TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MAALISKUUSSA

Kotona taas! :wave:

Oli tollanen yhden yön juttu tua sairaala reissu, eilen lastenlääkäri tutki ja tänään käytiin korvalääkärillä. Nenän kautta laittoivat letkun ja huomattiin että äänihuulet vieläkin turvonneet. Saatin aika magneetti kuvauksen, aluksi aika meni huhtikuulle, mutta näin kiireellisenä saatiin se ensi viikolle onneksi! Ja toisen kerran J joudutaan nukuttamaan! :'( Ja sit kun kuvat saadaan lähetetään ne johki Helsinkiin tutkittavaksi, toivottavasti ei tule Helsingin keikkaa meille ! :| Ja sit kuun lopussa mennään taas sairaalalle J:lle tehdään joku pH-rekisteröinti eli letku nenänkautta ruoka torveen vuorokaudeksi ! Ja siitä sit jäädään niihin altistustestehin mitä ei nyt voitu tehdä nuhan takia. Pelottaa jo tua tuleva, toinen on kyllä pieni ja joutuu kaiken maailman kokeisiin! :ashamed:

Kovaääninen tyttö asustaa myös meillä! Kova ja kimeä! Tullut äitiinsä... :LOL:

Siivous: Sotkusta on! :D Ja sit kun on todella sotkusta, siivoon kämpän perusteellisesti, ja sit taas on sotkusta ja taas pitää perusteellisesti siivota.. :D

Naukuri: Hienoa jos sielä nukuttiin koko yö ! :)

Nyt pitää taas mennä, pitää illalla tai huomenna lukea oikeen ajan kanssa kaikki jutut! :)
 
majj: :hug: :hug: :hug: voi toista pikkuista. hyvä tietty että tutkitaan kunnolla mutta se on aina rankkaa katsoa ku omalle lapselle tehdään kaikkea vaikka lapsen parhaaksi onkin. jaksuja kovasti. :hug:

meillä tuli vauva uutisia. tytön sylikummi sai pienen tytön tänään =)
 
majj: lohduttavaa sinänsä ettei lapsi ite muista sitä kaikkea mitä tehdään. meillä ku esikoinen leikattiin kuukauden ikäisenä. ja kun oli vielä keskonen 33 viikolla syntyny. joutui lekurin pöydälle ennen ku oli edes laskettu aika. ja sai vielä pahat infektiot siitä. muistan aina miten se makasi teholla ja kone hengitti toisen puolesta ku ei omat voimat riittäny. :'(
tiedän miten se vanhemmille ottaa koville tuo kaikki sairaalarumba.
mutta hyvä kun tutkivat nyt kunnolla toisen :hug:
 
Majj :hug: Rankkaa katsottavaa varmaan tuo kaikki on. Mulla ei onneksi ole kokemusta, kun esikoisen kitarisaleikkuusta/korvien putkituksesta. Sekin oli mulle kauheeta. Hyvä tietysti että tutkivat!

Marmotta, mulla kanssa kaikki auki. Pakko kai kohta sanoo liitonrahoille, että saa enemmän ku ton kotihoidontuen. Ihan mitätön summa! Mulla vois töitä pian ollakin, mutta en halua sinne missä oon ollut....enkä keksi mitä ihmettä alkasin tekemään. Mites oisko vaikka jyväskylässä päin sulle töitä? Monet sinne kulkee tai jos muuttasit sinne päin, niin ei olis kuitenkaan sun vanhemmat kaukana ja apuna tarvittaessa.
 
Majj, :hug: Toivottavasti selviää pian mistä on kyse ja saadaan hoidettua mokoma juttu pois. Mikään ei oo niin raastavaa ku epätietoisuus. Mut onneks J ei tosiaan muista mitä on joutunut kokemaan :hug:

Papa, syksyllä otettiin ku mietittiin et mikä aiheuttaa niitä alavatsakipuja joita oli pitkään synnytyksen jälkeen. Täytyykin pitää mielessä et kävis sit viimeistään kahden vuoden kuluttua uudestaan. On surullinen tarina se enkkujen BB-Jaden kohtalo :eek:

Naukuri, niin puntakin on tooooooosi halpa nyt, positiivista :)

Nemika, joo-o, nostan edelleen hattua :D Tosin mä oon aina vähän vierastanut imuria :LOL:

Isä hoitajana, osaa ihan loistavasti, ei mitään ongelmia. Olis vaan mokoma enemmän kotona ni sais hoitaal Tiistaina mies oli kotona ja likka viihty hyvin iskän kanssa, olivat liikenteessäkin :)

Ihan hirvee hedari, oiskohan nestevajausta? :headwall:
 
majj: :hug: on se hyvä että tutkivat kunnolla vaikka vähän ikävää pikkuiselle. toivottavasti jotain selviää :hug:

oon kans seurannut bb-jaden kohtaloa..tosi surullista, niin nuori ja pienet lapset jäävät ilman äitiä..papa kannattaa parin vuoden välein otattaa..

jaahas..lapset on nukkumassa joten aikaa olis nyt vaikka polkasta hetki stepperillä..
 
Ihanat miehet Ei ihanillakaan oo hinkkejä :LOL: Repatsulle lohduksi että aika korjaa asian teilläkin. Sitä on niin vaikea edes omalle miehelle kertoo niitä nippeli tietoja omasta lapsesta - hän kyllä löytää oman tapansa hoitaa ja lapsonen pienoinen sopeutuu siihen aivan varmasti, jos ei ny justiinsa niin varmasti jossain elämänsä vaiheessa. Aika jännää miten nopeasti täysin kädetön iskä löysi sen oman tavan, onhan nyytti alkuunsa niin pieni mutta toisaalta helppokin kun tyytyy vähään, siitä se lähtee :)

Mun on pakko tunnustaa - poden pientä kipinää PIKKU VITOSEEN - pitäiskö vielä kuitenkin yksi tehdä kaveriksi pienelle Maijalle., vaikka niin vannoin. Oltiin aika pettyneitä kun kk tuli... Toisaalta kroppa on väsynyt ja muutenkin tää täysipäiväinen päivystys ottaa voimille, mut jos silti...
 
Joo,oon varma et kun noista yöongelmista päästään edes "normeihin"heräämisiin,niin mies uskaltaa jo kummasti jäädä yötä vasten kaksistaan pojan kanssa...ja muutenkin. Ja ovathan nuo olleet muutaman kolme tuntia kaksistaan tässä kotosalla,mut joku siinä pelottaa kuitenkin. harmi sinäänsä,koska tosiaan aluks oltiin yhdessä yhtä päteviä hoitajia ja oikeestaan se tissi ei vaikuttanut siihen mitään... mun vikani tässä on se et meen "mukaan" sihen että iskää jänskättää enkä henno jättää kaksin kovin pitkäks aikaa,pitäs vaan raakasti sanoo et kyl te pärjäätte =) Miehen vika piilee siinä et se enemmän kuin mielellään jättää mun vastuulle noi ns. ikävät velvollisuudet,ei oikeestaan ees halua ottaa isompaa roolia? en tiiä... ja tietty kun ei juuri oo iltasin edes paikalla,niin poika ei miellä isäänsä noihin nukutustilanteisiin jne... Mut aikaansa kutakin... tulipahan taas ajateltua ääneen :D

Kirsikkatomsku: Sielläkin jo suunnitellaan viidettä kierrosta,tärppionnea :flower:

Poika se vaan ei diggaa fisusta,pakko uskoo... urheesti yritti tonnikalarisottoo syödä,mut muutamaan lusikkaan jäi kun selkeesti toista ällötti... pitää taas kokeilla sit myöhemmin uudestaan =) Muuten on kyllä syöny kivasti,joskaan ei kovin isoja määriä...

Kestovaippakantaankin
oon taas palannut... yöllä kertsi ja tarvittaessa reissunpäällä. Huomaa säästön heti...ja roskiskin täyttyy hitaammin=)

Toivottavasti kaikki ei nyt katoo kun lähtee töihin... minne se aaoo katos:attn: nimimerkillä..kotona 3vuotta:saint:

Ens viikolla olis neuvola,jännä nähä miten poika on kasvanut =)
 
Heh, me oltiin miehen kans kyllä molemmat yhtä kädettömiä ku tuo E tuli taloon :D Tai oikeastaan mieshän oli jo melki pro, kun oli sairaalassa vaihtanut pojan vaippoja ja pessyt, kun en saanu nousta sängystä. Et mä vähän niinku vikisin, et mitäs mä tälle naperolle teen :LOL:

majj:
No kylläpä teidän pikkuinen joutuu kovia kokemaan! :hug: Mutta toivottavasti nyt asiat sitten selviävät noiden myötä. Ja pääasia tietenkin, että tutkivat kunnolla! Voimia kovasti.

Huomenna olis taas reissu mun vanhempien luo. Mennään sinne ystävien tupareihin. On vaan aina härdelliä tuo tavaroiden ja auton pakkaaminen kahdestaan pojan kanssa, kun haetaan mies suoraan töistä. Viime pe laitoin pojan pinnikseen siks aikaa kun pakkasin autoa ja siellä se huusi naama punaisena, kyyneleet poskilla ja viskoi lelujaan :| Ulos asti kuulin kun kirkui. Hohhoh. Ehkä huomenna paremmin?

Äh, ny vissiin unille, että jaksaa taas huomenna. Ihan kuin joku syöttäis mulle unilääkettä...
 
unohtu kommentoida Majjlle et mulla vieläkin traumoja siitä sairaalareisusta Kassun kanssa vaikkei toi tosiaan ite mitään muista... harmi et joutuu noin paljo tutkimaan,mut sittepähän on ohi (toivottavasti) saadaan syy selville ja voi unohtaa koko homman :hug: Lapset on yllättävän sopeutuvaisia ja tuntuu et pärjää paremmin kuin me aikuiset noista toimenpiteistä ;)

Nyt öitä :wave:
 
Majj :hug: sinne.

Repa, Naukuri oliko teidän kanssa juttuu silloin joskus elintarvikekynästä,kakkukuvista yms. mikä se paikka olikaan mist löytyy niitä?

Vesirokko se on nyt pikkusella :| mut sit se on sairastettu. Aika levollinen on ainakin viel katsotaan miten yö menee. Kyllä mä sen puhkeamista jo odotinkin.


Öitä --yritän olla häviämättä mihinkään vaikka töihin meenkin --oon niin innoissani :D toisaalta pikkusen kannalta haikeeta, mut hyvin se esikoisen kanssakin sujui. :wave:
 
Juu se on onneksi totta että noin pieni ei muista mitä kaikkea hälle tehdään! :) Ja onhan se hyvä että tutkitaan kunnolla, ei tarvitse epätietoisuudessa elää. Nemika :hug: sinne, kovia olette tekin kokeneet.

Meillä herättiin viime yönä, vain kerran! :p nukkui klo.20-2 sit maitoa ja sit nukuttiin 7 asti. :)

Piti vielä kertoa tuosta sairaala reissusta, että oltiin J:n kanssa sellaisessa leikkihuoneessa sielä niin pian sinne tuli jotain kurdeja tai jotain, no ensiksi se nainen toi J:lle jonkun lelun olin että ok. No pian nainen kaappasi neidin SYLIINSÄ! :eek: Ja vei katsomaan kaloja! Siinä vaiheessa menin viereen ja laitoin J:n lattialle takasi, no pian J yritti sähköjohdoille sen verran nainen tajusi että sinne ei saa mennä ja nosti johdot korkeammalle, MUTTA antoi J:lle sellasen yö lampun minkä saa laittaa pistorasiaan, no nappasin lampun pois kädestä ja neidin kainaloon ja häivyin. Että otti päähän tollanen käytös, onneksi yksi hoitaja näki tilanteen! :headwall: :kieh: Ja kaiken lisäks tää nainen perheineen ei osannu suomea, enlgantia eikä ruotsia :D

Merika:
Toivottavasti ei kauaa kestä tua vesirokko. :hug:
 
Moikkelis,

[/b]Merika[/b] ainakin oheisilla sivuilla löytyy kakkujen koristeluun välineitä ja muuta ihanaa http://www.ullanunelma.fi/ www.bakeandparty.com/ . Tolla Ullan unelmalla on myymälä täällä mutten ole muka kertaakaan kerenny käymään.

Jätkis on alkanu harjoitella kävelyä tosissaan. Pieniä matkoja kävelee jatkuvasti, onneksi osaa pyllähtää pyllylleen nätisti, ei oo sattunu kopsujakaan kävelyn tiimoilta.

Öistä hieman, tai oikeastaan paljon on rauhoittunut yöt, kun jätin raakasti maidon tarjoilun joka inahdukseen yöllä. Tuttia ja uninallea olen vain tarjonnut. Viime yönäkin tais herätä viitisen kertaa, ihana ku on iteki saanu nukuttua.

Minähän jäin työnhakijaksi kuunvaihteessa, kun äippäloma loppui. Hih, keskiviikkona piti jo käydä työhaastattelussa, oli kerranki työkkäri toiminu nopeasti. Olis ollu aivan ihana vuorotteluvapaan sijaisuus, 3kk, mutta ajoittui sillai ett loppu vasta elokuussa. Minähän jään äippälomalle taas heinäkuun puolivälissä, että sepä siitä. Olis toisaalta ollut ihan kiva käydä tollanen lyhyt pätkä tuulettamassa aivoja töissäkin.

Meillä on armoton asunnon etintä päällä. Olis ihana löytää asunto joka olisi yhdessä tasossa. Isot muksut ovat tietty onnessaan, ku heillä on omat huoneet ja valtakunta tuolla yläällä. Lisäksi olisi ihana saada yksi makkari lisää, näille pienimmille. Ja ei tunnu oikein järkevältä maksaa tätä vuokraa, ku samalla rahalla maksaa omaakin asuntoa.

Tämmösin miettein Iina, jätksi ja masu 17+4
 
Kuinkahan toimeton kuva mun miehellä on tästä kotonaolosta kahden lapsen kanssa? Hän on jäämässä kotiin 2kk kesällä ja nyt tilasi Plustv paketin et hänellä olis jotain tekemistä :headwall: :LOL:

:hug: Majj:lle ja Merikalle!
 
Huomenta!

Yö meni hyvin puoleenyöhön mut sit herra rupes levottomaks,mönki unissaan mahallaan yms... mut pieruja en juuri kuullut =)

Merika,sellasesta kannattaa kattoo myös kuin confetti.fi...noit kynii löytyy melkein kaupoistakin,missä vaan yhtään leivontatuotteita myydään =)

Poika on telonu itteensä pitkin aamua,naama ruvella :/ Nyt pitää mennä viihdyttään herraa ennenkuin keksii taas jotain ;)
 
Huh mikä homma saada räkänokka nukkumaan :| Ei tuttia, pulloa eikä mitään muuta kun huutoa. Meillä on kyllä tänä talvena ollut monta räkätautia ja aina tulee kummallekin. Isompi lähtee papan kanssa viikonlopuks mökille. Ihan kiva sille että saa jotain kivaa tekemistä, kun ihan kauheen energinen tapaus on.
 
majj: tottahan se tietty on et vanhemmille noi sairaalajutut on aina kovempi juttu varmaan ku lapselle. :( pääasia et selvyys tulee teillekin :hug: :hug: ja noi nukutukset pelottaa aina vietävästi. vaikka niistä tulee kaukaisia muistoja niin muistaa ne päivät kuin eilisen silti itsekin :(

mikähän meidän pitkille aamuille on käyny..ennen seiskaa ponkas poika ylös ja on sit jo ennen ysiä eka päikkäreillä.. :headwall: :headwall: aamusta niiiin herkkä uninen nykyään.
ja vauhti vaan kasvaa. koko ajan takoissa kiinni varsinki ku on tulet.. joka paikkaan kiivetään. eilen kerkesi vaatelipaston päälle melkein.. :ashamed: silmistä ei voi yhtään jättää. onneks on toi kävelypenkki mistä se ei pois pääse onneks..

mut nyt siivoon loppuun viimone huone. :wave:
 
Jenni Eikö se tänään ollut Neean 1v. synttärit. Onnittelut pikku neidille :flower:

kukas seuraavaksi nemika ? Meillä viel matkaa tulee vast 10kk täyteen kuun lopussa.

vesirokko neidillä pää ihan täynnä ja pimpsu :'( se on niin kamalan näkönen ja varmaan kutisee. Onneks on rasvat ja tipat yms. tökötit olemas. Yö oli todella levoton :ashamed: no toinen samanlainen edessä, mut sit se varmasti jo helpottaakin. Mut itsehän tätä rokkoa oikein toivoin, mut ei se kuitenkaan oo kovin kiva näin pienellä.

Meillä leikitään piilosta -E on piilossa verhon takana. Pitäs komentaa pois mut kun on niin sulonen. Iskä kutsuu neitiä verhoapinaks kun niis aina haluu roikkuu.

Repa, Iina kiitos vinkeistä -kirjotan ne nyt ylös johonkin.

Mut mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
painonpudotus: mulle vois päivittää -600g..

mun liikunta innostus on hiljalleen palannut uomiinsa..ja heti näkyy tulostakin..kivaa..auttaa motivaatiossa, aamulla jo polkasin ½h kuntopyörällä ja illalla pitää stepata..voi olla että meen vielä täs kun tyttö herää niin pienelle vaunulenkille =)

nyt tekeen puuroo ja kiisseliä :p
 
merika: 5 ja puoli viikkoa niin meillä on sit 1v bileet =) viikon päästä ollaan 11kk =)
toi vesirokko on kurja..mulla on isommilla rokotukset ja taidan tuolle pojalle hommata kans 1v lahjaksi piikin. :| se on nii kurja tauti.

meillä rytmit muuttuu koko ajan..nyt jo leikitään ja ekat päikyt nukuttu..normisti n. klo 12 herätään vasta..jospa se tuossa valvoisi ku tulee vieraita niin saatais normi aikatauluun sit.
 
Jennin Neealle 1vee onnittelut!!! :flower: Nemikan poikakin jo kohta 11kk :eek: Meillä tullaan vasta kuun lopussa 10kk =)

Poika vetelee pihalla unia,nyt nukkunut tunnin... kerran jotain ölähti ja kävin tsekkaamassa,mut jatkokin unia. Tekis niin mieli innostua et nytkö meillä alkaa nukkuminen pikkuhiljaa onnistua,mut enpä uskalla ;) Peruna ei kyllä astu meillä hetkeen kuvioihin...
 
Onnea Jennin Neealle täältäkin!! :flower:

Meillä poika meni nyt ekoille unille. Heräsi jo 6:30, mutta kun lähettiin taas reissun päälle aamupäiväksi niin jaksoi olla hereillä. Jospa tämä nyt sitten tästä lähtisi. Mun pitää sit vissiin ruveta aamupäivisin juoksemaan noissa perhekahviloissa, et poika pysyy innokkaana ennen unia. Ne kahdet unet kun ei oikeesti enää toimi meillä, mutta kotona ei todella pysy hereillä noin pitkää aikaa. Ai niin, ja yö meni yhdellä herätyksellä ja sekin oli jo 22:50! Voisko muka olla mahdollista että meidän poika oppisi vähitellen nukkumaan paremmin yönsä??? :eek:

Nyt pakkaamaan kiireen vilkkaa :)
 

Yhteistyössä