TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Tervetuloa Juuri porukkaan!!!

Minäkin olen aikeissa pysyä tällä puolen,ei ole toistaiseksi jaksuja ruveta anomaan jäsenyyttä yms...

Hyvää itesnäisyyspäivää kaikille! Tulen viettämään sen leipoen ja leväten =) Ihanaa kun on vapaa päivä.

Repa ja kutvonen rv 17+1
 
Aattelin vaan kertoa, että minäkin pysyn täällä :) Oikein mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! Minä olen luvannut miehelle tänään hemmotteluillan, jotta hän jaksaa kuunnella mun valituksia milloin pahasta olosta ja milloin mistäkin ;)

 
No niin, miekin tahdon sit sen salasanon sinne kerhoon!!!! :LOL: Kohta olen täällä yksinm hopottamassa omia juttujani vaan!!! Voihan nyt...

Kiitos kaikille, tootte aika ihunia..Kauheasti tuli pahoitteluja ja :hug: siitä anopin kiukuttelusta! Ei olla asiasta puhuttu, tärkeintä on nyt vaan olla onnellinen tästä pienestä ja toivoa että akka kasvaa aikuiseksi ja nöyrtyy kohtalon edessä siihen, että meille tulee vauva, eikä musta pääse eroon... :kieh: Silti kurjaa!
:ashamed:

Hyi hyi hyi eilen neuvolassa meinasin saada sydämmen pysähdyksen, kun ei meinattu saada :heart: -ääniä kuuluviin!!!!! Hyi kamala että minä pelästyin iahn kamalasti, kylmä hiki, itku ja oksettava olo tuli siinä odotellessa! Oma hoitaja ei löytänyt, vaikka kuinka etsi ja käänsi, kone sai jostain heikon lukeman sykkeestä 145, mutta oli tosi vaisu. Lähti sitten hakemaan toista hoitajaa paikalle, joka piti mulle palopuheen, että ei hätää, lähdet sitten naisten polille sairaalaan katsastamaan, onhan vauva hengissä vielä, jos ei saada kuulumaan. :eek: Siinä sitten suu väpättäen olin ja nyökytin, ei tulut sanan sanaa suusta. Onneksi, luojan kitos, onneksi samantein, kun laski anturan masun päälle, kuului voimakas jyskytys, siellä se oli ja melalsti, paineli karkuun, minkä ehti =) Eka oli vaan etsinyt liian ylhäältä, vauva oli tosiaan ihan tuolla häpykarvoituksen tuntumassa :eek: (mitä lie vielä niin alhaalla tekee...) Syke oli voimakas ja 160 pumputti tasaisesti, kunnes ilmeisesti alkoi tutimaan ja laski pikkasen. kaikki oli miullakin hyvin, pisu puhdas, piano noussut yhteensä nyt 6kg (mä olen siis luuta ja nahkaa edelleen, tarkoitus olisikin päästä normaalipianoiseksi...)

Tisseistä tulee maitoa :eek: Pyhä isä että ihmettelin tätäkin suu ymmyrkäisenä päivällä, kun tissejä kutitti ihan vimmatustija kun antaumuksella sitten rapsuttelin niitä niin käsille tuli ihan märkää :whistle: Puristamalla tulee ihan tippoja... Empä viitsi kamalasti nyt alkaa puristelemaan ja ihmettelemään, jääpi vauvalle jotain varastoon :LOL:

Voi sentään, menee joulun vietot varmaan uusiksi meillä... :| Minä en nimitttäin ala iltaa istumaan siellä anoppilassa, jos ei mitään edistystä tapahdu. Joulu on muutenkin minulle vaikeaa aikaa, kun ei ole omaa sukua laisinkaan, haudoilla pitäisi vaan juosta :/
Ensi jouluna on sitten ihan oma pikkuine perhe :heart: Voi, miten tuleekan hyvä mieli siitä ajatuksesta!

Nyt on kerrottu kaikille tästä meitin Naukusesta ja kyllä on ihmiset olleet iloisia ja aidosti onnellisia meidän puolesta! Jopa ihymiset, joilta ei sitä halausta olisi odottanut, niin ovat parahtaneet itkuun ja kapsahtaneet jkaulaan :D Inhaa masun kokeiluakin on yritetty, mie olen vienosti vaan sanonut, etten pid'ä muutenkaan ihmisten lääppimisistä, niin voitaisiinko jättää kokeilut josksikin toiseksi kerraksi :LOL: Minä en todellakaan pidä puoli tuttujen ihmisten kosketteluista... :whistle:

Nyt lähden tekemään jotain herkku murkinata Herra Huulle :heart:

Nauku 15+4 :heart:
 
Mymmelis onneksi tukea ja innokkaita ihmisiä löytyy muualta lähipiiristä kuitenkin. Tuo anoppisi suhtautuminen oli kyllä kovin kummallista. Meillä kaikki ovat ottaneet uutisen tulokkaasta hyvin vastaan, mutta oma äitini on ollut silloin tällöin suruissaan kun tätä välimatkaa on.

Mä varmaan jään keikkumaan tähän kerhon ja palstan väliin, kun mitään juttuja ei halua menettää ja kaikki keskustelu on ihanaa.
 
Terveiset rakenne ultrasta äitpolilta! Siellä pikkuinen mennä viipelti hirmuista kyytiä. Ja kaikki mitä saatiin mitattua näytti olevan ok, varpaita 10 kpl ja sormia samaten =). Tosin menen vielä toiseen rakenne ultraan muutaman viikon päästä. Tuli tuo äitipolin kutsu nyt vähän huonoon aikaan kun viikkoja on vielä hieman liian vähän joten synnytyslääkäri pyysi että kävisin ultrassa vielä toistamiseen muutaman viikon päästä. Eipä tuo haittaa, kiva nähdä pikkuista useammin =) .

Kattelivat ultrassa istukan virtauksia kun mulla on tämä "mukava" perintönä saatu verenpainetauti. Toiselta puolelta mitattuna tulos oli ok, mutta toisessa puolessa oli jotain pientä häikkää...Ei kuulema tarvitse kuitenkaan olla huolissaan vielä. Istukka on asettunut kohdun takaseinään ja edelleen kohdun suun päällä. Seuraava polin ultra viikolla 28, silloin toivottavasti tuo istukka olisi vähän ylemmäksi noussut.

Ihana olo kun on taas nähnyt pientä!

Jenni30v ja pikkuinen 17+6
 
Niin ja kauniit kiitokset teille kaikille onnitteluista!! Huua ei ole vielä laantunut ja toivottavasti ei vielä hetkeen laannu.... Jännittää miten vanhemmat tulee reakoimaan meidän naimisiin menoon kun saavat hääkuvalla varustetun joulukortin ;)
 
Jenni30v: Onnea sinulle naimisiin menon johdosta! Meillä kanssa monet sukulaiset ovat jo kovasti kysyneet, että kai menette ennen lapsen syntymää naimisiin, kun ollaan avoliitossa, kihloissa. Kyllähän sitä kerkee lapsen syntymänkin jälkeen häitä viettämään.

Tänään kuulin ensimmäiset pari potkumaista liikettäkin...sitten oli taas hiljaista. Vau! Mutta niistä ei voinut erehtyä, oli aika jännä tunne. Olin jo kerennyt miettimään, että onkohan siellä masussa kaikki hyvin, kun mitään ei kuulu, mutta kai on ihan normaaliakin vielä näin varhaisessa vaiheessa. Ihanaa meillä kanssa vielä pari viikkoa ja pääsee sinne rakenneultraan moikkamaan pienokaista. Me aijotaan kysyä sukupuoli, mutta yritetään pitää salaisuutena muilta.

Mutta nyt unten maille...Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Toukomamitsu ja pienokainen 17+6
 
Huomenta kaikille ja hyvää itsenäisyyspäivää!

Kiva kuulla toukomamitsu että tunsit potkut! Itsekin olen ollut hieman hämmentynyt, kun mitään ei ole vielä tuntunut. Sitä miettii että onko siellä mitään elämää enää. Mutta perusluottamus on että kaikki on hyvin! Mulla on vasta 17+1, joten ei kai tässä mitään hätää.

Sain eilen tietää että ulkomailla asuvalla kaverillani on tulossa vauva ja meidän laskettujen aikojen välillä on vain 2 päivää eroa. Tosi hauskaa! Muutenkin pari kaveria on myös saamassa vauvat loppukeväällä. Hauskaa että on sitten kavereita ja vertaistukea.

Eipä tässä nyt kummempia. Voikaa hyvin!
 
Hyvää itsenäisyspäivää kaikille :flower:

Meillä vietellään lorvailupäivää televisiota katsellen ja lököillen. Oltiin eilen kaveripariskunnan luona pippaloissa ja rasituin niistä oikein kunnolla :/ Musiikki pauhasi melkoisesti ja Nirppu ei selvästikään tykännyt siitä lainkaan: raukka ei rauhoittunut millään vaan liikuskeli ja potki todella hermostuneesti koko illan :( Asiaa ei auttanut myöskään valvominen, kun olen tottunut menemään nukkumaan jo klo 9 paikkeilla ja nyt päästiin kotiin vasta puolen yön aikaan. Siinä sitten piti vielä riidellä miehen kanssa hänen nukkumaan tulostaan, kun meinasi huppelipäissään vielä alkaa katsomaan elokuvia ja ottaa muutaman drinksun. Sain kauhean itkuraivarin ja miehen peittokin lensi jossain vaiheessa jo olohuoneen sohvalle :kieh: Lopulta saatiin rauha maahan ja päästiin nukkumaan, mutta kovin levoton yö oli, kun toinen pyöri ja hyöri jatkuvasti (mies nukkuu tooodella levottomasti aina kun ottaa alkoholia!). Lopputuloksena heräsin vasta 11 aikoihin ja kamalassa päänsäryssä, joka kuitenkin helpotti, kun söin ja otin vielä torkut. Mutta sanonpahan vaan, että eipä olleet juhlat tämän härdellin arvoiset ja jatkossa taidan jättäytyä suosiolla kaikista myöhään kestävistä kemuista... Kaiken lisäksi hermostuin todella pikkuisen hyvinvoinnista, kun raukka ihan selvästi ei nauttinut olostaan melussa ja hälyssä :(

Meillä muuten kaikki hyvin; rakenneultraa odotellessa (jota jouduttiin siirtämään kahdellä päivällä miehen työkiireiden takia ja on nyt siis perjantaina 14.12.) :heart: Massu on niin komea, että pikkuisen jännittää minkäkokoinen meidän vauveli oikein onkaan :D Tai better yet; olisiko siellä sittenkin Nirpulla kaveri :heart:

Toukokerhosta ajattelin kysäistä, että siirtyyköhän sinne kaikki? :x Kävin kurkkailemassa siellä, mutta jotenkin en "osannut" kirjoittaa sinne vaan tulin tänne puolelle naputtelemaan :D Ilmoitelkaahan miten aiotte jatkaa - tai no huomaahan sen sitten, jos täällä yksin juttelee :LOL:

Mikä vaihe raskautta sinulla Jenni30v. on menossa, kun ultra oli liian aikaisin? Mihin aikaan se rakenneultra sitten olisi paras ottaa? Entä osaatko sanoa mitä siellä tarkalleen katsotaan? Ainakin sydäntä, mutta mitäs muuta...

Entä kuinka monella teistä on neuvolassa mitattu sf-mittaa? Minulle ei ole aiheesta puhuttu sanaakaan, mutta joillakin täällä oli jo moinen mitta otettu :/

Jospa sitä lähtisi takaisin sohvalle köllöttelemään, kun kuuluu miekkonenkin siellä olevan =)

Carmen ja Nirppu rv 18+4
 
Tervetuloa kaikille uusille.

(.) toukka jumppaa sellaisella voimalla tällä hetkellä että. Olo on ollut tänään ihan hyvä. Ei ole ollut pahoinvointia eikä päänsärkyä... :D Ainakaan vielä...
Muuten meinaa hermo mennä kun mies osaa olla ääliö :headwall: Tänään kun on mun ainoa vapaa pitkiin aikoihin et olis voinu mennä kyläilemään, ni ei ni ei AARGH... Ja olis ollu kyse hänen sukulaisistaan. Pää sekoo neljän seinän sisällä...
Mut nyt poistun valittamasta

tmvk ja toukka 18+6
 
Neljän seinänä sisällä kökkiminen ei ole minkään asteen herkkua :$ Itse olen ollut saikulla siis viime joulukuusta lähtien ja tähän alkaa turtumaan, kai si tä hiukan sekoa, kun päivät pitkät siirtelee tavaroita paikasta toiseen ja ihmettelee... Telkkaria vihaan katsoa, eikä radiokaa ole päivisin päällä... Välillä tuleekin miettineeksi itsekin, mitä ihmettä mie teen päivisin täällä :LOL:
Kumman nopsaan ne päivät menee, vaikkakin aikaa yksin ololle ompi melkein 12 h, jos herään ukon kanssa samaan aikaan :eek:
Tähän turtuu tavallaan :ashamed:

Onko muilla tuntunut kohtu välillä ihan kovana? Välillä on aivan pinkeä, lähes kivikova ja välillä taas semmoinen normaali :p Tyhmää, kun se neuvolan täti ei tosiaan osaa vastata mihinkään...

Viimeksi kysyin siltä, että voiko kohtu tuntua enemmän toisella puolella, hän vaan naurahti "empä osaa sanoa"... No joo, olihan se odotettavissa :$

Huomenna olisi aikas vaikea tilanne edessä...Sijaisvanhempien luona on järkätty sellaiset kranssin valmistus-"juhlat", meitä "siskoksia" on tulossa sinne kylläkin vain kolme, mutta tilanteen tekee hankalaksi se odotettavissa oleva piikkittely ja kiusaantunut tilanne kaikille. Yksi meistä kolmesta on nimittäin saanut tietää vajaa vuosi sitten, etteivät he koskaan tule lapsia saamaan. :( Ko. hlö ottaa aina kovin raskaasti muiden vauva uutiset, ymmärrettävästi, mutta minua hän karsastaa muutenkin ja odotettavissa olisi siis ihan mielellään vältettävä tilanne, kun hän huomaan minun mahani. Harmittaa ihan tosi paljon nyt, kun tuntuu, että tämä maha-asukki tuottaa muille mieli pahaa tahtomattaan, kenenkään tahtomatta :| Juhlista pitäisi tulla mukavat, mutta....
Voisi olla parasta, että jättäydyn suosiolla pois, ei tule ainakaan paha mieli itselle, eikä tule käännetty veistä toisen haavassa. :/

No katsotaan aamulla, onko minussa taostelutahtoa jäljellä lain ja että jaksaako sitä lähteä puolustamaan onneaan rinta rottingilla pahoittaen toisen mielen :headwall:

Nyt mannapuuron kimppuun! Tein lisukkeeksi herkullisen raparperi-sopotuksen, jos vähän uskaltaisi maistaa.. Vatsaa kääntää ja vääntää muutenkin :LOL:
 
Voi Mymmelis, :hug: . Mene vain reippaalla mielella ja jospas tama ko henkilo ois aikuistunut niin ettei olisi niin katkeroitunut kun ei saa omia lapsia. se vain loitontaa hanta muista kavereista joilla on lapsia!

Wilhelmiina teeko jotain vaarin kun menen kerhon puolelle ja en paase lukeen mitaan keskuteluja, juttuja tai katselemaan kuvia. sivut ovat typotyhjat...

LC ja Habana :heart: sykkien eilen neuvolassa
 
Carmen: Eli mulla oli rv 17+6 menossa tuossa ultrassa. Synnytyslääkäri joka teki ultran sanoi että paras ajan kohta olisi vasta parin viikon päästä eli noin rv 20. Ymmärsin näin että ihan kaikkia elimiä ei vielä tässä kohdin oikein hyvin näy eikä niiden kokoa voi mitata/ silmäillä miltä ne näyttää. Nyt sai pikkuiselta mitattua aivojen koon/symmetrisyyden, takaraivon koon (?) ja sydämmen ainakin...En ihan tiedä mitä kaikkea mittaavat. Keskittyi enemmän mun tapauksessa istukan toimintaa joka on riski verenpainetaudin vuoksi.

Miksi oi, miksi en saa nukuttua?? Mä jaksan kokoajan valittaa tästä samasta...mutta kun tää alkaa olla tosi raskasta! En vaan saa nukuttua vaikka kuinka väsyttää, alkaa olo olla fyysisesti ja psyykkisesti jo ihan rikki. Paino vaan tippuu ja tippuu ja sitä kun ei entuudestakaan ollut liikaa...Luulen että painokin tippuu kun olen niin loppu tuon väsyn vuoksi =( Voi kun tää ei haittais pikkuista tuolla masussa. Vaan kun en tiedä mitä tehdä. Ulkoilen, koitan syödä terveellisesti, en nuku päikkäreitä ettei mee unet... Iltasin syön magneesiumia jonka pitäis rentouttaa lihaksia jne, jne, jne kaiken maailman "pomppaskonsteja" on tullut yritettyä. Mutta kun ei, niin ei. Vali, vali, vali :'(
 
Carmen, tuosta sf-mitasta, minulta mitattiin ainakin viime viikolla kun viikot oli 18+4 ja äitiyskortissa käyrät näyttävät alkavan viikosta 18.

Tuohon kerho asiaan, minä meinaan käydä vain tällä palstalla kirjoittelemassa kun vain suinkin kerkeän kun tämä elämä on aika vauhdikasta noiden kahden pikkuihmisen kanssa.

Tällä viikolla sain pienen vauvan syliteltäväksi, mutta jouduin antamaan pois sylistä kun tämä meidän pienempi sai asiasta kauhian raivarin. Onko kellään useampi lapsisella ollut tälläistä ongelmaa ja että ois sitten omien kanssa mennyt ihan hyvin?

MOLLAKKA ja pikkunen 19+6
 
Mä en ainakaan ymmärrä tota kerho toimintaa..onko siellä niin hiljaista ettei ole mitn.juttua??? ei ainakaan mulla näy..yks kuva oli nyt nähtävillä Wilhelmiinalta..mutta eikö enempää...vai enkö osaa toimia siellä??

London Calling: sinne pitää hakea vielä jäsenyyttä Wilhelmiinalta, ja kun sut on hyväksytty niin pitäs olla ok.
 
Aamujen aamua kaikille.

Peiton lämpimään olisin halunnut jäädä. Oksentamaankin jouduin taas tänään. Mut ei auta työt kutsuvat.

Eilinen päivä meni lepäillessä ja herkutellessa.

Illalla pitäis lähteä miehen kanssa kaupungille katseleen joulujuttuja. Tosin osa varmaankin hankintaan lauantaiselta ideaparkin reissulta.

Siit kerhojutust viel. Minä ainakin aion pysyä täällä puolella enkä liity mihinkään kerhoon. Voin kertoa täälläkin kuulumiseni ja kuvien tuskin tule käyttämään, kun tumpelo olen.'

Jossu & masuasukki 15+3
 
Tervehdys

Paljoa en ole ehtinyt täällä käymään nyt kun muutto jo ensiviikon perjantaina, kiirus tulee, huhhuh...

Ultra ja neuvola oli tiistaina 4.12 ja molemmissa todettiin pikkuinen hyvinvoivaksi :) Tässä nyt aamukaffella ehtii vähän kirjotteleen ja lueskeleen juttuja mutta kohta alotettava pakkaaminen... Liian paljon vissiin tavaraa.. :/

Mulle lasketuks ajaks jäi sitten se 17.5 ja TAYSsissa vissiin sitten synnytys...

Jep mutta täytyy tästä mennä aloittamaan pakkaaminen, musiikki raikaamaan ja pakkaamaan niin että tänään saa sitten aikaiseksi jotain.. Aamusta tuntuu et on pirteempi kun sitten taas iltapäivästä (hassua sinänsä kun ennen raskautta se on ollu toisinpäin..)

- Cici ja juniori 16+6 :heart:
 
Hei, eilen illalla paasin lukeen noita kerhon sivuja ja kirjotteleenkin, mutta tanaan taas sivustot ilmoitti etta kerho on vain jasenille. En todellakaan ymmarra.

Illalla alkoi taas nena vuotamaan, toivottavasti nyt ei vain tule uutta lenssua kun pitaisi lahtea seinne Etela Afrikkaan tiistaina. tanaan pitaa paketoida viimeiset lahjat ja laittaa postiin! Huh, on tuskaista kun taytyy katsoa ettei painoa tule liikaa ja jakaa paketteja useampaan postipussiin.

Minulla on jatkuvasti kipua oikealla puolella juuri nivustaopeen ylapuolella ja joskus pissaaminenkin tekee kipeaa kun lihakset krampaa. EN usko naiden kipujen olevan niita harjoittelu suppareita, mutta mielikuvitus laukkaa milloin ovario cystaa ja toisinaan etta alamahassa olisi kiinnikkeita. Epamukavan tuntuista joka tapauksessa.

terkuin,
LC ja Habana 16+ 3
 

Yhteistyössä