TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Vaatekoko käytössä 68 ja 74 bodyt ja paidat. Ulkohaalari on kokoa 62 samoin jotkut sen koon housut menevät vielä hyvin jalkaan. Aika paljon riippuu valmistajsta.

Naukuri mul on sellainen mielikuva et meil olis esikoiselle ollu Zaran bodyjä jotka olis ollu pitkiä ja kapeita. Itse suosin hänellä kans just name it:iä ja Lindexiä. Nyt ei tämän vauvan kanssa ole sitä ongelmaa kun on mallia lyhyt ja pullea :D

Muisti on kans jossain ihan muualla ja ajatukset hyppii miten sattuu. Useasti olen ollu kevytmaitopurkki kädessä antamassa vauvalle ruokaa tai Nan tölkki kädessä esikoiselle. Viel oon onneks siinä kaatovaiheessa tajunut et jotain on vialla. Yritän kans laittaa usein maitoa astiakaappiin tai etsin lautasia jääkaapista. Jos ei olis esikoisen kans ollu samanlaista niin kyllä olisin jo varanu lääkäriajan :LOL:

Merika meil ei viel ole poika ehtinyt kirjoittaa pukille mut tarkoitus on kova. Hänellä on synttärit tän kuun lopussa niin ajatukset on viel synttärilahjoissa. Luin hänelle Stockmannin lelulehdestä että siel oli postilaatikko jonne vois jättää kirjeen joulupukille ja sen hän on kyl muistanu joka päivä mainita et sinne täytyy se kirje sit viedä :D Täytyy varmaan joku päivä lähteä poikien kanssa metromatkalle Helsingin keskustaan kirjettä viemään tai sit pistää pappa asialle ;)

Treffit 2.1.09 pitäis sopia myö meille!

Vauvalelu Oon jostain lukenut että tytöt ja pojat pitää erilaisista leluista ihan pienestä pitäen. Meillä on peili parissakin lelussa mut en ole huomannut et hän niistä olis erityisen kiinnostunut. Sylissä peilin edessä pitäminen on kyllä ihan ykkösjuttu. Meillä on ehdoton suosikkilelu Fisher Pricen little people paloauto jonka Joa osaa laitaa itse jo soimaan. Poika on ihan innoissaa kuunnellessa sitä samaa melodiaa noin 200 kertaa putkeen, mamma taas ei ihan niin innoissaan :D
 
Merika, meillä on kirjotettu joulupukille jo aikoja sitten =) Me laitetaan pojan kirje aina ikkunalaudalle ja tonttu yöllä hakee sen. Mä tein ite pienenä samanlailla. Voi sitä jännitystä ja iloa kun kirje onkin hävinnyt! Keittiön kaappiin :ashamed: Lahjatoiveet oli lelukirjoista ja suunnilleen kaikki mitkä maksoi vaan yli 60e :headwall: Eli eipä taida ne toiveet ihan toteutua.

Vaatteet on 74-80. Ollut jo kauan ja siitä huomaa että kasvu alkaa hidastua.

Marmotta, no kylläpä koetellaan sua. Ei kyllä varmana pysty olemaan nostelematta. Esikoinen oli puol vuotta kun mulla tulehtu olkapää ja ei olis saanu kanssa moneen viikkoon käyttää kättä :eek: Joo hyvin onnistu...
Muisti on kyllä hurjan tärkee. Ei sitä oikein tajuakaan, mutta kun alkaa miettiä tota sun miehen tapausta niin on se kyllä niin korvaamaton asia. Eihän sitä tiiä jos se alkaa palaillakin sieltä vähitellen..
 
Piti vielä tosta lumesta...että se on mulle tosi vaikeeta jos ei ole jouluna lunta. Muutenkin kun isompi oottaa, että pääsis kaikkee tekemään ja sitten tulee tammikuussa ehkä lunta. Kurjaa! Täytyy varmaan muuttaa norjaan kanssa.
 
weiss
Ihopolilta kotiuduttu..
Prick-testit edelleen näyttävät negatiivista, jotta niistä ei edelleen mitään apua. Iho on parantunut melkein täysin bataatin myötä, jotta peruna jätetään pois ainakin tammikuulle. Uusia ruoka-aineita aletaan kokeilemaan alkuviikosta ja aloitetaan aprikoosilla. Kauraa sitten muutaman viikon päästä. Aloin nyt vasta miettimään, että lihoja vasta 8kk iässä, miksi? Miksei possua voi kokeilla? Tyhmä on täälläkin pää ja lyö tyhjää, kun en siellä hoksannu kysyä.. :ashamed:
Eli tilanne sama ja käynti +-0! Seuraava kontrolli tammikuussa, ellei tilanne pahennu. (Tää täälä lyö päätä seinään.. :headwall: )
 
Pimpelipompeli....

Hermo palaa kun tänään saanut tosissaan veivata tonne päikkäreillekkin,kun mies vaan veivaa ja kääntyilee :kieh:

Tapaamisesta,kellon aika mielellään mahd aikasin,meillä matamin kanssa menee näihin matkoihin ainakin 1,5h suuntaansa... haluisin olla ihmisten ajoissa takaisin kotona,ettei menis sit pojan nukkumaanmeno ihan keturalleen. Ja kun sit olis hauska ihan ajan kanssa tutustua. Olisko puoleltapäivin mitään...?

Vaatekoko:pääsääntöisesti 70-74cm,jotkut on reiluja ja jotkut ihan sopivia,sit on muutamia 68cm vielä,alkavat kyllä uhkaavasti jäämään pieneksi. Hirveesti on eroa noissa,riippuen just valmistajasta. Mulla on edelleen käytössä tutan yökkäri kokoa 62 vaikka poika ei oo mahtunut muihin sen koon vaatteisiin enää miesmuistiin :LOL: Mut siinä täytyy olla virhe,väärä kokolappu tai jotain....

Marmotta: Oisko sitten hampaat syynä levottomuuteen... kannattaa kuitenkin seurata jos toi meininki jatkuu aina vaan,että ite jaksat ja ettei syy oo jokuallergia juttu tms. Sairaalathan järjestää niitä unikouluja jos mikään muu ei auta. Tokihan toi nyt voi olla helposti normaalia,että turhahan asiasta on hötkyillä. Kuulostaa vaan niin hurjalta kun aina vaan yöt yhtä heräämistä eikä edes hyviä öitä välissä....

poika heräs sitte....

peili oli kova sana joskus 3-4kk vanhana,nyt ei koe enää samanlaista hurmosta.. leuluista paraimmat on ne simppelimmät renkaat yms,helistimet ja rapiseva tavara...
 
Muisti, muisti, ei tuu nyt mieleen, mutta se on jotain tarkeeta... :LOL: Kylla untamaan tuppaa asiat. Kiitos Matamille kun muistutti pyykeista ;) .

Marmotta :hug: Voi sua raukkaa, ota vaan niita buranoita ja hassua kylla kipuun turtuu kun on pakko nostella ja kayttaa kasia. Luulen myos etta miehellas ajatus hakee viela normaalia uomaansa, hanta varmaan harmittaa se ettei voi toimia tayspainoisesti teidan kanssa viela ja siks ei halua muistaa. Eletaan toivossa :hug: ja jospas Eevakin oivaltais pian tuon younen tarpeellisuuden.

Hesan tapaaminen 2.1 nyt rupes oikeen kutkuttaan, me ollaan siella myos silloin kylassa ja jos satutaan kaupungille silloin, niin voisin kayda pikaseltaan nayttaan Freyjaa ja samalla varmaan miestakin. En kylla tieda missa on mitakin joten tuo Kamppi kuulostaa keskustalta :D .

Aah suklaa kuuluu normaali diettiini. ihana brownie resepti.

Nyt kuuluu aanta pinniksesta!

 
matami mä olen kerran vahingos ajanu sinne parkkiin -jonnekin keskustan alle ja sielt pääsi joka suuntaan. Hyvät opasteet on.

marmotta miten pitkään ootte miehen kanssa olleet yhdessä -mietin tota muistii et miten paljon yhteistä taivalta teil takana. Kyllä hän teidät viel muistaa, jos nyt jo noin pitkälle muistaa. Sun tilanne on ihan kaamee -muistan miten kerroit et mies oli ostanut pienelle väärii vaippoi ja uima-altaankin. Toivon niin kovasti et tapahtuis seuraavaksi jotain hyvää. :hug:

Sämpylätaikina tippuu hellalle -pitää mennä.
 
Matami: Saa parkkiin hyvin. Siinä on montakin parkkista, tosin maksullisia ja aika hinnakkaita. Mutta kun kerran tulette niin... :) europark.fi:stä löytyy tietoja parkista. Kaisaniemen Kodin Ykkösen parkki on edukas (2e/h ), mutta siitä on jonkin verran kävelymatkaa, et en tiedä kantsiiko.

Meillä kans peili oli huippujuttu pari kuukautta sitten. Siis leluna. Iso peili ja sen edessä säätäminen on edelleen mukavaa :) Rapisevat / kolisevat / helisevät /pureskeltavat on parhaita ja mieluiten jos sais kaikki samassa :D Vinkkejä sellaiseen leluun??? :LOL:

Hämärää. Olin just kaffella mammakavereiden kanssa ja poika nukahti kotimatkalla kaukaloon. Siirsin sitten varovasti vaunuihin ja avot! Sinne jäi. Vähän raotteli silmiään, mutta nukahti kuitenkin heti. Ei ole ennen onnistunut... :eek: Katsotaan nyt kauan nukkuu.

Marmotta: Voi sun kilit! Onpa sulla nyt vastoinkäymisiä. No mutta eikös sulla kuitenkin ole sun vanhemmat jossain lähituntumassa et voit heiltä pyytää nyt apuja? Kaikkea sitä sattuu. Toi Eevan säätäminen kuulostaa kyllä just samalta ku meidän pojan, kun tosiaan unissaan piti kääntyä sataan kertaan ja aina huusi kun oli "väärinpäin" ja piti kääntää ja sama 10min päästä uusiks. Nyt on oppinut niin sujuvasti itse kääntymään, et tuo on loppunut. Kohta alkaa sit varmaan ryömiminen... Ja hampaitakin meillä tehtiin ensin yhtä monta viikkoa ja sitte ku se oli tullu niin toista taas pari viikkoa :headwall: Meidän poika reagoi IHAN KAIKKEEN unissaan.

Vilma: Kiitos vinkistä! Zarassa en oo huomannu käydäkään vauvanvaateostoksilla :)
 
Meillä sairastellaan flunssaa :ashamed: Eka olin minä kipeänä pe ja nyt sitten sai poika nuhan ma ja nyt sitten taas minä eli kiva kierre meillä!Onneksi poika paremmassa kunnossa jo kuin minä.Vähän vaan nuhanen enää ja köhii välillä nukkuessaan :snotty: Viime yö oli kyllä painajainen klo.2 eteenpäin,kun poikaa kutitti kurkkua ja ei meinennu raukka sitten saada unta uudestaan millään.maitoa jouduin antamaan,et sain toisen tainnutettua hetkeksi:'( Voi raukkaa.Äidin sydän itkee,kun en voi auttaa mitenkään...kantaa vaan,paijata ja rakastaa!

Tapaaminen sopii varmasti meillekin tuolloin!Muistuttakaa vaan ajasta ja paikasta,kun mulla tämä sama pää kesät talvet ja todella huono muisti...muistan vaan ilmeisesti kaiken todella tärkeän :LOL:

Vaatekoko nyt 68cm.Jotkut 62cm menee vielä(riippuu valmistajasta)!
 
Heissulivei!

Tänne ei sen kummenpia. Kiinteitä ollaan syöty kohta pari viikkoa ja hyvin maistuu. Hedelmäsoseet aloitettiin pari päivää sitten eli aamupäivällä kasvista ja päivälliseksi hedelmää. Tissiä aina kun haluaa.

Sitä vain kysyisin, että oletteko ostaneet parsa- ja kukkakaalit tuoreena vai pakastimesta? Kun meinaan et jos käyttää pakasteversioita niin sithän ei voi sitä enää pakastaa...

Peili on tooosi POP jälleen kerran! Ja muisti... Hmm.... Mistähän sitä saisi lisää?
 
Mulla vähän sama kutkutus kun LC:llä (onkohan se tarttuvaa?).. Hesan treffit kiinnostais. Olis tarkoitus vuoden alussa kuitenkin tulla shoppailemaan Helsinkiin, miksei sitten 2.1.. Katsoin junatkin jo, se olis 2,5 tunnin reissu suuntaansa. Voishan tuota ehkä.. Lähde summer sinäkin!

Merika, ollaan oltu yhdessä muutama vuosi. Ettei mitään kymmenen vuoden yhteistä taivalta takana.. varmaan muistaisi helpommin jos olisi. Ja olihan meidän suhteen alku sellainen myrsky -molemmat oltiin varattuja omalla suunnallamme jne- ja tapahtui ikäviäkin asioita, että tavallaan ymmärrän ettei halua muistaa. No, jospa se siitä.

heinuli, ostin kukka- ja parsakaalit pakasteena. Perunan kanssa niitä annan ja perunaa kun ei voi pakastaa kuitenkaan niin keittelen sitten parin päivän satsin kerralla ja säilytän jääkaapissa. Helpompaa olis kai pakastaa, mutta pakastin on ihan täynnä muuta.
 
Tapaaminen, kyllähän tuo meillekin sopii ja olis tosi kiva jos teitä K-suomenkin vahvistuksia saataisiin matkaan mukaan :)

Mä oon ihan kuralla, ollaan kohta viemässä toi likka hoitoon ja sit leffaan... No ehkä sille tekee hyvää huutaa se kolme-nelisen tuntia mikä ollaan pois, jos on huutaakseen. Kyllä äitiä jänskättää!

Heinuli
, kyllä mun mielestä pakaste kukka- sekä parsakaalin voi uudelleen pakastaa, jos kypsennät ne ensin. Eli kypsän tuotteen voit siis pakastaa.

Hemuli,
nyt pidetään peukut pystyssä ettei likka saanu teiltä tartuntaa. Sitten heti sunnuntaina saa sairastua. Meillä meinaa on lauantaina vauvauinnissa sukelluskuvien otto. Tää äiti tahtois sellaset kuvat :D
 
Marmotta, no olishan se kiva, mutta enpä taida viittiä niin pitkälle reissulle neidin kanssa. Hermot luultavasti menis äitiltä ja lapselta. Sehän olis kiva jos sä pääsisit kuitenkin. Tuleekohan siitä jyväskylän tapaamisesta mitään? Sitä on jo jonkun aikaa koitettu pähkäillä. Käyköhän niin että siirtyy ensi vuoden puolelle.
Mulla on ollut oikein kotiäiti päivä. Hiukset pesin vasta äsken ja koitin laittautua ihmisen näköseks kun pitäs uskaltautua ihmisten ilmoille. Kävitkö muuten omalla lääkärillä vai päivystyksessä aamulla?
 
Edla: Hauskaa iltaa! Kyllä se pikkuneiti siellä selviää :) Nauttikaahan! Meilläkin on uintikuvaus maanantaina ja oon jo huolissani jos tuo nassikka saa jostain nuhan ennen sitä. Tosin meille se sukelluskin on vielä aika alkutaipaleella, joten saa nähdä mitä siitäkään tulee...

heinuli
oon samoilla linjoilla Edlan kanssa eli kun keittelet ne kasvikset ensin ja soseutat niin sen soseen voit pakastaa uudestaan. Sama koskee marjojakin eli pakastemarjoista voi keitellä sosetta ja pakastaa uudestaan. Mutta onhan tuokin ihan toimiva systeemi niinku Marmotta tekee.
 
naukuri kapeita ja pitkiä bodeja on Polarn O. Pyret, liike ainakin Kampissa, ihania värejä ja printtejä, mut kalliita (tosin myös laadukkaita, jos niitten nyt tässä vaiheessa tarvii kovin laadukkaita olla).

vaatekoko meillä kans jo 68-74cm

tapaaminen Muakin kiinnostais.. mutta muistaakseni meillä oli lento just tolloin 2.1. täytyy tarkistaa, ja jos niin et oliko se aamul vai illal

Muisti toivottavasti tämä on vaan tilapäistä! Olin ennen aina NIIN järjestelmällinen, tiesin missä kaikki on, jopa miehenkin kamat.. nykyään on kaikki hukassa ja mitään ei muista. Kauppaan mennessä lasken montako asiaa pitää muistaa esim. kolme, ja sit siellä pääni puhki mietin et mitä ne oli (siis jos en oo muistanut ottaa sitä listaa mukaan).
 
Vaatekoko: Meillä kans jäi miltei tuo 68 kokonaan välistä, 74 bodeja ja housuja käytetty jo pitkään. Pienemmät kinnaa pituudesta. Taitaa meillä olla jo joku 80 cm:kin käytössä.. :D

hampaat
: Niitä tehdään täällä jo ties kuinka monennetta viikkoa. Aluksi ilmeni vain ikenien turvotuksena, mutta nyt tällä viikolla alkoi kitinä. Ei oikein mitenkään päin ole kauaa aikaa hyvä.Ien tuntuu jo tosi kovalta ja terävältäkin hieman, että eiköhän ne sieltä hetkenä minä hyvänsä tule..

yöt
: on sitten mennyt levottomammiksi täälläkin. 20.30-01 välinen aika nukutaan hyvin, mutta sitten alkaa tuttiralli ja heräily. Pahimmillaan pari yötä sitten oli puolen tunnin välein.. VÄSYTTÄÄ. Miehelläkin nyt ne tappoviikot töissä (pirun ensi-ilta-aika....), ettei siitäkään juuri apuja ole.
 
No nyt on pamperseja. Kävin uudessa sittarissa ja oli 25e 3 pakettia. Pienin sittari missä oon ikinä käynyt...ihan mini. Syöttötuolin pehmustetta en ees muistanu kattoa. Siellä oli niin ahdasta kun oli kauheesti ihmisiä.
Maissinaksuja ostin kokeeksi ja näytti maistuvan. Mikä ihanan onnellinen ilme kun tajusi tunkea sen naksun suuhun =)
 
ilonaS08: Joo nuo POPin vaatteet on mun ihan suosikkeja!! Kun saiskin ostaa vaan niitä :D Mutta tosiaan ei raaskis sieltä bodyja ainakaan montaa normihintaan ostaa. Eri asia sit haalarit ja takit yms. kun niissä se laatukin ihan oikeasti merkitsee. Kesän alesta kyllä ostin itteni kipeeks, kun oli niin ihanaa ja niin edukasta :saint: Ja niiden vaatteet onkin just passeleita meidän naperolle; pitkiä ja kapeita. Nyt lauantaina aukeaa uus POP tuohon Jumboon; ihanaa :p
 

Yhteistyössä