***Toukokuun Toivotut 2011*** Joulukuussa***

MaiMei polarn o. pyretiltä löysin taivaalliset mamma legginssit. kannattaa käydä sovittelemassa, kun aletkin alkavat maanataina!

Supisteluista Mulla supisteli kovasti viikoilla 5-6, n.12-13 ja nyt todella satunnaisesti, lähinnä silloin kun hermo alkaa kiristymään tai olen yliväsynyt.

Selällään nukkumisesta, tässäkin raskaudessa olen siirtynyt automaattisesti kylkinukkujaksi.

Vaunuista meillä on esikoiselta Bugaboon yhdistelmät, joilla mennään nytkin.

Turvaistuimista meillä pitäisi olla jossain Mothe Care turvakaukalo, vaan ei löydetä sitä mistään. Kaveri oli sitä mieltä että tuo meille telakallisen Gracon lainaan, rattaatkin saataisiin mihin kaukalon saisi kiinni mutta käytän mieluummin bugaboita. Turvaistuin otetaan kyllä.

ON:Neuvolassa sykkeet olivat 150 ja selkeä juna siellä puksutti, lisää ennusmerkkejä poikaan päin. Nimikin olisi pojalle jo valmiina ja tänään keksitty! Rakenneultra on sitten 3.1 , joten toivottavasti siellä selviää. Helpompi odottaa kun tietäisi ketä odottaa.
Aivan naurattaa nyt kun esikosta terkka vihjaili monta kertaa sydänääniä kuunnellessaan että hienoa hevosen laukkaa. En tiennyt silloin vielä näistä eri sukupuolien äänistä..
Sain ipanalta flunssan, räkänen ja hieman voipunut olo.

Lämmintä, iloista ja valoisaa Joulua kaikille!

Mustajuuri 20+0 (puoliväli poksahti!)
 
Ai niin, tässä vielä linkki Bebesin sivuille joilla olen viihdyin eilen koko illan. Synnytyksestä ja kaikesta siihen liittyvästä, lääkkeettömästä ja lääkkeellisestä synnytyksestä ja lääkkeiden vaikutuksesta äitiin ja vauvaan. Tehokkaita avautumisvaiheen vinkkejä asentoineen, ponnistusasentoja jne. Kertakaikkiaan hyvä paketti! Jos kiinnostaa! Mielenkiintoinen WHO:n toteama myös siitä kuinka 80% ensisynnyttäjistä pärjäisi ilman kivunlievitystä.

Esikonhan synnytin lääkkeettömästi, ainoa kivunlievitys oli äänenkäyttö, mikä oli kyllä välillä tuskaista huutoa..hah. En halunnut kivunlievitystä juuri siitä syystä että niiden vaikutuksia vauvaan on tutkittu olemattomasti. Halusin myös tuntea kuinka keho tekee hommansa ja työntää vauvan ulos ja poden myös pientä sairaala, lääkäri ja piikkikammoa.
Luulen että lähden sairaalasta kotiin vauvan kanssa heti kun jalat kantaa jos vauvalla kaikki hyvin.

En kuitenkaan ole missään nimessä vastaan kivunlievitystä enkä lääkkeitä synnytyksen aikana, se on jokaisen oma henkilökohtainen valinta.

Normaali fysiologinen synnytys

Mustajuuri
 
Viimeksi muokattu:
mustajuuri: kerrohan lisää noista eri sukupuolien äänistä! Mä en oo kuullutkaan tuollaisesta ja kiinnostaa kyllä.
Ja aikamoinen mimmi oot, kun oot ilman lääkkeellistä kivunlievitystä synnyttänyt! Mulla oli tokassa apuna ilokaasu ja silti alkoi kivut mennä yli inhimillisen. Siitä jäi vähän kammoa ja nyt jotenkin sen kivun takia jännittää tää tuleva synnytys. Ekassa ehdin ottaa puudutuksen ja tykkäsin kyllä siitä, kaikki kun meni hyvin. Onhan siinäkin ollu riskinsä, tiedän kyllä.
 
Tulin vaan noista supistuksista lukemaan ku täällä kans joltain rv15 asti päivittäin tullut noita epämukavi kiristyksiä,nyt sitten viimeaikoina monta kertaa päivässä ja eilenkin tuli useampia. Kaippa se kuuluu asiaan vaikka vähän kyllä itelläkin huolettaa ettei vaan sais mitään aikaseksi tuolla alhaalla.
Mulla tuntuu just samalle mitä Haidih kuvaili. Ja monesti autossa istuessa tulee semmonen kauhia kiristys, aatonaattonaki piti turvavyö irrottaa ja housuja venyttää ku meinas ihan käydä kipeää: /

Mutta nyt syömään ettei vaan pääse laihtumaan :wave:

Diipeli ja pampula rv 18+4:heart:
 
Hei vaan kaikille!

Minäkin ajattelin nyt liittyä mukaan, kun olen muutaman päivän näitä juttujanne lukenut.
Olen siis ensimmäistä lastaan odottava tuore vaimo ja LA on 25.5
Ikää minulla on 25 ja miehellä 27 ja täält Turun kupeest ollaan, eli TYKSIIN mennään.

Raskausaika on tähän saakka mennyt lähinnä oksennellen, nyt alkaa helpottamaan. Painoa ei ole tullut lisää, vaan pudonnut kaksi kiloa, vaikka olen ihan normaalipainoinen. Tuo huono olo on varmasti vaikuttanut asiaan, kun ei ole juuri mitään pystynyt syömään.

5.1 on meillä rakenneultra-aika ja sitä on kovin odotettu. Haluaisin niin tietää kumpi tulee.

Olette tuossa jutelleet vaunuista. Me ostimme alesta Taigan Ora vaunut ja veljeltä saimme Carcon telakallisen turvakaukalon. Mitään muuta meidän ei juuri tarvitse ostaa, kun omat sisarukseni ovat lapsensa tehneet ja kaikki tavarat pikkuhiljaa siirtyneet meille päin vuosien saatossa vähän *vink vink* tyyliin, että ruvetkaas niitä lapsia sitten tekemään.

Mutta oikein hyvät joulun jatkot kaikille
Lily ja mönkerö 18+4
 
Viimeksi muokattu:
Hej!
Samanlaista supistelua on täälläkin, tosin en ole ollut varma, että onko se supistelua. Ei kyllä liity mihinkään erityiseen hetkeen, vaan tulee päivittäin aika ajoin, paikasta, asennosta ja mielentilasta riippumatta. Vatsa muuttuu kovaksi, tuntuu siltä, että Joku siellä mönkii uuteen asentoon ja eri kohdissa on kovia pallukoita. Sitten taas pehmenee. Selällään tuntuu parhaiten. Hieman epämukavaa, muttei kovin. Onko Oikea supistus sitten samanlainen, mutta kipeä?

Joulu alkaa olla loppusuoralla. Syöty on ainakin viiden edestä... Nyt taas vähän tervehenkisempi meininki päälle!

Dopplerilla kuunnellessa juna mullakin mahassa puksuttaa, ei laukkaa heppa. Siis jos nämä ovat ne vaihtoehdot. Onko kellään kuulostanut junalta, mutta ollutkin tyttö? No, kenties torstaina saa jo tietää, kumpaan todellisuudessa kallistuu. Mutta KAIKKI ennusmerkit ovat poikaan päin.

Kiitti Mustajuuri leggins-vinkistä!

Hyvää Tapanin iltaa kaikille!

MaiMei 19+6
 
Moi!
Flunssa isku sitten uudestaan kun olin jo töissä hehkuttanut että pääsinpäs siitä. Ei pitäis sanoa mitään :kieh:. Torstaina jouduin lähtemään töistä aikaisemmin, mutta onneksi joulu meni suht hyvissä voinneissa. Viime yö olikin sitten valvomista, yskimistä ja niistämistä. Hain just pari päivää saikkua. Toivottavasti menisi sillä ohi.

Mehiläisestä kun kävelin kotia päin niin alkoi supistelee. Siis sillai että piti pysähtyä oikein. Meinasin jo että tilaanko taksin siihen kilometrin matkalle. Ensimmäisessä raskaudessa ei tullut minkäänlaisia supistuksia ennen h-hetkeä. Mutta eihän raskaudet olekaan samanlaisia. Joten pitää nyt sitten olla rauhallisesti, juodä teetä ja syödä geishoja :p

Puolentoista viikon päästä olisi rakenneultra. Voi kun aika menisi nopeaan. Ei kyllä varmaan kaan edes kysytä kumpi olisi tulossa, mutta saisi nähdä pienen palleroisen =) Ja että kaikki olisi hyvin.

Ciba rv 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on monia, jotka odottelevat tuota 5.1. rakenneultraa. Nepula, TUUtikiks ja Haidih minä jännäilen samaa päivää kanssanne. Me kysytään kyllä sukupuoli, jos vaan selville saa. Itselle vauva personoituu jotenkin paremmin kun tietää ketä odotella. Ymmärrän kyllä hyvin niitä, jotka haluavat jännittää synnärille asti. Itsellä ei vaan toi maltti riitä sitten alkuunkaan :D Ja todellakin, kyllä tämä ultra meille on ensisijaisesti tarkastus siitä, että vauva todella on hengissä vielä ja rakenteiltaan terve. Kaikki muu on extraa. Olen kantapään kautta oppinut, ettei nää ultrat ole mitään vauvelin kurkistus- ja kuvanhakureissuja...

Turvakaukaloista Me päädyttiin ostamaan Gracon telakallinen malli kun oli ihan ok tarjouksessa ja saatiin mieleisemme värikin. Matkarattaat, joihin kaukalon saa löytyy jo esikoiselta, joita hyvin vähän on käytetty. Oli se aikamoista säätämistä aina (nukkuvaa vauvaa siirtää) kaukalosta vaunuihin kun ei ollut telakkamallia, joten nyt varmaan helpottaa vähän toi liikkuminen autollakin sitten. Muutenkin se esikoisella ollut kaukalo oli käytettynä ostettu eikä enää kovinkaan turvallinen ikänsä puolesta varmaankaan. Muita hankintoja ei ollakaan tehty, eikä varmaan tehdäkään ennen kevättä. Eipä meillä oikeastaan mitään isompia tarpeita olekaan. Esikoiselle pitää ostaa lasten sänky. Nyt nukkuu pinniksessä, josta pinnalaita on pois ja matala tilalla. Vaunut on Emmaljungan Edge Duo-yhdistelmät, jotka esikoiselle ostettu ja hyvässä kunnossa ovat.

Joulu se meni tohinassa. Mukavaa oli, vaikka lyhyeltä tuntuikin nää pyhät. Täällä on kuunneltu kotidopplerilla kerran-pari viikossa, jos meinaa epävarmuus jäytää mieltä kun vuoden takaisia muistelee, mutta hyvin on äänet kuuluneet ja yritetään hyvillä mielin ultraan mennä ilman pelkoja. Kyllä liikkeitäkin tuntuu, mutta ei niin usein ja varmasti, että voisi pelkästään niillä mieltään rauhoittaa. Sitäpä mä ihmettelinkin viime raskaudessa, että kun vauva oli kuollut rv 18 ja huomattiin 20+4 niin kuinka en huomannut itse mitään liikkeiden vähentymistä tai muuta? Mutta niin se vaan meni, kai sitä luuli tuntevansa jotakin, mutta olinhan mä koko ajan tosi epävarma raskauden jatkumisesta. Joku kyselikin sitä, että miten voi liikkeet loppua ja mitään huomaa (tai jotain vastaavaa) mutta itse olen ainakin esimerkki siitä, että tällaistakin voi päästä tapahtumaan, niin hullulta kuin itsestäkin tuntuu näin jälkikäteen ja sitä usein pohdin.

Nyt siivoilemaan!

-Catalia ja Harri 19+4 (esikoinen on napannut tuon nimen vauvalle jostain...)
 
Viimeksi muokattu:
Voih, joulu meni ohi niin kovin nopeesti.. :( Mutta ihana ja tunnelmallinen joulu oli. Tosin puhuttiin että ens vuonna joulu järjestettäis meille ja kaikki läheiset syömään meille, niin meidän ei tarvii ajella pikkusen kanssa ees taas...Välimatkat kun on pitkiä..

Mullakin rakenneultra 5.1 ja sitä odotellessa =) Sen jälkeen aletaan kattelemaan tarjouksia tarvikkeista..Mutta kauhulla oon laskeskellu niihin menevää rahamäärää :whistle:
 
Heippa!

zikiziki: onnea hyvistä uutisista!

Meillä oli rakenneultra ja niinhän se poikaolo vahvistui ja poika olisi tulossa :)
Kaikki on hyvin ja kätilökin tuntui olevan kunnon ammattilainen mikä oli kyllä mukavaa! :)
Itsestä tuntuu että vaavi olisi jotenkin pieni ja hiljainen mutta kaikki ultran tulokset olivat hyviä. Koko menee juuri arvojen mukaan ja on päivälleen lasketun ajan mukainen. Nyt ollut muutama hiljaisempi päivä massussa niin teki hyvää kuulla ja nähdä pieni.

Hankintoja ei olla tehty vielä. Nyt alkaa se kartoitus mitä tarvii ja minkälaista. Onneksi suvussa paljon poikia :)

cissus 20+1
 
Joulu meni, ähky tuli... :D Eli täällä ainakin napa piukassa vedetty kaikki maholliset jouluruuat niin kotona kuin anoppilassakin. Siihen lahjasuklaat päälle, niin avot! Ei uskalla vaakaan katsoakaan...

Tervetuloa Lily_85 mukaan, päivitin sut listalle :)

Mä oon nyt kallistunut sittenkin kysymän ultrassa sukupuolen. Mies haluis tietää kovasti ja on saanut mutkin innostumaan asiasta. Vauva liikkuu nyt ahkeraan joka päivä, iltasin etenkin bongaan pikkupotkuja :)

Pian tulee puoliväli mullekin, huisia!

Nepula ja Siiri Esteri 19+5
 
Huomenta! Joulu oli ja meni ja hengissä selvittiin. Mun isä oli meillä ja nuori herra vei ukkia ympäri talon melkein 24/7, joten ihanaa rauhoittua kun saatiin ukki tänä aamuna kotimatkalle :)

Muuten siiten joulu meni "könkätessä". Kaaduin viime viikolla kaksi kertaa työmatkalla ja molemmilla kerroilla vasemman polveni päälle, joten siinä sitten oli jouluksi pakkolepoa ja kepeillä taiteilua. Nyt olis vielä tämä viikko sairaslomaa ja lääkäri vaan käski odottamaan josko se polvi itsekseen paranisi. Ei siitä mitää röntgenkuvia ole otettu, päällisin puolin vaan tutkittu ja käsketty olla hiljaa paikoillaan.

Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Tyyppi pyöri niin vauhdikkaasti ettei kätilöparka saanut edes mitattua kunnolla, joten "noin-mittoja" tuli. Olipas hurjaa nähdä pikkusormet ja varpaat ja kaikki muukin ihan miniatyyrikoossa. No pääasia oli ettei mitään ollut pikkuiselle tapahtunut vaikka mamma heittkikin voltteja pitkin katuja ;) Harmitti vain ettei mies tullut mukaan, mutta kun töissä täytyy olla niin sille ei voi mitään. Kovasti tuo kuunteli mun tarkkoja kuvauksia pienestä selkärangasta ja munuaisista ja vatsalaukusta... Miten niin äiti on sekopä...:D
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Joulu meni leppoisasti omalla painollaan, lapset saivat mieluisia lahjoja ja vanhemmat saivat nauttia lasten ilosta ja lomasta. Minulla jatkuu loma vielä muutaman päivän, mies meni jo töihin.

Supisteluista: Masu ei tunnu tykkäävän pitemmistä automatkoista, ne aiheuttavat epämiellyttävää kiristystä masussa. Eivät ole olleet ns.kipeitä-kipeitä, epämiellyttäviä kylläkin. Onneksi ei ole avannut paikkoja.

Selällään nukkumisesta: Automaattisesti olen taas ruvennut nukkumaan kyljellään, en ole enää edes kokeillut selälleen nukkumista.

Vaunuista: Meillä on v.2003 esikoiselle uutena ostetut Emmaljungat, joten niillä mennään kun ei niissä mitään vikaa ole.

Turvaistuimista: Nyt investoitiin telakkamallinen Gracon turvakaukalo, vielä esikoisen ja keskimmäisen aikaan tappelin turvavöitten kanssa aina autoon kaukaloa asentaessa.

Muuten olo ok (kop-kop!). Rakenneultra oli 17.päivä ja pikkuisella oli kaikki hyvin. Sukupuoleksi paljastui tyttö ja kovasti lääkäri oli varma asiasta ja antoi "mekon ostoon luvan".

Mupukka 22 tasan
 
Hei kaikki pitkästä aikaa ja tervetuloa Lily_85! :)

En ole piiitkään aikaan päässyt täällä käymään, paljon kaikkea tapahtunut teille muille tänä aikana kun joulukuun ketjua lueskelin.

Meillä on 4D -ultrassa käyty ja poikaolosta huolimatta tyttö tulee! :) Kaikki läheiset tosin veikkasivat tyttöä vatsan muodon perusteella ja oikeassa taisivat olla:heart:

Ajattelin laittaa nuo meidän vanhat vaunut myyntiin jotta saisi ne pois jaloista ja uusia olen ihaillut Lauran lastentarvikkeiden sivuilta. Turvakaukalona aiomme käyttää esikolta jäänyttä Gracon telakallista mallia kun on vielä niin hyvässä kunnossa ja lämpimässä säilytetty. Itse tykkäsin kun sen kanssa ei ollut sitä vaaraa että onnistuisin sen jotenkin väärin kiinnittämään.

Supistuksista: Itselläni on ollut jo alkuvaiheessa kipeitä suppareita ja se huolettaa, nyt joulun aikana niitä kun on ollut joka päivä usein ja ovat tuntuneet samalta kuin synnytystä käynnistävät. Perjantaina neuvolassa otan taas jälleen ne puheeksi, niitä kun tuntuu tulevan aina kävelyn tms kevyen normiliikunnankin seurauksena puhumattakaan jos hermostun.

Sain muuten joululahjaksi bolakorun, ihanasti helisee hiljaisella äänellään :) Toivottavasti masuasukkikin tykkää ;)
Liikkeet ovat muuttunut oikein kunnon potkuiksi jotka tuntuvat vatsan päältä, ihanaa kun pieni kasvaa :heart:

Mitenkäs teillä muilla, onko ollut liitoskipuja? Itselläni aika ajoin tosi koviakin, viime viikolla kävely iltaisin oli kivualiasta mutta nyt kun kuumeessa olen vain lepäillyt kotona, ei niitä ole onneksi ollut.

Lilya ja murmeli 19+5
 
Heippa!

Neuvolakuulumisia: painoa nyt tähän mennessä tullut 4kg. Pelkäsin, että enemmänkin ku tosiaan jouluna tuo ruoka ja suklaa maistui, eilen vielä heseä...Mutta huh, ei onneksi vaakaan siis paljoa vaikuttanut.
Virtsassa oli verta ja valkuaista, vien uuden näytteen ens viikolla. RR oli edelleen 130/88 ja seuranta jatkuu...
Sydänäänet kuulus ja nyt vaan ootellaan rakenneultraa.

Mäkin sain Bola-korun. Ihana :heart: Unohtuu vaan laittaa kaulaan :D

Tänään kun menin koiran kanssa lenkille ni tunsin sellasen ihme ilmakuplan ikäänku pyörähtävän mahassa, hetken päästä tuli kaks samanlaista aika peräkkäin. Olen ihan varma, että ne oli liikkeitä ja tuliki kyyneleet silmiin. Lenkin lopussa tuntu vähä voimakkaammin uudelleen, mutta sen jälkee ei oo tuntunut..Nyt vaa pohdin jospa ne olikin ilmavaivoja :LOL: Tosin en oo ennen tommosia tuntenut...

Nyt ruuan laittoon!
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille, varmaan helpottaa kyllä huolestuneita mieliä kun saa tietää että kaikki on hyvin. Ja tietty sit bonuksena jos haluaa tietää sukupuolen ja saa kuulla vielä senkin :)
Itsellä on vasta tammikuun puolessa välissä rakenneultra eli aika pitkä odotus vielä edessä...

Sukupuolista vielä niin mulle tuli täytenä yllätyksenä että sydänäänistä voisi päätellä jotain sukupuolesta, mä en voi sille mitään mutta musta toi(kin) kuulostaa keksityiltä teorialta :LOL: Joo tiedän, mä oon skeptinen kaikkiin tyttö- ja poikamaha ja muihin ennuisteisiin varsinkin kun niitä ei ole vaikea keksiä kun on 50-50 mahdollisuudet. ;)

Turvakaukalosta, tuntuu että monet suosittelevat tälläistä telakallista mallia? Onko nämä vaihtoehdot paljon hintavampia? Ja pitääkö silloin ostaa saman merkkiset vaunut? Sorry tyhmiä kysymyksiä mutta kun on esikoinen tulossa emmekä ole vielä käyneet vaunukaupoissa tai muutenkaan perehtyneet eri vaihtoehtoihin. Ensimmäisen vauvahankinnan saimme jouluna kun anoppi osti Stokken Tripp Trapp syöttötuolin :) Joo ei ihan ensi hätään tarvita sitä mutta kiva olla olemassa jo.

Hoitopöydästä kysymys niin onko kenelläkään suunnitelmissa laittaa pelkästään irtohoitopöytä esim. pesukoneen päälle? Itse mietin tuota koska meillä ei kylppäriin mitään kiinteää mahdu ja olen käsittänyt että helpoin olisi pitää hoitopöytä kylppärissä?

Nelli ja Kultahippu 18+2
 
Heippa kaikki!

Tervetuloa Lily_85 :wave:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! Mulla on rakenneultra kanssa ihan pian, 4.1., ja sitä odotellaan jännityksellä. Sukupuolikin olis kiva saada tietää, jos se sattuisi näkymään.

Joulu meni mukavan rennosti, oltiin kotona ja vierailtiin molempien isovanhempien luona. Joulupukki kävi ja esikoinen oli ihan innoissaan, leikki sitten seuraavat päivät melkein taukoamatta uusilla leuluillaan :) Jouluruokiin ei tullut hirveesti panostettua, sillä kuvotukset jatkuvat (onkohan kaikilla muilla pahat olot jo jääneet kokonaan taakse?)

Niinkuin leluja, meillä on muutakin esikoiselta jäänyttä tarviketta ja tavaraa aika paljon, joten vauvalle ei tartte tehdä suurempia hankintoja. Esim. Brion isofix-jalustallinen turvakaukalo odottaa vaatehuoneen ylähyllyllä. Kalliita nuo jalustalliset kyllä on (en nyt enää muista hintaa tarkalleen, mutta oliskohan se pelkkä jalusta maksanut melkein yhtä paljon kuin itse kaukalo?) mutta näppäriä käytössä. Esikoinen viihtyi kylläkin vain puolisen vuotta kaukalossa, minkä jälkeen ostettiin Britaxin jalustallinen turvaistuin jossa tykkää olla.
Hoitopöytänä meillä on kylppärissä sellainen kasaan taitettava (metallijalat, joiden väliin pingotettu kangasta/kumia). Sekin on ollut käytössä ihan kätevä, mutta tilaa se kyllä vie.

Lilya kurjia tuollaiset kipeät supparit. Toivottavasti neuvolassa osaavat neuvoa asian suhteen ja antavat lähetteen kohdunkaulan tilanteen katsomiseen, jos tarpeen.
Mä soitin neuvolaan n. viikko sitten kun tuntui että supisteli paljon (lähinnä kovaa kiristelyä ilman kipua) ja sieltä sanottiin, että voi olla osittain kohdun kasvukipua, kun kohtu kuulemma kasvaa voimakkaasti rv 20 tienoilla. Tiedä sitten; ihan supistuksilta ne tuntemukset kyllä vaikuttivat ja vastaavia oli ekassa raskaudessa, jossa paikat aukesivatkin varhain. 2-v-tytöllä kova uhma päällä, ja supistuksia on useampaan otteeseen tullut juuri silloin, kun yrittää hillitä pientä raivotarta.

Calypso ja muru 19+6
 
Hei kaikille:wave:
Eilen kävin rakenneultrassa ja kaikki oli pikkuisella hyvin, painoa oli n. 371g ja vastasi viikkoja parin päivän viiveellä. Kätilön mielestä tyttö olisi tulossa:heart::heart: ihan uskomatonta ku itellä kuitenkin ollut sellainen fiilis et olis poika...mut ihana saada tyttö..Mies sanoi heti ku kerroin et sit pitää tehä viel yks poika esikoiselle painikaveriks..heh..Taitaa kyl olla et mun lapsi luku on täynnä tän jälkeen:D

Harjoitussupistuksia ollut täälläkin säännöllisesti viikolt 17 lähtien, et aika aikasee tulee ku viimeks alko siin 30+ tienoil...Niin ja istukka on taas edessä ni se on varmast jonkin verran vaimentan liikkeiden tuntua...Ajattelin nyt vihdoin antaa tälle vaaville työnimen ja kun unta näin pojasta nimeltä Julius nii tää olkoonkin sitten Juuli-vaavi:)

Heissu ja Juuli-vaavi rv 21 poks tänään :D
 
Viime aikoina on jäänyt kirjoittelu vähemmälle, säännöllisesti olen kuitenkin käynyt lueskelemassa juttujanne. Äitix4:n uutiset vetivät hiljaiseksi ja mielen matalaksi, paljon voimia sinne suuntaan. Niin se taitaa olla, ettei koskaan voi tietää mitä tapahtuu - täytyy vain toivoa ja yrittää olla murehtimatta asioita, joihin ei voi vaikuttaa.

Tuntuu uskomattomalta, että nyt on jo puoliväli käsillä! 5.1. meilläkin rakenneultra. Toivotaan että kaikki on hyvin. Liikkeet tuntuvat päivittäin. Sukupuolta aiotaan kysyä, mutta ei kerrota sukulaisille vaan pidetään ultraajan arvaus itsellämme syntymään asti. :) Anoppi on kovasti nähnyt poikaunia. Itse olen perheestä, jossa on pelkästään tyttöjä ja täytyy sanoa, että varmaan siitä johtuvista ennakkoluuloista poika jännittäisi hieman tyttöä enemmän. Monesti niillä tuntuu olevan niin kova kohellus päällä joka paikassa, toivotaan ettei rasavilleys ja väkivaltaleikit ole sukupuolen ominaisuus vaan kasvatusperinteen tulos... Varmasti löytyy myös rauhallisia poikia (niitä ei vain ole meidän suvussa!). Meillä koitetaan kasvattaa samoin, tuli sitten tyttö tai poika. Odotan jo innolla, kumpi tahansa hän onkaan. :heart:

Mun vatsa on jo aivan valtava (kyllä siitä näkee jo pitkälle, että vauva on tulossa), ja ajoittain selkäkivut vaivaavat ihan törkeän kipeinä. Pelkään jo jotain välilevyn pullistumaa, kun kipu on sähköttävää ja tulee tietyistä liikkeistä. Välillä pahempia päiviä ja välillä parempia. Selkävaivat ei varmaan ainakaan tule helpottumaan kevään myötä...!

Hyviä vointeja kaikille ja ilontäyteistä uutta vuotta!

poplin ja rölli rv 20+0 (poks!)
 
Mä kävin mielenkiinnosta kattelemassa netissä noita Bolakoruja . Onks teillä jotka saitte, ne nauhassa vai ketjussa? Mä tahtoisin kanssa, ajatuksena ihana mutta musta tuntuu etten ihan tuolla noin alhaalla roikottelis, vaan just jossain rintojen alapuolella ehkä. Ja haluaisin siihen ketjun.

Haidih ja pien, rv 19+1
 
Kiitoksia kaikille tervetulotoivotuksista :wave:
Calypso Kyllä minullakin kuvotukset jatkuvat toisinaan. Oksentanut en ole viikkoon *kop kop* mutta varsinkin, jos aamulla ei oikein syö kunnolla, oksennusolo tulee kyllä heti. Ja varmasti jos vessaan menisi, ei paljoa tarvitsisi ajatella niin ylös tulisi ;) Minä vain koitan viimiseen asti pidätellä oksennusta ja sitten käy niin, että tulevat syliin...

Niin minulta jäi kokonaan mainitsematta, että ihan poikaolo on. Mies toivoo poikaa ja minä tyttöä, mutta varmasti kumpikin kelpaa kummallekkin :D

Saako noita bolakoruja ostaa jostain liikkeestä vai myydäänkö niitä vain netissä?

Lily ja Mönkerö 19+0
 
Heips!
Mun ukko osti bolakorun jostain nettikaupasta, olsikohan ollut pompoli tai pumpuli tms. Valitsin kaikista ihanista strassipalloista sellaisen hopeisen tavallisen pallon että sopii aina muihin koruihini, tämä siis sellaisessa mustassa nyörissä. Kävin kysymässä ennen joulua kultajousesta näitä bolia, ja kertoivat heillä olleen niitä valikoimissa mutta loppu olivat tuolloin.

Hoitopöytä löytyy meiltä jo ennestään mutta se oli meidän pieneen asuntoomme (tuolloin kaksio, nykyään kolmio eli pientä tilaa edelleen) aika turha hankinta, se oli lähinnä rojun kerääjänä huushollissa. Jossain vaiheessa siirsimmekin sellaisen muovitetun hoitoalustan pesukoneen päälle ja siinä vaihdoimme vaipat jos emme tehneet sitä omalla sängyllä.
Turvakaukaloihin sopivia vaunuja meillä ei ole ennen ollut mutta ajattelin josko sellaiset vaikka käytettynä kakkosvaunuiksi hankkisi, olisi varmaan tosi kätsyt kun ei tarttisi ottaa vauvaa istuimesta pois pidemmillä kaupunkireissuilla.
Muuten vaunuista haen kunnollista jousitusta (koliikkivauva viimeksi joten tuo meille siksi tärkeää että kärryttely sisällä onnistuu ilman vaunujen kanssa "kulkemista" kun voi vain hetkuttaa niitä paikallaan) kunnollisia kennorenkaita ettei tarvitse pumppailla ja että ovat tarpeeksi suuret jotta lumisohjossa auraamattomina päivinäkin sujuu kulkeminen vaivatta. Ja tietysti nätti väri pitää olla :)
 

Yhteistyössä