TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Ai niin, tosta tapaamisesta, Katris, en oo ihan varma onko picnicciä enää siellä, ku siel on tehty jotain megaremppoi -> chicosia ja muuta. Mutta sieltä Forumista pääsee sujuvasti Kampin puolelle tunnelia pitkin. Kampissa on vitoskerroksessa, meidän tanssipaikan vieressä sellainen kahvila johon voisi hyvinkin mahtua mammat. :) Vai mitä Hemuli? Paikan nimi on Johto cafe!
 
Edla: No ei tuo nyt kyllä kovin "sairaalta" teidän tyttö kuulosta? Menkää vaan sinne uintiin, kun on se kuvauskin! Tai jospa otatte vaan sen kuvan ja lähdette pois jos siltä näyttää? Olishan se kuva kuitenkin kiva muisto :)

Hampaista:
Mulla ei kans ole paikattu kuin yksi hammas, kun meidänkin äitee oli aikoinaan tosi tarkka tuosta karieksen siirtymisestä. Nyt koitan itse olla yhtä tarkka, mutta katsotaan miten käy. Nykyään ei kyllä kukaan enää lusikoita / tutteja varmaan nuoleskelekaan, mutta monesti näkee et äiti syö esim. samaa banaania tai jätskiä kuin lapsi. Siinähän ne sitten siirtyykin. Meille vaikeinta tulee varmaan olemaan se, ettei poikaa sais pusutella suulle :( No, poskille sitten. Ja nenään. Ja käsiin. Ja jalkoihin :LOL:

Joo, meillä kans neuvolan ruokaopas kieltää säilykkeet! Mutta tuoreesta persikasta ja ananaksesta saa kyllä oikein hyvää keittämällä ja soseuttamalla. Mä oon vielä toistaiseks keittänyt kaikki marjat / hedelmät, mutta banaania olen antanut ihan vähän sellaisenaan. Masun takia vaan en viitsi paljon antaa, kun on muutenkin tukossa vähän väliä. Harmi, olis kyllä niiiiiin hyvvää!!! :)

Sokeroimattomia
soseita saa kyllä etsiä tarkkana. Muksulla ei ole ainuttakaan, ei myöskään Piltillä. Mutta ei kai vähäinen lisätty hedelmäsokeri ketään nirhaa. Mä oon vaan jotenkin niuho tuossa asiassa... :ashamed: Meillä on tuolla kaapissakin 3 purkkia Piltin tyrni-omenaa, jota on saatu Babybiosta, mut ku siinä on lisätty sokeria... No, onneks on pitkä päiväys :D Marjat taitaa vaan olla niin happamia, että niihin vissiin melkein pakko lisätä. Mä tein silloin pari viikkoa sitten vadelma-päärynä kiisseliä pojalle ja huh! Tuli niiiin hapanta ettei oo tosikaan. Eikä kyllä kelvannutkaan. Meni vähän pieleen tuo päärynän ja vadelman suhde, kun laitoin 50-50. Vadelma on nääs TODELLA hapan marja. Olis riittäny ihan pieni määrä. Sit piti ujuttaa ruusunmarjaa joukkoon, että poika suostui syömään ;)
 
Tapaamisesta: No tuo Kampin vitoskerroksen kahvila vois olla ok tai sitten se Sanomatalon Wayne's Coffee? Eihän sekään kaukana Kampista ole.

katrinainen: Joo, säästöjä mäkin epäilen syyksi, mutta toisaalta ihmettelen, kun se rokote ei maksa paljon mitään. Luulis olevan kalliimpaa, kun sairaita lapsia sitten juoksutetaan terveyskeskuksissa viikko tolkulla...? Ei ymmärrä kyllä. Mutta toivotaan nyt että tämä poikis jotain hyötyä! Kotiäidin hyvä teko ;)
 
Kiitos Edla onnitteluista :D

Matami: Me ollaan vaan lusikankärjellisiä maisteltu kun poika suorastaan vaatii maistaa kun aikusetkin syö :D Mut ei me vielä "oikeasti" syödä. Pikkuhiljaa.... Halusin alottaa sillai että kerkeen tosi hitaasti tutustuttaa,kun pojalla niitä masuvaivoja ollut. Äipänmaidolla oon laimentanut. Kun sit 6kk eteenpäin pitää antaa nopeessa tahdissa,että saa kaikki lihat ja puurot heti kuvioihin=) Hauskaa iltaa!!

Merika: En oo vielä kajonnut lihoihin enkä puuroihin...odotan sinne 6kk neuvolaan kanssa. Muutenkin meidän määrät on ihan pikkuruisia suullisia vaan =) Bataattia,porkkanaa,kesäkurpitsaa ja banskua,ruusunmarjaa ja omppua(nuoleskellut mun kädestä) on pikkasen makustellut ja nuokin lantrattu reilusti äipänmaidolla.

Nyt tuli vieraita,adios :wave:
 
Hiljaista taas...viikonloppumeininki =)

Kiitokset onnitteluista :heart: Käytiin hakemassa leffa ja meinattiin väsätä meksikolaisia herkkuja jahka Kasper saadaan uneen. Toivottavasti poika nyt nukkuis sit kanssa. Eilen kitis vaan kerran unillelaiton jälkeen ja nukku 3,5h ekan pätkän. Semmonen samanlainen tänään ois kiva =)
Tänään on nukkunut päikkäreitä hyvin ja valvonut taas reilut 2.5h niiden välissä,vaihteeks taas tosihyvällä tuulella =)

Vanhus vetäytyy tältä päivältä B) :wave:
 
Eevalla on hammas! Melkein. Sen verran jotain pientä tynkää että sai puraistua mua käsivarteen. Sellainen terävä piikki niinku olis. Toivottavasti tulis loppukin pian niin helpottais tuo itkeskely.

En ymmärrä mikä tuohon vauvaan on iskenyt. Sama meininki jatkuu öisin, heräilee koko ajan. Nyt uutuutena ottaa viimeiset päikkärit 8-9 aikaan. Illalla siis. Sen jälkeen herää eikä kyllä nuku ennen puolta yötä. En kuolemaksenikaan tajua mistä se on saanut päähänsä hillua hereillä puolille öille. Alkaa olla aika rankkaa mulle kun oon ihan väsynyt kuitenkin jo 10 pintaan enkä aamullakaan voi nukkua myöhään.

Repa, onneaonnea! :flower:
 
Matami mukavaa iltaa. meillä kun nyt syödään kaks kertaa päiväs sellaset 4kuutioo per kerta -niin hyvin menee alas. perus ruoka ei kaupan hedelmäsoseet. Bataati,porkkana,peruna, kukkakaali sillä linjal mennään. banaanista tykkää kovasti ja oonkin ajatellut siihen sotkee päärynää, omenaa yms. Mä laitan velliä joukkoon jos maku ei miellytä -vellistä kun tykkää kovasti.

naukuri juustokakku on nyt valmis :p aikast moni vaiheinen. muutama kysymys -laitatko vuokaan leivinpaperia pohjaan tai reunoille? Ei olla viel maistettu -tulee vieraita. tein myös marjasoseen se on jääkaapissa. Ihanalta kakku vaikuttaa oikein kunnon juustokakulta ei miltään rahkakakulta.

edla kiitti tiedosta. Kyllä mullakin se opas jossain on, mut täältä saa vastaukset niin nopeesti eikä tarvii penkoo lehtipinoo. meiltä taitaa kans jäädä uinti välist huomen kun nenä vuotaa pienel vieläkin.

Mut pitää taas mennä. :wave:
 
Kiitos Sarbba! Ihana on myös sun pieni herra.
Oon miettinyt noita pinnejä ja muita vauvoilla, että mitäs jos se tippuu hiuksista ja laittaa heti suuhun. Mitä ootte mieltä asiasta? Meillä kun menee ainakin kaikki mahdollinen suuhun. Ne on kuitenkin niin pieniä ne pinnit. Ei ole tyttövauvoista kokemusta....oon muuten huomannu monessakin asiassa.
Marmotta, nukkuiko Eeva viime yön sun vanhempien kans? Miten meni?
 
Päivän reissusta palattu. Pikaisesti kommentoin muutamaan asiaa ja palaan sit paremmalla ajalla jutusteleen enemmän.

summer: Meillä esikoine on tyttö ja hällä käytin jo aikas pienestä pinnejä (noin 6kk). Samoin hänellä on ollut käytössä kaulakoru (tosin en ikää muista tarkasti). Noi tytöt on tyttöjä. Ei meillä ainakaan mennyt suuhun. Tosin niitäkin on niin monenlaisia jotta saa muutamat kokeille jotta omaan tarkoitukseensa sopivat löytää.

Repa Onnea merkkipäivän johdosta.

Meillä ollaan jo syöty sekä puuro että lihaa. Myös kalaa on maisteltu pieniä määriä, mutta meillähän aloitettiin kaikki muutkin syömiset hiukan ennakkoon noihin suosituksiin nähden, kun me vanhemmat itsekkäästi haluttiin kunnon yöunet.

Jossu & K 5pv:n kuluttua 6kk täynnä
 
soseita meillä harjoteltiin pari-kolme viikkoa ja ihan vaan maisteluja, suu supussa melkein heti, hyvä jos ehti edes maistaa. Nyt pari päivää on ulkona nukuttujen iltapäiväunien jälkeen maistunut paremmin, silti annan ehkä max 1/4 osa pilttipurkillisen verran itse tehtynä bataattia, peruna/porkkanaa ja sit jälkkäriksi Tuoretta hedelmää . En tajunnut et olis pitäny keittää.. haarukalla vaan survonut ja joskus vielä siivilänkin läpi, en edes aina. Tykkää päärynästä, oon valinnut kypsän, tänään lisäsin siihen sitten omenaa.

Sormipaloina oon antanut hunajamelonia lohkona, imee sitä ihan onnessaan, ja eihän se siitä paloja saa. Aluksi pidin minäkin siitä lohkosta kiinni, sit vähän pehmentelin haarukalla sitä reunaa josta imee, et irtois paremmin mehua, mut ei se sit niin hyvää ollutkaan!? ;) Ehkä sitä on vaan kiva hangata ikeniä vasten, kun on vielä viileäkin. Katon kyllä aika haukkana vieressä, ettei mene liian syvälle jne.

Repalle Onnittelukukkaset! :flower:

Katrinainen itse asiassa mekin ollaan tällä hetkellä Norjassa, Oslossa. Oltu elokuusta asti. Mut koti meillä on Israelissa, Tel Avivissa, sinne mennään takas nyt sit kai uuden vuoden jälkeen (sanon kai, kun meistä ei koskaan tiedä..). Suomesta lähdettiin reilut pari vuotta sitten Kiinan kautta Israeliin. Ihana syksy ollut, nauttien raikkaista ja aurinkoisista syysilmoista! Tyttökin saanut annoksen skandinaavisuutta ja nukkuu mm hyvin ulkona, mikä onkin kauhun aihe israelin sukulaisille :LOL:
 
Merika: Toivottavasti piditte kakusta!! :) Reunoille en ole laittanut mitään. Joskus laitan sinne pohjalle sen pohjan muotoisen leivinpaperin, mutta en mä tiedä onko siitä mitään hyötyä, kun meillä ainakin on teflonia se kakkuvuoka. Joo, onhan se vähän työläämpi kuin nuo helpoimmat juustokakut, mutta kyllä toi on meidän suosikki silti! Tai ehkä just siks :D Kunnon tavaraa. Siitä ei ihan niin isoja siivuja pysty syömäänkään, kun on tosiaan tuhtia kamaa. Mutta nam, me tykätään siitä paaaaljon ja toivottavasti maistui teilläkin :)

Sormipalana
mä oon antanu pari kertaa kurkkua imeskeltäväks ja vahtinu ettei tunge sitä kokonaan suuhunsa. Pienet hampaan jäljet on jääny kurkkuun, mutta eihän tuo siitä mitään irti muuten saa :) Mutta ihan niinkuin ilonaS08:kin tuon melonin kanssa, niin hyvin tuntuu "maittavan" se pelkkä nuoleskelukin :D

Nyt niitä VALOKUVIA valkkaamaan! Huomena tosin pitäs vielä ottaa se joulukorttikuva... Ajattelin sittenkin liimata ihan tavalliseen pahviseen korttipohjaan valokuvan enkä tilata niitä valmiita kuvakortteja. Mutta ku eka sais sen kuvan otettua :saint:

Ihanaa, huomenna pääsen kaverin kanssa Kädentaito-messuille!! Ah, mitä ihanuuksia siellä taas onkaan :p Onhan täältä vähän pitkä ajomatka, mutta väliäkös tuolla. Kaksi käsityöhullua ajaa vaikka Ouluun asti tuollasen perässä :LOL:
 
Soseista: Piti heti mennä tarkistamaan bona purkit joita meiltä löytyy, ja tosiaan jokaisessa oli "uutuus" merkki ja ne olivat sokerittomia. Hieno juttu tuollanen kun on tullut lisää noita sokerittomia ! :)

Sormipaloja: En ole antanut, jotenki pelottaa että tukehtuis :ashamed:

Onnittelut Repalle ,sekä marmotan Eevalle hampaasta =)

Meillä sit laitettiin likka äsken miehen kanssa yhdessä nukkumaan! Mies piti tuttia ja piti toista kättä tytön käden/kyljen päällä ja minä silittelin pyllystä :eek: :D Ei oo tollastakaan ennen tarvinu tehdä... Toivottavasti ois hyvä yö kun pitää aamusta taas herätä vauva uintiin.. :)
 
Naukuri, me sit mentiin uimaan ja saatiin kuvat otettua kahella sukelluksella :D ensin otettiin kasvosukellus ku neiti harjotuskerralla oli unohtanu laittaa simmut kiinni :whistle: ja sit eka ihan oikea sukellus ja ei mitään paineita kuvaajalle, mut oli onnistuttava tällä ainoolla :D no mut päteviähän noi kuvaajat oli ja 5 kuvaa sekunnissa-kameralla saa monta kuvaa lyhestäkin sukelluksesta ;) Ja nauti kädentaito-messuista huomenna :)

Ja joku tota likkaa vaivaa, voiskohan olla silmätulehdus? Väsyneennäköset silmät koko ajan, ja toista silmää hieroo vähän väliä ihan ku olis unihiekkaa. Tai sit se on vaan alkavaa lenssua :(

Muakin houkuttais toi juustokakku :p

Sormipaloina tosiaan noita maissinaksuja, jotka tänään heitettiin lattialle vaan ja sit banskuu :)

Hiuksista, meillä ei oo mitään ongelmaa hiusten otsalle tulon kanssa, hyvä kun on kolme karvaa ristissä päälaella :D No joo, onhan ne alkanu nyt kasvaa, mut muutama hassu haiven siellä on ja nekin niin vaaleita, et kaljultahan tuo melkein näyttää :D

Merika, mä käytän noit Espoon sivuja aina ku on jotain tarkistettavaa, ne hyvät, ajantasaiset ja helposti löytää tarvitsemansa tiedon :)
 
repa onnittelut!
ilonas tämähän on kivaa. Miten olette viihtyneet Norjassa? Ette ole kuitenkaan jäämässä. Tännehän saataisiin pian oikein kunnon suomimamma-piirit, siis jos mamamimimmikin liittyisi mukaan.
marmotta onnea hampusta. Siitä se lähtee ja tuo varmaan Eevalle sitä levottomuuttakin aiheutti.
Täällä on lihava ja tylsä olo. syötiin burgerkingissä ja nyt kaduttaa. vedin vielä pirtelönkin. Ja Avakin maistoi sitä, paha äiti minä kun en vahdi lastani paremmin. yllätin neidin nuolemasta pilliäni. ei siitä varmaan paljon mitään tullut suuhun, mutta tyttö kovasti nuoleskeli huulia ja olisi halunnut lisää. Ei toisen masu kuitenkaan tainut pahemmin reagoida eli hyvin tuo maistiainen meni.
Miehen pikkusiskot on hoidossa meillä viikon (13 ja 15) eli täällä riittää menoa. varmaan tarvin lepoloman tämän jälkeen. autostakin puhkesi sopivasti rengas eli tietää kuljetusongelmia, korjaamokeikkaa ja rahanmenoa.
tapaamisesta Kamppi käy kyllä, ajattelin vaan kun joku mietti että mahdutaanko sinne, että olisiko muita vaihtoehtoja. shoppailujen kannalta kamppi on kyllä paras. :D
 
Huomenta...onnistuin TAAS kadottamaan kaiken tekstin minkä raapustin. :headwall:

Kiitos onnitteluista =)

Meillä herättiin taas kuudelta tekemään kakkaa...muutamana aamuna jo toistunut tuo kuuden herätys niinkuin ennenvanhaan,kerkesin jo tottua niihin seiskan herätyksiin :/ Yö meni ihan ok. Naureskeleeko teidän vauvat unissaan? Meillä hekoteltiin taas kovaa ja pitkään :LOL: Kello oli varmaan jotain puolenyön kun havahduin siihen räkätykseen,ekaks pelästyin et mikä poikaa vaivaa mut sit tajusin että sehän nauraa :D Tekee tota useesti,tosin ei ehkä ihan noin kovasti normaalisti...

Imettävät hoi :attn: Voisitteko kertoo mikä mun tissejä vaivaa kun ne pakkaa taas ihan täyteen maitoo,vaikka poika on ruokaillut samaan tahtiin jo jonkin aikaa :eek:? Eilen joutu jo lypsämään oikeaa rintaa pehmeemmäks kun tuntu että on kivikova ja aristava,tunninpäästä sama homma ja nimenomaa oikee rinta :/ Sit kun sain syötettyä poikaa siitä niin vasemmasta tuli oikein paineella. Eipä oo sitten alkuaikojen moista sattunut :eek: Muutenkin mulla toi oikea rinta kikkailee aika-ajoin ihan yhtäkkiä,aristaa ja on pahkurainen,mutta imetän sit useamman kerran siitä peräkkäin niin se palautuu normaaliksi. Vasen ei koskaan arista..outoo :/ Kivahan se tietty on että piisaa,mutta mistä nää on saanut päähänsä että maidontoa pitäs ruveta akuutisti lisäämään :eek:

Juustokakkua,nam :p Mun täytyy kans koklata yhtä reseptiä mihin tulee baileys-likööriä,pitäis kuulemma olla ihanaa,en oo vielä kertakaan kokeillut =)
Minkälainen pohja Naukurin reseptin juustokakussa on?

Weiss:Mikä hitto sitä ihottumaa nyt oikein kylvää :kieh: :( :hug: Voimia...

Hiuksia ei meilläkään kovin paksusti ole,mutta korvan päälle yltää jo parihaiventa..en meinannut kuitenkaan saksia :D
 
Paljon onnea Repalle :flower:

hiukset: meillä on siisti kampaus pojalla :LOL:

Sormipalat. sama täällä kuin Majjilla en oo uskaltanut antaa :ashamed:

Kiloklubi: viikko -500 yht 7,5kg vaik ote vähän lipsu :saint: mut oon huomnnut et tuun kauhean äkkiä täyteen.

nyt lähen kärrittelemään ulos :D täällä on pikku läikkiä lunta :)
 
Repa Myöhästyneet synttärionnittelut :flower: :)! Ja sit rintoihin :D...eikös tuo pumppaaminenkin lisää maidontuotantoa? Ja olikos 6kk tienoilla kans tiheänimemisenkausi? Ajattelin, että jos sinun pikkuinen on tilannut lisää sapuskaa :D. Kiinteiden aloittamisen jälkeen rinnat tuntui ainakin mulla täydemmiltä, tietysti koska ei J jaksanut syödä maitoa enää entiseen malliin. Mutta tilanne on kyllä tasaantunut ajan kanssa. Tosin itse annan illalla parilla syötöllä pullosta, koska olen huomannut sen auttavan yöuniin. Pullosta antaminenkin on saattanut vähentää mulla maidontuloa entisestään. Toivotaan, että tilanne tasaantuu pian sinullakin. Ei ole mukavaa, jos tissukat aristaa kaiken aikaa.

Weiss Suuren suuri voima :hug:!

Hampaista En uskalla edes ajatella montako reikää mulla on hampaissa tällä hetkellä. Hammaslääkäriaika on varattu joulukuun ekalle viikolla ja oon nyt jo pelkästä ajatuksestakin ihan paniikissa sinne menosta :eek: . Reikiä mulle ei ole montaa elämän aikana ollut, joten sinänsä mitään traumaa ei ole paikkaa kohtaan. Inhoan vain sitä tuolia, niitä välineitä, hajua jne. Yööööök!

Hiukset Meillä lisääntyy J:lle pikkuhiljaa haivenia :D. Pään päällä olevat on jo melko pitkiä, saa harjata sivuun. Jonkin verran on koko päässä karvoja ristissä, mutta ei mitään pehkoa =).

Juustokakut On kyllä herkkua :p . Ei ole pitkä, kun leipaisin mango-juustokakun. Namiiii!

Sormipaloja En ole uskaltanut antaa vielä käteen. Kurkkua imeskeltiin yks päivä niin, että minä pidin palasta kiinni. Mutta neiti sai kuin saikin kahdella hampaallaan kurkun keskustan pehmoisesta osasta pienen palan suuhunsa ja saman tien alkoi kakominen :/ . Säikähdin, joten en uskalla ihan heti antaa uudestaan.

Meillä oli kamalan levoton yö. En tiedä mikä neitiä herätteli moneen kertaan. Laitoin tuttia suuhun, tissiä tarjosin vasta viiden aikaan. J syö jo hyvän satsin iltapuuroa, joten en kovin aikaisin suostu tissiä yöllä tarjoamaan, koska en usko nälkäänsä heräilevän. Toivottavasti ens yö olis pikkuisen mukavampi. Tänä aamuna herättiinkin kunnolla jo klo 6.10 |O .

Mukavan leppoista sunnuntaita!
 
hiukset: tyttö oli melkein kalju syntyessään ja nyt on jonkin verran tukka kasvanut mut ei niistä saa vielä edes kiinni..pinnejä ei tarvi vielä ees ajatellakkaan..

sormipalat: en ole antanut vielä..kevväämmällä sitten..

hampaat: mulle tulee helposti hammaskiveä joten oon yksityisellä tasaisin välein käynyt suuhygienistillä puhdistuksilla, hammaslääkäris oon käyny viimeks 2 vuotta sitten..multa postettiin kaikki 4 viisaudenhammasta kahdella käynnillä..taitavasti ja nopeesti saivat poistettua ½h käynnillä 2 viisauden hammasta ja kerkes viel paikkaamaankin samalla kertaa pari hammasta..mut se olikin joku spesialisti, olis varmaan osannu tehä työnsä vaikka silmät kiinni ;)

A on viimeiset pari kolme yötä nukkunut tosi hienosti ja ekat syötötkin on ajautuneet vasta 2-3 tietämille ja aamulla ollaan nukuttu 7-7:30 asti, toivottavasti tää muutos tulis jäädäkseen..ja nuo aikaiset 5-6 herätykset tulis jäädäkseen..mamma tykkäis :D en muuten oo näinä 3 iltana antanut puuroa illalla vaan pelkkää velliä..outoa, koska oon aatellut että kun sais puuroa masun täydeltä niin nukkus paremmin mut meil taitaa ollakin päin vastoin..niin ja vaikka kitinät on vähentyneet niin eipä hampaita silti näy..

 

Yhteistyössä