun huvikseen kokeilis.
Mulla ovislimat ollut aiemmissa kierroissa olemattomia ja nyt niitä tuli kerrasta edeltävienkin edestä, joten ajattelin jatkaa tuon mehun juomista seuraavassakin kierrossa jos nyt ei tärppää! Kuitenkin ne limat edesauttaa ainakin siittiöiden kulkua.

Kuukautisten puolenvälin tienoilla aloitin itse (jotkut aloittanut kun kuukautiset loppunut). Yks greippi/2-3dl mehua päivässä siihen saakka kunnes ovulaatio tulee.

Täällä ei tuota pelkkää greippiä mehuna ollut, niin ostin god morgonin verigreippimehua missä appelsiinia seassa, join vaan vähän enemmän tuohon nähden.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Oon kans juonut tota verigreippimehua. Viime syksynä tajusin, kun yritin limoja seurailla, että eihän mulla ole juuri yhtään sitä limaa. Sit kun join yhden alkukierron tuota verigreippimehua, muutos oli ihan mieletön: yhtäkkiä sitä limaa oli PALJON :D No, lopetin sen juomisen aina ovulaation tapahduttua (eikä raskautta ole kuulunut), mut sit luin jostain että sitä pitäis vielä luteaalivaiheessakin juoda, että parantaa limakalvoa ja sitä kautta auttais kiinnittymisessä ja kyydissä pysymisessä. Nyt oon sitten juonut enemmän tai vähemmän koko kierron, mutta painottanut sen +-1 viikko ovulaation ympärille.

Sitä oon pohtinut, että onko se nyt niin tärkeää, että on greippi, eikä mikä tahansa sitrus. Ekaa raskautta edeltävästi mulla oli aina tapana aloittaa aamu sitruunavedellä (sanotaan että se tasapainottaa kehon ph:ta). Nyt oon sitten sitäkin tapaa palauttanut :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neljäshaaveena
Oon kans juonut tota verigreippimehua. Viime syksynä tajusin, kun yritin limoja seurailla, että eihän mulla ole juuri yhtään sitä limaa. Sit kun join yhden alkukierron tuota verigreippimehua, muutos oli ihan mieletön: yhtäkkiä sitä limaa oli PALJON No, lopetin sen juomisen aina ovulaation tapahduttua (eikä raskautta ole kuulunut), mut sit luin jostain että sitä pitäis vielä luteaalivaiheessakin juoda, että parantaa limakalvoa ja sitä kautta auttais kiinnittymisessä ja kyydissä pysymisessä. Nyt oon sitten juonut enemmän tai vähemmän koko kierron, mutta painottanut sen +-1 viikko ovulaation ympärille.

Sitä oon pohtinut, että onko se nyt niin tärkeää, että on greippi, eikä mikä tahansa sitrus. Ekaa raskautta edeltävästi mulla oli aina tapana aloittaa aamu sitruunavedellä (sanotaan että se tasapainottaa kehon ph:ta). Nyt oon sitten sitäkin tapaa palauttanut
Hei kiitos! Tiedän ottaa ensi kierrossa pidemmäksi aikaa käyttöön, jos ei vielä tärppää. Mietin kanssa samaa tuosta, että onko väliä mikä sitrus käytössä. Kaikkialla puhutaan vain greipistä. Siihenkin makuun varmasti tottuu.. 🙈
 
Moikka!

Minäkin voisin pikkuhiljaa liittyä tänne 😊. Meillä on toinen lapsi toiveissa. Esikoisemme on 1-vuotias ja kovasti haluaisimme hänelle sisaruksen.

Olemme olleet ilman ehkäisyä koko esikoisen syntymän jälkeinen aika. Toki imetys teki sen, että kierto alkoi vasta alkuvuodesta ja varmasti hormonitoiminta on hakenut itseään eikä olla mitenkään "yritetty".

Siitä huolimatta aina on tullut pettynyt olo, kun kuukautiset ovat aina alkaneet ja ajattelin että voisimme alkaa yrittää "tavoitteellisemmin". Tämän ryhmän innoittamana ostin tänään greippimehua! 😁
 
  • Rakkaus
Reactions: rimpsukka84
Muistattehan greippimehusta tän:

"Lääkkeiden käyttäjän tuleekin välttää greippimehun juomista tai greippien syöntiä lääkehoidon aikana, ellei varmuudella tiedä, ettei interaktiota ole. Greippimehu estää lääkeaineita pilkkovan entsyymin toimintaa, jolloin lääkeainetta imeytyy ja kertyy elimistöön normaalia enemmän."

Ylläoleva googlesta haulla greippi ja lääkkeet.
 
vierailija
Nyt on aika hyvä arvaus että ovis oli eilen, mutta vasta kp23. Viimeksi kierukan jälkeen eka kierto oli 44pv, eli vois hyvin ollakin noilla main. Sitten jännäilemään.

Tiedättekö että sopiiko tuon greippimehun kanssa allergialääkkeet vai onko niissä tuo sama homma?

/kolmattakehiin
 
vierailija
Hellouu! 😊 En tiedä muistaako täältä kukaan mua enää, enemmän kirjoittelin vauva vuodelle 2024 ketjussa. Sitten oli paljon ovulaatio ongelmia ja tuli hiljennettyä palstoilta hetkeksi kokonaan Tänne en sit jotenkin enää palannutkaan kirjoittelemaan vaan tullut toisella palstalla kirjoiteltua.

Mulla todettiin pcos ovulaatiohäiriöiden taustalla ja nyt sitten tokasta letro kierrosta (tupla annos) saatiin ovis vihdoin aikaan ja tärppäsikin heti 🥹❤ edelleenkään en kyllä pysty uskomaan olevani raskaana tai luottamaan kunnolla, että kaikki menisi hyvin. Tänään dpo14 eli rv4+0. Tosi aikaista siis vielä. Rfsu herkkä tältä aamulta:


Mut saa siirtää plussanneisiin, kun lista seuraavan kerran päivittyy! Palailen sitten, jos huonosti käy. Eli: @Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 6/24
 

Yhteistyössä