TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

aaoo Babybiosta: Tuolloin 20.11. on Kinopalatsissa Tyttösi sun ja mun. Tän viikon torstaina on noissa muissakin teattereissa. Mä mietin vielä lähdettäiskö sit 20.11. Toi 13.11. leffapäivä ei sovi meille.

 
Mymmelis: Hö, miks ne sua ryöpytti? Meillä ei ole ikinä mennyt litraa vaikka korvikkeella mentiinkin ennen kiinteitä, joten lähinnä meitä on läksytetty kun on menny liian vähän... Eiks teillä kuitenkin mene kiinteitäkin ihan ok? Mut meillä kyllä sanottiin, et jos maitomäärä tulee täyteen muutenkin, niin ruuan kanssa voi hyvin antaa vettä. Ja välillä annankin.
 
eilinen oli nii ihana päivä. jätkä oli ite aurinko. mutta tänään on sit kitisty senkin edestä..et nähtävästi jokainen päivä on nii erilainen.
sit väsättiin neidin kans piparitaloa. ja just ku saatiin kasaan ja koristeltua nii se rämähti tarjottimelle kasaan... :headwall: :headwall: :headwall:

eilen kaupassa herra istui eka kerran "isossa" penkissä. ja nökötti ku vanha tekijä siinä. kyllä oli pikkasen pollee ilme. :LOL: :LOL: kahto mua ja isäänsä vuorotellen ja leuhkana hymyili vienosti siinä. :LOL: :LOL:

meillä on perjantaina influenssa. tänään piti olla mut hatara pää unohti viedä pojan. :ashamed: :ashamed:
ja naapurin tenavat tulee iltaan asti hoitoon koulun jälkeen. eli 5 tenavaa kohta hoidettavana. ja on nii älyttömän virkeä olo valmiiks.. :headwall: :headwall:

meillä puuroista menee noita piltin jauheista tehtyjä puuroja täl hetkellä.
ja movicol alkanut auttamaan ummetukseen onneksi. mut se miten saatais toi masu pysymään pehmeenä ilman apuja nii onki toine juttu :( et olkaa onnellisia kellä on kakkalingot kotona.

mut likka päätti levittää täyden kaurakeksi pussin sohvan taakse eli adios.. :headwall:
 
weiss
Poika: Ohoh! Nostan sulle hattua! Mie oon joka vuosi päättänny, (koska vihaan kaupoissa jonottamista..) että seuraavana jouluna olen ostannu KAIKKI joululahjat ennen joulukuuta.. Ja aina käy kuitenkin niin, jotta viimeisellä viikolla sitten juoksen pää punasena, hermot hieman kireellä ostamassa lahjat.. :ashamed: Että varokaa Pirkanmaalaiset! Kun tää täti höyryää punasena vastaa!! :LOL:
 
Kiitti naukuri :) Katotaa maltetaanko lähteä kaupunkiin asti. Toi Jumbo olisi tuossa niin lähellä...

Kakkureseptit: Mä talletin noi kaikki. Aion kyllä kokeilla heti kun löytyy pienikin syy herkutella :)

Me lähdetään Aaken kanssa huomenna papan luo kyläilemään loppuviikoksi. Semmoiset 350 km pitäisi matkustaa kahdestaan autolla. Saapa nähdä mihin aikaan ollaan perillä :whistle: Lähdetään päikkäreiden aikaan, jos saisi edes yhden pidemmän huikosen painella menemään.

Onpas poika ollut ahkerana!! Minä olen jotain jo hommannut jouluksi, mutta suurin osa on vielä hankkimatta. Taas se joulu yllättää, ihan niin kuin joka vuosi :ashamed:
 
birdie: Me oltiin viime viikolla neuvolassa ja siel täti kokeili istumaheijasteita??? Eli miten osaa ottaa käsillä vastaan, kun alkaa istuma-asennosta kippaamaan nutulleen. Ei ollut jannulla sitten minkäänlaista itsesuojeluvaistoa vielä kehittynyt. Mut ei kai tuolla vielä kiire ole...?

Weissin mukula on kyllä jo tosi hienosti oppinut kaikkea jännää!
 
Heipähei,

sitä sit salsattiin ja rumbattiin aamulla heti ku oltiin tossa myräkässä löydetty ittemme tanssisalille :D Lahkeet polvia myöten märkinä :) Suosittelen!:whistle:

Aaoo, sillon 20.11. menee vaan Kinopalatsissa ja sit Turussa jossain paikassa. Nyt 13. päivä menee kaikissa ja se ei vaikuttanu musta kovin mielenkiintoselta suomalaiselta pätkältä... :(

Birdie& aaoo, meillä kaadutaan taaksepäin, sivulle kaatuessa osaa laittaa käden turvaksi... jotain itsesuojeluvaistoo siis on olemassa :D mut taaksepäin kaatuessa eilen hiffas vatsalihasten tarkotuksen tässä asiassa, kohta se istuu möllöttää eikä vaan haluu kääntyä vieläkää :D

Nesteet, meille sanottiin neuvolassa et hyvä määrä olis 6-8dl, sisältäen maidot ja vellit.
Mymmelis, mietin tossa et oliskohan niin, et se teidän neuvolatäti tarkoitti sitä, et ku teil menee niin paljon maitoa, et sä antaisit sille liian vähän kiinteitä? Et kundi täyttää itteään maidolla eikä muu maistu. Luulis ammattilaisen tajuuvan, et sä pihdeillä sitä suuta voi auki pitää.... :D Niin pitkään ku hampeja tulee, niin jokaisesta ruoasta tai maidosta saa olla tyytyväinen mikä lapseen uppoo! :)

Maissinaksut, juu meillä ollaan pari viikkoo vedelty aina sillon tällön. Naksu vaan käteen ja kyllä se tiensä sinne oikeaan paikkaan löytää ja vähän kaikkialle muuallekin :D Otsasta ja kulmakarvoista puhdistaminen vaatii hermoja sekä äidiltä että lapselta :LOL:

Tänään neiti päätti, et sitteri on sitten ihan turha kaluste meillä. Oli turvaremmistä huolimatta laidasta pitäny kiinni ja vetäny ittensä istumaan, siinä se sit möllötti selkä suorana laidasta kiinni pitäen voittajailme kasvoillaan. :/ siis ne lattialle venkutukset onkin ollu treenausta kuinka noustaan istumaan :whistle: :xmas:
 
weiss...miul sama juttu...vime tippaan jää...joskus oon vielä aattonakin riekkunut jossain kaupas....kun jonkun lahja on puuttunut |O ....nyt mie oon kyllä ajatellut, et eikös se pukki kumminkin tuo ne lahjat ;) ....meidän 6v uskoo täysin ja on ruksannut koko BR:n lelulehden, et pukki tuo...paha sanoo, et äippä ja iskä maksaa, älä nyt koko lehtee ruksaa :LOL: :LOL:

Meillä Edith kiljuu ja nauraa tuossa sitterissä ( ihan väsynyt on )....kun veikka esittää temppuja, kellekkään muulle Edith ei naura niin makeasti kun iso-veikalle....ei tarvi kun nähdä...käkätys alkaa ja on ihan innoissaan :D !!

istumaheijasteet..meillä ei vielä ole...sängyssä kokeiltu ja neiti kaatuu jommalle kummalle puolelle nenälleen =)
 
tein pakkaseen peruna/porkkana/parsa mössöä ja uskalsin siitä tarjota auroralle 3tl kokeeksi, ans kattoo tuleeko oireita kun viimeksi on 3kk sitten saanut perunaa muutaman teelusikallisen niin kipuitkua tuli ja kakka meni veteläks joten seuraillaan. tuos ton perunan määrä oli kyllä aika vähänen mut ei kait se sit paljoa vaadi jos oireita tulee..toivottavasti nyt sopis! ( viimeks kun oireit tuli niin sai pelkkää perunaa )

koska tuo puklailu oikein loppuu..?! meil ei pahemmin ruuat sisuksissa pysy..

nyt pitää mennä keksiin esikoiselle jotain kehittävää tekemistä joten moro :wave:
 
Huh, huh, meidän uus pakastin tuli tänään. Isännän kanssa se kammettiin tonne "komeroon" ja tyhjennettiin vanhoista pakastimista kamat sinne. Sit viel raijattiin noi vanhat pakastimet suuliin. Ja vähän muutakin tavaraa siirreltiin ja varastoon meno kasaa väsättiin.

Nyt pikkumies heräs päikyiltä.
 
aaoo: Meilläkin testattiin noita istumaheijasteita ja sivuille ymmärsi hieman ottaa käsiä apuun, mutta taakse olis retkahtanut niin että kolisee :) Sama siis kuin edlan tytöllä. Mukavaa reissua teille ja toivottavasti matkat menee hyvin!

poika: Ihanaa, kun olet jaksanut / ehtinyt hoitaa jo lahja-asiat kuntoon! Mäkin olen niin pitkällä, että olen miettinyt mitä kenellekin ostetaan :) Oaitsi miehelle ja veljelleni... Ei tarvitse kuin tehdä hankinnat, joista osan saa tehtyä netin kautta ja osa sit käydään ostamassa. Itse olis ollu ihana tehdä lahjoja, muuuuutta mun vapaa-aika kuluu nykyään muissa puuhissa ku puikkojen parissa :LOL:

Jos muuten joku innostuu teettämään valokuvia näin ennen joulua, niin huomasin, että ifolor.fi:ssä saa kuvat puoleen hintaan 17.11. asti. Eli siis 0,09e/kpl. Huomasin vaan kun ajattelin itse teettää kuvia piiiiitkästä aikaa :) Ei olla ainuttakaan kuvaa saatu vielä pojastakaan teetettyä!! :eek: Koneella kaikki... Jospa nyt sais.

kurpitsa:
Tylsää tuo puklailu. Toivottavasti loppuu teillä pian!

Me ollaan nyt viikko syöty kanaa ja pitäs tehdä muita lihoja maistiaisiks. Ostin vähärasvaista luomunaudan paistijauhelihaa ja possun filettä. Kyllä on herralla sapuskat!! :LOL: Itselle en edes raaskis tuollaista jauhelihaa ostaa, mutta lienee ihan hyvää tuolle naperolle maistatukseen. On ainakin vähärasvaista ja sellaista "aidon" jauhelihan näköistä. Ei teollisen.

Meillä on EHKÄ päikkärit löytämässä uuden rytmin: aamupäivällä 1,5-2,5h ja iltapäivällä 1,5-2h. Jee!! :) Ja viime yökin meni ihanasti, kun poika heräs vaan kerran syömään ja kaks kertaa tutille!!! Toivo elää...

Jaa ei kai sitte muuta ku hommiin!!
 
Naukuri, kiitti tosta valokuvavinkistä. Saakohan niiltä niitä joulukorttejakin edullisesti... :/ täytyypi käydäkin tutkimassa sivuja. Sit noista lihoista, niin meilläkin on likalle liian hyvät herkut tarjolla päivittäin ja me vedellään vaan kalapuikkoi ja kutakuinkin tavallista rasvatonta jauhelihaa :LOL:

Hohhoh, pitäis siivota, mutku ei jaksais... |O
 
valokuvist mä tilasin extrafilm. fi ja olivat kans 0,09. Siel oli tarjous et saa 3 kalenteria yhden hinnalla kun tilaa pikapuolin kuten myös joka toisen joulukortin ilmaseks. mulla esikoisen kuvat tilattu -hoidin homman kuntoon ennen E:n syntymää. Hääkuvat pitäs kans tilata ei häistäkään oo kun 2,5v. aikaa -no ehtiihän sitä.

soseet tulee pihalle neiti haluu olla vaan ja ainoastaan mahallaan. Ja sit kaikki tulee helposti ylös. Sitteris oon pitäny vähän aikaa mut lattial kääntyy heti...ärsyttävää. Menee varmaan ohi sit kun ei enää leiki lentokonetta :)

testasin istumista nenälleen menee.

babybio mä ajattelin et menisin -katsotaan sit samaa leffaa, mut eri kaupungissa :wave: mitä liput maksaa?

Mut pitänee mennä. Täällä sataa -mut onneks myrsky on ohi. Tänne se todella iski -puita on nurin siel täällä ja naapureil meni toisel katto ja toisel terassi. Toivottavast ei myrskyy ens yönä. Maa on niin märkää et isot puutkin kaatuu. :|
 
Merika: Liput maksaa ainakin täällä pk-seudulla 6,50e. Ja sit sieltä saa sellasen pienen lahjakassin mukaan, jossa on vähän maistiaisia vauvalle :) Mäkin tilasin meidän hääkuvat ku häistä oli yli 2v :D Mut nyt on kansiossa!! Jee. Nyt kun vielä sais pojasta kuvia ajallaan, niin ei olis sit myöhemmin niin hankalaa.

Me ajateltiin kans teettää pojan kuvista kalenteri, mutta löydettiin sellanen Applen oma ohjelma, jolla saadaan ne helpoiten. Siellä saa itse muokata niitä kalenteripohjia ja kirjoittaa jo valmiiks jotain merkkipäiviä yms. Mut toi on meille siks näppärä kun käytössä on Macin kone.
 
Iltaa....

Meikä joutu sitten elisan uhriks,meinas jo viekkareita puskee :kieh: Eli 2 päivää nettipimennossa kun elisan yhteydet takkuili...

Mutta,ei täällä ihmeempiä..poika ryömii hitaasti mutta varmasti. Ei myöskään ota käsillä vastaan kun istuma-asennosta sivulle keinuttaa,mutta muuten pysyy hetken istumassa. Eilen oli aivan karsee nukutus,poika itki ihan ääni käheenä ja parikertaa piti sylitellä,ja tunnin nukku ja taas alko itkut..mutta tänää nukahti sit taas kahdella tutin laitolla vartissa,että näin ne vaihtelee. Ja ihmeellisiä kitinäkohtauksia taas ollut. Jotenkin tuntuis että nousee päikkäreiltä väärällä jalalla,niinkuin sanonta kuuluu,ja sit koko 2h hereilläoloajan kitisee vähän väliä,sit taas kun seuraavilta unilta nousee onkin kaikki ok :eek:
Yöt on nukkunut ok...vieressä edelleen ekalta syötöltä ja oon tehny sellasen päätöksen asiasta selvää otettuani ja asiaa opiskeltuani,et meillä tuskin unikouluun lähdetään. Poika nukkuu vieressä niin kauan kunnes ite on valmis omineen uinumaan ja luulen että luopuu yötissistäkin sit kun on siihen valmis. Miks valvomaan kumpikaan,kun lopputulos on kuitenkin se että aikanaan pojalle tulee se vaihe että haluaa omaan sänkyyn tai että tissi ei maistu...

Potta: Pukille on kirjotettu pojan puolesta että saatas potta taloon. Mun mielestä on hyvä alkaa ajoissa tutustuttamaan pottaan,ettei sit yhtäkkiä 2v ilmoteta että muutes tänne sun pitäs tarpees tehä eikä vaippaan... Ei titenkään mitään kuivaksiopettelua vielä mutta sellasta leikkimielistä tutustumista et ymmärtäis sen funktion =)

Kakka: Ei tule enään niin säännöllisesti kuin ennen ja päivä sattaa väliin jäädä,mut ei tuo yhtään sitä enää valita,niinkuin silloin pienempänä jos kakka jäi väliin...

Syöttis: Otetaan varmaan käyttöön 6kk jälkeen... kerran kokeiltiin ja hyvion siinä istui,Carmen,suoja tuli perille...enks muistanu ilmottaa,mun piti kyllä :ashamed: Se on nätti,olen tyytyväinen =)

Isäkuukausi,ei pidetä,kun mulla ei oo duunia...

Matamim:Mulla on täsmälleen sama homma,saan tehtyä vain välttämättömimmät hommat,pojan kanssa pitää sen verran touhottaa ja sit kun se nukkuu niin pakko saada ihan vaan olla... edelleen yläkerran huone kuin kaatopaikka kun muuttokama odottaa
paikoilleenlaittoa. Alkaa epäilyttää että noinkohan saa edes jouluksi sen kuntoon.. |O

Joululahjoja: Mietin kanssa sitä valokuvakalenteria kun ois niin helppo lahjus noille isovanhemmille. Miehelle on mietittynä pari juttua mitä se tarvii...mut siihen se sit jääkin. Veljelle ja kummitytölle pitäis jotain kekata...

Poitsulla on muutes alkanut taas juttu luistaa,höpöttelee taas kummasti... ja imeskelee huuliaan ja maiskuttelee jotenkin ovelasti...ihankuin vanha hampaaton pappa :LOL:

Jos huomenaamulla ei sada tää lähtee kaupungille poitsun kanssa,saa nähä mitä tulee =) Oon ollut vähän arka lähtemään tuon kanssa bussilla jne,kun menny aina kitinöiks noi reissut. Mut jos nyt onnistuis ratasmeiningillä...
 
matami ja repa: Minä saan myös päivän aikana tehtyä ne pakolliset asiat tehtyä. Muuten saa olla tyttöä kyllä viihdyttämässä ja itse levättyä. Tosin päivisin en nukutuksi saa..

Joululahjat: En ole vielä hommannut, muuta kun kummi pojalle puuha pete - dvd:n. miettinyt oon kyllä valmiiks mitä muille ostais mutta en oo saanut aikaseks ostella.. Miehelle tekee kyllä tiukinta et mitä keksis..!! Mitä muut ostavat miehilleen ?

Mulla on nyt pe ja eilen kaks tuttua saanut molemmat vauvan, ja voi luoja kun nousee vauva kuume :heart:

 
No jopas tää taas iltaa kohti hiljenee.... :/ Just ku mä alan pääsee vauhtiin :whistle:

Nonni, ei sit saadakaan syöttötuolii, ku ovat menneet hävittää jo sen :kieh: Kiva, ensin kysytään ja sit me vastataan et palataan sit ku se on ajankohtaisempaa... sit ku palataan, niin sit ne onki pistäny sen eteenpäin... pöh! No huomenna käydään ostamassa Emman Easy (samanlainen, halvempi ku tripp trapp :D ) No joo, saanpahan sellasen mitä haluun :)

Joululahjoista, joku varmaan muistaa ku mainitsin et joudun hommaan myös isän puolesta lahjat.... :| Ja tasan yhden lahjan olen hommannu :) ja likalle hommaan jotain rapisevaa paperia, se niin rakasti serkun synttäreillä rapistella sellaista :D :LOL:
Potta olis kyllä aika hyvä joululahja, mikäköhän leffa se oli missä ne yritti opettaa potalle ja aina oli potta päässä. Hei, kuka puhuu? tai 2 miestä ja baby, en mä muista, mut voin kuvitella et jotain tommosta tapahtuu täälläkin sit :D

Kääntymisestä, kolme kertaa tossa matolla pisti menemään :D JEEEE! Vikan kerran silleen tähtäs et pääsis jatkojohdon kimppuun, mut HÄHÄÄÄÄ, äitipä aavisti suunnitelmat ja oli vastassa ku tää tapahtu :D Siitäkös se :kieh: pääsi. Et Weiss, kyl noi vaan jo osaa ton ikäsetki kepposia :D

Repa, me oltiin osapimennossa: toimii, ei toimi, toimii, ei toimi :kieh: Aina ku sai päivitettyy sivun ja ehti tehä jotain ja painaa enteriä tuli se vikailmo :headwall:
 
Majj, vauvakuumeesta, mä sain eilen illalla vihdoin viikattua pestyt 46-56 cm vaatteet pois ja meinas itku oikein tulla, ku ei toi meidän likka oo enää vauva :'( Sylissä jos yrittää pitää vauva-asennossa, ni sehän ei todellakaan kelpaa vaan istumaan on punkerrettava :) Sit noi 46, joilla me alotettiin, oli NIIIIIIIIIN pieniä, et ääääääh. Vauvakuume siis täälläkin, synnyttää en silti taho enää!
 
Repa: Meillä kans on taas alkanu pojalla juttu luistamaan ja toi maiskuttelu on tullu kans viikon sisällä kehiin. Sellasta majsk majsk ääntä kuuluu vähän väliä :) Tänään oikein nauratti moneen kertaan, kun jutteli niin kovasti ja sit ku pääs sitteriin niin alkoi maiskutus. Liittyy meillä jotenkin ruokaan, en tiedä tarkoittaako et olis nälkä..? Se isäkuukausihan ei muuten tarkoita et sun pitäis olla samaan aikaan töissä, kun mies on kotona. En mäkään palaa minnekään vaan ollaan molemmat se aika kotona. Tosin onhan se taloudellisesti niukempi kuukausi, mutta ihan sama, kunhan saadaan olla pojan kanssa!

Meillä on potta hankittuna, sellanen Baby Björnin tuoli-malli. Ei olla kokeiltu vielä kertaakaan, kun tuo istuminen on jotenkin niin heiluvaa. Mutta vähitellen varmaan otetaan käyttöön. Se että sinne kakan sit joskus sais niin onkin toinen juttu, kun pojan suoli toimii nykyään ihan miten sattuu.

kotihommista: Mulla riippuu ihan päivästä, joskus saan vaan pakolliset tehtyä ja joskus saan otettua päikkärit ja leivottua yms. Kovasti riippuu pojan päikkäreistä. Ja tietty siitä, et otanko mä niiden aikana itse päikkärit vai teenkö jotain ns. hyödyllistä :) Mut ihan tyytyväinen olen siihen mitä saan aikaiseksi. Pojan kanssa voi onneks taas tehdä juttuja yhdessä ilman että heti hermostuu, niin saa pakolliset tehtyä pojan hereillä ollessa ja päikkyjen ajan on laatuaikaa itselle. Ainakin tänään oli :D Huomenna varmaan taas eri virsi.

Viime yö meni hyvin, mutta nyt poika on ehtiny huudella tuttiaan jo pari kertaa nukkumaanmenon jälkeen ja kello on vasta 21... |O Mitä lie vielä edessä.
 
Ehtoota.

Nyt on niin hiljaista. Siis kun tuuli ei tuiverra eikä sade ropise. Muksut kaikki nukkumassa ja isäntä iltavuorossa. Pesässä tuli rätisee.

Meillä oli tänään ihmeen rätinäinen päivä. Tais johtua siitä, kun isä ja äiti hääräs pakastimen kimpussa lähes koko päivän.

Jossu & K ensi viikolla 6kk
 
Onko kukaan muuten menossa Treelle Kädentaidot -messuille viikonloppuna? Mä niin haluisin, mutten vielä tiedä jaksaisinko lähteä ajamaan vaan sen vuoksi. Ne on NIIIIIN ihanat messut aina :)

Laitoin just kaikki pesukoneet huutamaan. Meillä yösähkö, niin pitää totella sitä ;) Tää menee nyt nukkumaan. Ja toivoo, että saa nukuttua yön... Öitä :wave:
 
hei vaan kaikille pitkasta pitkasta aikaa. Muutettiin ja sitten ei ollutkaan netti kaytossa hetkeen ja ihan ikava on tosiaan teita ollut. joka paiva olen teita kaikkia ajatellut kovasti.
Uusi koti on ihana. pidan tasta ihan hirmuisesti.
voisiko joku kertoa mulle kaikki juorut ja uutiset pikaisesti? en jaksaisi koko kuukautta selata edes takaisin. :D
neuvoloista on ainakin keskusteltu ja yotissista meilla ava yleensa nukkuu aamuyohon ilman tisua, joten en ainakaan viela ota asiasta ongelmaa, katsotaan joulun jalkeen sitten. neuvolan tati oli kylla sita mielta, etta heti voisi lopettaa, mutta kun saman tadin muutkin mielipiteet on linjaa, etta itkettakaa vaan jos ei muuten itsestaan nukahda. Ollaan harjoiteltu nyt siis itsekseen nukahtamista ja apuja tarvitaan. kertokaa siis mita tehda!!!! Ava ei tahdo nukahtaa itsekseen ja kantaminen on rankkaa. neuvolasta sanotaan., etta huudattakaa vaan 10min. kerrallaan ja sitten katsomaan ja taas ulos. Minusta ihan hirvea metodi enka tahdo ihan nain menna. hella unikoulu ei auta, tytto pyorii kuin vakkara ja innostuu kun joku on paikalla. Nyt sitten ollaan menty niin, etta eka syotto, sitten sankyyn ja lauletaan vauvalle. siotten silittelen hetken, menen ulos. jos alkaa kitina niin annan kitista n. 5 min (oikeasta itkusta menen heti sisalle), silittelen hetken (otan mahd. hetkeksi syliin), poistun taas ja nain mennaan kunnes nukahtaa. joinain paivina kestaa nukahtaminen 5 min. joinain tunninkin ja silloin on pinna kotona molemmilla kirealla ja mulla huono omatunto, etta jos ava saa nukutusmetodistani traumoja. mita mielta olette?
marmotta, weiss ja poika erityisesti mita kuuluu?

katrinainen ja ava 6,5 kk
 

Yhteistyössä