TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Marimint: Ihan käsineen oon vaan sen verran lypsäny että enimmät paineet saa pois,ettei tuu mitään tukoksia tai tulehdusta. En usko että se kiihdyttää noin kovasti maidontuotantoa. Ja tota tilaamista minäkin aattelin mutta kun mun mielestä poika on syönyt saman verran jo monta viikkoa...paitti kyllähän hää nyt on kahdentunnin välein roikkunut tissillä,kauemman aikaa siis jo,mut jos mun rintani reagoi vasta nyt :/

Repa...myöhäiset onnittelut :flower: !!!

Imetys....mulla tuntuu vieläkin kun maito nousee rintoihin...jostain olin kuullut, et mitä pitempään imettää niin se ei enää tuntuisi...jotenkin tasottuisi....ajattelen kauhulla, et soseiden aloituksen myötä maito alkaisi pakkaantuu rintoihin :eek: ....se ei tunnu kivalta....repa...6 kuukauden tietämissä on kai vielä joku tiheänimemisenkausi...voi johtuu tuo tissiongelma siitä....voishan nää kaudet jo loppuu....olis kivempi imettää ;) ....mie meinasin kyl jatkaa imetystä vielä....katotaan sit kuinka kauan kykenen....inhottaa vaan nää lollot minuu...välillä on olo kuin lypsylehmällä :( !!

Typy nukkunut jo pari tuntia ja mitä tekee äiti...menee kattomaan sata kertaa että hengittääkö se edes. Kyllä huomaa että oon tottunu siihen et meillä ei päivisin pitkiä unia nukuta. Tunti kun menee, niin oon jo ihan varma että se ei hengitä. Ei oo vaan tottunu.
Ei näy meillä vielä hampaita. Luulis jo kohta tulevan ekat, mutta onhan se niin yksilöllistä.

summer: meillä on tytöillä ollu pinnit hiuksissa pienenä, tai esikoiselta ensin leikkasin ja harmitti kovasti, sitte laittoin pinnit ja aloin kasvattaan hiuksia ni oli kyl kivat ja ei lähteneet päästä tai ollu suuhun laittamassa ikinä =)

Summer oon samanlainen... vaikka poika on nyt alkanut putkeen noita päikkyjä nukkumaan,niin silti jos ei tunninsisään oo inahdustakaan kuulunut,pitää käydä tarkistamassa...

Matami: Meikäkin sitkeesti sinne vuodenikään pyrkii imettämään... ehkä joo joku kausi sitten. Ihme homma että aina toi oikee tissi reagoi... ne ei pelaa vasurin kanssa yhteen :D

Hiljaista taas..oon tajuttoman väsynyt :ashamed: on toi pojan viihdyttäminen aika väkinäistä,mutta onneks sekään ei tänään oo jaksanut kukkua valveilla kun reilun 2h,just meni viimosille päikkäreille. Pakko väsätä safkaa itelle...

Hohhoijakkaa ja haukotus, täällä on kanssa alkanut noi yökääntymiset unipussista huolimatta. Vaikeemmakshan se tekee sen, mut ei mahdottomaksi eli riittävän haasteellista kun pitää ottaa kaiteesta kiinni et pääsee kääntymään :/ :headwall: Eli siis viikonlopun neiti on kääntyny joka kerta ku sen laittaa selälleen. Toissayönä se ei vielä osannu unipussin kanssa kääntyä, mutta viime yönä sitten tehtiin sen edellisenkin puolesta :headwall:

Imetyksestä, lopetin sen nyt kutakuinkin 2 kk sitten ja vieläkin toi oikee rinta kuohahtelee kun syötän lasta pullosta. Vieläköhän sieltä jotain tulis?

Matami, mä otan sen nollausillan ens lauantaina, ku meillä on kavereiden kanssa pikkujoulut :D

Sarbba, täytyykin hommata jotkut nätit pinnit. Ihan hassuja sitä alkaa miettimäänkin vaikka yleensä en ole kovinkaan tarkka, mutta jotenkin tuli vaan mieleen et kauhee jos nielasis sellasen.

Joko Carmen oli siellä tuulettumassa? Miten meni?

Repa Juu, luulis ettei käsillä lypsäminen aiheuta maidontuotannon lisääntymistä ainakaan noin hurjasti. Eiköhän se siitä tasaannu, toivotaan ainakin.

Matamimimmi Mulla tuo maidonnousu tuntuu myös. Kiinteitä ollaan syöty jo pitkään, mutta samalla tavalla tissukoissa tuntuu. :D Mutta mitään pakkaantumisfiilisti ei ole ollut muuta kuin ensimmäisen parin viikon aikana kiinteiden aloituksesta.

Meidän J on tänään innostunut taas kierimisestä :D. Muutama päivä oli siitä hommasta taukoa. Oltiin J:n mummolassa, äsken tultiin kotiin. Neiti viiletti siellä pitkin mummon olkkarin mattoa kierien ja ai, että tytöllä oli selvästi tosi hauskaa :D.

Minen jaksa enää tätä tylsää säätä. Eeva sai eilen mummulta ja papalta Emmaljungan rattaat, haluan koeajolle! Mutta tyydyttävä rullailemaan tossa olohuoneen lattialla, tällä kelillä viitsi Eevaa ulos viedä.

summer mä en edes muista milloin olisin Jutan viimeks nähnyt. Lukiossa varmaan. Tiedä edes tunnistaisinko jos vastaan tulis.

Eevalla on ollut unipäivä. Jaksaa sitten taas hillua yön hereillä. Viime yö oli ehkä hiukan helpompi, tais herätä vaan 4 kertaa. Nukahti vaan ihan liian myöhään. Onneks telkkarista tuli Kummisetä, istuin keinutuolissa katsomassa sitä Eevan kanssa. Lopputekstien aikaan se nukahti viimein. Oli kai niin jänskä ettei aikaisemmin voinut.. :)

Edla...hyvä juttu, kun pääset nollaan...jo on aikakin =) ...kyl miekin sit jossai vaihees....tänää tuli pikkujoulu kutsu naapuriin...aloitellaan samalla viikolla tytylle ne soseet....mut ei taida ihan puuroon saakka ehtii ;) ....niin sitä vaan, et jos olis antanut iltapuuron ja tisua päälle...olis voinu sen jälkeen kipaista naapuriin vähän joraan :whistle: ...puuro pitäs ehkä nälkää paremmin....Piteneekö syöntivälit, kun kiinteet alkaa..kun meil syödään 3h välein päiväl nyt? Yösyöttöä pitää kans yrittää lopettaa pikku hiljaa....

Kyllä onkin hiljaista...taidan vähän kiljaista |O HUHUU!!!!!!!!

Matami, meillä ei oikeestaan muutosta syönteihin, se on vaan se ruokahalu mikä siinä kasvaa :D Viisi kiinteetä ateriaa kuusikuiselle on jo hyvä, mutta se painottuminen sinne et päivällä syödään. Meidän likka ainakin rakastaa vedellä isot määrät velliä yöllä ja sit kiinteet on vähän hakusessa päivällä välillä. :headwall:

iltaa mammat! :)

En ole melkeen koko vkl kunnolla kerinnyt koneella käymään, ja nyt kun sain luettua kaikki kirjoitukset, on varmasti kaikki unohtunut mitä piti kommentoida! :D

summer: Kiva kun teillä nukuttiin pitkästä aikaa pitkät päikkärit :) ! Noista pinneistä, glitterissä näin ainakin pari kuukautta sitten sellasia tarra pinnejä, ne vois olla käteviä pienillä. :p

imetyksestä: Mikä ihme meidän oikeita rintoja vaivaa , koska täällä kans oikeasta rinnasta lähinnä enään syödään, koska sinne se maito nousee. Vasentakin olen tajonnut, et jos nousis sinnekki, mutta ei nouse, oikeeseen rintaan ne kaikki vähätkin menee :D

Meillä oli tänään kolmas vauva-uinti kerta, ja oli kyllä tosi hauskaa! Vaikka jotenkin oli tiukkaa herätä. Alettiin harjoittelemaan sukeltamista, tai ämpärillä kaadettiin vettä pään päälle voi että J oli aivan innoissaan ! :D :heart:

Ja arvatkaas, meinasin tänään kaatua Julia turvakaukalossa rappusissa. Voi luoja kun säikähdin just, sain siitä kaiteesta kiinni ja neidin alas maahan! En edes halua ajatella miten olis voinut käydä neidille :| Itse tiasin venäyttää vasemman kyljen, ainaki on hieman arka..

Mutta nyt TV:n pariin, huomisiin :wave:

Meillä otettiin tänään joulukortti- ja kylpykuvia :D Poika nauroi vain ja ainoastaan, kun kameran laittoi pois... Kiva :) Eli hymyä irtos tasan tarkkaan kahteen kuvaan kahdestakymmenestä :LOL: Taitaa olla tarkka siitä kenelle hymyjään jakaa.

Syömisvälistä: täällä on edelleen ihan sama 2-3h syömisväli mikä oli maidollakin, vaikka poika saa 5 kiinteää ateriaa päivässä. Ja kuten Edlan tytölläkin, niin meidänkin poika tykkää tankata öisin... :| Perskules sentään. Maitoa menee hillitön määrä noilla parilla yösyötöllä. Ja päivällä syö miten kuten kiinteitä. Tai siis lounas menee ihan ok ja välipala, mutta puurojen ja muiden kanssa saa olla aika epeli ajoituksen suhteen, koska muuten ei jaksa syödä kun on väsynyt tai jotain muuta. Poika ei muutenkaan ole mikään suursyömäri, mutta toisaalta luotan kyllä siihen, et jos ei ole nälkä, niin vauva sen kyllä kertoo ja se siitä. Mut silti. Välillä ärsyttää toi kikkailu.

majj: Hui, onneksi et kaatunut!! :hug:

Naukuri, meillä kans hymyillään kyllä ku kamera on esillä, mut sit heti vakavoidutaan ku kuva otetaan :headwall: No jotain eroa meillä, tyttö tuntuu rakastavan kaurapuuroa, joten puuro maistuu mut muut kiinteet on ihan päivästä kiinni. Likka osaa huitasta lusikkaa/pulloa suun kiinni napsauttamisen lisäksi, joten eiköhän se ole ihan selkeä merkki et sinne ei laiteta yhtään mitään jos hän ei sitä halua. Juu, ärsyttää myös.

majj
, onneks todellakin sait kaiteesta kiinni. Kyllä varmaan sydän jätti pari lyöntiä väliin ja pulssi veti kahta sataa, huh!

Mä kukun täällä koneella -oon hurahtanut huuto.nettiin ja nyt on vuoros nää mammasivut.

repa kait se on joku kausi -mulla ainakin tulee maitoo hyvin ja jotenkin kun syödään sosetta niin maito tihkuu suojiinkin kun sitä ei juoda niin tiuhaan.

kiloklubi jätin tän viikon väliin. isänpäivänä kävi repsahdus :p mikä varmaan vaikutti viime viikkoseen ja eilen sen iiiiiiiiiiihanan juustokakun takia. Mut ens viikko porkkana linjal. poika vitsit sä oot saanut tosi hienosti pois.

Mut nyt meen nukkumaan, taidan mennä esikoisen viereen ja antaa pikkuneidin ja iskän nukkuu kahdestaan kunnes kutsuhuuto käy. Öitä. :wave:

merika: Kiitos =)

Majj: Hui onneksi selvisit säikähdyksellä :hug:

Miten pitkään te olette lihoja syöttäneet ennenkun olette puuroa antanut? Me ollaan reilu viikko broileria syöty ja kerran naudanjauhenlihaa maisteltu..millä puurolla olette aloittanut?

Mä aattelin jos pojan synttäreille tekisi juustokakun...kääk nekin lähenee ja kaik on alottamatta askartelut yms...

Eiköhän se vielä flunssankin tunkenut mulle. Ja Eeva on pärskinyt koko yön kanssa, toivottavasti se nyt säästyis tältä kuitenkin. Jos toi olis vaan hampaista johtuvaa sillä, eikä tätä kunnon räkätautia.

Ja ihanaa, tossa laidassa näkyi Hipp-mainos, sitä saa siis Suomestakin. Niitä Eeva söi Italiassa ja hyvin maistui vaikka oli sokerittomia. :)

poika, me aloitettiin puuro ennen lihoja. Mä en jotenkin ole siitä lihasta niin innoissani kun en itsekään syö. Toki Eeva senkin aloittaa ja saa päättää itse haluaako sitä syödä vai ei, mutta venytän niiden aloittamista vielä hetken. Aloitettiin ihan kaupan tavaralla, Muksun banaanipuurolla. Ja sitten hedelmäistä ja puolukkapuuroa, taitaa olla Muksun myös. Niin ja aamulla riisipuuroa. Noilla nyt vielä mennään, kun Eeva ei syö möykkyjä enkä tiedä millä saisin normaalihiutaleista tehdyn puuron tarpeeks sileäksi että neiti silkkikurkku sen huolisi.

Jessus taas mikä yö |O Piereskeltiin kello kolme vatsahieronnan avulla niin paljon että kas kun poika ei ilmaan ollut kohonnut tollasesta kaasumäärästä :kieh: En tajuu mistä nyt taas sitä ilmaa sinne eksyy... onneks oli itsekkin niin väsy että nukuttiin puoli kasiin,eipä kyllä paljoo auta tähän väsymykseen kun univelkaa alkaa taas olemaan jonkin verran. No ehkä ensyö on sitte parempi.. kyllä tässä kummasti vauvakuume karisee :ashamed:

Mitäs puette tollaseen lämpöpussiin vauvoillenne päälle näin parin asteen pakkasella? Mulla ekaa kertaa pussukka käytössä ja hirmuhankala oli pukea ulos nukkumaan :/ Varmaan taas liikaa... :ashamed: Mulla siis tollanen 4-vuodenajan pussukka.

Marmotta,toivottavasti Eeva säästyy flunssalta :snotty:

Syömisväli: 2-3h täälläkin,periaatteessa tarjoon maitoo ennen ja jälkeen päikkäreiden,kun ei tuo kauheen selkeesti ilmase nälkäänsä. Ahneesti kuitenkin aina syö...yhdessävaiheessa ei syönyt nukkumaan mennessä vaan ainoastaan herätessä ja silloin meillä väli oli 4h ja ylikin joskus,mutta nyt tosiaan syödään ahkerammin =) Yöllä syö oikeastaan kerran tosissaan,sit vaihtelevasti...lähinnä meikä tyrkyttää maitoa että simahtais :D

Tänään olis tulossa vieraita... ulkonakin ihana ilma,olis kiva viedä poikaa rattaissa,mut saa nähä kerkeekö sitä tekemään... ja jaksaako :ashamed:

majj hyvä kun selvisitte säikähdyksellä.

Ihana ilma tosiaan. Pitänee lähtee ulos kun neiti menee päikkäreille. Lampaantaljan laitan vaunujen pohjalle. Kyllä se sen jo tarvii. Meillä nuha ei vaan helpota, mut ei se neitiä haittaakaan. Toivottavasti helpottaa pitäs lähtee perjantaina espooseen kyläilee -saan nähdä onko uus moottoritie auki. Mutta eipä tänne mitään ihmeellistä. Esikoinen koristelee palmua joulupalloilla -et siitä se alkaa :LOL: meidän joulunaika.

Heiii! :)

Aamu mennyt touhutessa pikku-ikiliikkujan kanssa. Eilen tosiaan neitokainen kieri minkä kerkesi, tämä aamu on treenattu kääntymistä vatsalleen oikean kyljen kautta (ennen mentiin vain vasemman kyljen kautta). J ei ole pysynyt tänään hetkeäkään paikoillaan, vaatteita ja vaippaa laittaessakin täytyy väkisin päästä kääntymään, lelut lentää ja ääntä lähtee :D. Kiljutaan ja pörrätään, komennetaan ja jokelletaan. Melkoinen meininki! Nyt on rauhallista, kun vein tytön ulos päikkäreille.

Riisipuurosta Mitäs riisipuuroa suosittelisitte? Ollaan syöty vasta kaurapuuroa ja ajattelin tällä viikolla alkaa maistattamaan riisipuuroa, mutta mikä mahtaisi olla hyvää. Kaurapuuron olen tehnyt ihan Elovenasta ja hyvin on maistunut.

Poika Me syötiin lihoja n. 3 viikkoa ennen puuroa. Ensin broileria, sitten nautaa ja viimeisenä possua. Kalaa aletaan maistella vasta vähän myöhemmin, koska pelkään allergiaa. Mies on allerginen kalalle, joten otetaan J:n kanssa alku varovasti. Noiden lihojen jälkeen aloiteltiin maistelemaan kaurapuuroa. Tuota kaurapuuroa ollaan syöty toistaviikkoa, tällä viikolla aloitellaan riisipuuro.

Matami Meillä ei myöskään syömisväli pidentynyt kiinteiden aloittamisen myötä. Muuttui ehkä vain säännöllisemmäksi, koska nyt tiedän varmuudella miten paljon neiti on milläkin aterialla syönyt. Pelkän imetyksen aikana oli aina vähän arpapeliä, että mahtaakohan neiti kitistä nälkäänsä vai väsyä vai mitä. Meillä syödään neljä kiinteää ateriaa päivässä, viidennen aloitan myöhemmin, koska näillä neljälläkin neiti tuntuu vielä pärjäävän. (tissiä klo klo6.30, Puuroa + pullomaitoa klo8, kasvis-lihasosetta+tissiä klo11, hedelmä- tai marjasosetta+tissiä klo 14, tissiä+lisämaitoa pullosta klo17, puuroa+pullomaitoa klo18.30 ja yöunille, yöllä kerran tissiä jos tarve vaatii) Tänään rytmi ihan sekaisin, joten nuo kellonajat eivät päde tänään :D.

majj Kuulostipa hurjalta, onneksi selvisitte säikähdyksellä!

Marimint...meillä sama meininki, kun teillä...neiti pyörii kuin pallo tuolla lattialla kaiken aikaa ja pitää aikamoista meteliä :D ...kokoajan pitää kääntyillä...onneksi ei vielä yöllä :eek: !! Ääntään käyttää...eli kovaa mölisee melkeinpä huutaa ja pörisee...kuolan kera :/

Oltiin äsken aamulenkillä....Edithillä oli toppahaalari, topparukkaset ja fleecehattu...haalarin huppu päässä ja se lämpöpussi kiinni+ jalkapussi rattaissa...aikas paljon...mut ei ollut hikinen yhtään....posket oli ihan kylmät...kävi aikamoinen kylmä viima...ja rattaat meillä ei suojaa kovin hyvin....enpä tiijä mitä vielä tungen päälle kun tulee kunnon pakkaset...pitää laittaa varmaan fleecehaalari vielä alle :eek:

Älkäää kuulkaa mitään, onneksi selvittiin säikähdyksellä tosiaan! :| :)

En päässy koko aamupäivänä kirjautumaan tänne.. Joten vasta nyt :)

Mulla oli kans neidillä äskettäin talvihaalari, ne ä-p pakkauksen töppöset, lapaset ja fleece lakki + haalarin huppu, alla oli vaan sukkikset ja body. Lämpöseltä tuntui kun otin sisälle :)

Syömisväleistä: Kyllä meilläkin syödään n. 3-4h välein, joskus voi olla pitempi- tai lyhyempi väli. Annoin muuten tytölle yöllä "itse tehtyä velliä",eli kun jäi vähän sitä muksun valmis puuroa sekoiten sen nan:in sekaan, tuli siis sellaista litkua joka meni ihan tavallisen tuttipullon tutin päästä läpi, tyttö vetäs 180ml sitä yöllä ja nukkui sen avulla melkein 5h putkeen. Tuli vain mieleen saakohan tuollaista antaa? Tai siis miksei sais antaa, mutta...... :D :|

Yhteistyössä