TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

kävin tänään ultrassa ja mun la:n sais siirtää 20.5. kaikki oli ipsukalla hyvin, siellä ne pikkuiset kädet viuhto hirveää kyytiä :) nyt pitäis alkaa nla aikaa varaamaan, menee varmaan tuonne ens vuoden puolelle ku siirty tuo la niin paljon. mut pääseepähän uuteen nla:an kun meillä vaihtuu paikka ku tulee tuohon viereen uusi terveyskeskus. ei tarvi enää montaa kilometriä pyörällä ajaa tuolla lumisilla pyöräteillä :D

Heipsan kaikille ja terveisiä neuvolasta! :D Tervetuloa myös uusille!

Tuosta tupakoinnista sen verran että kun odotin esikkoa sain lopetettua polttamisen ennen 12 viikkoa. Loppuraskauden pysyin sillon polttamatta enkä moista imetys aikanakaan aloittanut. Kun lopetin imetämisen niin sillon mulle oli jo itsestään selvää etten enää polta. Tsempityksiä teille muillekin että pääsisitte tuosa pahasta tavasta eroon. =)

Mulla on kanssa sellanen "nyt on hyvä olla" vaihe menossa....ei ole sen suurempia kolotuksia ja vaivoja vaan on kaikin puolin virkeä, aikaan saava ja hyvä olo. =) Tämä taitaakin nyt olla sitten sitä raskauden parasta aikaa. :D
Pahenevia liitoskipuja ja närästystä yms. odotellessa...

Neuvolassa tänään kävin ja siellä kaikki hyvin. Taas näki miten kaksi raskautta voi erota toisistaan ihan täysin. Painoa oli tullut jonkun verran ja nyt on kokonaisuudessaan tullut 2,3kg...tosin olin juuri ennen neuvolaa syönyt massun täyteen *seli seli*. Paineet oli 122/68 ja pissa puhdat. Hemoglobiini oli 143:sta laskenut 119 :eek:
vielä ei kuulemma välttämättä tarvii rautaa napsia jollei kummemmin väsytä...nykyinen suositus alottaa raudan napsiminen on kuulemma sitten kun hb on 110.
Piti heti kotiin tullessa kaivaa esikoisen neukkakortti ja sillon mulla oli hb alimmillaan 118 ja sekin vasta 33+1 viikolla.
Sf-mitta oli jo 20 cm...yläkäyrällä mennään siis sen suhteen. Esikosta näytti olevan sf-mitta 20 cm 23 viikolla.
Kaipa tuokin tässä matkan varrella tasaantuu.
Vauveli makoili edelleen masun oikealla puolella ja sykkeet oli sitä 150. Pienen potkun antoi myös siinä kuunnellessa terkkarille. :heart:
Kaikki oli siis oikein hyvin.

Seuraavan kerran menen tammikuun puolen välin paikkeilla ja sillon laitetaan sitten kelan paperit kuntoon.
Ajattelin ensin että pyydän ajan joulukuun loppuun että sydänäänet kuunneltais enenn meidän etelän matkaa mutta kun nuo liikkeet jo tuntuu ja koko ajan vahvistuu niin en sitten kuitenkaan pyytänyt.

-Liro ja papunen-

Heissan, täällähän te kaikki olettekin! Alkoi ihmetyttää kun mitään kirjoituksia ei ollut enää tullut, mutta sehän olikin marraskuun pino.

Onnea jennille naimisiinmenon johdosta! :flower: Mymmelikselle :hug: anopin ilkeistä sanoista. Omanikin on kerran sanonut ilkeästi (humalassa) ja se oli kyllä kurjaa.

Mulle vois vaihtaa la:n 12.5 ja synnytyssairaala Kättäri.

Saisinkos minkäkin sen kerhon salasanan wilhelmiina?

Voihan pahka |O No nyt ne sit soittikin et mun tuolla synnytyselimissä onkin jokin tulehdus oli tullut jotain kokeita viellä tänään...mua ahistaaaaaaaa :( Saa kokoajan pelätä et jotain satttuu ja entäs se tulehdus on levinnytkin kohtuun ja muihin oleellisiin juttuihin....no eikun reseptin hakuun ja apteekkiin...

poika04 Miten ne ensin sanoo että kaikki on hyvin ja sitten soittaakin että onkin tulehdus? Tosi kumma juttu. Mutta hyvä että selvisi niin saat ajoissa hoidettua sen kuntoon. Eiköhän ne antibiootit siihen pure. :hug:
Ja pyydä päästä kuurin jälkeen jälkitarkastukseen että varmasti on tulehdus poistunut.

Heipä hei tännekin. minäkin nyt hyppelen kerhon ja tämän palstan väliä. Mitään kun ei halua menettää. Kuumeessa edelleen, tylsää.
Nyt tyhmääkin tyhmempi kysymys, mutta itse kun otan vakavasti kaiken... :LOL:
Onkohan ihan normaalia, että viime viikon lopulla ja lauantainakin vauvan liikkeet tuntuneet melko selvästi ja nyt pariin päivään saa oikein etsimällä etsiä niitä? Olisiko pikkuinen hiukan eri asennossa tai jotakin? viikkoja kuitenkin vasta 17+1. Välttämättähän vielä ei tarvitse edes tuntuakaan mitään liikkeitä.

toukomamitsu en jostain syystä pysty lähettämään yksityisviestejä ensimmäisenä tänään, pystyn vaan vastaamaan niihin, mutta wilhelmiina, joka on kerhon "vetäjä" varmasti lähettää sen sinulle. Minulla ei siis tänään näy kirjekuoret nimen alla. Muista hakea vielä kerhon jäsenyyttä kirjautuessasi sisään.

Liro: joo sitäpä tässä itsekkin olen kummastellut mutta ihmisiähän ne hekin on, jos kaikki ei vaan ollut viellä eilen tullut. Mulla on tarkastus ennen töihin menoa.

Voiko nää tulehdukset olla oire jostain pahemmasta? Ei mul kuumetta eikä mitään ole mut huolestuttaa kun mulla oli vastottain paha hiivatulehduskin.. :ashamed: No pitää lähtee kattelee tuota lääkepurkkia et mitä siinä sanotaan ja miten sitä käytetään.. just kotiuduin

poika04 sinäsä hyvä, että ottivat heti yhteyttä kun jotain löysivät. Voihan olla, että testin tulos ei ollut valmistunut aiemmin. Nyt saat heti lääkkeet ja kaikkea ettei pikkuiselle aiheudu vaaraa. Hoitamattomana olisi varmasti ikävä.

Hiivatulehdus on sikiölle vaaraton. Älä sitä pohdi.

Juu, mut kyllä sitä kaikkea pitää ihmiselle tulla...emätintulehdus voi kukka...7 päivän kuuri, työnnetään rasvaa niin kauaksi kuin mahdollista tosi kivaa voi vaikka olla aika kostee olo :LOL: no toivottavasti tällä hoituu..kiva vaan kun ollaan lähdossä sukuloimaan ja ollaan yötä niin työnnäppä siellä sitten rasvaa koloon |O voih

jaahas pitäs pakkailla tavaroita huomiselle...kun palailen maisemiin niin onkin 18 viikkoa täynnä siinäpä se aika menee...Jos en huomenissa kerkeä kirjoitella niin hyvää itsenäisyyspäivää kaikille ja rentouttavaa pitkäää viikonloppua kenellä on perjantai vapaana.

mmpoika04 Tuskin on oire mistään pahemmasta...hiivatulehdukset on todella yleisiä ja eikös täällä jollain muullakin ollut emätintulehdus. Kunhan nuo vaan hoitaa pois niin tuskinpa tulee ongelmia miyöhemmin millään tapaa. Sitten asia on eri jos tulehdusta ei hoitaisi.

Eiköhän se siitä! :hug:

Hei, saisinko tulla tällekin listalle, vaikka LA on varsinaisesti huhtikuun puolella 28.4. Olen tässä seuraillut ystävättäreni jo 2 viikkoa yliajalla olevaa raskautta ja voihan noin itsellekin käydä, joten siksi tulisin mielelläni myös tälle listalle. :)
(ystävätär on muuten juuri nyt sairaalassa ja synnytystä käynnistellään).
Ensimmäinen lapsi on minulla tulossa ja sairaalana OYS.

Olemme käyneet rakenneultrassa, mutta unohtui udella mitään sukupuolesta, joten se säilyköön sitten salaisuutena hamaan tulevaisuuteen. :D

Toivotan sinut juuri omasta puolestani tervetulleeksi! Oltiinkin muistaakseni tuttuja jo aiemmin jostain haaveilijoista!

Ilostuin kun huomasin että tuolla oli juttua et nykyään kerrottaisiin se sukupuoli jos vanhemmat haluaa (tästä oli tullut loppukesällä kai jokin uusi ohje HUS:ssa). Meille kyllä molemmat on tervetulleita, mutta uteliaana ihmisenä olisi kiva tietää! ;)

Heips Lontoosta!

Jenni paljon onnea.

Ronya toivottavasti ei tule tullut mitaan hylkays reaktioita...

taalla viikonloppu sujui piparita leipoessa ja lauantaina pienilla odotus ja vauvanvaate vaihto pikkujouluilla. Nyt on ekat vauvan vaatteet laatikossa odottamassa ja itselle hieman mammavaatteita kaapissa.

Eilen tuli kylmaa vetta niskaan sairaalasta. Viimeinen kromosomi koetulos osoitti etta kaksi kromosomia on vaihtanut paikkaa, ja meidan taytyi kayda antaan lisa verikokeet etta voidaan varmistaa onko se peritynyt meilta vai ei, Huok :( . Mies lahti sitten Etela afrikkaan 'kotilomalle' heti sairaala reissun paalle ja mina taalla yritan pitaa lippua korkealla. itse lahden ens viikolla peraan. vahan mieli matalalla.

huomenna neuvola ja toivottavasti kuunnellaan sydan aanet kun ajattelin heti ettei vauva oo edes elossa kun en tunne viela liikkeita, mahakin enemman turvonneen nakoinen kuin vauva masu... painoo kirtynyt hieman liikaakin :whistle: syotya on tullut hyvalla omallatunnolla...

ai niin joku kyseli vauvan sukupuolesta, en voinut vastustaa kiusausta ja kysysin kun saatiin ekat koetulokset. Vain mies ja mina tiedetaan, muille ei kerrota ellei sattumalta molayteta sita aaneen!

terkuin LC ja Habana 16vk

heippa!mäkin voisin ottaa salasanan sinne kerhoon??pääsis sitten sinnekkin puolelle juttuja katselemaan :)

mulla on kanssa liikkeitten takia välillä kauhee huoli..elikkä välillä on monta päivää että tuntuu oikeen kunnolla ja sit taas voi olla muutaman päivän tauko et ei tunnu juuri ollenkaan.mutta kai se on tässä vaiheessa vielä ihan normaalia.

hih..meillä on esikoinen nyt keksiny,että hänelläkin on masussa vauva!ja vaikka kuinka sanot että äitillä vaan on,niin väittää vaan että kun minullakin
:D

WILHELMIINA 81: hain nyt sitä kerhon jäsenyyttä, odottaa vain sun tarkistusta :)

Kävin tänään sitten taas naisten polilla kun en pariin päivään ole kuullut mitn.liikkeitä, ja ajatuksena pelko siitä et vauva ei kasvakaan...
Mutta kaikki hyvin aivan ihana lääkäri oli taas, mittas pään, mahan ja reiden ympäryksen, kaikki ok, vastas 16+2 viikkoa, ja pikkunen oli tosi vilkas ja heilutteli mulle :) lääkäri sai la ajaksi 19.5, mutta sanoin et mulle on sanottu 5.5, enkä tiä miks ei sitä menty muuttaan np-ultrassakaan. eli olkoon se ellei rakenne ultrassa vaihdeta, joka on heti joulun jlk.27p., kysyin sukupuoltakin mutta ei nähnyt on niin pieni vielä.

Muuten olo on hyvä, ja huomenna mennäänkin leipomaan porukoille pipareita ja tekeen talo.

Huomenta. Täällä flunssa ei tunnu ellittävän ollenkaan. Tylsää. Taas yksi huonosti nukuttu yö takana.

kaikille, jotka miettivät liikkeiden heikkoa tuntumista tai puuttumista olen tullut siihen tulokseen ihan yksikseni, että niinhän sen on pakko ollakin. Varmasti liikelaskentakin aloitetaan suht. myöhään sen takia, että kaikilla liikkeet eivät ala tuntumaan niin nopeasti tai saattavat vauvan asennosta riippuen olla tuntumatta. Tahdon itse kovasti uskoa tähän =) . En ainakaan vielä halua stressata moisella, sillä juuri kun eilen valitin asiasta, alkoi kirppunen möyhentää sisuksiani.

Heippa! Tuosta kerhosta: minä en ole ajatellut sinne siirtyä, jääköhän tänne sitten ketään muita? Aika näyttää. Vai harrastanko itsekseni puhumista; aika harvaa olisi sekin kun en usein jaksa kirjotella...
Voinnissa ei mitään muutoksia, laiskottaa vaan ihan hirveesti. Plääh. Ei nyt oikeesti mikään pakko olis mitään tehdäkään, taidan mennä päikkäreille ja väsätä ruuankin vasta sitten.

Sinuhe+Onni-Ilona 15+2

Onnea Jennille!! :flower:
Ja tervetuloa Juuri!
Tulin toivottamaan Oikein hyvää ja rauhallista Itsenäisyyspäivää kaikille! Täällä on liikkeet alkaneet tuntumaan noin viikko sitten, ihan on selkeitä potkujakin. Ajattelin minäkin pysyä tällä puolella ainakin näillä näkymin.

Lumikko71 ja rv 17+4 :xmas:

Yhteistyössä