Heipsan kaikille ja terveisiä neuvolasta!
Tervetuloa myös uusille!
Tuosta tupakoinnista sen verran että kun odotin esikkoa sain lopetettua polttamisen ennen 12 viikkoa. Loppuraskauden pysyin sillon polttamatta enkä moista imetys aikanakaan aloittanut. Kun lopetin imetämisen niin sillon mulle oli jo itsestään selvää etten enää polta. Tsempityksiä teille muillekin että pääsisitte tuosa pahasta tavasta eroon. =)
Mulla on kanssa sellanen "nyt on hyvä olla" vaihe menossa....ei ole sen suurempia kolotuksia ja vaivoja vaan on kaikin puolin virkeä, aikaan saava ja hyvä olo. =) Tämä taitaakin nyt olla sitten sitä raskauden parasta aikaa.
Pahenevia liitoskipuja ja närästystä yms. odotellessa...
Neuvolassa tänään kävin ja siellä kaikki hyvin. Taas näki miten kaksi raskautta voi erota toisistaan ihan täysin. Painoa oli tullut jonkun verran ja nyt on kokonaisuudessaan tullut 2,3kg...tosin olin juuri ennen neuvolaa syönyt massun täyteen *seli seli*. Paineet oli 122/68 ja pissa puhdat. Hemoglobiini oli 143:sta laskenut 119
vielä ei kuulemma välttämättä tarvii rautaa napsia jollei kummemmin väsytä...nykyinen suositus alottaa raudan napsiminen on kuulemma sitten kun hb on 110.
Piti heti kotiin tullessa kaivaa esikoisen neukkakortti ja sillon mulla oli hb alimmillaan 118 ja sekin vasta 33+1 viikolla.
Sf-mitta oli jo 20 cm...yläkäyrällä mennään siis sen suhteen. Esikosta näytti olevan sf-mitta 20 cm 23 viikolla.
Kaipa tuokin tässä matkan varrella tasaantuu.
Vauveli makoili edelleen masun oikealla puolella ja sykkeet oli sitä 150. Pienen potkun antoi myös siinä kuunnellessa terkkarille. :heart:
Kaikki oli siis oikein hyvin.
Seuraavan kerran menen tammikuun puolen välin paikkeilla ja sillon laitetaan sitten kelan paperit kuntoon.
Ajattelin ensin että pyydän ajan joulukuun loppuun että sydänäänet kuunneltais enenn meidän etelän matkaa mutta kun nuo liikkeet jo tuntuu ja koko ajan vahvistuu niin en sitten kuitenkaan pyytänyt.
-Liro ja papunen-