TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Vilma, voidaan treffata Kaisiksessa tai sitten jos meinaat metroparkkiin pistää biilin, ni jossain muualla. Onkos muita vielä tulossa babybioon?

Repa,
meilläkin on 5 vuotta vanha 5kg:n pesukone ja Whirlpoolin myös ja jos vaan jaksaisin, heittäisin sen parvekkeelta alas.... :headwall: Nyt on toiminu ihan jees, mut sit välillä tulee näyttöön huomautus FH ja sit se keskeyttää koko homman.... Pöh, mikä laite ja yleensä se tekee ton huomautuksen sitten ku illalla myöhään ku ei tahtois huudattaa konetta. Juu, se ulisee ku linkoaa, mukava pikku lisäbonari,... :kieh: Mulla on kuivausrumpu siinä päällä ja siinä ei ikinä oo ollu mitään ongelmaa.

matami, ihan samaa mieltä. Mä muistan, et koko mun lapsuuden meillä oli Upon Pesukarhu-kone, varmaan joku 15 vuotta ja oli jo ennen mua ollu ja hyvin pelitti, en muista et ikinä olis mitään ongelmaa ollu. Se oli kyl aika kamala päältätäytettävä ja ruskea :D Äiti aina pisti lapsena istuu sen koneen päälle ja siinä leikkas hiukset :D
 
Heips, vieraat on menneet ja on aikaa taas olla koneella ;) .

Kodin koneista Meille iska osti astianpesukoneen vuonna 1975 ja kesti hyvin ensimmaiset 29vuotta, joskus korjailtiin, mutta sittemmin pesujalki alkoi oleen mita sattuu :D ja aiti sai uuden koneen. Me uusittiin nyt viimesyksyna molemmat koneet (tiski ja pesu) Pesukone ostettiin sellainen missa on kuivuri samassa, kun oli vauvakin tulossa.

Katrinainen :hug:

Marmotta uni :hug: Eevalle.

Meilla ollaan alettu heraileen taas kahdesti yolla :( . Aiti ei millaan jaksais, toivotaan etta johtuis tuosta Freyjan vuotavasta nokasta. Edla- mamma oikee kasi edelleen kuin tulessa. Toivottavasti saan ajan nyt talle perjantaille etta pistettaisiin sita kortisonia. Yolla varsinkin tekis mieli huutaa kun nostaa tytya pinniksesta. buranaa vedan 3-4 paivassa.

Syotoista: annan puuroa aamulla ja puolitapaivin kasvista ja hedelmaa ja illasta taas kasvista ja joskus hedelmaa. pitais varmaan aloittaa ilta puurot. naudanlihaa keitin pakkaseen ja laitan sen sit vaikka porkkan kans soseeksi.

Hampaista huono kuntoiset on... tilaan huomenna ajan taas tarkastukselle. Kesakuunalussa ei ollut mitaan reikia, onneksi... Taalla nakee kokoajan kun aitit putsaa tutuin suussaan tai laittaa sen omaan suuhun ja antaa sit lapselle, samoin tuttipullosta imastaan eka itse. Suulle suukottelusta tuli anopin kans riitaa kun sanoin jyrkan ein, han sanoi etta on osa heidan kulttuuria, mina sanoin etta en ota sita riskia etta F saa karies bakteerin sinulta... Mies linkitti heille tutkimuksen tasta asiasta ja on oppi mennyt perille :D .

+ ihmettelin mista noita plus merkkeja ilmestyy mun tekstiin ja deletan niita kokoajan, mutta huomasin etta napparat napit osuu just joholla plussa merkkiin :LOL: nyt taidetaan menna leikkiin!
 
Taas kaikki tekstit hävis :kieh: Mutta pikasesti uusiks..

Marimint: Tosiaan, inhottavia tuollaset "ystävät"....

Vauva-uinti: Aika lailla samat säännöt tuntuu suomessa olevan. Meillä myös sanotaan aina sukeltaessa "nyt sukelletaan" ja sukellusten maximi määrä on montako kuukautta on ikää, eli meillä se 5kk. Me ei olla vielä sukellettu, ensi kerralla ( 4kerta ) sitten olisi se edessä.

Marmotta + muut yö valvojat : Meillä jatkuu myös tua yö heräily vieläkin. Suurin piirtein kerran viikossa on hyvä yö, mutta silloinkin saa ainakin sen 3 kertaa laittaa tuttia tai antaa maitoa. Meillä neuvola täti sanoo vain "kun tulee 6kk aloitetaan se uni koulu, ei tuan ikäisellä kuuluisi enään yöllä olla nälkä, että selviää ihan aamuun asti" tarkempia ohjeita ei ole antanut. Niin ja sitä tassuttelua on vain ehdottanut, mutta siihenkään ei tarkkaa ohjetta ole antanut. Muutenkin meillä nukkumaan menemisestäkin on tullut hankallampaa mitä ennen, ei nukahda enää millään yksiksee ja nukuttamiseenkin voi mennä 2min tai se 20min. Ja jos on yöllä syönyt, niin pitää hetki silitellä että nukahtaa, ennen nukahti syönnin jälkeen itsestään... Tuntuu että mitä isommaksi kasvaa, sitä hankalammaksi yöt menee. |O

Joo ja sit meidän neiti ei huoli enään pullosta , vinkkejä miten sais taas huolimaan? Heiluttaa vaan päätään minkä kerkee, pitää suuta visusti kiinni ja hermostuu vain.

Piti vielä jotain kirjottaa mutta unohtui kun neiti käskee, täytyy mennä! :wave:
 
Hellurei..

Nyt on kone tilattu,josko se sit seuraavat 5v toimis :kieh: Paskaa tekevät nykyjään,näin on :/

Majj: Kehityksestähän tuo levottomuus johtuu,nukkumaankin on vaikee rauhoittua. Ehkä sit joskus kun ei oo enää mitää opittavaa nukkuvat :LOL:
Vaikee tänäpäivänä uskoo että Kasperkin nukku vastasyntyneenä yöt niin että nostin sen vaan tissille parikertaa kun suu kävi unissaan ja näytti nälkäselle. Koskaan ei itkenyt ja meikäkin heräili vaan äidinvaiston ansiosta.

Poitsu nukahti yllättävän helposti vaikka oli ihan yliväsy taas kun ei suostunut viimesille unille enää menemään. Tuntuis nykyjään olevan niin,että neljänjälkeen turha yrittää päikyille enää... tossa se nakuna tyaas riehu keittiönlattialla ennenkuin vein sänkyyn :D

Tilasin sit sellaset kalenterit isovanhemmille,siis kuvilla varustettuna =) Nyt vielä ukolle se koru,veljelle jotain,mikä on vielä arvoitus ja kummitytölle pehmeä paketti =) Kasperille täytys ostaa vissiin leppäkerttu kun on innostunut yhden kirjan kuvasta missä on leppis,koittaa tarttua niihin pilkkuihin peukalolla ja etusormella :LOL: Muuten taitaa olla isovanhemmilta tulossa niin paljon pakettia että riittääpi,eipä tuo niiden päälle vielä ymmärrä =)

Käytiin cittarissa ja olihan siellä niitä uusia bonan soseita sokerittomina,kahmin niitä ja sempereitä ja ostin pari päärynää,jos tekis niistä kans sosetta =)

En taida uskaltaa toivoa hyvää yötä... jos nyt hetken sais nukkua. Mies on onneks huomisen päivän kotona,kun menee vasta yöks töihin,et jos päivällä yrittäis.

Nyt öitä :wave:
 
Repa: Hyvä, että löyty niitä sokerittomia soseita! Laajentaa tuota hedelmä- ja marjasosevalikoimaa kummasti :)

Meillähän on pojalla kuiva iho muutenkin, mutta eilisillasta lähtien on ollut sellasia ihmeellisiä punaisia kuivia läikkiä etenkin takapuoleen?!? Se onkin ainoa paikka missä ei vielä ole mitään ollut. Ei mitään hajua mistä johtuu. Uutena ei tullut eilen mitään ruokia. Ainoastaan sai sosetta jossa oli vähän mangoa ja siitä ehkä muistelisin, että maisteluvaiheessa tuli iho vähän punaiseksi. Mutta silloin saikin purkillisen, nyt sitä mangoa oli 5%... Voisko muka noin tiukasti vaikuttaa? Nyyh, miks tuo iho on niin huono :/

Meillä Mielen pesukone. Maksoi aika paljon, mutta on pelittänyt nyt 8 vuotta ja toimii kuin unelma! Ja toivottavasti ei hajoakaan... Mut muistan kyllä että meilläkin omassa kotona oli varmaan koko sen ajan kun siellä asuin niin sama pesukone :LOL:
 
Repa, oliks se 6th sense se teidän kone? Meillä vielä kaiken hyvän lisäks saa ovee hakata kiinni et kone lähtee käyntiin :D vi**u, mikä pa**a!

LC, siis sulla kipeytyy joka yö? Mulla ei joka, vaan aina sillon tällön. Esmes tänään nukuin päikkärit neidin kanssa ku oli niin rikkonainen yö, niin ku siit sit heräsin ni sillon sattu. Ihan kyllä itkuu vääntää, mut meidän lääkäri ei oikein osaa sanoa tohon mitään :( Saati et mitään kortisonii tai mitään saisin... :kieh:

Repa, Majj, nukkuvat sit ku ei oo enää mitään opittavaa, niin ne on teini-ikäsiä ja sä potkit niitä sängystä ylös et joutaisivat kouluun :LOL: Sitä täs sit odotellessa :LOL:
 
Naukuri, eikös Vilmakin noita punasii läiskii pebassa miettiny kanssa. Meillä myös :wave: ja meillä on iho ollu koko ajan erittäin hyvä. Mä mietin tota ja ainoo minkä sain järkeväks selitykseks keksittyy on kylmenny ilma. Ilma kuivuu ja jos se sit jotenkin vaikuttaa vaippaan. En mä tiiä, mekään ei olla mitään uutta maisteltu eikä mitään :/ :/ :/
 
Ai niin, meidän auto hajos eilen... tai noh... muuttu Helkamaksi, eikös niillä ollu aikasemmin sloganina, et vain pakki puuttuu. Eli juu, meidän autolla ei voi tällä hetkellä peruuttaa. Kellään ei oikein ideoita et mikä vois olla, mut aamulla saadaan tietokone kiinni autoon, et joskohan se sit kertois missä vika on. Oon koko päivän pudistellu tälle päätäni, koska autossa on automaattivaihteisto ja siis vain pakki ei toimi :D

Voi tosin olla, et huomen hymy hyytyy, jos jotain isoo tarvii autolle tehä :/
 
Naukuri meillä kans pyllyssä kaks länttiä. Mietin et pitäskö kokeilla toisii vaippoi, mut tuskin siitä johtuu. Rasvasin kohtii hmm. meillä kyl uusia makuja kokeiltu. mut voipi johtuu ihan vuodenajasta -talvella niit länttei tulee ainakin esikoiselle just jalkoihin -pakaroihin. Mutta asian ydin -meilläkin sellasia löytyy.

kiloklubi multa puuttuu itsekurii. :headwall: ärsyttää -suklaahimo iskee ja kaapis on anopin laivalt tuoma levy. :p

:wave:
 
Repa, merika ja edla-mamma : Taidatte olla kaikki oikeassa :kieh: :LOL:

naukuri: Meillä tytöllä on kans vasemmassa pohkeessa tollanen kuiva ja vähän punertava kohta noin 1cm x 1cm alue. On pitänyt ennenkin kirjoittaa asiasta mutta aina unohtanut. En kyllä tiedä mistä vois johtua?! Ootko rasvaillut ? Mä oon laittanut bebanthenia siihen mutta ei ole auttanut.
 
summer: oon kans miettinyt noit synttärijuhlia meidän perhees, et mites ne toteuttais kun on niin lyhyt väli esikoisen ja kuopuksen syntymäpäivis...tyttöhän syntyi 21.5 ja esikoinen on syntynyt 6.6 eli parin viikon välein pitäs juhlat järjestää..toisaalta tahtoisin kumpaisellekin ihan omat juhlat erikseen mut tietty hommaa siinäkin olis..sit samas rytäkäs on viel miehen synttärit 8.6 ja kummipojan synttärit 3.6 että kakkua saa syödäkseen enemmän kuin tarpeeks noitten parin viikon aikana.. :D

jaahas A sit oppis nyt tän kääntyilemisen ihanuuden..on meinaan nyt koko ajan pukaamas itteään masulleen, käsi jää tosin melkein aina masun alle joten vielä täytyy toista avittaa ja tietty ei osaa sit kääntyä takas selälleen..mut nyt siis meilläkin on tapahtunut edistystä tän liikkeellelähdön kans..

meiltä tavallaan jäi nyt ekaa kertaa yösyöttö pois..kun tyttö heräs syömään vasta klo5 eikä sit 1h höpöttelyjen ja muutamien tutin laiton jälkeen enää suostunut nukahtaan niin oli sit noustava 6 aikaan ylös..no ite oon aika pirtee kuitenkin kun sain nukuttua pidemmän unijakson vaikka meninkin puolilta öin vasta nukkumaan..pitäs vaan itekin saada aikaiseksi mennä nukkumaan ajoissa mut aina se vaan venähtää..

nyt tarttee viiä tyttö ekoille päikyille..rupee sellasta väsykitinää olemaan
 
Kurpitsa, kyllä meillä pidetään ainakin yhdet pippalot vaan. Mietin kans eka, että onks se jotenkin kurjaa lapsille, mutta poika on ainakin ihan innoissaan että on yhteiset juhlat. Meillä on pojan synttärit olleet vuodessa sellaset ainoot juhlat missä käy paljon sukulaisia ja ystäviä. Nyt siinä kävis sitten niin että jomman kumman juhliin tulis paljon ja toisen muutama, koska ei läheskään kaikki pääsis kk päästä uusiks. Se olis kurjempaa toiselle. Ja yks syy on se, että tuleehan ne aika kalliiksikin loppujen lopuks järjestää juhlat missä käy paljon ihmisiä. Mulle se on vaan helpotus et on yhdet :whistle:
 
Meillä opittiin eilen uusi taito. Nyt mennään niinkun mittarimato. Se on sellasta puoliks konttaamista ja ryömimistä. Tähän saakka menty kierimällä. Hyvin silläkin keinolla pääsi eteenpäin, mutta nyt vasta juhlaa on. Kauheeta vauhtia videoille ja pistorasioille.
 
Huomenia!

Eilen illalla tänne kirjottelin, mutta tais viesti hävitä taivaan tuuliin...? No mutta, hyvä kuulla, että muillakin on noita kuivia länttejä. Vaikkei tietty kiva olekaan. Kortisoni oli selvästi auttanut, koska aamulla ei ollut niin pahan näköinen kuin illalla, mutta kyllä ne edelleen siellä oli. Pojan ihohan on muutenkin kuin hiekkapaperia käsissä ja jaloissa. Ei punoita koko aikaa, mutta ihan karheaa. Et siinä mielessä en ihmettele jos alkaa tuonne vaippa-alueellekin tulemaan länttejä. Nyyh. Kurja silti katsoa.

Merika: Sama itsekurittomuus myös täällä. Mä en enää edes ole uskaltanut mennä vaa'alle :( Tein eilen joulutorttuja omenahillolla ja tomusokerilla ja tuli niin hyviä, että söin kolme :eek: Minä, joka aiemmin en oo edes pitänyt joulutortuista! Toi omenahillo oli kyllä aivan huippua noissa... Mutta joo, joka toinen päivä päätän, että NYT palaan ruotuun, mutta sit väsyttää tai on pojalla kiukkunen päivä tai vettä sataa tai seliseli ja sorrun johonkin hyvään. Mä oon NIIN tunnesyöppö! Ja eniten tässä harmittaa se, että mun yks äitikaveri on saanu pudotettua imetyksen myötä kaiken ja vähän enemmänkin ja nyt se harmittelee ku on liian hoikka :headwall: Tasan ei käy onnen lahjat.

Tänään selviää influenssarokotteen tila. Jätin soittopyynnön terkkarin kehoituksesta jollekin sosiaali- ja terveystoimen vastaavalle, joka sitten päättää saadaanko se vai ei. Valmistaudun henkisesti tulevaan puheluun räpättämällä kaiken KTL:n sivuilta :LOL:
 
summer: Onnea tytölle uudesta taidosta! Meillä on nyt menossa toi kierimisvaihde ;) Istumaan pönkää jatkuvasti, joten se on nyt varmaan se seuraava askel meillä. Eilen en meinannu saada turvakaukalon vöitä kiinni, kun poika koitti nousta sieltä ylös koko ajan :)

kurpitsa: Mahtavaa! Onnittelut :) Meilläkin on heräämiset vähentyneet, mutta yks yösyöttö on ja pysyy. Mutta kun se jälkeen nukkuu kuin tukki aamuun, niin olkoon nyt toistaiseksi. Viime yönä heräs siis kerran syömään klo 01:30, klo 6 kävin laittamassa tutin ja klo 7:30 mies kantoi pojan mun viereen ja sanoi, että tämä olis nyt herännyt :D Olin nukahtanut niin sikeästi etten ollut kuullut kun poika hölisi pupulleen.
 
itsekuri : Mitä se edes tarkoittaa? :ashamed: :eek: Ei kyllä löydy. Mulle tuli raskaudessa kaikki mitä en halunnut, ja tuntuu että muille ei tullut mitään :D Minä sain arpi vatsan, riippu tissit, löllö mahan ym. ja silti vedän herkkuja nytkin söin pari jaffa-keksiä aamupalaksi :LOL: :LOL: Ja sit illalla varmaan taas valitan miehellä kuinka minua inhottaa tämä maha ym. :whistle:
 
Yöllä taas kääntyiltiin entiseen malliin,kerran tuli oikein kunnon parku kun käsi jäi pahasti alle,mut kun äippä pelasti niin uni jatkui :D Onneks nukuttiin taas sinne 7.30.

Onnea Summerin tytölle taidosta!meillä kyllä ryömitään,mutta kovin laiskanlaisesti...Kerran on hilannut ittensä puukorille ja kerran dvd:lle,muuten on hitaasti,mutta varmasti touhunnut noiden lelujensa parissa :D Vissiin hiukan laiskanpuoleinen epeli. Paitti kun ottaa iltasin nakuks alkaa riehuminen :eek: Alastomuus vapauttaa :LOL:

Meillä kans yritetään nousta rattaissa ja turvakaukalossa istumaan,mutta ei lattialla mitään yritystä siihen suuntaan...saas nähä.

Edla,ei oo tuon merkkinen,mikä lie p..skaräikkä :kieh: Vuotaakin kuin seula |O

Mulla on itelläni tosi kuiva,atooppinen nahka ja talvisin ilmestyy jos minkälaisia läikkiä ja kuivia kohtia milloin mihinkin,et vois kuvitella että kymyys ja kuiva huoneilma lämmityskauden alettua voi aiheuttaa teidän vauvoille niitä läikkiä :/

Mun isä vaimonsa kanssa on tulossa lauantaina enkä keksi mitä ruokaa laittais...harvinainen ongelma :p Pitäs olla iisiä ja sit kun on muutama ruokavammanen joukossa mukana....
 
Mun äiti löysi eilen niiden varastosta mun vanhat potkarit. Oikeen kunnon retrot :D Oranssit ja sellanen iso kukka siinä. Sitten sellasen ihanan mekon mikä mulla on päällä kaksi vuotis kuvassa. Se on kyllä kiva ja meinaan laittaa sen Peppi-Lotalle yksi vuotis kuvaan. Olis kiva kun sillä olis äitin vanha mekko siinä päällä.
 
huomenta.. tai siis eihän nyt mikään aamu kai enää oo. Me vaan herättiin pojan kanssa 9.15!!! Siis käsittämätöntä. Ekaa kertaa poika nukkuu noin pitkän pätkän, 11 h! Yöllä kävin kerran kääntämässä pojan ku kuulu huhuilua, mutta oli sillonki unessa. Harvinaista. Ja nyt olis sitten mukamas kauhee kiire hoitaa asioita..

aattelin tänään lähtee löyttäristä kattomaan pojalle bodeja.. Sieltä kuulemma löytyy edullisesti. Kävin eilen kirpparilla, mutta oli niin p*skaa tavaraa myynnissä, jotta ei oo tosi. kuin ihmiset kehtaa myydä valmiiks likasia vaatteita ja pyytää silti bodeista euron??? En tajua. jäi sitten ostamatta..

liikkuminen jotenkin poika onnnistuu liikkumaan ympäri lattiaa.. En oo nähnyt hänen ryömivän, mutta jollain ilveellä liikkuu... aina on eri paikassa ku äsken ;) ja kääntyä osaa molempiin suuntiin.. istua ei vielä, tosin meilläkin kömmitään kaukalosta, sylistä ja sitterista ylös koko ajan.

nyt taidan mennä tekemään niitä askareita jottei ihan plörinäks mee tää päivä.
 

Yhteistyössä