TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Carmen: Tytöllä epäiltiin Downin oireyhtymää :( Heti salissa toinen kätilö haki lääkärin paikalle ja sanoivat sitten meillekin asiasta. Tosin epäily perustui siihen miltä tyttö näytti heti syntymän jälkeen: pään muoto, silmien ympäryksen turvotus, nenän muoto ja ns. lipominen. Eh, miltä nyt vastasyntynyt näyttää, kun tulee tuolta alapäästä ja hamuaa tissiä... No joo, epäily kuitenkin oli ja verikokeiden tuloksia odotettiin tähän päivään. Vauva siis sinällään voi hyvin, mutta me miehen kanssa elettiin kyllä tunneskaalat laidasta laitaan noiden päivien aikana. Onneksi E sai olla mummulassa koko tuon ajan. Mutta ei siis ollut ko. syndroomaa, mikä tottakai oli suuri helpotus. Vaikka ihana vauvahan tuo olisi silti :heart: En muistanutkaan, että teilläkin oli noin kivinen alku neidin kanssa. On nää hurjia juttuja. Toivotaan, että nyt menee teillä kaikki hienosti :hug:
 
naukuri...no onneksi olette kotona ja kaikki kunnossa :heart: ...varmaan olette käyneet aikamoisen myllerryksen läpi miehen kanssa :hug: :hug: .

katrinainen...hyvä, että teilläkin alkaa pikku hiljaa helpottaa...ja ettei ollut se sikainluenssa :hug: :hug: .

jossu... :hug: ...meillä on tuollaista ollut melkein siitä saakka, kun poika täytti 6 :eek: ...miulla ei välillä ole pinnaa yhtään, kun ihan joka asiasta joutuu vääntää....samalla tavalla kuin murkkuikäisen kanssa |O ...pojalla ei aikaisemmin ole ollut oikeastaan uhmaa laisinkaan...eli kaikki 6 vuoden uhmat on tullut sitten kerrallaaan :kieh: ...luulin, että helpottas nyt 7v koululaisena...mut ei :( ...samaa rataa jatkuu...aika ikävää ja hermoja repivää kyllä on...

Meillä 7v hirveessä röhässä ja ihan puolikuntoinen...en päästänyt kouluun, vaikka ei ollut kuumetta...ajattelin, et vaan pahenee siellä....jos kotilepo auttaisi...täällä on flunssaa ja vatsatautii liikkeellä...plääh...

Yö meni ihan läskiksi...neiti huuti vähän välii, en tiedä mikä vaivas...meillä on muutes neiti nukkunut muutaman yön omassa sängyssä/huoneessa illasta aamuun inahtamatta :saint: ...mutta nyt taasen oli rikkonainen yö ja neiti äipän kainalossa :whistle: ...

....nyt lähen mustikkarahkan tekoon :p :wave: ...
 
Omassa sängyssä nukkujien onnelliset äidit; nukahtaako pieni siis yksin sinne sänkyynsä? Ja miten ihmeessä se tapahtuu? Mulla olis edessä yritys numero 513 projektissa Eeva omaan sänkyyn KOKO yöksi. Saan sen nukahtamaan ainoastaan viereen ja siitä sit hilaan omaan sänkyynsä. Ja niinhän se ei toimi. Mutta ei se nukahda omaansa, huutaa ja kirkuu vaan ennen kun alkaa nypläämään pehmusteita irti ja sit kolisee pää reunoihin ja revitään katos alas jne. Yleensä sit muutaman tunnin jälkeen annan periksi.

"Puhuin" just puhelimessa tunnin verran kaverin kanssa, "puhuin" koska siis lähinnä kuuntelin. Sitä miten hänen 6kk tyttö on niin sitä ja tätä, oppi puhumaan 2kk vanhana ja nyt varmaan tekee sit vasemmalla kädellä Mensan testiä. Sain yksityiskohtaisen selostuksen tytön kakasta kun sekin on niin täydellistä. Oikeasti! :D On mullakin varmaan puheenaiheet muuttuneet tässä 1,5 vuoden aikana mutta ainakin omasta mielestä päässä liikkuu vielä edes joskus jotain muuta kun se oma kultamussun täydellisyys. Tarvii vähään aikaan sillekään kaverille soitella taas.
 
Marmotta :LOL: Miten niin se oma lapsi on täydellinen :saint:
miä luulen et toi nukkumis/nukahtamishomma on ihan luonteesta kiinni...lapsen siis. Jos kysyt sellaselta kenen ipana on aina nukahtanut ilman ongelmia,vastaus on et se pitää vaan laittaa sinne niin avot... no meillä ei ainakaan mennyt noin. Toki jos kuukauden kaks huudatat ipanaa pitämällä sitä yksin sängyssä niin toki se sinne tokenee ennemmin tai myöhemmin,mut sit voikin miettii et mitä se tekee psyykeelle,lapsen sekä omalle :/
Meillä nykyään nukahdetaan ja nukutaan omassa sängyssä,mut siis jatkettava on ihan kiinni meidän sängyssä ja makaan edelleen vieressä kunnes nukahtaa....
Mun suunnitelma on et jahka nyt loppuu toi aamuyön pyöriminen niin siirrän sitä sänkyä aina etäämmäks pikkuhiljaa...

Jossu,Voimia sinne uhmien kanssa :hug:

Naukuri,Ihana et kaikki meni hienosti teillä ja tyttö terve :heart:

Venailen täs et polin soittoaika alkaa... olin jo satavarma et vihdoin tää valuminen loppuu,niin eikös taas holahtanut ja vieläpä tuli oikeen kunnon hyytymiä..tai mitä lienee klönttejä :kieh: Kohtu ei selkeestikkään oo tyhjä,mut näemmä tyhjenee kokoajan... ajattelin kysästä et kauanko venailen tän vuotoni kanssa ennenkuin alkavat toimenpiteisiin.
Mitään kipujahan mulla ei oo...
 
Nooniin,kuulemma 7 viikkoakin on normia et ei muuta kuin 4 viikkoa lisää valumista oikein luvan kanssa...hcg oli ollut 77 tiistaina kun verikokeessa kävin,et kontrolloida ei tarvi,paitti jos tää nyt ei koskaan lopu tää lysti |O
 
Marmotta, onkos eevalla vielä pinnasänky? vaihda jatkettavaan ja pistä kiinni sun sänkyyn. Se on sitten sama kun nukkuis sun vieressä, mutta ei pyöri päälle eikä vastaavaa...sulla on enemmän tilaa. Kasperia laitettiin aina nukkumaan pinnasänkyyn sillai, että pidin sieltä pinnojen välistä kiinni ja rauhottelin....se oli oikeesti kauheeta ja vaikeeta. Yleensä sitten just nukutin viereen ja nostin sänkyyn, kun pääsi helpommalla. 1v3kk iässä tajusin vaihtaa tavallisen sängyn. Helpottui hurjasti. Meillä on molemmat inhonneet pinnasängyssä nukkumista ja pepille vaihdoin jo puolen vuoden iässä jatkettavan. Mutta kiinni pidän siitäkin, niin kauan että nukahtaa. Varmaan oon ite opettanut lapset siihen, että aina "laitetaan" nukkumaan, mutta musta ei ole ollut siihen että oisin vaan aina laittanut sänkyyn ja sitten mennyt pois :/ ja tuon tehnyt sitten sata kertaa illassa...ei jaksa sellasta. Mutta jää tuo nukutuskin jossain vaiheessa pois...kokemusta on.

Meillä räkänokka neiti :(

Naukuri, hienoo että kaikki hyvin kuitenkin!
 
naukuri: onneksi kaikki hyvin. tiedän mitä toi pelko on ku vikaa ruvetaan etsimään..meillähän sitä tehtiin mahasta syntymään ja sen jälkeenki ennen ku terveen paperit tuli. ne on tosi rankkoja juttuja :hug:

putkitus takana..tuun kertomaan paremmalla ajalla..mut kaikki ei menny ihan nii ku piti ja kauhusta kankeena olin ku poikaa odottelin heräämön ovella eikä kuulu. yli tunnin oli salissa vaikka vartti on normi aika.
mut nyt poika hyvässä kunnossa pikku hiljaa ja kotona ollaan..mut toivon ettei enää ikinä tarvi noihi putkitusjuttuihin lähtee ja nyt toimisi.. :'(
 
Meillä on pikkumies ns. helposti nukutettava. Laitan pinnasänkyyn peittelen ja annan unikaverin käteen. Ei tosin tarkoita sitä, että saman tien olisi unessa. Toisinaan pyörii siellä pitkänkin aikaa ja joskus nousee ylös että pitää käydä "kaatamassa". Yksin en sinne jätä peuhaamaan kuin tosi harvoin eli jään itse makaileen meidän sänkyyn lukemaan tai täyttämään sudokua. Pikkumies on meilkein "omassa huoneessa". Eli pojan sänky alkovissa ja meidän sänky huoneen puolella joten ei suoraan näe tai korkeintaan näkee jalat. Tämä on meillä toiminut hyvin niin päikkäreillä kuin yöunillakin.
 
naukuri Olisi "jännä" nähdä, minkänäköinen teidän tyttö oikein sitten oli, kun tuollaista epäilivät pelkän ulkonäön perusteella: minusta kun vastasyntyneet näyttävät aina enemmän tai vähemmän avaruusolioilta ennemmin kuin pieniltä ihmisiltä B) Tai ainakin meidän Nea oli NIIN turvoksissa synnytyksestä, että hyvä kun sai silmänsä auki!! Ja otsa ihan sinertävä, kun syntyi kasvotarjonnassa.
Onneksi teillä(kin) kaikki kääntyi hyvin ja tyttö todettiin terveeksi! Joudutteko käymään seurannoissa tms. vai oliko se yksi tutkimus vain? Mehän juoksimme varmuuden vuoksi neurologin kontorollissa 6kk ajan, vaikka siis terveen paperit saimmekin viikon ikäisenä.

merika Kiitokset kivasta iltapäivästä sinulle ja E:lle =) Ja tietysti myös kengistä ;) Nea käveli niillä niin polleena ympäri taloa - hänelle kun kengät ovat jostain syystä olleet aina erityisen tärkeitä! Ja niin; maksan ne vielä tänään, mutta ensi viikkoon menee ennen kuin maksu näkyy sinulle, kun eri pankkiryhmästä laitan tulemaan.

marmotta Meillä Nea on n.2kk ikäisestä jätetty hereillä omaan sänkyynsä ja sinne on aina nukahtanut ittekseen ja hiljaa (ekat pari kuukautta sai vaipua uneen tissille ja siitä nostettiin sänkyyn). Meillä tosin nukkuminen on aina sujunut kuin elokuvissa eli ei mitään ongelmia, mutta syöminenhän meillä on se meitin murheen kryyni - taistelut siis kullakin :( Mutta unikoulusta tms. en osaa sanoa/neuvoa, mutta meillä siis samojen iltarutiinien jälkeen typy vain viedään omaan huoneeseen, pusutellaan sylissä hyvät yöt ja lasketaan sänkyyn. Ovi kiinni ja sinne jää tutimaan, ei käytetä ees mitään yövaloja eikä jätetä ovea raolleen (häiriintyy helposti äänistä ja valoista).
Kerran N on elämänsä aikana n.6h nukkunut meidän vieressä ja vain pari kuukautta edes samassa huoneessa. Voipi siis olla, että Eeva ei vaan tahdo luopua tutusta kaavasta (vrt.meidän pullotaistelut). Lapset kun eivät kai ihan hirveästi tykkää, kun tuttuja kuvioita rukataan... Jaksuja sinne! :hug:

Mutta nyt lepäämään! Viikonloppuja kaikille, jos en ehdi piipahtamaan :wave:
 
moikka kaikille!! Ja iso kiitos kaikille meidän surussa myötäeläneille!! Ootte mahtavia :heart: Sain tänään viikon lisää saikkua... Pääkoppa ei tahdo kestää tätä kaikkea, joten näin parhaaksi soittaa mua hoitaneelle osastolle ja pyytää lisää toipumisaikaa.

Käytiin tänään vähän ulkona pyörähtämässä. Oli ihana saada istua hetken aikaa kahvilassa ja unohtaa edes nanosekunniksi elämän nurja puoli... Haavat vuotavat vieläkin ja itkettää, mutta kai tää tästä joskus... Tänään tuli epikriisi postissa.. Mukavaa lukea olevansa steriili (joskin avustettaissa raskaaksi) alle 30-vuotiaana. Perkule sentään.

Naukuri: Ihanaa että kaikki oli loppuviimein kunnossa teidän tytöllä.

nukuttamisesta: normaaliolosuhteissa (pl. tämä viikko) poika nukahtaa omaan huoneeseensa ilman sen kummempia iltaloruja tms.. Unilelu vaan viereen ja tutti suuhun, niin uni tulee alle vartissa.. Joskus joudutaan hakemaan poika vielä sohvalle meidän kanssa, jos tulee itkua.. mutta normaalisti nukahtaa siis hienosti.. On tosin 4kk lähtien nukkunut hienosti omassa huoneessaan ja nukahtanut helposti.
 
Carmen: No meidän kohdalla tuo oli "helppo" todeta verikokeesta eli tytöltä tarkistettiin kromosomit ja homma oli siinä. Downin syndroomassahan lapsella on 3kpl kromosomia 21, kun normaalisti niitä on 2kpl. Meillä siis ainakin tuo huoli on poissa. Ja tosiaan tuosta ulkonäöstä; kukaan muu ei nähnyt tuon kätilön lisäksi niitä varsinaisia piirteitä, kun vauvaa pyörilteltiin monien lastenlääkärien silmien edessä. Meistäkin tyttö näytti yhtä hassulta ja turvonneelta kuin kaikki vastasyntyneet :D Veljensäkin oli itseasiassa hurjemman näköinen vaikka tulikin sektiolla. No, en syytä tuota kätilöä, mutta aika heppoisin perustein lähti homma etenemään ja turhaa huolta monille.

Meillä kans mennyt nukahtamiset hyvin ja omaan sänkyyn. MUTTA eipä mene enää. Huutaa ja kiukkuaa, jos ei joku jää pinniksen viereen istumaan :( En tiedä mitä tapahtui sille hyväntuuliselle nukahtajalle, kun nyt on ollut jo pitkään tuollasta. Mummolassa kyllä nukahti hienosti sekä yö- että päiväunille. Nyt huomaa kyllä erona, että tämä vauva vaatii enemmän kainaloa. Omaan sänkyyn kun eilen illallakin (ja sairaalassa ) yritettiin välillä laittaa, niin heti kuulu napinaa ja vieressä hiljeni heti. Poika nukkui hyvin alusta alkaen itsekseen. Saa nähdä mitä mun unista tulee, jos tyttö nukkuu joka yö meidän vieressä :| Nukun nimittäin ihan koiranunta ja tarkistelen etten vaan makaa toisen käden päällä tms. Mutta niin vain on sisarukset erilaisia!

birdie: Hyvä, että hait ja sait lisää saikkua. Tuli varmasti tarpeeseen. Tuo on kyllä hurjan kuuloista, mutta toivotaan, että jos niikseen päätätte, niin joskus vielä raskaudut "avustettuna". Isoja asioita tekin joudutte jo noin nuorena käymään läpi :hug:

Repa:
Niistä käsineistä. Mummu oli pukenut pojalle sormikkaat joka päivä ulkoillessa eikä ollu pistäny yhtään hanttiin. Nyt sain mäkin tänään sormikkaat pojalle käteen ihan tuosta noin vaan :D Hyödyllinen mummulareissu ;) Voi itku tuota sun toipumista. Toivotaan nyt ettei oikeasti kestäis tuota 2kk:ta :hug: Kurjaa, kun tuollainen asia muistuttaa itsestään päivästä ja viikosta toiseen.

Nyt tekemään huomiseks ruoka valmiiks. On sit helpompi aamupäivä, kun on murkinat odottamas. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!! :wave:
 
nukahtamisesta: meillä ollaan nukuttu omas huonees 4kk ikäsestä ja aika hienosti pinnikseensä nukahtaa itekseen ilman säätämistä, tutut iltarutiinit toistuu joka ilta, puuro, yövaatteet päälle, hampaiden pesu, pusutukset ja halitukset, tyttö pinnikseen unilehmä käteen, toiseen kainaloon pupu ja toiseen nalle sit halitukset ja pusutukset toistetaan, yövalo pistorasiaan ja toivotetaan hyvät yöt, tyttö sit höpöttelee aikansa unikavereille ja nukahtaa yleensä 5-15min sisällä, toki joskus pitää kirkua ½h mut sit tyttö on yliväsynyt eikä osaa rauhoittua unille ja tuolloin käydään rauhoittelemassa muutaman kerran ja aika pian sit lopulta antaa periksi unelle. esikoista nukutettiin joka yö aina 2v asti eli istuin joka ilta pinniksen vieres lattialla ja pidin pojan kädestä kiinni ja silittelin tukkaa ½h-jopa 2h joten oon vaan iloinen että tyttö nukahtaa itekseen..

birdie: onneksi sait lisää saikkua, noista asioista toipuminen vie oman aikansa :hug:

nyt on hoitoasiat selvitetty viimeinkin =) käytiin siel uudes paikas tapaamas pph:ta ja voi että kun oli symppis, tervejärkinen, lämminhenkinen, pirtsakka ihminen ja jäi tosi hyvä mieli siellä käynnistä =) nyt tulee lapsetkin saamaan ulkoilmaa kun ovat 2-3h päiväs ulkona toki säistä riippuen mut vähän eri meiningiltä kuulostaa kuin aiemmassa paikassa..nyt eivät saa mehuja, karkkia donitseja ynnä muuta moskaa vaan kunnon ruokaa..

 
Naukuri, ohhoh mikä tilanne teillä on ollu. :eek: Aikas raskaat neidin ensihetket... No hyvä, et kaikki on kunnossa ja pääsette nyt nauttimaan ilman epätietoisuutta vauva&taapero-arjesta. Voiskos pikkumiestä ahistaa noissa nukkumaanmenoissa tämä uusi tilanne? Mites muuten on suhtautunut uuteen tulokkaaseen?

Birdie,
:hug: ja voimia toipumiseen.

Repalle kans voima :hug: ja se vuotohan on ihan kuin jälkivuoto, että se voi kestää ja kestää. Hyvin näyttäis kuitenkin hcg:t laskeneen.

Kurpitsa, hyvä et hoitoasiat selvis parhain päin ja hienoa, et oot tyytyväinen uuteen ratkaisuun.

Nukahtamiset
, menee vaihtelevasti täällä, pääasiassa kuitenkin ihan hienosti omaan sänkyyn nukahtaa yksinään. Ovi on auki ja telkkarin kuulee kyllä ja valoa tulee huoneeseen täältä olkkarin puolelta. Ja sängystään näkee mut jos tässä koneella oon ja nousemalla ylös näkee myös sohvalle tarvittaessa. Välillä pitää käydä vähän lisähaleja antamassa ja kaatamassa alas.

Mua niin jotenkin ahdistaa, ehkä tää et oon kotona yksinäni tuon lapsen kanssa ja ehtii liikaa miettiä kaikkea :( Raha-asiat vaivaa tietty ja sit tää sikainfluenssarokote-vouhotus myös. Oon paljon tutustunut aiheeseen netissä, enkä saa minkään näköstä mielipidettä asiaan et kannattaisko se ottaa vaiko ei. Itse kuulun siis riskiryhmään. Mä tiedän et on aikaa miettiä ennenku edes asia on ajankohtainen mut silti ahistaa. Ehkä tässä on taas se, et tieto lisää tuskaa kun oon opiskellut alaa, enkä silti saa otetta hommasta et onko siitä enemmän hyötyä vai haittaa. Eikä helpottanut yhtään et miehen äiti alko paasaamaan mulle jonkun lukemansa artikkelin takia, että emme missään tapauksessa saa ottaa sitä. :(

Jospa koittais keskittyä tohon leffaan vaikka välillä.

:wave:
 
Pikainen pyrähdys kun vieraat ovat ulkona...

Birdie,Voi kakan kakka kyllä,myötäelän kyllä täysin sun fiilareita...hirveästi voimia sinne :hug:

Naukuri,lohduksi voin sanoo et kaikkeen tottuu...en minäkään aluks osannut nukkuu kun poika oli vieressä mut nykyään olis varmaan toisin päin ;)

Nukahtamisesta vielä et meillä nimenomaan viereen nukahti paaaaljon paremmin kuin omaan sänkyyn kun yritettiin...tosin nyt nukahtaa omaan sänkyyn,mut oon vieressä kuiteskin. Iltarutiinit on tismalleen samat joka ilta ja melkosen nopeesti nukahtaa...nyt on tosin höpötellyt omiaan jonkin aikaa ennen nukahtamista =)

Eilen tuli verta sitte tosiaan kunnolla ja tavaraa tuutin täydeltä ja nyt taas hiipu...oliskohan tullut kaikki vai vieläkö seuraa osa kolme...jää nähtäväks :/
Kiitos kaikille myötätunnosta :flower:
 
Nemika, tuuhan kertomaan kun kerkiät, että mikä meni taas pieleen? :/

Sikainfluenssasta, mä oon ihan pihalla enkä ole pahemmin tutustunut koko aiheeseen :ashamed: Mutta varmasti jos riskiryhmään kuuluisin, niin oisin paremmin lukenut jne.

Repa, toivotaan että vuodot loppuis!
 
weiss
Moikka!
Tahdon kommentoida ja antaa yhden näkökulman sikainfluenssa rokotus aiheeseen.. Meillä lapset kuuluvat riskiryhmään ja kuuluvat jokavuosi influenssan takia. Vanhempi lapsi saa siis rokotuksen vuosittain. Vaikka sikainfluenssa ei ole "vaarallinen", se on riski. Vanhempi lapsi rokotetaan. Pienempää ei. Miksi? Hän on kananmuna allerginen, joka ei sen takia SAA rokotetta. Ainoa suojakeino meillä siis on se, että muita rokotetaan. Todennäköisesti, (asia johon on syytä kuitenkin varautua) edessä saattaa/ehkä/voi/jos jne. olla sairaalahoitoa vaativa sairastuminen.
Jos moni jättää ottamatta rokotuksen, niin se pelkästään lisää niiden lasten riskiä sairastua vakavaan influenssaan, jotka tätä kyseistä rokotetta ei saa ja muutenkin kuuluu riskiryhmään. Meillä siis kyse ei ole pelkästään allergiasta, vaan kuulutaan koko perhe muutenkin riskiryhmään. Pyydänkin, että mietitte kokonaisvaltaisesti asiaa ja sen vaikutuksia. Jokainen kuitenkin tekee itse sen päätöksen ja asia on jokaisen ihan ikioma.
Meillä huoli on juuri tuosta pienestä miehestä, joka jää rokotusten ulkopuolelle odottamaan rokotusten antamaa suojaa, kun muut rokotetaan.
 
sikainfluenssarokote...me miehen kanssa ollaan hoitohenkilökuntaa, joten rokotus otetaan ja sen vuoksi varmaan lapset saa myös rokotteen...7v. on mielestäni meillä myös riskiryhmään kuuluva, koska pienempänä hänellä oli infektioastma ja nykyisin aina reagoi hengitysteitse voimakkaasti jo flunssaisena...laryngiitti on ollut myös usein :/...ensi kuussahan ne aloitetaan, vai?
 
Hyvä näkökulma weiss sulta, en oo ollenkaan tullu edes ajatelleeks et ihmiset jotka on kananmunalle allergisia ei voi edes ottaa koko rokotetta tietenkään. Toki ymmärrän hyvin pointin, et jos kaikki muut jotka voidaan rokottaa ottavat rokotteen ja sillä lailla suojaavat niitä jotka eivät voi sitä ottaa.

Huoli joka mulla rokotteessa on se, että se sisältää sellasta ainetta jota ei oo tutkittu riittävän hyvin pitkällä aikavälillä. Eikä olis eka kerta... Toki melkein kaikkiin rokotteisiin liittyy jonkinlainen pieni riski, mut jotenkin tossa epäilyttää et kilpaillaan ajan kanssa et saadaan aikataulussa valmiiksi ja sillä sit kääritään ihmisten terveydestä piittaamatta isot fyrkat. Niin, ettei tässäkin olis ottamassa ahneus valtaa tieteen ja ihmisten auttamisten sijaan. :/

Mut joo, mun karvat nosti tuo miehen äidin paasaus eilen pystyyn mut onneks ne on vähän tänään laskenut.

Hauskaa lauantai-iltaa kaikille.
 
weiss: tuo on kyllä tosi upee näkökanta sikalenssu rokotteeseen. saa varmasti monet ajattelemaan eritavalla asiaa. toivotaan että teillä pikkuinen välttää koko taudin.
onneksihan se on lieventynyt siitä mitä se oli. mut aina parempi kun poissa pysyisi.

summer:yritän huomen paremmalla ajalla rustata meidän järkyttävän putkitus tarinan. nyt kaikki kunnossa ja poika hyvissä voinneissa onneks.
eilinen ilta oli vielä tosi rankka pojalla mut äkkiä nuo toipuu. tosin itsellä on vielä sulateltavaa asian suhteen paljon. enkä usko että uskallan ikinä enää tuota antaa edes putkitukseen.. :ashamed: nähtävästi kämmätä voi noinki simppelissä toimenpiteessä.

mut nyt iltapuurolle.. :wave:
 
Sikainfluenssarokote todennäköisesti otetaan. Mietin ensin että ei, mutta ilmeisesti H1N1 saattaa laukaista enkefaliitin joka taas on Eevan isän sairaus (tosin eri viruksen aiheuttama). Mä jo nyt vainoharhaisesti etsin itsestäni ja Eevasta enkefaliitin oireita, kiipeilisin varmaan seinillä jos sairastuttais sikainfluenssaan. Mutta sitten taas.. onhan silläkin rokotteella riskinsä.

summer, Eeva nukkuu pinnasängyssä. Oon ajatellut jatkettavaa, mutta mua pelottaa että se tulee pää edellä pois joka kerta päikkäreiltä. Oon joskus yrittänyt laittaa tyynyn tms meidän väliin ettei se koko ajan potki mua, mutta sen on kirjaimellisesti päästävä nukkumaan kainaloon ennen kun on hyvä. Tuskin se sit jatkettavassakaan nukkuis, tunkis silti ihan viereen.. jospa sen yöt pian rauhoittuis.

Talvihaalariongelman ratkaisu häämöttää vihdoin. En tiedä miksi mun pitää tehdä kaikesta niin vaikeaa. Eeva käyttää nyt alkutalven viime vuoden haalaria kun vielä mahtuu, rymytköön sen vaikka rikki loskakeleillä. Ja kunnon pakkasille mun vanhemmat haluaa ostaa asun. Käytiin tänään katselemassa, Lennen takki+housut oli tosi lämpimän ja hyvän oloinen, mutta löytyi vaan NIIIIIN pinkki. Mulla alkaa olla yliannostus ko. väriä, yök. :x 3Pommesilla on ihana suklaanruskea haalari, harmi kun Eeva veti herneen nenään kaupassa niin ei ehditty yhtään sovittaa ja ostaa.

Carmen, mä lueskelin jotain unikouluohjeita ja.. blah. Mä olen loppujen lopuksi itse niin mukavuudenhaluinen etten jaksa mitään tassuttelu-urakkaa ja stressata Eevaa sillä, nukkukoon nyt sitten vieressä vielä. Itsehän kuoppani kaivoin kun otin Eevan viereen vuosi sitten, ennen sitä nukkui omassaan. Jos se rippikouluun mennessä alkais luuhaamaan yönsä muualla että mä saisin sit nukuttua. :D Tai lopettais edes mun potkimisen, sehän on suurin syy miksi haluaisin sen omaan sänkyynsä. Tsemppiä sullekin syömisten ja pullojen kanssa, tosiaan joku murheenaihe jokaisella..

Repa, jospa se nyt olis loppusoittoa jo. Kurjaa varmaan muutenkin, saatika sitten vuotaa kun seula. :hug:

Ja birdielle halit myös, selvittele asia ihan rauhassa.
 
Meillä vieraat ovat lähteneet.... ihan kivaa oli,mutta mukava taas kun rauhottuu meno. Poika oli kyl mielissään kun oli seuraa ja hyvin nukku.

Rokote,Mulla sama kun edlalla et epäilyttää kun sitä ei oo tutkittu kovinkaan kauaa ennenkuin on ruvettu pistämään jakeluun... ja näitä on sattunut et rokotteesta on ollut enempi haittaa kuin hyötyä :/ . Ja pitää muistaa et se virus voi muuntautua hyvinkin nopeesti,et se rokote ei edes estäis tautia korkentaan lieventäis...
Täs käy todennäkösesti niin et kattellaan ihan rauhassa miten tuo rokotushomma lähtee käyntiin ja sit tehdään päätös kun se oikeesti tulee valittavaks. En usko että virus tälläisenään on lähellekkään hengenvaarallinen terveelle ihmiselle,meistä kun ei kukaan kuulu riskiryhmään.
 

Yhteistyössä