TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA 2009

Heippa kaikki! :flower:

Ihanan positiivisia olette, kun odotatte että meillä olisi jo nyytti maailmassa =) Eli juu ei; täällä lyllerretään yhtenä pallona ja ootellaan.. Tosin se parempi puoli tällä kertaa, että mahdollista pitkääkään yliaikaisuutta ei ehdi sillä lailla märehtimään kuin esikoisesta; Nealle melkein suutuin tuonne vatsaan, kun minulle oltiin "luvattu" päivä, jolloin neiti syntyy eikä mitään tapahtunutkaan yli viikkoon :LOL: Jaa minäkö hieman kalenteririippuvainen ja kontrollifriikki tapaus B) Tämä raskaus on muutenkin mennyt niin leppoisasti omalla painollaan, että menköön loppuun saakka - kunhan vaan ei käynnistämään jouduttaisi :/ Mieluusti hoitaisin taas kaiken mahdollisimman luonnollisesti ja luomuna...

birdie Tosi kiva, kun päsette miehen kanssa reissuun ja saatte aikaa hoitaa parisuhdettanne ikävän tapahtuman jälkeen! Muista, että kaikki mikä ei tapa, se vahvistaa eli tästä kun selviitte miehen kanssa niin olette taas piirun verran vahvempi pariskuntana. Voimia ja haleja sinulle :hug:

unimäärä meillä on aika lailla vakio eli yöt nukutaan 11-12h ja päivällä 1-1,5h. Ei oikein mikään vaikuta meillä yöuniin eli senkin kerran kun päikyt jäivät kokonaan nukkumatta, veteli neiti sen saman 12h seuraavana yönä. Melkein sanoisin, että päiväunien pituus vaihtelee ennemminkin.

naukuri Teillä kuullostaa arki lähteneen rullamaan hienosti! Äläkä siitä imetyksestä ota mitään stressiä: pääasia on, että vauva saa ruokaa ja kasvaa!! Itselläkin on tuttipullo steriloituna ja lava NANnia odottamassa ja kynnys korvikkeen antoon taatusti PALJON matalampi kuin Nean kanssa. Enkä kyllä näin ilman kokemusta suoraan sanoen ymmärrä miten imetys edes käytännössä onnistuisi yhtä täysipainoisesti kakkosen kanssa, jos tuo taapero siinä vieressä kiukkuaa ja elämöi :whistle: Jaksuja sinne -perässä tullaan!!

Nyt menen ripustamaan uusia veroja keittiöön, kun mies sai Nean unille! Teetettiin ihkut punaiset Unikko-verhot köökkiin ja ovat kyllä aikamoinen piristysruiske meidän muutoin TÄYSIN ruskea-valkoiseen kotiimme ;)

Kuulemisiin taas! :wave:

Carmen ja TÄYSIN repeytynyt vauvamassu 40+0

PS. Merika lupasi laitella teille sitten infoa, kun vauveli suvaitsee maailmaan saapua!
 
Tersetti


Carmenin jakautumista täällä kielipitkällä ootellaan :p

Naukuri,Kiva että teillä on lähtenyt arki mukavasti käyntiin ja pikkuveli on noin ihana pikkusiskoa kohtaan :heart: Imetysmaratonia se varmaan tosiaan vaatis et maitoo sit tulis riittävästi ja vaikeehan se toki toisen pikkusen kanssa on :/ Mut hyvä kun nyt vähän äipänmaitookin pohjiks saa,siitä on hyvä jatkaa =) Mietin ihan samaa kun vielä luulin et vauva tulee,et mitenkä jos sattuukin sellanen ipana kuka tarvis 1h imetyksen putkeen...Kassuhan oli nopee syöjä aina,mut söikin sit usein. No nytpä ei tarvihe sitä pohtii...kun Kasperista isoveikka tulee,niin on jo sen verran ikää et voipi selittää asian =)

Meillä ei tänäänkään nukuttu päikkyjä...herra siunaa...en ollenkaan oo tajunnut et tämänkin ikäset jättää ihan systemaattisesti unia väliin...vaikka onhan teitä tietty kenen ipanat on joskus jättänyt,mut kertokaapas mulle onko nää ollut ihan yks siellä,toinen täällä-kertoja vai että onko ihan tälleen peräkkäin useampana päivänä? Mietin vaan et voiko tää olla pidempikin kausi :eek:
Periaatteessa jaksaa ihan hyvin,mut kyllä siinä 3-4 maissa on aika väsyneen olonen ja hiukka lyhytpinnanen,mut ei nukaha silloinkaan kun lenkille koitin lähtee :/ Meni tänään ja eilen 19 maissa nukkuun ja nukku viimeyönä 12.5h,yleensä 11-12h,lähempänä 11 kuitenkin.Eikä yö ollut yhtään sen levottomampi,mikä myös pienoinen ihme,koska ennen jos päikyt jäi lyhyiks,nukku yönkin huonosti.

Unenmäärä meillä vuorokaudessa 12-13h,paripäivää sitten päikkyjen osuus oli 1.5-2h...tiedä sit miten tästä etieppäin....

Sanoja pukka hirveesti lisää kokoajan....pottailu edistyy niin et sanoo ennen pissaa kakka ja menee jopa välillä itse potalle (tai yrittää) mut malttaa istua vaan hetken ja sit kattoo pottaan ja sanoo ei oo ja kohta lorottaa muualle...paitti jos on nopee vaipan kanssa :D Mutta tästä on hyvä edetä,kun tiedostaa selkeesti potan funktion. Ilmottaa myös pissattuaan lattialle että mihin se olis pitänyt tulla :LOL:

Juu-u,ei nyt edisty mun ompelut kun poika ei nuku päivällä ja nyt illalla ei jotenkin jaksa...täytyy ryhdistäytyä :ashamed:
 
voi kyl te ootte ihania kun jaksatte tsempata!!!! Tänään on ollu jotenkin musta päivä (mielialasta siis) .. En tiedä johtuko mun ja miehen eilisiltasista fiilarikeskusteluista vai mistä.. No.. pussi karkkia napaan ja elämä hymyilee :D

naukuri: elä stressaa siitä imetyksestä!! Hyvinhän noi meidän pojat on korvikkeen turvin selvinnyt... Ja mies aina mulle sanoo kun tota imetysjuttua vielä muistelen, että loppuviimein ollaan päästy helpolla kun poika on saanut pulloa... Joten nautihan nyt vaan teidän lapsukaisista...

Carmen:
toi on niin totta. se mikä ei tapa vahvistaa... Sanoisinko että tää on paska homma mitä on tapahtunut, mutta ei me tähän kuolla ja meidän elämä jatkuu tämän jälkeenkin... Tsemppiä loppumetreille!!

Mä kaivoin tänään villakangastakin esiin.. On sen verta koleet illat että saa näköjään talvitamineet kaivaa esiin.. onko joku muu jo näin ajoissa???

Viikonloppuna pitäs mennä ostamaan pojalle kumpparit ja sadevermeitä... päästään sitte kelillä ku kelillä ulos.

unigallup: Poika nukkuu yöunia sen 11 tuntia vähintään ja päiväunia 2 tuntia.. eli yhteensä nukkuu noin 13 tuntia, joskus 14 tai enemmän.. Ja tosiaan jos päiväunet on jääny lyhyeks ni ei vaikuta yöuniin pidentävästi...

nyt miehen viekkuun hetkeks.
 
Naukuri: Kuulostaa niin ihanalta toi teidän vauva-arki :heart: Mä yhdyn muihin et älä stressaile sitä imetystä vaan etsi hyviä puolia pulloruokinnasta, siinä saa myös isä ja lapsi kahdenkeskistä hellää aikaa kun isikin voi syöttää, sulla on mhadollsuus jättää vauva isän kanssa kotiin vähäksi aikaa paljon niitä löytyy kun rupeaa miettimään.

Carmenille onnea loppumetreille ja synnytykseen.

Birdie: :hug: olet tosi vahva nainen

(.) huomenna olisi lääkäriin meno edessä, taitaa kroppa pettää mut ekaksi kasvaimet kasvoi ja nyt sitten pottuilee noi vehkeet tuolla alhaalla, kauheat kivut, vuotohäiriöitä yms kivaa..

Poika kasvaa ja kehittyy tosi nopeesti, ainut mikä ahistaa on noi korvat tulehduksia nyt peräkkäin 4 on niitä aiemminkin ollut mut nyt on ollut tällainen pidempi putki taas...no tietty allergiat ja iho on ikuinen murhe mutta niistä en osaa enää murehtia vaan otan vastaan mitä tulee =)

nyt töitä tekemään tosi virkeänä 4 valvotun yön jälkeen...lapsi itkee ja itseä koskee.. Toivottavasti kukaan ei kysy multa tänään mitään kovin vaikeaa :D
 
repa: meillähän oli toi päiväunien takkuilu kans joku aika sit. ja jonku aikaa se kesti kuitenki. millo nukuttiin ja milloin ei. mut nyt taas nykii kolmea tuntia päivässä unia =) se tuntui ikuisuudelta tuo aika.

poika: kannattaa sitä putkitusta miettiä jos reistaa noi korvat jatkuvasti. se on nii pirullista ku aina pukkaa vaan peräkanaa :(

meillä on ens kuun 14. korvapolille kontrolli toimiiko putket vieläkään. mut jotenki uskon et toimisi ku jätkä ollu niin ihana että toista saa hakea. ennen ei oo isäkään kelvannu ja nykyään änkee jopa isänsä mukaan. ja on leikkiny omissa oloissaan tosi paljon. ja reipastunu silmin nähtävästi. eli luulen et kivut helpottaa niin mielikin iloisempi.
mut en uskalla tuulettaa enempää ku viimeks alko heti sit ongelmat..en oo mitenkään taikauskoinen ;)

mä oon vieny kaikki pienet vauvatavarat kirpparille myyntiin..haikeena seuraan ku tavara häviää hyllyistä.. :'( mä olisin toisaalta niin paljo vielä nelosta halunnu kaikista ongelmista huolimatta. mut ei uskalla niin ei uskalla. :'( eikä ukkokaan todellakaan halua. :|

mut nyt aamutouhuille... :wave:
 
summer: vartin homma venyi tunniksi. sai ekan korvan tukokset putkesta pois ja putki toimi. mut rupesi sitten karstaa repimään enemmän vielä sivuilta mistä ei olisi tarvinu ottaa. lähti korva vuotamaan reilummalla kädellä ja sitä oli imetty pitkin nielua sitä verta :(
olivat sitä vuotoa tyrehdyttäneet jonnin aikaa. ja poika oli kakonut siinä nukutuksessa sitten verta. en edes tiedä miten toi on mahdollista mut nähtävästi on. :'(
korvista revitty kaikki karvat pois ja toiseen vaihdettiin putki kokonaan mikä lähti myös vuotamaan. mut nyt hoidettu tipoilla korvia ja näkyy asettuvan hyvin.
mut poika oli tosi huonossa kunnossa koko putkitus päivän ja kärsi pahoinvoinnista lisäksi tuon pitkän unikaasun jälkeen. ja korvat oli nii kipeet sen jälkeen ettei itkeä kärsiny.
mutta onneks noi selviää nii nopeesti ja seuraava päivä oli jo normaali.
ihana ku muistit asian. =)
 
Nemika, no hui :( kaikkee sitä voi sattua ja vielä teille, kun sä oot niin kovasti jännittänyt noita toimenpiteitä. No onneks lopuksi kaikki hyvin.
Meillä putkitettiin pojalla korvat 4v ja otettiin kitarisat samalla. Se kesti kanssa kauemmin kun piti, koska oli ollut jotenkin hankalampi poistaa kitarisat :/ olivat joutuneet tekemään enemmän töitä ja olihan se reppana kipee kun heräsi :( saatiin kyllä kunnon lääkkeet kotiin ja onneks päästiin sitten heti samana päivänä pois..meinasivat eka, että pitää jäädä sinne. Yski kauheesti kun heräsi siellä heräämössä ja vertakin lensi suusta....mulla tuli tosi huono olo kun kattelin sitä tuskasta poikaa, että mua alkoi pyörryttämään ja jouduin lähtemään sinne käytävälle istumaan ja jätin miehen pojan luo.
 
meillä ei oo kitarisoja tarvinu poistaa ollenkaan. mut shokki oli toinen nähdä tipassa ihan veressä vaatteet :( pojalla on taas korvakäytävät ahtaammat ku vastasyntyneellä eli on tosi vaikee putkittaa. sillä joutu noi karvat repimään pois ku sinne ei nää yhtään muuten.
eka putkitus oli kuitenki helppo. kolme varttia ja poika söi ja leikki ja juoksi jo täysillä. nyt ei ruoka maistunu ku illalla vähän ja tosi höntti oli koko päivän. :(
mut toi verenvuoto säikäytti nii paljo et mulle alkaa piisaamaan luultavasti jos nyt ei putket toimi. yleensähä ne toimii hyvin mut meille ku aina osuu tää pienin mahdollisuus että kaikki menee pieleen. :(
mulla on vieläki kauhea menettämisen pelko raskausajasta jääny nii nää ottaa liian koville mulla.
 
Noniin...tänään poika heräs sitten ennen kuutta ihan tööt... mut en saanut enää nukkumaan,oma vika kun yritin viereen ottaa mut mies siinä kuorsas suoraan korvaan niin havahtu entisestään |O Noh,arvata saattaa et nyt nukkuu päikkyjä kyllä,muutenkin oli niin levoton aamuyö... tosin koitti pistää hanttiin nytkin mut väsy voitti :D

Nemika,Ihana kuulla et poika on silmin nähden parempi ja hyväntuulinen :heart: Saat sinäkin vähän levähtää ainaisten huolien keskellä :hug:
 
Nemika: jopas oli putkitusreissu! Onneks poika on nyt hyvävointinen ja iloinen!!! :hug:

Viime yö oli taas niin superlevoton ku olla vaan voi. Poitsu kitisi ja itkeskeli pitkän aikaa eikä rauhoittunut mitenkään. piti ottaa toinen sitten viekkuun nukkumaan. Nyt oon ite ihan rättipoikki väsynyt.. Ja mahakin on kipee.. Iski meinaan ripuli tälle mammalle. Voihan perkule sentään.. Toivottavasti toi lopeks auttaa.. kyllä mua koetellaan.. Ihmettelen vaan mikä tolla pojalla nyt on ku yöt menee tälleen.. Tekisköhän alkava flunssa?

Jokohan Carmen on muuten päässyt tositoimiin???
 
Heh,aika hassu kyllä... nukku puoleltapäivin tunnin päikyt ja oli paaaaljon kiukkusempi iltapäivän kun kahtena edellisenä iltana ilman unia :| Pienikin haveri ja hirvee huuto,vaikka yleensä ei oo moksiskaan kolhuista... eikä kovinkaan paljoo myöhäsemmin voinu nukkumaan laittaa oli raasu ihan poikki....

Birdie,mulla oli ekan km:n jälkeen mahatauti ja tais olla ihan tavan flunssakin...jotenkin puolustuskyky laski...tuntu et oli pitkän aikaa puolikuntoinen :/ Kun mulla harvoin on edes nuhaa...Toivottavasti pojalla vaan jotain tilapäistä ja ens yönä saatte nukkua =)
 
Ompas tänään kerrankin tullut tekstiä! :p

Unigallup: Yöllä nukkuu 10-12h ( heräilee tosin välillä ) ja päikkäreitä nukkuu 1-2h yleensä sen 1½h.

Carmen: Jokohan olet jakaantunut!? :p

Oltiin tänään vähän shoppailemassa, löysin neidille viking coretexin kengät 40e ! Tais olla viime vuoden mallistoa, mutta eipä haittaa kun on viime vuoden talvihaalaritkin! ;) Otin kokoa 22, vaikka meillä käytössä 20 koko nyt, vertasin 21 ja 22 koon pohjallisia ja niiden ero oli alta ½ cm. Meneepähän sit villasukkakin mahdollisesti.
Käytiin myös sellasessta ns. tukku liikkeessä ja itselle ostin clomubian takin, sekin 40e ! Nyt on sit kunnon syys/kevät takki jota käyttää kun joka päivä neidinkaa ulkona ollaan! :)

Poika: Toivottavasti teillä kans pian helpottais noiden korvien kanssa. Meillä oli kans pari viikkoa sit sellanenkin tulehdus korvissa että kesti 7viikkoa ja neljä kuuria piti kans syödä.. :/

 
Naukuri, kuulostaapas meiningiltä teidän elämä :) Mut eiköhän se ehdi menemään jonkunlaisiin uomiinsa ennen ku miehes lähtee takas töihin, toivotaan ainakin niin. Pullo on ihan hyvä vaihtoehto pikkuneidille, sillä se ainakin kasvaa hyväksi emännäksi ;) :D Joten eipäs murehdita sitä imetystä.

poika, toivottavasti korvat paranis pian :/

Jahas pitäis lähteä käymään huonekalukaupoillaa. Mä tahdon uuden sängyn :D Onkos jotain suositeltavia merkkejä? Eikös jotkut puhunut ja suosinut jotain tiettyä tässä jokunen aika sitten. Pienen pieni muistikuva olis. Joku käännettävä se tais olla.... Siis ihan ekaa kertaa ostan ihan täysin uutta (tai no oli mulla uus patja parvella mun opiskelijaboksissain :D ) sänkyä. Aina on ollu johonkin muuhun tarkoitettu tai lapsena veljien vanhaa :/

Mukavaa viikon hauskinta päivää (ihan ku meillä olis päivillä mitään merkitystä ;) :D )
 
poika: moni pitää mua ihan kahjona ku pelkään vielä tuon ikäisen menettämistä. mut se pelko ku jää päälle se jää. :ashamed: ja sit se et pelkää että itelleen tulee jotain ja lapsilla ei olisi äitiä jne..ihan päätöntä tietty. mut minkä sitä itelleen mahtaa. :ashamed:

repa: kiitos ihanista sanoistasi. työ saatte mut aina kyyneliin täällä ku luen teidän ajatuksia. ja aina jaksatte skarpata. :hug:

ja ei olis eile pitäny mitään kirjoittaa miten iloinen sälli on..sithän se kiukku alkoi ja äidin vahtaaminen taas. en oo mitenkään taikauskoinen :whistle:

meillä on synttäribuumi menossa..ite juhlin alku viikosta. sunnuntaina on tytön synttärit ja perään sit meidän äidin. eli yhtä juhlaa. ja kiirettä myös. en oo leiponu enkä kerinny siivoamaan..ja lahja pitäis kaupungista hakea ja kirpparille viedä tavarat..aika loppuu kesken :|
 
nemika....no on teillä ollut murheita :hug: :hug: !...toivottavasti nyt operaatio onnistu, eikä pojan tarvis enää kipuilla.

poika...jaksuja teillekin :hug: :hug: !

Meillä Edith hirveessä röhässä ja aikas kiukkuinen neiti on :( ...toivottavasti ei tuu mitään muuta kun tuo röhä. Ollaan miehen kanssa molemmat töissä koko viikonloppu...eli yhtä rumpaa...menen tänään iltavuoroon ja huomenna aamuun...eli unet jää lyhyiksi...siksi toivon, ettei tuo neiti sairastu pahemmin...viime yön itkeskeli monta kertaa.

Tilasin noille lapsille ne talvivermeet netistä...ja neitin haalari piti palauttaa ja vaihtaa pienempää :/ ...Ticketin snow baggie 86cm...ja kun laitoin sen neitin päälle...hukkui sinne kokonaan :LOL: ....eli riittää 80cm tuossa merkissä...kengät pitäis vielä ostaa...muuten on vermeet kasassa...majj...olitpa löytänyt edukkaasti kengät...miäkin haluun =) !

carmen...jännittää :D :hug: :hug: !!
 
Moi kaikki!

Ei uutta auringon alla.. Tosin tänään on ollut vähän kummallinen olo: alakertaa "painaa" omituisesti ja pikkasen oksettaakin :/ Eritepuolesta en niin yksityiskohtaisesti viitsi kertoa, mutta silläkin saralla tapahtuu kummia :x B) Joten eiköhän se tästä - tai ainakin vajaan parin viikon päästä :LOL:

Mutta sellaista lähdin kyselemään, että minkälaisen talvihaalarin/hanskat/kengät olette hankkimassa taaperolle pakkaskelejä varten?? Juuri sain sadevehkeet hankittua ja nyt iski stressi talvivermeistä... Entä välihaalari: käyttääkö tämänikäiset Ruskovillaa tai vastaavaa? Ihan pihalla taas näistäkin, kun valikoimaa on hurumycket :p

Viikonloppuja!

C
 
Carmen, höh :/ No jäämme odotuskannalle siis edelleen.... No kyllähän se sieltä ulos tulee vaikka otettuna :)

Talvivaatteet, Jonathanin Star-haalari, hanskat on myös Jonathanin. Ko. haalari on huomattavasti edullisempi kuin Reimatec ja oon kuullut sen kestävyydestä todella paljon hyvää. Toinen haalari on Reiman ei siis tecciä vaan ihan kauppareissut jne. Välihaalari on fleeceä, en tiiä hankinko ees villahaalaria, jos taas menee siihen et kunnon pakkasia on vaan muutama hassu päivä täällä etelässä. Kengät on Viking Goretex.
 
Talvivaatteet,jälleen "järkytän" :LOL: kertomalla et meille ei osteta minkään sortin merkkipukua vaan mennään viimevuotisella lassiella mikä oli tosi reilu joten luulis menevän ihan hyvin tänätalvena plus sitte parilla kirppislöydöllä,jotka menee tossa pihassa...hanskat saatan ostaa jotkut edukkaat jollei nuo saadut,vähänkäytetyt rukkaset (joiden merkistä en tiiä) vielä mene... En oo ees ajatellut välihaalaria :eek: Ostan varmaan siinätapauksessa jos kunnon pakkasia tulee enmpi kuin yks tai kaks päivää... sukkikset ja verkkarit puvun alle toimii melko pitkään.
Tuo sälli kun ei juuri kummempia tossa pihassa vielä touhuu,niin en näe järkee sijottaa kalliisiin vaatteisiin,ens talvena tilanne on varmasti toinen ja sit pitää ostaa kestävät vaatteet =)
Niin ja kenkulat olis ostamatta...en tiiä koska ostais,ettei kerkee jäämään pieneks...ne täytyy valkata sit tarkemmin,vaikka vähälle kulutukselle nekin varmaan jää.

Eipähän sälli suostunut tänäänkään päikyille... melkein arvasin kun nukku reippaan 12h yöunia,vaikkakin levottomasti :/ Kokeilin tuntia myöhemmin kuin normisti.... ei suostunut ulos,eikä sisälle rauhotu ollenkaan kun kokeilin 2 jälkeen... tunti oltiin makkarissa,lauleskelin ja luin kirjaa,mut ei. Ei torkahtanut ulos rattaissakaan kun puoli kuudelta vein kävelylle.
Mulla on huono äiti olo,kun mun 1v4kk ei nuku päiväunia :ashamed: Vaikka siis tilapäistähän tää toki voi olla ja toivottavasti onkin,mut nyt tuntuu olevan trendi tämä,et jos nukkuu yöllä sen 12h niin päikyille ei taivu..vaikka olis ehkä tarpeessa :|
 
..Ja mun vauva kuume senkun kasvaa vaan, kaveri sai tänään pikkusen prinsessan! :)

Matami: Joo olin kyllä tosi tyytyväinen kun löysin nua kengät! :)

Huohh. Tää on nyt kolmas päivä jo kun neiti ei syö. Lusikallisen sieltä ja haukun täältä ottaa ei muuta. No kurkkasin suuhun ja 4 hammasta näyttäis olevan ihan puhkeamaisillaan. Kun nua puhkeis, nii taitaa olla koko purukalusta suussa, eli 16kpl . Vai montako maitohammasta tuleekaan? :eek:

Meillä opitaan jatkuvasti uusia sanoja. Nyt lisää tullut mm. pupu, mopo, aapo ( J:n serkku ) , titti = tutti, vettä jne. En edes muista kaikkia sanoja ! :) Iso tyttö! :)


Edla-mamma: Meillä on jonathanin välikausi haalari, ja oon ollut tosi tyytväinen! :)

Talvivaatteet: Meillä on Lassien ja ReimaTecin talvi haalari ( viime talven alennus myynneistä molemmat ostettu, muuten en varmaa ReimaTeciä malttais ostaa ) ja sit ne eilen ostamat Viking Goretexin kengät ( alesta kans ) . Ja välihaalaria en taida ostaa, meillä on fleece takki ja housut niin ne käy varmasti hyvin, ja anoppi kutoi viime talvena villa housut + takin jotka menee vieläkin. :)
 
Moikka!

Zzzzz, kun väsyttää |O ! Ihanaa, kun on viikonloppu!

unimäärä Yöllä J nukkuu 11-12h ja päiväunia on n.1-2h. Jos nukkuu hoidossa vain 1h päikkärit, niin seuraavana yönä saattaa nukkua normaalia pidemmät yöunet. Viikonloppuisin kotona päiväunet on usein vain tunnin mittaiset, mutta silloin ei yöunet pitene. Taitaa hoidossa päivän aikana vaan väsyä enemmän.

Talvivaatteet Huomenna olis tarkoitus lähteä ostamaan neidille haalari, pipo, kypärämyssy ja hanskat. Yhden Remun haalarin ostin jo keväällä alesta (koko 92cm), mutta se onkin ihan liian iso. Täytyy siis ostaa 86cm toinen...ja voi että ottaa päähän! Toivon, että tuo haalarin nyt menisi edes joskus, oli niin halpa ja kivan värinenkin. Laput on siinä vielä kiinni, että myyn sen sitten tarvittaessa joskus eteenpäin. En vielä tiedä mihin merkkiin huomenna päädytään...reimatec on kamalan kallis, mutta eipä tuo remukaan normaalihintaisena edullisimmasta päästä ole. Villahaalarin ostan ellei tätini innostu kutomaan villatakkia & housuja neidille. Hanskoiksi ostan jotkut semmoiset, jotka on helppo pukea ja pitävät vähän edes vettä. Vikingin tai Kuoman kenkiä olen myös neidille suunnitellut. Meillä J on hoidossa joka päivä paljon ulkona ja tykätään ihan perheen keskenkin ulkoilla, joten vaatteet pitää olla semmoiset, että kestävät menoa :).

Masu kasvaa pikkuhiljaa. Muuten eloon ei kuulu mitään kummempia. Nyt pakko mennä haukkaamaan jotain iltapalaa ja suihkuun.

Carmenille kovasti tsemppiä :)!!! Jännittävää aikaa :)!

Hyvää viikonloppua :wave:
 

Yhteistyössä