TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

summer: Mulla on kans jotain mun vanhoja vaatteita mitä oon oman äidin ja niiden vintiltä penkonut. Ja jotain mekkoja mitä mulla itsellä on ollutkäytössä 1-2v niin olen ottanut talteen ensi kesää varten :p
 
Hengessä olen kokoajan mukana, mutta jos nyt kerkeis muutaman sanan kirjoitella.

Meillä on kans tossa toukokuussa noita synttäreitä nipussa meidän pojat 20 ja 23, kummityttö 22, K:n kummisetä 27, serkun poika 4 (syntynyt tänä vuonna).

Mies on tämän viikon sairaslomalla, kun lauantaina alkoi pohjetta särkeen. Kävi maanantaina lääkerissä ja todettiin jossain pinta suonessa lievä tukos :|

Retroja siis oikeita retroja löytyy meilläkin. Noita isännän vanhoja anoppi löysi kätköistään. Ovat vuosimallia -73 :D

Edla-Mamma: En ole mikään automekaanikko, mutta kuulostaa todella pahalta. Käsittääkseni noi automaatit ovat hankalampi tai ainakin kalliimpia korjata. Mulla meni joskus vuonna viis kans sellaisesta vaihteet ja jotain planeetta pyöriä vaihdettiin. Noi automaatit on kyllä mukavia ajettavia. Minä ainaskin olen tykännyt. Valitettavasti tällä hetkellä manuaaleilla kurvaillaan.

Jossu & K huomenna 6kk
 
Edla-Mamma Auton ajattelin jättää Itikseen ja jatkaa siitä sit idän ihmeellä stadiin. Leffa alkaa klo11 joten olen varmasti tähtäämässä itikseen kymmeneksi. Nähdäänkö vaikka siel Kaisaniemen metroasemalla vaik siin Hesen nurkilla. Onkohan siel ruuhkaista? Riittäiskä jos nähtäis 10.30 vai oliko parempi nähdä jo vaik vartin yli kymmenen? Oon tosi huono päättää ikinä mistään...

Carmen/Naukuri/Hemuli Ja tietty kaikki muutkin pk-asukit!!! Pääsettekö mukaan? :wave:
 
Olipa nopeaa toimintaa Ifolorilla, pakko kehua. Tilasin lauantaina kuvia ja muutaman kalenterin, kuvat olivat eilen laatikossa ja postin täti kiikutti kalenterit ovelle tänään. Ja hienoja ovat! Jos tänään sais miehen kuvakirjan tehtyä valmiiks niin vois lähettää painettavaksi, sais ajoissa postiinkin vielä.
Muutenkin pakko aloittaa joululahjarumba ihan just, tajusin että joudun hoitamaan tänä vuonna lahjat miehenkin puolesta. Ja kortteja saa väsätä lähemmäs sata kun miehellä on tajuttoman paljon kavereita. Eevan kuvista ajattelin liimailla, saa nähdä miten käy. Olis pitänyt tilata valmiit kortit kuvista.. mutta ajattelin että tulee persoonallisempia jos liimaan ne itse pohjalle ja koristelen vähän.

Whirlpool 6th sense
löytyy muuten täältä ja se on ihan p*ska. Olisko 5 vuotta porukoilla ollut ja viime aikoina alkanut linkoamaan sen verran reippaasti että kolisee ympäri seiniä. Tai linkous ehkä sama, mutta joku tasapainojuttu sieltä on mennyt, heiluu ja pitää aivan karmeaa ääntä. Mikään ei nykyään kyllä enää kestä. Kännykätkin oli ennen parempia, sellainen tiiliskivi ei mennyt milllään rikki. Nyt kun vähän kolahtaa niin saa etsiä akkua ja muita osia ties mistä.
 
Eilen meni yöunille meno neidillä melki kymmeneen ja yö oli normaalia levottomampi. Aamulla nukkumaan menot meni ihan pipariks ja nyt onkin nukkunut jo 2,5 h :eek: Arvatkaa vaan kuinka monta kertaa oon ollut menossa jo kattomaan että hengittääkö se edes. Kohta on ihan pakko mennä avaamaan ovi ja sit se herääkin siihen. Sitten kun tulee pisempiä pätkiä päivällä unta, niin en kyllä osaa siitä nauttia. Ootan vaan että ihan kohta herää.
 
Jipii, meillä Anna nukkuu päikkäreitä, että jaksaa valvoa yöllä. Molemmat ipanat on ihan räkäisiä, mutta ajattelin silti lounaan jälkeen lähteä raahaamaan niitä ulos. Pitäis hoitaa myös vähän asioita ja täällä kun on yli 1,5km kaupalle, niin parin tunnin ulkoilu tulee väkisin näiden kanssa kun lähtee liikkeelle. Hauskaa leffaa menijöille, en uskalla edes ajatella moista, kun eilen tuli taas kahvilla julkisesti häpäistyä itsensä tuon uhmiksen kanssa. Mietin pitkään jälkeen päin miten olisin voinut välttää ton. Ainostaan voin olla menemättä tai jos menen niin uhmis pitää pitää istumassa kahvituksen alusta loppuun pöydässä eli ei pidä jutella kenenkään kanssa intensiivisesti. Jos ipana pääsee kosketus etäisyyden ulkopuolelle ja saa sokerihepulin, se ei tottele ääniohjausta. Joo ja sokeria/suklaata/nameja tolle tenavalle ei enää tipu, piste.

kriisi + Anna 5kk
 
Marmotta: Me tilattiin kuvia sunnuntaina, oliskohan ne tänään täällä? Jee :) Mäkin halusin tehdä itse joulukortit ja siks tilasin pelkät kuvat. Tosin mun ei nyt ihan sataa tarvitse tehdä ;) Kivat pahvikortit, vähän kuvan muotoilua koristesaksilla yms. niin tulee kiva.

Babybiosta: Ei taideta lähteä säätämään. Poika nukkuu aamupäikkärit just klo 9-11 välillä ja jos herätän sen kesken kaiken niin... Ja ei siellä nukahda kuitenkaan, jos herättäisinkin aiemmin. Meidän poika on aika vaativa noiden nukkumistensa suhteen... :| Mieli kyllä tekis.
 
kriisi: Kävi naurattamaan vaikkei mitään naurun aihetta olekaan. Kuvittelin sua istumassa leppoisasti jossain kahvilassa ja uhmiksen siihen riehumaan viereen... :D Äh, mä oon niin väsynyt, että naurattaa tyhmätkin asiat...
 
TYÖVOITTO! Saadaan influenssarokotus pojalle. Kovasti pyytelivät anteeksi, että tällaista on päässyt käymään (jaadajaada... ), mutta ehdottomasti saamme rokotuksen hakea neuvolasta. Ha, eivät varmasti informoi muita samaan aikaan syntyneitä, joilla olis oikeus ko. rokotteeseen. Ne keillä influenssarokote annettu; tuliko oireita?
 
Ava tippui eilen tuolistaan. miehen sisko oli vahtimassa kun tein ruokaa ja unohti kiinnittää turvavyön. Onneksi ei pahemmin käynyt, mutta tytöllä on iso patti ja mustelma nyt otsassa :ashamed: . Pikku raukka. Venyi sitten tuon takia meilläkin yöunet tuonne puoli yhteentoista. ei meinannut Ava millään tuon jälkeen nukahtaa. ja minä sitten puoli yötä vahtasin tytön nukkumisia.

mutta kertokaas mitä tämä on kerroinhan kun hain sitä työpaikkaa missä oli maailman kauhein työhaastattelija. kuulin myöhemmin, että olivat jonkun jo kuukausi sitten valinneet, mutta eivät olleet julkaisseet valintaansa. No nyt sitten soitti sieltä, joku johtaja ja sanoi,että kovin mielellään haluavat minut tavata perjantaina kello puoli kahdelta. Nyt olen ihan äimänä, että mitä tapaaminen koskee. Olisivat kai jo puhelimessa sanoneet, jos olisivat minut tuosta noin valinneet... mitä ihmettä tämä on. Eivät kai ne paikalle kutsu nöyryyttämäänkään ja kertomaan etteivät valinneet. :eek:
 
aah ihanaa retroa meilla kans muuutama potkari 70 ja 80 luvuilta ja kotona on veljen huoneen seinalla yks potkari jota kaytan sit kun tullaan mummolaan. Kavin taalla sellaiseesa uudessa ostoskeskuksessa kun Westfield shopping centre (Sepherd Bushissa Marmotta, jos tiedat oli rakeenteella viime vuonna) ja loysin polarn O. pyretin liikkeen, taidankin suunnistaa taas sinne kun alkaa alennusmyynnit.

Joululahjat
puolet on nyt hankittu, hyva niin, eipa tuu stressia liikaa. Nyt pitais menna amazoniin shoppaileen... Joulukortti kuva otetaan viikonvauhteessa, napertelen kuvat sit kiinni pahvialustaan sellaisilla joulupukki pyykkipojilla joita loysin eilen kun olin taas shoppailemassa. VAin lahimmat saa kuvakortin (siis ne jotka oikesti haluaa) ja muille ihan tavan tervehdys :D .

Oli kylla muutakin, mutta tuo pomo komentaa nyt koko ajan ettei voi nousta tuosta lattialta tekeen mitaan .
 
Katrinainen Jos joku on valittanut ja paikan haku menee uusiksi, tai en tieda. Lykkys tyko haastatteluun, jospas saisit sen paikan.

Meille ei olla edes mainittu influenssa rokotetta. Nyt ei enaa sit kerkee, kun tullaan kohta suomeen, vaikka kysyisinkin etta saadaankos me se kans.

Freyja sai PMMP:n puuhevonen CD:n se on aivan ihana :heart:

Nyt ruuan valmistukseen!
 
katrinainen: Onneksi ei käynyt mitään vaikka tuolilta muksahtikin :hug: Meillä kans poika pyörähti sohvalta alas viime viikolla. Onneks tipahti villahaari päällä vatsalleen niin ei muuta kuin säikähtänyt. Mutta hei, jospa tuo toinen onkin perunut tulonsa ko. tehtävään ja ne haluaakin nyt sut?? :) Voisko se olla niin?

LC: POPin talvialea täälläkin odotellaan :D Kesäale oli ainakin kunnon -50% ale! Nyt oli viikonloppuna uuden myymälän avajaiset tuossa meidän vieressä ja sieltä tarttui vähän avajaistarjouksia mukaan.
 
voi Ava pientä :hug: onneksi säikähdyksellä selvisi, kestäviä noi vauvat :heart:

Smmer mä oon ihan samanlainen ravaan vaunuis kokeilemassa hengitystä jos yhtään pidempään nukkuu ja oon ihan paniikissa jo sinne mennessä oikeesti sydän vetää aina satasta ja kun poika nukkuu silmät aukin nii voi gaad :eek:
 
Poika, mun on pitänyt kysyäkin että onko sulla yhtään helpottanut tuo pelko? oottelit niin kovasti että tulee puoli vuotta täyteen ja riski pienenee hurjasti. Öisin en vahtaa, mutta päivällä kyllä jos yhtään pisempään nukkuu kun puoli tuntia.

Katrinainen, nuo kyllä säikäyttää hurjasti...
Jospa kuule saatkin paikan =)
 
katrinainen pidetään peukkuja -voiko ne haluta palkata sut johonkin toiseen hommaan samaan paikkaan. Mitä työtä teetkään? onneks Avalle ei käynyt kuinkaan.

Palaan paremmalla ajalla.

Kortin tekijät VINKKI Liima tekee kuvista/kartongista kupruset vaikka olis puikkoliimaa. Kokeilkaa valokuvatarroja. Itse aijon kokeilla kun kuulin vinkistä. :wave:
 
katrinainen....onneksi Ava selvisi kuhmulla :hug: ....varmaan ne sulle töitä tarjoaa, eivät huvikseen yhteyttä ota, tsemppiä vaan =) !!

LC...meillä myös sama PMMP:n cd...aivan ihana on...muutenkin miehen kanssa fanitetaan ja kuunnellaan kyseistä kaksikkoa :D !!

Miul äsken hirvee stressi meinas pukkaa tuol kirppiksellä...kun vein roinaa....Edith kiukutteli istuimes pää hikisenä...ja mamma lahtas tavaraa hyllyyn pää hikisenä kans :kieh: :eek: .....kun piti jokainen hintalappu ( tarra ), laittaa vielä nuppineulal kii, et varmasti pysyy...hirvee homma :/ .....ja tietenkin miehel tänää iltavuoro...vaikka olin maininnut, et pöytä saadaan tänää...mut nuo miehet :( ....saa nähä miten vaatteet menee...ainakin on miun mielestä tosi hyvää tavaraa...en laita tahrasia edes myyntii...oon tosi tarkka....vaikea oli hinnoitella sellasii joita ei ollut käytetty kertaakaan...voi olla et laitoin liian kalliilla :ashamed: .....mut mun mielestä voi pyytää uudesta vähän enempi ;) !

Naukuri...hienosti taistelit :) !!!
 
Te joilla on vanhempia lapsia, niin kuinka paljon vaatteita olette säästäneet heiltä? Mietin tässä vaan, et jos parikin vuotta säästäis tuon pojan KAIKKI vaatteet, niin missä ihmeessä mä ne säilöisin?!?! :eek: Toki suurimman osan vauvavaatteista vielä säästän, mutta jos sitä seuraavaa ei tulekaan, niin sit voi viiden vuoden päästä tyhjentää kaappitolkulla tavaraa :D Vai oletteko säästäneet vaan ns. parhaat ja muut myyneet tai antaneet eteenpäin?

Hö, ei tullu kuvia vielä meille. Tilattiin mattana, kun kiiltävä olis ollut oletus. Kestääköhän niissä kauemmin..? HALUU KUVAT! :D
 
Naukuri, täällä äiti joka säästi varastossa kaikki viiden vuoden vaatteet. Halusin säästää että jos vaikka toisen joskus sais. No tyttöhän sieltä tuli ja annoin kaikki pois. Olihan siinä vaatetta :eek: Jotkut kävi kyllä, mutta aika vähän kuitenkin. Nyt oon sitten tosiaan heti antanu pois ja myynyt kirpparilla. Muutamat mekot ja jotain säästänyt muistoksi. Miten niistä onkin niin vaikee luopua...vaatteitahan ne vaan on.
 

Yhteistyössä