TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

marmotta: Minä oon kans kerran pyörtyny hammaslääkäriin, ja voi luoja että oikesti "pelkään" niitä. Synnyttämäänkin menisin mielummin kun hammaslääkäriin, pelkkä tarkistuskin saa voimaaan pahoin :ashamed: :|

Ketä sen brownie ohjeen pitikään kirjoittaa :kieh: :LOL: Nyt on sellanenki uunissa paistumassa, oikeen kaloripommi :LOL: NAMIIIIIIIIII :D Taikina ainakin oli hyvää, joten toivottavasti on valmiinakin hyvää! :p
 
kitinää, kitinää..on viikon päivät nyt tytöllä ollut enemmän ja vähemmän..josko kuitenkin hampaita olis jo vihdoin tulossa..?! eilen kurkkasin suuhun ja tunnustelin mutta ei siellä mitään kuitenkaan tuntunut..

viime yö nukuttiin hyvin, unille meni 19:30, heräs syömään klo2 ja nukkui 7:15 asti :eek: joskus 5 aikaan havahduin kyllä muutamaan höpötysääneen mut onneksi oli sit nukahtanut itekseen..vähänkö hienoo :)

aamul nukkus ne tyypilliset ½h tirsat ja sit toiset unet laitoin ulos niinkuin aina teen mut nyt heräs itkemään ½h unien jälkeen eikä enää suostunut nukahtamaan ja toin tytön sisälle mut väsyitku jatkui niin laitoin tytön sit tonne pinnikseen kun en viittinyt alkaa pukemaan takas ulos ja kas kummaa siellä tuo nyt edelleen nukkua tuhisee, on nukkunut nyt 2,5h..

mitä ihmettä mä ostan miehelle joululahjaks..?! oon miettinyt pääni puhki..onks kellään antaa mitään vinkkejä..kaikki ideat otetaan vastaan..

jaahas..pitänee mennä..kuuluu pinniksestä heräämisen merkkejä joten palailen myöhemmin
 
Munkin lahja suosikkeihini kuuluu ehdottomasti kirjat =) Ajattelin ostaa miehelle kalevalan jussi-riipuksen. Lahjakortit on kanssa hyviä,omatekemätkin...esi. puolituntia hierontaa tai vastaavaa...

Olen kanssa hampilääkärikammonen :x En tajuu miks kun mun hampaille ei oo koskaan tehty mitään...silti se haju jo oksettaa :ashamed: Kuka on käynyt hammashygienistillä? Mikäs niiden virka on,voisko mennä sellaselle ihan tsekkaamaan ton suutilanteen. Onko halvempi kuin ite lekuri? Käyn meinaan yksityisellä aina.

Käytiin pojan kanssa prismassa ja hyvin jakso kaupassa kun otin päältä pois ja iskin helistimen kouraan :D Jakso valvoakkin 3h ja sit ihan yhtäkkiä alko kränäämään väsymystä. Nukahti samantien vaunuun,mutta nukku sit vaan sen 45 min.

Onpa noita sokerittomia soseita vähän :eek: En oo löytänyt kuin bonalta 3 lajia... ihan tässä kartotin tilannetta valmiiks. Ootteko tehneet säilykkeistä,esim. mangosta omassa liemessä sosetta? Toimiiko?
 
Repa Hammashygienisti poisti multa hammaskiven. Olin tosin kunnallisella. kävin ensin hammaslääkärillä lohjenneen hampaan vuoksi ja kun tarkastuksessa ei löytynyt muita paikattavia ohjasivat hygienistille. Hygienistiltä sain ohjeen, että sinne voi ilman lääkärin lähetettä varata ajan ko. operaatioon. Muuten en noiden toimenkuvasta tiedä.
 
Repa: Kaikki Semperin (ruotsalainen valmistaja ) soseet on sokerittomia. Valikoima ei oo huisi, mutta ainakin luumua, mangoa, mustikkaa ja erilaisia omena ja päärynä -johdannaisia löytyy (omena-ananas, päärynä-vadelma yms. ). Ja ovat vieläpä kaikkein edullisimpia! Suosittelen. Piltillä taitaa kans olla sellanen omena-vadelma-mustikka vai oliko sekin Bonan... Ja persikkaa ja ruusunmarjaa on kans jollain. En anna muita ku sokerittomia, niin siks on tullu tutuksi valikoima :D
 
aah,kiitti naukuri...olin kattovinani niitä semperin mut en tainnukkaan lukee sisällysluetteloa sitten. Mulla sama periaate että sokerit saa oottaa,aitoja makuja...

aah,nyt selvis kun luin semperin sivuilta,eli marjasoseisiin on lisätty hiukan hedelmä tai rypälesokeria,eli siks olin näkevinäni tuoteselosteessa sokeria kun luin mustikkapurkin kyljestä =)
Bonaa oli toivadelma-mustikka.omppu,sellasta ostinkin...
 
Unohtu mainostaa,että poika hereillä jälleen 3h :eek: kyllä taas nukahti kuin saunalyhty kun ulos vein vaikkei oikeestaan vieläkään näyttänyt väsyn merkkejä. Nyt menee sit yöunet taas myöhäseks. Voikun tulis joku rytmi taas...olis kiva kun menis samoihin aikoihin iltasin nukkumaan,mut nyt saattaa heittää kahdellakin tunnilla,riippuen just miten nukkuu päikkärit ja jaksaa valvoa.
 
täällä neljäs kitinä päivä menossa.. :headwall: ja syykin taisi löytyä. jälleen sammasta pojan suussa..aiemminki ollu tosi kärttyne siitä. :(

ketkä on jo influenssa rokotteen saanu??? tuliko oireita?? tänään käyty hakemassa piikki. jännitän täs tuleeko mitään...
 
Repa: Ai siinä on sokeria? Hyvä tietää, mä en tuota mustikkaa nimittäin olekaan ostanut. Niitä hedelmäsoseita vaan ja niissä lukee kaikissa et sokeroimaton. Eli niihin muihin (luumu, omena, mango yms. ) ni ei ole lisätty sokeria. Mustikkaa en uskalla ostaa ku pojan maha on muutenkin kovalla. Mutta äsken kun katsoin meidän Prismassa niin huomasin, et Bonalla oli itseasiassa vaikka kuinka monta sokeroimatonta sosetta! Niissä tosin luki "uutuus", et kai nekin on sitten ymmärtäneet, että sokeroimatonta sen olla pitää. Mutta uskoisin, että sinne teidänkin Prismaan vielä löytää nuo muutkin Bonat! :)
 
Juu...tulin shoppailemasta...piti löytää näille muhkeille muodoille yläosa :kieh: ...no ostin jonkinlaisen, mutta kokeilin varmaan kymmentä erilaista :eek: ..kun ei mikään sovi :ashamed: ....alkaa olla aika epätoivoista ostaa vaatteita itselleen :'( ...huomenna on vaan ne kaverin 30-vuotis bileet...niin piti yrittää epätoivoisesti löytää jotain, et kehtoo mennä ;) ! Edithille tarttui taas vaikka mitä mukaan, löysin ihanan reiman fleece puvun ja siihen kuuluvan hatun ( missä pienet korvat )...sukkiksia, bodeja ym....just kun saa edelliset kaapeista pois...pitää äkkiä hamstrata lisää :D ....miehelle ja pojallekin ostin vaikka mitä...itselleni sen vaivaisen halvan paidan :( ...kyllä alkaa olla epäreilua...

Edithillä oli kasvanut otsahiukset silmille....joten miehän eilen sitten napsasin :whistle: .....tuli sellaanen pottamalli siit edestä....nyyh...ei kovinkaan söpö :eek: !!

Tänään tuli Ifolorilta niitä kuvia...tai oikeastaan 2 kuvaa vain kahdessa eri paketissa |O :LOL: :LOL: minuu ei kyl naurattanut...toisessa paketissa oli yksi pieni kuva ja toisessa iso kuva Edithistä ( olin tilannut 340 kuvaa )....no arvatkaa soitinko kyseiseen paikkaan, et mitä h#lvettiä meinaavat?!! No mies langan toisessa päässä kertoi, et kaikki erilaiset kuvat tulee eri paketissa...olin tilannut 3 eri kokoo ja sit matta kuvia...oli yksi kuva vahingossa klikattu kiiltäväksi, joten se tuli yksin isossa paketissa :kieh: :LOL: ....lasku 0,09.....ensiviikolla tulee loput kahdessa eri paketissa...aivan uskomatonta meininkii...
 
Kiitos taas kaikille ketkä jaksoivat vastata! :flower: Päädyin ostamaan tuoretta parsakaalia. Matkaan tarttui myös kesäkurpitsa ja bataatti. Huomenna on sitten soseiden tekopäivä. :D

Juu, täällä sama juttu tuon hampilääkärin kanssa. Ens torstaina pitäis mennä eikä yhtään hotsittaisi.... :| Reikiä ainaski kaksi kipaletta......... :headwall:

Aika jännä juttu toi influenssarokote, kun meidän tyttö ei sitä saa, vaikka samana päivänä syntynyt poika taas saa. Ja tää juttu on samassa neuvolassa, eri neuvolantätsyillä tosin. Tää meidän sijainen oli asiaa kysyny kahdeltakin vakkaritätskyltä ja ne oli sanoneet, ettei kerkeä saamaan. Kun taas tämä samana päivänä syntynyt poika käy toisella näistä tätskyistä ja heille oli taas sanottu että saavat sen rokotteen. Meille sanottiin, että tehostetta ei kerkeä saamaan ajoissa. Vaikea sepustus... Mutta joka tapauksessa, me jätetään tällä kertaa väliin, kun ei kerta "saada" sitä. Täytyykin muuten huikata ohimennen tuosta KTL:n suosituksesta, että jokainen puolivuotias saa sen rokotteen marras-joulukuussa. Mene ja tiedä sitten.

Nyt Sydämen asialla - sarjaa seuraamaan! :wave:
 
heinuli: Meillä ei ainakaan ole neuvolantädistä asia kiinni vaan kaupunki on vaan "päättänyt" antaa sen viim. 30.4. syntyneille, muttei sen jälkeen. Ja KTL:hän ne suositukset antaa eikä mikään yksittäinen kaupunki /kunta! Sikamaista musta, mutta katsotaan mitä tuleman pitää meillä. Yksityiseltä sanoi, että ihan hyvin ehtii ottaa rokotteen vielä koko marraskuun ajan, että sen puolesta eivät voi sanoa, et ei enää ehdi, koska sen tehosteen sais joulukuussa ja se on ihan riittävä. Mut ihmeellistä teillä jos toinen saa ja toinen ei...?
 
Matamimimmi, meillä alkaa olla kanssa neidillä tukka kohta silmillä. Oon kanssa miettiny että miten ihmeessä sitä pitäis leikata?! Pojalla meni samassa iässä silmille ja ne vetästiin sillai ihan lyhyiksi edestä ja tulikin sitten tosi ison pojan näkönen heti. Mutta tytöllä...mulla kun on vaan kokemusta pojan hiusten leikkuusta ja se on helppoo meillä...koneella vaan ihan lyhyeksi. Parturissa en ole ikinä käyttäny ja se ei ees suostuis. Pari vuotiaana yritin viedä, mutta pipoo ei saanu ottaa päästä pois. Meidän neidillä on luonnonkiharoita korvien päällä. Tosi hauskan näköset kiharat jotka törröttää ihan pystyssä. En ymmärrä mistä ihmeestä se on noita kiehkuroita perinyt. Meillä ei ole kellään muulla.
 
naukuri hyvä et otit sen rokotuksen puheeks. meillä aletaan jakaa rokotteita vast ens viikolla ikäihmisille ja muille halukkaille. neuvoloissa varmaan ovat jo antaneet -katsotaan miten meidän käy.

naukuri,repa mä luulin et ne kaikki vaaleansinikantiset on sokerittomia? kamalan makusia -esikoisen aikana ne oli makeita. Ei sinäänsä et tarviis olla -esikoinenkin saa kaupasta vaan yhtä trippiä ja siinä lukee sokeriton(sokeriin hukkuu nykyään niin helposti). Mä raastoin tytölle päärynää ja se olikin hyvää. Luulen et alan raastaa noit hedelmii ja tarjoon marjoi ja banaanii. Saako käyttää säilykkeitä?

hampaat mä en ole käynyt sitten esikoisen odotusajan :| joo, pitäs mennä. Inhoon sitä niin paljon et en saa aikaiseksi. Reijistä en tiedä, mut hiuksii lähtee ihan hirveesti.

summer meille tuli toinen hammas. Oli kans kitinää ja kärttynen neiti -ja nuhanenkin viel vaik tuskin se hampaiden tuloon liittyy vai liittyykö. meillä nyt alhaalla kaks :) voipi olla et teilläkin pian puhkee. Musta on hankalaa kun ei oikein tiedä antaisko särkylääkettä vai ei -kun turhaan ei viitsis. Muutaman supon oon antanu.

joulukortit mä ostin tytöille ihanat punaset liivimekot lindexiltä. E sai kokoa 86cm kun halusin välttämättä samanlaiset. Toisaalta 80cm vaatteita meil kohta käytetäänkin. Toki se mekko sopii viel ens joulunakin :) Sit käyn hakee isosiskolle punasen silkkinauhan ja laitan pienemmälle tonttumyssyn päähän. pyydetään miehen serkku ottaa kuvia kun sillä sellanen kiva kamera et ei tuu punaisia silmiä.

Birdie mä sain just ekan kummilapsen ja olen ihan onnessani. Miehestä tuli kummisetä mikä myös on kivaa. Mulla oli kans samanlaisii tuntemuksii kun sulla. mun sisaruksilla ei viel lapsii et toivossa hyvä elää et joskus sais viel toisenkin. Kyllä tekin varmasti saatte. :)

mut mies torkkuu sohvalla -pitänee lähtee nukkumaan. Öitä. :wave:
 
Huomenta!

Merika,muo kiinnostas kanssa toi säilykehomma?? Jostain luin että tota raastetta pitäs antaa vasta sitten kun on ensin maistatettu pehmeämpänä versiona,siis että hedelmä keitetään ja soseutetaan tms. mut on Kasperkin maistellut omenaa ihan tuoreeltaan kun hinkuaa sitä aina kun minäkin syön =) Kai se on yks ja sama jos vauva ei oo kovin herkkävattanen...

Matamim. Miä en kans koskaan löydä mitään paitoja tai ylipäänsä vaateita kun lähden oikein ettimällä ettimään. Sit jos sattuu et ei oo rahaa,niin sit kyllä sattuu silmään joku aivan ihana :D

Mies oli tänään ihana :heart: Olisin saanut aamupalaa sänkyyn,jos en olis kömpinyt liian aikasin sieltä pois. Oli herännyt pojan kanssa aikasemmin =) No jokatapauksessa valmiiseen aamupalapöytään pääsin ja sit sain lahjaksi unelmakakut-nimisen kirjan :p
Tossa tekasin muffinseja suklaasydämellä synttärikahville :p :p Milloin muuten muffinsseista tuli muffineja??? Oon miettinyt tota kauan aikaa... :xmas:
 
Repa mä tosiaan raastoin sillä pienel osal -ja laitoin hetkeks mikroon kun oli niin kylmää. Meillä ei neidille maistu kun peruna,porkkana,bataatti,kukkakaali -noista hedelmistä nyrpistää. Koska olet ajatellut aloittaa puurot,lihan? Vai oletko jo aloittanut? Mä ootan varmaan tonne 6kk neuvolaan, katsotaan sit. Kohta se jo onkin.

saako säilykkeistä tehdä sosetta? tietääkö joku.
 
Merika, vastaus löytyy Espoon neuvolan sivuilta. Eli suositus on että ei. Alla linkki:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10040;10090;10136;10140

On muutakin hyödyllistä tietoa :)

Repa, tänäänkö se suuri päivä on? Onnea! :flower:

Hampaista, mä hoidatin legot työpaikan kautta tossa ihan raskauden viime metreillä ja sillon se lekuri sano, et syljen koostumus muuttuu raskauden aikana eli reikiä tulee helpommin. Joo-o, elämi EKAT kaksi reikää paikattiin silloin ja poistettiin kiveä todella paljon. Sillon ku mä olin ton ikänen, äippä piti huolen etten sais kariesta ja näin aattelin likankin kanssa toimia. Saan varmaan pitää ihme saarnoja tästä aiheesta vielä... :ashamed:

Soseista, mä oon ostanu K-kaupasta niitä kuuden pakkauksia. Ne on sokeroimattomia, mutta onhan niissä hedelmien oma sokeri mukana :)

Naukuri,
täällä mä arvon et lähdenkö uimaan vaiko en. Likalla ei ole kuumetta, vähän välillä yskii, mut siitkään en oo varma et onko se virkaa vai oikeeta. Aivastellut on mutta ei ole tukossa ja aivastelukin on ihan normia. Ainoa oire oikeestaan mikä pistää arpomaan on se, et silmät on kovin väsyneen näköset. Mut sit kummiskin ku se on hereillä on ihan pirteä tästä huolimatta. Kyllä mä luulen, et mennään, tää on vaan ylihuolehtivainen :whistle:
 
Olenko ainoa, joka ei ole antanut soseita vielä :eek: ....meinasin vielä viikon verran mennä imetyksellä....Edith tulee 24. päivä 6kk ja samana päivänä on neuvola...joten aloittelen silloin...mulla kun ei oo kiirus....hiukan jännittää miten meijän syömisharjoittelut alkaa...onhan se aikas iso juttu =) .....Merike....oliko aloitus helppo teillä? meinasin sen bataatin ensiksi ja sitten melko tiuhaan tahtiin kaikkea....ajattelin ensiksi lihan sotkea kasviksiin ja perään puuron...niin tein pojillekin...mut niille aloitettiinkin soseet jo 3 kuukautisina. Säilykkeistä en tiijä...olen aina antanut hedelmä/ marjasoseet kaupan purkeista...nytkin varmaan...banaanin annan suoraan ja kasvis/lihasössöt teen itse....ajattelin kyllä kokeilla niitä sormipaloja ...onko kukaan antanut ja onnistuuko syöminen?
 
matami, siis mä oon antanut banaanin päädystä syödä ja ah sitä onnellista ilmettä ku tajus et syö samalla lailla ku äippä :D ja sit oon antanut niitä maissinaksuja ja ne ei oo eilen eikä tänään ollu mitään menestyksiä eli lattialle ovat lentäneet :whistle:
 
Maissinaksut oli kyllä pojalle tosi pop meillä =) !!! Mulla tänään ne bileet ja mie istun vaan tääl koneel, kun pitäs alkaa laittautuu :eek: ......viime yönä, alkuyöstä laitoin neitille tutin varmaan kymmenen kertaa suuhun, kun neiti vaan känis eikä nukkunut :kieh: ....en tiedä mikä riivas...mun unet oli aika lyhyet...joten väsyttää :/ ....ei ole oikein juhla mieltä...kun ei voi ottaa drinksuu :x ...kyl vähän mieli jo tekis :p .....
 
Ainii LC, kuis sun ranteet voi? Mulla vasen ei oo enää yhtään kipee ja eilen olisin voinu oikeestakin sanoo, että eipä oo aikoihin vaivannu, niin mitäs sit tänä aamuna :headwall: nostin likkaa pinnarista meidän sänkyyn, niin johan naksahti oikee ranne ja sit sattu ja lujaa. No ehkäpä se tästä joku päivä oikeesti paranee :(
 
Meilla oli sitten huippulevoton yo. Ava potki, inisi, kitisi ja itki. Viidelta herasi eika suostunut nukahtamaan, yritin sitten viereen rauhoittaa. Ei onnistunut. Tytsi nukahti siis ekoille paikyille jo seitsemalta. Nyt nukkuu ulkona ja toivon totisesti etta ensi yo on toisenlainen.

tapaaminen mitas jos tavattaisiinkin vaikka kluuvin alakerran piknikissa? Sinne paasee ainakin vaunuilla helposti eika ole koskaan liian tayna. Siis jos tallainen paikka viela on olemassa. Ongelmaksi tulee varmasti pinnatuolit, niita tuskin siella on koko porukalle. Mutta missas niita olisi. Vierestahan loytyy myos yliopiston ja senaatintorin parkkikset eli autolla sinne ainakin paasee ja metro on vieressa. Muitakin ideoita otetaan vastaan toki.
hampaat viisaudenhampit alkoi reistailemaan raskausaikana ja yksihan vedettiinkin heti Avan syntyman jalkeen.
naukuri hyva, etta pidat puolesi. Saastosyista neuvolat ja muut kunnalliset virastot yrittavat tehda noita rajauksia, mutta mielestani kylla ihan alyton rajaus tuo. mika ihme rajapyykki tuo vappuaatto on?
marmotta onneksi saat vanhemmiltasi hiukan apua. Ovat varmaan onnessaan, kun Eeva on heidan luonaan taas.
ilonaS siis Israelistako kirjoittelet? Oletko pitkaan asunut siella?
 

Yhteistyössä