TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Weiss: Ihana kuulla että sullakin on lepäily palkittu! Tästä jatketaan, SISULLA!! Mutta ai että teki hyvää järjelle kun sai kuulla että tilanne on pysynyt ennallaan eli ei ole turhaa kuluttanut kylkiään! Alkaako sulla olla turvotusta makoilun myötä? Musta tuntuu että olen tynnyri josta ei nesteet enää lähde minnekään... Kunnon hiklenkki tekisi poikaa, mutta,mutta
 
weiss ja jennionneksi voitte hyvin! Ootteko tampereelta en muista enään..vai tulossa synnyttämään vaan tayssiin??
weissmuistatko nimeä sen venäläisen??

kysyin muuten vaan tänään neuvolastasokerirasituksen tulokset, ja ihan normaalit olivat, että ei syytä sen huoleen, ei syömis rajoituksia siis :)
 
PieniTytönTylleröinen: Synnyttämään Taysiin, tuore kangasalalainen muuten :) Hieno homma että et joutunut dietille. Mä kanssa kävin tuon sokerirasituksen jo tovi sitten kun pissassa oli sokeria. Arvot oli kuitenkin erinomaiset, silti sokeri kiusaa edelleen pissa näytteissä. Kuulema toisinaan voi vaan olla näin. Mä olen kanssa käynnyt tuolla venäläisellä kun olin osastolla mutta en nyt kuolemaksenikaan muista edes osaa nimestä. Tutki kyllä tosi tarkkaan, mutta en meinannut saada puheesta selvää kun puhui niin kovin hiljaisella äänellä.
 
moi! pitihän se tuolta kerhon puolelta tännekin tulla välillä kattoon.. (tosin joka päivä käyn lukemassa) hyvää ystävän päivää kaikille! :heart:

katrinainen: mulle antoivat tänään nla:ssa saikkua selkä- ja iskiaskipujen takia.. th antoi nyt loppuviikon ja maanantaina on lääkäri.. th arveli että äippälomaan asti antaa lääkäri jos haluan ku ei tunnu helpottavan millään.. pari viikkoa sitten loppui edellinen saikku ja heti kun piti töihin palata niin alkoi kipeytyyn taas pahemmin.. että kannattaa hakea sairaslomaa jos tuntuu että et pysty töissä kulkeen tai töiden jälkeen liikkumaan.. mulla meni siihen että pari kertaa meinasin töissä portaat lentää alas ku kesken kaiken tuli noita iskiaskipuja ja jalat lähti alta ku kävi niiin kipeää! mutta jaksamista (tiedän miltä tuntuu) :hug:

anuliina 26+2
 
weiss
Tytöntylleröinen: Se lääkäri oli joku Ljudmila tai jotakin sinnepäin.. Mie meen synnyttään tayssiin ja ollaan vasta muutettu tuolta itä-suomesta tänne pirkanmaalle, ukon työn takia.
Jenni: Tutulta kuulostaa, varsinkin iltasin alkaa olla sellanen olo kuin ylisyötetyllä valaalla. Varmaan senkin takii mie juoksen yöllä sen satakertaa vessassa, kun aamusin painoki iltasesta puonnu kilon tai puoltoista.. Taitaa aikalailla kerätä nuita kiloja tuo makaaminen, kokoajan on naposteltava jotakin ja kokoajan on muka hirviä nälkä..
 
Weiss: Tuo ylisyötetty valas on vallan hyvä ilmaus :LOL: Taaskin ähkin ja puhkun kun tuntuu siltä että maha repeää. Vaan kun ei osaa olla syöpöttelemättä, ainoa huvi punkan pohjalla... Ja nälkä, miten voikin olla kokoajan nälkä?? Onko siitä kauan kun muutitte tänne suunnalle? Mä en ole kanssa kauaa täällä asustellu, siksi uskalsin tuon paikka kunnankin laittaa kun empä täältä ketään juuri vielä tunne.

Josko huomenna uskaltautuisin vähän ulos käveleen, jos vähan tuossa omassa pihassa vaan vähän tepsuttelis, nastakengillä ettei lennä nurin. Vois vaikka hakea puutarhatuoin ja istuskella siinä...pakko päästä vähän hapettumaan ja jos pienikin liikunta sais tuon nesteen vähän paremmin liikkeelle. Onks teistä muuten kukaan koskaan kokeillut lymfahoitoa? se vissiin sopii raskaana oleville, laitta nesteet liikkeelle. Houkuttelisi tuollainen itsensä hemmottelu joka vois myös auttaa tähän oloonkin.
 
Weiss ja Jenni: Hieno homma että te oletta kunnossa =) Ja Jenni on sanut liikkumiluvankin voi miten kiva. Weiss sisulla vaan eteenpäin tulokset pysyy hyvänä niin varmasti antaa pontta makoiluun..

Tänneppä ei sen kummempia flunssa taitaa viedä mut...en uskalla viedä poikaa edes uimaan tänään kun nenä vuotaa ja yskittää.

Mä heräsin viime yönä hirmuseen hillumiseen toinen bailasi massussa urakalla..mä ekaksi unenpöpperössä olinet mikä ihme mulla on kun massussa jytisee :D taitaa olla massunasukki melkonen yö eläjä
 
Huomenia! Paino oli taas noussut takaisin päin vaikka eilen en syönyt mitään ylimääräistä. Vasta pari päivää dietillä ja nyt jo riipii. Ekaa kertaa yöllä pojan synttärikakkua väsätessä, ei tullu maistettua mitään siitä. Vähän arvelutti viedä se hoitoon aamulla, kun ei tiiä mitä siihen on pistänyt. Tänäänkin olisi toimistolla perjantaipullat vaan joutuu kieltää ne itseltään jo etukäteen. Se tässä on, kun ei täällä ole mitään muuta ajanvietettä kuin työ, joka ei kiinnosta ja en taaskaan muistanut raahata niitä aplareita ja omenoita tänne. Tulee tosi pitkä perjantai....
 
Meillä on tänä aamuna kirpakka pakkanen. Kokonaista 7 astetta, mutta onneksi edes hiukan kuivattaa noita paikkoja, kun muuten on ollut jo kuukausi kaupalla tota kuravelliä.

(.) Tänäänkin on ihan mukava aamu ollut. Ei kolotuksia ja liikkeitä runsaasti. Tosin tiedän jo kokemuksesta, että kun päivän täällä töissä istuu niin illalla repii nivusista, mutta ei näitä töitä voi oikein seisaaltaankaan tehdä. Olen kyllä yrittänyt liikkua päivän aikana hoitanut kaikki pikkujututkin käymällä työkavereiden luona enkä ole soittanut tai laittanut sähköpostia.

Työpäivän jälkeen olisi tarkoitus miehen kanssa mennä käymään vakuutusyhtiöllä selvittelemässä vauvavakuutus juttuja. Ettei viimetippaan jäisi :)

Jossu & Hemuli 25+3
 
Huomenta typyt! :flower:

Hienoja uutisia, Jenni ja weiss! Nyt vaan jatkatte rauhallisella lepolinjalla ja Jenni ei nyt lähde liian rivakasti lenkkeilemään ihan yht'äkkiä ;) Ja jos teitä yhtään lohduttaa niin valas-olo on täälläkin, erityisesti iltaisin, vaikka saankin liikkua ns. normaalisti :/ Äsken juuri aamupalapöydässä sanoin miehelle, että maha on iltaisin paljon suuremman ja kovemman oloinen kuin aamuisin: olisiko juuri tuota nesteen kertymistä?

Pojalle parempaa vointia ja voimia selättää alkava flunssa: muista peruskonstit eli paljon nestettä ja lepoa, ei turhia huhkimisia kotitöiden parissa tai ulkona!

(.) Täällä alkaa taas pitkä sairaslomapäivä - mitäköhän sitä tekisi... Onneksi on kuitenkin perjantai ja viikonloppukivaa tiedossa: me (tai siis minä) teen ;) aina perjantaisin jotain erityistä illallista ja usein vuokrataan leffakin. Huomenna olisi tarkoitus lähteä käymään muutamassa lastentarvikeliikkeessä katsomassa turvakaukaloita ja niille sopivia rattaita. Valitsimme uusimman Vauva- lehden artikkelin perusteella loppukolmikkoon Emmaljungan First Classin, Maxi Cosi Cabriofixin sekä Britax Baby Safe Plussan. Onko teillä kokemuksia em. turvakaukaloista?
Hinnat pyörivät kaikissa siinä 170-200 euron hujakoilla ja nuo Emmaljungat sekä Maxi Cosit kiinnostavat erityisesti sen takia, että ne pystyy kiinnittämään heidän omiin rattaisiinsa. Olisi niin mahtavaa saada kliksauttaa kaukalo vain kiinni kärryihin, kun lähdetään autosta esim. kauppaan! Päävalintakriteeri näille kolmelle oli puhtaasti parhaimmat kommentit turvallisuusominaisuuksista. Katsotaan mitä myyjät sitten sanovat.

Nirppu on saanut virallisesti lisänimen Myyrä :D Pimu melskaa niin maan hemmetisti ja koko ajan: yöllä jos erehtyi liikahtamaankin niin neiti otti sen kai leikkiin-kutsuna, kun alkoi heti muljaamaan ympäri yksiötään :LOL: Nytkin vauva pyörii niin, että tekee jopa pikkuisen kipeää tuossa vasemmalla; ihan kuin yrittäisi kaivaa koloa ulos kohdusta! Ei ole muuten meillä tarvinnut sitä aiemmin mainostamaani liikelaskentaa paljon harjoittaa, kun typy on tuollainen ikiliikkuja :LOL: Isäänsä siis tullut; ei ole aloillaan hetkeäkään ;)

Jaa-a, jospa sitä kävisi heittämässä vauvan peittoja ja lakanoita koneeseen: sain kaverilta kahta eri kokoa olevat täkit ja tyynyt vauvalle ja hieman isommalle lapselle ja ne pitäisi saada liinavaatekaappiin tuolta vauvanhuoneesta pyörimästä. Vauvanhuoneen matto pitäisi viedä pesulaan ja käydä ostamassa se lipasto: sitten meillä onkin kaikki kunnossa Nirpun huoneessa! Vaatteita en osaa lainkaan ostaa, kun vappuna voi Suomessa sataa joko räntää tai olla +20 lämmintä: koita tässä sitten varautua esikoisen syntymään :/ Niin ja innolla odottelen sitä äitiyspakkaustakin, jonka pitäisi saapua ensi viikolla!

Pirtsakkaa perjantaita!

Carmen ja Nirppu rv 28+5

PS. Olenko jo kysynyt, jos täällä sattuu kirjoittelemaan joku toinenkin Kirkkonummelta? Nyt jos sairasloma ihan oikeasti uhkaa äitiysloman alkuun asti niin live-juttuseura ei päivisin olisi pahitteeksi ;)
 
Hitto. Kirjoitin pitkästi ja katosi. Harmittaa nyt. Plääh. Enkä millään jaksa uusiksi samaa litaniaa.

carmen kirppusemmekin on myös liikkuja. Neiti potkii, pyörii ja ryömii sekä puskee päällään masussa. Ja välillä oikein sattuu. =)

Eilen tuli sitten oikeat hormoni-itkut. Ihan mitättömästä eikä loppunut millään. Ihanaa tämä raskausaika välillä. Nautin tästä kyllä täysin siemauksin, mutta välillä huvittaa ja hävettää tuommoiset. Tänään tyttöilta, kiva nähdä kavereita.
 
Heips=)
Hyvä, että on kaikilla ollut positiivisia uutisia=)

Täälläkin vauveli melskaa ja myllertää kovasti... eilen illalla sängyssä maatessani ajattelin vauvelin kaivautuvan navasta ulos..siihen malliin mylläsi..
Ja lähes aina liikkeet tuntuu vasemmalla kyljessä ja vatsassa... lieköhän leiriytynyt sinne...


äippä ja nytty rv 27+3 :heart:
 
Enpä ole piiiitkään aikaan ehtinyt tänne lukemaan viestejä. Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää! =)

Raskaus on mennyt hyvin. Molemmat ultrat on nyt käyty ja 4d-ultrassakin käytiin. Vaikka 4d:n hinta oli tosi suolainen, ei harmita että tuli mentyä. Sieltä sai tosi ihania kuvia ja videon masuasukista. Vauva on sitten liikkis! :)

Paljon on ollut kaikenlaista hässäkkää viime aikoina. Muutettiin kunnasta toiseen ja nyt alkaa muuttorumba olla pikkuhiljaa ohi. Pienempiä tavaroita on vielä järjesteltävänä, mutta niitä laitellaan pikkuhiljaa.

Ensimmäiset varusteetkin ostettiin pikkuiselle. Käytiin hakemassa Stockan kanta-asiakastarjouksessa oleva Britaxin turvaistuinkaukalo ja vähän 50-58 cm vaatteita lastenvaateliikkeen alennuksesta. Paljon on vielä mukavaa suunnittelua ja hommattavaa edessä että saa kaiken valmiiksi naperoa varten.

Tietääkö kukaan muuten mitä kautta saisi hankittua edullisesti hyväkuntoisia käytettyjä vauvanvaatteita? Ensi viikonloppuna ajateltiin käydä kirpparilla katsastamassa josko sieltä löytyisi jotain. Mutta vinkkejä kaivataan, jos jollain teistä on tästä hyvä vinkki!

Tulevat isovanhemmat on tulevasta jälkikasvusta ihan innoissaan. Toinen mummi neuloo vauvalle filttiä lattialla makoilua varten ja toisen kanssa on tullut jo puhuttua suvun kastemekosta, jota voisi olla kiva käyttää. On vähän yritettävä vielä toppuutella kun on tässä vielä vähän odotusta edessä, vaikka mukavan nopeasti on odotusaika mennyt.

Mukavia vointeja kaikille! :flower:

Tupuna ja masuasukki 25+4
 
hei vaan taas ja terve tupuna pitkästä aikaa.

Ootko tupuna huutonetistä katsellut vauvanvaatteita? Tuttavat ovat sitä kehueet itse en ole kokeillut.

Voisiko olla et tää flunssa tekee paikat jotenkin kipeemmiksi..Pari päivää on ollut jo aivan suorastaa mahtava olo kaikkineen tänään taas tunnen itseni jotenkin valaaksi ja liikuminen on mitä on...tuntuu kun joku istuisi mun kohdun pääällä painaa kauheesti tohon ylävatsaan..
 
Helou....

weiss ja jenni,kiva kun lepäily on tuottanut tulosta,nyt vaan samaan malliin =)

No nyt meikällä sitten supistelee :/ Ei kyllä hajuakaan onko nää nyt mitenkään vaarallisia,mutta eilen töissä alkoi tulemaan tiheästi kivuttomia suppareita...tuntui kauhean epämiellyttäviltä. Rauhoittui hiukan tässä lepäillessä,mutta yöllä joka kerta kun käännyin sellälleni,veti maha kireäksi ja kovaksi :eek: Että eipä paljoa nukuttu. Selkäähän mulla on särkenyt jo kauan,mutta oikeestaan muuta kipuja ei oo. Välillä vihloo tonne alas,mutta jotenkin se ei tunnu liittyvän suppareihin.
Menin töihin tänään ja yritin soittoajalla neuvolaan,mutta täti oli lomapäivää viettämässä,eikä siis kukaan vastannut soittoihin. Soitin sit työterveyteen,ihan kysyäkseni että onko aihetta pelkoon...käski lepoon viikonlopuks,joten oon nyt huomisenkin sit poissa töistä. Maanantaina soitan uudestaan neuvolaan ja kysyn mitä tehdä...

Nyt on kyllä rauhottunu,tosin edelleen vetää mahaa kireeks aika ajoin
:ashamed: No onneks kaveri sentään potkuttaa kunnolla,niin että maha pomppii :D

Repa ja kutvonen rv 27+3
 
poika04 kiitti vinkistä! :) Voisin tuolta kurkkailla. Onkohan tuolta miten "turvallista" hankkia vaatteita? Tai mistä sen tietää onko vaatteet oikeasti tarpeeksi hyväkuntoisia, ettei tule ostettua sikaa säkissä... Mutta taidanpa ensin tutustua tohon huutonetiin paremmin.
 
Kuka tuota etusivun listaa päivittikään? Mulle voi lisätä listaan että tyttöä odotellaan. :D Alusta alkaen olin "tietävinäni" että tyttö on tulossa, vaikka kumpikin on ihan yhtä toivottu, kunhan oisi vaan ihan terve. Neuvolassa terveydenhoitaja selvästi oli uumoillut sikiön sydämen sykkeen ja mahan muodon perusteella poikaa koska hämmästyi kun kuuli että tyttö on tulossa.

sinuhe , selailin noita vanhoja viestejä kun on jäänyt keskusteluja aika paljon lukematta, laitoit joskus aikaa sitten viestiä että sulla on laskettu aika samana päivänä kuin mulla. Totesin etusivun listasta että meillä on näköjään sama synnärikin. Ootko menossa siis kättärin haikaranpesään? Me kyseltiin tuolta perhehuonetta, mutta sen näkee sitten kun menee synnyttämään onko niitä vapaana. Aija paljon kättärillä on perhe- ja synnytysvalmennuksia, vaikka kiva että on neuvontaa. :)

Tosta toukokuulaisten kerhosta, mistä kerhon salasanan saa ja miten sinne voi liittyä?
 
Tupuna laita wilhelmiinalle yv:tä niin hän antaa sinulle salasanan niin pääset sen jälkeen sieltä kerhosivulta hakemaan jäsenyyttä.

(.) aika menee niin nopeasti nykyään... just vasta tuli plussaa ja nyt jo näin pitkällä... Tänään otin pikku päikkärit, kun tuli TAAS herättyy neljän aikaan yöllä ja ei millään enää unta :headwall: :headwall: :headwall: pää hajoo jos ens yönä ei saa kunnolla nukuttua. Normaalisti nukkua posotan aamuun asti ilman vessa käyntejä. Leivottiin äsken lasten kanssa mokkapaloja. NAM... Nyt syödään niitä iltapalaksi ja seuraavaksi lapset nukkumaan...

tmvk ja toukka 29+0 ( enää 11 viikkoa :D )
 
weiss
Voi Repa! Et kai siekin nyt liity meihin supistelijoihin. Kuulostaa ihan siltä, että lepoon joudut siekin, varsinkin jos supparit tulee selkeesti rasituksessa ja lepo niihin auttaa.. Täällä kanssa nuo yöt menee päin helv.....! Alan olla jo pelkästä väsymyksestä prkl kiukkunen ja muutenkin, kun on tukala olla... Vali vali taas.. Mutta viikonlopun jatkoja kaikille! Nauttikaa aurinkoisista pakkaspäivistä.. eihän niitä kauan taas kestä.. :heart:
 
Huomenta kaikille.

Tässä laiskana loikoilen sohvan nurkassa. Mies on töissä ja lapset isällään. TV 1 kirppistä katselen ja yritän kerätä innostusta lähteä kauppaan. Olishan noita kotitöitäkin tossa tarjolla, mutta ei innosta ei.

(.) olo on hyvä. Ei mitään ylimääräistä kremppaa. Nyt pitää vaan nauttia ennenkuin vatsa todenteolla alkaa haitata liikkumista.

Jossu & Hemuli 25+4
 

Yhteistyössä