TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Heips,

Sikainfluenssa
TAalla oli just uutisissa etta poika3v oli sairastanut sen ja sit oli raukka saanut paalle e-colin kun olivat vierailleet touch- farmilla katselemassa elukoita. En ole ajatellut rokotteita viela. Enka tieda milloin rokotukset aloitetaan. Tyon puolesta varmaan mulle, mut taalla ei ole uutisoitu viime aikoina rokotetaankos kaikki vaan vaiko riskiryhmaan kuuluvat. Siina tapauksessa me ei saada rokotetta ja F varmaan saapi taudin sit tarhan kautta. Mun ope kaveri sano et jos heidan kouluun tulee tautia nii koulua ei enaa suljeta koska karanteenista ei ole enaa hyotya.

Marmotta ja nukutus puuhat ME aloitettiin unikoulu puol vuotta sitten, kaytiin oikeen hoitajan juttusilla. Mutta meidan ilta meni niin etta luetaan F:lle meidan sangyssa ja sit juuri ennen nukahtamista pinnikseen, valilla huutoa 5-20min valilla ei mitaan. Joskus joutuu oleen pinniksen vieressa pitkaan ja joskus voipi hiipia pois heti. Nyt tavan sangyssa. Luetaan joko vieressa (mina) tai mies sangyn vielrelta. Valot pois ja asettumista nukkuun eli valilla itkua, huutoa ja sangysta yritetaan pois toisinaan taas pyoriskelya ja nukahatminen. Juuri ennen nukahatmista tarkistaa etta ollaankos viela vierella ja sit ihana hiljaisuus :D . Mut talla viikolla on taas ollut joka oiset tsembalot |O ja osa oista on nukkunut sit meidan valissa.

Birdie Hyva kuiteskin etta sulla on munasarjat tallella vaikka putket onkin poistettu. Raakaahan tama asia on ja varmaan surettaa, toivotaan etta paadytte viela saamaan lapsia "muilla keinoin" kun olette valmiita. :hug: :hug: :hug:

Naukuri :hug: varmaan oli hirveeta odotella uutisia. Muistan ihan omalta kohdalta kun soittivat ensin ett kromosomi jutut on ok ja sit 2 viikon kulttua etta F:lla on tranlocated kromosomi hairio, siina meni sit loppu raskaus odotellen tuleekos vauvaa vai ei. onneksi miehella on sama hairio ja just samalla kaavalla nii tiedetaan et F tulee oleen ok tai sit voipi olla vaan oppmis hairioita.
 
Marmotta, ei sieltä jatkettavasta tipu sen helpommin kun parisängystäkään. Vaikeampi sieltä on tippua, jos laittaa sen seinän ja sängyn väliin. Jos eeva ei nuku pinniksessä, niin eihän siinä ainakaan mitään menettäis jos laittaisit sen jatkettavan siihen nököttään. =) Mutta ihanahan se on äipän kainalossa nukkua ;)
Kävitkö nelly-nallessa kattomassa talvihaalareita? merkeistä päätellen tai sitten jyväskylässä. Tais olla hinnakkaita? mä joudun ostamaan varmaan ihan lassietecin tai vastaavan, kun ei oikein pysty kauheen kalliita. Joutuu vielä ostamaan kummallekin lapselle.
Ei muuten varmaan päästä huomenna kerhoon :( Peppi on vielä tosi räkänen. Ihan menossa mukana, mutta ei viitti lähteä muita tartuttamaan. Toivottavasti päästäis keskiviikkona, kun on se mll:n. Vaikka ihan kivahan se seurakunnankin oli viime maanantaina!
 
summer, Nellyssä käytiin. Ne oli siinä 70-reilu 100? hintaluokassa. Se Lennen asu oli kallein, jäis ostamatta jos itse pitäis maksaa. Siellä on ihania vauvahaalareita ja sit isompien talvivaatteita -50% mutta ei tietenkään tän kokoisten.
Eeva siis nukkuu kyllä päikkärit omassa ja illallakin sen ekan 2 tuntia, että yksin se ei mun sängyssä ole koskaan. Siinä kun on niin kiva hyppiä ja loikkia ja sit loikataankin lattialle. Eikä Eeva muutenkaan ole ihan vielä tajunnut miten päin sängystä/tuoleilta kannattais tulla alas.
Me mennään huomenna kerhoon jos kyetään, olin tänään aamulla niin väsy että oksetti. Eeva etsi puoli yötä legoja sängystä, mylläsi tyynyt ja peitot ja huusi "legoja, legoja!" ihan umpiunessa. Voi sitten vaan arvailla nukuinko mä yhtä hyvin..

LC, pitääkin joskus kokeilla tuota omaan sänkyyn heivaamista ihan just melkein unessa. Luulen vaan, että kestää ihan ikuisuus ennen kun ollaan siinä vaiheessa jos valot päällä luetaan yms. Mutta pitää kokeilla..
 
Pakko tulla kommentoimaan..

Marmotta ja nukahtaminen: Meillä siis myös vielä yöt rikkonaisia. Nukahtaa useimmiten omaan sänkyyn, meillä siis käytössä "unimaito" olohuoneessa annan neidille maidon ja kannan makkariin omaan sänkyyn. Joskus nukahtaa saman tien, joskus pyörii hetken itsestään ja nukahtaa. Toisinaan pitää pari kertaa "käydä kaatamassa" takasin makuu asentoon ja ei muuta. Toisinaan itkee ja huutaa vaan, ei millään meinaa nukahtaa, silloin otan viereen ja nukutan siihen. Meillä J:llä ei ole mitään unilelua tms. vaan haluaa aina "nipistellä" mua kaulasta.. :| Pari tuntia nukkuu omas sängys ja sit alkaa itkustaminen ja minä silmät ristissä otan viereen.. Ei pitäis mutta oon nykyään niin väsynyt etten jaksa kauaa edes yrittää että nukahtais uusiks omaan sänkyyn.. Joskus jos ei millään meinaa yöllä nukahtaa annan maidon.. Joskus sekään ei auta! :ashamed:
Joten nukuttamis vinkkejä täällä kans kaipaillaan!!!

Naukuri: Hienoa että kaikki kuitenkin oli hyvin! :)

 
NaukuriHuokaus, onneksi kaikki on hyvin - tietenkin sitä pelästyy, vaikka aina pieni mahdollisuus down syndroomaan on olemassakin. Nyt näinpäin ja kaikki hyvin. Onko teillä lähtenyt vauvan kans elämä hyvin käyntiin?

NukahtamisvinkkejäEi oikein oo mitään niksejä mielessä. Joskus meilläkin on huutoo, mutta annan sitten valvoa jos ei ookaan uniaika vielä. Myöhemmin uudestaan ja sitten uinahtaa samantien. Eilen ei saatu päikkäreille. Nukahti sitten ulos klo 18 aikaan. Ei muuta kun sänkyyn ja annoin nukkua aamuun asti - kiitos maitopullon, sillä tankkauksella selvittiin.
 
majj, ihan sama meininki meillä. Kyllä tuo varmaan nukahtais omaankin sänkyyn uudelleen jossain vaiheessa ennen aamua, mutta mä en jaksa heivata sitä edestakaisin, hyssytellä ja hissutella pitkin yötä. Helpompi ottaa viereen koska herää kuitenkin vieressäkin vielä muutamaan kertaan. Mut eipä tarvii nousta ylös itse enää. Niinhän noissa loistavissa uniohjeissa luvataan aina, että jos nukahtaa omaan sänkyyn niin nukkuu siellä sitten kun tukki aamuun asti. Mutta kun tuo ei nukahda! Eikä nuku. Kyllähän se varmasti aikaa vaatii että saa lapsen tottumaan siihen, mutta mä en jaksa yksin kovin montaa yötä tassutella ja kuunnella itkeskelyä kun pitää päivätkin hoitaa vielä yksin. Ehkä tässä nyt on vaan myönnettävä että Eeva ei vaan kuulu niihin, jotka nukkuu hyvin. Valmistusvirhe. :)
 
Me oltiin taas perhekerhosta,kiitosta matamille ja edithille seurasta :wave: Kassu sekos...oli niin väsy. Rupes pureksiin jo paikanpäällä ja kotona olikin ihan mahoton. Kumma juttu kun yleensä on jaksanut vaikka on herännyt aikasemminkin...nyt nukku peräti 7.30 asti ja sit yliväsy pukkas... toki paikka alkaa olla tutumpi,et ehkä ei sit enää se "jännitys" pidä virkeenä ;)

Meillä oli noi tiukat iltarutiinit pelastus aikoinaan...nykyään nukahtaa aina aikataulussa...toki poikkeuksia löytyy jos on jotain ihmeellistä tapahtunut tms. mut pääsääntösesti kuitenkin. Aikatauluista pidetään kiinni,muuten ei hyvä seuraa... ei niin et aina samaan kellonaikaan,mut niin et on ollu hereillä sen suht saman ajan. Et jos nyt sattuu päikkärit oleen 3h niin en tod. rupee viemään samaan aikaan unille kuin sillon kun nukkuu 1h. Mut aina se kuitenkin siinä samassa haarukassa 19.30-20 yleensä on se nukahtamisaika ihan itsekseeen =) Tällähetkellä nukkuu meidän pojaks tosi hyvin muutenkin...heräilee kyllä pariketaa nukahtamisen jälkeen edelleen,mut aamuyöstä voi olla ettei ees herää tai sit pitää oikasta asentoo parikertaa kun on saanut unissaan ittensä solmuun. Kerran kaks viikkoon on "huonoyö" eli risasempi,mut verrattuna aikasempaan,tää on tosihyvin tääkin.
Luulen et jotkut lapset vaan tarvii läheisyyttä enempi siinä tilanteessa ja muutenkin,ipanat on niin erillaisia...miä oon ihan tyytyväinen mun ratkasuun nukuttaa viereen,nukahtaa siististi noin 10 minuutissa...tukkaa joskus niivittää enempikin,mut muuten saan maata rauhassa siinä. Meil ei oo siitä muuta ongelmia kun se et iskä ei kelpaa just ton hiusjutun takia... mut milläs vierotat karvoista :LOL: No se on pieni aika kun äipän tukka on maailman paras et enköhän mä kestä :heart:
 
Marmotta, mietin vielä tota sängyssä hyppimistä...niin se on jännä, kun peppikin rakastaa sitä ja muutenkin kiipee joka paikkaan jne. Mutta sängystä oppi alle yks vuotiaana tulemaan alas. Ikinä ei ole jäänyt sinne sänkyyn seisomaan tai muutakaan vaan heti kun herää, niin tulee alas ja pois huoneesta pupu kainalossa =) sillon ennen pienempänä se tippukin pari kertaa meijän sängystä, kun kieri alas :| pinnasängyssä kun ei ikinä nukkunut...ehkä muutaman yön vaan. Vitsi oli helpotus kun oppi tulemaan ite alas ja se oli niin ilonenkin kun saa isona tyttönä tulla ite sieltä huoneesta pois.
olittekos kerhossa?
 
Iltaa rouvat! :flower:

Kirjoittelen täällä Nean hoito-ohjeita ylös, jotta voin edes jollakin tasolla rentoutua sairaalassa :/ Kauhea murhe tytön pärjäämisestä kotona ilman äitiä, kun tuntuu, että meillä on niin omat touhumme pimun kanssa.. Mun äiti nyt pärjää jotenkin, mutta hän "fuskaa" aina ruoissa eli syöttää purkkiruokia ja valmispuuroja aina kun silmä välttää. Eihän niissä siis mitään vikaa ole, mutta kun on itse joutunut kuukausi kaupalla taistelemaan, että sain tytön syömään itsetehtyä puuroa ja ruokia niin en tahdo antaa pirulle edes puolikasta pikkusormea B) Tuntuu meinaan, että niissä valmisruoissa on joku mystinen ainesosa, joka koukuttaa nuo muksut rakastumaan niihin :LOL: Kolme päivää jos vetelisi niitä niin miten mahtaisi kalasoppa upota sen jälkeen :(
Toinen - ja suurempi :ashamed: - murhe on isä, joka tuntuu olevan ihan pihalla taas kaikesta :kieh: Tänään kysyi kumminpäin tuttipulloa pidetään - puhumattakaan, että tietäisi/jaksaisi kuunnella miten pullot pestään ja kuinka usein :eek: Muutenkin Nea on jotenkin vierastanut ja välttänyt isänsä seuraa viime aikoina jostain syystä ja huutaa ihan suoraa huutoa, jos iskä koittaa vielä suihkuun tms. Kiva lähteä näistä asetelmista synnyttämään :/ No, jos kaikki menee hyvin niin lähden seuraavana päivänä kotiin, että pääsen taas valvomaan asioiden hoitumista =)

sikainfluenssarokotetta ei oteta, en tahdo antaa mitään ylimääräisiä rokotuksia Nealle enkä ainakaan sellaista mitä ei olla kunnolla tutkittu! Ymmärrän weissin kannan, mutta edelleen mietin ystäväni veljeä, joka istuu pyörätuolissa hepatiittirokotteen sivuvaikutuksena ja teen siis itsekkäät ratkaisut tässä vaiheessa :'( En ole itsekään ottanut ikinä mitään ylimääräistä rokotetta tai lääkettä enkä tahdo niitä lapsellenikaan. Näihin "vakirokotteisiin" suhtaudun olematta ajattelematta niitä sen enempää; niitä nyt on jo vuosikymmenet annettu ja ne kai voi luokitella turvallisiksi, vaikka aika ajoin eriävää mielipidettä kuuleekin maailmalta...

Laskettu aika on keskiviikkona.. Iskias-kivut ovat kamalia, samaten lantio on niin löystynyt että paukkuu kylkeä kääntäessä :| Kumartumaan ei pääse ja henki ei kulje kunnolla. Eli oikein leppoisia viimoisia päiviä täällä vietellään ja odotellaan vauvaa syntyväksi B)

Nyt sohvalle...

Carmen 39+5

 
Repa, sit odotellessa että Eeva jättää mamman kainalon ja haluaa omaan sänkyyn.. :) Jos se vaan lopettais mun öisen mukiloimisen ja potkimisen, eihän siinä sitten mitään olis vaikka vieressä nukkuis kauemminkin.

summer, oltais menty kerhoon.. mutta sitä ei sit tänään ollut. Oltiin ovella aikalailla kymmeneltä, kaikki ovet lukossa ja valot pois. Kirkkoherran virastokin on suljettu niin ei voinut sieltä kysyä. Otti niin päähän, kesti aikaa saada tää sirkus liikkeelle ja sinne asti ja turhaan! Eikä ihan varmaan viime maanantaina sanottu ettei tällä vkolla olis, eihän? Torstaina lähdettiin hiukan aikaisemmin että tiedä jos silloin ovat infonneet.. mutta miksipä ne siellä asiaa huutelis, maanantaisin kun käy eri porukka. Ovessa ei edes ollut lappua että olis peruttu, ärsyttävää. Ajeltiin sit Lahtisen huopatehtaalle kun kerran liikkeellä oltiin, Eeva sai huopikkaat. Nekin maksaa 50?! Kahteen kertaan katsoin kyllä hintalappua että näenkö oikein..
 
Marmotta, ettei niillä kuule ollut joku ulkoilupäivä :eek: oisinkohan kuullut sivukorvalla jotain vai olikohan se niillä henkilökunnalla. En tiiä. Mutta olis pitänyt edes ovessa olla lappu!
Meillä on pepillä kanssa sieltä ostetut ja nekin oli 50e keväällä jossain alessa muka! 23 kokoset.

Carmen, tsemppiä viimesiin masupäiviin! kohta teillä on pieni ihana vauva =) :heart:
 
Carmen :hug:
Kaikki menee varmasti hyvin,vaikka lapsen äiti aina pelkääkin kaiken mahdollisen pahan sattuvan juuri silloin,kun itse ei eole pakalla!
Sulla on sylissä pian maailman ihanin käärö ja kaikki murheet haihtuvat sitä katsellessa.
 
summer, mulla meni sitten informaatio ihan ohi. Ja olisivat tosiaan voineet edes oveen laittaa lapun, vaikka olishan se nyppinyt kuitenkin siinä ovella sitä lukea kun olis sinne asti jo raahautunut..

Facebook-asiaa, siellä on 37 jäsentä joista n. 25 on ilmoittanut nimimerkkinsä tai jotka tiedän muuten vaan. Poistan nyt ne loput, vaikka osa varmaan täällä kirjoitteleekin. Liittykää sit uudelleen jos huomaatte ettette ole enää ryhmässä. :)
Aloitin sinne yhden keskustelunkin, käykää kirjoittelemassa sinne jos on ideoita..
 
carmen tsemppiä!! Eiköhän sun mies hyvin Nean kanssa selviä... Osaa varmasti käyttää järkeään tarpeen tullen :) Ja kyllä ne syömisasiatkin siitä lutviintuu, usko pois.. Nyt vaan reippain mielin sairaalakassi kuntoon ja odottelemaan suppareita ja synnytystä !!!

Meille ei kummempaa... Edelleen mieli on jokseenkin alamaissa.. Oon tämän viikon sairaslomalla. Ehdin olla sitten pojan kanssakin paremmin, kun viime viikko meni niin sumussa.. Maha on edelleen kipeä, mutta pystyn jo nostelemaan poikaa tarvittaessa.

Varattiin mulle ja miehelle miniristeily!! Miehen vanhemmat ovat lupautuneet kaitsemaan poikaa yön yli, jotta päästään hieman viettämään laatuaikaa.. Ihanaa että päästään yhdessä hieman tuulettumaan ja syömään hyvin.. Hitsit. en muuta enää teekään kun ajattelen ruokaa..

poitsu heräs päikkäreiltä.. hommat kutsuu...
 
Marmotta: Jep sama meininki, jospa se tästä joskus... 10vuoden päästä ehkä! ;)

Carmen: Tsemppiä viime hetkille! :)

Mitäs meille, ei sen kummempia ollaan koko perhe flunssassa, ja en tiedä pitäiskö taas käydä näyttämässä neitiä lääkärillä että katsois korvat. Niin siitä myös piti mainita että meidän oulun matka sujui hyvin, neiti ei huutanut kertaakaan automatkoilla! :)

Birdie: Ihanaa kun pääsette kahdestaan viettään vähän laatu aikaa! :)
 
Birdie,Kerrassaan parasta terapiaa päästä hiukan irti ajatuksista toisiin ympyröihin :flower:

Meillä ei yleensä tapella päiviksien kanssa mut nyt on tunti koitettu herraa saada unille...rattaissa nyppi sukkiaan pois ja potki jalkapeitettä kitis ja äris. Aikani kun olin veivannut,tulin koittamaan sisälle...siitä vasta poru nousi |O Nyt isänsä yrittää uudestaan ulos,ei oo vielä palannut....jaaha nyt tuo itkevän pojan sisään :/
Mitä tossa sit pitäs tehä. Väsy on,kiukkuaa ja puree hereillä,mut ei nukahakkaan. Nyt alkaa kellot oleen sitä vajaa et jos nukahtaakin niin saan repii sit samantien ylös koska mihinkään neljään asti ei todellakaan nukuta päikkyjä tai saan valvoo kahteentoista |O |O No onneks näitä päiviä ei oo usein.
 
birdie...kiva, kun pääsette tuulettuu :hug: !

carmen....älä huoli, kyllä ne hyvin pärjää...ja onneksi, et tiedä mitä ovat touhunneet selkäsi takana ;) :whistle: ...meillä kun muksut on isin hoidossa...tekevät monta asiaa sillain, etten kuuna päivänä tekis niin :eek: ....mut olen alkanut luottaa muihin hoitajiin ja ajatellut, et voihan niitä olla muitakin "oikeita" tapoja...olen aikas tarkka joka asiassa...mutta on pitänyt alkaa hellittää...yksinkertaisesti minun aika ei riitä hoitaa joka asiaa :/ ....varmaan teijän neiti vaan kokeilee isukkia...uskon, et helpottuu, kun äiti ei ole näköpiirissä...jaksuja sinulle rutkasti :hug: :hug: !

repa...meillä välillä tapellaan päikkyjen kanssa...ja on jopa jääneet väliin :( ....enempi kyllä minun kanssa veivaa...isi saa paremmin nukkuun...siitä kirppishommasta...ei onnistu tällä viikolla :/ ...tuli töitä ke ja pe illoiksi ja to miul ei oo autoo...plääh :ashamed: ...yritettäiskö ensi viikolla?
 
Juu,ei se herra sit nukkunut... käytiin rattaillakin kävelemässä ja pilkki siinä mut ei nukahtanut. Luulempa vaan ettei jaksa iltaan asti ja sammuu joskus kivasti kello 5 |O Se nyt olis ok jos jättäs väliin mut epäilen et nukahtaa ennemmin tai myöhemmin..no jää nähtäväks. Yö on sit varmaan melkonen :x

Matami,Muuten hyvä se ens viikko,mutta mies on aamuvuorossa,joten menis kauheen myöhäseksi... en tiiä tosin mihin asti on auki? Ehkä sit jeesustellaan kimpassa maanantaina siellä kerhon tasauspippaloissa tjtn.... sitä seuraavalla viikolla olis taas miekkosella iltaa...
 
repa..ok...mennään vaikka sinne kirppikselle, sit kun sun mies on iltalöysis....juu näillä näkymin tullaan veisaamaan maanantaina :D !...meillä kun on jäänyt päikyt väliin, niin neiti on porskuttanut sinne ilta yheksään :eek: ...en kyllä tiedä millä energialla...mut yö on ollut sitten yleensä tosi levoton :kieh: ...
 
No eipä ainakaan vilkkaaks voi tätä palstaa enää sanoo... :eek: melkein vuorokausi eikä kukaan kirjota mitään...

Meillä on tullu hoivavietti neidille. Nukkea retuutetaan ja juotetaan sille milloin mistäkin kupista, purkista tai pullosta. Huomenna mennään ostamaan sille nukelle oma tuttipullo. Legolaatikkoon vauva nukutetaan, sitterissä istutetaan sekä välillä rattaisiin ja kävelylle. :heart: :D

Jahas, se olis Carmenin laskettu aika sit tänään. Osaiskohan siellä tuleva pikkuneiti kattoo kalenterii ja olla aikataulussa? ;) :D

Naukurilta piti kysymäni, et kuis on lähteny arki pyörimään? Entä se suuren pelon imettäminen, mites se? Feissistä vähän jo ymmärsin et aikas hulabaloota ehkä saattais olla... :whistle:

Birdie, kuulostaa ihanalta toi risteilyhomma. Oot kyl ansainnu pienen irtioton :)

Mä oon alkanut nyt panostamaan tuon neidin päiväsyömiseen et raaskisin sen unikoulun pitää sille vihdoin :ashamed:

Vois taas pistää pikku-gallupin tosta unen määrästä päivässä. Meillä yö 11 tuntia ja päikyt 1-3 tuntia. Jos päikyt jää väliin, niin eipä nukahda aikasemmin, tää on aika shokkii ollu mulle :eek:

Mut eipä mulla muuta, toivon et unihuone vaikenis hetkeks ennen ku muskari alkais :)
 
Carmenille tsemppiä! Joskohan sieltä jo olis pikkuinen maailmassa? :heart: Ja koita olla stressaamatta! Me oltiin miehen kanssa perhehuoneessa 3 yötä (+ synnytyssalissa 1 yö ) ja pikkumies selvisi mummolassa oikein hienosti! Ei edes kiukutellut. Oltaisiin päästy yhden yön jälkeen jo kotiin, mutta haluttiin tosiaan odotella niitä tuloksia rauhassa ja nautittiin sitten pikkuneidistä kahdestaan useampi päivä. En ees jaksanut murehtia, et mitä siellä mummolassa syöttävät :) Tosin luotan kyllä täysin anoppiin ja ei kai siellä mitään kamaluuksia ollu annettu.

Edla: Ihan ok on arki lähtenyt, mutta tuon E:n nukahtamiset rassaa :( Siks tuntuu, et illat on rasittavia, kun vauva on hereillä ja E kirkuu sängyssään ennen ku nukahtaa. Puuh. Mut nyt on E nukkunu yli 3h päikkyjä ja vauva 2h, joten täällä on ollu jopa ihan HILJAISTA! :D Illalla varmaan räjähtää... Mies on onneks kotona vielä 1,5 viikkoa, joten saadaan ehkä siinä ajassa jotain rotia noihin meidän aamuihin, et päästään ihmisten aikaan puistoonkin :) E kyllä hoitaa vauvaa ihanasti; antaa tuttia ja tuttipulloa, haluaa pitää sohvalla istuessaan siskoa sylissä ja antaa suukkoja päähän :D Ihana isoveikka! Meille sit aina välillä kiukuttelee tai tekee tuhmuuksia, mutta onneksi vauvaa kohtaan on kiltti.

Nukahtamisesta: Meillä on ollut kans samat iltarutiinit 3-4kk iästä lähtien ja mikään ei oikeastaan ole muuttunut täs matkan varrella; KAIKKI menee saman kaavan mukaan. Paitsi iltamaito ja tutti lähti pois silloin 4kk sitten. Mut siis vois sanoa, että pari kuukautta on mennyt ensin enemmän ja vähemmän taistelulla ja nykyään vain taistelulla nukkumaan :( Harmittaa kamalasti, kun ennen nukahti just noin niinku kurpitsa kirjoitti. Yhtäkkiä siihen kuvioon vaan tuli mukaan ensin illalla kirkuminen ja nykyään päiväunillakin kirkuminen. Nukahdettuaan nukkuu kyllä yleensä läpi yön heräämättä, mutta mun hermoja kiristää aika paljon tuo 30min kirkuminen iltaisin ja usein päivälläkin. Tosin päivällä "vaan" 10-15min. Mistä ihmeestä johtuu??? Pitää vissiin vaan varioida tuota nukkuma-aikaa suuntaan ja toiseen, jospa sieltä se apu tulis. Ja toisaalta olla iloinen, että nukkuu kuitenkin yönsä hyvin.

Meillä nukutaan keskimäärin yöllä 11h ja päivällä 1,5-2,5h. Tänään menossa joku superpäivä, kun unet on maittanut jo 3,5h! :eek:

birdie:
Ihanaa, kun pääsette rentoutumaan!!!
 
Edla: Ai niin, imetys on mennyt samalla lailla kuin pojan kanssa :/ Tai rintakumia oon nyt käyttänyt alusta asti, joten ei ole sattunut, mutta nyt onkin ongelmana tuon neidin valtava ruokahalu! Eihän mun tisseistä irtoa sellasia määriä, joten pulloon on taas tartuttu. Ja nyt on neiti jo tässä vaiheessa huomannu, et miks suotta tissitellä, kun pullosta saa nopeammin... Eli suo siellä ja vetelä täällä. Jatkan nyt sen aikaa, kun tissi yhtään kelpaa, mutta varmaan lopahtaa aika pian. Kun en lasten kanssa kahdestaan pysty kuitenkaan mihinkään imetysmaratoneihin. Mut onhan tuo tyttö ihan eri kaliiperiakin kuin E :D Tulee varmaan hienot reidet tuolla kasvuvauhdilla :LOL:
 
unimäärä: yöllä 10-12h päivällä 1-2h..tänään oli nukkunut hoidos vaan 1h niin oli valmis yöunille jo 18 aikaan ja sinne tuo nukahti 5minuutissa..sen verran touhunnut kuitenkin hoidos ettei jaksanut kauempaa valvoa eikä sit väkisinkään viittinyt hereillä pitää..uskon että uni maittaa ens yönä lähemmäs kellon ympäri..

 

Yhteistyössä