TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

meil ei tyttö vieläkään käänny minnekkään, tai ei oo ainakaan reiluun kuukauteen kääntynyt, ( jos ne 3kertaa laskuihin lasketaan silloin vahingossa joskus.. ) masullaan viihtyy kyllä jonkin aikaa mut ei mitenkään käsien varaan itteään nosta, kaulaa vaan kohottaa ja jaloilla vaan potkii lattiaa, siinä se eli ei senttiäkään liiku, se siitä teoriasta että kun pitää lasta paljon lattialla niin lähtee liikkee nopeammin, just joo, tyttö ei ees viihdy sitterissään kuin sen aikaa kun syötetään ja loput ajat on lattialla tai sylis...

syöttötuoli: ens vuoden puolella joskus otetaan käyttöön, tuskin kannattaa ennen helmikuuta paljoa esille ottaa..


 
Täällähän on oikeat kakkukestit :D Namskis mitä ohjeita, mutta onneksi ei ole aikaa alkaa itse moisia väsäämään ;)

Syöttötuolissa istutan pimua muutaman minuutin per päivä. Ihan hyvin viihtyi tänäänkin, kun järsi porkkanaa pöydän päässä isin ja äidin syödessä päivällistä :D Kerran kokeilin syömälakon aikana siinäkin syöttää, mutta ei hommasta tahtonut tulla oikein mitään.. Sellaisen ohuen viltin kyllä joutuu taittelemaan vyötärölle, koska muuten neiti huojuu siinä kuin heinä tuulessa :LOL:

Nea on onneksi alkanut taas syömään normaalisti, mutta kas kun neidistä on tullut nirso :kieh: Ennen meni alas mitkä tahansa klimpit ja kaali-lohi - yhdistelmät, mutta eipä mene enää! Ja mikä ärsyttää kaikkein eniten: neiti ei suostu syömään esim. itsetehtyä puuroa kuin muutaman lusikallisen (vaikka on marjasosettakin reilusti seassa), mutta Muksun valmispuuroa menisi vaikka kuinka. Ja kokeilin ihan piruuttani tänään sellaista luomu-ruokasosetta niin johan upposi! Sekoitin kyllä joukkoon keitettyä perunaa ja naudanfilettä, mutta selväti se valmisruoan maku oli niin mieluisa, että meni iso satsi alas. Ja niin kun minun piti tehdä kaikki neidin ruoat itse... :/ Toivotaan tämänkin olevan vain joku vaihe.

Mites muuten riisi ja pasta : koska olette ajatelleet alkaa antamaan, jos itse siis teette ruoat? Täysjyväkamaa tietysti kannattaa antaa, mutta näinköhän riisistä saa tarpeeksi pehmeää.. No, pitänee hauduttaa pari tuntia =)

Muutto meillä alkaa kuun vaihteessa ja 14.12. pitäisi olla asunto tyhjä. Voi siis olla etten pääse 10.pvä treffeille :ashamed: Mutta pitää katsoa! Ja ensi kesänä voitaisiin tosiaan nähdä Mumimaailmassa oikein isolla porukalla :D

Minä muuten pääsen lauantaina ensimmäistä kertaa ulos sitten Nean syntymän, kaverin polttareihin! Kyllä sitä on odotettu :D
 
Nyt jo jo melkeen kaduttaa kun piti avautua :LOL: marimint Älä turhia odottele, petyt ;) Miehestä ja kotitöistä ym valittelin :LOL: :kieh:

Syöttötuolista: Ei edes löydy vielä, ja varmaan tuossa joulunjälkeen hommataan vasta :)

Puuroista: Oon kans miettinyt että paljonko annatte ? Meillä on nyt kohta viikon syöty puuroja, ja äsken neiti veti n.1½dl puuroa jossa oli seassa ½ purkkia hedelmä sosetta. Aloin jo miettimään voiko vauvalle antaa liikaa ruokaa? Meillä kyllä ei yleensä syödä jos ei ole nälkä mutta alkoi vaivaamaan! :/ Ja puuroista vielä sen verran, että annatteko valmis vai itse tehtyä puuroa ? Minä oon keitelly niistä Nallen aamun hyvä kaurapuurosta.
 
carmen...mie lähden kans eka kertaa ulos ilman neitii...kaverin 30-vuotis juhliin....mut en voi kun piipahtaa....syöttövälin ajan :ashamed: ...no onhan sekin jo jotain =) niin ja onnea talokaupoista...mulla paras kaveri perheineen muutti syksyllä niille kulmille...eli sit pitää kyllä tulla muumimaailmaan :D !!
 
Carmen, pääsisit vielä 20.11. babybioon.... :whistle: Siitä muistaakseni kyselit silloin. Vilma oli kanssa tulossa, eikö? Mites naukuri ja muut vantaan vahvistukset?

Puuroista, mä aloitin muksun valmispuuroilla. Se kaurapuuro on oikeesti hyvää :p Aika nopeesti aloitin sen 2 krt/pv ja annoin sen 2 dl purkin kolmessa erässä. Nyt sit mulla on Piltin kaurapuuroo, Muksun riisipuurojauhetta ja sit sitä banaanipuuroo. Puolikkaita annoksia teen ja sit tosiaan päälle vielä hedelmäsosetta ja hyvin tuntuu tällä hetkellä uppoovan :)

Merika, okei ymmärrän, hyvä siis aloittaa ajoissa mutta ei välttämättä oota tuloksia ihan pikaseen :D Tajusin :) Mä jäin miettii et minkäköhänlaisen tukitelineen joutusin siihen virittää et neiti pystyis huojumiseltaan siinä istumaan :D
 
puuroista: aluksi annoin sitä kaupan piltin kaurapuurojauhetta ja kerran päivässä paketti loppuun, sit kuukauden päästä vaihdoin jauheet oikeisiin nallen kaurahiutaleisiin ja puuroa tarjosin kahdesti päivässä. riisipuurohiutaleet ei tytölle kelpaa, vähiten ne vauva jauheet..monasti oon tarjonnut joten uskottava on..nyt muutama päivä sitten tarjosin nallen ohrapuuroa ja se maistui aika hyvin mut lemppari on kaurapuuro. meil syödään yleensä pilttipurkillisen verran enimmillään, aluksi tarjoon maitoa vaihtelevasti 60-100ml ja sit niin paljon puuroa kuin saan menemään...
 
Johan olitte kerennyt kirjoittamaan...meni aikaa tavatessa.

Meillä ei oo syöttistä kaivettu viellä esille mut varmaan kohta kun meidän poika ei pysy sitterissä kunnolla. sellanen meno veikko..viime yönä näin unta et lähti kävelemään...ja yöllä kun katoin poikaa sängyssään niin pylly pystyssä makasi ihan selvästi konttasi unissaa hän sit vuorostaan.

Puuroja ei olla kokeiltu ollenkaan, broileria nyt pari kertaa oon antanut.

Me tilataan pojalle ihotauti lääkärille varmaankin aika kun se on melkosen näkönen..
 
Marmotta Lämpimästi tervetuloa tänne syysmyräkän keskelle. Lopultakin kotona siis. Arki pyörii tunteiden kirjosta huolimatta - onneksi. Pidetään usko & toivo vahvana jokaisena hetkenä. Uskon teidän saavan seuraavaksi hippusen hyvääkin, pieniä kirkkaita helmiä :heart: helmistä pienistä rakentuu silta uusiin päiviin.

Weiss Haikeus on jotenkin hassun ihana tunne. Siinä on paljon hyvää mukana, pienestä haikeudesta huolimatta =) toivottavasti teidän tilanne rauhoittuu noiden allergioiden kanssa - helpottais varmaan suuresti jos olisi dataa edessä tyyliin vasen vai oikea. :hug: :hug:

 
Kurpitsa Olehan huoleti. Ihan selkeesti teillä treenataan selän lihaksia, selän ojentajat vahvistuu ja sitäkautta mahdollistuu liikkuminenkin hiljalleen. Meillä oli paljon alkuun tota treenausta ja sitten alkokin kääntyileen - ei meillä liikuta sen kummenkin vielä. Ja aikaa on vielä oppia monia asioita.

Meillä on hymyilty neidin koordinaatioharjoituksille - hauskaa katseltavaa. :heart:
 
Huomenta.

Eilen oli sit oikein myräköiden myräkkä. Kun mulla piti alkaa illan laatuaika (lapset nukkumaan ja mies töissä ) sähköt katkesivat ja olivat sit lähes 5 tuntia poissa. Tosin läppärin akun turvin kävin hiukan teidän juttuja kurkkimassa :) Olenko hiukan koukussa....

Nyt pitää lähtee viemään esikko eskariin ja tulla kiireen vilkkaa kotiin, kun meille tulee aamupäivällä uusi isompi pakastin.

Jossu & K melkein 6kk
 
weiss
Huh huh, mikä myrskyinen yö. Illasta asti oltiin ilman sähköjä ja vasta tuossa 7 aikaan aamulla palasi..

Marmotta: Hyvä, että matka meni hyvin. Nyt saat hieman välimatkaa asioihin ja aikaa varmasti erilailla itsellesi ja Eevalle. Tekee varmasti hyvää. :hug:
Poika: Meillä kanssa taas kontrolli ihopolilla ylihuomenna ja iho aivan hirveässä kunnossa, sanovat varmaan, jotta ei mitään ruokaa suuhun... :eek: Ei vaa, eilen aloitettiin perunan vaihto bataattiin, jos tuo peruna pitää yllä tuota ihottumaa.
Vilma: Mie käytän Miniriskiä mein kaikissa pyykeissä ja hyvin on mielestäni tuo sopinut, mutta kun käy vieraita tai me käydään jossakin, niin ihottuma lehahtaa, ei kai me voida eristäytyä kokonaan?! :eek:
Onnea kaikille tänään 6kk päivää viettäville!
Ja täälläkin kaipaillaan Katrinaista jo!
Kevätvauvasta haaveilijoista, te jotka RD:n muistatte, niin taitaa olla sielläkin pian vauva sylissä, ellei jo ole.. :heart:
 
weiss
Niiin piti tännekin kertoa, että poika on alkannu yrittämään käpyttelyä sohvan reunaa pitkin. Kovasti eilen oli yritystä, mutta onneksi usko tais viellä loppua kesken. Saas nähä, jotta joko meillä joulun aikaan kävellään.. :eek:
 
huomenta.

meillä oli tän aamun vauvajumppa peruuntunut joten pääsin heti koneelle... Kamala myräkkä oli tosiaan eilen, mutta ei tuntunut pojan unia haittaavan... nyt onki sitte jo ekoilla päikyillä. JES

puurot: keitän ihan tavallista kaurapuuroa suhteella 30g hiutaleita, 2,5 dl vettä.. Sitä annan sitten 2/3 osaa ja lisäks sosetta 1/3 purkillisen.. Kaikki uppoaa eikä mitään masuvaivoja oo tullu.. Ja kerran ku aikuisten puuro noin hyvin maittaa, niin lasten puuroja en aio antaa, paitsi sitten reissussa..

pasta: alotettiin antamaan pojalle sunnuntaina.. Hyvin kelpas kunhan oli vedetty tehosekottimen läpi kunnolla.. Sen huomasin että täyttää masun normaalia paremmin.. niinpä annankin pastaa vähän vähemmän ku sen 120g (eli siis pilttipurkillisen.) sekotin joukkoon 20g broitsua ja 80g pastaa... Ja tommonen 80g satsi riittäää.. Lisäks tarjoon aina 1 dl verran maitoa, jotta saa sen 1/2 litraa maitoa päivässä.. Ymmärsköhän joku mun selityksen. CARMEN toivottavasti kommentista on apua..

tänään siis neuvola. Vähän jännittää kun on uus täti siellä.

nyt suihkuun kun poitsu viel nukkuu...

birdie

PS: mäkin pääsen lauantaina tyttöjen kanssa viettämään iltaa.. Poika on sitten isänsä kanssa ja menevät tn. tapaamaan pojan kummisetää ja heidän vauvaa..
 
weiss: Voimia sinne! :hug: .. Teillä kyllä kehitytään kovaan tahtiin! :D

Kun birdie sanoi että pitäis päiväs saada ainakin se ½ l maitoa, niin musta tuntuu että meillä ei juoda ihan noin paljoa päivässä, n. 200-400ml päivässä menee, ja vähän tisua päälle. ( En siis ole vieläkään saanut itseäni niskasta kiinni imettämisen suhteen, no ei se mitään :D ) :/ :whistle:

yö meni pitästä aikaa aika hyvin. Puol 10 nukahti ja 12 aikaan heräs jo mut sain tutin ja silittelyn kautta uudestaan nukahtamaan, puol 3 vetäs 160ml velliä ja nukkui 5 asti jolloin mies vuorostaan silitteli ja laittoi tuttia ja nukahti siihen. Puol 8 otin viereen josta nukuttiin vielä vähä yli 9! :p
 
Moi!

Flunssan kourissa neiti on edelleen :( On kyllä niin tukossa ettei ole ennen ollutkaan. Eilen sai nukuttua 7-21 välillä 1h ja 15 min yhteensä :eek: Ihan järkyttävä homma saada edes nukahtamaan, kun ei voi tuttia imee ja pullosta juomisestakaan ei tuu oikein mitään. Illalla tuli jo itteltäkin itku, kun olin jo niin väsynyt. Menin sitten jo ysiltä nukkumaan.
Sillai harmittaa, kun just alkoi sujumaan; nukkui koko yöt heräämättä omassa sängyssä ja päiviin alkoi jo tulla meilläkin vähän rytmiä. Nyt ollaan ihan nollapisteessä taas, mutta toivotaan että palataan entiseen kun parantuu. Sinänsä pieni asia räkätauti, mutta onhan se hankalaa näillä pienillä kun ei voi imeä.

Syöttötuoli, vähän ollaan jo treenailtu istumista. Huojuu kyllä ja siinä on haastetta että saa lusikkaa suuhun eikä mee nielusta läpi kuitenkaan. Tykkää kyllä istua siinä.

Puurot, ei ole lemppareita. Jauheesta oon tehnyt ja sekin saa soseen alta yökkimään. Ei vaan tykkää. Kyllä sinne aina soseen seassa pikkasen uppoo. Ite en ees viitti vielä tehdä, kun se sais ihan varmana yökkimään heti.

Voi että masentaa tää ilma! Missä se lumi on??? Kaksi viime talvea on ollut ihan kauheita ja niin jo toivoin että tästä tulis ees kunnon talvi. Musta joulu..se on oikeesti jotain ihan kauheeta!
 
Meillä maailmankirjat sekasin...neiti nukkuu ulkona rattaissa |O !!! Käytiin aamulenkillä ja jätin tuonne rappusille, kun oli silmät kii....nyt on nukkunut jo 20 minsaa...enkat ;) !!!

Kyllä oli aikas kova myrsky...sähköt ei täällä mennyt....onneksi tuo sää on pikkuisen rauhoittunut...ja tuolla oli miusta ihan lämmin..tai miul oli päällä reilusti...Meillä tänään muskari ja sitten pitäisi YRITTÄÄ niitä kirppari vaatteita hinnoitella :eek: ...eilen hinnoittelin pelkkiä bodeja melkein 40 kpl...eli hiukan on vaatetta kertyny...osan olen antanut jo eteenpäin :D

Mukavaa päivää :wave: !!!
 
Mulla ei ole hajuakaan kuinka paljon maitoa Eeva saa päivässä. En ole koskaan laskenut enkä ajatellut kiinteiden määrääkään sen kummemmin. Syö silloin kun on nälkä sen verran kun massuun mahtuu. :) Kiinteitä Eeva syö kuitenkin vaan aamupäivällä ja illalla, loppu maitoa. Että eiköhän se tarpeeksi saa sitäkin. Vaikka edelleen määrät on pieniä, siinä ja siinä että menee 120ml maitoa kerralla, ei aina edes sitäkään.

majj, älä otakaan itseäs niskasta kiinni. :) Jatka ihmeessä niin kauan kun hyvältä tuntuu ja pystyt imettämään edes osittain. Mua harmittaa kun ei enää onnistu, pari kuukautta olisin halunnut vielä jatkaa.

Pitääkin keitellä Eevalle pastaa tässä joku päivä. Pysyy sitten kosketuksissa italialaisenkin puolensa kanssa. Samasta syystä ollaan katseltu Ihanaa Elisaa ja kuunneltu Eros Ramazzottia. Mies vääntäisi mun nenän solmuun jos tietäisi että sitä Eevalle kuuntelutan, mutta en kerro kenellekään. :)

Nyt katsomaan Muodin Huipulle, parasta Suomessa olemisessa. Meinasi alkaa ahdistaa kuukausi sitten kun tiesin että uusi kausi alkaa täällä ja missaan sen.
 
Vilma: Joo, sen verran se on muuttunut, ettei sitä tarvitse pitää heti äidin vapaan perään. Meillä aikataulu menee niin, että miehen on pidettävä tuo kuukausi ennen elokuuta. Siinä on 180 päivää aikaa pitää se. MUTTA siinä välissä äidin pitää olla kodinhoidontuella eli ei voi mennä töihin välissä. Tai jotain sinne päin. Tarkistelkaa asia. Mutta me ollaan sitten keväällä molemmat kotosalla, kun töihin meen vasta syksyllä ja oon kh-tuella siihen asti.

Puuroista: Uppoaa aamuin illoin, mutta meillä vaan nuo jauheet eli ei mene vielä Nalle-hiutaleista tehty vaikka hienonsinkin ne hiutaleet. Silkkikurkku... Menee sellainen puolikas annos eli 0,5dl nestettä teen ja pari lusikkaa sosetta mukaan. Muksun riisihiutaleita ja Piltin kaurapuurojauhetta on käytetty ja nyt ostin kahta Semperin jauhetta, jotka on 6kk etiäppäin. Valmispuuroista ajattelin kokeilla noita 4 viljan ja moniviljapuuroja, kun muuten en saa testailtuja kunnolla esim. ohraa ja ruista, kun ei niitä hiutaleita syö enkä vielä viitsi noin pienen määrän takia jauhoista tehdä puuroa.

Meillä sanottiin neuvolassa, että vellit mukaan lukien maitoa pitäs mennä väh. 600ml. Niin ja istuttaa ei saada syöttötuolissa. Sohvalla ja sylissä tukea vasten saa treenata, mutta sen verran vielä roikkuu eteenpäin, ettei syöttiksessä saa pitää.

Vitsi mikä ilma! No, sisällä ajattelin pysyäkin ja hoitaa kotihommia pojan kanssa :D
 
Taitaa sivut tökkiä, kun ei pääse kirjautumaan...

Edla: Mihin te olette menossa baby bioon?

Carmen: Onnea talokaupoista! Se onnistui sittenkin :) Nyt vaan tsemppiä muuttopuuhiin!

Marimint: Oliko silloin ukkosta ilmassa kun vaahdotit kermaa? Ei nimittäin onnistu silloin..

 
weiss
Että nuo pienetkin jo osaa..
Poikaa kiinnostaa aivan hirviästi takka ja varsinkin takan ne välineet.. Koko ajan koittaa sinne mennä. Mie sitten komensin topakasti, että ei saa koskea ja nostin pojan pois. Siinä hän sitten kökötti loukkaantuneen näkösenä.. mutta heti kun mie menin kulman taakse, lähti poika konttamaan takkaa kohti, mie hyppäsin esiin ja poika jymähti istumaan sen näköisenä, että minäkö tein muka jotain pahaa :whistle: ? Ja tämä toistui aika monta kertaa.. Olisitta nähneet sen pienen virneen ja sen pilkahuksen silmissä, että näin pienillä se jo alkaa.. :LOL:
 
Edla kiitos suklaakakkureseptistä. On tämä mahdotonta... silmääni iski tuo Naukurin mansikkakakkutäyte, täytynee kokeilla sitäkin.

Puuroista meillä poika syö Piltin kaurapuuroa (jauhe) ja hyvin uppoaa. Iltapuuro tehdään desiin vettä ja päälle vielä sosetta. Aamuisin harjoitellaan syömään samaa kaurapuuroa kuin mekin, jota uppoaa ehkä yksi teelusikallinen. Kaapissa odottaa neljän viljan puurotetra, jos kokeilisi sitä seuraavaksi.

Joko teidän lapset mutustaa maissinaksuja? Jos syö, niin miten olette aloittaneet niiden syönnin? Ihan vain sellainen suikero käteen vai pienempiä paloja aluksi?

Jo nyt etukäteen kaikille, jotka ovat lähdössä viikonloppuna tuulettumaan, niin hauskaa iltaa! Olin itse kaksi viikkoa sitten ensimmäistä kertaa ulkona ja teki kyllä terää. Ja kotonakin ilta oli mennyt hyvin.
 
Weiss oi ihana :heart:

Määpä kehasen nytten...mä oon ostanut kaikki joululahjat :wave: en osta enää yhtään korkeintaan jotain pikku juttuja mut kaikki on hankittu mitä oon meinannut...

Väsyttää joten taidan mennä sohvalle pötkölleen kun jälkikasvukin makaa...meillä kun nää yöt on ollut mitä on niin melkein kokoajan eli herätään puolentunnin - kahden tunnin välein joka yö monta kertaa
 
Maissinaksuja Meillä maistellaan jo, menee hyvin alas vaikk akahvipöydässä. Hyvällä omalla tunnolla voin mässätä pullaa, ilman että toinen kädet ojossa kerjää vieressä kuola valuen. Hirmu kiinnostunut toisten syömisistä.

Syöttötuoli ostetaan, kunhan ehditään, ens vkolla siis. Famulassa on istunut jo kuukauden päivät syömiset, tyynyllä tukien. Minä en mitään neuvolan ohjeita enää kuuntele, mokoma akka :LOL:

Puuroista
Mä ostin ekaksi niitä Muksun tetroja, menivät hyvin alas kaikki. Banaani puuro tökki heti, tavallinen kaurapuuro sai lähes oksentamaan :LOL: Pitäydyn edelleen ni9issä tetra-puuroissa, kokeilen kylläkin jauhettuja kauraryyneijä, saisiko niistä tehtyä puuroa, mitä tuo roikale söisi.
Annokset on 1-1½dl normaalisti, nyt syö lusikallisia vaan :|

Meillä mennään kamalaa vauhtia takaperin :LOL: Joona mennä viuhahtelee menemään, eilen illalla poika hävisi yllättäen näöpiiristä, löysin sen eteisestä :LOL: Osaa siis pakittaa sen verta taitavasti, että käännöksetkin onnistuvat :LOL:
 
heipsan.

neuvolasta kotiuduttu. Poika sai influenssa rokotteen, joten katotaan kummonen ilta tulee. Luvassa käninää ja hermojen kiristelyä luultavasti. ARGH. Poika oli kasvanut vain 350g kuukaudessa.. Menee kuitenkin hienosti 10 käyrällä, joten ei syytä huoleen.. Pituus oli 66 cm.. mites noi sen bodyt silti tuntuu pieniltä kun käytetään 68/70 cm?? Outoa... Neuvolan täti oli mukava, joskaan mitään neuvoja en sieltä saanu...

Maitomääräksi kehoitettiin edelleen vellit mukaan lukien 5-6dl!

istuttaminen saa kuulemma istuttaa sylissä ja syöttötuolissa ihan vapaasti... Eilen kokeilin pistää pojan filtille istumaan, arvatkaas kuin kävi... Kallistu saman tien oikeelle kyljelleen... ei siis osaa vielä tuetta tosiaan istua :) oli hauska näky kun kippas saman tien. onneks olin kiinni ottamassa siinä vieressä.

hitsit. ei mullakaan taas muuta tekemistä oo ku kukkua täällä netissä.. Voisin ottaa ehkäpä itteäni niskasta kiinni ja tehä jotain hyödyllistä..
 

Yhteistyössä