TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Pikaisella aamukurkkauksella =) Ollaan miehen kanssa lähdössä turvakaukalo-/matkaratas-ostoksille - ihanaa, kun saan miehen mukaan! Saa tosin nähdä kauanko tuo kuumakalle siellä ihmisvilinässä viihtyy, mutta luulisi nyt kiinnostavan, kun pääsee juttelemaan teknisistä seikoista myyjän kanssa ja testailemaan erilaisia kaukaloita autoon :D Kerron sitten teillekin minkälaisia arvioita kaukaloista syntyy!

Kaunista lauantaita,

Carmen ja Nirppu 28+6
 
Päevöö.... Tulin sitten kurkkaamaan, mitäs täällä on pihistu ja puhistu ja hienoja uutisiahan tulvii :heart: On päästy palailemaan jalkeille ja sen semmoisia (siis todellisuudessa, vaikka koitin täysin keskittyä lukemiseen, en muista enää puoliakaan, silti onnellinen tasapuolisesti kaikkien puolesta :p )

Olo on täällä samanmoinen, kuin ennenkin, yöt menneet levottomiksia, hyvä jos tulee 4 tuntia nukuttua, kun pitää vessassa juosta ja suonenvetojen jälkeen alkaa naurattaa jokaikinen kerta!!! (mikä siinä on, koita siinä sitten nukkua, kun on nauraa horskottanut ittensä kuralle kivun takia :LOL: ) Nooh, onneksi ei ole työelämässä ja saapi nukkua silloin, kun nukuttaa :whistle:

Olin eilen vanhassa sijaisperheessäni ompelemassa Ruulle punkkavaatetuksia, muutaman setin sain tehtyä ja ostin jo valmiiksi tosi ihanan kankaa, mistä saan tehtyä pinnasuojat.. Onko kellään ohjetta pinnasuojiin Riittääköhän 2½ metriä
:whistle: Hoitopöydän suojaksi ostin JYSKistä kivan vaalean sinisen NallePuh patjan, oli alessa vain 15 ? :saint:

EETI kyseli tukivöistä...Itsellä molemmat suosituimmat tukivyöt, Anita sekä Carriewell... Tuo Anita menee sitten varmaan isomman mahan kansa, nyt ihan turha vehje, vaikka on kaikista pikkuisin... Aluksi mullakin supisteli aluksi, mutta kai siihen jotenkin masukas tottui, kun ei tee enää haittaa :/ Ihan näppäriä vehkeitä', ilmankin tosin pärjäisi ;) (turha laittaa rahaa Anitaan, samalla rahalla saa samanlaisen ilman sit' pussukkaa (mistä ei ole mitään hyötyä :kieh: ))

Jep, tämä möhis lähtee nyt ulos..Moikka! :wave:
 
Repa: Nyt sit todella rauhallisesti, kuulostaa niin tutulta tuo jatkuva supistelu. Ja tosiaan toivottavasti pääset neuvolaan tarkastettavaksi, mutta voisi olla paikallaan vaikka käydä terveyskeskuksessa päivystyksessä näyttämässä tilannetta (jos osuu vaan hyvä lääkäri...mä en aina niihin kaikkiin luota...). Mulla oli alkuunsa nuo supistukset kivuttomia, mutta sitten alkoi sitä verta tulla ja ne muuttui kipeemmiksi...

Mäkin pöhkö menin sitten eilen käymään kaupassa, ajattelin että kaippa sitä sen verran voi liikkua että yhden maitotölkin hakee ja käy apteekissa, autolla. Olimpa väärässä, rauhoittunut tilanne loppui siihen, ensin muutamat supistukset ja iltaa kohden paheni :ashamed: Ei tässä oikeasti auta kuin tajuta se että on petipotilas liki täysin.
 
weiss
Repa: Mikä on vointi nyt, kun oot saannu lepäillä? Jenni: :ashamed: Vähän sama juttu täällä.. Kun on parempi päivä, niin sitä sitten aattelee, että jos sitä vähän koittas tehä tai käyä vaikka kaupassa.. kostautuu kyllä välittömästi. Kipeitä supistuksia tuli taas koko illan, vaikka ihan vaan kävin pikasee kanssa kaupassa ja apteekissa.. Että näin myös meillä..
Että välillä oikeen v-tuttaa kuunnella ja kahtella muita oottavia äitejä, jotka elämän intoa täynnä puhkuaa pää kolmantena jalkana. En mie kellekään siis tätä olotilaa toivo, mie oon vaan kateellinen. Esikoisen odotus suju samoissa merkeissä ja jotenkin mie toivoin, että nyt vois olla erilaista ja jopa nauttia raskaudesta..Plääh, taas mie vaan valitan.. Ulkonakin on niin ihana ilma, mutta.. kun postilaatikolle kävelee, niin johan alkaa tuntua. Koittakee kestää, mie oon masennuksen kourissa, kun "SAA" VAAN maata.. Kyllä se taas tästä pirtsakaksikin muuttuu..
:heart: Ihanat viikonlopun jatkot kaikille :heart:

weiss ja pikkuinen 27+4
 
Weiss, jenni ja Repa :hug: voi hitsi vaan on muuten paljon tuota supistelua nyt meidän pinossa..

Täällä on outo flunssa päällä ja olo on kuin auton alle jäänneellä...joten kivaa lauantaita vaan toivottelen kaikille ja hyvää vointia..

poika04 ja papu 28+2
 
Weiss: Kiitosta kysymästä,nyt on taas melko normaali tila...mitään en oo tehny,eli köllötellyt vaan. Eli rasituksesta ilmeisesti johtui.

Meinaan tosiaan maanantaina soittaan sinne neuvolaan,että mitä mieltä täti on,tarviiko tarkistuttaa ennen lekuria,mikä olis 27 päivä. Nyt kun nää kuitenkin asettuu näemmä levolla,niin en lähe polille soittelemaan,mikäli tilanne muuttuu niin sitten tietty. Niin elättelin toiveita et ois töissä saanut olla loppuun asti,mutta alkaa pahalta näyttää :ashamed:

Ollaan me sellasia supistelijoita koko joukko... =) Viikonloppuja kaikille ja OTTAKAA RAUHALLISESTI :heart:

Repa ja kutvonen 27+4
 
repa toivotaan, että tilanne rauhoittuu. jenni ja weiss paljon jaksamista teille ja pojalle paranemisia.

Minä olen siivonnut tänään kodin lattiasta kattoon, vielä olisi vähän keittiön kaappeja puunattavana, mutta en taida enää jaksaa. Kyllä tämä siivoaminenkin käy työstä. :(
Onneksi on ollut nettiradio auki koko ajan ja ihanaa musiikkia tullut koko päivän. ;)

Appivanhemmat tulee illalla syömään ja pitäisi vielä ruokakin valmistaa. Tosin mies lupasi tehdä pääruoan jos hoidan jälkkärin. Nyt täytyy vaan vahdata, että mies paistaa kanoja niin pitkään, että minäkin kelpuutan ne. Eikä mulla mikään ruokahysteria :whistle: !!!

musta tuntuu, että meillä alkaa olemaan aika paljon kaikkea vauvalle. Tietenkin vielä puuttuu asioita, mm. vaunut, turvaistuin/kaukalo jne. mutta kyllä täällä jo paljon kaikkea onkin. Osaako joku muuten kertoa onko jotakin sellaista mitä suositellaan ostamaan, mutta mikä on täysin turhaa? ei viitsisi ostaa vaan kaikkea "rojua" nurkkiin.

[/b]Carmen tuloksia testireissulta odotetaan! =)

Hauskaa lauantaita kaikille tasaisesti!

katrinainen ja kirppunen 27+4
 
Pieni tytön tylleröinen: Esikoista täällä masussa kasvattelen, ja jos ilmansuunnat on yhtään hallussa, niin ööö.. oiskohan tämä itäistä seutua tampereella tämäkin. :) saas nähdä, satutaanko samoihin aikoihin toukokuussa taysiin :).

Huutonetistä on ollut täällä jotakin puhetta, se on hyvä paikka vauvan tarvike ostoille. Meillä on vaunuista lähtien sieltä oikeastaan kaikki hommattu. Vauvan PULKKAKIN jo löytyy.. :LOL: Ja kotidoppleri saatiin hankittua sitä kautta edullisesti myös. Sillä on hyvä Mytyn menoa kuullostella aina nukkumaan mennessä. Tullut semmoinen rutiini jo.

Vauvan vaatetta ollaan muutoinkin saatu ihan jo yllin kyllin (anoppi...) Valtaosa on semmoisia "ihan kiva", mutta kun olen aika väri-ihminen niin väripalju tekee kummia vähän valjuillekin vaatekappaleille.. :p Äsken värjäsin yhden satsin vihreäksi ja nyt on violetti vielä tulossa..

Onko täällä kovin moni innostunut kestovaippailusta? Minä olen siihen jo nyt aivan hurahtanut, saa kivoja ja hauskoja vaippoja itse tekemällä. Saapa nähdä sitten miten käytännössä toimivat. . Vaikeinta on nyt arvioida vauvan kokoa. Liekö liian pieniä moni, mitä olen väsännyt.
 
Ostoksilta kotiuduttu =)

Tarkoituksena oli käydä Varistossa Vauvaturva- ja Lastentarvike- liikkeissä, mutta eipä me päästy kuin ensimmäiseen, kun sieltä löytyi kaikki tarvittava! Tarkoituksena meillä oli vain käydä katsomassa ja vertailemassa malleja ja ostaa tavarat vähän myöhemmin, mutta nyt saatiin kuitenkin kaikki niin loistaviin tarjoushintoihin, että oli pakko tarttua tarjouksiin!

1,5 tuntia me veimme myyjän aikaa, kun vertailimme vaihtoehtoja ja etsimme ns. parhainta kaukaloa. Myyjä suositteli kahta kaukaloa parhaimpina muista heidän malleistaan: Britaxin Baby Safe Plus ja Recaron Young Profi Plus. Olivat ominaisuuksiltaan aika lailla samanlaiset, mutta meillä kun ei ole isofix- jalustan tarvetta niin päädyimme tuohon Britaxiin. Kävi muuten hassu yhteensattuma: olimme valinneet tuon saman Britaxin ennakkosuosikiksemme Vauva- lehden vertailun perusteella ja nyt myyjä suositteli sitä toisena parhaimmista JA se oli vielä tarjouksessa! ;) Tuossa Britaxissahan on 5- pistevaljaat, erityisen tukevat sivutörmäyssuojat sekä pääsuojus, jota voi säätää lapsen pituuden mukaan seitsemälle eri korkeudelle. Ja kun väriksi löytyi kiva hillitty harmaan ja vaaleanpunaisen yhdistelmä niin se oli sitten siinä!

Ja löysimme myös matkarattaat! Kyselimme ns. järkevimmästä ja erityisesti pitkäikäisimmästä ratkaisusta rattaiden suhteen ottaen huomioon, että yhdistelmävaunut meillä on jo "kotikäyttöön" eli sellaiset jämäkämmät (Brion) yhdistelmävaunut, joilla kelpaa kurvailla päivälenkit yms. Mutta autoon ja reissun päälle halusimme ehdottomasti jotkut kevyemmät! Ostimme sitten Britaxin Vigour- rattaiden rungon sekä ratasosan kiinnitysalustoineen ja sadesuojineen - ja tämä oli siis sellainen runko, johon kaukalon saa klikattua kätevästi kiinni!

Ja jos on niin, että emme haluaisikaan käyttää kaksi kärryjä rinnakkain niin tähän runkoon saa ostaa erillisen vaunukopan, jolloin samassa paketissa on kaikki tarpellinen siihen asti, kun vauva on jopa 3- vuotias! Mielestäni hyvä kauppa!

Äsken vitsailimme Nirpun huoneen tavaravuorta katsoessamme, että enää ei puutu kuin vauva :LOL: Jos raukka enää mahtuu sinne kaikkien hankintojen joukkoon...

Mutta hauskat viikonlopun jatkot teille; minä lähden lohimedaljonkien paistoon!

 
Tsau!

Tupuna, joo mulla on tosiaan la samana päivänä! Ja kättärille menossa, siellä synnytin esikoisenkin. Kovinhan se kiireinen sairaala on, mutta eikö nuo lie kaikki nykyään..Kävin esikkoa odotellessa miehen kanssa haikaranpesän synnytysvalmennukset; olivat kyllä tosi hyvät! Vaikka itekin olen alalla varsin hyvinkin läheisesti töissä, sain silti valmennuksista tosi paljon. Vähän tietysti hämmensi itkua tihrustavat äidit, jotka herkistyi synnytyssalin nähdessään...hoh hoijaa, itse kun en ole moista ymmärtänyt kummassakaan raskaudessa. No mutta, asiaaan. Silloinkaan en päässyt synnyttää lopulta haikaranpesään, kun synnytys venyi ja venyi. Nyt olisimme mieluusti sinne taas ilmottautuneet, tällä kertaa istukka etisenä. En ole ainakaan vielä voinut ilmottautua, katsotaan sitten asiaan uudelleen kun istukan paikka kontrolloidaan!

Täysin turhia asioita...hmmm...no minusta on kaikki mobilet sängyn päällä, ja sitterissä, samoin vaunujen kuomussa. Riittää tuolla vaavilla varmaan ihmeteltävää ihan muussakin =) Nenän niistäjät oli myös turhia. Voi kun nyt ei irtoo enempää! Kietasupaidoista en itse tykännyt; ne nousi aina vauvan korviin hoidettaessa. Bodyja käyttänyt siis aina!

Oma vointi ollut hyvä, mitä nyt issias välillä aivan prkleen kipeä. Solariumista en meinannut ylös päästä, kun koski niin vimmatusti! Vauva tuntuu jo tosi isolle mahassa, kylkiluihin painaa ikävästi. Mutta hyvä että kasvaa, tämä uusin aarre! Maitoa on tullut rinnoista jo useita viikkoja, onneksi ei vielä heru niin että suojia tarviisi käyttää. Mutta pikkuhousunsuojia kuluu sitäkin enemmän. Mulla on myös toooooosi juokseva valkovuoto näköjään tässäkin raskaudessa, onneks ei vaivaa mitenkään muuten.

Ens viikolla onkin neuvola!

Sinuhe ja Ukkeli 25+5
 
Heippa hei pitkästä aikaa tällekin puolelle!

Tupuna, laitoin sinulle viestiä =)

Aika menee tosi nopeasti, kuten joku tuossa kirjoittelikin. Kohta saa alkaa jo ihan tosissaan odottamaan vauvan syntymistä :heart: Paljon täällä tuntuu olevan supistelijoita... Koittakaahan nyt jaksaa ottaa ihan rauhassa, vaikka varmasti aika tulee lepäillessä pitkäksi :hug: Täälläkin päivästä riippuen supistelee, välillä enemmän, välillä vähemmän.

Vauvan liikkeet ovat olleet tosi vähässä ja olen jo ehtinyt olla huolissani siitä, mutta toissa yönä mukelo keksi vaihtaa asentoa ja nyt liikkeet tuntuvat paremmin kuin hyvin :D Ihanaa!! Samalla maha jotenkin valahti alaspäin ja työntyi eteenpäin... :/ Ja on siten myös enemmän tiellä. Kengännauhoja on tosi hankala jo saada solmittua kiinni ja kyykkiminen muutenkin, esim. töissä alkaa olla aika vaikeaa.

Täytyy tulla taas paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää kuulumisia. Esikoinen on kovassa kuumeessa ja kaipaa nyt äitiä :(

Hyviä vointeja kaikille :wave:

Wilhelmiina 27+4
 
Jenni, weiss ja repa: harmi että joudutte nyt niin varovasti ottamaan, mutta meneehän se "hyvään tarkoitukseen"! Jaksamista siis teille.

Mulla on uusi fyysinen ongelma, tosin hyvin pieni sellainen (ei oikein kehtais edes valittaa mutta kerron nyt kuitenkin). Eli rinnat on tullu ilmeisesti painavammiksi ja alkaneet hiertää ikävästi ihoa rintojen alapuolelta. Minkälaiset liivit on hyvät onko kellään kokemusta? Mulla on aikaisemmin ollut aika pieni kuppikoko ja terhakka pystyasento ;) , joten aiemmin ei näitä ongelmia ole ollut...
 
Jenni, weiss ja repa ja muut jotka peti levossa :hug: Voimia oikeasti :hug: Ymmärrän täysin, että harmittaa ja jopa kahdehdituttaa muiden raskaana olevien juoksentelut ja puuahstelut. Tilanne on kyllä kurja ja onhan se inhimillistä että v-tuttaa ;)
Itse makasin viime vuonna useamman kuukauden liikuntakyvyttömänä selän takia, osaan samaistua sillai teitin tilanteeseeen, että harmitta iavan vietävästi, kun "ei pääse edes vessaa pesemään" (Kyllä, se paska-pöntön hinkkaminenkin alkaa kuulostamaan ihanalta tekemiseltä jossain vaiheessa, kun on tehnyt ristikoita 2kk ;) )
Varsinkin raskausaikana sitä varmasti tulisi mieluusti puuhattua kauhiasti kaikenmaailman juttuja ja valmisteluja, mutta koittakaa pitää edes jotenkin positiivinen mieli, se oikeasti auttaa sihhen omaankin jaksamiseen. Ihmisten asenteet on kummallisia, tuskin kukaan haluaisi olla niin "etuoikeutettu, kun saa vain maata!!" Moisille napakka vastalause ja toivotus hevonkuuseen!

Tänne ei kummoisempia, kattelen kohta umpihumalassa olevia ukkeleita :headwall: Taitaa telkkaria kutsua kohtapuoliin, noita jaksa kukaan selvinpäin |O

Saiko niitä IcePower /-hot voiteita käyttää raskausaikana??
Pohje ihan tajuttoman kipeä viime öisestä suonenvetelystä, jka toistua vatrmaan miljoona kertaa ja varmasti jatkuu tänä yönäkin, jos en keksi mitään apua siihen. Olen koittanut venytellä ja ottanut magnesiumia ja juonut litratolkulla :saint:

kauniit unet kaikille, toivottavasti suotaisiin meille muutama yö viikossa, kun ei tarttis vessaan nousta sataa kertaa :LOL:
 
weiss
Huomentaaa!!! Missäs kaikki mahtaa olla? Tulin nostamaan pinon tuolta kaukaa ylemmäs.. ja toivottamaan hyviä sunnuntaita. Itelläkin jo taas parempi mieli :) ! Tosin iski sellanen flunssa päälle, että.. Ihanaa oli kuitenkin taas tuntea pikkuinen sisällä ja pitkästä aikaa jopa tuli tuo mieletön tunnepuuska ja onnellisuuden tunne. Tästä päivästä tulee hyvä! :) :heart:

weiss ja pikkuinen 27+5 (ja taas yksi viikko loppumetreillä..)
 
Täällähän sitä notkutaan.... Olo on melkosen normaali,kyllähän noita suppailuja tulee,mutta sallitussamäärin kuitenkin =)

Kaveri massussa intoutunut diskoamaan oikein kunnolla. Mies tuli keikkareissulta 4 maissa yöllä ja laittoi käden mahan päälle,niin kutvonen potkas oikein kunnolla,niin että äippäkin heräs :D Siitä asti tuo on meuhkannut,ihanaa :heart:

Ei mulla oikesti mirään asiaa oo...Weissille paranemista :hug: (samoissa muutes mennään,nyt vasta kiinnitin huomiota)

Repa ja kutvonen rv 27+5
 
ja vielä :D Mymmelis,jos tarkoiti pinnasängyn suojuksen ompelua,että riittääkö kangas,niin kuulostaakyllä hyvältä määrältä. Kannattaa mitata ihan sängystä, ja tuleeko koko sängyn kiertävä vai vain pää puolelle. Mutta kyllä 2.5 metriä on niin paljon kagasta,että varmasti riittää,varsinkin jos ei leikkuussa tarvi ottaa kuviointia huomioon...
 
Huomenta vaan! Mulla alkoi just 29. viikko eli raskauden kolmas kolmannes. Jee!

Kävin torstaina lääkärin kontrollissa, ja valitettavasti siellä oli se sama natsi, joka viime kerralla kehotti liikkumaan ja testailemaan rajoja, kun olin ensin maannut sairaalassa yön yli kivuliaiden suppareiden vuoksi. Tällä kertaa tarkastus alkoi toteamuksella: "Jaahas, oletkin käynyt täällä jo monta kertaa viimekertaisen tapaamisemme jälkeen." (Oikeasti olen käynyt vain lääkäreiden määräämissä kontrolleissa.)

Kun lääkäri teki sisätarkastuksen, hän istui sängyn sivustalla, ja alkoi törkkiä minua sisäultralaitteella. Sattui, koska hän tunki sitä väärään kohtaan, muttei silti viitsinyt nostaa takapuoltaan ylös penkistä ja tehdä tutkimusta huolella. Kun laite ei kivuliaasta törkkimisestä huolimatta mennyt sisälle, lääkäri nousi viimein seisomaan, ja laittoi sen oikeaan reikään.

Lääkäri mittasi kohdunkaulan, muttei missään vaiheessa kertonut minulle, mitkä mitat olivat. Hän ei merkinnyt tuloksia myöskään neuvolakorttiin. Kun kysyin, onko kohdunsuu pehmennyt, hän sanoi: "En tiedä, kun en ole kokeillut."

Tarkastuksen lopuksi lääkäri totesi ettei mitään muutoksia ollut tapahtunut, joten minun olisi paras mennä takaisin töihin. Lisäksi hän muisti huomauttaa (jo kolmannen kerran), että vaikka supistuksia tulisi paljonkin, ja vaikka ne olisivat "hiukan" kivuliaita, ei minulla ole asiaa lääkärille, koska niistä ei näytä olevan haittaa. Närkästyin ja sain sanottua: "Nyt mun täytyy jo toiseen kertaan sanoa, että en ole hypännyt täällä minkään pikku kivun takia. Kun tulin sairaalaan supistusten takia silloin kolme viikkoa sitten, kipu oli niin kova, että miltei pyörryin. Kivuttomia supistuksia on koko ajan, mutten ole välittänyt niistä."

Niin että silllä lailla. Mulla ei ole ollut minkäänlaista synnytyspelkoa, mutta nyt on: en yksinkertaisesti uskalla synnyttää, jos lääkärinä on kuvaamani henkilö. Kysyisinkin nyt, onko kenelläkään kokemusta / tietoa siitä, voiko vaikuttaa siihen, kuka lääkäri on synnytyksessä mukana? Entä jos neuvolassa valittaa asiasta - mahtaako siitä olla hyötyä? Kaikki muut lääkärit ovat olleet asiallisia ja tehneet tutkimukset huolella, jotkut jopa erityisen hellävaraisesti, kun tietävät supistusherkkyydestä.

Töihin menen viikon päästä, ja se jännittää hiukan. Nyt on sellainen olo, etten uskalla mennä lääkärille, vaikka supistukset alkaisivatkin taas rajuna.
 
Huomenia!! :wave:

Tänään sitten lähtii 30. viikko (29+0) käyntiin! :D On se hurjaa miten lähellä se synnytys on! Vastahan sitä oli hurjan onnellinen kun tuli 12 viikkoa täyteen ja keskenmeno riskilaski. Ja nyt sitä ollaan jo saman ajan päästä synnyttämässä tai sitten jo vauvaa hoitelemassa =) :heart:

Mulla on sellainen onkelma, kun haluaisi tosi kovasti hankkia kaikkea vauvalle, mutta kun ei osaa aloittaa mistään sitä hankkimista. Tai no onhan meillä jo vaunut, pinnasänky ja hieman vaatteita ja turvakaukalokin saadaan milloin halutaan. Mitä vielä? Kun vaatteitakin saadaan lisää tutuilta ja sukupuolta ei vielä tiedä niin ei raaskisi ostella paljoa vaatteita ja tosiaan joku mainitsi siitä, että toukokuun ilmasta ei tiedä millainen se on =) Että kuka helpottaisi ongelmaani ja kertoisi mitä sitä hankkisi vielä?!?! :eek:

Äitiyspakkaus tuli pari päivää sitten ja voi kun siellä oli ihania vaatteita, mutta jotkut oli aika poikavoittoisia ja aika isoja, että ei niitä vielä ihan vastasyntyneellä voi pitää, kai? :p Oli niitä silti ihana hypistellä...

(.) Viime viikolla töitä oli kolme päivää ja kolmen viikon levon jälkeenkin oli tukala olla. Ei ehkä ihan samanlaista kovaa selkäkipua ollut, mutta oli vain tosi huono olla. Maha oli kivikova vähän väliä ja nivusia puudutti ja vali vali vali.... :| Tässä pohdiskelin sitä että pitäisikö sitä vain rohkeasti mennä lääkäriin ja pyytää lisää saikkua?

Tuli tässä mieleen, että mitenkähän selvästi sikiö kuulee ulkoa tulevat äänet masuun? Kun eilen oli tyttöjen ilta ja lähdettiin siitä sitten katsomaan erästä bändiä läheiseen baariin. Ja en kuollaksenikaan muistanut ennen sinne menoa, että miten älyttömän kovaa se musiikki siellä soi. Ja nyt minua huollestuttaa ja vaivaa ja ahdistaa ja surettaa, että onkohan meijän pikkuvauvalle tullut siitä nyt jotain "traumoja"?!?!??!?! :'( :( :| :x :'( Ja että olenko minä nyt tosi huono ja kamalan hirveä ja vastuuntunnoton äiti, kun maha pystyssä lähdin baarissa käymään?!?! Vaikka kiltisti istuin paikoillani koko parin tunnin ja litkin jäävettä. Ja käytössä oli auto, millä olisin päässyt kotiin heti, jos olo tuntuisi huonolta........

Tulipas taas asiaa.. Mukavaa sunnuntaita kaikille!! =)

Santrra 29+0
 
lakupiippu alkoi puolestasi suututtamaan kun luin tekstisi. Ono tuollaisia laakareita edes olemasssa? On nakojaan, ja mista tiesi, etta kaikki normaalia jos ei edes kohdunsuuta vaivaudu kokeilemaan... :eek: :eek: Ihan tajutonta. Etko paasisi kaymaan toisella laakarilla? Olen niin pahoillani puolestasi. Kyseinen laakari varmaan sitten kommentoi jotakin jos synnytat ennen aikaisena. ja jos supparit jatkuu niin et kylla mene toihin. :kieh:


weiss, repa ja jenni sympatiat todellakin myos teidan puolellanne. Onneksi aletaan jo olemaan nainkin hyvilla viikoilla. Vaikka tietenkaan en toivo, etta kenenkaan vauva syntyy nain ennen aikaisena. Silloin muutama viikko sitten kun itse karsin kovista suppareista hampaan aiheuttamasta yleisinfektiosta johtuen olin aivan maassa, joten uskon ymmartavan edes hiukan kuinka henkisesti raskasta teilla on. Ei pida kuunnella mitaan naapurin tatien "kun mina olin raskaana kannoi vesiampareita kaivolta sen 20 km" juttuja. Naita tilannetajuttomia idiootteja kun loytyy aina.

Taalla syoty aamupalaksi suklaata enemman kuin laki sallii. Hitsi kun jaikin noita fazerin sinisia tuohon koriin poydalle. En ole ennen ajatellutkaan, etta maistuvat nain hyville. :D

Taalla issias vaivaa taas. sekaan ei mielta ylenna, mutta ehkapa kayn herattelemassa tuota miesta. jos vaikka saisi sunnuntaiaamuna hiukan hellyytta ja lohdutusta... :LOL:

syotteko muuten tulisia ruokia raskaana ollessanne? Rakastan niita ja syonkin, mutta nyt taitaa alkaa kayda mahahapoille. Tuntuu valilla kurkussa ikavasti. voi itku, en noista ruoista tahtoisi luopua.


 
teksti katosi taas... mutta santtra et ole huono aiti. Ethan sita paisti ole siella baarissa junut etka polttanut. Ja meika kokee toissakin valilla aika kovia aania. En usko, etta sait vauvalle traumaa aikaiseksi. Olen minkakin kaynyt raskaana ollessani miehen keikalla. Ei hataa! :hug:
 
Lakupiippu Tee valitus kyseisestä lääkäristä. Tuollainen käytös ei sovi lääkärille.
santrra Jos sinusta tuntuu ettet pysty tai jaksa niin hyvällä omallatunnolla vaan lisää sairaslomaa. ja en usko vauvasi saaneen mitään traumoja bändin kuuntelusta. Lapsi tykkää jos äitikin tykkää.
(.) Itsellä on vielä viikko sairaslomaa jäljellä ja sen jälkeen täytyy mennä kokeilemaan joskos sitä pystyis vielä töihin palaamaan. Jos sitä jaksais mennä vaikka pukemaan jotain järkevää päällensä, kylpytakissa haahuillu tähän asti.

tmvk ja toukka 29+2
 
Heippa kaikille!

Katrinainen: Kyllä minä ainakin olen syönyt tulisia ruokia odotusaikana, ne on niin hyviä :p . Pikkuinen on kyllä saattanut irvistellä masussa... Ainut ruoka-aine mikä on tähän mennessä aiheuttanut närästystä on ollut raaka sipuli, sitä en uskalla enää syödä.

Lakupiippu: Kamalaa millaista kohtelua olet saanut :eek: . Ei kai tuommoista tarvitse kenenkään sietää. Kannattaa varmasti jutella neuvolassa terveydenhoitajalle, jos lääkärisi voitaisiin vaihtaa toiseen.

Omaan napaan kuuluu hyvää. Ei suurempia kolotuksia, lonkat puutuvat edelleen öisin ja se valvottaa. Pikkuinen pitää jumppatuokioita pitkin päivää, se on ihanaa :heart: .

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!!

t.Marimint81 28+1
 

Yhteistyössä