TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

On kyllä ollut hiljainen päivä!

Meillä isänpäivä meni ihan hyvin, käytiin anoppilassa ja omien vanhempien luona. Syötyä myös tuli herkkuja :saint:

Julia on kääntyillyt tänään koko päivän, joten nyt taidetaan meilläkin se osata ihan kunnolla! :) Pari kertaa kääntyi myös mahalta selälleen,mutta luulen että oli vahinkoa..

Merika: Mietin että meillä tais olla kans nälkä koska yritti myös juoda vettä aina kun oli siihen "mahdollisuus".

Mutta oon ihan väsynyt, kun en saanut viime yönä nukutuks, joten jos hetkeks menis TV:tä katselemaan ja kerrankin ajoissa nukkumaan! ..vaikka yleensä menenkin sinä 10 maissa jo.. :wave:


majj & julia tänään tasan 5kk :heart:
 
weiss
Iltaa..
Kovin on ollut hiljainen ja surullinenkin päivä. Vanhukset lähtivät takaisin kotia ja itkuhan siinä pääsi. :'( Kova ikävä jo, mutta oli niin ihana niitä nähdä! Kaipuu tuli kotia.
Mutta levättyä sain, viimeyön pienimies nukkui mummin ja vaarin kanssa. :) Outoa oli, pari kertaa heräilin, mutta otin ihteäni niskasta kiinni ja vaivuin ihanaan uneen. Aamulla heräilin vasta 11 aikaan.. :p :D
Poika on taas yltäpäältä ihottumassa. En enää tiiä yhtään mistä voisi tulla..
Onnea Majj:n pienokaiselle 5kk päivästä!
 
Majj, meilläkin käännytään -juu, vaan sohvalla, siinä kaikista turvallisimmassa paikassa. Siis toki oon aina vieressä ja meillä on iso divaaniosa missä tää tapahtuu, mut kummiskin :headwall: Omalla matolla kiemurteleen haluamaansa paikkaan, eikä siis käänny :headwall: Pitää vaan vissiin pelkällä lattialla pitää... :D

Voi weiss ja pikkunen :hug:

Hemmetti ku pitää vetää tota kakkuu, se on vaan niiin :p
 
Tervetuloa suomeen Marmotta :flower:

Weiss ja vaaveli :hug:

Mulla on kauhee matkakuume, yhen kaverin kansa haaveiltiin Milanon matkasta aah niinihanaa olisi ihan vaan viikonloppu oltas kattoo nyt saako miestä suostutetltua..

Onnea kaikille kuukausi sankareille :flower:

poika ja sen poika 6kk ja viikko
 
Meillä taas jatkuu nämä aamuyösyönnit. Puol kuus vauva heräs syömään. Syöttö meni nopeasti mut sit uudelleen nukahtaminen ei ollutkaan niin helppoa ja nopeaa. Puol seiska sit vihdoin ja viimein sain kaverin nukahtamaan ja saman tien heräsi esikoinen |O Yleensä hän sentään nukkuu kasiin. No ei siitä sit muuta kun ylös ja katsomaan lastenohjelmia. Esikoinen ei edes nuku enää päikkäreitä niin raskas päivä on tiedossa :ashamed:

Isänpäivä meni hyvin ja kakkukin kelpasi syöjille :p

Seuraava projekti on meidän esikoisen 4-v synttärit kuun lopussa. Kutsut on lähetetty ja nyt odotellaan vastauksia. Tarjoilusta ei ole viel hajuakaan muuta kun et Salama McQueen kakku täytyy olla! :D Oon surffannu erilaisia kakkuja jä päätynyt et en ala näpertää vaan ostan valmiin kakkukuvan :whistle:

Kakkaamisesta onks kellään sellainen tunne et vauva kakkaa liikaa? Meillä poika välillä kakkaa, viimeksi eilen, ihan joka syönnin jälkeen. Välillä pienemmän satsin ja välillä vaipan täydeltä. En itse ole ymmäränyt olla huolissani mut mies alkoi eilen kysellä et onks tämä nyt ihan normaalia :ashamed: Onneksi meil on neuvola keskiviikkona.
 
Weiss Oot varmasti jo ajatellut kaikki asia mut kysyn kuitenkin olisko ihottuma voinut tulla jostain pesuaineesta tai hius tai ihonhoito tuotteesta jota sun vanhemmat olis käyttänyt? Meillä esikoinen oli tosi herkkä ihoinen ja reagoi helposti sellaisiin. :hug:
 
Poika04&08 Mulla on an ihan kauhee matkakuume. Italia on kas täällä haavaissa. Meillä ystävät ja Joan kummit asuvat Toskanassa lähellä Firentzeä ja heidän luona ollaa muutaman kerran kyläilty. Nyt olis hyvä sauma lähteä helmikuussa jos ja kun mies pitäs isäkuukauden :whistle:

Isäkuukausi kenen mies aikoo pitää? Meillä ensin ajateltiin et ei mut nyt mies on alkanut puhua et jos sitä kuitenkin pitäs. Hänen täytyy vaan kysästä duunista jos se sopii. Voi olla et eivät oikein tykkää... Ei täs ole enää kovin kauaa aikaa miettiä. Jos olen oikein ymmärtäny se pitää hakea 2 kk enne joka tulee mulle vastaa jo joulukuussa :eek: Aivan älyttömän nopee on aika menny!
 
vilma-: Meillä tyttö kakkaa aika usein kans. Joskus voi olla tietty päiviä että ei ollenkaan, ja seuraavana päivänä vaihdan ainakin 5 kakat. En itse ainakaan koe että olis mitenkään "haitallista", tai itse olen ajattellut että hyvä vaan kun maha toimii, en tiedä sit?! :)

Viime yö oli taas aikamoinen.. |O Ajattelin että varmaan pian aloitetaan kyllä se uni koulu , tietäis vaan miten tehdä se kunnolla. Kun moni antanut erinlaisia ohjeita..

 
Majj en mäkään ole aikaisemmin ajatellut et olis huonoa mut toi mies sai mut huolestumaan noilla jutuillaan! Painokin meillä nousee niin jotain siitä kuitenkin jää matkalle ettei ihan suora putki pojalla ole :D
 
huomenta.

onnistuttiin sitten miehen kanssa kinamaan isänpäivän lopuksi. ja hitto että harmittaa. Se vaan pitää mua kotitalouskoneena ja ei ymmärrä etten ihan joka hemmetin hetki jaksais hoitaa poikaa jos hän on kotona.. Tyhmää riidellä vaipanvaihdosta, mutta kun tuntuu että hoidan poikaa tooosi paljon myös sillon ku hän on kotona. eilenkin karkas johonki hemmetin kiekko peliin ja me jäätiin taas kaksin kotiin.. Tänään on työreissulla samoin ke ja to. Ihan hanurista. Anteeks avautuminen. kenkuttaa vaan.

kakka: meillä kakattu viimesen vuorokauden aikana ainakin 8 kertaa.. Pojan mummi anto sille yli puoli purkkia luumua!!! kun toimi hetken lastenvahtina ku käytiin salilla.. ja mä kun sanoin että anna hedelmäsosetta :LOL: kyl on paska lentäny... Mutta ei kai se vaarallista oo.

syöpöttely en uskalla käydä vaalla kun tuli syötyä eilen täytekakkua peräti kolme kertaa.. lauantaina oli sitä porkkanakakkua, oli muuten tosi hyvää.... Jotta herkuteltu on.. ja pieni pala molempia kakkuja oottas jääkaapissa..

meillä on poika tänään tasan 6kk!!!! äkkiä se aika menee. hui

isäkuukausi mies pitää ja mä meen töihin.


nyt ulos ja lenkille
 
weiss
Huomenia ja uutta viikoa!
Kiitos haleista, ne tulevat aina tarpeeseen! :heart:
Poika: Mikä teillä allergia tilanne?
Vilma: Kyllä, mie oon miettinny, että ehkä pesuaineet, hajusteet, hiustuotteet ja oikeastaan mikä vaan.. Torstaina on kontrollikäynti ihopolilla ja aion siellä ottaa asiat puheeksi. Peruna on tietty yksi vaihtoehto, mutta kun tuo lehahtelee miten sattuu. Enemmän epäilen nimenomaan ulkoista ärsykettä, mutta kun niitä voi olla miljoona vaihtoehtoa. Miten te saitte asian selville? Linnottaudutaanko myö tänne neljän seinän sisälle vai kuinka.. apua!!!! :eek:
birdie: Onnea pienokaiselle 6kk päivän johdosta! :heart:
 
kakka.....meillä kerran viikkoon kainalokakat....en tiedä onko se hyvä juttu, mut näin on ollut melkein alusta saakka :/

Birdie, meillä tulee kinaa juuri samasta asiasta.....tosi tylsää :( ....

Isäkuukausi, pitäis varmaan nyt jo päättää, kun pitää tosian hakea jo joulukuussa....apua miten aika vierähtää nopeaan....kohtahan meillä on jo taaperot |O =) !!!!! Jos mies jää pitämään isäkuukauden...mie meen töihin....ei pärjätä muuten...eli lomailla ei....varmaan ensi kesän lomatkin menee töiden parissa, kun tuo mies menee näillä näkymin Norjaan kesälomallaan töihin :/ ......eikös sen isäkuukauden voi siirtää, pitää vähän myöhemmin??
 
Kakka, meillä 2-5 kertaa päivässä joko pieni kiintee tai sit koko vaipan-satsii.

Isäkuukausi, meillä ei sitä pidetä.

Birdie
, meillä kanssa ihan samasta aiheesta keskusteltu moneen kertaan. Meillä ongelmana miehen vähäinen kotonaolo sekä sit tietokone ja selainpeli.... :( Oon monasti sanonu, että mä en halua olla se joka pakottaa vaihtamaan vaipat tai ottamaan syliin tai syöttämään. Voisi pikkasen enemmän olla oma-aloitteellisuutta. Sit toinen mistä oon jauhanu on se, että miksi jos meitä on kaksi kotona, lasta pitäis pitää sitterissä tai matolla yksinään, koska me ollaan likan kanssa kaksin niin iso osa päivästä muutenkin että se saa olla ihan tarpeeksi niissä silloin. Vihdoin on alkanut jutut purra ja se on alkanu tajuumaan ja toimimaan oma-alotteisesti :)
 
Terveiset kotoa! Ihan outoa olla täällä. En edes millään meinaa muistaa että mulla on näppiksessä ääkköset. Ja suomalainen kahvi maistuu taas omituiselle. Pian tähän kyllä taas tottuu, en sentään niin kauaa ehtinyt poissa olla.
Lento meni hyvin, vaikka valittiin kaikista huonoista vaihtoehdoista huonoin, lento Milanon Malpensasta Helsinkiin. Siihen paalle ajomatkat ja 12 tuntia hujahti reissatessa. Mitenkään järkevästi sieltä suunnalta Italiaa ei tänne talviaikaan pääse, Bergamosta Tampereelle olis fiksuin mutten halua lentää Ryanairilla Eevan kanssa.
Eeva oli tosi reipas ja keräsi koneessa taas yleisöä ihastelemaan kun on niin iloinen matkustaja. Italialaiset miehet käytävän toisella puolella halusi ottaa siitä kuvankin matkan päätteeksi. Ja auttoivat kaikkien matkatavaroiden kanssa, mikä oli huippua koska niitä olikin taas aika tavalla. Ainoa karmiva juttu oli se, että Milanossa meinasin tipahtaa penkiltä kun mun ex marssi koneeseen. Istui onneks ihan eri päässä konetta.

Joko tänään helpottaa koti-ikävä, weiss? Tosi kurjalta kuulostaa noi teidän ihottumat. Mä en tiedä mitä tekisin jos tapahtuis omalla kohdalla. Nyt niin toivoton olo jo siitäkin jos pienen massuun sattuu uuden ruoka-ainekokeilun seurauksena. Saatika etta ihottumia tulis enkä edes tietäis mistä.. Hommaisin varmaan sellaisen avaruuspuvun suojaamaan maailman allergisoivilta aineilta.

Kirsikkatomaatti, enkefaliittia en soisi kenellekään, onneks teidän tyttö selvisi ilman sen kummempia. Sehän miehelläkin oli, herpes simplex-viruksen aiheuttama. Sain käsiini loppuraportin sairaalasta ja tajusin vasta nyt että miehellä oli yli 70% mahdollisuus kuolla tai jäädä pysyvään koomaan. Ignorance is bliss, kukaan ei mulle kertonut asian vakavuutta ja siksi ehkä jaksoin yllättävän hyvin sen ajan.

Keski-Suomen reffit
.. miten olis joulukuun eka sunnuntai, jos birdielle ei käy se tän kuun viimeinen? Eli siis 7.12.
 
Heips

kakkaaminen meillä olis aika aloittaa koht pottailu -vitsi kun menee vaippoja. jenni sujuuko teillä pottailu miten? Etkö sä kokeillut sitä aikast aikasin. Kakkaa aika usein -johtuukohan et saa velliä ja sosetta. Tissimaidol kun mentiin kakkas kahden päivän välein nyt useemman kerran päiväs.

majj unikoulun suhteen sun kannattaa ehkä hetki viel odottaa et tulee ainakin se 6kk täyteen. Mä odottaisin sinne 7kk sit kiinteit syödään jo kunnol jne. Yöllä voi kokeilla antaa maidon tilalla vesihörppyjä enpä tiedä toimisko. Ja sit kun päätät et teillä ei yöllä syödä niin sit vaan mies mukaan vauvaa tuudittamaan -yksin se on aikast rankkaa. Meillä neiti vieroitettiin iltatisukasta niin et mies meni laittaa nukkuu -koska äiti tuoksu niin ihanalle. Mulla ei ole mitään muistikuvaa miten yösyötöist päästiin eroon. Kysäseppä neuvolast mitä ne suosittelee.

Nyt neiti hermostuu pitää mennä. :wave:
 
merika / matamimimmi: Joo ehkä minä sitten vielä odottelen ainakin sinne 6kk ikään. Ja oikeastaan meillä syödään kerran yössä, mutta kun saa 101 kertaa käydä laittamassa tuttia ja silittelemässä pyllystä ja vaikka mitä.. Eikähän se tämä tästä! :) Ja itse asiassa se oli meidän th joka siitä unikoulusta alkoi puhumaan.. mutta niinkun sanoin taidan odotella vielä! :)

vilma-: Meillä kans paino nousee hyvin, että eiköhän sinne jotain jääkkin vaikka aikamoinen suoraputki neidillä onkin :D

Nyt kun J on oppinut kääntyilemään mahalle, saa koko ajan olla kääntämässä takaisin selälleen. Hän oikeen komentaa ( karjuu ) kun haluaa takaisin selälle! :D Meidän neitillä on kyllä aikamoinen luonne jo nyt! ;) Nyt kun on "paljo" masullaan, niin nostelee paljon myös pyllyä ylös ja käsiä on jo hetken aikaa jännitänyt suoraksi, ei tietenkään samaan aikaan, mutta hassulta näyttää :)
 
Pika-pika-pikaa käymässä..

Repa Meillä kanssa Nea saa ihme itkukohtauksia vaipanvaihdon yhteydessä! Ihan outoa, kun yht'äkkiä puhkeaa itkemään, vaikkei mitään erityistä tapahdu :/ Olen miettinyt, jos pimua kiukuttaa, kun ei saa olla paljaalla pyllyllä, mutta jospa tämäkin on joku "vaihe" taas.. Kummallisia nuo vauvat B) Onko muuten syöttiksen suojus tullut perille? ;)

Ja luoja kiitos muidenkin lapset lakkoilevat syömisen ja maidonjuonnin kanssa!!! Meillä typy söi parina päivänä tooooosi vähän ja olihan ihan hermoromahduksen partaalla. Ja kitinää on meidän elot aamusta iltaan - PAKKO olla kyse hampaista! Lisäksi neitiä on vaivannut ilmavaivat ja löysä vatsa (kakka ollut vihertävää ja limaista), tukkoinen nenä ja muutenkin ollut jotenkin flegu :/

Päikkäreitä Nea on nukkunut jo muutamana päivänä putkeen sellaiset pari tuntia, sisällä puolen päivän aikaan ja sitä eteenpäin. Aamulla ottanut 30min. torkut, mutta ei sitten muita unia. Ehkä se unirytmi alkaa tasaantumaan, kun neiti jaksaa olla 4 tuntiakin hereillä.

Ja sitten isoja uutisia: me muutamme takaisin "kotiin"!!!!! :heart: Alkukaupat tehty omasta asunnosta ja ostajat löysivät perjantaina ostajan omalle asunnolleen. Tänään olen hoitanut asuntoasioita ja löydettiin kiva vuokra-asunto Turusta väliaikaisasunnoksi ennen kuin löydetään se omakotitalo.. Olen ihan innoissani :D Tosin ajatus siitä, että näistä suunnitelmista pitää mennä kertomaan töihin saa vatsan kuralle - siellä kun luulevat, että palaan heti vanhempainvapaan jälkeen töihin :whistle:

Isänpäivä oli kiva: isi sai kivoja lahjoja ja ihanan leivoksen aamupalan kanssa sänkyyn - ja sitten joutuikin imuroimaan ja tamppaamaan mattoja :LOL: Mitäs lusii kaiket vapaat jossakin eikä ole kotona auttamassa äitiä B)

Nyt ihmettelemään muuttojutskuja - kuun lopussa pitäisi olla kamat laatikoissa :eek:

Haleja kaikille - palaan paremmalla ajalla lukemaan kuulumisenne tarkemmin! :wave:

PS. Eihän ne astiat käyttäö varten ole - meilläkin äiti jemmaa kaikki "merkkikipot" vitriiniin ja sitten syödään lautasilta vuodelta -70, ettei uudet vaan kulu :LOL: Sama juttu mun isän ja vaatelahjojen kanssa: vaatekaapit pursuaa ihania merkkivaatteita, joita olen hälle ostanut ja mies vaan kulkee kauhtuneissa flanellipaidoissa :D
 
Olipas mukava lukea että marmotan kotiin paluu on mennyt hyvin.

Weiss: Allergiat jaksaa hyvin...Poika on taas naamastaan ihan punainen |O ja sellasta vesikellon näköstö ja syötyhän on bataattia, perunaa ja parsakaalia voi sentäs..

Majj: Meillä ihan samat riidan aiheet..aina pitää käskeä tekemään. vähän oma-alotteisuutta tännepäin kiitos..

 
Puliina, Marmotta, ihan samaisen uutisen ponkasin hetki sitten...

Carmen, hieno homma, et toi asuntojuttu nyt sit onnistu. Nyt loppu jännittäminen sitten. No ehkäpä me treffaillaan sitten muumimaailmassa tulevaisuudessa ;) :LOL:

Huomasin viime yönä, et meillä likka SAA tutin laitettua suuhunsa ihan iteksensä jos se on vaan sillai, et hän sen löytää. Sit käy ikkasu jos se on lentäny esim. äidin tyynylle... :/ Mitäköhän tulevaisuus tuo tullessaan, kun puolvuotiaana heittää mua tutilla :headwall: :LOL:
 

Yhteistyössä