TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Täälläkin staa lunta ja maa valkoinen. Ihanaa -voi sitä riemua kun esikoinen näki lumen. nyt on ollut jo tunnin pihalla naapurin pojan kanssa. pulkat on kaivettu esiin.

Mut palailen illemmalla. miehellä loppu viikko vapaata :)
 
naukuri: kannattaa kokeilla, meillä tosiaan liha/kasvis pitää pidempään tyytyväisenä..viime yönä sai ½h ennen nukkumaan menoa puuroa ja heräs 6h päästä jo nälissään ( ja näin on käynyt siis joka kerta kun on puuroa saanut niin herää 12-2 välis.. ) kun taas kahtena edellisenä yönä söi liha/kasvissoseen niin nukkui tyytyväisenä 9-10h eli on herännyt vasta 4-5 aikaan..ja muinakin öinä kun on liharuokaa saanut niin on nukkunut huomattavasti paremmin mut nää on nyt vaan mun kokeiluita...kun toivoisin tytön nukkuvan aamuun asti et jättäis ton yösyötön hiljalleen pois..kaikki keinot on sallittuja :D ;)

huh, olipas urakka..½h meni auratessa, kiva aurata tätä ekaa lunta kun mukaan tahtoo kolalla aina raapasta tiestäkin läjän soraa..

nyt pitää alkaa lajittelemaan kuvia kansioon ja merkata kuvien taakse päiväykset, on siinäkin hommansa..

kurpitsa ja A huomenna jo 6kk :heart:
 
Onpa täällä taas tapahtunut, lukasin nopeesti läpi. Maa on saanut hennon lumipeitteen täälläkin, vaan olipa eilen liukasta ajella työmatkoja iltamyöhäsellä. Vaihdettiin just keväällä auto ja tietty tilavaan perhe sellaiseen vaan eipä tiedetty että asumme näinkin maalla. Täällä tarvis olla neliveto. Ajoin eilen 10 km lisälenkin kun en uskaltanu ajaa yhtä hurjaa ylämäkeä...joo noh. Se on oikeesti lähinnä rotko ja erityisen kalteva ja mutkalla varustettu. Jibii. Noh kyllä tämä tästä.

Hehee, mentiin eilen saunaan ja pieni maija kylpyyn vasta ilta 23 aikaan... varsinainen perhe meillä. Eletään nyt omaperäistä vaihetta unien kanssa, varmaan aika monella muullakin heittelee ajat miten sattuu. Tämä vauvan aktiivi vaihe on varmaan oppijalle itselleen autaallisen mukavuuden lisäksi rankkaa. Unen tarve on kasvanut, rytmitys vaan vaihtelee kovasti. Mitäpä tästä ressaamaan - tälläistä elämä lasten kanssa on. Mun mielestä tää vaihe on kuitenkin ehkä hienointa aikaa - vauvapallero on niin syötävän mainio pakkaus :heart: Ootteko huomannu että palleroinen pyörittää jotakin esim isää ihan miten tahansa? Meillä on just niin - isä on aivan kiedottu ja neito käskyttää ja pistää kyllä viis nolla, noh kummallakin on kivaa. Hihiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

 
Moikka!


Kotiuduttu viimein. Oltiin hieman pidempään kun alunperin oli tarkoitus. Ihana olla kotona taas!

Edla ja muut on ilmeisesti menneet babybioon? Mä en tällä kertaa päässyt mukaan. Tulkaa sit kertomaan oliko hyvä leffa ja miten muksut jaksoi leffailla.

katrinainen: Toivottavasti tarjoavat sulle töitä :) Jos asuisit täällä, voisin melkein luulla, et haet meille töihin. Menen haastattelemaan uutta kokelasta perjantaina..

Me osallistuttiin tänä syksynä Aaken kanssa vauvajumppaan. Nooh, eihän me ehditty käymään siel ku kerran. Oltiin reissussa ja sit kipeenä. Suurin osa (viisi kahdeksasta kerrasta) peruutuksista johtui kuitenkin vetäjän sairastumisista. Esim. nyt marraskuun alussa ilmoitettiin, että loppukauden jumppia ei pidetä sairastumisen vuoksi ja tilalle tarjottiin muita ry:n jumppia (ei siis edes yritystä hankkia sijaista). Mua harmitti toi ja laitoin ihan asiallisen viestin, jossa pyysin hyvitystä (tai mahdollisuutta osallistua kevätkauden jumppiin) niiltä kerroilta, kun peruutukset on johtuneet heidän puoleltaan. Sain aika kitkerän viestin takaisin, jossa sanottiin, et jos muut jumpat ei kiinnosta, niin se on teidän ongelmanne :eek: Siis oikeesti ihan noilla sanoilla. Helvetti kun nousi sisu kaulaan. Minähän olen osatanut jumppatuokion itselleni ja vauvalleni, enkä halua tilalle mitään pilatesta! Ihan sama kun menisin vauvauintiin, se peruttaisiin ja tilalle annettaisiin aikuisten lippu uimahalliin! Soitin kuluttajaneuvontaan, odottelen nyt sieltä vastausta. Mur mur!!

Mitä vauva osaa: Kieriä vatsalta selälleen ja takaisin, ryömitään ja harjoitellaan nytkytellen konttaamista :) Aika huvittavan näköistä. Pinsettiote löytyy. Mitäs muuta? Kiukutella äidille :LOL: No joo, istumaharjoituksia, mutta itsestään ei pysy pystyssä vielä ollenkaan.
 
Teillä on jo joulutohinat niin pitkällä. Mä en ole saanut mitään tehtyä :ashamed: Mistä tilasitte noita kalentereita ja paljonko maksoi? Liberokerhon sähköpostitarjouksessa näkyi olevan 16?/kpl. Jos saisi edes otettua noita kuvia. olisi niin kiva, jos joka vuodenajalle löytyisi vuodenaikaan sopiva kuva.
 
gallupkysely vauvan osaamisesta: no selvästi paljon vähemmän kuin muilla mut osaa kääntyä oikeanpuolen kyljen kautta masulleen, on tuota tehnyt nyt aktiivisesti maanantaista..pinsettiotteesta en tiiä mut tavarat pysyy kyllä hyvin kätösissä, nauraa kikattaa..heh no siinäpä se :D
 
Marmotta Jos oot pitempaan kuin yhden yon niin yritetaankos kaffetella, jos sulla liikenee aikaa silloin tammikuussa?

G: pyorii lattialla, ottaa konttaus asentoa ja yrittaa puskea itseaan istuma asentoon kun on mahallaan lattialla, eli peppu ilmaan ja yritysta kierahtaa pepun paalle. Istuu kun tuen selasta, mutta kaatua muksahtaa ilman etta laittais esim katta vastaan. vaihtaa tavaraa kadesta toiseen ja kohta puoliin myos pinsetti ote. Osaa huutaa kuin palosireeni ja korkotiili kyyneleet myos hallitaan :D

Katrinaiselle unohtui laittaa eilen :hug: kun pystyn vain takertuun loppuosaan kirjoituksista, alkuosa on jo vaipunut unholaan tuolla mun aivoparoissa. Muisti on todella viela ihan maitohuuruissa.

Weiss ja poika JAksu :hug: ruoka ja ihottuma kappailuun. Toivottavasti Weiss aprikoosi nyt sopis.

Vaatteista Saastan parhaimmat ja laitoin jo ison pussin meidan babymassage vetajalle, joka jakaa niita huononpi osaisille. Koti suomeen vien kans lajan jotta serkut saa hakea vauvoilleen (nyt ei oo kylla tulossa yhtaan talla hetkella), meilla on aika iso arenaali vaatteita kierrossa serkkujen kanssa, viedaan ja haetaan mummilan vintilta.

nyt vaate huoltoon. Sahkomiehet tulee vetaan uusiksi keittion johdot kun rakennusmies laittanut liian ohkaset :headwall: . Keittio rempattiin silloin toukokuussa ja ei olla maksettu kuin osa vaan koska ei ole tarvittavia todistuksia saatu. Hyva niin, muuten ois mennyt omasta pussista uudeleeen johdotus. Taitaa olla pulju tiukassa rahallisessa tilanteessa kun nyt tulee tekeen. :headwall: :headwall: :headwall: joutuu purkaan laatotukset etc, kuulin juuro. Me lahtaan evakkoon nyt
 
Weiss ja poika, jaksuja teille noiden allergioiden kans....on ikäviä :hug: !!

Lunta...aivan ihanan näköistä on ulkona nyt..kun on valkoista :heart: ...taitaapi vaan sulaa pois äkkiä, kun ei oo pakkanen :( ....

gallup....meillä pyöritään ympäri ja näin neiti pääsee minne haluaa ja aika nopsaan meneekin....vatsallaan viihdytään hyvin nykyään....ryömitä ei...mutta hiukan liikutaan ainakin ympyrää....sorminäppäryys on hallussa...kovasti näprää kaikkea...ottaa kyllä etusormi peukalo otteen...en tiedä onko se pinsettiote?? Istuu neiti syöttötuolissa....ja muutenkin ihan pienen hetken...mutta kaatuu...eikä ota käsillä vastaan.....kovasti jokeltaa ja päristää, kiljuu ja huutaa eli kokonaisuudessa metelöi :D ! Piilosta osaa leikkiä...eli riepu neitin naamalle...ite kiskaisee pois ja on hauskaa =) ! Sellaisen asian olen huomannut, et tykkää räpeltää mun naamaa ja välillä tarraa kovaa :kieh: ...sanon EI...ja sanon: nätisti pitää paijaa äitiä...Edith katsoo minuu ja silittää/paijaa nätisti sen jälkeen :saint: ....hassua ;) !
 
Lisäys galluppiin: Meillä osataan näköjään pudota sängystäkin! Aake oli yläkerrassa päikkäreillä meidän sängyssä ja vaikka olin vuorannut sängyn kummankin puolen, niin oli päässyt jalkopäähän könyämään ja sieltä lattialle. Nenässä oli tippa vertakin :'( Pitää suurentaa barrikaadeja!
 
gallup Meillä aika samoissa mennään kuin Matamin tyttö eli kieritään "eteenpäin", ote pitää tavarasta kuin tavarasta ja ne myös lentää ja vaihtaa paikkaa näppärästi. Äidin ja isin naamat on ihan parhaita, samoin kissan silittäminen, jonka poika osaa hienosti. Istumaan yritetään, muttei vielä pysy. Mut hurja yritys menossa. Piiloleikit harson kanssa sujuu myös, samoin vauvakirjojen sivujen kääntö. Muskarissa menee hienosti tamburiinin ja kapuloiden soitto. Oikeesti, poika hakkaa kahta kapulaa yhteen :) Mun mielestä tuolla on hienomotoriikka muutenkin kehittyneempää kuin isot linjat :D Mutta joo, ei ryömitä eikä kontata eikä näytä olevan aikomustakaan niin tehdä! :LOL:

aaoo: No nis, taistele sinäkin siellä nyt sinun ja vauvasi oikeuksista! Hyvähyvä! Kenen järkkäämä jumppa? Aika tylsää meininkiä munkin mielestä.

Rokotus haettu. Poika simahti autoon ja nyt tein niin, että annan nukkua turvakaukalossa ulkona... Laitoin monta vilttiä päälle ja toki alla on ulkovaatteet. Sisällä olis heränny kuumuuteen heti, joten katsotaan miten nyt käy :) Meillä on siis tosi suojaisa terassi tuossa, joten ei missään taivasalla nuku :D
 
gallupista vielä Meillä osataan myös laulaa hammasharjalle :LOL: Aina kun harjataan hampaita ja poika saa hetken itsekseen "harjailla" niin alkaa laulamaan. Tai ei nyt laula, mutta kuulostaa sellaselle laulavalle hölinälle. Ihan hassua... Luuleeko sitä mikrofoniksi??? :D

aaoo: Onneksi ei käynyt pahemmin!! :hug:
 
Vauvan ruuista tuli muuten mieleeni, et jos vaihtelua kaipaa, niin vauvallehan voi joskus tehdä vaikka omaa pirtelöä ;) Sain jostain käsiini ohjeita, joissa korviketta ja eri soseita / hedelmiä / marjoja soseuttamalla tehtiin vauvalle pirtelöä. Esim. Nannia ja persikkasosetta tai banaania ja sit vaan soseutetaan/sekoitetaan hyvin. Aika hauska idea sinänsä, mikä ei ollu tullu edes mieleen. Ja miksei tuollasta vois antaa, kun todennäköisesti välipalalla kuitenkin menee sekä maitoa että hedelmää.
 
Pika, pika...

gallup: selälle ja vattalle kääntyillään. Ei viel mitään ryömimistä konttauksesta puhumattakaan. Tuettuna istuu. Syöttötuolissa syödään ruoat. Pari hammasta löytyy.

maissinaksut: Meillä syödään tai ollaan jo hetken aikaa mussuteltu

Jossu & K 6kk tänään
 
No nyt on neiti toisilla päikkäreillä ja mies lähti iltavuoroon, joten kerkesin rauhassa koneelle :D

En sitten itse vastannu galluppiin eli; Meillä neiti osaa kääntyillä selältä mahalleen molemmilta kyljiltä, selällä ja mahalla ollessaan pyörii akselinsa ympäri. Ote pitää tavarasta kun tavarasta, ja niitä on myös tosi hauska heittää kauas ja napata uusi lelu pyöriteltäväksi. Istuu myös tukea vasten suht hyvin.. Oiskohan muuta.. :D

Annoin sitte pienen palan sellaista maissinaksua tytön käteen maisteltavaks, ja voi että tyttö oli iloinen, ja vielä iloisemmaksi tuli kun hoksasi miltä maistuu jos sen osaa pistää suhuun :heart:

aaoo: Onneks ei käynyt kuinkaan! :)

Tuli mieleen että hirveän moni uusista, siis sellaisista jotka ovat nyt ilmoittautuneet tähän palstalle ei ole kuitenkaan hirveän usein kirjoitellut... ja kävin kerhon puolella katsomassa kuvia, ihanat hiukset summerin typykällä :)

Nyt suihkuun kun J nukkuu, mulle on tulossa yks kaveri illemmalla kylään ei tarvitse yksin koko iltaa tytön kanssa viettää! :p
 
naukuri: kiitti pirtelö-ohjeista! Täytyy kokeilla joku päivä.. Meillä ainakin välipalaksi menee maito + sose, joten eikusta pirtelöks vaan.

taidot: osaa juoda itte nokkamukista, pitää reippaasti kiinni tavaroista, ei pinsettiotetta vielä, osaa istua hetken ilman tukea (etukenossa tosin), pyörii kaikkiin mahdollisiin suuntiin, ei osaa ryömiä tai kontata, punkee istumaan sitterissä mutta ei lattialla.. Mitäs vielä. Äidin laulaminen saa nauramaan ja kovin!! Osaa jutella ja paljon, niin ja repiä äidin hiuksista!

joko vauvan uskaltas laittaa vauvapulkkaan??? Keski-Suomeen on luvattu ainakin viikoks talvea ja pulkka odottelis varastossa :)

aaoo:onpas teill ollu meininki kotona ;) onneks ei käyny kuinkaan!!!! JA aikas törkeetä käytöstä jumppaseuralta...

Mietin täss, et pitäskö lähteä ulos vielä vaunuttelemaan, jos poika ei oo vielä simahtanu päikkäreille. just kyllä tultiin tekemästä pihatöitä...

vaatteet: oon antanut eteenpäin lainaksi vaatteita.. kaveripiirissä on oikein vauvabuumi. viimeks maanantaina synty poika!! joten sinne menee vaatteet.. harmittaa,kun me ehdittiin saada vauva tokaks niin ei saada vaatteita keneltäkään lainaks.. nyt kun olis mammavaatteitaki lainaks vaikka kuin. no, ens kierroksella sitten.

tässä kuolasin just ulkoiluvaatteita.. on vaan niin törkeen kalliita asuja.. Mutta jotkut hyvät ulkoilusysteemit tarviis hommata, jotta vois vaunutella läpi talven. Tää mamma tahtoo lottovoiton.
 
Ihana ilma edelleen,käytiin pojan kanssa tunti sitten vähän kattelemassa lumimaisemia ja kovasti oli ihmeissään. Nyt nukkuu viimosia päikkäreitä. Täytyy kohta käydä laittamassa tuikut lyhtyihin =)

Gallu: Ryömitään,käännytään mahalleen,mutta vain satunnaisesti selälleen,voipi olla että vahingossa nekin. Etusormella ja peukalolla räpelletään täälläkin,pinsettiote?? Helistetään helistintä kovasti,niin että silmät räpsyy.. :D Sitterissä yms pyngätään istumaan,mutta lattialla ei. Jutellaan kovasti,yleisin "sana" on eiii :LOL: Pussataan äitiä suu auki suulle :heart: Tartutaan varpaista kiinni ja veivataan jalkaa...etenkin tissillä ollessa :D Kaikkea pitää raapia ja rutistaa,myös naamoja B)

Tänään ei sit herralle uponnu kasvissose. Koitin perunaa antaa ryyditettynä porkkanalla ja maidolla,mut ilme oli kuin oisin antanut kilon kakkaa suuhun. Kako ja työnsi kielellä pois :( Nooh,koitin sit tarjota pelkkää porkkanaa mitä on hyvällä ruokahalulla aiemmin syönyt,niin ei maistunut sekään. Myöhemmin sit söi päärynäsosetta oikein mielellään. Olisko peruna ollut liikaa ja sen jälkeen ellotti pelkkä porkkanakin.... :eek: No huomenna uus yritys...

Kasper on ruvennut valvomaan taas ilman kitinöitä vaikka kuinka kauan,mutta jos vien unille 2.5h jälkeen niin nukahtaa kyllä heti. Taas jos annan valvoa niin kauan kun jaksaa,saattaa yhtäkkiä "pimahtaa" eli rupee kiukkuamaan. ..

No nyt se pikkuriiviö taitaa heräillä.... :D
 
Niin, onneksi ei käynyt pahemmin.

naukuri: Joo, kohta meillä on valittajien klubi :LOL: Ottaa niin pannuun. Se vastauksen sävy oli sen verta ilkeä, että ihan sen takia juttu ei jää tähän! Järjestäjä oli Pakkalan urheilijat.

Muuten, te jotka ostatte soseita, niin cittarissa oli luomusoseet, semmoiset isommat (190g) kilohinnaltaan halvempia, kun pienet normaalit purkit. Löytyi ainakin liha- ja hedelmäsoseita. Niitähän piti heti testailla ja hyvin tuntus uppoavan!

Vaatteista: mä olen antanut jonkin verran siskon tyttövauvalle, mitkä käy värin puolesta ja joitakin haluun säästää. Mies tilasi Aakelle ennen syntymää Ferrarin puvun, jonka ajattelin laittaa kehyksiin, kun on niin söpö. Ei millään raaskisi laittaa noita laatikoihin :'(
 
käytiin viime sunnuntaina vyöhyketerapiassa pojan kans tuon ummetuksen suhteen.
saatiin sieltä kylmäpuristettua neitsyt öljyä jota lisätään tippa kerrallaan enemmän ruokaan. sit relat vaihdettiin diarrex maitohappobakteereihin ja lisäks alloplex (homeopaattisia). ja sen jälkeen on pojan vatsa toiminu päivittäin ilman laksatiiveja :eek:
väliin meni vähän kovemmalle mut luumulla pehmesi kunnolla mitä ei aiemmin tapahtunut ollenkaan enää.
huomenna on uusi hieronta vielä. ainut mikä vaivaa ku jäin itse maidottomalle viikko sit et kumpiko tehoaa.. :| tosin tää vyöhyketerapian tehnyt täti oli sitä mieltä että hieronta ja toi sen ohjeistama hoito tehoaa juuri kyseisellä tavalla. et ens viikolla alan varovasti kokeileen maitoo takas itelleni ja katon miten käy.
vielä en uskalla tuulettaa ku vasta 5 päivää tätä iloa jatkunu. mut paremmalle näyttää elämä huomattavasti. ja poikaki puolta tyytyväisempi.
niin monet itkut oon ton masun takia vääntäny et nyt sais jo riittää ummet meille.

täällä kääntyillään molempiin suuntiin ja ympäriämpäri mennään. pyörimällä liikutaan. eteenpäin menoa harjoitellaan raivon vallassa. :LOL: ja hermot menee heti ku ei ryömiminen onnistu.
:LOL:

ja huomenna poika jo 7kk!!!!!
 
Heipä hei,

Babybiosta kotiuduttu ja saatu ruokittua sekä neiti että äiti :) Leffa ei ollu mitenkään erikoinen, mutta hyvä puoli siinä oli se, et se oli ku kaunarit, ei tarvii koko ajan kattoo ja silti pysyy mukana :D Meidän päivänsäde jakso melkein koko leffan... viimeset kakskyt minuuttii jouduin aktiivisesti viihdyttää ja viimeiset kymmenen minuuttia neiti huusi väsymystään :( Vilman muksu oli taas paljon rauhallisempi. Tuolla oli leffan aikana pistetty vaunuihin kassi jossa oli puuroo, maitoo, vellii, kakspluslehti ja omenasipsejä :) aika kiva :)

Majj, oon joo maissinaksuja aina sillon tällön kokeillu. Aluks ne meni hienosti ääntä kohti ja niistä pidettiin, mut nyt on mukavampaa pistää ne pariin osaan ja heittää pois. Eli ei oo nyt viime aikoina suostunu syömään niitä :whistle:

Aaoo, törkeetä asiakaspalvelua, hyvä et laitoit palautetta. Sitten toinen, hyvä ettei käyny mitään, mut harkitse et jos tekisit teidän sängystä semmoisen ison pinnasängyn eli laitaa vaan kehiin ;)

Galluppia, käännytään molempien kylkien kautta. Ei ryömitä, eikä kontata, mutta 360 menee matolla ja vähän välillä peruuttaa. Konttausasentoa jo haetaan kädet hytkyy, mut peppu ei vaan nouse. Ei myöskään pyöri. Pinsettiotteella osataan ottaa tavaroita, pyörittää niitä kädessä sekä sujuvasti myös heittää pois jos ei niitä enää tarvita. Nousee sitterissä istuma-asentoon ja istuu nätisti jo myös syöttötuolissa. Valittaa, kiljuu, jokeltaa, pärisee ja nauraa paljon. Piiloleikkiä leikkii myös pupunsa kanssa :D Osaa nostaa sen pinnasuojan katsoakseen telkkaria ja myös muutenkin esim. jos oottaa et joku tulee hakee päikkäreiltä (ettei nyt turhaan huuda). Tamburiinia soitetaan myös. Repa, meillä myös pusuja annetaan äidille ? sekä tartutaan naamaan aika kovaankin kiinni :eek:

Naukuri toi pirtelöjuttu vaikuttaa tosi hyvältä.

Mä oon tiputtanu yhen ruokailun pois päivästä. Me syödään nyt aamupuuro, päivällä kasviksia ja lihaa, iltaruoka sit jotain hedelmää ja iltapuuro. En vaan yksinkertaisesti saa menemään kerralla ku 3-4 lusikallista jos se 5 kertaa on. Tolla neljällä sentään saan vähän enemmän menemään.

JEEEEEE, Naukuri meidän sukelluskuvat tuli tänään nettiin :D kaksi hienoa kuvaa :D
 
arghh keittion yla kaapit otettu alas. nyt jo hhirvittaa se siivouksen maara+ kaikki kaapit taytyy putsata ja astiat kun rempaa miehet on lahteneet :headwall: :headwall: :headwall:

Nemika hyva, hyva, pidetaan peukut pystyssa. Meilla oli iso ja vetinen kakka eilen kun hierottiin babymassagessa mahat :D . Taytyy taas hieroskella kotonakin oikeen kunnolla.

nyt tyty heras. tahan meidan sangyn paalle ei mahduta enaan koneen ja tytyn kans, muuten tulee riitaa kuka saa koneella leikkia ;) joten huomiseen!
 
Edla: Ai ne kuvat tuli jo?? Jee, koskakohan me saadaan. Menis sit laskujen mukaan lauantaille, mutta näinköhän laittavat silloin mitään... Meillä ainakin siinä kamerasta kun katsottiin niin näytti hyville kuvat, mutta katsotaan nyt miltä oikeesti näyttää :D Eiks tuolta Babybiosta aina saa tuollasen kassin? Tai ei siellä sipsejä ole kyllä aiemmin ollut, mutta puuroja/soseita ja lehti. Niin ja se lusikka on ollu pari kertaa. Ihan kiva kyllä bonuksena tuo kassi. Nyt oisin vielä kaksplussan halunnutkin, kun ei sitä enää itelle tuu... Harmi, kun tuon mein nassikan kanssa ei tuollasia reissuja pysty kunnolla tekemään. Repeis ihan varmasti leffan aikana liitoksistaan.
 
aaoo onneksi ei käynyt pahemmin. :hug: meilläkin äskettäin tiputtiin tuolista.
poika ja weiss :hug: :hug: :hug:
taidot Ava kierii molempiin suuntiin, peruuttaa, ryömii hiukan, nousee konttausasentoon ja könyää eteenpäin (ei vielä konttaa), harjoittelee istumaan itse nousemista, yrittää nousta pystyyn, juo mukista itse (ei enää huoli nokkamukiakaan) ja syö lusikalla itse ja uusimpana Osaa sanoa nimensä =) ja kaikennäköistä muutakin osataan kyllä.
kirsikkatomsku mun mielestä on kiva, että menette lapsenrytmisesti. meilläkin Avan nukahtaminen on venynyt kasista ysiin.

Hurjaa Avasta tulee 7kk ensi viikolla. hurjaa.
 
Naukuri, juu omppusipsejä siell oli, makuna tosin lemon :/. Onhan aikasemminkin ollu, mut viime kerralla oli vaan yks sitä omenatyrnisosetta, enkä oo ikinä mitään lusikkaa saanu :| Toivotaan, et huomen tulis teilleki tekstari :) ja liitokset tosiaan natis meilläkin :LOL: mut just ja just meni.

K.tomsku, omat on rytmit täälläkin :D Me oltiin kanssa eilen puol yhentoista-yhentoista aikaan saunassa koko poppoo. Neiti heräs kymmeneltä, sauna lämpimänä joten ei ollu muuta vaihtoehtoo. Tosin ei jääny suihkun puolelle odottaa vaan isän sylissä piti olla, joten ekaks äiti sauno ja ne suihkutteli ja sit pääs iskä saunaan ja me suihkuteltiin. Sit pullo naamaan ja unten maille :)
 
Meillä sairastetaan...tuolla 6v:llä on laryngiitti....tänää oon kieltäny puhumisen ja nyt on kuumassa pitkässä suihkussa höyryhengittämässä.....ettei tulis sairaalakeikka...viime kerralla jouduttiin sinne maskilla hengitteleen ja kortisonia ottamaan :( ...ikävä tauti....joka vuosi tulee ainakin kerran...nytkään ei ollut edes flunssaa...vaan tuli suoraan :kieh: ! Toivottavasti neitille ei tuu samaa jossain vaiheessa....
 

Yhteistyössä