TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Hiljaista taasen täällä...

Poika nukahti vartissa tunti sitten,mutta siitä hyvästä ylhäällä on saanut käydä jo kaksikertaa laittamassa tuttia. Jotenkin käy ihan sääliksi kun toinen ei saa koskaan kunnolla nukutuksi :(

Lähdenkin tästä pikkuhiljaa sänkyyn,ei pysy silmät auki...

Hyvät yöt :wave:
 
Edla ja vilma, onpas hienoja ja aika kalliitakin...mutta olispa ainakin persoonallinen kakku. Ja jos vois hakea, niin ei kyllä tulis kalliiksikaan. Mutta tuskin täällä päin missään on kuitenkaan.

Ihana talvinen sää ollut tänään. Oon sitä jo odottanutkin. Tietysti siinä on myös huonojakin puolia; vielä tuskallisempaa lähteä isompaa viemään hoitoon aamusin, kun on auto jäässä ja lapsille kauheesti päälle jne. Taloa pitää lämmittää koko ajan ja kaikkee. Mutta tykkään silti paljon enemmän kun vesisateesta ja märästä aina vaan.

Meillä on neiti parantunut nuhasta. Viikon se kesti ja oli kyllä tosi räkänen. Aikasemmin ollut vaan vähän tukkonen, mutta nyt oli kyllä kunnon tauti. Toivottavasti Marmotta Eevalle ei tule nuha.

Lapset nukkumassa ja kohta katsomaan täydellisiä naisia.

:wave: ja hyvät yöt!
 
iltaa mammat,
yosyotot katsotaan sitten joulun jalkeen, etta montako kertaa neitonen syo ja etta lopetellaanko vai ei.olen itse asettanut takarajan helmikuun loppuun. ei sita viela puoli vuotista viitsi vierottaa tissista. joillain voi viela olla oikeasti oisin nalkakin.
marmotta toivotaan, etta Eeva saastyy nuhalta. Meilla on mies ollut viikon nyt kipeana ja toivon todella, etta Ava saastyy taudilta. Yskii kylla jo niin kupaavasti, etta pelkaan loppuviikolla flunssan iskevan.
kakuista kylla tekisi itsekin mieli leipoa kakku, mutta kun nuo kilot eivat tahdo karista niin enpa taida lisaa kerata nyt ennen joulua. Ma oon niin jamahtanyt naihin kiloihin. :ashamed:
repa ymmarran totisesti jos et viela vierota yotissista. Teilla on ollut niin paljon hankaluuksia nukkumisen kanssa, etta nyt kun kerran nukkuu niin syokoon nukkuakseen lisaa. Ei ne sinun sanoin kauaa tissilla roiku kuitenkaan. :)

Kiitos kaikille osanotosta.
 
Katrinainen: osaan otto ja paljon voimia surun keskelle..Teet vaan kakkua kiloista viis, eihän sitä kakkua joka päivä syödä joten arjen keskellä pieni nautinto on aina sallittua.

yösyömisistä: en oo mitenkään aatellut et viellä lopetan syöttämistä kun meillä ei kauhee laaja tuo ruokavalio viellä ole..

Mä kanssa kattelin noita kakkukuvia esikon synttäreitä varten...ei edes pahan hintaisia. osaisinkohan käyttää niitä :eek:

Eikös meitä ole useampikin jolla on vanhemman lapsukaisen synttärit näin marraskuussa? ainakin odotusaikaan oli =)
 
kakkukuvat tosi hienoja. Mä oon tilannut silleen niin kuin kakun leipomosta mihin on marsipaanin päälle itse taiteiltu haluttu kuva. Toi oikee kuva oli jotain aivan uutta.

vauvauinnista kysymys tuli mieleen tuosta kun katrinainen kirjoitit et Ava oli sukeltanut 18 kertaa -oikeesti? meillä ei saa sukeltaa kuin ainoastaan niin monta kertaa kun on ikää eli 5kk - 5 sukellusta. Miten teillä muilla? meillä toki rajana alottamiselle oli 3kk mikä oli ihan uutta luulin et se olis se 4kk. Eikä tossa sukeltamisen muuta -siks vaan et muuten tulis juotuu liikaa vettä -niin oon käsittänyt. Onko kellään käytös sitä sitteriä -mikäs sen nimi nyt onkaan sellanen jännä mihin laps istutetaan ja siinä pysyy. Vois olla kiva -istuinta on niin ikävä raahata. Maksaa vaan sellaset 50?.

Naukuri joko rokotusasiaan on tullut selvyyttä? mä meen tänään viemään isopappan rokotukseen. :)

mä nukuin niin hyvin - ihan kaksin tytön kanssa ja neiti söi vaan kolme kertaa. Mä taidan tuikata sen rinnan liian nopeesti suuhun -ei tyttö sitä edes tarviis. Mut ihan vaan varuiks et ei herää.

Mut nyt siirryn valokuvien kimppuun kun on viel rauhallista.

:wave:
 
merika meilla taalla norjassa oikein kehoitetaan sukelluttamaan ja paljon mikali vauva siita tykkaa. me mm. tiputetaan muka vauva vahingossa veteen ja nostetaa ylos seka tehdaan normaalia sukelluksia. laakarikin kavi oikein ohjeistamassa kerran, etta sukelluksista ei ole mitaan vaaraa oikein tehtyna. Mutta luotan kylla tuohon vauvauinti ohjaajaan kun on tota uintia jo 30 vuotta taalla pitanyt. Ava nauttii ainakin hirmuisesti. Mutta ota ihmeessa selvaa, etta miksi teilla saa sukeltaa niin vahan... Nyt alkoi minuakin kiinnostamaan.

Lahdetaan Avan kanssa laakariin, toisella on ilmeisesti silmatulehdus molemmissa silmissa ja yskii. Ikavaa.
 
Alkaa loppua neuvot Eevan kanssa. Se heräsi syömään kai kerran tai 2, tuttia laitoin takaisin muutaman kerran. Oliskin ollut rauhallinen yö jos noilla oltais menty, mutta.. se heräsi huutamaan ihan suoraa huutoa 12 aikaan. Oikein kirkui, en ole koskaan ennen kuullut sen itkevän niin. Veti selkää kaarelle ja huuto vaan voimistui jos yritin laittaa takaisin makuulle. Jonkun ajan päästä se röyhtäisi muutaman kerran ja rauhoittui mun olkaa vasten. En uskaltanut laittaa sitä takaisin alas, istuin siinä pari tuntia. Sillä on siis ilmeisesti vieläkin ilmaa mahassa ja vaivaa noinkin paljon. :/ Neuvolassahan tähän saa taas jotain tooooodella hyödyllisiä neuvoja. "vauvat nyt on vähän sellaisia" tms.

Just kun merika mainitsi valokuvat ja tuli mieleen, että mullakin olis noin 100 paperille teetettynä odottamassa albumiin pääsyä ja voisinkin ne nyt laittaa kun Eeva vielä nukkuu, niin eiköhän tuolta ala mölinä kuulua. Jos jaksaisin niin lähtis kyllä kävelylle kun aurinko paistaa taas. Jos sitten seuraavien unien jälkeen..
 
Merika: Ei ole vielä kuulunut rokotuksesta. Ajattelin huomenna soitella neuvolaan ja kysyä, jos ei sitä ennen kuulu.

Vauvauinnista:
Meilläkin aloitusikä oli tuo 3kk/5kg ja paino oli tärkeämpi kuin ikä. Sukelluksia samaten max. yhtä monta kuin on ikää kuukausina eli meillä olis nyt 6 sukellusta maksimi, mutta ei olla vielä kertaakaan niin montaa sukellusta tehty. Siellä tehdään niin paljon kaikkea muutakin kuin vaan sukelletaan ettei oikein ehtiskään. Mutta 18 kertaa kuulostaa kyllä jo ihan supersukeltajalta ;) Meillä oli eilen valokuvaus ja saatiin ihan hienoja kuvia, kun katsottiin siitä kuvaajan kameralta. Mutta sukelluksia tehtiin tasan 2 ja sitten repes huutoon. Vaikka oltiin ekana, kun E väsyy niin nopsaan. On kyllä pakko koittaa taas aikaistaa tuota uintivuoroa, kun kaveri melkein nukkuu siellä :|

Löysin eilen netistä kaks aivan upeaa kauppaa, jotka myy ihania japanissa tehtyjä lastenkankaita! Puuvillaa lähinnä. Menin ihan sekaisin, mutta maltoin pitää sormeni kurissa ja mietin ensin mitä tilaan ;) Oisin voinu tilata suin päin ja ihan kaikkea :D Kaupat on ulkomailla (USA, Japani ), joten selvittelin vielä tulli- ja verojuttujakin. Eiköhän tuo ihan ok mene. Hyvän oppaan ovat tullissa tehneet internet-kauppaa ajatellen.

Yö. Meillä meni taas yhdellä herätyksellä, jolloin syötiin. Aamulla tosin poika heräs klo 6, mutta sit annoin aamumaidon ja nukkui vielä reilun tunnin. Ihanaa, kun on taas rauhoittunut vähän nuo yöt. Tais tosiaan olla hampaasta ja kääntymään oppimisesta ne meidän superhulinat! No, toivotaan että jatkuis nyt hetken tällainen. Mukava herätä edes melkein pirteänä aamulla ;) Kun ei vaan itse roikkuis yötä myöten hereillä...

Täällä odotellaan valokuvia saapuvaksi tänään tai huomenna. Kivaa :) Sit pitäs vielä ostaa korttipohjia, että pääsisi askartelemaan. Kalenteritkin laitettiin jo viikonloppuna tilaukseen Applelta. Niitä olikin ihana suunnitella ja sommitella :)
 
Katrinaiselle: :hug:

Merika: Minäki taidan liian herkästi antaa yöllä rintaa, pelkään vaan että tyttö herää. Viime yönä annoin varmaan 4krt ja oikeasti söi vaan 1-2krt. Kun ei pulloa huolinut.

Vauva uinnista: Meillä myös oli se 3kk/5kg alotuksena, ja sukelletaan max määrän niin paljon mitä ikää on. Eli meillä se on se 5 kertaa. Tosin ei olla vielä kunnolla sukellettu, viimeeksi vasta kannuteltiin, eli ens sunnuntaina se olisi edessä, jännittävää! :)

Onko muilla sellasia kavereita, jotka aina ehdottaa tapaamista, mutta silti aina itse peruu? :/ Mulla on yks sellanen mamma kaveri, ja se on ärsyttävää, nykyyän en edes ota tosissaan hänen ehdotuksia.. Tänäänkin piti lähteä yhdessä lenkille, mutta nyt hälle muka nousi kova kuume ja flunssa. Vaikka kl. 23 eilen illalla oli aivan terve vielä.. Voihan siis oikeasti kuume nousta mutta epäilyttää.
 
Täällä taas takana yks touhuyö...alkaa keinot loppumaan miten pojan sais rauhotettua jatkamaan unia silloin kun tissi ei tuota tulosta :/ Ennen mun viimenen varma tainnutuskeino oli ottaa syliin ja tuudittaa takas uneen,mutta nyt potkii ja sätkii siinäkin niin kovin ettei tahdo saada pidettyä sylissä edes. Nooh,ei pojalla mitään heräämishaluja ole itselläänkään,sinnikkäästi koittaa nukkua kuitenkin vaikka joku tuntematon tekijä riivaa pitkin öitä. Onneks sit aamusta taas nukuttiin vähän pidempään,7.30 asti. Väsymys on kyllä täällähetkellä aikamoinen. Poika sen sijaan oikein tyytyväinen,meni just päikyille =)

Marmotta: Kuulostaa jossainmäärin tutulta. Just tollasten huutokohtausten takia ajauduttiin neuvolan kehotuksesta lääkärille ja sitäkautta allergiatestiin. Tais meillä sit kuitenkin olla ilmasta kyse tai jostain muusta mikä silloin kävi mahaan.... Meillä ottavat aika tosissaan neuvolassa jos tämänikäisellä on kauheesti masuvaivaa. Silloin n.4kk asti se meni "pikkuvauvojen ilmavaivojen"piikkiin. Jos noita kipuhuutoja alkaa ilmestymään,niin ainahan voi mennä suoraan lastenlääkärille kysymään,että onko normaalia vai syytä tutkia.... alkaispa sielläkin yöt jo rauhoittua :hug:

Uskaltaiskohan tästä rynnistää suihkuun,jos poika vielä tovin nukkuu...
 
majj Multa löytyy yksi tuollainen kaveri, ei tosin mamma. On ollut tulossa kylään meidän J:n syntymästä asti, mutta ei ole näkynyt. Ennen sitä kävi, kun aikataulut sopi hyvin yhteen. Itse ehdottelee aina, että voisin ens viikolla soitella ja tulla joku ilta käymään...mutta puhelin ei ole kyllä soinut. Kaupungille kahvillemenoakin ehdotti, mutta kutsua sinne en ole saanut. Itse en jaksa soitella, olkoot jos ei kerran enempää kiinnosta. :/ Ärsyttävää kyllä! Viime hetken peruminen on vielä rasittavampaa, koska iteltä menee päivän suunnitelmat sit ihan uusiks.

yösyötöt Meillä J syö korkeintaan 1-2 kertaa yössä. Tutilla selvitään yleensä herätyksistä. Viime yönä J heräsi syömään vasta klo5, nukkumaan meni illalla klo19.30.

naukuri Mistä tilasit kalenterit? Meillä on suunnitelmissa myös tilata kalentereita joululahjaksi, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi.

Katrinaisen Avalle pikaista paranemista!

MarmottaTuo Eevan huutokohtaus kuulosti ihan samanlaiselta kuin minkä J sai viime rokotusten jälkeen, jolloin vatsaa väänsi :( . J alkoi kans itkeä yhtäkkiä n. 4h yöunille menon jälkeen. Nostin syliin niin väänsi selkäänsä kaarella ja suorastaan kiljui. Selvästi oli tuskainen olo. Meillä huuto loppui miehiseen röyhtäisyyn ja oksentamiseen :/ . Näytti tosi hurjalta, mutta sen jälkeen tyttö rauhoittui. Jatkoi uniaan aamuun asti ihan rauhassa. Meillä tuo tosin johtui samana päivänä saaduista rokotteista. On tuo vauvan massu aika ihmeellinen, ei sitä aina voi tietää mistä se ärtyy...toivottavasti masu ei ala vaivaamaan Eeva useammin. :hug:
 
Marmotta: Meilläkin tuli tuollainen huutokohtaus viikonloppuna ja masusta johtui. Oltiin illalla annettu vähän liikaa luumua ja sehän siellä sitten kiusasi. Heräsi siis ihan kirkumaan.

Marimint:
Me tehtiin kalenterit sellasella Applen ohjelmalla ja tilattiin sieltä suoraan. Meillä on Macin kone, niin onnistui siinä helposti ja oli paljon valinnanvaraa tuon kalenterin ulkonäköön. Mutta näyttäisi olevan melkein kaikilla valokuvausfirmoilla netissä tuo mahis esim. ifolorilla ja tunnin kuvalla. Ja varmaan muillakin. Meillä ilahdutetaan isovanhempia kalenterilla :) Ihania kuvia löydettiin, joita ei olla edes näytetty vielä isovanhemmille. Yllättyvät iloisesti!
 
Pitkästä aika "jaksan" taas kirjoitella. Tullut lueskeltua teidän tarinoita mutta ei vaan ole saannut aikaiseksi kirjoittaa itse.

ensiksi Katrinaiselle osaanotto suureen suruun. Kuolema on aina yhtä käsittämätön asia ja nuoren ihmisen kuolema jotenkin vielä pahempi. Jaksamista sinne kovasti!

Ajatelkaa, miedän neiti on jo 8kk älyttömän nopsaan aika menee, ei voi muuta sanoa! Ei ole enää pikku vauva vaan jo ihan iso tyttö joka kovasti harjoittelee konttausta ja yrittää kammeta itseään ylös. Vastahan tuo oli sellainen 1,5kg rääpäle :heart:

Yösyötöistä en liiemmin voi kommentoida enää kun ne tuntuvat olevan meillä menneen talven lumia (koputan puuta). Nyt parina yönä olen herättänyt tyttöä vähän juomaan kun on ollut kuumeessa ja tuo nesteen ja ruuan menekki ollut päiväsaikaan tosi tosi heikkoa. Mua on pelottanut ettei tule nesteen vajausta joten olen sitten herättänyt tytön kerran yössä maidolle. Ihan unessa tuo on ollut syötön ja hörppinytkin vaain 30-40ml maitoa. No mutta vaikka meillä ei enää yöllä heräilläkään niin ei tätä iloa kauaa enää jatku kun kohtahan meillä on jo se uusi tulokas sylissä ja sama nukutus ja valvomisrumba alkaa uudestaan...

Syömälakko on taas alkanut täällä, johtuen kyllä varmaan tuosta sitkeästä räkätaudista. En oikeasti saa tyttöä syömään kuin max 5 lusikallista sosetta tai puuroa...jos nyt edes sitäkään. Mä olen jotenkin kovin hätky nyt tuon syömisen kanssa kun tuosta Neean painon kehityksestä on jo tullut useampaan otteeseen kommenttia :/ Mutta mites pakolla työntää ruokaa alas lapsen kurkusta? Ei mitenkään.

Mulla maha kasvaa hurjaa tahtia ja nyt on alkanut näkyä painossakin. Tähän asti on menty +- nolla tilanteessa. No ihan hyvin sinällään kun on jo yli puoli välin ja vasta nyt alkaa kiloja tulla. Vaan kerkeehän noita vielä, joulukin edessä. Masun asukki potkii niin että koko maha heiluu, Neea oli vilkas lapsi mahassa ja tää on vielä hurjempi tahtinen. Mikälie potkunyrkkeilijä tulossa
 
katrinainen miten te tiputatte vauvan veteen? meillä pitää aina sanoa nyt sukelletaan ja sit menoks. E:n kans ei olla päästy viel siihen asti. Mun isä on ollut mukana ja se on meinanu Ellan jo monta kertaa sukelluttaa mut kun mennään nyt niin kuin ohjataa. Kiva kun on vesipeto. Mä muistan kun esikoinen kasvoi ja alettiin sukeltaa yhdes, neiti kainaloon ja menoks. Sit uin neiti seläs ja välil sukelsin. Toki oli ikää kun seläs istu varmaan 2v. Vesi on niiin ihana elementti. Luulen et nää ekat kurssit käydään näin ja sit kun lähempää vuotta saa sukeltaa miten aluu. Mä kysäsen tota miks ei saa täällä sukeltaa niin paljon.

 
merika siis me ollaan jo vauvauinnin jatkokurssilla ja ehka siksi tehdaan enemman juttuja jo. En tieda. Mutta siis sukelletaan kolmella tavalla 1. tavallinen sukellus isalta aidille tai toisin pain. 2. torpedosukellus (lapsi sukelletaan normaalista veteen, mutta sitten paastetaan irti ja ui ns. itse sen vanhemman luo joka nostaa ylos. 3. lapsi hypytetaan veden alle ns. tipautetaan ja nostetaan ylos. Tama on siis se nopein sukellus. Lapsen ehdoilla toki mennaan koko ajan ja kaikea muutakin kivaa tehdaan, mutta 50 min on pitka aika ja siina ehtii sukeltaakin paljon. Onko vauvauinti lyhyempaa suomessa? vai siis 50 min. siellakin? Ava nauttii uinnista ja nauraa aaneen sukelluksen jalkeen, joten ei siksi olla rajoitettu tuota sukeltamistakaan ja meilla ohjaaja kontrolloi uintilomakkeet aina uinnin jalkeen ja puuttuu asiaan jos joku ei tasmaa.
merika kysy ihmeessa etta miksi ei suomessa sukelleta niin kuin norjassa. eika mekaan siis koko aikaa sukelleta, leikitaan ja kaikkea. taalla sukellettiin jo ekalla uinti kerralla.
marmotta nyt kysyt neuvolasta apuja. Eevalla voi hyvinkin olla joku allergia.
jenni onpa teidan tytto jo iso neito. Juurihan tuo vasta syntyi ja oli ihan kirppu. ihanaa kun teilla on kaikki mennyt noin hyvin.

facebookista miksikohan yllapito ei sulje kuolleen kaverini sivuja. asiasta on kai jo moneenkin kertaan ilmoitettu. jotenkin vaan kovin surullista kun ne ovat auki siella. pikku juttu, mutta mulle tulee siita aina jotenkin paha olo.
 
katris, Merika, muakin jäi kiinnostaa toi sukellus ja uimisen aika. Meillä on Katris 30 min täällä, eikä siinä kyllä paljoo ehi sukelteleen ku kaikkii juttuja tehään. Mäkin tahdon tietää näiden erot.

Kurjaa Katris ettei ne älyy poistaa sitä profiilia pyynnöistä huolimatta. :( Mutta niillä on ymmärtääkseni ollu aiemminkin tällaisten asioiden kanssa ongelmia.

Asiasta toiseen, onkos kukaan lähdössä Babybioon torstaina? Tarttis seuraa....

Meilläkin on sitten alkanut nukutusongelmat ja yöhuudot :( Tai siis onhan niitä aina välillä ollu, mut ei näin montaa iltaa peräkkääin :( ei meinaa saada väsynyttä lasta nukahtaa sitten millään. Nytkin se kököttää neljättä tuntia pystyssä eikä toivookaan et nukahtais. Aina välillä käyn sängyssä kokeilemassa, mut ei niin ei, huuto alkaa. :headwall: Ja sitku nukahtaa, menee jonkun aikaa ja hirvee huuto alkaa. Myöskään neiti EI HALUA tuttia suuhunsa. Suu napsahtaa kiinni ku tutti tulee lähelle... Oliskohan taas hampuja tulossa :( :eek:
 
:wave: Babybio Me voitas ainakin lähteä torstaina leffaan! Missäs treffataan ja mihin aikaan? :) Viimeksi menin sanomaan esikoiselle kun vein häntä tarhaan et mamma lähteä Joan kans leffaan ja siitähän sit tuli surua kaikille et tällä kertaa täytyy olla ihan hissukseen :ashamed:

Minkäikäisenä olette vieneet (isompia) lapsia leffaan? Mulle ei ole viel tullut edes mieleen mut nyt kuulin yks päivä et kaverin samanikäinen poika (noin 4-v) oli jo monta kertaa käyny leffassa.

Meil oli aamulla kehityskeskustelut tarhassa. Kaikki on menny ihan hyvin mut vähän saatiin kuulla et on hieman villin puoleinen kaveri. Mun mies sit kysy nätisti et onhan niitä muitakin eikö? Niin täti vähän kierteli mut sanoi sit et kyllä tää teidän on se villein... Onhan se tullut huomattua mut en ollu ajatellut et hän nyt niin joukosta olis erottunut :whistle: ;)

Vauvauinti meil kestää kerta sen 30min ja sen aikana ollaan sukellettu yleensä kaks kertaa. Tyyli on sellainen niska-perse otteella otsa edellä veteen :LOL: Ei tunnu olevan ihan kaikista mieluisinta puuhaa niin en viitsi huudattaa. Tai sit on mun miehen sukellutus tyyli vähän hakusessa :LOL: Joa tykkää kovasti läiskyttää ja leikkiä palloilla siellä vedessä. Mä en ole edes tajunnu kysyä/kukaan ei ole edes ottanut puheeksi montako kertaa sais sukelluttaa mut ilmeisesti ne ohjaajat on huomannu et oon vähän varovainen sen kanssa :whistle:

Nyt kutsu kävi...
 
Vilma, mä kävin pojan kanssa ekan kerran kun se oli 3 vuotias. Mentiin katsomaan cars-leffa ja sehän kesti 2 tuntia. Kauhistuin kun en tiennyt et kestää niin kauan, mutta hyvin jaksoi katsoa kun oli mieluinen. Pari kertaa vuodessa ollaan sen jälkeen käyty.
 
Poika meni päiviksille...onkin mennyt vaihteeksi oikein nätisti ja nukahtanut heti. Oon osannut oikeaan aikaan viedä =)

Palaa käpy meidän pesukoneen kanssa |O Toi ei ole kuin joku 5v vanha,tollanen pikkunen 5kg whirlpool,ja ongelmat alko jo entisessä asunnossa kun alko jumittaa kesken ohjelman...silloin vielä satunnaisesti,mutta nyt paripäivää tehnyt sitä ihan koko ajan :kieh: Jättää linkoomatta ja tyhjentämättä vesiä jne... Tänään tilataan uus kone,iso. Piti vasta veronpalautusten tultua,mutta en kestä enää.... :headwall: :headwall: Täytyy tyrkyttää tota vaikka varaosiksi johonkin huoltoliikkeeseen :/

Just tossa mietinkin että ei oo Jennistä kuulunut ;) Toivottavasti Neean räkätauti menee ohi ja kiva että masuasukki on vilkas =)

 
Summer Täytyy varmaan lähteä esikoisen kans leffaan heti kun jokin mieluisa leffa tulee teattereihin! Mä muuten vertailin niit kakkukuvien hintoja useammastakin nettimyymälästä ja oli tosi suuria eroja postikuluissa. Joku tais veloittaa jopa 8-9 eur/ tilaus ja jossain oli yhden kakkukuvan postit reilu 2 eur.

Vertailu kyllä kannattaa aina! Ja varsinkin nois kalliimmissa lasten leluissa. Oon katsellu mm. Muumilaivan hintoja Sokoksessa maksaa 54.90eur ja toys ´r usissa 37.90eur. Lego (dublo) paloasema maksaa jossain 69.90 (en muista mis katsoin) ja nyt löysin sen Hobby Hallista 49.90eur :eek:
 
Vilma, voishan sitä tilata jotkut kivat kuvat lasten kakkuihin. Ja jos noinkin halpoja postikuluja löytyy. Meillä on esikoisella synttärit 3.6 ja tällä pienemmällä 30.4. Reilu kk vaan väliä, niin meinataan viettää yhteiset juhlat. Ei voi sitä ihmismäärää pyytää heti kk päästä uusiks. Ja kauhee hommakin olis. Kummallekin oma kakku sitten ja tietysti omat lahjat. Mä kun en ole noita juhlaihmisiä ihan sen takia kun pitää leipoa jne, niin on kiva että päästään yksillä juhlilla. Siinä toukokuun puolessa välissä sitten. Miehellä on synttärit siinä toukokuun lopussa, että olkoot sitten kolmen juhlat kerralla..
Kyllä kannattaa vertailla hintoja ja lelut on just sellasia. Tollaset kalliimmat varsinkin. Oon tosin koittanu alkaa ite miettiä tota bensan hintaa...yleensä tulee lähdettyä jyväskylästä hakemaan jotain tiettyä juttua kun periaatteessa kannattais ostaa lähempää vähän kalliimmalla. Bensaan ja kaikkeen menee se raha. Niinkun se nettikauppa babystyle; 5 euroo vaan postikulut. Ajatellen että lähet ajeleen ja kierteleen kaikki paikat niin vitonen on menny jo moneen kertaan.
;)
 
merika / katrinainen: Meillä odotettiin varmaan 4 kertaa ennen kuin sukellettiin. Totuttauduttiin veteen yms. Mutta hissukseen ollaan edetty koko ryhmä eikä se meitä ole haitannut. Samoin kuin Vilman poika, niin meidänkään ei jaksa kuin pari sukellusta, mutta se kaikki muu onkin sitten huippuhauskaa :D Polskii ja läiskii ja "ui eteenpäin" ankan tai pallon perässä ihan vimmalla. Aika meilläkin tuo 30min ja meille riittävä. Enempää ei meidän nassikka jaksaisi, kun väsyy helposti siihen kellonaikaan (meillä uinti illalla ). Kai tuo on vähän sama kuin neuvola ja vauvanruoka yms käytännöt/suositukset että yhdessä maassa on yhdet käytännöt ja toisessa toiset ja varmaan molemmat on yhtä hyviä :)
 
katrinainen joo täällä se 30min. Aika lyhyt aika. Mä oon vähän pettynyt koko touhuun. Esikisen aikana oli tosi kivaa -paljon leikkejä ja mukavaa porukkaa. Nyt yks ohjaaja niin meneehän sil kun kaikki vauvat tsekkaa. Mut katsotaan-ón varmaan vaan varovainen aluks.
 

Yhteistyössä