TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Matami: Mikä tuollanen tauti on? Ikinä kuullutkaan :eek: Joku angiinan tapainen vai?

Edla:
Meillä oli viimeks siellä Flamingossa osassa kasseja kaks purkkia sosetta ja osassa yks! Mä sain vahingossa sen jossa oli kaks ja kaverit sellaset jossa oli yks. No niitä sitten juostiin siellä vaihtamassa kun olivat jättäneet ekstra-kasseja riviin kaiteen viereen :D Hämärää touhua.
 
Matami, meillä tuli kanssa esikoisella pienempänä. Inhottava oli ja välillä jouduttiin lähteen ensiapuunkin. Monesti yöllä vaan kylmälle kuistille lapsen kanssa seisoskelemaan, että sai hengitettyä. Se tuli kanssa monesti ennen flunssaa...sillai ettei vielä tiennyt että on nuhaan edes tulossa. Siitä inhottavasta yskän äänestä kyllä tunnistaa :| Nyt ei ole varmaan pariin vuoteen enää tullut onneks.

 
Matami,hui,mikä se sellanen tauti on? Toivottavasti ette nyt joudu sairaalaan,paranemisia pojalle :hug:

Kirsikkat. Juu,ajat heittelee meilläkin... tosin harvemmin ollaan enää 20.30 jälkeen hereillä :D Illantorkku... :saint:

Edla,aina jaksaan naurattaa toi pinnasuojusten välistä tellun tiirailu...aivan huippu taito :LOL: :LOL: :LOL:

Nemika: Mehän käytiin kanssa vyöhyketerapiassa silloin kun pojan kakka tökki pienempänä ja siitä lähtien suoli on toiminut lähes päivittäin. Saatiin masuhierontaohjeet mukaan ja tehdään niitä vieläkin aamusin=) Relatipat laitto meilläkin silloin pannaan... toivottavasti on nyt terapian ansiota eikä olis maito syypää... olispa hienoa jos suoli rupeais nyt toimimaan,pidän peukkuja=)

aaoo: Teillä on sitten ollut vaarallisia tilanteita,onneks ei käynyt kummemmin... Pidä vaan oikeuksistas kiinni jumpan suhteen,kyllähän hyvitys täytyy saada,jos kerta maksaa jostain,mitä ei saa|O

Poitsu unilla, jakso taas melkein tunnin hihhuloida itekseen. Välillä naureskeli ja juttua tuli niin että sylki lensi. Pitänee valvottaa tästä lähin hiukan kauemmin ennenkuin vien sänkyyn...
 
Naukuri...se on kurkunpääntulehdus...jos menee pahaksi alkaa henkee ahdistaa :eek: ...kortisoni auttaa+höyryhengitys...joillakin lapsilla on taipumus siihen...joskus sitten isompana menee ohi...meillä on ollut ihan pienestä asti....mut nyt ahdistukset on ollut pahempia, siksi sairaalareissuja tullut :( ...
 
matami: En ollut minäkään ennen moisesta kuullut, ei ainakaan tule mieleen, mutta ikävää tuollainen! Toivottavasti alkaa pian helpottamaan! :)

galluppiin sen verran vielä, että suurinpiirtein kaikilla tuntuu olevan "sama vaihe menossa" :) En tarkoita tuolla kommentilla mitään vertailu juttuja, koska itse en tykkää jos lapsia vertaillaan.

Meillä mies yleensä laittaa neidin nukkumaan, koska nukahtaa hänen "käsissään" nopeammin,mutta nyt kun olenkin illan yksin ja sain itse laittaa neidin nukkumaan niin yllättävän helposti nukahti :) Ootteko muuten huomannut, että esim. Jos olette lapsen kanssa kahdestaan koko illan kotona, niin ilta sujuu paremmin ja lapsi menee helpommin nukkumaankin? Mun mielestä, aina kun olen J:n kanssa kahden illat sujuvat hyvin ja neiti menee helpommin nukkumaan.. :D
 
matami oliko se sun 6v. poika -oon ymmärtänyt et olis pojilla yleisempi.

gallup meillä käännytään aina oikean kyljen kautta. Pylly nousee ja jos esim. parketilla siinä helppo kääntyy ympäri.esineet kiinnostaa ja niitä rohmuu ei viel mitään hienosäätöö koko kouran kanssa tarttuu. Äitii halii aika rajusti ja yrittää syödä. kikattaa ja nauraa siskolle ja kun masua suukottaatai muuten hauskuttaa. pikkasen pääsee taaksepäin jos alusta antaa myöden. istuu hienosti syöttötuolis ja läpsyttää pöytää -toki ei oo 6kk täynnä niin ei syödä viel siin vaan testaillaan vähän.

rytmi meillä vaihtelee päivittäin. Yks mikä on säännöllistä on yöllä syöminen :LOL: sitä ei neiti missaa. pää kääntyy siihen tahtiin puolelt toisel et pakko antaa vähän hörppyy vaikka eipä hänellä aina nälkä ole.

5h erossa vauvasta olin aikuisten ihmisten seuras ja ajattelin lähtee ens perjantaina myös. mies vaan jotenkin luulee et E hermostuu -nytkin neiti oli mun vanhemmil. No mä pyydän isäni hoitaa e:tä miehen seuraks :D sit voin rauhas mennä. miehet on niin hmm avuttomia joskus -ei vauvat pure. meidän pikku neitikin tykkää pullosta ja syö soseita ja tuttikin kelpaa.

pitää alkaa tissitellä --en taida uskaltaa huomenkaan puntarille. :wave:
 
Birdie, meillä testattiin jo vauvapulkkaa. Meillä on sellanen vanha mikä ei ole niin hieno kun nykyään, mutta saa kelvata. Ihan hyvin voit koittaa jos muutenkin jo tuettuna istuu. Laitoin siihen alle taljan ja viltin päälle. Kivaa näytti olevan =)

:wave: Hyvät yöt!
 
LaryngiittiTuttu meillekin. Tyttäreni Eevalla ollut aika ajoin ihan vauvasta asti. Sen tunnistaa kumisevasta yskästä. Se ei oo kuitenkaan mikään hirmu vaarallinen, vaikka kuulostaa hurjalta. Paras lääke on viileä ilma, että jos tulee yskän puuska niin pakkaseen vaan ulos. Kurkunpää yleensä turpoaa ja kylmä laskee sen turvotuksen ja homma pelittää taas. Jos tarvii mennä polille niin sielläkin höyrytetään kylmää (laitetaan sellanen maski - mikä puskee sitä kylmää). Kellään muulla meidän lapsista ei ookaan sitä ollut että sekin on kait sitten lajina sellainen että tulee jos on tullakseen. Ja tosiaan tulee usein samalle ihmiselle (kurkun rakenne?).

VauvapulkastaMe saatiin kans sellanen, mutta en kyllä laita vielä siihen aika päiviin, ehkä kevät talvella. Oon vähän hysteerinen näiden selkäsairauksien kanssa :ashamed: eikä meillä vielä osaa muutenkaan istua itse. En kyllä suosittelisi sitä missään nimessä ennen kuin istumalihakset on siihen tarpeeksi vahvat. Anteeksi valistaminen.

Öitä ja ihania talvi päiviä! :wave:
 
Mikä on vauvapulkka? Haluaa kanssa.. tänään kun umpihangessa raahustin rattaiden kanssa niin kävi kyllä pulkka mielessä. Mutta en mä tiennyt että erikseen on vauvapulkka.

Eeva on oppinut uuden tempun, se jutustelee tosi kovasti. Eri tavalla kun aikaisemmin. Nyt se toistelee bababa ja mamama -tyylisiä koko ajan. Ja ihan selvästi silloin kun yritän laittaa haalaria päälle että lahdettäis ulos se huutaa "eieieiei" ja mun isä on ihan varma että se välillä huutaa myös pappaa. :)

Tajusin muuten vasta nyt, että Eeva ei ole nyt pariin yöhön syönyt enää. Tankkaa ennen nukahtamista puuroa ja sellainen 8 tuntia menee ennen kun se itkee nälkää. Oon kyllä yrittänyt yöllä antaa maitoa kun se herää itkemään, mutta ei halua. Nyt sen syömisestä on pari tuntia, pysyn vielä varmuuden vuoksi puoleen yöhön hereillä, jos sillä vaikka onkin nälkä. Ettei tarvii kesken omien unien sitten lähteä keittiöön hiippailemaan. Näin mä ajattelen joka ilta ja tuhlaan pari tuntia hyvää uniaikaa odotellessa.. mutta saanpa tehtyä omia juttuja ja luettua kirjaa, vaikka aamulla väsyttääkin.
 
huh.. heti kun on vähän muita kiireitä eikä ehdi tänne pari kertaa päivässä niin jo saa kahlata sivutolkulla.. ;)

mitäs pitikään kommentoida.. noi onki ikäviä säikähdyksiä kun tippuu tuolilta tai sohvalta tms.. onneksi ovat niin joustavia liitoksistaan vielä ettei kai niissä muuta kuin äitin tai isän henki salpautuu =) Meillä tyttö onnistu jotenki tunkeen pikkurillinsä matkasängyn seinäverkkokankaan läpi, isä meni aamuhämärässä nostamaan sängystä ja ihmetteli et mikä jumitti, kun toisen sormi olikin siellä verkossa ja tais vähän vääntyä. Isä säikähti ja lapsi myös ja minä sitten säikähdin sitä meteliä kun isä kauhistelee.. eihän siinäkään mitään, itku loppu heti pian ja sormi oli normaalisti käytössä, joten päättelin ettei se ollut kipeä jälkeenpäinkään, nahka siitä vähän nirhautui :/

Niin, me lennettiin eilen tänne Suomeen mummolaan, tämä äiti pääsi oman äitin luo "lomalle". Hyvä jos ite saa tytsiä enää ollenkaan syliin tai vaipanvaihtoon. Parturissa pääsin heti käymään (IHANAA) ja jätin tytön oikein mummolaan odottamaan, yleensä ovat tulleet mumman kanssa jonnekin lähistölle odottelemaan jos nälkä iskee.. nythän tuo ottaa niin reipaasti pullosta ja soseitakin mummata paremmin kuin äidiltään. Ihan outo oli lähteä ns. kahta kättä heiluttaen :eek: mietin vaan et mitähä nyt unohtu kun ei ole mitään mukana. Mutta olipas ihana kierrellä kauppojakin ihan ilman vaunuja ja hissejä! Vauvabioon olisin ilman muuta tullut, en ole koskaan ollut.. mutta nyt tuo mumma on ottanut vapaapäiviä että saa olla meidän kanssa aamusta iltaan, tai ainakin ton tytsin kanssa ;)

Omenahillo joulutorttuihin olikin loisto idea! Mä oon täällä vähän aina lihotuskuurilla joten vois kokeilla totakin.. fazerin joulusuklaakonvehteja ostin jo triplapakkauksen -huh huh-

Puuhevonen CD En ollu kuullutkaan, mutta hyvä kun mainostitte, ajattelinkin et joululahjaksi tarvittais suomenkielistä lastenmusaa ja itse asiassa itsellekin jotain kivaa suomalaista musaa.. mut oon vähän pihalla musiikkimaailmasta/hiteistä täällä.

Meidän tytollä on sellanen hassu tapa et kun joku harso tai unipupu on silmillä niin "henki salpautuu" tai rupee vikiseen ihan kuin ei vois muka hengittää, se on tehny sitä kauan. Ennen siihen silmille meni "vahingossa" jotain ja sit ei tienny mitä tehdä muuta kuin vikistä ja huitoa käsillä tyhjää.. Nykyään osaa kyl ottaa sen harson tai muun itse silmiltä pois kun huutelee nimellä.. sit se repii sukkansa jalasta ja oikein asettelee sen silmilleen ja sit rupee kädet vispaan sivuilla ja vikinää vaan kuuluu :LOL: eikä se edes peitä nenää jonka kautta hengittää?! ihme tyyppi. Tehdäänkö muilla samanlaista?

Ranteista Muillakin oli kipeitä ranteita.. mulla kans on taas vasen ranne NIIN kipee, nukuin välillä hanska kädessä, nyt äiti oli neulonut sellaset ranteen lämmittimet, ihanat, kun ne hanskat oli vähän kömpelöt ;) Samoin monesti tuntuu et peukalot on jotenki rasittuneet/sijoiltaan. On se hyvä et nyt saa viikon olla vähemmällä nostelemisella, ehkä se tästä helpottaa...

Öitä kaikille!
 
Kaikille säikähdyksen kokeneille :hug: , mä kans säikähdin kun poika hoitopöydällä jotenkin paukas kauheen kovasti päänsä rimpuili mahottomasti vaipan vaihdon kanssa nousi ylöspäin ja pam...hitto et jysähti..luulis et aivois tärähtäss :ashamed: mut ei

kiitos haleista ja tsempeistä, mä vaan jotenkin ajattelen et pientä tää on niin monen asian rinnalla et en hirveesti loppujen lopuksi murehdi välillä vaan kun poika on niin hurjan näköinen tulee pahamieli mut onneksi kaikki muuten hyvin ja poika on iloinen oma itsensä ja kasvaa omaa tasaista tahtiaan niin ei silleen huolta ole...ja tieto et päästää tarkeempiin allergia testeihin jos ei helpota on kiva tieto.

hurjaa miten aika menee tosiaan meidänkin jäpykkä tulee kohta 7kk reilun viikon päästä
 
ilona: meil sama homma jotta jos esim. harso menee silmille tai yleensäkin pään päälle niin hätääntyy ja on jäykkänä kädet suorina sivuilla kuin olis suurempikin hätä siis aivan kuin ei muka sais ilmaa mut ei tajua/osaa ottaa harsoa pois silmiltä..mut sama homma jos lelunkin silmilleen saa..

k.tomsku: peesaan sua, en kans laittais viel aika päiviin vauvapulkkaan, esikoinenkin pääsi pulkkaileen vasta reilu 1,5v...mä oon kans välillä vähän ylivarovainen..

meil ollaan ½vuotiaita tänään =) kyl nopsaan menee aika..

 
meillä alko 3vuotiaana laryngiitit esikoisella. ja oli jatkuva riesa. väliin turposi niin et ambulanssi pihaan ja autossa sit hengiteltiin maskin kautta adrenaliinia.
tosi kurja vaiva ja tuolla joka flunssassa oli niitä ja väliin ilman flunssiaki.
monesti monta kertaa yössä sairaala käynti. paras keino on suoraan ulos vaan ku kohtaus alkaa. kylmään autoon ajelulle on kans hyvä.
kurja vaiva kyllä. monta yötä nukuttiin kylmässä kämpässä ku ei saanu lämmittää ku lämmin pahentaa turvotusta.

mut sälli kitisee sylissä ku heräs liian aikaisin.... :wave:

TÄNÄÄN JO 7KK MEIDÄN MIES!!! :eek:
 
Olipas ihanan kirpsakka aamu! Täällä ihan Etelä-Suomessakin oli ja on edelleen -9 astetta :) Ihanaa. Vähän joutu kyllä miettimään vaatetusta, mutta nyt on kunnon tamineet päällä ja toivottavasti tarkenee.

ilonaS08: Kokeile ihmeessä sitä omenahilloa (paistonkestävää esim. saarioisten ), oli tosi hyvää!

Vauvapulkkaan mäkin ajattelin vasta kevättalvella laittaa, kun istuu jo itse tukevasti. Lähdetään keväällä Lappiin ja siellä nyt ainakin pitäs päästä pulkkailemaan. Meillä ei vielä edes ole moista, joten hankitaan sit jossain vaiheessa. Mut voihan tavalliseenkin pulkkaan laittaa taljan ja viltin päälle makoilemaan ja vetää hissukseen vaikka pihamaalla.

Meillä tulee kans tuo sama "refleksi" kun heittää harson naamalle eli pidättää hetken hengitystään. Samahan tapahtuu, kun vauva sukeltaa. Mut meillä kyllä itse kiskaisee harson pois, kun haluaa ja nauttii ihan hulluna :D Yks mistä poika kans nauttii tosi paljon, on pieni "säikyttely". Siis et käännän vaikka pääni pois päin ja sit katson takaisin ja sanon vaiks tsäh. Poika ihan hirnuu innoissaan :) Selvästi vähän säpsähtää, mutta tykkää silti ihan hulluna. Vielä parempaa on, jos samalla vähän kutittaa. Hämärää.

Nyt nauttimaan aamupalaa. Taidanpa sytyttää pari tuikkuakin, kun laitoin eilen jo joululiinankin ruokapöydälle ;) Mä oon jouluihminen ja rakastan kynttilöitä yli kaiken! Viikonloppuna tehdään laatikoita valmiiksi ja piparkakkutalokin ajateltiin tehdä PITKÄSTÄ aikaa. Vaikkei poika siitä mitään ymmärräkään, mutta silti :)
 
Merike...juu poika on ja pojilla yleisempää....kylmä auttaa....pojan huone olikin tosi viilee yöllä, patterit kii...nyt tuossa palelee sohvalla viltin alla...varmaan kuumeen nostaa...

vauvapulkka...ei ole,katsotan pitäiskö ostaa, jos tuo lumi jäis pysyväksi, ehkäpä ;) !! Nyt kökötetään sisällä, kun ulkona olis aivan mahtava talvikeli :eek: ...ei tuota 6v viitti jättää yksin...kun on kipee, pieni raukka :saint: ....

Toiset vaavit tulee jo 7kk...kyllä aika vierähtää...me ei ihan vielä olla 6kk...ens maanantaina olis maaginen päivä =) ....mie alan tässä suunittelee niitten soseitten tekoa...nyt kyllä jo pitää viikonloppuna aloitella :whistle: !!
 
Huomenet!

Yö meni superhienosti heräillen neljä tai viisi kertaa. En enää pysy laskuissa mukana, kun urvahdan melkein saman tien kun poika saa tisun suuhunsa. Pitäisköhän kokeilla yöllä pulloa, jos se vaikka jeesais herätyksien määrässä. Ja sit tuo oma sänky on saatava nukkumapaikaksi, enhän mä voi koko aikaa olla päivtystämässä vieressä, kun jannu vetää sikeitä. Tai sit on asennettava ne Edlan ehdottamat laidat :)

Mä olen kans jouluihminen. Joulun tuoksu on niin ihana! Ja kynttilät ja kaikki se puuhaaminen. Ihmiset alkaa näköjään laittelemaan jo jouluvaloja, itse meinasin ensi viikolla jotain alkaa virittelemään.

Toi refleksi on varmaan tosiaan sama kun vauvauinnissa. Me käytiin infossa keskiviikkona ja siellä ohjaaja sanoi, et kun vauvan otsalle menee vettä, niin se pidättää hengitystään automaattisesti. Uusimpien tutkimusten mukaan tuo säilyy lähemmäksi vuoden ikään asti.

Pitäis alkaa touhuamaan jotain järkevää, iltapäivällä käynkin töissä piipahtamassa. Olisi vaikka mitä kotihommia, olen täs odotellut inspiraatioita, mut ei näy eikä kuulu...
 
Huomenta!
gallup: Anna konttaa, ryömii, vetää itsensä lelulaatikoiden päälle kaivelemaan ja kaatuilee korkealta. Eilen oli Duplon kuva takaraivossa, kun kellahti veikan leikkeihin. Onneksi huomasin sen ennenkuin jätin Annan lapsiparkkiin puoleksi tunniksi, olisin muuten ollut hyvin vihainen hakiessani. Annalla on myös sekä ylä- että alahampaat, joten pureminen käy jo näppärästi. Kurkistuslelusta typy saa jo kaikki eläimet esille. Neiti on aivan neuroottisen hulluna papereihin. Hän bongaa heti, jos mitä tahansa selluloosaa on jäänyt ulottuville, sitä sitten kaivellaan suusta ulos urakalla. Huonekasvit on kanssa pop.
kiloklubi: saldo tänä aamuna -7kg, tuli eilen vähän riehuttua, ei taida tulos pysyä

kriisi ja Anna 5kk
 
Huomenta!

Eipähän tullut juuri nukuttua taas mutta tuolla ulkona on niin kaunis ilma,eä väkisinkin tulee hyvälle tuulelle. Vaikka lukitsin taas itseni ulos kun vein pikkuherraa unosille pihaan :headwall: Saasnähä miten nyt vaatetus riittää... ei meillä täällä mittarissa ollut kyllä kuin -6.
Muistaakos Matamimimmi että oliko viimetalvena lainkaan näin kaunista keliä täälläpäin? Musta ainakin tuntuu että saarella ainakin oli jotenkin vetistä koko talvi...

Kunhan toi sälli herää nii pitäis lähteä ulos ja kaupoille. Huomenna tulee ne vieraat,saas nähä miten poika pappaansa suhtautuu kun ei oo nähnyt 3 kuukauteen. Poika ei pahemmin vierasta mun näkösiä ja kokosia nais ihmisiä ja jos vielä sillai leperrellään nätisti niin kundi on myyty. Mutta miespuolisia ja varsinkin isokokosia sellasia vähän aristaa...

Meille ei tuu vauvapulkkaa ainakaan mun toimesta...ootan että alkaa ite istumaan ja lykkään sitten tavan pulkkaan.

Hittolainen,pitäis tosiaan alkaa tekemään joulun eteen jotain. Täytyy ostella piparitaikinat yms. ettei sit tuu paniikki... oon kanssa jouluihmisiä =) Stressaa vaan tää kämpän keskeneräisyys ja kun alkaa pahasti näyttämään ettei saada valmista jouluksi :ashamed:
Kuusenkoristeita ja valot pitäis hommata,joululiina... ja glögilasit :D
Haluaisin siivota kunnolla,mutta mies on aina töissä ja pojan kanssa siitä ei tuu mitään..plaah.
 
Heippuli piiitkästä aikaa taas! :flower:

Mennyt yli viikko, kun viimeksi kävin palstailemassa - tää muutto aiheuttaa vaikka mitä ylimääräistä hommaa :p Pääasiassa olen hoidellut vasta paperihommia ja työpaikan+Kelan kanssa sumplinut hoitovapaa-asioita ja nyt viikonloppuna sitten pitäisi alkaa pakkaamaan. Mistäs vaan senkin aloittaisi :x Muuttopäivä on varmistunut ja on 13.12. eli ei tässä ole kuin kolme viikkoa aikaa :eek: :eek: :eek:

En valitettavasti ehtinyt kuin silmäilemään tekstejänne.. katrinaiselle syvimmät osanottoni :hug: Syömälakkoilun kanssa painiskeleville: saatte sympatiani :hug: Nean kaksi lakkojaksoa on saanut minut aivan hermoromahduksen partaalle, mutta onneksi sen tietää, että ne menevät ohi! Sairastaville pikaista paranemista! Galluppi oli mielenkiintoista luettavaa ja voisin todeta, että aika lailla samoja taitoja meilläkin hallitaan. Lisänä mainittakoon omien varpaiden maistelu mikä on Nean lempipuuhaa :LOL: Eilenkin kölli isänsä sylissä varmaan puoli tuntia ja maisteli tassujaan :D

6kk neuvolassa olimme keskiviikkona ja siellä kaikki kuten pitääkin. Saatiin influenssarokotteen 1.erä ja Nea on kyllä ihme vauveli, kun ei edes itke piikkejä! Pituuskäyrä on lähtenyt omille teilleen neidon ollessa jo 70cm :eek: ja paino menee edelleen siinä 0- käyrän vähän alapuolella olleen 7,5kg.

Babybio meni valitettavasti ohi suun, koska muistin tapahtuman vasta torstai- illalla :/ Ensi kerralla Turussa sitten ;) Ketkä muuten täällä palstalle muuten olikaan sieltä päin? =)

Nyt viihdyttämään hänen ylhäisyyttään ennen lounasaikaa!

Mukavaa perjantaita :wave:
 
Carmen: Noinkohan ne suosittelee mitään voiteita nykyjään..olin ainakin jostain oppaasta lukevinani että suositellaan vasta ulkoilun jälkeen. Meillä on sellanen kypärämyssy mikä suojaa posket aika hyvin =)
 
Carmen, ei varmaan kannata laittaa mitään...puhdas iho parhain =) !

Soseet....mietin, miten osaan tehdä sopivan löysää...( meinasin tehdä 2 päivän annokset kerralla ), eli sitten kun lämmitän soseen, se olisi sopivan löysää? Meillähän mennään tissillä...eli millähän sitten löysennän sosetta :eek: ???....hiukan olen hölmö...mut koettakaa kestää...enkä tiijä jaksatteko vastailla enää soseista matti myöhäsellä...mie oon unohtanu mitä tääl on kerrottu :ashamed: ;) !!

 

Yhteistyössä