TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA

Näyttääpä täällä hiljaiselle...itse olen ollu melkein koko päivän sängynpohjalla kuumeisena :ashamed: Lihaksia särkee julmetusti ja olo on ihan seis!
Leivoin miehelle tänään kuivaakakkua ja sain sen menemään pieleen.Unohdin varmaanki jonku aineen,kun olen ollu koko ajan puoli horroksessa!Ehkä sitten huomenna onnistuu,kun yritän uudestaan...kunhan tää kuume nyt tästä sitten laskisi ja olo helpottuisi |O
Toivottavasti ei poikaan nyt tartu,kun olen saanu sen nukkumaan paremmin noita öitä,niin sitten alkais koko rumpa taas uudestaa alusta!
Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Majj: Meille kans tuli kuumetta tuosta eilisestä 5kk-piikistä :( Jännä, kun silloin ekasta piikistä ei tullut mitään.. ja eikös tämä vahviste ole ihan samaa tavaraa. Supon jälkeen poika alkoi myös piristymään ennallensa. Saa nähdä miten ensi yö nyt sitten menee... En taida kyllä sitä influenssarokotusta otattaa, tarpeeksi nyt kiusaa tuossa.

Kakut: Kyllähän se nyt sitten pitää minunkin se porkkanakakku tehdä :D On tämä mahtava palsta kyllä.. :)

Mies tulee ihan justiinsa töistä, hiukka kainaloon hetkeksi ennen kuin itse kellahdan yön tuttirumbaan.
 
Voi Hemppaa, toivottavasti paranet tiistaihin mennessä :)

Mä olen nyt kaivanu suklaakakun reseptejä ja kaksi parasta on nyt valittuna. Enää siis pitäis päättää kumman teen :D Tosin kiire sen tekemiseen tulee, koska huomen on uinti ja veljenlikan bileet. Aamupäivällä joudutaan siis kauppaan menee ja sit illalla tekee. Hmmmm....

Isänpäiväkortista sekä -lahjastakin
, tehtiin likan kanssa tänään sellainen kortti mihin tuli piirrettynä lyijykynällä neitin käsi ja jalka. Huomenna laitan liimaa ja sellaista punaista glitterii :heart: :heart: Sitten me kirjoitettiin yhdessä hopeatussilla sisälle hyvää isänpäivää. Sit meillä on faija-sukat. Nyt mä tietty toivon ettei rakas mieheni lue tätä :LOL:
 
Puliina: Meillä ei myöskään ekasta rokotteesta tullut yhtikäs mittään! :D kumma juttu. Nyt illalla oli taas vähän lämpö koholla, vaikka aamulla ja päivällä ei mitään. Pistin vielä varmuuden vuoksi yhden supon yötä vasten.
Minkä laskette muuten jo kuumeeksi, pyllystä mitattuna ?
 
Majj, eikös se ole 38 astetta lapsella korvasta tai pebasta mitattuna? mutta supon voi laittaa jos on alempikin ja lapsi on kiukkuinen. En mä tiiä, näin vaan muistelin neuvolassa saamani ohjeen.... Jos jollain on parempaa tietoa, ni korjatkoon. :D
 
En tiiä tosta pyllylämmöstä kun mitataan kainalosta =)

Edla: Meillä mies syö kanssa hiukan valikoiden mut esim.kasvisruokia kyllä,vaan ei koko lihaa :eek: meikä taas vetää kaiken elintarvikkeeksi luokiteltavan :LOL:

Ei näköjään kerenny mun lahjus isänpäiväksi tulla,mut ei hätiä,saakoon sit jälkikäteen sen =)

Kävin just pojalle tissiä tarjoomassa. Taidan kömpiä perään kun alkaa väsy painamaan.

Että öitä kaikille :wave:
 
Just vasta sain neitin nukkumaan....laatuaika alkoi...juu ja olen taas ihan naatti :/ ....no jos vähän aikaa notkuisin täällä...mies lähti kaveriaan kuskaamaan baariin....

edla, miun isä kuoli 2 vuotta sitten....alkaa jo helpottaa...mut isänpäivät ja joulut on aina rankkoja...isä vietti meidän kanssa aina joulut....olivat äidin kanssa eronneet jo 12v sitten....äidillä on uusi mies, joten hänellä on tuki ja turva kun sairastui...onneksi...en olisi varmaan jaksanut alkaa tukemaan äitiä heti isä jutun jälkeen :( ....

Tapaaminen, pitää ajoissa alkaa suunnittelee...niin mahdollisimman moni pääsee mukaan....katrinainen oli tulossa suomeen silloin, siitä se joulukuun ehdotus tuli =)

mut nyt pitää mennä mutustaa jotain vielä....vatsa kurnii....ötyä vaan...huomiseen :)
 
Huomenta!

Hemulille unohtu eilen pikaiset paranemiset toivottaa :hug:

Matamille myös :hug: Noi on vaikeita juttuja... :ashamed:

Meillä meni nukutus eilen loistosti,mutta aamuyöstä sai taas nukutella herraa uudestaan kun olis halunnut testailla uusia ryömimistaitoja :kieh: Tuli siinä valvottua varmaan joku tunti ellei päällekkin.... Aamulla sit herättiin seiskalta.

Mies lähti heti aamuituimaan orimattilaan koululle viimeistelemään opinnäytetyötään ja oon taas koko päivän pojan kanssa kaksin. Tossa heti kärkeen tappelin takan kanssa,et sais sen syttymään :kieh: samaan aikaan koitat viihyttää tota termiittiä joka turhautuu heti kun tulee esim.este ettei pääse etenemään...
Tänään täytyis sit saada tehtyä kakkupohja ja täyttää se,todennäköisesti kun poika on pitkillä unilla tää vois onnata. Pyykkiäkin pitäis pestä ja vaikka mitä. Illalla vois laittaa saunan lämpöseksi.
Huominen tulee kanssa olemaan melkoista kiirusta heti aamusta et saa kaiken tehtyä ennen vieraita..

Mut nyt askareisiin :wave:
 
Huomenta!
Viihteeltä kotiuduttu. Laitoin neidin nukkumaan ennenku lähin ja oli heränny heti sen jälkeen ja huutanu puoltoista tuntia suoraa huutoo. No, kipeekshän se tuli. Ei nukkunu oikeestaan koko yönä ku pieniä pätkiä. Tuttia ja maitoa ei pystyny ottaan ollenkaan kun on niin räkänen :| Oikeesti tosi huippu ajoitus. Mamma lähtee ekaa kertaa johonkin, niin just sinä iltana tulee kipeeks. Nytkään ei huolis ees maitoa, kun vaikea imee. Sais vaan ees vähän jotain menemään suuhun.
No, käytiin syömässä ja se oli ihan ok. Mutta sitten poikettiin yhessä baarissa ja voi herran jestas miten nuorta porukkaa :eek: Mä oon vanha! Kauheeta oli ja oisin halunnu heti kotiin. Oikeesti missä ihmeessä oli mun ikäset ja vanhemmat ihmiset?! Kotona nukkumassa varmaan. Tulipahan käytyä.
Nyt alkoi menkat ja kauhee olo kun yö meni valvoessa.
Sori valitus!
 
Huomenta

summer varmaan pääasia et pääsit ulos. Ikävää et pikkunen tuli kipeeks. mä muistan kans joskus esikoisen aikaan kun kävin -eipä näkynyt tuttuja ja olin vast 27v. nyt mittari näyttää yli 30v. et en ees odota et näkisin tuttui tai näkyyhän niitä -sellaset lapsoset joita oon joskus valmentanut on kasvanut hups vaan aikuisiks ja on kiinni siiderilasis. :)

Mutta nyt alkaa meillä siivouspäivä .. kaaos -miks kokoajan on kaaos. Mies sanoo et älä stressaa mut miten tätä tavaraa voi olla niin paljon. :wave:
 
summer, no olipa siul huono tuuri :hug: ....vauvan nuha on aina ikävä, kun vaikuttaa syömiseen ja nukkumiseen :(

merika, just sanoin miehelle samaa :D , et roinaa on joka paikka täys :kieh: ....miekin tääl yritän siivoilla.....ja innostus näkyy siinä, et istun tääl koneella...neiti meni päikkäreille ja pitäs ehtii jotai tekee....tunnetusti jää unet lyhyeksi tähän aikaan...

Hei naiset...te ootte kyl viel tooosi nuorii meikäläiseen verrattuna...arvatkaas kun mie lähen baariin....eivät varmaan päästä sisään kun oon niin vanha |O :LOL: :LOL:

mukavaa lauantaita :wave: !!
 
repa: hyvinhän teillä on edistytty nois yönunille menois jos aiempaan tosiaan vertaa =) kyllä nuo nukutukset tuosta hiljalleen lyhenee kun ikää tulee. meillä tyttö tosiaan on viimeiset 1,5kk nyt nukahtanut helposti. esikoinen olikin vaikeampi tapaus nukutusten kanssa ihan tuonne 2 vuotiaaks asti, joko piti pitää kädestä kiinni tai silittää tukkaa/poskia ja jäädä viereen nukahtamisen ajaksi..tuolloinkin yritin aina poistua huoneesta mut itkuks meni aina ja oli palattava takas..sitä rampattiinkin useaan kertaa ennen kuin uni tuli ja aina yleensä itkun kera..

eilisestä asti ei tyttö oo suostunut syömään kiinteetä ruokaa ja kun illalla joi 18 aikaa 2dl maitoa niin ajattelin että tulee tosi risanen yö kun ei iltapuuroa syönyt mut mitä hullua tyttö nukkus kuin tukki ja heräs syömään vasta 2:30 ja joi 2dl ja simahti saman tien takas uneen ja aamu aloitettiin vasta 6:lta, vähänkö hienoo, ei oo näköjään nuo syömiset yhteydes unen laatuun..tänäänkin tytöl on kitinä päivä näköjään, jokohan ne hampaat vaivais..yhtään hammasta ei oo viel puhjennut mut eipä nuo ikeneetkään kyl näytä turvonneilta eikä kuolakaan valu..joten mitä lie kitisee..

en aatellut tehdä täytekakkuu mut sen sijaan teen sellaisia vadelma-jogurttimuffareita, nam :p

summer: pikaista paranemista neitille

mut nyt leipomishommiin

:wave:
 
summer, ma olen huomasin saman kun ennen tanne lahtoa piipahdin siella paikallisessa baarissa. Mulle tuli kylla niin vanha olo ettei ole tosikaan, en tuntenut ketaan kun kaikki oli melkein 10 vuotta nuorempia. Ja sitten aloin kuvitella etta kaikki katsoo ja miettii etta mita noi vanhat ihmiset taalla tekee.. kamalaa. Muistatko muuten kun sanottiin ylaasteelaisia "isoiksi" ja lukiolaiset oli ihan kasittamattoman vanhoja? :D

Raka lentaa kohta taallakin. Mulla on taas ollut kurkku kipea pari paivaa ja tanaan aamulla nena ihan tukossa. Eevakin rohisi illalla ja yolla siihen malliin etta olis kai nuha pienellekin tulossa. Ehka se olis sita hampaiden tuloon liittyvaa.. pitaa toivoa niin. Loppuis vihdoin toi kitina ja ikenien hankaaminen.

Eiko kakun paistoaika riipu siitakin minka kokoinen vuoka on.. mulla on yleensa ollut 175 asteessa reilu puolisen tuntia, mutta voi olla etta teen isompaan vuokaan. Tai erilaisella uunilla, 150 astetta ja 30 minuuttia ei kylla meilla riittais.
Summer, jos joku menee pieleen niin aja meille niin aiti tekee sullekin kakkupohjan samalla kun meillekin. :) Toivottavasti tekevat kakkua, silla ma sen lennonkin huomiselle ajoitin.. etta saan sitten kunnon taytekakkua. :)

Edit: Repa ehti nopeammin vuoka- ja uunijuttujen kanssa. :)
 
Kiitos Edla ja Repa :D
Täällä ollaan jo paremmissa voimissa...eilen illalla kuume nousi itellä ennen nukkumaan menoa 38,5!!!Olin kyllä tosi seis,mut tänään pysyny normaalina.Mikäköhän pöpö lienee mulla?!Kurkku on kyl viel aikas karhee,et voi olla flunssan poikanen tulossa.Terveenähän tässä on pysyttykin kauan!
Edla tanssimaan lähden ti vaikka väkisin...en tosin kyl sitten jos kuume palaa =)
Nyt juhlalounaan kimppuun ja sitten tekemään vielä se uusi sitruunakakku,kun olen hyvässä vedossa.Huomenna lounastetaan sitten miehen vanhemmilla!
 
Nonni, kakku on päätettty. Kakku johon tulee Fazerin suklaata ja vielä kuorrutus. On varmasti todella suklainen herkku, nam :p

Meillä on aika kiireinen päivä tiedossa: uintia, kemuja, kakun leivontaa ja ostinpa vielä -50% paistin, joten sekin pitäis laittaa sitten uuniin jotta iskä saa huomenna ruokaa ennenku menee duuniin:D

Onkos Marmotta nyt tavarat pakattuna? Ja mites se mies, onkos se mitenkään ottanu kantaa siihen että lähette?

Summer, toittavasti pikkanen paranee pian! Kyllä tossa nyt oli huonoo tuurii mukana. Mä oon miettiny, et ku neiti menee ekaa kertaa hoitoon ens to ja lauantaina olis vauvauinnissa kuvauspäivä, et toivottavasti neiti nyt pysyy terveenä ku on ilmatkin jo viilentynyt. Sen jälkeen sit saa tulla kipeeks jos on tullakseen.... ääh...

Baarista, juu pari kertaa oon ollu, mut enpä tiiä eipä tarvii vähään aikaan mennä... A) toi ihan sama, kaikki on sellasia just 18-20 täyttäneitä, hyvä kun nenä ylettää tiskiin :D, B ) Mun kantayökkiksessä ei oo enää juurikaan mun vanhoja kaiffareita, kaipa muut on löytäny elämän :whistle: ja sitten C) likkakaverit joiden kanssa oon tupannu käydä liikenteessä, niillä tosiaan on ihan omat kuvionsa ja sisäpiirijuttunsa eli D) tunnen itteni hölmöksi kun en tajuu sekä E) täysin ulkopuoliseksi. Että mieluummin täällä mä sit möllöttelen teidän ilona :D

Merika, meilläkin on kaaos aina. Nytkin mun järjestelmällisyydestäni kertoo, että meidän pyyhkeet jotka otetaan mukaan uintiin kahen tunnin kuluttua, ovat vielä kuivausrummussa :ashamed: Miks pitää aina kaikki jättää viimetippaan? :headwall:
 
:hug: kaikille flunssasille, mulla viela rakaa tulee ja oon tukkonen, F aivastelee ja rohisee, onneks lampoa vain36. Siita tulikin mieleen oisin pitanyt kuumeen rajana 37, kainalosta mitataan. Taalla ei saa mitaan laittaa perasuoleen vauvalle, ei oo suppoa tarjolla etc... niin ja syonti/ imeminen tosiaan tokkii .

Matami
: sama juttu taalla oon syntynyt 70 ja tuntuu kun kay jossain niin on ainakin sen 15v liian vanha, ehka taytyy alkaa ettiin elakelaisten tansseja, jotta ois ikaista seuraa :D

Meilla F syo yolla kerran yleensa ja kun lypsan niin 1dl tulee pulloon ja tuskin jaksaa imea sita kaikkee. oon valilla tosi huolissani sen nesteytyksesta. Tosin paiva aikaan yritan saada sen imeen saannollisesti, mutta ei ota kun vaan hiukkoja :ashamed: Paksut Posket on taas sulaneet jonnekkin. Saadaan varmaan taas satikutia maanataina kun punnitaan.

Nemika
:wave: taallakin lasketaan joka kakka kikare ja itkun kanssa vaannetaan isompaa. Onneksi saadaan se mallasuute perjantaina =) . Ihankos ruokaan sekoitan jauheen? kerroit kylla mutta flunssaset aivot ei nyt rekisteroinyt asiaa.

Nyt touhuun, miehelta tulee jo sarkastisia kommentteja :LOL:

Ai niin mita on ne mudcakeit? Kuulostavat ihanan lihottavalta ;)

Jossu
mulle vois laittaa sellaisen -2.5 kg, kun paivittelet sivuja
 
niinno,mulla on kiertoilmauuni,joten normiuuni tarvii kyl ehkä enempi asteita. Mut tollanen halkasijaltaan 20cm vuoka(3 munaa) alkaa kärvähtää pinnalta jos on 175 puolituntia. Pointti on että alle 200 ja alaritilä,kypsyyttähän voi sit kokeilla :D

Sain pohjan valmiiks ja paseeraan just lakkoja siivilän läpi...etenee hitaasti kun pojankanssa täytyy välillä leikkiä. Kohta paan sen unille ja sit teovaihe päälle. Aika vahtiminen tossa on nyt kun pääs liikkeelle...

Summer:harmi että pikkunen kipeenä :hug:
 
LC, mudcake on juurikin sellainen miksi sen kuvittelet. Oikein suklainen kostea suklaakakku. Levähtää oikein lautaselle se keskusta ku siitä leikkaat palan. Tossa alla linkki mihin oon koukussa (pitää kiertää pakastealtaat;) )... Huomasin et niillä on muitakin "ei suomen markkinoilla vielä"-tuotteita, kuten browniesit :p

Nii se linkki, sori tää on ruotsiks... :LOL:

http://www.frodinge.com/index.asp?avd=produkter&sub=Desserter&prodID=25
 
MIE TUUN HULLUKS.... |O ......onko kellään vapaata huonetta???!!!!.....naapurin tyttö on hakannut ( ei soittanut ) pianoa koko päivän ja kolmee samaa kappaletta monta kuukautta.....käy musiikkiopistoa, mutta kun ei osaa niin ei osaa...ei varmaankaan ole musiikillisesti lahjakas :kieh: .....tätä on jatkunut jo pitkään....eikä loppua näy...ajattelin jossain vaihees, et kyllähän hän oppii soittamaan...ja p#skan marjat....ei mitään edistystä......valittaakaan ei kehtaa :ashamed: .....yleensä meijän neitikin herää unilta :kieh: :kieh: ...kun nukkuu vain sisätiloissa :eek: ....tekis mieli käydä tunkee dynamiittiä sinne pianoon :whistle: .....sori vuodatus....hiukan käy välillä hermoon juu ;)
 
LC ja matami: Samalta tuntuu noita baareja ajatellen eli ainaski 15 v liikaa ikää vaikka teitä olenkin inan nuorempi :)

Mulla on edelleen just tosta syystä se yks tyttöjen ilta käyttämättä. Ja sit olis viel se ongelma, että tyttö jonka kanssa tällähetkellä voisin kuvitella ulos lähteväni on K:n kummi-täti ja mua 12v nuorempi =)

LC:n saavutukset päivitetty
 
Matami,meille ei sit kannata tulla,kun mies hakkaa noita urkuja kaikenaikaa :LOL: Se osaa kyllä soittaa mutta sitä ei arvaakkaan kuinka viddumaista on kuunnella sitä länkytystä mikä lähtee koskettimista,kun musa tulee kuulokkeista :kieh: Eikä sitä äänilläkään jaksa kovin paljoo kuunnella,kun ne samat rallinpätkät toistuu päivästä toiseen.... odotan että saahaan tähän miekkosen soittokoppiin ovi |O
Miehen vanhemmilla on pieno ja sitä kuuntelee mielellään kun soittaa vaikka myrskyluodon maijaa,mun lempparia :D

Poika vetelee taas enkkapäikkäreitä,jo toiset pitkät tänään...mut senhän ties kun yön hulinoi. Saimpahan ton kakun väsättyä,saas nähä mitä siitä nyt sit tuli =)

Täällä on taas hiljaista... meikäkin panee kohta läppärin säppiin kun mies tulloo kotio.
 

Yhteistyössä