TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

marmotta: 14 kertaa yössä on jo aika raskasta, puolet siitäkin on jo aika tuskaa! |O Krooninen väsymys taitaa kohta vaivata myös mua..! Ja kiitos Browniet:in ohjeesta, meinasinkin kysästä sitä mutta olitkin jo kirjoittanut sen :)

Kela: Juu en tajua niiden papereista sitten yhtikäs mittään! Anoppi on kelassa töissä niin se on vähä hoidellut meidän asioista me ollaan vaan allekirjoitettu :whistle:

weiss: Toivotaan että bataatti sopisi pojalle! :) Niin menittekö sinne yksityiselle huomenna ? Vai oliko se poika vai kuka siitä yksityisestä puhui, anteeksi kun en muista :ashamed:

Muutenkin tuosta muistamisesta , mies ehdotti mulle tänään ihan tosissaan että menisin johonkin muisti-testiin tms! :D Se on kyllä totta että unohtelen aivan päivän selviäkin asioita koko ajan.. Mutta en kai minä nyt mikään dementikko vielä ole :LOL:

Meille ei ihmeempiä, tyttö on ollut yö unille jo reilut ½ h ja nyt olis tavoitteena sellanen yö että en käytä rintaa ollenkaan tainnuttimena, saa nähdä miten käy!! :) :D
 
Huomenta!

Marmotta, kuulostaa kyllä sun heräämiset hurjalta. 14 kertaa :| Mikähän sitä Eevaa valvottaa...herääkö ja nukahtaa heti uusiks vai pitääkö antaa maitookin? Onko Eevalla vielä hampaita? Muistan kun siitä piti tulla vampyyri =)
Kiva kun aukee se citymarket. Ei tarvi aina jyväskylään ajella ja ihan hyviä tarjouksia näkyi olevan. Tietääkö kukaan olisko cittarissa syöttötuoliin sitä pehmustetta?
 
Pikainen aamu kurkistus ennenkuin vien esikon eskariin.
Palaan myöhemmin päivittämään kiloklubia.

Meillä nukutaan edelleen yöt heräämättä vaikka eilenkin päivällä oli pientä kitinää. Mutta siitäkin huolimatta olen kokoajan puoli nukuksissa ja muisti ei tahdo toimia.

Jossu & K ensi viikolla 6kk
 
Marmotta: Kylläpäs Eevakin jaksaa valvoa, meilläkin noi yöt kyl on mitä on mut kyllä 14 kertaa on paljon..mä oon niin väsy yöllä et en oo laskenut kauheen tarkkaan mut veikkaan et viimeaikoina on herätty 5 - 10 kertaa yössä ja välil väsyttää kyllä aivan järkkynä ja päikkäreitten pito ei onnistu poika ei sisällä nuku ja eikä esikko suostu päikkäreikke.

Majj: mullakin muistii pätkii ja pahasti en muista edes mitä äskenn luin joten täytyy lukea uudestaan |O
 
Voi perä..onnistuin taas kikkailemaan tekstini jonnekkin :headwall:

Eli...

Summer: On sittarissa varmaan pehmusteita =)

Weiss:peukut täälä pystyssä :wave:

Marmotta,hurjaa heräilyä :eek: Mikähän niihin ois syynä...kannattaa ajoissa hakee sit apua jos ei ota rauhoittuakseen :/

Muisti erittäin heikko myös täälä |O

Tapaaminen 2.1.09 kävis mainiosti,toivottavasti myös muille :attn:

Meillä kans treenattiin koko yö,alotti heti ekalta syötöltä ja kädet ja jalat kävi tunninvälein ja sit piti saada poika rauhotettua ettei herää omaan hakkaamiseensa :ashamed: Eli ei oo juuri nukuttu. Paitti poika ite näemmä sit saanut levätyks kun jakso valvoo reippaasti yli 2h ja leikki niin pirteenä itekseen :eek: Nyt on päikkäreillä,herättiin jo 6.10 :/

Tilasin muutes sellasen 4-vuodenajan pussin,joko kehuin? Ei pitänyt ostaa mitään pussukoita vaan pärjätä noilla makuupussukoilla,mut nyt kun poika nukkuu yönsä sellasessa niin tarvi kuitenkin yhden lisää. Ostin sit samantien kunnon nyssykän :D

Nyt hetkeks pituuttaan,ennenkuin poika herää...
 
Repa, täytyy käydä katsomassa illalla. Meillä on nyt ollut selän takana tyyny, mutta varmaan parempi olis se pehmuste. Vitsi että neiti on onnellinen kun saa istua muiden kanssa pöydän ääressä =) Omat ruuat ei kyllä maistuis siinä vaan kattelee muiden ruokia ihan kateellisena. Lelut lentää maahan alta sekunnissa ja veikka nostaa ne...sitten sama kertaa kymmenen =)
Mua oikeesti niin ottaa päähän nää ilmat! Ihanaa oli viime viikolla muutama päivänä kun oli pakkasta. Sitten tuntuu että lapsetkin saa nykyään odottaa koko talven lunta ihan turhaan...yhen kerran pystyy hiihtämään ja luistelemaan korkeintaan kaks :eek: Muistaa ite miten lumessa leikittiin lapsena ja oli niin ihanaa. En ole talvi ihmisiä ite, mutta olen alkanu silti lunta ja kunnon talvea kaipaamaan. Mielummin kunnon vuodenajat, kun koko vuosi syksyä!
 
mikä yö neiti saanut jostain flunssan :ashamed: voi pientä tuhisijaa.

muisti se on täällä kans tosi haakusessa välillä -en muista nimiä :headwall: ja mulla oikeesti tosi hyvä nimimuisti. Onneks tää imetysdementia on ohimenevää ja ne aivotkin alkaa taas toimii jossain vaihees :)

tapaaminen 2.1.09 sopis mullekin hyvin. :wave:

:hug: kaikille jotka sitä tarvii.

Kyllä osaa sataa, mun pitäs leipoo ja tehdä E:lle soseita mut kun jotenkin laiskottaa. Huomen lähden tyttöjen kanssa Turkuun :) esikoinen tädille hoitoon ja äiti pääsee E:n kanssa shoppailee. Josko joululahjoja sais vähän ostettua.

Mukavaa päivää kaikille mammoille -sateesta huolimatta :hug:
 
summer: Uskois cittarissa olevan niitä pehmusteita! :)

Noista öistä, laskeskelin, että meillä herättiin viime yönä 5 kertaa, ja se on meillä siis hyvin. Tai klo. 23 ja 24 heräs tosta vaan ja ei hiljentynyt ennen kun sai tissin suuhun, ei syö vaan ottaa pari imua ja siinä se ( eli mun yritys epäonnistui :D ) siitä nukkui puol 3 ja annoin 160ml velliä ja nukkui siitä vissiin puol 6 ja sit sai vaan laittaa tutin ja puol 8 otin sänkyyn ja sain tainnutettua tonne lähemmäs 9 ! :p Eihän tua puol 8 enää yötä ole, mutta itse en jaksa niin aikasin vielä herätä, ja huomaan että toinenkin on ihan väsynyt vielä silloin. Eli meille sopii nukkua vähän pitempään.

merika: Toivottavasti nuha hellittää pian!

Lumi: No jollain tapaa kaipailen sitä, vaikka en yhtään tykkää talvesta. Ei mulla ole edes talvikenkiä, ja nyt kun ei oo lunta voi kävellä vielä pikku kengillä :LOL:
 
huomenta tai päivää paremminkin kun ollaan oltu hereillä jo 5:30 asti |O
no minkäs teet kun on aamuvirkkuja lapsia molemmat..taitaa nuo aikaiset klo 5 herätykset olla tytöllä syöpyneet sisäiseen kelloon vaikka eilenkin meni unille tunnin myöhemmin kuin aiemmin ( klo20 ) niin silti aamuherätys oli samaan aikaan..eikä auttanut sekään että yöllä syötin maidon sijaan vellin...

marmotta: huh, onpas siellä herätyksiä :eek: mites hyvin nukkuu aamusin..aattelin vaan josko olis aamut ja illat mennyt sekasin?!?

 
Huomenta.

Marmotta:
Tuttua meillekin noi 10-15 kertaa yössä herätykset... :hug: Jatkuivat pari viikkoa, mutta nyt taitaa helpottaa! Meillä kääntyiltiin, oli pientä nuhaa ja hammas puski läpi, niin heräilyä oli jatkuvasti.

Nyt viime yönä poika nukkui klo 24-05 yhteen putkeen!! :eek: Annettiin velliä tuolloin klo 24 kun oli eka syöttö ja ehkä se auttoi sitten kuitenkin...? Yleensä siis maidolla mennään. Ja sit kun klo 05 heräs, niin annoin maitoa mut ei ollutkaan nälkä vaan... AAMU! Tadaa!! Meinasin vetää herneet nenään, kun yleensä nukkuun sinne klo 06-06:30 asti ja nyt alkoi hölöttää jo viideltä |O Puoli tuntia annoin tuttia ja pidin kättä päällä, niin sit nukahti vielä tunniks. Jee :) Iltaisin meillä on aina muutamia tutin laittoja siinä klo 20-22 välillä. En tiedä miks, mutta onneks kuitenki on unissaan eikä tarvi nukuttaa uusiksi.

Äidin laatuaikaa: Kävin just äsken saunassa, kun poika meni aamu-unille. Ihana olo tuli! :)

Merika: Imetys on täällä loppunut jo aikoja sitten eikä pää toimi vieläkään... Muistia EI OLE! Ja muutenkin teen välillä juttuja joita en muista ees tehneeni :D Puhumattakaan siitä, että muistaisin mitä joku on mulle sanonut tai mitä oon sopinut. Onneks on kalenteri, lähes paras ystäväni ;) Jos muistan vaan kirjottaa sinne... Ärsyttävää kun mulla on aina ollu hyvä muisti.

Niin ja näillä näkymin tuo 2.1. sopis myös mulle! Tosin mies on ehkä joulun ja uuden vuoden välipäivät lomilla, joten sit saatetaan olla mökillä. Mut parempi ku 23.12. Silloin ollaan lähdössä joulunviettoon mun vanhempien luo ja menee pakatessa päivä.
 
summer ne lapsuuden talvet -tänne ei sellaisia enää tule. Lumi joulunakin on varmaan toiveunta -olis edes miinuksen puolella ja kuuraa -mut viime jouluna tais sataa vettä ei ainakaan maa valkoinen ollut. Meillä menee pieni joki(veneitä siinä kesäisin sen verran suuri) kaupungin läpi eikä se jäätynyt viime talvena -tosi outoa, mut nii lämmintä oli.
Lapsen takia toivoisin et tulis lunta et pääsis sinne peuhaan.

summer,matami,kurpitsa ja muut joilla isompia lapsia joko JOULUPUKILLE kirjoitettu? Meillä on leikattu ja liimattu paperille vaikka mitä ja nyt kirje on kuoressa ja neiti kirjoitti päälle joulupukki ja tarroja kylkeen. Kysyi annetaanko kirje tuulen vietäväksi? Onkohan jostain lastenohjelmasta -sanoin että jos annetaan tontun vietäväksi tai laitetaan postiin :) Jännää tämä alkava joulunodotus

mitä ostatte vauvalle -mikä olis sellanen kiva lelu? Luin jostain et lapsi tykkää peileistä ja näinkin sellasen kisun mis peili. Haluaisin ostaa pikkuselle jotain omaa vaikka onhan siskon vanhojakin, mut peiliä ei missään.

Meidän pieni nuhanenä nukkuu viel.

Ai niin hiusten lähtö koska tää loppuu?? ihan hirveesti lähtee -en muista et olis näin paljon lähtenyt esikoisen aikana. Kummasti sitä hiusta riittää. Mut ei kiva.
 
Naukuri/ muistista synnytyksen jälkeinen dementia tai äitiysdementia olis varmaan osuvampi nimitys. Miten aivot oikeesti voi olla niin pehmeet. Vaikka oikeesti dementia sana on pannassa et muistihäiriöistä kärsitään ilmeisesti kaikki enemmän ja vähemmän. Onneks tää on korjautuva ja ohimenevä tila. oon jostain lukenukin tästä et olis jotenkin vauvan hengissäselviytymisen kannalta tärkeetä ettei äiti kuule,ei näe muuta kuin vauvansa ja on avoin tän viesteille :) positiivistä siis tää muistamattomuus.
 
Muisti....juu ei toimi :eek: ...niinkuin olen tuumannut, et aivot roikkuu vieläkin siel synnärin narikassa :LOL: ...mulla kaikki kalenterissa ylhäällä...ihan hölmötkin asiat...pyykit saattaa olla koneessa märkinä monta tuntii, välillä en millään muista milloin olen antanut Edithille tisuu :/ ....varmaan raukka nälissään :ashamed: ...

Vaate koko, osa 68 bodeista jo kiristää haaroista, 62 ja 68 koon housuja käytössä...74 bodeissa hihat pitkät muuten alkaa olla ok....vähän kyllä riippuu minkä merkkisiä on....

Joulupukille...on mennyt jo kaksi kirjettä..6v on ihan täpinöissään....olisi kyllä mukavaa, et se pukki olisi oikeasti olemassa ja tois sen lahjakasan :eek: ...säästyisi rahat ;) !!

Tapaaminen...varmaan se 2.1.2009 sopii...pitää vielä lyödä lukkoon aika ja paikka =) !!

Merika, jaksuja nuhanenän :snotty: kanssa :hug: !!
 
Merika: Mitäs jos unohtaa vauvan jonnekin..?!?!? :LOL: En oo vielä sitä tehnyt, mut en yhtään ihmettelis jos niin kävis...

Vaatteista
: No juu, meillä pääsääntöisesti on tuo 68cm sopiva, mutta koska äiti oli säästeliäs, niin pojalla on aika monta 74cm vaatetta ja hypättiin tuon 68:n yli :) Mut isojahan noista 74:sta suurin osa on. Ja joitain 62cm housuja ja paitoja on vielä käytössä. Ja valmistajasta tosiaan riippuu. Jotkut 74cm on ihan nafteja ja toiset roikkuu päällä!

Meillä näyttää nyt nämä ap-päikkärit kestävän minuutilleen saman verran tällä viikolla: 1h 45min. No ihan hyvä aika, ei siinä. Nukkuu vissiin kellon kädessä, ku noin jämptisti on heränny :LOL:
 
Onko joku muuten löytänyt sellasia kapeita ja pitkiä bodyja?? Kun meidän pojalle ei kunnolla istu nyt oikein minkään merkin bodyt :( Kaikki roikkuu sivuista. Name it ja h&m oli aiemmin hyviä, mutta nyt nekin on liian leveitä tuolle laiheliinille :|
 
Yö meni taas heräillessä. Eeva ehti herätä 5 kertaa jo ennen kun mä kömmin sänkyyn puolen yön aikaan ja sama rata jatkui aamuyhdeksään. Jatkuvaa heräilyä ja sen mitä nukkuu on tosi levoton. Potkii, yrittää kääntyä, itkeskelee, syö peittoa, myllää.. ja sitten herää itkemään. Ei sillä nälkä ole, ei huoli ruokaa. Kai ne on ne hampaat kun vaivaa, vieläkin! Ikenet on ihan pullollaan mutta mitään ei vaan tule ulos. Ja kun kääntyilee niin paljon hereillä niin se tulee uniinkin. Kaikki unet samaa, ei väliä mikä vuorokaudenaika. Neuvolasta tosta olis ihan turha kysyä, ne mitään sanois kuitenkaan.

Niin ja terveisiä lääkäristä, tuli reissu sinnekin aamulla. Revähti taas lihas kyljestä, tällä kertaa sellaisen kivun kanssa että päätin käydä näyttämässä. Hoidoksi buranaa ja kuvitelkaa; täyslepoa vasemmalle kädelle muutama päivä eikä sais nostella eikä kantaa mitään viikkoon. :LOL: Vitsimäen miehiä sekin lääkäri, täysin mahdoton ajatuskin että Eevan kanssa selviäisin yhdellä kädellä yksin.

katrinainen, kultainen olet kun toisten asioita jaksat murehtia. :hug: En päässyt käsiksi miehen tileihin mutta sovin sen pomon kanssa että maksavat palkasta suoraan lainanlyhennykset pois ja loput sitten tilille. Sairaalasta kotiuduttuaan mies allekirjoitti paperit että sen isä on sen huoltaja ja saa hoitaa pankkiasiat, ne on hoidossa.

Muisti on hukassa multakin. Pillereiden kanssa ihan painajaista kun en joskus muista päiväkausiin. Ei sillä että nyt mitään ehkäisyä tarviskaan. Silmälasit unohdan joka paikkaan myös, siksi yleensä käytänkin piilareita. Ja peilin nurkassa on ollut sunnuntaista asti lappu "varaa aika neuvolaan", mutta en muista muistilappua.. Siis jos mulla olis sama sairaus kun miehellä, kukaan ei huomais mitään eroa entiseen!

Mies muuten muistaa asioita jotenkin suunnilleen siihen asti kun tapasi mut, sen jälkeen ei mitään. Psykiatri sanoo että se kieltäytyy muistamasta vaikka asiat on kyllä sen muistissa. Että niin traumaattinen tapahtuma tämä minunkin kanssa oleminen että pitää oikein väkisin unohtaa!? En oikein tiedä pitäiskö ottaa henkilökohtaisesti vai ei.
 
vaatekoko: riippuu paljon vaatemerkistä mutta sekä paidois että housuis oon nyt käyttänyt tytöllä 68cm, on mukavan löysiä mut ei kuitenkaan liian isoja.

naukuri: kiva että teillä on alettu nukkuun pidempiä päikkyjä. juu eikä tosiaan oo kivoja nuo klo5 herätykset..meillä on ihan turha yrittää siihen aikaan enää uudelleen nukahtamista, menee iteltä vain hermo ja sen verran pirtee tyttö on aamusta että jaksaa ihan hienosti olla hereillä 2h..ja oon kyllä itsestänikin huomannut olevani paljon pirteempi silloin 5 herätyksellä kuin jos herättäis vasta klo7..outoa..?!

merika: meil poika soitti mun vanhalla rikkinäisellä kännykällä virtuaalisesti joulupukille ja kerto lahjatoivomukset niin siskolleen kuin meille vanhemmille ;) :D
 
marmotta hyvä, että et joutunut mihinkään velkavankeuteen. Inhottava tuo teidän tilanne tosiaan. Onneksi nyt ainakin saat hetken lepoaikaa ja ehkä miettimisaikaakin kotosuomessa. Saattaahaan se olla, että miehellesi voi olla traumaattista tajuta olevansa isä, kun ei varsinaisesti osaa selkeyttää ajatuksiaan ja olotila on mikä on. Onneksi on vielä toivoa, että palaatte hänen muistiinsa. eevan heräilystä voisiko johtua maisemanvaihdoksesta? Ava oli ihan mahdoton heräilijä heti muuton jälkeen. Reagoi selvästi uuteen kotiin. Nyt tilanne on rauhoittunut. Toivoa siis tämänkin asian suhteen on.
2.1. tapaaminen. Kävisikö se itäkeskus sitten vai miten olisi Kampissa? Varmaan parasta on ihan päiväsaikaan, esim. kello yhdeltä? Vai miten on. minulle käy ihan koska vaan silloin. saattaa olla, että mies pyörii siinä lähistöllä shoppailemassa, se kun sitä kovin odottaa eikä sillä ole suomessa muuta tekemistä ilman minua. Eli näette sitten varmaan meitin koko perheen mikäli ei haittaa...
vauvalle joululahja? oletteko miettineet tätä jo? Jotain olisi kiva ostaa, mutta mitä ihemttä. Eihän nuo nyytit vielä lahjoista osaa välittää. Papereista ja naruista korkeintaan. :D
weiss tulehan pian kertomaan miten meni.
lumi ei ole täällä vieläkään vaikka yleensä jo tässä vaiheessa on. viime talvena oli ihan hirmuisesti lunta, mutta täällä sitä sataa aina hurjasti. Kaksi metriä tien varsilla on ihan normaalia. =) sinänsä hassua, kun en koskaan ole mikään talven ystävä oikein ollut.
muistista alkaa palailemaan pikku hiljaa, mutta tuskin enää koskaan tulen miksikään super muistajaksi.

ja niin, mulla on taas kauhea vauvakuume.... :ashamed:
 

Yhteistyössä