TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Terveisiä neidin ensimmäisestä hammaslääkäristä :D Saatiin kutsu keskusteluun, jossa suuhygienisti opasti vauvan/lapsen hampaiden hoidosta ja antoi pikkuruisen hammasharjankin neidille. Ja tosiaan ohjeeksi antoi, että nyt kun Nealla on jo kaksi hammasta niin pitää alkaa iltaisin ja aamuisin "harjaamaan" hampuja ja ikeniä sekä juottamaan vettä ruokailun päätteksi. Pitänee siis aloittaa..

Ruokailu sujuu taas normaalisti ja pimu syö hienoja määriä. Maitoakin uppoaa kivasti, mutta ootteko muut huomanneet, että lapsi suosisi jauheesta tehtyä maitoa valmiskorvikkeen sijaan? Nea kun juo jauheesta tehtyä maitoa jopa 140ml kerralla, mutta valmiskorviketta menee max. 100ml, yleensä 60-80ml kerralla. Olen kyllä huomannut, että se veteen tehty korvike on vetisempää - olisiko siis helpompi juodakin?

Laihis sujuu ihan kohtalaisesti nyt kun sain ottaa ystäväni light cokiksen mukaan ruokavalioon imetyksen loputtua B) Sillä saa pahimman makeanhimon tainnutetua ihan hyvin. Ja tulipa sitä ensimmäinen tupakkakin vetästyä :ashamed: Koitan pysyä tiukkana etten ratkeaisi totaalisesti!

Nyt kuuluu kutsu pinnasängystä - kuullaan taas! :wave:

Carmen ja Nea (tänään 6kk) :heart:
 
Poika, oon oikeesti niin huono tajuamaan noita kelan juttuja :ashamed: Vaikka tavaisin ne sivut sataan kertaan niin en tajua mitään! Oon miettiny tota isäkuukauttakin....haluttais että mies pystyis sen pitämään, mutta rahallisesti olis hankalaa. Mutta koska mulla ei ole työpaikkaa, niin enkös voi laittaa itteni siks aikaa työttömäksi ja saisin liitosta sitten sen kuukauden?! Tai tuleehan siinä karenssia, mutta jotain saisin kuitenkin. Tietääkö joku voinko tehdä noin? Ja kuinkas ajoissa tuo isäkuukausi pitää hakea?

juu ei ole kivaa tuo nuha. Ihan tukossa reppana jo viidettä päivää. Sais jo helpottaa vähitellen. Ei oikein söis muuta kun maitoa. Vaikka ennen maistui kaikki tosi hyvin.
 
heippis..

kaupungilla käyty ja mitään en saanut mukaani kun unohdin puolet mitä piti ostaa ja esim.tiimariin ei kunnolla mahdu näiden kärrien kanssa,niin luovutin sit kynttilöiden yms suhteen. kahviteltua saatiin ja poika viihty mainiosti =) nyt lymyää tässä sylissä...

katrinainen,meillä nukutukset samanlaisia.jokus menee vartti joskus tunti |O kaikkea on kokeiltu ja rutiinit aina samat,mut ongelma taitaa piillä siinä et pojan on vaikee päästä sen "rajan" yli,tekee kyllä unta mut jos ei onnistu nukahtamaan,menee yliväsyksi ja huudoksi. enpä usko että huudatus on ratkaisu...ehkä aika. meillä meni jo jonkin aikaa melko jouhevasti mut nyt on taas tullut takapakkia. Liekö toi liikkuminen mikä tulee uniinkin,häirittis nukahtamistakin. Aikasemmin vaivas ilmavaivat,mut nyt niistä alettu pääsemään. Oikeastaan vain jos on jo nukahtanut ja tulee pieru niin menee hermo.

Naukuri,en tiiä nukkuuko toi nyt niin hyvin vieressäkään,mut paremmin kuitenkin ja siitä on helpompi "hoitaa" tilanne kun nousta jokakerta pinniksen ylle =)

Viime yö meni ok 3.30 asti,sit alko taas unissajuoksu |O Pitelin hellästi kiinni käsistä ja jaloista niin hetkeks aina rauhottui. Unissaan siis täysin. Jos antaa huitoa,niin herää...

En tajuu koko isäkk juttua jos rehtejä ollaan. Kelan teksti hepreaa... miehellä sen sorttinen työ etten oo ihan varma miten onnais ja tekee tiukkaa nytkin,saati jo kumpikaan ei tienaa...


Tapaaminen,aatonaatto on kyllä pahin mahdollinen ajankohta :eek: Meille on tulossa iso porukka joulunviettoon ja siellä hesassa menee kuitenkin koko päivä kun matkat laskee päälle... ehkä se jotenkin onnais jos oikein yrittäis,mut mites se ma 22 tai heti joulun jälkeen?

Nyt poika kitisöö...
 
Voi helkutti nuita (ilmeisesti) Pirkkalan mitä lie sotalentoharjoituksia.. on lennoston pojilla sama aikataulu kuin meidän pojalla, mutta tämä meidän vaan yrittäisi NUKKUA parvekkeella juuri silloin kun nuo aloittaa tuon 3. maailmansodan tuolla nuilla hävittäjillään. Itkuhälyytin oikein "särkee" tuota ääntä.. :/

ja masentaa, kun selvästi toisesta tissistä alkaa maito loppumaan, on raukkaparka paljon pienempikin kuin tuo toinen. Poika syö niin kovasti nuita soseita jo, eikä oikein malttaisi päivällä maitoaan hörppiä. Hmph, saas nähdä saako tuota maitoa enää millään ilveellä lisääntymään.. :/ :/ JURPPII.
 
Kelassa ne ei taida itsekkään tajuta noita kaikkia juttuja ja varsinkin jos sattuu kysymään samaa asiaa kahdesta eri paikasta niin varmasti saa eri vastauksen :whistle:

Isäkuukausi pitää ilmeisesti hakea 2kk ennen vanhempainvapaan loppua mut sen voi sit pitää myöhemmin. Sit kun se pidetään niin siltä ajalta ei saa kotihoidontukea vaan kela maksaa silloin isyysrahaa. Mulla ei kans ole vakipaikkaa ja jos ja kun mies sen kuukauden vapaan ottaa niin kotona ollaan koko perhe. Minä olen sit vain tuloton sen kuukauden.

Joulutreffit 23.12 Itiksessä sopii ainakin näillä näkymin oikein hyvin. Toki myös muut paikat käy! :)
 
Eeva kiskaisi ennätyksen viime yönä, heräsi 14 kertaa! Varmaan vaivaa hampaat ja hukassa oleva kakka. Mua alkaa vaivata krooninen väsymys..

summer meillä oli kans sähköt poikki aamun, mutta ei tänne mitään ilmoitusta tullut. Onneks keitin keittimellisen vettä pari minuuttia ennen kun meni sähköt, laitoin sen termariin ja tein siitä Eevalle aamupuurot. Muuten oltaiskin oltu kusessa. Kotihoidontukea ajattelin hakea ajoissa, ei kai siitä mitään haittaa ole jos laittaa paperit tässä piakkoin menemään. Unohdan kuitenkin jos jätän viime tippaan.

katrinainen, onnea uuteen kotiin! Miten teidän neiti muuten, ihmetteleekö uutta paikkaa kovasti? Appivanhemmat oli tietty surullisia kun vein Eevan pois, mutta ymmärtävät täysin ja kuulemma ymmärtävät senkin jos hommaan uuden miehen tässä joku päivä pian. Minä en ymmärtäis itseäni jos niin tässä ennen tammikuun Italian reissua tekisin, en sentään ihan niin nopea liikkeissäni ole. :D

Kilokerhon tavoite muuten saavutettu! :flower: Ihan virallisen tuloksen kun sain tällä vaa'alla jolla sen ensipainonkin punnitsin.. Ja eilen mun mummo sanoi että olen laihan näköinen. Se on aina aikaisemmin todennut että olen pyöristynyt. Että kai ne 5 kiloa on jollain ilveellä sitten lähteneet, vaikken ole edes yrittänyt mitenkään.

Suklaa on ihan elämän perusasioita.
Nimim. Browniet uunissa paistumassa. :)
 
Tuleeko sinne hampulääkäriin automaattisesti kutsu kaikille? puolivuotiaille?

Yösyötöt Päästiin eroon aika helpolla vellien aloittamisen jälkeen. Parina yönä sen jälkeen kerran aamuyöstä annoin tissiä kun ei meinannut rauhoittua takaisin uneen, mutta nyt menee jo 11tuntiakin syömättä! Vetäisee kyllä tosi ahnaasti pullollisen velliä..

soseet sen sijaan tökkii! En tiedä millä sen suun sain linnunpojan tavoin aukeamaan (joku onnellinen äiti tälläkin palstalla oli). Nykyään tuntuu jo et kun tytsi näkee lusikan, suu menee suppuun, aluksi se oli niin intona lusikoimassa.. max varmaan 2 teelusikkaa yhteen menoon oo saanu meneen, mut kaipa se siitä pikku-hiljaa, joskus ei vaan olis kärsivällisyyttä kun koko tyttö on sotkus, samoin sitteri ja suuhun ei vaan eksy paljoakaan.. ja itellä on väsy sitä samaa touhua uudestaan ja uudestaan.. Eilen meni sit hermot ja ruuttasin luumumehua lääkeruiskulla poskeen, ettei tarvis sitä kakkaakin pantata/odotella viikkoa taas. :ashamed:

Yöheräämiset/tutti ÄITI ON VÄHÄN VÄSYNYT... :headwall: Välillä tuntuu et kerran/kaks tunnissa saa olla tuttia auttamassa takasin suuhun. Ottaisin minäkin viereen nukkumaan jos tuo on jotain ikävöintiä esim kun ei enää tissiäkään saa yöllä, mutta meillä on täällä tosi pieni sänky ja pehmeä, joten siinä keskellä tytsi sitten valuu isäänsä päin, ja kaikki nukutaan huonosti. Onko tähän mitään neuvoja niissä teidän unikirjoissa? Meillä nuo toiset päikkärit sijoittuu herkästi iltapäivään ja jatkuis tyyliin 7 asti, mutta nyt olen päättänyt et yritän aikaistaa niitä ja kylmästi vastoin periaatteitani, herätän, jos meinaa mennä yli kuuden illalla, kun kaipa se ei saa sit nukuttua niin hyvin yöllä ja inisee tuttia. Ainakin viime yönä alkuyö meni paremmin..

Joululahjat.. ne vähät mitä ostan on valmiiksi mietitty, ostan jahka pääseen taas Suomeen. Uusi ylpeä mumma sai jo syntymäpäivälahjaksi Aino-tossut, oli kovin onnellinen mummotossuistaan (vaikka onkin vasta 52vee, et jotenkin ei niin mummo ;)) ja huomasin et paappa siinä oli vähän kade joten tulee nyt sit saamaan jouluna omat Reinonsa, samoin eno ja enon tyttöystävälle Ainot, ne kun on muutenkin vähän sen tyylisiä, et voi tykätäkin, niillä sit hyvä ulkovessaan kirmata yöllä kuten mummot aikoinaan :LOL: Omalle miehelle onkin sit taas vaikeampi keksiä jotain mieluista... Äitini saa sit uudet kahvikupit, kun ei itse niitä malta ostaa, kun koko ajan ostelee vaatteita meidän tytsille.

katrinainen missä päin maailmaa sinä uudesta kodista nautiskelet?

No niin! nyt tuolla kuuluu tasainen keskittynyt ähinä, jospa siellä olis kakka tulossa!
 
Voih ja älkää edes puhuko suklaasta, olen toivoton suklaan ystävä :p .. kaikki suklaa-jutut menee mitä näköpiirissä on! Miten sitä sitten pärjää kun imetys loppuu ja kalorit jää ihan vaan tähän omaan kroppaan?! :/ Onneksi mulla ei edes ole brownien reseptiä, ettei tule tehtyä..
 
matamimimmi: Haahaa ;) No ei vaan, sehän oli loistavaa, että sait tehtyä tuon!! Mulla vielä edessä. Ennen 17.11. tietenkin. Eli viikonloppuna :D

suklaa:
Ennen en syönyt juuri lainkaan, mutta loppuraskaudesta iski himo ja se jatkuu vieläkin!! Että ketuttaa. Kun vedän jo irtokarkkeja, keksejä ja leivonnaisiakin, niin tuokin vielä lisäksi. Ihme ettei mahamakkarat katoa :ashamed:

Kelasta: Joo, on kyllä sekavia jos vaan itsekseen lueskelee. Siks mä käynkin aina tarvittaessa meidän omassa Kelassa, kun siellä ei ole ikinä ruuhkaa ja palvelua saa heti. Siellä mulle toi isäkuukausikin väännettiin rautalangasta ja hakattiin kalloon. Mutta siis juurikin noin kuin Vilma kirjoitti tuo menee. Tosin mulle sanottiin, että riittää kun kuukautta ennen ilmoitan, että mies pitää isäkuukauden, niin ehtivät reagoida maksuun. Mut ajattelin kuitenkin hoitaa jo ajoissa kuntoon. Tuskin siitä haittaa on :)

Poika heräs kiukuttelemaan 30min unien jälkeen |O Yleensä nukkuu tähän aikaan 2h ja herää pirteänä. Mistäköhän nyt tuulee... Jää varmaan muskarikin väliin, kun noin piikki takapuolessa heräs ennen aikojaan. Harmillista. Olis tehnyt terää äidillekin nähdä vähän muita ihmisiä...
 
IlonaS, autetaan vielä vähän..

Browniet
150 g tummaa suklaata
250 g voita tai margariinia
2 1/2 dl sokeria
4 munaa
4 dl vehnäjauhoja
1-2 rkl leivinjauhetta
50 g mantelirouhetta
100 g tummaa suklaata rouhittuna

1. Sulata paloiteltu suklaa ja rasva kattilassa miedolla lämmöllä.
2. Vatkaa sokeri ja munat vaahdoksi. Sekoita joukkoon suklaaseos.
3. Siivilöi kuivat aineet taikinaan ja sekoita. Lisää mantelirouhe ja suklaarouhe.
4. Kaada taikina leivinpaperoituun uunivuokaan ja tasoita pinta.
5. Paista 200 asteessa noin 30 minuuttia, saa jäädä hiukan löysäksi. Jäähdytä.
6. Leikkaa kakku neliöiksi ja siivilöi ohut kerros tomusokeria pinnalle.

Ihanaa vaniljajäätelön kanssa!
 
lohduttavaa lukea et täällä muitakin kakan panttaajia. kaks päivää kitinää vaan ja kakkaa ei näy eikä kuulu. :headwall: :headwall: aloitin taas tytön ummetus lääkkeet uudelleen tuolle et helpottaa ja puotin itseni maidottomalle täysin. kokeilen varuilta ite onko maitoallergiaa tuo ummetus. :( kun kukaan lääkäreistä ei sitä epäile. :(
en tiiä saako sitä ite kokeilla etes mut pakko keksiä jotain.
täytyy toivoo et munki paasaaminen auttaa ja toi vääntäs kunnon tortut..toinen päivä ku hukassa kakka ja äijä on nii kitisevä :'( se ei välipäivää kestä nähtävästi yhtään.

kertokaa viisaammat jotain maidottomia herkkuja...nyt ku ei uskalla mitään mässätä pariin viikkoon. ja sillo se himo herkkuihin iskee! :p

paino on laskenu nii valtavasti et mahdun sellasiin vaatteisiin mitkä on tiukkaa tehny ennen pojan odotustakin. ja hyvin meni päälle :eek: nyt ei passaa yhtään enää tippua.
 
Nemika: Maidottomia herkkuja on vaikka kuinka =) Mun lemppareita oli alpro soijavanukkaat,suklaiset,ihania. Karkeista tulee mieleen missä x ja lakut ja salmiakit,fazerin . Kandee mennä esim. just fazerin sivuille,siellä on hyvät tuotetiedot maidottomista hemuista. Sellanen Nalle kaurajuoma vanilja on hyvää vaikka myslin kans,makeeta mut aika hyvä maidonkorvike,suklaisena löytyy kanssa mut en tiiä sen mausta. Popcornit on maidottomia jne... Totesin että onhan niitä maidottomia tuotteita aika paljon,vaatii vaan melkoista lukemista joka purkin kyljestä :/ En minäkään saanut mitään ohjeita ton maidottoman dieetin ajaksi...sit olis ilmeisesti päässy jollekin ravintoterapeutille jos ois todettu allergia. Huolehdi vaan riittävästä kalsiuminsaannista. Moniin soijatuotteisiin on lisätty sitä ja joihinkin mehuihin. 2 viikkoo kyllä pystyy helposti olemaan maidotta ilman sen kummempaa...
 
Nemika: Joo,kyllä siinä ajassa jotain muutosta luulis tapahtuvan jos maito on kyseessä. Onhan se tietty aika epätodennäköistä jos ummetus on ainoa oire,mut eihää sitä koskaan tiiä jos on vaikka pientä yliherkkyyttä ja se sit oirehtii noin. Tsemppiä...minä tässä juhlin varovasti kun tuntus että meidän poikaa ei enää päivän kakka tauko häiritse,tiedä tosin kun ruvetaan syömään noita kiinteitä. Pierujakaan ei tuu enää kuin puolet entisestä...ei siihen mennytkään kuin puolivuotta :headwall:
 
piti vielä laittamani,että pojalla on menny ääni ihan käheeks kun se vikisee ja vinkuu nykyään...millon mitäkin,väsymystä,tylsyyttä ja ihan vaan huvinvuoksi. Hävettää kun tuolla vaunuissa itkee kun herää,niin ei meinaa ääntä tulla...kuulostaa ihan kuin oltas itketetty siltä ääni matalaksi :LOL: Se kun on sellasta huutelua kun huhuilee et voi tulla hakemaan :D
 
HEIPS

yöt meillä helpottunut kun saa nyt sosetta ainakin 2xpvä. herää yöllä kyllä ja sit tarjoon tisukkaa -mut viime yönä en muista kuin kaks kertaa antaneeni. klo 4.00 alkoi JUMPPA ja laulutreenit -varpaista kiinni ja menoks :) isäntä vaihto siinä kohtaa sänkyy ja mä kuuntelin sitä hetken ja tarjosin tainnutustissii :D sit nukuttiinkin taas piiiiiiiiiitkään.

katrinainenonnea uuteen kotiin. Miten pitkään olet täällä?

tapaaminen mulla sama juttu kun Repalla -porukkaa tulossa aattona. Eli pitäs tehdä ruokia :) Ja muutenkin toi 23.12. taitaa olla jo aikamoista trafiikkia kun kaikki lähtee joulunviettoon. Mut joulun jälkeen passais paremmin ja ALE alkais kans silloin :) Mutta katsotaan mihin te päädytte -jos tuun niin tuun tälläkertaa E:N kanssa kaksin.

Pitää lähtee lenkille. :wave:
 
Ilonas norjastahan mina. taalta trondheimista.
merika suomessa 5.1. asti eli periaatteessa myos joulun jalkeen tapaaminen kay jos tuo aaton aatto on vaikea osallehan se taitaisi kayda. Joulun jalkeen on tosiaan nuo aletkin kaynnissa. mutta la 3.1. ei kay minulle.
matamimimmi kiva, jos paaset tapaamiseen. on kiva viimeinkin nahda livena. :)

Meilla Ava on muuteen tanaan oppinut tekoyskan ja voi luoja miten neito kohisee ja nauraa paalle. on tassa aidillakin pokan pitamista. varsinkin kun tormasin kipeaan tyokaveriini ja sitten yskivat vauvan kanssa kilvan. mietti varmaan, etta miksi raahaan kipeaa lasta pitkin kaupunkia... :LOL:
marmotta ihanat nuo sinun appivanhemmat. joku toinen voisi alkaa hankalaksi noin inhottavassa ja ikavassa tilanteessa. Paasitko muuten rahoihin kasiksi ja sait lainat maksettua? jain sita murehtimaan ennen nettikatkosta.
 
arh. mua niin kiukuttaa. pakko tulla avautumaan...

meni iltapuuhastelut pojan kanssa ihan plörinäks. eka kaadoin maidon mikroon... sitten valmiiks tehdyt soseet oli ihan klönttisiä, eiku tehosekotin taas laulamaan (tahtoo sauvasekottimen*). Vihdoin ku päästiin syömään niin siitä ei tullu ei niin mitäään.. poika senkusta päryyttelee ja lohta oli sitten joka puolella keittiötä.. myös tää äiti oli soseessa.. loppu hyvin kaikki hyvin.. poika sai masun täyteen ja mä pääsin tänne avautumaan,.. menee kyllä hermot. sais noi miehen reissut loppua. en jaksa.

sitte vielä lisää marmatusta.. mun sähköposti ohjelma ei jostain syystä pelitä enää sen jälkeen ku on menny jotain 5 minsaa koneen käynnistyksestä.. se ei lataa eikä hae viestejä.. ja ei oo ketään kuka vois tulla kattomaan asetuksia... ja uutta ohjelmaa en kyllä ala hermoriekaleisena asentamaan...

joo. hyvän tuulisia juttuja mul.-
 
Tapaaminen...pitäisikö sitten joulun jälkeen, kun mammoilla taitaa olla kiireitä silloin aaton aattona? Melkeipä jää sitten ainoaksi päiväksi [/b]perjantai 2.1.2009...kun siinä on uusivuosi välissä?? Olisiko parempi päivä?? Mulle käy hyvin....melkeinpä paremmin kun tuo aaton aatto... =) ! katrinainen....olisi kyllä tosi mukava nähdä sinuakin...toivotaan, että onnistuu!
 
Marmotta, jahas täytyyki sit seuraavan kerran ku leipoo, ni kokeilla noita Browniesijä, ainakin kahviloissa ne on niin :p :p :p

IlonaS, meille neuvolassa sanottiin, että vuoden ikäisenä tulee kutsu sitten, Noh... eipä tota meidän yhtä hammasta tarvii vissiin lääkärin tuijotella, varsinkin ku yrität katsoa sitä, niin se kieli tulee automaattisesti siihen eteen :D

Puuroista,
meidän neiti tuntuu rakastavan kaurapuuroa ennenkaikkea sitä Piltin jauhopuuroa :)

Hirveitä määriä neiti on alkanut vetää kiinteitä, lounaaksikin menee ihan sujuvasti 3 kuutiota bataattia, 1 kukkakaali- sekä 1 parsakaalikuutio ja siihen 1 lihakuutio (siis nää on jääpalakuutioita, ei mittayksikkö kuutioita vaikka hirmumääristä puhunkin;) ), siis yhteismäärä on jotain vajaat 1,5dl. Just äsken ei suostunut ees kahta kuutiota syömään, hämärää :/ Siihen sit hetken kuluttua 1-1,5dl maitoo ja sit unta balloon.

Carmen, mä oon miettiny ihan samaa, et olisko helpompaa juoda jauheesta tehtyä maitoa ku tetrasta. Mut joo, meillä menee paremmin jauhemaito ku purkki. Heh, tänään metrossa neiti tahto maitoo ja kaivoin pullon joka oli foliossa (maito pysyy lämpösenä), avasin sen ja otin minigrip-pussin jossa jauhe oli ja heitin pulloon. Ravistelin sitä siinä sitten tunteella ja nostin katseeni. Puol metroo tuijotti, et mitä ihmettä toi akka tekee :LOL: Pikkasen alko superego-verkkaritki tutiseen :ashamed: , et mitäköhän ne aatteli mun antavan lapselle. Jupisin siinä sitten, että eiköhän laitetan Nannit naamariin nätisti :D

Heh, me oltiin muskarissa ja neiti viihdytti niin muita kuin myös itteään. Hän on alkanut tanssimaan sylissä, ihan tajuton vatkaaminen aina ku laulu alkaa :D Oppi varmaan eilen siellä tanssissa tuon :D

Meillä on siis ollu tapahtumarikas päivä tänään ja huomenna jatkuu. Ootan toisaalta innolla ja toisaalta kauhunsekaisin fiiliksin, ku laps menee hoitoon ekaa kertaa ja me mennään leffaan kattoo Bondii. Taitaa äitillä olla eroahdistus suurin :ashamed: Eikös mulle löytyny joku vertaiskaveri huomiselle, jolla sama tilanne?

Jee, huomenaamulla ihka eka istuminen syöttiksessä!
 
weiss
Olipa mukava lukea kuulumisia Katirinainen ja Onnea Uuteen Kotiin! :heart:

Täällä ei kummempaa. Kolmatta päivää on poika syönnyt nyt bataattia ja eilen jäi peruna rinnalta pois, ei ainakaan viellä reaktiota. Olisko niin, jotta bataatti sopii!!! Pitäkee peukkuja! Kasvua tulee kovin hitaasti ja pituus menee alaspäin, 6kk neuvolassa painoa oli 8400g ja pituutta 67.5cm.
Nyt Greyn anatomian pariin. Palaan huomenna, ihopoli käynnin jälkeen, pitäkää peukkuja, jotta saataisiin apuja!
 

Yhteistyössä