TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Tsau...

Matamim. Mun mielestä meidän kandee parkita ittemme mahd. lähelle pääkallopaikkaa,pysäköintimaksuthan menee kuitenkin sit puokkiin =)

Poika nukahti aikansa myllättyään taas... ei kuitenkaan kummemmin kitissyt...voi kun olis parempi yö tää yö :saint:

Tää päättää täältä tähän,siirto pasilaan :wave:
 
Ei mennyt kun reilu 20min kun sain tytön yö unille! Ja meni jopa harvinaisen aikasin yö unille, saa nähdä mitä yö tua tullessaan.. Meillä mies on laittanut koko viikon J:n nukkumaan, koska saa paljon paremmin kun minä. :eek: :D ja nyt sit jouduin yksin laittamaan kun mies on jääkiekko pelissä.

Ja tosiaan unohtui mitä piti kirjoittaa :D joten tv kutsuu :wave: :LOL:
 
Marmotta Onpa todellinen lumipallo ilmiö teillä. Tuli kyllä toivon tunne täälläkin pienen toipumisen merkistä - positiivinen juttu kun ei tahdo muistaa ja muistaa kuitenkin sua jo joltain aikaa. Hieno askel eteenpäin sekin. Sitten nää negat viimesenä - lihas ja heräilyt; oioioioioioi. Kurjia kummatkin. Toivottavasti burana tehoaa ja jos ei niin hae jotain muuta. Yritä vaan pysyä kivun rajoissa liikenteessä=muut lihakset toiminnassa ettei mee selkä ihan pa........i. Vaikka varmaan jo niskahartia seutu oireileekin. Pieni Eeva vois kyllä lopettaa noi yö mellakat. Voihan olla että ympäristön vaihdos vähän tuo levottomuuttakin, vaikee sanoa. Yllättävän fiksuja näin pienet pallerot on - meillä ainakin huomaa jos ollaan uudessa ympäristössä niin kyllä ihmettelyä riittää. Pyydäpä joku frendi jeesaan sinne teille kotiin edes yheks yöksi (ja mee ite hotelliin täyshoidolla) :LOL: No joo, pakko oli tuoda jotain positiivista tähän kinkkiseen tilanteeseen :heart: :hug: seurakunta vois olla yksi paikka,mistä voi saada jonkun kivan tädin autteleen. Niillä on vapaa ehtoisia käsittääkseni jonkin verran ja MLL on yksi mistä voi käydä hyväkin tärppi. Ihan suuren suuri halaus vielä kerran!
 
Marmotta Kyllä vastustaa, mutta eikö ne asiat vielä iloksi muutu.. Yhdyn täysin edelleiseen.. Varmaan nuo yöheräilyt on osaksi uusien maisemien tuomaa jännitystä tai muu sellainen kausi (niinkuin meilläkin toivottavasti). Joka tapauksessa, liian harvoin tulee pyydettyä apua vaikka sitä tarviskin, eli kuten KirsikkaTomaatti ehdotti, otapa yhteyttä noihin tahoihin.. pitäähän sun saada itses kuntoon ja sieltähän voi oikeesti löytyä joku kiva ja toimelias apuri! Voimia :hug:

naukuri jooh, ne POPit on niin POP, mut harmi (tai hyvä) et toi meidän tytsi ei oo ihan sen mallinen, mut alesta mäkin jo rohmusin ens kesäksi mekkoja, meillä tuolla välimeren lämmössä on niille paljon käyttöä! Pitääpä käydä siel Jumbossa ens Suomen reissulla, siellähän on nykyään kai aika paljonkin liikkeitä!?
 
Marmotta, k.tomskulla oli paljon hyviä ideoita :) Toivottavasti käsi paranee pian ja yöt rauhottuu.

Meidän leffa, oli ihanaa päästä tuulettuu hetkeks, mutta ei ollu ihan putkeen menny neidin hoitovisiitti. Puol tuntii sillä oli menny siihen, et se oli tajunnu et me ei ollakaan siellä -> hirvee huuto. Sit olikin loppuaika menny niin, et neiti rauhottu, neiti huusi, rauhottu, huusi. Siellä se reppana itkutti kaukalossaan ku tultiin sinne, eikä meinannu rauhottuu vaikka kuinka jutustelin sille. Automatkan sitten mun piti jutella koko ajan, huuto alko heti ku mä hiljenin. Kotona se oli sit ku ei mitään, et ei täs sit mitään :whistle: Vellit naamariin ja nukkumaan. Kerran parku niin, et piti mennä varmistaa et juu kotona ollaan.

Tapaamisesta
, kivaa, tässähän ollaan saamassa ISOA miittiä kasaan :D
 
weiss
Huomenta kaikille!
Tuskallisen yön jälkeen (aivan hirviä hammassärky..) ootan, että pääsen päivystävälle klo.11!! Onko muilla mennyt hampaat imetyksen myötä huonoon kuntoon, täällä on!!?? :eek:
 
Huomenta myös mun puolesta...

Taas treenailtiin yö,mut vähän nukuttiinkin välissä =) Nukutuskin meni kohtalaisesti,mut heräs huutamaan jo tunninpäästä siitä kun oli nukahtanut ja tissillä piti tainnuttaa...sit huuteli tunninvälein kunnes otin viereen kun menin ite nukkumaan... tällästä tälläkertaa |O

Weiss: En oo taas vuoteen käyny hampilekurissa,mut ei ainakaan oireita ole...mulla on ainakin tähänmennessä ollut hyvässä kunnossa hampaat,ei oo koskaan särkenyt,eikä ollut reikiä =) Toivottasti särky helpottaa :hug:

Edla,voi toista.... ei meidänkään poika oikeen erityisemmin diggaile et jätetään hoitoon ainakaan tuntia pidemmäks aikaa. Saati että yöksi :D

Matamimimmin toiveesta laitan kuvaa mun isänp.kakusta vaikka ei toi nyt kyllä kummonen kuva ole...näitä on kiva kuiteski laitella :D

 
Weiss, täältä löytyy :wave: Ennen raskauksia oli tosi hyvässä kunnossa. Ekan raskauden jälkeen monia reikiä ja nyt ihan varmana suu täynnä. Mun olis pitäny mennä jo kesällä, mutta enhän sillon päässyt. Koko syksyn yrittäny saada aikaa ja vasta eka joulukuuta on aika. Hammaskiveä kertyy ihan kauheesti ja vihaan koko hammaslääkärissä käyntiä!
Onneks pääset kohta sinne ja kipu toivottavasti helpottaa :hug:
 
huomenta!

päästiin ehjänä mummolaan perille. Matka meni tosi hyvin!! Poitsu oli kuin enkeli autossa!! JES!

Poika on oppinut kiljumisen salat.. nyt ja kokoajan kiljuu minkä kerkeet.. ja ei, se ei oo mitään protesti kiljuntaa.. toisesta on vaan niiiiiin hauska kiljua.

ei mulla mitään asiaaa ollu... kuhan vaan ajankulukseni kirjottelin..

niin ja vähän harmittaa kun ei päästy meidän pojan kummien vauvan kummeiksi.. Me ei kelvata kellekkään kummivanhemmiksi. tylsää.. TIEDÄN: jokaisen henkilökohtainen valinta kenet valitsee kummiksi, mutta kun olisin niin kovin halunnut. Täällä yks lapsellinen pöhkö siis valittaa kun ei oo muuta marmattamista..

no nyt meen tekeen sotamaalausta, jotta voidaan lähteä kyläilemään..
 
weiss: Jep, onkin aika ens viikolla paikattavaks :kieh: Kumma kun ennen ei ikinä ollut ongelmia hampaiden kanssa..

Viime yö meni hyvin! Tyttö nukkui 20-1 ja 1-5 ja 5 päätti että olis hereillä mut onneks sit nukahti ja nukkui 9 asti! :p Voi marmotta kun teilläkin olisi edes joskus hyviä öitä. Meillä on ehkä kerran viikossa hyvä yö, mutta ei sillä pitkälle pötkitä kun 6 muuta yötä on tuskaa... Ehkä tämä tästä :)
 
Huomenta! kiloklubiin ei mitään uutta, mulla alkaa syöpöttely tossa klo 23 viimeistään, kun en oo saanut Annaa taintumaan. Tosi rasittavaa, kun saa ton 3,5 vuotiaan ajoissa taintumaan ja sitten saa valvoa puoli yötä vauvan kaa.
Meillä mennään kovaa ympäri kämppää ja ylähampaat tuntuu olevan sitkeässä eikä mikään muu kuin tissi kelpaa, varsinkaan yöllä. Yritin taas pakottaa korviketta alas yöllä ja neiti esitti tukehtuvansa siihen. Salilla tyhpy oli hoidossa jo 15min, ennenkuin hoitsut tuli hakee, viimeksi ei mennyt kuin 5min. Hän hallitsee ton korvia särkevän vollotuksen yhdistettynä krokotiilin kyyneliin, tehoaa jokaiseen. Edellinen vaavi oli yli 2 v ennenkuin kukaan suostu hoitamaan häntä.
Tänään pitäis jaksaa käydä edes kaupassa, kunhan saan koirat vietyä. Ja huomenaamuna esitetään pirteää liikkarissa jipii.
Jos tapaaminen on Kampissa, me varmaan päästään paikalle.
 
Onkohan musta tullut poliittinen vaikuttaja? ;) Mua on jääny kaivelemaan se influenssarokotus-politiikka täällä meidän kaupungissa (kun sen sai vaan kaikki 30.4. mennessä syntyneet ). Soittelin sitten yksityiselle, että voitaisko sinne tulla ottamaan, vaikka kyllähän tuo KTL:n mukaan kuuluisi kaikille jotka tässä rokotuskauden (marras-joulukuu ) aikana täyttää 6kk. Sieltä sanottiin, että toki voitte tulla, mutta miksette saa neuvolasta? Kerroin tilanteen ja hän oli hyvin hämmästynyt, miten kaupunki voi noin tehdä. Otti mun tiedot ylös ja lupasi selvittää asiaa. No hän oli soittanut KTL:ään, josta oltiin myös oltu hämmästyneitä meidän kaupungin toiminnasta ja luvattiin olla yhteydessä kaupunkiin, koska rokotteeseen on oikeutettuja kaikki 6kk täyttäneet :) Eli ens viikolla voinen soitella neuvolaan ja kysellä uudestaan rokotuksesta ;) Ihan sama vaikken sitä enää ottaiskaan, mutta tuo oli kyllä työvoitto. Ja kyllä mä sen pojalle haluisin ottaakin.
 
naukuri...meillä sama linja täällä siin influenssarokotuksessa :kieh: ...hyvä kun olet vaatinut sitä....

Tapaaminen...siitä tulee kyllä mahtava juttu, kun meitä tulee isompi lössi...odotan innolla!!

Hampaat...miulla tuntuu kans, et on hampais jotain häikkää...pitää tilata aika...johtuuko imetyksestä :eek: .....uutta miulle??

Edla....mitenkähän miun huomisen reissun käy :( ....tyty on aina miun kans....alko jännittää...jää kyllä isin kanssa, mut silti :/
 
Naukuri, hyvä et jatkoit sitä kyselyä. Sitä mä sanoin, et se on mun mielestä hyvin selvästi KTL:n sivuilla se teksti et kuuluu kaikille ko. ikäryhmässä oleville. Me kyllä passataan tuo rokotus, luulen mä.

Matami
, eiköhän tyty jää ihan tyytyväisenä isin kanssa kotiin :) Meillä ainakin isi kelpaa vaikka pidemmäkski aikaa hoitajaks. Olin sillon pari kuukautta sitten risteilyllä ja niillä oli ollu huippuhauskaa kaksistaan.

Jahas, nyt pitää lähteä juttelemaan iskän tilanteenta :/
 
Hampaista: Käsittääkseni tämä hammassysteemi alkaa jo raskausaikana eli silloin syljen koostumus muuttuu niin, että hampaat saattaa reikiintyä helpommin ja voi tulla ientulehduksia yms helpommin. En tiedä jatkuuko imetyksen aikana sama, mutta jos sinne hampaisiin on raskauden aikana jotain alkua jo tullut, niin ehkä se sitten helposti pahenee. Meillä ohjeistettiin kovasti jo äitiysneuvolassa, että piti kiinnittää erityistä huomiota suuhygieniaan. Kaverilla tuli neljä reikää raskausaikana :eek: On tämä ihmeellistä.

Matami:
Lähde hyvillä mielin vaan huomenna! Ei tyttö hajoa, vaikka isin seurassa vähän mesoaiskin ;) Ellei sitten isi hajoa :D Ja tuosta rokotteesta vielä, et saa nähdä miten meidän pihi kaupunki nyt asiaan suhtautuu, mutta Kansanterveyslaitokselta tosiaan oltiin sitä mieltä, ettei kaupunki voi evätä 6kk täyttäneeltä rokotetta, koska se kuuluu yleiseen rokotusohjelmaan ja rokotuskausi on vielä meneillään pitkään. Luulis tulevan isommat kulut mahdollisista sairastumisista ku rokotuksista!

Tapaaminen alkaa kyllä kuulostaa hienolta, jos oikeasti noin moni pääsis!! Löytyykö meille enää mitään kunnon paikkaakaan keskustasta missä saatais rauhassa kälättää???
 
Ai niin, unohdin "hehkuttaa", kun meni jo toinen yö mukavasti! Poika söi vellin klo 23 ja nukkui 4:30 asti. Sit söi maidon, höpötteli hetken ja nukahti. Klo 6 kuulin taas jotain pientä hölinää, mutta se hiljeni pian ja poika heräs 7:30!! Olipa ihanaa pitkästä aikaa :heart: No, päiväuniin se vaikutti heti eli aamulla vetästiin vaan 30min ja nyt ollaan taas unilla. Ehdin jo tottua ap ja ip uniin, mutta tänään mennään nyt sit näin. Auttaakohan tuo ekan syötön velli muka noin kovasti??

Edla:
Kun teillä syödään niitä vellejä, niin osaatko sanoa tuleeko se riisivelli tai neljän viljan velli tuttipullosta ihan normisti vai tarviiko vellitutin? Maissi ja perunaporkkanahan tulee ihan helposti, mut kaura jäi meillä jumittamaan. En jaksais ostaa vellitutteja enää, mutta vois kokeilla jotain muutakin velliä, jos otetaan ne kerran takaisin käyttöön. Jaksuja tuolle käynnille!! :hug:
 
Hampaat on kans mulla hajonneet. Ennen ei pahemmin mitään reikiä ja nyt sit 6 paikattavaa ja 20 alkavaa |O Viis on jo paikattu ja se kuudes odottaa aikaansa joulukuussa.

Tapaaminen / Edla Mamma / Naukuri Mihin me siellä Kampissa mahdutaan? Onks siel jotain paikkaa mihin saatas kaikki mammat ja rattaat parkkiin? Parkkihallissa varmasti löytys lääniä (jos ei nekin ole ihan täysiä aleruuhkasta) mut jokin lämmin paikka olis kiva... :LOL:

Joulukortit naukurin vihjeen mukaan tilasin Ifolorilta pojista joulukortit toissa iltana ja tänään pamahti paketti postiluukusta. Tosi nopeeta toimintaa! :flower: Mun mies vaan ei anna mun lähettää niitä kavereille, sain tilata just sen 10 korttia jotka menee vaan mummeille ja kummeille. Olishan sitä voinut "vahingossa" tilata pari pakettia mut en viitsinyt ruveta tappelemaan siitä kun toinen kerrankin ilmaisee selkeän mielipiteen johonkin :whistle: :LOL: Ihan kiusallani menen varmasti ostamaan jotain vaaleanpunaisia Nalle Puh kortteja ja lähettelen niitä myös hänen kavereilleen :kieh:

Meillä on pojan 4 v synttärit parin viikon päästä eikä keksitä oikein mitään kivaa lahjaa pojalle. Mä olin jo menossa ostamaan Nintendo Wiin mut nyt mies pistää hanttiin. Leluja on kertynyt ihan hirveät määrät ja niitä on koko kämppä täynnä en haluais yhtään lisää. Ja samalla pitäs kans miettiä niitä joululahjoja. Taitaa meidän pukki keskittyä tänä vuonna pehmeisiin paketteihin :xmas:
 
Vilma: Kiitos velli-infosta! Saadaan mekin sit vähän vaihtelua, jos aletaan sitä yöksi taas antamaan :) Noista lahjoista puheenollen, niin jaksaako teidän poika kuunnella äänisatuja? Tai olisko joku kirja tai peli? Nehän ei vie hurjasti tilaa. Vaik eihän ne kai Wiille pärjää... ;) Eilen tuli postissa sellanen Haban kuvasto ja niillä on musta ihania puisia ja muitakin pelejä / palapelejä. www.lahjalinna.fi :ssä niitä mm. myydään. No joo, tässä pari ajatusta :)

Ja vaikka itse niitä kuvajuttuja mainostin, niin omat on vielä tilaamatta! :eek: Tarkoitus siis on sieltä tilata sekä kuvia että joulukortteihin kuva, mutta ensin pitäs vissiin ottaa pojasta se kuva :LOL: No, meillä taitaa mennä viikonloppu poseeratessa, kun otetaan joku kiva puolivuotiskuva ja sit joulukorttiin kuva. Onneks näin digiaikana kuvat saa tilattua vaikka keskellä yötä :D En hankkinutkaan pojalle mitään jouluaiheista vaatetta joulua / kuvaa varten, vaan nätin kauluspaidan ja sit laitetaan uudet farkkuhaalarit jalkaan. Ja kun saisin vielä sen lampaantaljan noukittua tuolta Ikeasta tänään niin kaikki olis reilassa.

 
Kiitos taas kirsikkatomaatti ja muut! :hug:
Mehän asutaan mun vanhemmilla, ne auttaa tosi paljon. Isä otti tän päivän vapaaks ja jäi auttamaan Eevan kanssa ja nyt ainakin ens yön Eeva nukkuu mummun ja papan huoneessa. Ei kuulu heräilyt 'mun' päähän taloa, saan luultavasti nukuttua. Jos enää osaan. :)

Hampaat on karmeassa kunnossa. Mitä enemmän asiaa ajattelen sitä varmempi olen että joka hammas kuhisee reikiä ja hammaspeikkoja. Pitäis mennä hammaslääkäriin, mutta mulla on jäänyt sellaiset traumat 10 vuoden oikomishoidosta että meinaan oksentaa jo neuvolaan mennessä kun on sama sisäänkäynti kun hammaslääkäriin. Pitäis soitella yksityiset läpi ja kysyä saako mistään täällä ilokaasua vai pitääkö Helsinkiin asti lähteä taas. Edellisen kerran kun olen kunnallisessa käynyt, lähti taju kun kutsuivat huoneeseen.

Joulukortit aion hoitaa alta pois tänä viikonloppuna siskon avustuksella. Tai siis ottaa ne niihin tulevat kuvat. Aivan varmasti lähetän ihan jokaiselle tutulle ja miehen kaverille. Kerrankin se voin olla minä joka piinaa ihmisiä ylisöpöillä vauvakorteilla. Mä itse niin vihaan niiden saamista.. laitan kiusan kiertämään kun kerrankin voin.
Ifolorilla saa muuten teetettyä kuvakirjoja, miehelle ja nonnalle&nonnolle lähtee sellaiset joululahjaksi. On ihan hyvälaatuisiakin, teetin isälle joskus kesällä sen luontokuvista kirjan.
 
Hampaat hammassäryn takia itsekin juoksin hampulääkärille pari kuukautta sitten ja juurihoitoa nyt sit oon saanu pariinkin hampaaseen, reikiä ei olla vielä edes kartoitettu! Kaipa siellä oli jo jotain vialla ennen imetystä/raskautta, mut nyt sit puhkes ongelmat esiin..

Tapaaminen Mäkin mietin et ku se Kamppi on jotenki tukkonen mesta, et mihin siellä vaunujengi levittäytyy tai siis kokoontuu... Onhan siel ylimmäs kerrokses se kahvila, mut en oo kattonu sillä silmällä et mahtuisko enemmän kuin omat vaunut. Hissejä siellä saa ainakin AINA odottaa, miten ne laitto sinne vaan 2hissiä?! Ootteko muut huomannu, vai onko mulla vaan lyhyt pinna? Ja sit ihmiset jotka voisivat mennä liukuportailla, käyttävät myös niitä hissejä..

naukuri loistavaa et "taistelit" oikeuksiesi puolesta! Näin ulkomailla asuessa, oon oppinut et ei saa mitään jos hyväksyy aina kun joku vaan sanoo "ei". Israelissa ainakin pitää aina taistella, sekin on raskasta, mutta en enää "alistu kohtaloon" tyyliin yhden ihmisen vastauksen perusteella. Suomessa sen sijaan on ollut sellainen rehellisyyden kulttuuri, kun joku sanoo jotain, ainakin minä olen aina uskonut että "niin se sitten on kun niin sanovat", mutta parempi vaan kysyä "miksi ei?" ja vaikka seuraavalta virkailijalta sama kysymys.. kunnes saat sen minkä haluat! :D
 

Yhteistyössä