TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Taalla kans oon taistellut netin kans koko paivan tai oikeestaan tietokoneen kans.

Joululahjat:
Lista tehty kelle ja mita. Yks lahja ostettu (mummolle rintasolki) ja muut toivottavasti ennen kun tule suomeen tai ainakin nuo pehmo paketit. Olen tehnyt jo useamman vuoden ajan kalenterin isomummille (kuvia serkkujen lapsista ja meista serkuista) ja koti- kotiin (mummolle ja papalle). mitas miehelle onkin sit ongelma jalleen kerran :D

Kotitoista Toisinaan kerkee paremmin ja silloin on kivaa tehda kun F antaa myoden, mutta nyt nayttaa silta ettei voi edes sekunniksikaan menna keittioon tai pois olkkarista kun tyty leikkii leikkimatolla, muuten tulee huuto. Tanaan sain kuiteskin kuivattua pyykin ulkosalla ja huomenna on luvattu taas hyvaa pyykin kuivaus ilmaa =) .

Naukuri Tulisin niin mielellani sinne kaden taidot messulle, kun tykkaan tehda paljon kasitoita ja varkata kaikennaikoista.

Taytyy myos tallettaa nuo kakkuohjeet :p

Nyt hyvaa yota!
 
Onnea uuteen kotiin Katrinainen ja kivaa etta netti yhteys on taas kunnossa :wave: meilla viela paa- asiassa nukahdetaan tisulle ja pitais myos aloittaa unikoulu. Tanaan imi sen minka jaksoi ja laitoin sit pinnikseen yrittaan unta kun ei tissi enaa kelvannut, huudatettiin noin 7min ja sit mies meni nostaan syliin ja siihen sit nukahti...

Ollaan puhuttu yoheraamisista, isanpaivasta ja kakku ohjeista, saatu muutama uus palstalainen mukaan, hommataan pirkanmaan tapaamista, Hesankin likat haluaa tavata taas joulukuussa ja sinua ollaan kaivattu, mitas muuta.... syottotuoleista ja istumisesta...
 
Katris, juu ehdittiin jo kaipailemaan vaikka kyl tiiettiinkin et nettii ei välttis oo vielä asennettu sinne :D

Ehdittiinhän me pitää ne treffit, et jos meet sivulle yhdeksän, niin siellä on linkki kuvaan ja alemmissa on sitten tyyppien nimet jotka oli mukana rehveilemässä.

Sit me tosiaan ollaan puhuttu niistä joulukuun treffeistä et sillon nähtäs pks:laiset ja nyt siis keskisuomi kokoontuu olikohan se Jyskylään...

ja onnea uuteen ihanaan kotiin :heart:

Nyt pitää mennä kattoo Conania ku Lordi esiintyy siellä :D
 
moi katrinainen :wave: Kiva että olet palannut, kerittiinkin jo kaivata. Onnea uuteen kotiin.
Meille kuuluu ihan hyvää poika kasvaa ja oppii uusia juttuja kokoajan ja on niin ihana pieni mies..Ainoa huoli on iho, ollaan menossa ihotautilääkärille. Ja ruolavalio on suppea koska mikään ei tunnu käyvän. Mutta pääasia et muuten on terveenä Kasperi ollut ja jaksaa touhuta omia hommiaan. Mitäs pikku neiti pitää uudesta asumuksestaan? joko Ava liikkuu? Meillä tuo nukutus homma opittiin aika helposti. Pienen hetken pidän kättä päällä ja rauhoittelen ja toivotan hyvät yöt ja poika jää otekseen sänkyyn höpöttämään ja kohta nukahtaa. Oikeastaan heti kun käärin unipussiin poika alkaa rauhottua tietää mitä seuraavaksi tapahtuu..oikeastaan joka ilta samaan aikaan tapahtuu samat asiat ja poika uinuu 20.30. herää viimesiltä päikyiltä vasta n. 18.30 - 19
 
huomenta..

ei tullut sitte influensa rokotteesta sen kummempia vaivoja.. yö oli vähän levottomampi, mutta siitäkin selvittiin muutamalla tutin laitolla. Niin ja illalla oksenti sapuskat pariin kertaan ylös.. Ja ilmeisesti johtu kurkussa olevasta limasta.

Katrinainen onnea uuteen kotiin! Mukava että muutto meni hyvin.

Mun pitäs alottaa pakkaamaan. lähdetään huomenna reissuun joten vois olla korkee aika alkaa katsastamaan jotta mitä sitä ottaa mukaan. Ja suurin päänvaiva on se, että miten karsin kassista pois kaikki mun käsilaukut ja kengät :LOL:

täytyy tuulettaa.. Mä olin taas laihtunu -300g!! Eli alkuperäseen tavotepainoon enää 2,1 kiloa matkaa. Jee. miten on mahdollista näillä syömingeillä ;)

Tänää pitäs mennä pojan kanssa vauvajumppaan.. Saa vähän lihaa liikkeelle. JES.

Mulla on huono omatunto tästä mun salatupakoinnista.. Ja koko ajan pelkään että saan kuitenkin jonkun keuhkosyövän, vaikken isoja määriä tupakoikkaan.. Olis ehkä fiksumpaa lopettaa koko touhu. ARGH..

joululahjat: ei oo ostettuna.. Ja on vaikeuksia keksiä mitä sitä ostas, kun budjetti ei oo mikään iso.

 
Huomenia!

Onnea uuteen kotiin katrinainen!! Ja tervetuloa takaisin "sivistyksen" pariin ;)

Silmät ristissä taas, mutta eipä ole uutta. Tuli muuten mieleen Repa, et jos saat pojan ees vieressäs nukkumaan hyvin, niin pidä ihmeessä siitä kiinni! Ei tämän ikäisellä vauvalla ole kiire omaan sänkyyn. Meillä vaan ei nuku ainakaan mun vieressä, joten se ei ole ratkaisu meidän öihin. Yritetään siis aloitella jonkinlaista öiden rauhoittelua tässä vähitellen. Unikoulua ei nyt varsinaisesti, mutta jos tuosta klo 24-06 välisestä syötöstä pääsis eroon. Viime yönäkin tankkas ensin klo 22:30, sitten 02:40 ja heti aamusta oli sit saatava maitoa klo 06:30. Eli periaatteessahan noita kahta ei lasketa yösyötöiks, mutta tuo yksi on. Ja kun lasken paljon poika noiden kolmen syötön aikana söi niin aika paljon! 4,8 dl :eek: Miten niin painottuu yöhön tuo maidon litkiminen...No joo, tuo 6:30 oli kyllä jo meidän aamumaito, koska sit sai vaan puuron ja meni klo 9 unille.

 
birdie: siellähän paino tippuu tasaseen tahtiin..hienoa! mulla on nyt jämähtänyt paino mut enpä nyt oo kyllä liikuntaakaan sen ihmeemmin harrastanut..mut eiköhän se tästä laskuun taas joku kaunis päivä lähde kunhan saan itteäni niskasta kiinni ja pakota lenkille..

joululahjoista oli puhetta juu, esikoispojalle on paketit hankittu ja osa lahjoista on A:llekin jo ostettu, pitäs viel katsoo muutama lelu pakettiin mukaan. viel pitäs ostaa 7v kummitytölle ja 2,5v kummipojalle lahjat, ja veljen perheelle ja miehelle ja isovanhemmille..joten kyllä tässä ostettavaa viel riittää ja mietittävää päänsä puhki mitä sitä ostais..mut onneks on vielä aikaa :whistle:

mun täytys tilata jo vihdoin se aika sinne ihotautilääkärille..ittelleni meinaan..oon pitkittänyt ja pitkittänyt sinne menoo jo vuosia mut ei tää iho näytä kotikonstein paranevan ja rupee tää käsien raapiminen jo ottaa aivoon ja tää ainainen rasvaaminen, oon meinaan rasvaillut nyt 3 kertaa päiväs ja silti iho kutisee kuivuuttaan ja eipä mun kropas pahemmin oo täplättömii kohtia kuin keskivartalos ja kasvois..rupee jo ahistamaan..miestä ei onneks moiset kuivat punertavat läntit vaivaa mut mua itteäni kyllä. haluu päästä niistä jo eroon näin 15 vuoden jälkeen jo vihdoin.. mihis sitä tääl turus menis..pulssiinko vaan suoraan? ei ne ainakaan arvauskeskuksissa mitää kuitenkaan tiiä.. :ashamed:

 
Huomenta! Elisa ei näköjään saa laajakaistojaan pysymään pystyssä viittä minuuttia, alkaa mennä hermot. Muuten on hiljaiseloa sadetta pidellessä. Tänään en ajatellut lähteä mihinkään ennen iltaa, korkeintaan pihalle vähän lehtiä kärräämään. Anna menee täällä kovaa vauhtia lattioilla, yrittää kiivetä kaikkia laatikoita pitkin pöydille ja kolhii päätään. Veikka on helisemässä, kun sapelihammas-Anna kaataa kaikki duplo-linnat. Niin yläleukaan on tulossa kaverit noille alahampaille, kuola valuu ja kitistään.
Neiti komentaa ihan täysillä, jos yritän syödä jotain, hän haluaisi koemaistaa kaiken. Eilen oltiin vauvajumpassa ja maanantaina kävin ekaa kertaa kuukausiin juoksemassa.
Joululahjat alkaa olla hankittu, ukkelille hankin Dan Brownia englanninkielisenä äänikirjana.

kriisi ja Anna 5kk
 
nyt olen kahlannut koko ketjun lapi. ensiksi marmotta tervetuloa suomeen ja suuri :hug: . olet kylla uskomattoman vahva nainen. suomeen tulo on varmasti ainakin hetkeksi hyva paatos. miten appivanhemmat ottivat kotiin paluusi?
repa anna vaan nukkua vieressa. avakin nukkuu aina loppuyot aamuyosyoton jalkeen. ovathan nama vauvelit viela aika pienia kuitenkin.
ryhmakuva ihanan iloisia vauveleita ja ihania aiteja. Carmen oli juuri sen nakoinen kuin odotinkin... =) meedionkykyja minulla. :LOL:
jenni onnea hyvista ultrakuulumisista.
pojalle jaksamista allergioiden kanssa. onneksi kasper on muuten niin hyvantuulinen ja oppivainen.
birdielle myos onnea uuteen kotiin ja hyvaa matkaa.
ja ihan kaikille muille ihana olla taalla keskuudessanne taas.
liikkumisesta Ava lahinna peruuttaa, mutta osaa myos ryomia. Nousee hyvin konttausasentoon, mutta ei viela osaa kontata ja YRITTAA JO NOUSTA SEISOMAAN.
:eek:
kilokerho pitaa tsempata. samoissa mennaan ja mina olen karsinut syomisiakin. ei vaan tipu. olisikohan muuttostressi ollut asialla?
 
Huomenet!

Tervetuloa katrinainen jälleen :) Ja onnea uudesta kodista!

Yösyötöistä: Meillä herätään ja monta kertaa! Mihin katosi se ihanan seesteinen aika, kun Aake nukkui omassa sängyssä lähes koko yön?? Kunhan palaillaan reissusta sunnuntaina, niin ajattelin kokeilla taas omaa sänkyä. Mutta en varmabna raaski huudattaa siellä :ashamed: Tammikuun lopussa alkaa työt, joten tavoitteena olisi saada siihen mennessä suurinpiirtein ehjät yöt ja tissivierotus hoidettua kuntoon. Se on niin hemmetin helppoa antaa nukkua siinä vieressä ja tuikata tissi suuhun, kun ölinä kuuluu...

birdie: Minusta sä olit jo niin hoikka ja simpsakka että. Mä haluun kans pudottaa nämä löllöt masusta pois!!! Ärsyttää, kun on niin saamaton, et ei jaksa alkaa tsemppaamaan itseään mihinkään. Illalla tosin lyötiin kättä päälle miehen kanssa, et ens viikolla ollaan aktiivisempia liikkujia :whistle: Näkis vaan :LOL:

Nyt mä alan pakkaamaan autoa, joten hei hei kaikille. Palaan taas ensi maanantaina linjoille. Olkaa kiltisti, tontut jo kurkkii ikkunan takaa :) :wave:
 
Ensiksi, yö oli taas mitä oli, 1½-2h välein heräiltiin.. Ja joka kerta kun herättiin tuli huutokonsertti, ja tissille vain rauhottui. Aamu yöstä jätinkin neidin sit vierelle.. Oon miettinyt että voisikohan jo ikeniä kutitella, koska kuolan määrä on lisääntynyt hirveästi ja kaikki menee suuhun ja niitä purraan / lutkutetaan entistä enemmän. Tiedä sitten..

Ja anteeksi kaikille kun aina valittelen täällä meidän huonoja öitä :/

Kilokerhosta: Nyt kun on tua uusi tavota -4kg nii ei meinaa sitten millään lähteä. :headwall: Vaikka osittain imetänkin vielä niin eihän sitä saiskaan vielä kunnolla laihduttaa. Enkä oikeastaan olekkaan tehnyt mitään, lenkilläkään en ole käynyt sitten muutamaan viikkoon! laiska mikä laiska :D

birdille ja katrinaiselle molemmille onnea uuteen kotiin! :flower:

Repa: ihan hyvin voit pitää kasperia vieressä, jos niin nukkuu parhaiten.. :) Tosiaan meillä kans otetaan aamuöisin viereen jotta nukkuis paremmin :)

maj ja julia 5kk :heart:
 
aaoo kiitos kauniista sanoista!! Taitaa tää mun "paino-ongelma" ollaa vaan pään sisässä ;)

vitsin puikulat. Menin ja lankesin taas.. Meinaan lehtimyyjä soitti ja menin sitten tilaamaan k&t lehden vuodeksi.. Hinta oli 60 euroa ja sen saa kolmessa erässä.. Mutta silti.. ja nyt sitten harmittaa kun en osannut sanoa ei.. Hyvä lehti, mutta silti. Äh. mä oon helppo nakki..

huomasin just että meidän poika reagoi kännykän ääneen heti.. Myyjä soitti just päikkäreiden aikaan ja poika heräs heti.. nyt sitten koitin saada sen vielä jatkamaan unia. Katotaan kuis käy...
 
Hei kaikille
en ole juurikaan ehtinyt käydä palstalla. tyttö jo 6 kk ja koliikki alkaa pikkuhiljaa hellittään raakaa otettaan. En jaksanut kahlata koko keskustelua läpi, mutta yksi asia joka huolestuttaa on nuo yösyötöt ja heräämiset tunnin välein. huoh! No nyt parina viimeyönä on heräillyt 2-3 tunnin välein, kun oon ottanut viereen nukkumaan. (eh, ei hyvä tuokaan..) Eli meidän tilanne on, että tutti/tuttipullo ei kelpaa. Rintaruokinnalla siis, mutta eihän sillä nälkä kokoajan ole, haluaa vaan "mammitella". Tassuttelu/unikoulua en haluaisi ihan vielä aloittaa.. Mites teillä muilla yöt sujuu? Mielestäni kyllä puolivuotiaan pitäisi jo pärjätä yhdellä heräämisellä yön. Mikä neuvoksi.
 
vappuvauvan äiti: Meillä auttoi hieman nuihin rikkinäisiin öihin soseiden aloitus. Luukas alkoi nukkumaan pidempiä pätkiä ja huolii jopa tutin kaveriksi. Heti ei muutosta tullut mutta parissa viikossa alkoi jo tapahtumaan. -ja "aina ja koko ajan tississä kiinni"- Luksu alkoi jopa nukkumaan omassa sängyssä. Aamuyöt nukkuu toisinaan kyllä vähän levottomammin, silloin poika usein jää viekkuun.

Huokaus-- tuntuu, että kamalasti hommaa koko ajan. Siivoilua lähinnä. Mummeli on kai tulossa loppuviikoksi tänne meille ja minua vähän ahdistaa kun en ole saanut siivottua sillälailla kuin haluaisin.. ja nyt olisi hyvä draivi siihen ja ompeluun ja kaikkeen päällä, mutta eihän siinä sitten taas ehdi kun pitää seuraneitinä kuitenkin olla.
 
katrinainen, onnea uudesta kodista ja mukavaa kun palailit palstaileen =) !

Naukuri....pitäisköhän sulle olla vihainen :kieh: ...et arvaa mitä?? Miul meni koko ilta niitten hemmetin valokuvien kanssa...lopetin puolenyön jälkeen....oli nimittäin kertynyt aikas paljon kuvii ja minä ahneuksissa teetin sit paljon...en tiedä teinkö oikein sen, koska meni niin mahdottaman kauan.....takapuoli oli ihan puutunut :LOL: :LOL: !!!
 
Moi!

Tervetuloa Katrinainen takaisin!

Tilasin kanssa ifolorilta sunnuntaina illalla kuvia ja kortteja. Ne oli jo tiistaina aamulla postilaatikossa :eek: Ainakin nopeeta toimintaa!

Ollaan oltu aamu ilman sähköjä ja vettä...en ollut lukenut postia ja siellä olikin kirje että sähköt poikki 9-11. Ja kun meillä on porakaivo, niin ei sitten ollut vettäkään. Aika outoa sillai yhtäkkiä. Odottelin sitten että kello tulis 11 ja sais lämmittää perunaa tytölle, niin sähköt tuli vasta 11.30 takas. Pakko oli sit antaa hedelmäsosetta ja kylmää maitoa yhentoista jälkeen että sai nukkumaan.

Räkätauti vaan jatkuu :|
 
Suklaa :p Tiedän kyllä et ne pitäs ehdottomasti jättää kauppaan mut en voi mitään kun ne huutaa mua siellä |O Taas tuli vedettyä puoli levyä ihan vahingossa, enemmänkin olis mennyt mut oli vain se puolikas jäljellä :headwall: On se kyllä kumma kun aikuinen ihminen ei osaa kontrolloida itseään :D Juu laihis alkaa taas huomenna! :LOL:
 
Joulukuun tapaaminen...katrinainen...maanantai on 22. päivä ja tiistai aaton aatto....minulle sopisi se tiistai oikein hyvin =) ....eli mammat.....tiistai 23.12, tavattaisiinko siel "isossa cityssä"...jos päivä käypi, niin sitten vielä pitää sopia aika ja paikka.....miulle kävis parhaiten Itis...mutta tulen muihinkin paikoihin =) !!!
 
summer: :hug: toivottavasti pikkunen alkaisi paranemaa, vaik tää kyl on tosi sitkistä flunssaamikä on liikenteessä.

Suklaa: ei onneksi kuulu mu herkkuihin.

Saanen tarjota teille juuri valmistunutta kuivakakkua ja kahvia =) ja kohta paistelen joulutorttuja..

Kiloasiaa: Mulla on nyt tullut sellanen seisahdus vaik laskenkin pisteitä mut jopsa se taas siitä lähtis laskemaan kun ei luovuta heti...(vaik mä en oo kauheen pitkäjännitteinen laihduttaja :ashamed: )
 

Yhteistyössä