TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Vaatteiden säästö...en säästä, kuin Edithin pikkuisia mekkoja ym. jotain hienompaa....kun ei enää tuu vauvoja :'( ....tosi oli tunteet pinnalla, kun niitä pikkuruisia vaatteita vei myyntii :( ....pojan vaatteet ja vauvatavarat hävitin jossain vaiheessa, kun silloin päätettiin, ettei meille enää tuu ;) ....juu pojalta jäi kyllä potta silloin, jonka rakas pikkusisko nyt perii..eli musta Baby Björnin perintökalleus odottaa :LOL: ...ajatelin kohta tuota tytyä koittaa aamulla potalle....kun on vaippa aina kuiva :/ ...sitten lorottaa herätessään superpissit ja jos en oo nopee kastuu läpi :eek: ....yritin yks aamu lavuaarille...no eihän neiti sinne...heti kun laitoin uuden vaipan lorotti ihan märäksi... :D ..uskomaton mimmi!!
 
summer: :LOL: Niin tuokin vielä, et jos saakin toisen ja on eri sukupuolta. Meillä kyllä toistaiseksi ollut suurin osa ihan molemmille sopivia, mutta vähitellen varmaan joutuu taipumaan kauppojen tarjonnan edessä ja hankkimaan myös ihan selkeesti poikavaatteita.

Poika meni unille puoli tuntia sitten ja nyt taitaa kyllä jäädä muskari väliin, kun alkais klo 16. En pysty millään herättämään kesken unien enää. Joskus pienempänä saatoin kärrytellä tuohon muskarille ja sillai ohimennen herättää pojan, kun siirtelin vaunuja. Mutta en enää. Tietty harmittaa, jos se herääkin just 16:05...
 
Naukuri Mä säästin parhaat, ihanimmat mitä ei raaskinu myydä tai antaa eteenpäin. Myyny oon sellaset joita kirppikselt ostettu tai ne on saatu lahjaks eikä oo oikein miellyttänyt. Meille tosiaan tuli toinen tyttö kätevää. Toki 4v. kertyy tavaraa sellanen yks pahvilaatikko per vuos säästettävii jos laittaa siihen toppapuvun ja kengätkin. Sellasii ikea laatikoit on jemmas -tytön huonees yläkaappi täynnä. ihanii vaatteit siel onkin -mut jos olis poika niin eipä niillä mitään tekis. Nyt pistän kaikki myyntiin ja säästän vaan muutamia. Toiveissa olis et se seuraava olis POIKA. Josko olis jos kierrätän kaikki tyttöjen vaatteet :LOL: eikä sitä koskaan tiedä tuleeko sitä kolmatta. Mä käyn nyt läpi noit esikoisen vaatteita ja katson ne läpi -mitä oikeesti tulee käytettyy. Turha niit isompii on jemmata kun alennusmyynneist saa ihanii kuitenkin aika halval. ja mä kun niin tykkään shoppailla ja tehdä löytöjä. :)

Rerot ihanii multa löytyy -77 vm. E:llä oon käyttänyt omiani. Niistä sais ihan hirveesti rahaa jos myis. kymmenii euroi oliko 65? yhdest puvust huudettu -osu silmään.

pitää mennä antaa neidille syötävää -heräs just päikkäreilt. Nukku 3h :) posket ja nenä on aina tosi kylmät :| muuten onneks lämmin pakkaus. :wave:
 
Naukuri, vauvanvaatteissa olikin eniten sopivia väriltään, mutta isommissa ei kyllä yhtään. Ei siinä etteikö tytöllä voi olla sinistä tai vihreetä, mutta ne oli vaan niin poikien. Ja sitten jotenkin kun eka on ollut poika, niin nyt on niin ihana ostaa tyttöjen vaatteita. Jos meille olis poika syntynyt, niin oltais säästetty ihan törkeesti rahaa; kaikki vaatteet olis ollut, luistimet, lelut jne. Mutta olipas tyttö...
 
No, neljä minuuttia meni pieleen mun heräämisarvaus. Poika heräsikin jo 16:01... Kun oikein ajattelin, että nyt mennään lapsen ehdoilla, niin tässä lopputulos. No joo, ei se ollut kuin muskari, mutta olis ollut niin tarpeen nähdä muitakin aikuisia... :|
 
Puuhevonen -cd löytyy myös meiltä :D Lörpötys on Kasperin ehdoton suosikki =)

Poika vasta viimesillä unilla...vähän meni myöhäseksi laitto,mutta tunnin on nyt posotellu,vaikka veikkasin että jäis puoleen tuntiin =) Varmaan kyläily väsytti miehen,kun käytiin yhdellä mamma kaverilla. Puolentunnin päästä olis tulossa yks kaveri ketä en oo nähnyt aikoihin,tosi kiva =)

Jahas,poika heräs...
 
Vaatteiden säästäminen Oon säästänyt esikoisen jäljiltä kaikki. Niitä on laatikoissa siellä sun täällä. Välillä on kyl menny hermot niihin rojuihin mut nyt ei sit tarvinu hankkia paljon mitään kun oli kaikki tallessa ja viel samaa merkkiä :D Meille tuskin enää lisää lapsia tulee niin enää ei tarvi tavaroita säilöä. Myyntiin laitan varmaan kaikki siistit, ehjät, tahrattomat mitä voisin itsekkin ostaa loput haluaisin lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Joulupataa nyt näin aluksi odottelen :)

Sain vihdoin ja viimein ajan ehkäisykapselin laittoon. En täs nyt ole kuin elokuusta asti odotellut ja nyt sit vihdoin ja viimein saan sen laitatettua joulukuun puolessa välissä. Olis suoja seuraavaks kolmeks vuodeksi sit voidaan miettiä vauva asiaa uudelleen ;) Mun mies ei ole ihan samaa mieltä mun kans täst lapsiluvusta, hänellä olis toiveissa se kolmas vielä joskus. Ja ilmeisesti se tyttö :heart: :D Tosin en kyllä usko et se tyttö olis kuitenkaan kun meil kaikki neljä (myös ne kaksi pikkuista joita emme saaneet) ovat olleet poikia... :whistle:

Retrot jotain löytyy miehen vanhoja vm-76 myssyjä ja potkareita mut ovat aika neutraaleja. Ei ole anoppi säästänyt ihan niitä kaikkein hurjimpia kuteita.
 
Vilma, tuo aika sopii vallan mainiosti :D Näemme siis siellä. Hemuli ei pääse. Entäs se Aaoo, jokos on kotiutunut? Ja mihin Carmen on kadonnut? Siellä se varmaan pakkaa Neaakin laatikkoon? ;)

Jossu
, parin tonnin paukkuhan tuo korjaus on, joku sensori siellä on rikki. Onneksi ei vaihteistossa vaan vaan siinä vaihdekeppilaatikossa. Tietokone ei antanut mitään vikailmoitusta, eli sen mukaan kaikki on kunnossa :headwall: No onneks me ei jäädä kokonaan autotta.

Mä en ole juurikaan ostanut vaatteita tytylle, vaan ollaan saatu lainaksi, mutta ne vähät mitä oon ostanut laitan kyllä talteen, koska ne on ne makeimmat :D

Naukuri, me oltiin muskarissa. Kun neiti ei sammunut sänkyynsä, aavistin tilanteen ja lähdin rattailla lenkille ja sinnehän tuo mokoma sit nukahti heti. Tunti siinä sitten tallusteltiin ja päästiin muskariin, niin samoin teinhän neiti sit heräs ite:) Nyt sit uudestaan nukahti tolla 5 min kotimatkalla ja nyt se sit nukkuu eteisessä.

LC, kyllä täälläkin aamulla noita tuskanhuutoja välillä tulee, ku on niin kipeä ranne, mutta mulla on kyllä iso toivo siihen et tää lähtis iteksensä pois. Toivottavasti saat sen piikin.

Naukuri, hienosti hoidettu toi rokoteasia, loistavaa! Ehkä ne tajuu nyt ettei ne voi ihan tosta noin vaan alkaa syrjimään moisessa asiassa joka kuuluu kaikille.

Puuhevonen, meillä kanssa :) :wave:
 
heipsan taas..

poitsu on syöny tänään tosi huonosti. Onks muilla samaa ongelmaa, jotta vauva söis huonosti??? sose kelpaa, mutta maito ei.. Tekee tiukkaa että saadaan se 1/2 litraa juotettua... ja sosetta on syöny vaan 1 1/2 dl normaalin 3 dl sijaan. Mä en tajua.

Mulla on taas joku murehtimis päivä menossa. Murehdin ihan joka ikistä asiaa ja hermot menee.. Auttakkee... Pää hajoaa. no huomenna parempi päivä..

Naukuri hyvä että saitte rokotusasian selväksi!! Hienosti toimittu...

Katrinaiselle haleja ystävän poismenon vuoksi...

nyt taidan mennä miehen viekkuun ja lopetan murehtimisen
 
Kamalan kova valkkaaminen noissa valokuvissa, joista teetettäisiin joululahjaksi kalenteri. Muokkailenkin kuvia, kirjoittelen niihin tekstiä ja laittelen kehyksiä jne. Kova homma siinäkin, mutta ihan mukavaa touhua :).

Kävin tänään piiiiiitkästä aikaa kampaajalla. Oli tosi piristävää päästä juurikasvusta eroo :D. Nyt on uus tukka ja uudet kujeet :).

Birdie81 Meillä J on syönyt maanantaista asti normaalia huonommin. Yleensä ruoka kuin ruoka maistuu, nyt saan tehdä kaikki temput, että suostuu avaamaan suunsa. Epäilen hampaita syypääksi, mutta varma en ole :/ .

Vaatteiden säästäminen Vielä olen säästäny kaikki J:n vaatteet, mutta en tiedä miten pitkälle pystyn niitä säästämään. Tila loppuu :D.

Katrinainen Onneksi Avalle ei käynyt pahemmin :eek: . Varmasti säikähditte! :hug:
 
No niin... nyt on poika unessa. Hyvin sujui tälläkertaa =)

Naukuri: Huippujuttu toi rokotehomma :flower:

Retroa ei löydy meiltä aitona.... :( Mun vanhemmat eros ei niin sopuisasti ja meidän ok-talo myytiin hyvin nopeesti pois. Siinä ohessa meni paljon tavaraa,kun äiti ei jaksanut silloin keskittyä..halus vaan nopeesti pois ja isä oli henkisesti kuralla tuohon aikaan,vielä vähemmän kiinnostunut. Sinne jäi kauheesti "arvo" tavaraa.... siis ne hävitettiin.
Itse säästän pojan vaatteet,ainakin siisteimmät. Ollaan saatu hurjasti,hyvin vähän oon ostanut. Tarkoitus olis toinenkin ipana saada jos vaan luoja suo B)

Nyt lähden hieromaan miehen niskoja ennenkuin se joutuu töihin.. :wave:
 
birdie: Älä huoli pojan syömisestä. Meillä ainakin vaihtelee päivittäin ruokahalu. Tänään oli suursyömäripäivä ja huomenna voi olla syömättömyyspäivä :) Hampaan puhkeaminen vaikutti hetkellisesti siihen, ettei ruoka maistunut, mutta joskus voi olla päiviä, jolloin kaveri jättää kokonaan jonkun ruuan/maidon väliin, kun ei vaan maita. Myös energian kulutus voi vaihdella päivittäin paljonkin eli toisena päivänä uppoaa enemmän ja toisena vähemmän. Luin just jostain (Vauva-lehdestä tai jostain muualta ), että vauvan ruokailua pitäis tarkkailla (jos tarvetta tarkkailuun on ) viikkotasolla, ei päivätasolla. Jos viikon aikana huomaa, että on sama meno jatkunut, niin sitten voi/saa olla huolissaan. Häntä pystyyn ja katsele vielä muutama päivä, miten ruoka maittaa! :hug:
 
weiss
Ootta taas kirjoittaneet monta sivua.. Vilasin nopiaan läpi. Kone teki tepposet, mutta onneksi taas pelittää.
Meillä tuo poika syö aivan hirviällä ruokahalulla, mikä on hyvä, kun valinnanvapautta ei pahemmin ole. Puolitoista suurta bataattia menee päivässä, maitoa n.700-800ml. Aprikoosi kokeilu aloitettiin maanantaina, vaikka tuota ihottumaa on, mutta kun soitin tayssiin, niin sanoivat, jotta erotan kyllä lehahduksen tai aprikoosista johtuvan ihon pahenemisen. Pakko olisi saada jotakin muutakin jo ruokavalioon. Ja tuota ihottumaa voi olla aina, se kun ei tule pelkästään ruoista. Elämää ja ihmisiä on aika vaikia välttää.
Summer kysyit kuinka meillä liikutaan. Kontataan kovaa ja tukea vasten harjoitetaan käpyttelyä. Tänään seisoi "vahingossa", ei siis itse edes tajunnut, enkä melkein miekään, niin muutaman sekunnin ilman mitään tukea, kun koitti änkeä molemmin kätösin tuttia suuhunsa. Mutta sitten mukkelis makkelis.
Katrinainen, :hug: ja osanotto.
Missäköhän eetikin on, olisi mukava kuulla odotusajan jakaneiden kuulumisia!

Nyt nukkumaan, Öitä! :heart:
 
PMMP:n Puuhevonen on meillä myös ja ilmeisesti olen ainoa joka ei voi sietää ko. levyä. Olisko siinä ehkä 1 kuunneltava biisi, muuten olen niin alkuperäisten fani että en kestä näitä uusia versioita. Ja kun en PMMP:n ystävä ole muutenkaan.

LC, olen kuullut Westfieldistä. Siellä on kuulemma hyvä ravintola, Ciao baby cucina. Voiko karmeampaa nimeä ollakaan.. :D Ehkä käyn itse katsastamassa jos tullaan minilomalle niille nurkille vuoden alussa. Ajattelin että kun joudun joka tapauksessa vaihtamaan konetta Italiaan mennessä, niin voin yhtä hyvin vaihtaa jossain missä voidaan olla muutama päivä. Eevallekin helpompaa niin. Henley-on-Thames ehkä kiinnostaisi vähän. :)

birdie, minä komppaan naukuria. Meillä riippuu ihan päivästä miten sapuska uppoaa ja minkä sorttinen. Joskus menee vaan maitoa, joskus vaan soseita, joskus vaan hedelmää ja joskus kaikkea muuta paitsi hedelmää. Nyt kun Eeva on keksinyt sitterissä meuhkaamisen niin saa taistella tosissaan että saa mitään alas. Mutta eiköhän se sitten syö kun on nälkä..
 
Weiss: Voi ihme kun iho paranisi pienellä, me käytiin eilen ihotautien erikoislääkärillä yksityisellä puolella. otettiin verikoe, broisku ja kana meni pois ruokavaliosta kokonaa kala on kielletty ehottomasti...jos verikoe ei selvitä mitään sen kummempaa niin sit otetaan laajemmat allergia testit koska me molemmat ollaan allergisia ja sitä kautta myös atooppisia..selvisipä sit jotain uuttakin onneksi..poika on aika hurja ilmestys :ashamed: välillä meinaa kyllä itku tulla toisen puolesta
 
Huomenta! Tänään on taas hirveä meno päällä. Aamulla hierojalle, iltapäivällä koirutuksen jälkeen pojan liikkari ja mulla keilaaminen illalla. Tuo poika edelleen kuulostaa siltä, että ehkä liikkarin vois jättää väliin, katotaan iltapäivällä.
Vaatteista: olen jo kaksi kertaa lopettanut vauvojen teon (3. ja 4. jälkeen) ja antanut lähes kaikki tarkoituksella pois, ettei tulis toisiin ajatuksiin. Kalliiksi tulee moinen päättämättömyys, nyt ei ole paljon ongelmaa: molemmat pienet kuluttaa pitkistä kalsareista, kollareista ja legginsseistä polvet puhki (myös Anna) ja uhmis on jopa syönyt Marimekon raitapaidat kauluksesta puhki. Aiemmin ne kesti kaikilla kolmella, nyt ei yhdellä??? Legot, duplot ja primot on kyllä kestänyt. Kohta pitäis alkaa pestä isompien legoja, joita on tuommoinen iso varastolaatikko, niinkuin duplojakin. Tyhmä kun olin, en laittanut muovia päälle varastoon viedessä.

Nyt menoksi, hauskaa päivää kaikille!
 
Huomenia minunkin puolesta..

Meillä meni yö vähän paremmin,tosin en saanut unenpäästä kiinni ennenkuin poika tuli viereen,eli 23.00 tietämillä :headwall: 7.10 herättiin =)

Ihana ilma,lunta sataa!! Heti piristi hiukan kun sai valoa tähän pimeyteen...

Mulla taas yksinhuoltajapäivä edessä,mies nukkuu yövuoron jäljiltä jonnekkin yhteen ja menee sit puoli kolmeen takas töihin. Olis vaikka mitä puuhaa tässä,mut saas nähä mitä saan tehtyä ton seurankipeen termiitin kanssa :D

Keittelen just perunaa pojalle lounaaks. Alettiin nyt syömään vähän enemmän soseita,tai oikeastaan paripäivää sitten. Eilen tuli eka kiinteämpi kakka,aikamoista tavaraa :x Ilmoitus aihe tämäkin :LOL:
Poika tuijottaa niin syyttävästi kun me syödään jos hänelle ei anneta mitään ja hyvällä ruokahalulla syö,söis enempikin mitä oon antanut...nooh,pikkuhiljaa =)

Poika ja Weiss: Sympatiat on teidän puolella, harmillista kun on noita ihottumia ja allergioita. Saan olla tyytyväinen että me säästyttiin,vaikka kyllä pojalla pientä kuivaa läikkää naamassa on. Perinyt varmaan mun kuivan ihon. Mutta sehän nyt on pientä. Koittakaa jaksaa :hug:

Nyt suihkuun että kerkiän ennenkuin poika virkoo vaunuista....
 
Weiss: No kylläpä siellä tosiaan menee sosetta :D Meillä menee hiirenosa tuosta päivässä... Tosin nyt on eilen ja tänä aamuna syönyt ihan hurjasti, et ehkä meidänkin napero alkaa ymmärtämään et ravintoa tarttee et jaksaa! Voimia sinne allergioiden kanssa edelleen :hug:

Repa: Täällä kans riemuitaan lumesta :) Vois kyllä olla enemmänkin, mutta onneks koko ajan sataa lisää.

Tänään mennään sitten hakemaan se rokotus. Kukaan ei kommentoinu mitään sivuvaikutuksista? Tuliko mitään?

Ihanaa lumipäivää kaikille!!!
 
naukuri ja marmotta: kiitos tsempityksestä!! Toi syömättömyys olikin sitten tosi väliaikasta, sillä illalla 22 aikoihin ruokaa upposi 1 1/2 pilttipurkkia ja desi maitoa... Ihme heppu toi meidän poitsu ;) mutta hyvä tietää että on ihan normaalia jos syöminen vaihtelee.. Mä jo täällä hätäännyin.

Meillä oli viime yö tosi levoton. En tiiä johtuko pojan myöhäsistä päikkäreistä (heräs 21.30) vai mistä sitten... kauheeta ähellystä, jupinaa jne.. ja jouduin rauhoittelemaan poitsua ainakin 5 kertaa. ARGH.. no toivottavasti pian taas palataan normi nukkumisiin.

täällä on ihan täys talvi päällä. pitäs lähteä lumikolan ostoon, jahka poika herää päikyiltä ja molemmilla on masu täynnä. Ja ulkoilemaan on pakko mennä kun on niin ihana keli!!!!

 
Vaatteiden säästäminen: Luultavasti vien kellariin säästöön, osa on nyt siskolla lainassa kun hänellä on joulukuussa laskettu aika. :)

birdie: Meillä ei kelpaa maito ollenkaan! Siis jotain 20ml imuja vaan ottaa ja se siitä. Joka asennossa oon kyllä tarjonnut. Soseet menee ihan hyvin, vaikka toinen heiluttaa koko ajan päätään ja yrittää pörräillä...

Lumesta: Joo 2päivää pysyi maassa ja nyt taas ei mitään!

Viime yö! Oli pitkästä aikaa niin HUONO! Ihan itsestään nukahti omaan sänkyyn ( pitkästä aikaa ), no 12 sai itku kohtuksen ja sai sit oikein nukuttamalla nukuttaa. Sit heräs varmaan koko yön alle tunnin välein! Nukkui meidän välissä koska siinä oli helppo törkätä tissi suuhun, vaan eipä aina sekään auttanut.. Sit mun piti nukkua koko yö käsi tytön pyllyn päällä :eek: jos otin pois niin heti alkoi kiehnaaminen ja kitiseminen! huhuuhh |O
 
lunta on täälläkin satanut ja nollassa keli..pitäs täs varmaan mennä päälimmäisiä auraamaan samalla kun täs hetken päästä laitan ton tytönkin tonne ulos päikyille..ei sitä nyt hirveesti oo mutku on luvattu sit pakkasia ja lisää lunta niin sit on kiva kun toi alin lumikerros on jäätynyt..
ihan kivaa puuhaa tuo auraaminen..hyötyliikuntaa..

oon muuten huomannut jotta jos annan tytölle illalla ennen nukkumaanmenoa puuron niin herää 1-2 aikaan jo syömään mut kun parina iltana jätin puuron antamatta ja tarjosin liha/kasvissoseen niin nukkua tuhisi niinä öinä sinne 4-5 asti..eli selvästi perunaruoka pitää paremmin nälän poissa. joten jatkossakin annan mieluummin sit sitä perunaruokaa ja puurot aamulla.

 
Niin ja sitä vielä...

Maissinaksut, Kuinka pienille olette antaneet niitä? Ostin yhden pussin eilen, ihan siis että voisin itse niitä popsia kun kotona ollessa tuntuu et syö koko ajan jotain :LOL:

Ja sit ajattelin pistää gallupin pystyyn, Mitä kaikkea teidän lapset jo osaavat? :)

 
kurpitsa: Onko näin? Siis et perunakasvis pitää paremmin nälkää?? Meillä on nyt kokeilussa sellainen Semperin riisi-pasta iltapuuro, mutta ihan samalla lailla herää noin 1 aikaa syömään. Pitäisköhän meidänkin kokeilla tuollasta joku ilta...

majj:
Jossain oli, et kun on ruvettu kiinteitä syömään, niin voi maissinaksujakin tarjota. Eikös täälläkin joillain jo ole naksut testattu? Edlalla muistaakseni.
 

Yhteistyössä