TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

birdie: voi että..paljon jaksuja ja haleja teille :hug: :hug:

keilis: onnea raskaudesta=)

ens viikosta lapset siirtyy uudelle hoitajalle..on muuten sellainen paikka missä esikoinen on ollut joskus aikoinaan muutamn päivän varahoidossa joten muistan kyllä kyseisen hoitajan hämärästi..
 
Birdie: Paljon jaksamisia koko teidän perheelle :hug:

Carmen Tsemppiä juomataisteluun. Olisin asiassa Repan kanssa samoilla linjoilla. Kun meillä jäi pullot pois, niin juodun maidon määrä kyllä laski huomattavasti. Mutta poika näytti voivan hyvin, niin en ollut huolissani. Mutta ymmärrän kyllä sinua oikein hyvin, meillä ruokailut on ollut aika ajoin hyvinkin takkuisia.
 
carmen ne kengät on viime vuoden mallia. Uutena ne maksaa siin 50? ja risat, mut voisin luopuu niist jollain 30?. Meillä muuten pionit kokoo 22 kans. Mulla olis myös eccon uudet talvikengät -voin niit sit kaupitella seuraavaksi :) ei vaiskaan ne on 24 kokoo eli niiden on ihan pakko mennä. Kenkii ei pitäs ostaa jemmaan mut minkäs teet
Musta tuntuu et ei ehditä nähdä ennen kun synnytät -- noloo oikein kun tää aika katoo johonkin.. ei ehdi muuta kun töihin ja kotiin. Ja oonhan mä siel päin käynyt mut koko pesueen kanssa -et ei siin paljon kahvitella. Mitäs te puuhaatte perjantaina neidin kanssa -tuleeko sun käytyä siel uudessa kauppakeskuksessa kun asutte nyt vähän eri suunnalla.

birdie voi kuinka ikävää :hug: jaksamista sinne.



:wave:
 
Birdie... oliko sulla sillon niitä raskausoireita vai muistanko nyt jotenkin ristiin? Oliko tää siitä sit tulosta... jokatapauksessa musertava uutinen...koskaan ei voi tietää mitä käy :'( Oon hirveän pahoillani sun puolesta ja tietty miehes kanssa... koitahan jaksaa...kipujen kans ja muutenkin. Onneks noita keinoja kuitenkin on,sit joskus kun jaksaa miettiä niitä asioita...
Voimia,oot aatoksissa :hug:
 
birdie Paljon voimia ja jaksamista teille.. Olette ajatuksissa :hug:

merika Laitan sulle yv:tä ;)

Olin tänään syömässä kaverin/entisen pomon kanssa ja hain pimulle karvavuorelliset kumpparit, villasukkia, syksypipoja, sadetakin yms. valmiiksi sateita varten. Ja pikkuinen sai kahdet sukkikset, että edes jotain uutta eikä vain pelkkiä isosiskon vanhoja vaatteita B) Oli muuten aika luksusta olla yksin liikenteessä.. Osasi kai nauttia ihan eri tavalla, kun tietää ettei jatkossa pääse tätäkään vähää mitä tähän asti :LOL:
 
Birdie onpa surullisia uutisia :hug:

Naukurille onnittelut prinsessasta :heart:

Carmen Meilla F on alkanut vasta nyt juomaan paremmin nokkiksesta noin 3kk jalkeen kunaamu ja paiva pullo jatettin pois. Illalla sit ryystaa sydammensa kyllyydesta tuttipullosta! Tsemppia, taisteluun, itse olin hermo rauniona usein ja tarkkailin vaippojen pissa maaria.

Jenni Taidan yrittaa tuota mekkomallia, mulla onkin sinivalkosta, mustavalkosta ja keltapuna raidallista marimekkoa kaapissa.

Nyt pistaan huushollia kuntoon!

Ai nii Katrinaiselle tervehtymisia :hug: ja Keilikselle onnea myoskin plussasta!
 
Birdie: :hug: sinulle ja miehellesi, voimia paranemiseen. Onneksi teillä on siellä oma pieni kulta piristämässä äitiä ja isää...ja kunhan sen aika on niin onneki vaihtoehtoja on olemassa.

Katriksen perheelle :hug: paranemisia.

Carmen mä en oo hätäillyt tuon pullon kanssa, juo siitä unille mentäessä muuten nokkiksesta...mä muistan ainakin sun pullo taisetelun meillä oli ihan sama taistelu kun ei herralle kelvannut pullo laisinkaan =)

Kyllä nää lapset kasvaa liian äkkiä, meillä ei oo vauvaa enää syö itse ja muutenkin on tullut niin isoksi minä itse vaihe on kovasti päällä =) ainut mikä muistuttaa vauvanhoidosta on enää vaipat =) potalla käynti ei kuulu pojan lemppareihin enkä pakota voi mennä useampi päivä ettei käydä ollenkaan mut luotan siihen että sitten kun poika on valmis hän oppii sen nopeasti niinkun veljensäkkin joka oppi yö ja päivä kuivaksi alle 2 ja puolvuotiaana.
 
birdie: voi miten kurjia uutisia. :hug: jaksamisia tuhannesti sinne :hug:

pikainen käynti. soitin eilen sairaalaan ja kysyin millonkaha putket tulee..sano ettei aikoihin ja ku rupes asiaa tarkistamaan vastasi samalla hoitsu toiseen puheluun ja sieltä tuli peruutusaika sit huomiselle..eli huomenna uusi yritys sit putkien kans. nyt sen on pakko onnistua :headwall: :headwall:
 
Naukurilleihanaiset onnittelut :heart:
KurpitsaJust näin ne asiat sitten rullaa - hyvähyvä!
CarmenMitäs sä nyt sooloilet siellä - otas iisisti. Eihän teillä mikään kiire oo pullosta pois. Älä tuijota lapsen ikää vaan kokonaisuutta. Muutaman kk kuluttua esikoinen on taas hurjasti kasvanut, tulee puhetta ja ajatusten vaihtoa paljon enemmän. Vaihtokauppoja voi vallan mainiosti tehdä silloinkin. Meillä on iltapullo ja yöllä joskus huutelee maitoa :) Muulloin ei juuri ole, mutta ei haittaisi vaikka olisi. Sanoisin näin että jos lapsi kujeksii pitkin päivää pullon kanssa ja ikää olisi 2-3 v niin silloin miettisin radikaaleja muutoksia. Otahan rauhassa, sulla on piakkoin 2 vauvaa ja vauvoja ne on vaikka ikää olisi 18 :D
 
Kiitos kaikille tuesta koskien pullotaistelujamme :hug: Päätin, että näillä mennään eteenpäin eli aamu- ja iltapuurojen jälkeen saa juoda niin paljon maitoa pullosta kuin jaksaa/haluaa ja päivisin sitten juokoon sen mitä juo ja mitä juo. Eiköhän tuo maidon syliin sylkeminenkin jää jossain vaiheessa :ashamed:

Meillä on muutenkin aikaa vaikeaa juuri nyt: Nea kiukuttelee tosi paljon - aivan kaikesta! - ja nyt on taas pari päivää pelleillyt syömisenkin kanssa ihan urakalla. Ja minä kun jo luulin, että ne ajat olisivat taakse jäänyttä elämää :/ Nyt onneksi osaan jo suhtautua asiaan rauhallisesti eli syö sen mitä syö ja pullikointiin päättyy tarkoilu tässä ravintelissa. Tääkin on tottakai joku vaihe eli eiköhän meidän Neiti Aurinko sieltä taas joskus palaa B)

nemika Kiva,kun pääsettekin nopeammin toimenpiteeseen!

merika Yv:tä laitettu takaisin aiheella "perjantaina Skanssiin" :D

Nyt sohvalle suklaakeksien ja maitomukin - ja Seiskan - kanssa B)
 
summer, nähdään vaan. Me voitais kiipeillä teille, pitäis olla ihan hyvä ilmakin. Saisin venyteltyä koipiani, nyt kun ne jopa liikkuu taas. Oltiin kerhossa tänään, kamalan paljon porukkaa. Mä en vaan jaksanut kuunnella joidenkin kälätystä, karattiin kesken pois. Tiedänpä nyt että käydään vaan maanantaisin.. Kerro huomenna sit siitä työstä! Jos me joskus puoli 10 pintaan lähdettäis liikkeelle, ilmoittelen sitten vielä.

Birdielle isot halit, voihan itku. :hug:

Ja Naukurille onnea ja Keilikselle kanssa! :heart:

Carmen, olisin kirsikkatomaatin kanssa vähän samoilla linjoilla.. mikäs kiire tässä on vielä pullosta pois. Meillä kaivellaan pullo esiin aina ennen unia, päivällä ja illalla ja joskus annan aamupäivälläkin jos ei juo nokkiksesta (joskus kelpaa, joskus ei, piimä uppoaa tosin aina mukista). Musta tuntuu että nyt viime viikkoina on lisääntynyt imemisen tarve, tuttiakin haeskelee joskus vaikka aikaisemmin ei ole hereillä ollut mitään tarvetta sille. Mun nähdäkseni pullosta ei ole mitään haittaa joten pitäköön sen, kyllä sen sitten huomaa kun tarve vähenee ja on valmis siitä luopumaan.
Kiukkuvaihe siis sielläkin, jaksamisia!
 
birdie :hug: sanaton surusta puolestanne!
sikaflunssasta ei ollut, oli vaan ihan tavallista influenssaa, jonka jalkitautina mies sai keuhkoputkentulehduksen ja Avalla todettiin korvatulehdus molemmissa korvissa. Ma olen onneksi jo kohtuu terve.
carmen onnea tulevaan koitokseen sinnekin ja odottele ihan rauhassa vaan sen pullon kanssa. Kylla sita ehtii.
 
Carmen meillä oli tuosta pullosta luopuminen samanlaista taisetua,mutta kahden viikon päästä helpotti.Nyt juodaan polleesti vaan nokkiksesta kuin iso poika!
Tutista en vielä ole vieroittanut,kun tuntuu et on niin tärkeä nukkumisen kannalta.Pari vuotiaana sitten täytyy alkaa miettimään joku tarina,minkä myötä tutti annetaan jollekin muule!

Meillä uhma jatkuu ja yöt alkaa olemaan aikas tuskaa.Poika nukkuu rauhallisesti eket 4-5h ja sitten on nukkuvinaan,mut säpsähtelee hereille parin tunnin ajan jatkuvasti :ashamed:
Alan olemaan aika poikki!Perheessä kaikenlaista murhetta jo valmiiksi ja nuo pätkä yöt ei kyllä oloa helpota yhtään.Viimekin yönä tuli nukuttua ruhtinaalliset 3h.Onneksi sain pojan päikkäreiden aikaan nukutuksu 1,5h!

Taas pitää mennä,kun kolinaa kuuluu keittiöstä :headwall:
 
Marmotta, tulkaa vaan kun kerkeette. Täällä me ollaan!

Hemuli, pystytkö nukkumaan edes päikkäreitä? sekin vähän auttaa jaksamaan vaikka ei kunnon yöunia voita mikään.

Merika, kengät taisi mennä jo? olisin kanssa ollut kiinnostunut.
 
Moro. Pakko tulla marmattamaan tänne vaikka ei ihan taaperoiden touhuilua olekaan. Siis toi meidän esikoinen (7v) on tänään oikein urakalla koetellut mun hermoja. Mahtaako jo joku esimurkkuikä olla meille tulossa vai onkohan vain koulurasitusta.
Lukuläksystä kaikki alkoi. Ei millään olis malttanut opetella uudelleen ja uudelleen samoja tavuja. Tämä sillä seurauksella, että alkoi nimitellä minua, kun käskin mennä lastenhuoneeseen miettimään tekosiaan paiskoi kirjan pitkin keittiön lattiaa ja kiroili mennessään. Lasten huoneeseen ehdittyään alkoi heitellä leluja ja paukuttaa ovea. Seuraavaksi kerroin ko. käytöksestä seuraavan rangaistukseksi kotiarestia ja huomisen kaveri yökylän peruminen paukutti vessan ovea niin että wc-kyltti lenteli. Eikä siinä vielä kaikki. Pyysi lupaa mennä ulos jonka lupasin sillä ehdolla että on omassa pihassa tai pyöräilee pihatiellä. Pikkuveli lähti muutaman minuutin kuluttua perässä ulos eikä neiti ollut enään missään, kun oli hilpassut naapuriin leikkimään. Kävin sieltä hakemassa pois ja avot paiskoi ulko-ovea siellä niin, että ikkunat helisi. Kotiin, kun päästiin meinas jättää mut ja pikkumiehen oven rakoon ja huuto senkuin jatkui......

Nyt on kuppi kyl todella täynnä. Pitäis joku pään tuuletus keino keksiä.
Anteeks tää vuodatus, mutta pakko jonnekin purkaa, kun toi ukko kultakin on iltavuorossa
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Tyttönen tosiaan syntyi maanantaina 14.9. klo 1.49. Painoa oli 3425g ja pituutta 50cm. Hieman jouduttiin tytön terveyden vuoksi jännittämään, mutta tänään selvisi, että terve tyttö on :heart: Sairaalasta kotiuduttiin tuon takia siis vasta tänään. Synnytys meni hienosti ja siitä jäi hyvä mieli. Mitään ei leikattu eikä revennyt. Pukamat on tosin melko ikävät, auh... No, pientä siihen verrattuna, mitä olis voinu tulla.

birdie: Voi kamala :( Pahoittelut ja kovasti voimia teidän perheelle!!! :hug:

Ja Keilikselle onnittelut plussasta!

Carmen: Koita jaksaa viime metrit! Meidän typyhän syntyi 10 päivää yli lasketun, joten siinä tuntu odottamista olevan :D Onneksi nyt kaikki hyvin. Voimia sinne pienen kiukuttelijan kanssa. Meidän arki neljän hengen perheenä on vasta alkamassa. Katsotaan mitä kiukkua se tuo tullessaan... Poika oli nyt 4 yötä mummolassa ja on ollut siellä kuin enkeli. Kotona varmaan räjähtää, kun kohta tulee. Kävi meitä joka päivä kyllä sairaalassa katsomassa, mutta vauvaa vain vilkuili :)

 
naukuri Ihana kuulla teistä :heart: Perässä tosiaan lyllerretään - meillä jäljellä vielä 6 pvää tai 2 vkoa 6 pvää tai jotain siltä väliltä :LOL: On tää vihonviimoista tää loppuodotus!

Saako udella mitä teidän prinsessalla epäiltiin olevan vialla? Mehän olimme pimun kanssa viikon sairaalassa, josta hän 4 pvää teholla.. Kolmella kanyylillä meni eri antibiootteja päähän ja kaikki maailman aivojen ultrat ja kuvat otettiin. Viikon meille annettiin vaihtoehdoiksi tyyliin "vihannes" tai täysin terve lapsi - luojan kiitos, että kaikki oli hyvin!! Se oli kyllä maailman rankin viikko :ashamed: Ja menihän siinä todella pitkään ennen kuin oikeasti uskoin kaiken olevan kunnossa monista kokeista huolimatta!

Onneksi teilläkin kaikki päättyi hienosti! :flower:
 
just joo..nuo yhteystiedot jotka sain sieltä päivähoidon ohjaajalta eilen niin on luultavasti väärän hoitajan koska kun tänään soittelin siihen numeroon niin siel kyseinen hoitaja sanos ettei tiedä asiasta mitään ja että hällä on ryhmä täynnä.. :headwall: joten oon koko päivän yrittänyt tuota ohjaajaa kiinni tuloksetta..ovat nyt sössineet koko asian..en siis tiedä mihin lapset sit pitäs viedä maanantaina..voi vitales sentään :kieh: ja tällä sössimisellä en keriä käydä lapsien kans siel uudes paikas tapaamises ennen maanantaita kun tokko haluavat viikonloppujaan uhrata moiseen asiaan..laitan kyllä miehen soittamaan huomenna tuosta asiasta..ite en enää jaksa..

nemika: hyvä että saitte näin nopiaan uuden putkitus ajan ja tosiaan toivotaan että nyt onnistuu.

jossu: siellähän on ollut mahoton kiukkukohtaus päällä..jokos on tyttö leppynyt?

sanat: tyttö on alkanut muodostaa sanoja..nyt tulee taulu, löyly, keinu, kello, nalle, äiti, öitä..näitä sanoja toistelee useasti..

täytyy vissiin ostaa tytön syöttötuoliin jotkut turvavaljaat..kampee koko ajan seisomaan ja keinuu ja nuokkuu siin..rasittavaa ja pelottavaa kun ei uskalla selkäänsä kääntää kun toinen voi olla turvallaan lattialla..yrittää kiivetä joka hemmetin paikkaan..viimeks se seiso keittiön pöydäl..tein iltapuuroo likalle niin oli sillä välin noussut tuolin kautta pöydälle..meinasin kyllä sätkyn saada..nyt täytyy pitää huoli että tuolit laitetaan aina pöydän alle niin ettei pääse niihin kiipeemään..ja tuo kirkuminen on taas tullut kuvioihin..se on kyllä rasittavaa kuunneltavaa ja kiukuttelee kun kielletään..ketarat ojos lattialla mahallaan tai selällään ja siin kirkuu..mikähän vaihe tää tämmönen on.. :|

nyt laittaan esikoinen siivoomaan lelut paikoilleen ja nukkumaan..
 
kurpitsa: Joo, kyllä on rauhoittunut ja pyytänyt anteeksi käytöstään. Loppu ilta meni sit jo ihan ok.

Nyt ovat kaikki ipanat nukkumassa ja mulla hetki ihan ihka omaa aikaa. Tosin kokoajan mieles vaan mitä seuraavaks söis :LOL: Mä kun edelleen olen tällainen tunne syöppö.
 
carmen älä synnytä yöllä :D nähdään huomenna. Laitoin sulle yv:tä. ja laitan viel numeroni, jos ette pääsiskään. En kuitenkaan ehdi enää käydä täällä katsoos.


mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

jossu tsemppiä -meillä asuu kans välillä pikku myy. Mahdotonta -mut kunhan muistaa pysyy omien sanojensa takana niin kyllä sen neidin aisoihin saa. Helppoa ei oo lapsen kasvatus.
 

Yhteistyössä