TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Päikkäri: Meillä tuo palkanlaskija sano, että rastita se kohta että palkkatiedot lähetetään myöhemmin ja se siksi jotta saisin sen äippäpakkauksen mahdollisimman nopeesti itelleni :) Kun duuni täyttää jonkun lisälomakkeen, et ne saa haettua itelleen siksi 3 kk:ksi äippärahan et voivat maksaa palkan siltä ajalta, niin hää sano et hälle riittää kopio siitä mun hakemuksesta :D

 
Toisilla on ymmärrettävästi paniikki, kun liikkeitä ei tunnu. Minä taas panikoin, että mikä vauvalla on hätänä, kun liikkuu oikein ylivilkkaasti. Jalat käy, kuin rumpalilla bambissa.. siis melkoinen hakkaaja. Näin jo silmissäni kauhukuvia, että vauvalla on napanuora kaulanympärillä tiukasti ja raukka yrittää räpiköidä siitä irti.. Siis aivan hirveitä tärinäkohtauksia. huh huh. Onko näitä muilla? Mies väittää, että se on mun suolisto, mutta kyllä se vauvan liikkeitä on..
 
Moikka moi van taasen!!!

Kiva kuulla, että myös Liinu pääsi säikähdyksellä :heart: Kyllä miekin huolestun aivan äärimmilleni, jso ei päivään tuntuisi liikkeitä ja varsinkin jso olisi muuta kipua siihen päälle, niin olisin jo sairaalan oven takana valmiuksissa :| Hyvä on, että menee tarkastuttamaan tilanteen, säilyy yöunet ja mielenterveys (siinä määrin, missä mahdollista :LOL: )

Paniikista :LOL: No miullapa on ollut semmoisia hepuleita ja paniikkeja jo viikolta 15 lähtien, eli kaiken olisi jo silloin pitänyt mielestäni olla valmista :LOL: Suurin huolen aihe minulla onkin se, että onkohan vauvalla turvakaukaloa silloinkaan vielä, kun kotiin pitäisi päästä tai onko raasulla sitten mitään... No siis tosiasiassahan meillä on jo nuo tärkeimmät, paitsi se kaukalo, mikä haetaan parin viikon sisään, riippuu, onko ukkeli kipeä vaiko eih... :snotty:
Vähällä semmoinen pikkuinen kuitenkin pärjää, mie vaan vauhkoan päivästä toiseen, etä pitää olla kaikki mobile-vempaimet ja sitterit valmiina, kas kun ei hyppy kiikkua ja luistimiakin :LOL:
Synnytystä en ole juurikaan ajatellut, ihan syystä... Jos alan panikoimaan jostain asiasta, lietson sen uhan itseeni niin voimakkaasti täällä yksin kotna kökkiessäni, että siinä vaiheessa olen varmasti hakuteillä ja pelkopolilla alta aikayksikön :ashamed: Joskus YouTubesta tsiikailin synnytysvideoita, mutta ei niissä kohauttanut mikään, vaikka veri ja eritteet lensikin... Empä kattele enää... Enkä lue mitään kauhujuttujakaan!!!
Nyt on nimittäin huomattu, että alkaa ne maalloiset hormooni hirviön oireet voimistumaan, sekunnissa muutun enkelistä itse perkeleeksi, joka on ottamassa pesäeroa ja vihaa kaikkea maanpäällä elävää, sitten taas tovi ja olen onneni kukkuloilla ja kotva sinne tänne ja parkun naama valkosena, koska pelottaa nin vietävästä :saint:

Juuri eilen mies tuumasi sisälle päästyään, että no niin, nyt s eon seonnut, kun hänen ulos lähtiessään, olin kiukutellut tiskeille j auhannut rikkoa kaikki talouden astiat, rääkynyt ja polkenut jalkaa, ja kun hän 15 minuuttia myöhemmin palasi, oli iltapala katettuna, herran eväät tehty valmiiksi ja kahvipannukin ladattu aamua varten... Itse en olisi moista huomannut :LOL:

Liikkeistä Meillä ei tunnu enää selkeitä potkuva, semmoisia teräviä tai napakoita, vaan selkeästi alkaa tila vähenemään ja potkut on semmoista jyskettä ja möyrintää, että nahka paukkuu :LOL:

Mie syllätti taas eilen ylenåalttisella viisaudellaan :kieh: selaili ensimmäistä kertaa neuvolasta annettua kirjasta, missä on isien puoli erikseen... Kysäisin sitten ohimennen, että onko siellä jotain uutta, jotain mitä et ole tiennyt...no ei kuulemma ollut :LOL: Mieheni on siis valmis kätilö, psykiatri sekä sielunhoitaja, kiva!

Jessus.... :whistle:
 
weiss
Ihana kuulla, että Liinu kaikki oli hyvin! :LOL: Vois tuo teksti olla suoraan miun kirjottamaa, mymmelis!!! Varmaan just tää älytön makaaminen kypsyttää kaikenmaaliman höyrypäisimmät ajatukset kauhukuviksi mielensopukoihin.. Koittaa nyt siinnä olla miettimäti liikoja, kun muutakaan tekemistä ei ole.. Taitaa olla kohta ukon ensimmäinen kysymys, kun ovesta pääsee, että milläs tuulella, jotta tietää uskaltaako peremmälle.. :LOL:
 
paniikista ei varsinaisesti ole paassyt viela iskemaan synnytyksen suhteen. Olen kylla valilla stressannut kaikesta muusta... mm. olenko liian iso :LOL: , kun kaverini jolla LA pian on saman kokoinen. Eli nain siis taalla.

Hyva Liinu, etta kaikki kunnossa. Ehdottiin jo saikahtaa.

Nyt alkaa muuten toissa olemaan hiukan rankkaa. En enaa tahtoisi istua lattialla ja auttaa siella vaihtamaan vaatteita, ylos paaseminen kun on tyolasta. Lisaksi valilla harjoitussupistelee kovastikin.
Miten teilla muilla toissa? Vielako menee kevyesti?

Ja mista ma olenkin tallaisen kauhean suklaanhimon saanut. Voi luoja. Pitaa kiertaa karkkihyllyt kaukaa...

Mymmelis nauroin tosissani tuolle miehesi jutulle. Ihania nuo miehet, kun tietavat ja osaavat. Saas nahda miten kay, kun vauvelit syntyvat. Kylla varmaan viimeistaan synnytyksessa niille iskee pieni paniikki. =)
 
Katrineinen: Hae ihmeessä saikkua jos sun on vaikeeta olla. Täällä on näitä varottavia esimerkkejä aika paljon..ja onhan lasten kanssa työskentely aika raskasta fyysisesti.

Noista suppareista pälkähti mieleen kun eräs työkaveri joskus puhu et kun oli oottanut esikoistaan niin sillä oli ollut pientä vatsakipua ei mitään pahaa kuiteskaan niin sit se oli mennyt lääkäriin ja sillä olikin ollut paikat auki 6 senttiä. Hällä oli enemmän kyllä viikkoja kuin meillä mut josku ne aukasevatkaan supparit ei välttämättä kauheen kovia ole.

Mymmelis ei tarvitsekkaan sit kätilöitä paikalle kun on itseoppinut kätilö siellä hoitamassa.

Jospa sitä lahtisi raivaamaan paikkoja kuntoon että päästään ulos.
 
Edla-Mamma: Niin minäkin olin itse tuon asian ajatellut. Ja nimenomaan noin, että palkkatiedot lähetetään myöhemmin. Minäkin kun aion hakea äippärahaa viimeisen 6 kk:n tulojen mukaan. Luulin tosiaan, että paperi lähtee palkanlaskijalta suoraan Kelalle, mutta katin kikkareet. Siellä se vielä hyllyssä törötti :eek:

Meillä myös ukko-rukka joutuu koville. Viimeksi sunnuntaina sai kuulla kunniansa. Ei varmaan jäänyt naapurillekaan epäselväksi mitä mieltä meillä ollaan isäntäväestä :whistle: Nyt sitten joutuu luikkimaan mustanaamio reittiä kotiinsa, kun nolottaa tuo pieni purkaus :ashamed:
 
Tulee itku :'( Valvoin yön kipujen kanssa, alamaha, kyljet ja selkä tulessa. Ja supistuksiakin ...En yhtään tiedä mikä kuuluu asiaan ja mikä ei. Mikä on kasvukipua ja mikä jotain muuta, mihin pitää reakoida. Torstaina olis aika äitipolille, uskallanko odottaa sinne, eihän nuo supistukset jatkuvia ole, tai siis säännöllisiä. Entäs jos se vaan onkin vauva kun pyörii alamahassa ja aiheuttaa painontunteen? Väsyttää ja pää on ihan sekaisin =(

Mies joutui lähtemään toiselle paikkakunnalle töihin pariksi päiväksi, kurjaa. Ja vielä piinaavampaa on että appivanhemmat ovat kylässä vielä pari viikkoa... He ovat jätemyllyjä, syövät kaikkea vanhaa... Tänäänkin on luvassa viikon vanhaa maitopohjaista kalasoppaa joka on lojunut useana päivänä tunti tolkulla pöydällä... En kehtaisi millään kieltäytyä syömästä, onhan heistä suuri apu kun olen liki sidottu sänkyyn, tuntusi jotenkin "omahyväseltä"...Kuitenkin paljon auttavat täällä kotona ja tuolla raksalla, musta kun ei olemihinkään. Pelottaa kuitenkin kun joutuu varomaan joka suupalaa, en nyt ehdoin tahdoin tahtoisi enään mitään pöpöä kaiken lisäksi elimistöön kiusaamaan. Liian vieraskorea olen kai, mutta kun ei tahtoisi olla "prinsessakaan" :ashamed:

Taidan koittaa ottaa tirsat, josko mieli ja järki rauhottuis
 
Jenni30v: ihan ensimmäisenä oikein iso :hug: Käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne jos tuommosia kipuja on..tulee ainakin itellesi rauhallinen hyvä mieli kun näkee et kaikki massussa on ok. Tuo on muuten tosi ärsyttävää et ei millään ilkee sanoa et en varmasti syö tuommosta jos on vanhaa ja pitkään pöydällä ollutta..Meilläkin appivanhemmilla huono tapa pitää pitkään maitotuotteita pöydällä juusto, margariini ja maito :(
 
Huomenet!

Hitsi sai kyllä taas mukavat itkut aamun alkajaisiks kun luin tosta polttareissa kuolleesta sulhasesta. Että voi sit elämä olla epäreilua! :'(

Jenni30: sinuna soittaisin neuvolaan/ lääkäriin ja kysyisin noista oireista. Ei noi kyllä ihan perus-liitoskivuilta tms. kuullosta. Ja oikeesti et menetä mitään jos soitat ja kysyt, ihan turhaan kärvistelet mietteinesi yksin. En itse odottais torstaihin. Nyt siis tyttönen puh käteen vaan!!! Mulla on kans painontunnetta ja vaavi liikkuu paljon, kasvukivuista tulee supistuksiakin, mut ei kyllä mitään tuollaista. Ja jos kyse on vaan tavallista ärhäkimmistä liitoskivuista niin saatpa siihenkin sitten varmuuden ja luulen et voit samalla kysyä et voitko ottaa kipuiluun esim. Panadolia, mitä mulle suositeltiin Kätilöopistolta voimakkaisiin supistuksiin. Voima-:hug:

Katrinainen: mulla ihan sama tilanne. Kohtu eli sf-mitta on ihan keskitasoa, mut vatsa on kyl tosi suuri! Kaikki ihmettelee ja kyselee et millon se synnytys olikaan. Oon pienikokoinen, joten senkin takia varmaan jotenkin maha korostuu... :D Välillä jopa ärsyttää nuo kauhistelut, huomaan, sit taas mietin et minkäs tuolle voi. Eli "isoina" ollaan täälläkin. ;) Ja niin, siitä ketteryydestä - menneen talven lumia...:wave: Puhuit myös lentämisestä, hui: itse lähden 3vk:n päästä matkalle ja siis 3 tunnin lennolle. Mutta pitää nyt katella mikä vointi.

Edla/ Päivansade: itse hain kans tuon 6kk:n mukaan äitiyspäivärahaa, kun olen freelancer. Ja kuten oonkin jo sanonu, aikamoisen rumban kävin kuittien ja Kelan kanssa, tosin oikein ystävällistä palvelua sain osakseni. Itse sovin siis niin et laitan kuitteja osin takautuvana ja muutaman "päätyönantajan" Y17 lomakkeen ja jo selvillä olevat palkkakuitit ja arvion kevään muista tuloista laitoin jo menemään. Halusin myös kaikki kuitit itselleni, kopioin ne ja postitin siis itse ihan siks että tiedän missä mennään/ ensi kertaa varten "muistiin". Varmaan tapauskohtaista tuokin. Nyt odotan äippä-pakkausta innolla: mitään en oo vielä hankkinu eli katon siis eka mitä siellä on. Tosin jos se ei ala tulla niin päätin et ens kuussa hankin jo jotain: eihän tästä loppu-ajasta tiedä mikä on vointi yms.

jep, jep. Näin täällä tänään. Vointeja!!!

t.eeti+ tytzy 27+2 :heart:
 
Jenni: Kannattaa varmaan käydä varmistamassa tuo tilanne... ei siitä ainakaan haittaa ole =)

(.) mukavasti porskutellaan. Vauvalla oli eilen illalla joku hepulikohtaus meneillään... maattiin miehen kanssa soffalla ja naureskeltiin, kun masu hyllyi puolelta toiselle :LOL: mitä lie rumbaa toinen treenannut...
Vaunut sain eilen puhdistettua ja kohta voisi jo pinniksen, hoitopöydän yms. sisään roudata...

äippä ja nytty rv 27+0 :heart:
 
Mäkään en saa äitiysloma rahaa varten vasta kun maaliskuulla sen palkanlaskijan lapun, muuten hakemuksen jo vein. Ärsyttävää tämmönen oottaminen.

Äippä laittelee kovalla tuhinalla paikkoja valmiiksi. Meillä toi hoitopöytä on ollut kokoajan paikallaa ei olla edes kasaan laitettu..ollaan esikon tavaroita siinä säilötty..pinnis kaivellaan varmaan sit huuhtikuun lopussa sisään...Vauvan vaatteet kaivoin esille ja kannenkin aukasin mutta laitoin takasin kiinni...ja nyt se nököttää tuossa meidän makkarissa =) Jokos muut on vaatteet laitellu paikoilleen? Mä jotenkin ajattelen et viellähän tässä on 12 viikkoa aikaa...pahimmassa tapauksessa 14 :eek: Mä en oikeesti malta odottaa...varmaa 37 viikonjälkeen kiipeilen seinillä ja kävelen katuja pitkin illat pitkät...ja ehkä ukkokin joutuu osansa tekemään :D En ole malttamaton en :saint:
 
Uskotteko te näihin kuuluisiin poppakonsteihin et millä snnytys käynnistyy?
Esikon aikaan ei edes kokeiltu, eikä tuo merkkiäkään viel 39 viikolla näyttänyt et ois tulossa ja sithän mut leikattiin perätilan ja ahtaan lantion vuoksi.
 
Meillä on kaikki vauvan tavarat joko varastossa tai kaapissa. Tässä on vielä vähän epäselvää missä toukokuussa asutaan, joten en pura tavaroita kaappeihin, kun vasta myöhemmin.

Mä uskon siihen, että sauna ja seksi voi nopeuttaa synnytyksen käynnistymistä.
 
huh huh , onpas tänne tulvinut paljon tekstiä viime lukemani :)
liinu hyvä että kaikki ok.
Mulla myös on kauhee "kiire" saada se hoitopöytä ja pinnis tuonne makkariin, pääsis sitten laitteleen vaatteita hoitopöytään ym.tavaroita.

Mulla oli eilen aivan tuskaset olot, siis kamala paineen tuntu taas alapäässä, ja vihlo ja kiristi kun kävelinkin kotona :eek: no onneksi näitä tuntemuksia ei oo jokapäivä..

Tänään kävin sokerirasituksessa, olin jo 8 tayssissa ja kolme kertaa otettiin verinäyte, eli pääsin 10pois. Toivottavasti ne on ihan ok.
Nyt jo vähän jänskättää kun on huomenna se yksityinen ultra, mennään koko porukalla kattoon, näkee tyttökin sit kuinka vauva siellä liikuskelee ;)

Töistä sen verran et oon ollu täs kotosalla työttömänä jo pitemmän aikaa, mutta nyt ens maanantaina alotan työkokeilun, jokapäivä 8-15.30, katotaan kuinka jaksaa :|

potkuista musta tuntuu et tuo vauva potkii eniten tuonne alahalle ja oikealle sivulle tuntuu myös muljahduksia, ja nyt näkee jo kunnolla päältäkin kun se siellä touhuaa.. eli asennosta en osaa sanoo mitenkä on, ehkä senkin huomenna saa tietää, ja toiv.sukupuolen, on se kuiteskin kiva tietää.
Kävin tänään hakemassa vauvalle vakuutuksenkin.

Aiotteko hankkia päikkäri vanut erikseen? parvekkeelle?kun aloin tuota miettiin josko hankkis käytetyt pelkästään ulkona nukkumiseen partsilla.
eipä muuta, tyllerö 25+6
 
Moi kaikki
Päätin tulla mukaan keskusteluun kolmen viikon lueskelun jälkeen, laitoin viestiä tuonne yli 35-v ekaksi, piti oikein kerätä rohkeutta...
En hoksannut näitä nettikeskustelusivuja aikaisemmin, raskausaika menee niin äkkiä, välillä tuntuu että on vasta alussa ja sitten huomaa että ei olekaan niin paljoa jäljellä. Ihana on kyllä lukea näitä juttuja, huomaa että on samanlaisia fiiliksiä kaikilla ja jutuista on kyllä oikeasti apua.
Mulla laskettu aika 15.5. ja kolmas, taas poika ja Tays, olisi kiva jos joku osaava laittaisi minut sinne pinoon/listaan, tässä vasta ihmettelen miten nämä sivut toimii ja mitä nappeja pitää painaa että viestiä tulee näkyviin =)

Uusodottaja 26+5
 
Sairasloma jatkuu täälläkin. Äippälomaan asti. Kävin eilen neuvolassa lääkärin pakeilla ja kaikki vaikutti olevan olevan ok. Paitsi että lekuri jäi kuulostelemaan vauvan sydänääniä; hänen mielestä liian hitaat ( 128-144 ) ja lisäksi vauva olikin muka RT.ssä. Just. Varmaan tämmönen toistakilonen kääntyy ilman että minä sitä huomaan :LOL: Ja sydänäänistä eivät OYS:ssa sanoneet mitään kun käyrän ottivat, jotten en taida huolestua. Ehkä ne OYS:n synnytyslääkärit kuitenkin asiansa osaavat :)
Vauvalla ja äipällä kaikki siis ihan ok, mutta muuten sitten ei olekaan. Mun äiti on joutunut sairaalaan hyvin vakavan sairauden vuoksi ja saa nähdä, että pääsekö sieltä enää koskaan pois. Viime päivät on ollut todella sekava, joten ei kauhean hyvältä näytä. Itsehän tilanteen jotenkin ymmärtää ( olen osannut odottaa ) mutta lapset vähän huolettavat; onhan se kuitenkin mummi :'(
 
Jenni: Soittelehhan neuvolaan ja käy tarkistaan tilanne, ilmottelehhan sitten mitä meinasivat :hug:

Vauvan vaatteita en ole vielä paikoilleen laittanut, kovasti kyllä jo haluaisin kaikki vaatteet ja pinnasängyn laittaa, mutta täytyy ootella että miehen veljeltä saadaan pinnis ja sit hyvältä ystävältä ostin paljon vaavin vaatetta ym muuta niin sitte laitella kaikki. Varmaan vielä pitäs malttaa enskuuhun :D

Poppakonstehin en usko, kun kokeilin kaikkea mahollista ja kiellettyä viime raskaudessa ja ei varmasti mitään tapahtunu :D

sarbba 24+5
 
Annaliina73: Voimia sekä sinulle että äidillesi oikein urakalla :hug:

Soittelin synnytyspäivystykseen, ohje oli Panadolia ja kylkiasento. Ei oikein helpottanut oloa tuo, kun olen maannut kuitenkin viimeiset kolme päivää niin kuin sain silloin osastolta ohjeeksi. Lepoa siis on ollut ja tarpeeksi :'( Enkä nyt tiedä auttoiko tuo panadolikaan, ehkä vähän loivensi kipuilua. No torstaina nyt onneksi on se kontrolli. Jotenkin väsyn sekainen epätoivo on ottanut vallan. Jospa ensi yönä nukkuisi paremmin ja saisi taas voimia makoiluun.

Ahdistaa kun en tiedä jatkuuko sairaslomakaan ja jos nii kuinka kauan...Mun työssä ei ole mitään järkeä jos teen päivän silloin ja tällöin, projekti luonteisia töitä jotka ottaa aina vähän pidemmän tovin kuin viikon. Alkanut sekin jollain muotoa ahdistaa. Olisi joko töissä tai sitten jo äitilomalla, mutta ei tälläistä "viikko sitä, toinen tätä" menoa... Torstaina ne kai kertoo tuosta saikun kohtalosta äippäpolilla.

Taidan olla tulossa mökkihöperöksi täällä appivanhempien kanssa asustellessa...Ne on ihan mukavia, tietyissä annoksissa. Mutta kun olet jumissa 24h samojen seinien sisällä alkaa epätoivo jyllätä.
 
Tervehdys

Meinasin vallan eksyä, kun ovat noita sivuja menneet muuttamaan.

Ei mitään uutta tämän navan alla.

Ensi viikolla sokerirasitus ja neuvolalääkäri.

Vatsa alkaa mukavasti pömpöttää eteenpäin. Ei ole ulkopuolisillekaan enään epäselvää mitä paitani alla piilee.

Jossu & Hemuli 25+0
 

Yhteistyössä